موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه انتخاب رشته دکتری تخصصی سال 1399 دانشگاه آزاد منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 دانشگاه آزاد شامل واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش در هر رشته و ظرفیت پذیرش منتشر شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز لازم است پس از مطالعه جزئیات در دفترچه دکتری آزاد 99، نسبت به انتخاب رشته در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 99 اقدام نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

54 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الی
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ب٫ظ

دوسنان منطور از این محدوده تراز چیه؟
بدبینانه ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰
منطقی ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰
خوشبینانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰
الان مثلا کسی که ترازش ۱۵۰۰ هست به این دانشگاه دعوت میشه؟یا ۱۴۰۰؟؟؟
لطفا جواب

بهشتی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ

کسی که قصدش و هدفش درس خوندن و یادگیری و علاقه به درس هست دیگه نگاه نمیکنه که مدرک کجا اعتبار داره یا نداره. الان در عصر فناوری هستیم و با کوچکترین زمانی میتوان دنیایی از علوم را فرا گرفت. اصل بودن در دانشجو شدن هر مقطعی جستجو و یادگیری هست. حالا از کاردانی بگیر تا دکتری. دانشجو میشناسم که از دور افتاده ترین دانشگاه آزاد و ملی حتی مدرک گرفته بود، طوری هست که اساتید به نام تهران ازش مشورت میگیرند برای یکسری از مسائل مهم رشته شون. اصل این هست که پشت کار داشته باشین. به قول دکتر سورنا ستاری دیگه فیلم مدرک گرفتن سوخته دیگه. دانشجو باید در حین تحصیل و بعد تحصیل کار آفرین باشه و خوب از منابع مختلف استفاده کنند. این آدم هایی که تازه به دوران رسیده اند و گیر میدن که مدرکو باید حتما از دانشگاه های تهران بگیریم چون اونجا مدرکش ارزش داره، چون اونجا برای زندگی ساخته شده و از اینجور صحبت ها باید به عرضتون برسونم که زندگی بد دیدید. الان بهترین اساتید در شهرستان های دور افتاده هم پیدا میشن و چه بسا که بالاتر از تهران باشند. ولی چون عوام متاسفانه از قدیم الایام تهران رو بزرگ دیدند از نظرشون حالا تهران همیشه در زبان ها جاری میشه. که این اشتباه هستش. اگر دانشگاه های استان های دیگه کشورمون بی ارزش بودند پس چرا تا الان دربشونو نبستند؟ از هر جای دنیا و کشور مدرک بگیری باید اول از همه حرف برای گفتن داشته باشی. آخر سر… ادامه نظر»

امیر حسین
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهشتی

بحث این نیست که از کجا مدرک داشته باشی
الان مشکل اصلی نبود اشتغال برای این همه مدرک گرفته است خصوصا برای رشته های مهندسی که هر کوی و برزنی دانشگاه زدن غافل از اینکه جامعه این همه مهندس نیاز نداره.
کسی هم نمیگه اونی که دانشگاه آزاد یا پیام نور خونده زحمت نکشیده.
مشکل سر اشتغال این همه مدرک گرفته است که توقعشون بالا می‌ره و بعد از گرفتن مدرک میبینن به هیچ دردی نمیخوره و عملا عمرشون تباه شده و باید کارهایی بکنن که با دیپلم هم میتونستن انجام بدن.
خصوصا الان که با دکتری هم امیدی به هیئت علمی شدن نیست.

دکترا انسانی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ق٫ظ

دوستان به نظرتون پیام نور بهتر هست یا پردیس خودگران؟ از لحاظ اعتبار مدرک

مهدیه
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۱ ب٫ظ

پردیس خودگردان

برنامه نویس
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

من اگه این همه پول شهریه دانشگاه آزاد رو داشتم به جای اینکه برای مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد هزینه کنم میرفتم خارج از کشور رشته پزشکی و دندانپزشکی میخوندم و الان در زندگی صاحب همه چی بودم

علی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  برنامه نویس

با ۱۵۰ میلیون پزشکی میخوندی خارج؟
داداش شما مثل اینکه از قیمت دلار خبر نداری.
همچین جایی پیدا کردی به منم بگو بیام.

مهدی مهندسی مکانیک
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  برنامه نویس

سلام من که خودم منتقد خوندن دکترا بدون هدف و موافق کاهش ظرفیت ها با برنامه ریزی هستم.ولی مطلبی که شما می گین امروز که هیچ حتی سه سال پیش هم با قیمت ارز ۴۰۰۰ تومن به سختی امکانپذیر بود.قطعا شهریه دکترای دانشگاه آزاد بالاست و متناسب با خدماتی که ارائه میدن نیست ولی اگر امروز شهریه دکترا رو حدود صد و بیست میلیون تومن به طور میانگین در نظر بگیریم با قیمت یورو نزدیک ۲۶ هزار تومن چیزی حدود ۴۶۰۰ یورو میشه.کل هزینه دکترا در یک کشور اروپایی کمتر از بیست هزار یورو نیست‌.حتی اگر کشورهای شرق و درجه دو اروپا رو در نظر بگیریم که معمولا برای تحصیل رشته های پزشکی از ایران مقصد خوبیه بدون در نظر گرفتن هزینه زندگی سالی ۳۰۰۰ یورو که شش سال پزشکی عمومی میشه ۱۸۰۰۰ یورو و پنج سال دندانپزشکی میشه ۱۵۰۰۰ یورو.که هزینه های زندگی رو به صورت حداقل در کشوری مثل اوکراین حساب کنیم حدود ۲۰۰ دلار یا ۱۷۰ یورو ماهانه میشه که سالی حدود ۲۰۰۰ یورو و ۶ سال ۱۲۰۰۰ یورو میشه. پس نتیجه گیری می کنم به طور خلاصه با قیمت ارز فعلی برای تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشورهایی مثل اوکراین و…شما باید سی هزار یورو داشته باشی.در حالیکه هزینه تحصیل در دوره دکترای آزاد و هزینه های اضافه ای که در نظر بگیریم حداکثر ۵۰۰۰ یورو یعنی یک ششم میشه‌. ولی اینکه رشته های گروه علوم پزشکی حتی نه پزشکی و دندون و دارو رشته هایی مثل اپتومتری یا علوم آزمایشگاهی و.. در ایران… ادامه نظر»

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

من پارسال رتبه ۱ علوم تحقیقات رشته مهندسی پزشکی شدم .رفتم برای ثبت نام هزینه هارو دیدم کلن پشیمون شدممممممم

Saba به شهریار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۴ ب٫ظ

سلام مدیریت فناوری رتبه ۳۱۳ و تراز ۲۱۸۰ ازاد تهران امیدوار بتشم یا نه؟ میشه راهنمایی کنید
تراز علوم تحقیقات پایین میاد؟؟؟

شهریار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Saba به شهریار

مجموع دو گرایش ؟

شهریار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Saba به شهریار

کل شرکت کنندگان رشتتون چند نفر بوده ؟

شهریار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

اگه نمره مصاحبتون از ۵۰ بالای ۲۰ بشه شانستون زیاده
اگه نمره مصاحبتون بالای ۱۵ بشه بقیه آزادهای تهران قبولین

Saba به اقای رحمانی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

کل شرکت کنندگان ۱۶۰۴ نفر
من یه مقاله کنفرانسی
یه مقاله ژورنال داخلی و
Ept مشروط هم دارم…
خودم هم ارشد علوم تحقیقاتم با معدل بالای ۱۸
اینها به نظرتون کفایت میکنه برای قبولی

حمید
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۷ ب٫ظ

کسی از شهریه امسال خبر دارد؟

محمد
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۲۱ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه با رتبه ۳۶۹ رشته مدیریت فناوری اطلاعات میشه برای دانشگاه آزاد دعوت به مصاحبه شد ؟
یا چند برابر ظرفیت معمولا دعوت به مصاحبه میکنن ؟
لطفا راهنمایی کنید

شهریار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بله دعوت به مصاحبه میشی اگه هم یه کم رزومه داشته باشی قبولی

Saba
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ببخشید ترازتون چقدر بود

مجتبی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام ممنون راهنماییم کنین به ترتیب اولویت دانشگاه ازاد واحدهای تهران کدوم است؟
علوم تحقیقات
تهران مرکزی
تهران جنوب
تهران شمال
تهران غرب
واحد پردیس

مهدی مهندسی مکانیک
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

سلام رشتتون رو ذکر نکردین. یک سری نکاتی وجود داره که برای هر دانشجو ممکنه متفاوت باشه. یعنی توقعاتی که از محیط اموزشی و جو و استادان و کادر اداری و …با توجه به هدف یک نفر از خوندن دکترا متفاوته. اما بریم سراغ اولویت در بعضی رشته ها تهران مرکز از علوم تحقیقات بهتره و در بعضی دیگه در یک سطح هستن ولی به طور کلی اول علوم تحقیقات بعد تهران مرکز.تهران جنوب یک زمانی در رشته های مهندسی در کارشناسی حرف اول رو می زد حتی بالاتر از علوم تحقیقات ولی در مقاطع تحصیلات تکمیلی سراغش نرین. من نظر خودم رو میگم با توجه به نگاهی که به دکترا دارم .افرادی که می تونن به هر قیمتی دکترا رو خارج از ایران بخونن اگر نشد دانشگاه های خوب دولتی و در نهایت تنها دانشگاه آزادی که ارزش خوندن دکترا ممکنه داشته باشه علوم تحقیقاته و در بعضی رشته ها تهران مرکز.تمام نکاتی که اول گفتم رو لحاظ کردم و گرنه کسی ممکنه کارشناسی و دکترا براش فرقی نکنه مدرک مهم باشه خب هر جایی میره ولی فردی که در اون چهار پنج سال براش مهمه تغییری در دید و سطح فکرش اتفاق بیفته چیزی یاد بگیره با چهار نفر آشنا بشه جو دانشگاه بد نباشه و ارزش زمان و عمری که می گذاره در وهله اول و آرامشی که به هم میریزه و اون پولی که هزینه میکنه داشته باشه من این دو واحد رو پیشنهاد می کنم.باز هم می گم ممکنه در رشته شما استثنائا تهران شمال… ادامه نظر»

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

به همین ترتیب که نوشتیه

شهریار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

ترتیبش خوبه ولی اگه مهندسی هستی تهران جنوب رو با تهران مرکز عوض کن

مهرداد
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۲ ب٫ظ

دوستان کسی مطلعه در دانشگاه آزاد میشه ترم اول و مرخصی گرفت؟ من هنوز پایان نامه ارشدمو دفاع نکردم که مطمعن شم اول دکتری قبول میشم بعد دفاع کنم ازونطرفم عملا همه نتیجه های نهایی بعد از شهریور میاد . آیا میشه برا آزاد یا غیر انتفاعی ها یک ترم مرخصی گرفت تا پایان نامه دفاع بشه؟

مهدی مهندسی مکانیک
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام
برای آزاد خیالت راحت.زمانی که من رفتم علوم تحقیقات تازه هفت سال پیش یکی از بچه هامون دفاع نکرده بود قبول شد بعد دفاع کرد بعد ثبت نام کرد تازه یک مورد دیگه بگم یکی دیگه از بچه ها ثبت نام کرددکترا تهران شمال نمیدونم چه جوری سال بعد دفاع کرد و مدرکش رو داد!!!
الانم که دیگه خیلی راحته.اصلا نمی خواد ثبت نام کنی و مرخصی بگیری جات محفوظه تا سه سال بعدم بیای.
خلاصه بگم اگه قبول قطعی شدی خیالت راحت دانشجوی آزادی

امیر علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ

روش مصاحبه دانشگاه ازاد چجوریه هر دانشگاه جدا مصاحبه انجام میده یا مثل پارسال یک مصاحبه (که اونم امسال مجازی شد)

مهدیه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر علی

هنوز معلوم نیست. چیزی نگفتن

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۵ ب٫ظ

در همه جا مرسوم است استاد صاحب صلاحیت برای مقطع دکترا یک یا دو دانشجوی دکترا پذیرش می کند……در دانشگاه ازاد در فلان گرایش حتی یک هییت علمی پرفسور ندارد اما دهها و صدها دانشجوی دکترا جذب دارد!!!….این در کجای دنیا مرسوم است؟؟؟…این با کدام منطق و عقلانیت قابل توجیه است؟؟؟…….وزیر محترم علوم و نمایندگان محترم مجلس و شورای گسترش علوم بهتر نیست پاسخ شفاف به جامعه علمی در این مورد ارائه دهند؟…….هدف از این جذب چیست؟….

حاج رضا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

دوستان بجز دانشگاه های آزاد اصلی بقیه رو ترجیحا انتخاب نکنید ، ۵ سال پول و عمر هزینه می کنیم و کلی زحمت میکشیم بعدا هیچ جایی بعنوان هیات علمی استخدام نمی کنن و جایی هم بگیم مثلا دکترای مهندسی نرم افزار از استهبان، دکترای مهندسی برق فسا، دکترای مهندسی شیمی لارستان دارم کسی احترام و اولویت خاصی قائل نمیشه.حتی توی محیط کاری هم کسی این دانشگاه ها رو قبول نداره.البته اگه مثل بنده بدون پارتی و سهمیه هستین میگم و الا افرادی با مدرک ارشد همین شهرهای کوچیک استخدام هیات علمی شدن.انشاا… موفق باشین.

محمد
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

من ۲۴ سالمه و ارشد مهندسی نرم افزار از تهران مرکز دارم.
به نظر شما من با خواندن دکتری در دانشگاه آزاد واحد های تهران شانس هیئت علمی شدن دارم؟
یا هیئت علمی شدن هم اشباع شده؟

حسن داوطلب دکتری
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

با سلام خدمت دوست عزیز درس خوندن به این هدف صرفا هیئت علمی بشید و علاقه نداشته باشید راه به ناکجا آباد رفتن هست لذا به عنوان تجربه خدمتون عرض می کنم اینکه برادرم مرک کارشناسی از دانشگاه تهران و ارشد از دانشگاه شیراز و دکتری شاهرود گرفتند متاسفانه بعد از خدمت علی الرغم دوساله موفق به جذب بعنوان هئیت علمی نه دانشگاه دولتی و نه دانشگاه آزاد شد در نهایه به جنوب رفت در یک شرکت در جزیره مشغول بکار شد در تصمیمهای خود نهایت دقت بگیرید تا در اینده سرخورده نشوید

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

هییت علمی شدن در رشته های زیرمجموعه وزارت علوم بدلیل افسارگسیختگی در جذب وحشتناک و سرسام اور دانشجوی ارشد و خصوصا دکترای تخصصی در چند سال اخیر بشدت سخت هست……ضمنا دانشگاه هایی مثل ازاد و غیرانتفاعی و پیام نور جذب هییت علمی خصوصا در این رشته ها انجام نمیدن و اگر باشه نادر هست……یعنی این دانشگاه ها در رشته های مذکور عملا جذب هییت علمی ندارن….

ارنا
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حاج رضا

هئیت علمی دیگه تموم عزیزم. به فکر خود اشتغالی باش حتی با مدرک دکتری. الان خیلی وقت هست که استخدامی ها روشش عوض شده.

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ارنا

روش عوض نشده……بلکه رشته ها تخریب شدن…..

محمد
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

حرفتون کاملا درسته چون دانشگاه های آزاد و پیام نور و علمی کاربردی و غیرانتفاعی تأسیس شدن و لیسانس گرفتن مثل دیپلم شده و هر ناکجا آبادی پذیرش مهندسی داره درصورتی که کشور این همه مهندس میخواد چیکار.
اگه ظرفیت رشته های مهندسی هم مثل پزشکی بود الان این رشته شأن و مقام گذشتش حفظ شده بود.

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

پزشکی هم جذب پولی شبانه و پردیس و ازاد داره …..مهم تعداد جذب است…وزارت بهداشت براحتی مجوز به دانشگاهها نمیده و عوامل متعدد را درنظر میگیرد…….مهندسی هم در لیسانس و ارشد پولی باشه کم تعداد منطقی و کم……برای دکترای تخصصی جذب پولی باید جمع شود……البته پیام نور و خصوصا غیرانتفاعی و علمی کاربردی هم در جذب مهندسی در مقطع کارشناسی و ارشد اثرات مخرب داشته که پزشکی این دو دو نوع دانشگاه مخرب را ندارد…..خلاصه اینکه مشکل تعداد بسیار زیاد جذب است که باید کاهش یابد هر چند تعدادی جذب پولی باشد مشکلی نیست اما کم باشد…..

مهندس نوروزی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

لطفا توهین به دانشگاه های سطح کشور نکن برادر ! بنده هم ارشد پیام نور اصفهان هستم وبرگزیده جشنواره پایان نامه دکتر حسابی شما بجای فخر فروشی فقط یه ترم پیام نور اونم اگه بپذیرنت بخون بعد قضاوت کن بحدی سخت گیرن که نمره گرفتن بعد تلاش با اعشار و دهم صدمه مث معدل این روندش هم بخاطر باسواد بار اومدن دانشجوهه نه مدرک گرایی و نمره کیلویی !!!!!

داوطلب مدیریت آموزشی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ق٫ظ

من نمیدونم چرا یه عده اینقدر دانشگاههای غیر از روزانه رو میکوبن. در این که ظرفیت این دانشگاهها باید منطقی باشه حرفی نیست. ولی هستند افراادی که دانشگاههای غیر روزانه بویژه واحدهای جامع دانشگاه ازاد درس میخونن که بسیار قوی هستند و الان در بهترین دانشگاههای دنیا دارن ادامه تحصیل میدن. من خودم ۱۰ سال پیش از دانشگاه ازد مشهد فارغ التحصیل شدم تو کارشناسی ارشد ،به حدی سخت گیری وجود داشت که تو دوره لیسانسم که دانشگاه دولتی بود ذره ای از اون سخت گیری نبود.
بنابراین همه رو با یه دیدگاه قضاوت نکنیم. هستند افرادی که به دلیل محدودیهای شخصی علیرغم قبولی در دانشگاه روزانه مجبورن دانشگاه دیگه ای رو انتخاب کنند.

Sis
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

سلام
بچه ها یه سوال داشتم
با رتبه ۲۶۶ سهمیه ۲۵ درصدی شاهد آیا روانشناسی آزاد اصفهان میارم؟

نانسی
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sis

احتمالش زیاده

کسری
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

دوستان ممنونم میشم راهنمایی کنید با رتبه ۱۴۶۳ و تراز ۳۴۱ در رشته عمران گرایش سازه امکان دعوت به کدام واحد دانشگاه ازاد هست. با توجه به این که ظرفیت دانشگاه ازاد در این رشته ۱۸۷ نفر است.

رضایی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  کسری

هیچ کجا

Ali
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  کسری

ترازتون خیلی کمه

مهدیه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ق٫ظ

تا کی وقت هست برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد؟

Me
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

تا دهم شهریور وقت داریم برای انتخاب رشته ، تو قسمت پرتال خبری نوشته تو سایت دانشگاه آزاد ، منم کلی گشتم پیدا کردم.

مهدیه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  Me

مرسی

لی لی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۳ ق٫ظ

تا کی وقت داریم برای ثبت نام کجا اعلام شده دوستان

الیار
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

چرا ظرفیت های دانشگاه ازاد اینقد بالا رفته و از اون طرف روزانه ها رو کم کردن

شهریار
شهریور ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  الیار

پارسال برای اولین بار دانشگاه آزاد ظرفیتها رو اعلام کرد تحت فشار سازمان سنجش و بهش اجازه نداد ظرفیتهای بالاتر رو اعلام کنه
چون هر سال مثلا ۸ نفر اگه قبول میشدن ۴ الی ۵ نفر ثبت نام نهایی میکردن و در واقع ظرفیت اصلش پر میشد .
ولی سال گذشته ظرفیتها رو با فشار سازمان سنجش کم اعلام کرد و ظرفیتهای اصلیش هم پر نشد و هر چه هم دانشگاه آزاد تلاش کرد تکمیل ظرفیت بزاره سنجش قبول نکرد
حتما امسال بالاتر از ظرفیت اعلام کرده که با توجه به اینکه بعضیها که قبول میشن و نمیان ظرفیتهاش خالی نمونه

هوشیار
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

در یکی از گرایشات دانشگاه ازاد چند برابر ظرفیت نوشته شده دانشجو سر کلاس هستن…..عددهای دفترچه در اجرا پایش نشده و عملا ظاهرا الکی هستن…..

حمید
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  الیار

در رشته مدیریت را چک کردم
۱ نفر هم بالا نرفته

دوست
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  الیار

کجاش این همه ظرفیت برده بالا اخه؟

دقیقا ظرفیت هاش عینا مثل پارسال هست.

یعقوب رحمانی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  الیار

رشته ما ک ک هر کد رشته تقریبا کمتر هم شده

مهدیه
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  الیار

والا برای رشته ی ما که اصلا فرقی نکرده

مطهره
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  الیار

رشته ما که کمتر شده