موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

چالش های مصاحبه مجازی دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی که حدود دو هفته از شروع مصاحبه های دکتری 99 می گذرد، همچنان داوطلبان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش پی اچ دی تست، پذیرش دکتری 99 بر اساس تاثیر 50 درصدی نمره آزمون کتبی و تاثیر 50 درصدی مرحله دوم (شامل مصاحبه دکتری و بررسی سوابق) صورت می گیرد. بنابراین، داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی، لازم است در مصاحبه دکتری دانشگاه ها حضور پیدا کنند.

در سال 99 با توجه به شیوع کرونا و خطرات احتمالی ناشی از سفر به شهرهای مختلف جهت شرکت در مصاحبه دکتری، اغلب دانشگاه ها نسبت به برگزاری مصاحبه به صورت مجازی اقدام کردند.

برگزاری مصاحبه دکتری 99 از 29 شهریور ماه آغاز شد و آخرین زمان برگزاری مصاحبه نیز 20 مهرماه اعلام شده است.

اما تجربه ثبت نام و شرکت در مصاحبه مجازی دکتری، برای برخی داوطلبان چندان هم دلپذیر نبوده است و با چالش ها و مشکلاتی همراه شده است.

در ادامه این مطلب، مهم ترین دغدغه های این روزهای داوطلبان آزمون دکتری 99 را بیان کرده ایم.

مشکلات ثبت نام و ارسال مدارک مصاحبه دکتری

مهم ترین مشکلی که داوطلبان دکتری 99 اعلام کرده اند، مشکلات در ثبت نام و آپلود مدارک در سامانه های دانشگاه ها و یا ارسال مدارک به شیوه های دیگر است.

آپلود مدارک در سامانه مدنظر هر دانشگاه به صورت مجزا، خود موضوعی قابل توجه است. داوطلبان مجبورند بارها و بارها (به تعداد کدرشته های دعوت‌شده به مصاحبه) مدارک خود را بارگذاری کنند و یا با روش های دیگر به دانشگاه ها بفرستند.

اما مشکلات ارسال مدارک به این مورد ختم نمی شود. شفاف نبودن موارد لازم جهت بارگذاری یا ارسال به دانشگاه و نیز مشخص نبودن روش ارسال مدارک در سامانه برخی دانشگاه ها از متداول ترین مواردی است که از سوی داوطلبان عنوان شده است. به عنوان مثال، چند نمونه شکایت داوطلبان در این خصوص در ادامه آورده شده است:

خوب از کجا باید فایلو اپلود کنیم ؟ این چه سیستمی هست ؟

چرا اینطوریه اطلاعیه شون خیلی گنگه فقط یه لینک کاربری دانشگاه دادند من که نفهمیدم چطوری باید مدارک اپلود کنم

علاوه بر این، بسیاری داوطلبان در هنگام آپلود مدارک با مشکل مواجه شده و پس از بارها تلاش موفق به ارسال مدارک خود شده اند. بوده اند داوطلبانی که پس از ارسال مدارک متوجه شده اند که مدارکشان به صورت ناقص در سامانه بارگذاری شده است.

واسه ثبت نام اینترنتی گزینه های بعدی تو گلستان که اپلود مدارک هست برای من باز نمیشه…فقط اطلاعات داوطلب و هزینه باز شد..

عدم امکان مشاهده یا دریافت تایید ارسال مدارک از سوی دانشگاه ها از دیگر مشکلات داوطلبان است. این موضوع این دلهره را برای داوطلبان ایجاد کرده که آیا مدارک مورد نظرشان توسط مصاحبه‌کنندگان دیده شده است یا خیر؛ و آیا نمره کامل مدارک ارسالی را گرفته اند یا نه. به عنوان مثال، یکی از کاربران پی اچ دی تست در این باره گفته:

من مدارکمو فرستادم براشون اما چیزی مبنی بر تأیید برام نفرستادن

مبهم بودن روش برگزاری مصاحبه های دکتری

ازجمله مشکلاتی که داوطلبان آزمون دکتری 99 مطرح کرده اند، مبهم بودن روش برگزاری مصاحبه مجازی است. در واقع برخی دانشگاه ها، پیش از مصاحبه فرایند برگزاری را شفاف سازی نکرده اند که این امر به اضطراب داوطلبان دامن زده است.

به عنوان مثال، برای بسیاری از داوطلبان این سوال مطرح بوده که آیا لازم است مدارک و مستندات را در هنگام مصاحبه مجازی در دسترس خود داشته باشیم یا خیر؛ آیا مصاحبه به صورت تصویری نیز خواهد بود یا خیر و  …

حتی بوده اند داوطلبانی که پس از شرکت در مصاحبه این سوال را مطرح کرده اند که «من وبکم رو روشن نکردم، نکنه رد بشم؟»

روش های متنوع برگزاری مصاحبه مجازی

با توجه به این که سامانه ای واحد برای برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه ها در نظر گرفته نشده است، دانشگاه ها بر روی پلتفرم ها و فضاهای مختلفی مصاحبه را برگزار می کنند. استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت، اسکایپ، واتس اپ و … داوطلبان را بین روش های متنوع برگزاری مصاحبه مردد و سرگردان کرده است.

اختلالات در سامانه های برگزاری غیرحضوری مصاحبه

ازجمله متداول ترین موضوعاتی که داوطلبان دکتری 99 اعلام کرده اند، اختلالات سامانه مجازی مصاحبه است. این موضوع حتی منجر به تغییر زمان مصاحبه دکتری برخی داوطلبان شده است:

مصاحبه ی دانشگاهم ۵ بار قطع شد بار ششم و در روز دیگری موفق ب مصاحبه شدم

قطع و وصل شدن صدا و تصویر نیز ظاهراً به موضوعی متداول اما غیرقابل پذیرش تبدیل شده منجر به افزایش اضطراب داوطلب و مختل شدن روند مصاحبه گردیده است. نمونه شکایات داوطلبان از سامانه مصاحبه دکتری دانشگاه ها در ادامه ارائه شده است:

کل مدت صدا قطع بود بابا همش باید میپرسیدی چی؟

کلا صدا قطع میشد و من کل سوالات و نصفه می‌شنیدم وقتی هم میگفتم صداتونو ندارم بدشون میومد

دانشگاه علامه زده در صورت قطع شدن ارتباط آنلاین ۲ دقیقه وقت داده میشه که مجدد وصل بشید و اگر وصل نشد به منزله انصراف دانشجو می باشد.

مشکل احراز هویت و ترس از تقلب در مصاحبه

آن طور که داوطلبان دکتری 99 اعلام کرده اند، در برخی مصاحبه ها برای کاهش تقلب احتمالی، به ایشان اعلام شده است که در صورت عدم توجه به دوربین وبکم و یا قطع شدن صدا یا تصویر، مصاحبه به اتمام خواهد رسید. این موضوع نیز به یک نگرانی جدی در طول مصاحبه برخی داوطلبان تبدیل شده است.

به عنوان نمونه یکی از داوطلبان گفته است که:

فقط چون توی دوربین رو نگاهم نمی کردم دوبار با حالت توهین امیز سر من داد کشیدن!

ندیدن تصویر اساتید در طول مصاحبه

در مصاحبه برخی دانشگاه ها، داوطلبان امکان مشاهده تصویر اساتید مصاحبه کننده را نداشته اند. در چنین شرایطی پاسخگویی به سوالات ایشان نیز چندان ساده نبوده است.

از اونطرف، تصویر نداشتم فکر میکردم قطعه گفتن نه تصویر نیست فقط صداست و فقط ما تصویرشما را میبینیم. خودشونو معرفی نکردن

اختلالات اینترنت گریبانگیر داوطلبان دکتری 99

در شرایطی که سرعت اینترنت در برخی مناطق کشور چندان مناسب نیست و در تمام کشور اینترنت با اختلالاتی ممکن است مواجه شود، برگزاری مصاحبه های مجازی دکتری هم قاعدتاً از مشکلات این چنینی به دور نخواهد بود. اما عدم همکاری مصاحبه کنندگان با داوطلبانی که با چنین مشکلاتی مواجه شده اند، حضور در مصاحبه را برای آنان دشوار نموده است.

برای مصاحبه به یک بدبختی تونستم شرکت کنم مدام اینترنت و از بخت بد برقا قطع میشد حتی بخاطر قطع شدن اینترنت و برق و همه چیز کلی با من دعوا کردمسئول برنامه ریزیشون

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

50 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
P.H.D
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ق٫ظ

دانشگاه چمران اهواز واقعا مصاحبه خوب بود و اگه نخوان کاری کنن مطمئنم اونجا قبول میشم. اما دانشگاه سهند تبریز گروه مهندسی موادش انگار به دشمن رسیدن اصلا نخواستن بدونن پایانامه من در مورد چیه فقط سوال های فضایی میپرسیدن

نادیده
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ

یکی نظارت رو پذیرش دکتری شیمی آزاد سنندج رو بیشتر کنه، خواهش میکنیم ، صدامون به جایی نمیرسه

على
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ق٫ظ

مدیریت صنعتى (تولید) بوشهر، یکى از مصاحبه کننده ها که استاد همین گرایش بود و حرف اصلى رو توى مصاحبه میزد، رفتار بسیار زشت و زننده اى داشت. من تغییر رشته دادم به مدیریت صنعتى. همین که فهمید من ارشدم صنعتى نیست گفت من نمیتونم اجازه بدم کسی از رشته دیگه بیاد این رشته و حتى سوال هم تخصصى هم نمیپرسم.
هیچ سوال تخصصى از من نپرسیدن و در آخر یکى از مصاحبه کننده ها گفت اگر خیر و صلاحت در اینجا باشه قبول میشى!!!
واقعا متاسفم براى کسی که اسم خودشو گذاشته استاد.
به هیچ جا هم نمیتونیم شکایت کنیم. واقعا ناراحتم

@@
مهر ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

مصاحبه مجازی عملا باعث شده که دانشگاهها از این فرصت استفاده کنند و بدون توجه به ارزیابی صحیح و منصفانه ،صرفا سلیقه ای و یا با لابی گری کسانی رو ازقبل مصاحبه ها انتخاب کنند.بعضی دانشگاهها افرادی برای مصاحبه نام میبرند که اصلا در اتاق انتظار مصاحبه نیستند و فقط اسم میخونند و میگند برید اتاق مصاحبه!!!!حالا اونا افراد مصاحبه شدند یا نشدند رو کسی نه میبینه نه میدونه کجابودند.
چندماه با تاخیر ازمون کتبی برنامه همه بهم خورد و حالا هم با مصاحبه مثلا مجازی که باعث سواستفاده دانشگاهها شده .اینم از جامعه علمی و فرهنگی .
ای کاش برای داوطلبین احترام قایل میشدند که یه جایی رو برای اعتراض نحوه عملکرد مصاحبه ها اختصاص میداد.

نا دیده
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  @@

باهات موافقم، نمیدونی آزاد سنندج، برای دکتری شیمی چه خبره، از قبل تعیین کردن

ماهان
مهر ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۵۳ ق٫ظ

من دانشگاه بوعلی، دانشکده ادبیات مصاحبه دادم..برخورد یکی از اساتید اصلا اصلا مناسب نبود… اجازه نمیداد من نظراتم رو بگم.همش دنبال اثبات حرفهای خودش بود..خیلی برخورد زننده ای داشتند.

سیما
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

ا من بدلیل ادغام ثبت نام ازمونهای استخدامی و کنکور سراسری از ثبت نام سه دانشگاهی ک دعوت ب مصاحبه شده بودم جا ماندم چون تو کافی نت ثبت نام میکردم
کاش ب جا ماندگان از ثبت نام ی فرصت میدادند

99
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

من تصویر اساتید نداشتم. میگفتن ما فقط تو را باید ببینیم. اصلا نمیدونستم باکی دارم حرف میزنم. صدا خوب نمیومد خوب متوجه نمیشدم

علی
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ب٫ظ

سلام.
برخورد خوب بود اما زمان مصاحبه خیلی کم بود. ده دقیقه یا کمتر. تو این مدت کم چطور میخوان قضاوت کنند؟ به دانشجو اجازه ندادن که از خودش به خوبی دفاع کنه و خودش رو معرفی کنه. سوالات انگیزشی می پرسیدن که چرا میخوای دکتری بخونی. خب اینو تقریبا همه ی جور جواب میدن. از پایان نامه و مقاله باید بپرسن که نپرسیدن. و این احتمالا یعنی رد؟؟
اگه از قبل دانشجوهای خودشون رو انتخاب کردن پس چرا این همه استرس رو به دانشجو میدن!!
خدا عاقبت ما رو ختم به خیر کنه.
این حرص خوردن های ما هم فایده نداره. هر کس داره کار خوشون می کنه..

ازاد
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
امیر
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۳ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40800
شرکت حداکثری به تکمیل ظرفیت دکتری در فارس من..یکبار عضویت برای همیشه
با شرایط خاص آزمون کتبی و مصاحبه نباید ظرفیت تعیین شده خالی بمونه..

نیکی
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۱۸ ب٫ظ

دانشگاه علامه تاریخ مصاحبه رو چهاردهم اعلام کرده بود و گفته بودن کارت آزمونو روز قبلش بگیریم. صبح روز دهم تازه از خواب بیدار شده بودم که زنگ زدن آنلاین شو مصاحبه داری. شانس اوردم نت و لپتاپ در دسترس بود وگرنه فرصتو از دست میدادم. همه مراحلشون همینقدر برنامه ریزی شده بود

بی نام
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ

برخورد دانشگاه تهران در رشته ادبیات انگلیسی به شدت زننده بود

...
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۷ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب و احترام لطفا تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹در رشته های علوم انسانی دانشگاه ازاد و دولتی برگزار شود ممنونم

دکتری اقلیم
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ

عالی بود نه جای تقلب بود نه میذاشتن تقلب واقعا هر کی هونده بود و تلاش کرده بود موفق بود..من دانشگاه اصفهان اضطراب داشتم اساتید خیلی عالی برخوزد کردن و گفتن اروم مصاحبه کن و بهم فرصت دادن…دانشگاه تربیت مدرس و بهشتی و خوارزمی و تهران و سبزوار و زنجان عالی بودن..مثل یه دوست با بچه های اقلیم برخورد کردن..سوالات و خیلی واضح میپرسیدن و بر خلتف کسایی که میگن بعضی ها تقلب کردن اصلا اون زمان فکر تقلب به ذهنت نمی رسید ..امیدوارم حق به حقدار برسه..من دانشگاه تربیت مدرس با اینکه اولین بار بود با اساتید برخورد داشتم اما از مصاحبه ام دفاع کردن .اصلا اینجور نیست هر کی دانشجوی خودشو برداره اینا همش شایعهست…..برای همه ارزوی موفقیت مسکنم

سحر
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۲ ب٫ظ

من امروز مصاحبه داشتم دانشگاه گیلان.خیلی راحت از طریق اسکایپ به دانشکده پیام دادم که چه زمانی میتونم مصاحبه کنم.اساتید هم وقتی پیام رو خوندند نهایت یک ربع بعد تماس گرفتند.صدا و تصویر و برخورد اساتید عالی بود. کاش همیشه مجازی باشه بدون درد سر رفت و آمد.
نمیدونم قبول میشم یا خیر.ولی در کل از مجازی بودن مصاحبه راضی هستم

M
مهر ۲۲, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

من هم مصاحبه گیلان داشتم واقعا اساتید برخورد ورفتارشون با دانشجو عالی بود .از نتیجه ام اطلاع ندارم ولی رفتار شون ۲۰ بود

امیرحسن
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ

امیدوارم با این وضعیت قطع شدن نت و ادوب کانکت و اسکایپ و استرس و احتمالات مختلف ممکن از هر دو سو ، اساتید محترم به “رزومه دریافتی “برای دعوت شدگان و حائزین انتخاب رشته شهر،دقت و امتیاز بیشتری قائل بشوند.یاحق

Msc
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۱۴ ب٫ظ

دوستان این چه جوری هست که هنوز مصاحبه دکتری وزارات بهداشت تموم نشده از موسسه کنکوری برای سال بعد پیام می دن اصلا چه جوری شماره داوطلبها رو پیدا میکنن؟

...
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۱۱ ب٫ظ

گروه ادبیات یک دانشگاه یک مدرس خانم ( استاد تنها عنوان نیست پس برای آن نفر استعمال نمی کنم )تنها سوال می پرسید که به همه چیز شبیه بود غیر از ادبیاتی ..اما گروه ادبیات بیرجند عالی بودند

امیدوار
مهر ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۱ ب٫ظ

سلام
ی سوالی داشتم اگر کسی جوابشو می‌دونه لطفاً راهنماییم کنه
وقتی که نمره مصاحبه و تراز آزمون با هم جمع میشن ، برای قبولی حتما باید بالای ۵هزار باشه؟؟؟!

بی نام
مهر ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ

با سلام
دانشگاه ارومیه با توجه به این شرایط کرونا میگن حضوری و اولویت با حضوری یعنی چی؟
چرا همه دانشگاه ها مجازی گرفتن دانشگاه ارومیه حضوری برگزار میکنه
سازمان سنجش لطفا رسیدگی کن

Fatemeh
مهر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۸ ق٫ظ

دانشگاه الزهرا، زنجان، رفسنجان هم من مصاحبه دادم برخورد اساتید عالی بود. واقعاازشون ممنونم. هیچ مشکلی هم درحین مصاحبه نداشتم. اساتیدشون سوال میپرسیدن فرصت کافی میدادن که دانشجو جواب بده من اگر استرس میگرفتم میگفتن آروم باش و عجله نکن.

محی
مهر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ق٫ظ

خیلی تجربه بدی بود.‌برتی دانشگاه تهران دانشکده دامپزشکی ب علت سرعت پایین نت ک در روستا داشتم و‌هم اینکه حدود چهار ساعت در اتاق مجازی در انتظار نوبت برای مصاحبه…ک این نوبت دهی رندوم و بسیار اعصاب خورد کن بود.
اما دانشگاه شیراز سرعت نت من خوب بود..اونا نتشون مشکل داشت و در نهایت ارومیه ک تاکیید کرده ک حضوری!!! در این شرایط نمی‌دونم چرا بفکر دانشجو ها نیستن…کسی کرونا بگیره واقعاً آیا مسیولیت اخلاقی شو میپذیرن؟!

زهرا
مهر ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۱۹ ق٫ظ

سلام؛ خوشبختانه بنده در دانشگاه شهید بهشتی مصاحبه داشتم؛ برخورد مسئولین عالی بود؛ خصوصا معاون محترم آموزش، شرایطی ایجاد کردند که اصلا اضطراب نداشتم. جا داره همین جا از جناب آقای دکتر دامغانی وتیم همراه شون تشکر کنم.پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی تهران

رها
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

دانشگاه رازی، دانشکده ادبیات عالی بود .تصویر و صدای اساتید واضح بود. بسیار جو دوستانه و محترمانه ای بود . خیلی استاتید نازنینی داشت

محمد طاهر
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

بنده امروز با یکی از دانشگاه مصاحبه داشتم . هفته گذشته مشکل از سیستم خود دانشگاه بود و مجدد قرار شد امروز ( شنبه ) ارتباط برقرار کنیم اما در میان این ارتباط ، تصاویر قطع وصل میشد و متاسفانه اعضای هیات علمی مصاحبه کننده با شروع به توهین و بلافاصله قطع ارتباط کردند و بنده رو مقصر این اتفاق میدونستند . ( از شدت تعجب از این رفتار زبونم بند اومده بود )

رضایی
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ب٫ظ

من از مصاحبه خیلی راضی هستم هم دانشگاه علامه طباطبایی تهران هم دانشگاه سمنان
هم سامانه خوبی داشتند هم استاداش عالی بودند.

نرگس
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۴۹ ب٫ظ

من که از مصاحبه غیرحضوری راضیم.چون تجربه مصاحبه حضوری داشتم و اون چندروز مدام در حال رفت وآمد از این شهر به اون شهربودم هم بحث هزینه هم بحث استرس؛که بعنوان یه دختر واقعا سخته واسترس زاس. و واقعا هم نحوه مصاحبه به اون شکل رضایت بخش نبود ولی مصاحبه غ حضوری از این لحاظ عالیه که تو خونه نشستی و باتمرکز کامل جواب میدی.
تا امروز از دوتادانشگاهی که مصاحبه شدم واقعا راضی بودم.دانشگاه رازی که بسیار منظم و دقیقا سرتایم اعلام شده مصاحبه شروع شد و از نظر برخورد کیفی استادا واقعا عالی بود
دانشگاه مازندران هم خ خوب بود.اساتید باحوصله و نهایت ادب با دانشجو برخورد میکردن.ضمنا دوستانی که شائبه تقلب راه میندازن چطوری واقعا میشه اینقد فرصت داشت که یکی دیگه بشنوه و جواب بهت بده عملا ممکن نیس.بعدش استاد متوجه میشه که توجهت جای دیگه س درواقع میتونه راحت باچارتا سوال چالشی گیرت بندازه

فائزه
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ب٫ظ

بخاطرمجازی بودن و مشکلات سیستمی با اینده تحصیلیه من بازی شد. من دریک مغازه تعمیر لپ تاپ در اخرین فرصت مصاحبه دادم. درمیان رفت و امد مشتریها…. اخه این چه وضعش بود…. تصویر اساتید رو هم نمیدیدم اصلا امکان تمرکز برام وجود نداشت. یکسال تلاش به همین راحتی از دست رفت

ناشناس
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ

پژوهشکده غیر انتفاعی علوم شناختی در مصاحبه برای کاهش تعداد شرکت کنندگان ویا هر دلیل دیگری، بعد از دریافت ۲۵۰هزار تومان جهت ورود به جلسه مصاحبه، شرایط سنی تعیین کردند و تعدادی از شرکت کنندگان را با رتبه های بالا و مدارک کامل مصاحبه نکردند. یک نفر با رتبه حدود ۱۳۰مصاحبه شد و نفر بعد با رتبه حدود ۴۰مورد مصاحبه قرار نگرفت. حق بسیاری ضایع شد. آنهایی را هم که صوری مصاحبه کردند، فرصت ارائه داده نشد.در دانشگاه شهید بهشتی هم از برخی حتی ۲دقیقه هم مصاحبه نگرفتند و افراد هیچ فرصت دفاعی نداشتند.

محمد
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ

با سلام بنده بعنوان یکی از شرکت کنندگان مصاحبه دکتری به دو رشته محل که یکی دانشگاه بوعلی سینا بود خیلی راحت و با آرامش کامل مصاحبه را گذراندم چون همچی از طرف دانشگاه کامل و گویا مشخص شده بود از آپلود مدارک و برنامه زمانی دقیق و به ساعت مصاحبه گرفته تا فایل های آموزشی و تست آزمایشی سامانه آدوبی کانکت، خیلی خیلی عالی بود دمشون گرم (البته بنده دانشکده علوم پایه و گروه زمین شناسی بودم بقیه دانشکده ها را نمیدونم). تصاویر اساتید مصاحبه گیرنده را داشتم و خیلی عالی مصاحبه به اتمام رسید. رشته محل دوم دانشگاه شهید بهشتی که اینم تو سایت دانشگاه کامل برای آپلود مدارک و سامامه ادوبی کانکت، تست آزمایشی و کلیپ های آموزشی برای وصل شدن کامل مشخص شده بود. برنامه مصاحبه هم به این شکل بود که لینک اتاق مصاحبه را گذاشته بودن و روز قبل مصاحبه تماس میگرفتن و ساعت دقیق مصاحبه را به داوطلب اعلام میکردن باید همون ساعت از طریق لینک وارد اتاق و جلسه مصاحبه میشدم. فقط فرقی که با دانشگاه بوعلی داشت این بود که تصاویر اساتید مصاحبه کننده را نداشتم البته خودشون معرفی میکردن و بنده وبکم و میکروفن روشن کردم و به شماره تماسی که اعلام کرده بودن تماس میگرفتم یعنی صدای بنده از طریق میکروفن برای اساتید پخش میشد و با تلفن صحبت میکردم و اساتید تصاویر بنده را داشتن. حالا این تماس تلفنی رو زیاد نمیدونم برای چی بود. شاید برای اینکه جلوی تقلب را بگیرند و مطمئن بشوند که مصاحبه شونده… ادامه نظر»

نرگس
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من که از مصاحبه غیرحضوری راضیم.چون تجربه مصاحبه حضوری داشتم و اون چندروز مدام در حال رفت وآمد از این شهر به اون شهربودم و واقعا هم نحوه مصاحبه به اون شکل رضایت بخش نبود ولی مصاحبه غ حضوری از این لحاظ عالیه که تو خونه نشستی و باتمرکز کامل جواب میدی.
تا امروز از دوتادانشگاهی که مصاحبه شدم واقعا راضی بودم.دانشگاه رازی که بسیار منظم و دقیقا سرتایم اعلام شده مصاحبه شروع شد و از نظر برخورد کیفی استادا واقعا عالی بود
دانشگاه مازندران هم خ خوب بود.اساتید باحوصله و نهایت ادب با دانشجو برخورد میکردن

ماندانا
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ

خدا رو شکر من هم مشکلی نداشتم,دانشگاه یزد قبلش از ما تست صدا و تصویر گرفت,در حین مصاحبه هم اصلا قطعی صدا و تصویر نداشتیم,مصاحبه به بهترین وجه ممکن انجام شد,من که خیلی راضی بودم
بعدش به نظرم امکان تقلب اصلا وجود نداشت,اگه یه سوال در حد ۲ ثانیه مکث میکردیم سریع سوال بعدیو میپرسیدن,اگر هم حین مصاحبه نت قطع میشد ,مطمئنا سوالشونو تغییر میدادن.

زیبا
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ب٫ظ

ای کاش سخت نگیرند بابت مصاحبه مجازی….. و ب همون ۵۰ درصد سازمان سنجش قانع باشن….

گندم
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

ای بابا
ذتبه کجا بود
بهترین فرصته اساتید نورچشمیاشونو قبول کنن
کی به تلاش امثال ما بها میده
من هیچکسو نداشتم نه سفارشی نه شناختی
با تمام وجودم تلاشمو کردم ولی……

رضا
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ب٫ظ

خداروشکر من ۴ دانشگاه مصاحبه دادم و این اتفاقات برای من نیفتاد چون از طرف دانشگاه زمان مصاحبه تلفنی گفتن و در سایت گذاشتن و فایل برنامه آموزشی قرار دادن و حتی یکی از دانشگاهها روز قبلش از همه درخواست کرد به صورت آنلاین وارد بشن و مشکلات احتمالی صدا و تصویر و نت بررسی بشه که مشکلی برا روز مصاحبه ایجاد نشه
تمام این مشکلات که اشاره شد صحیح و وجود داره چون همه از زیر ساخت و امکانات مناسب بهرمند نیستن و اساتید مصاحبه کننده این نکات حتما در نظر می گیرند.
تنها موردی که من باهاش برخورد داشتم این بود که تو مصاحبه حضوری راحتتر و بهتر میتونستم مطالب بیان کنم تا مجازی و استرس کمتری داشتم
بالاخره تجربه اول مصاحبه مجازی بود.

یلدا
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

الان ۸ ماهه که زندگی من برا این کنکور به حالت تعلیق دراومده، هرکاری رو میخوام انجام بدم مشروط به قبول شدن و یا قبول نشدنم هست، گرفتار شدین بخدا …

رضا
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

دقیقا من هم همینطور هستم

جعفر
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

به کمپین زیر رای بدهید
https://www.farsnews.ir/my/c/41342
دانشگاه آزاد براساس تراز و رتبه، و فایل سوابق ارسالی دانشجوی دکترا پذیرش کند

مهتاب
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

دیگه کار از کار گذشت هیچ کس توجه نکرد

یسنا
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

من چی بگم که فقط یه دانشگاه رشتمو پذیرش میکنه کلی زحمت بکش آخرش هم بشه اینکه ساعت ۱۱ شب بهم واتساپ پیام دادن که صبح ساعت ۸.۴۵ دقیقه وقت مصاحبه داری منم تو روستا زندگی میکنم و نت ندارم باید می رفتم شهر تو کافی نت شانس آوردم وقت نماز صبح چک کردم گوشیمو پیامو دیدم حالا اون ساعت با عجله باید بلند میشدم می رفتم شهر دقیقا ساعت ۸.۲۰ برقا قطع شد و این به استرس من اضافه کرد پیام دادم برق قطع شده نمی تونم این ساعت قرار بود خبر بدن که خبری نشد تا ۱۰.۴۵ گفتن نوبت من شده باز دوباره کانکت مشکل داشت انداختن ساعت ۱۱.۳۰ هی اساتید میگفتن وقت نداریم بعدم برا رفع تکلیف که مثلا کاری کرده باشن فقط تخصصی خیلی ریز پرسیدن کاش می تونستن ما را یه لحظه درک کنن که با این استرسی که از صبح بهمون وارد شده حق داریم حتی اون لحظه اسممون هم یادمون بره
از ما که گذشت ولی عدالت نیست من با کمترین امکانات زندگی تمام تلاشم را کردم ولی بخاطر اینجور مصاحبه رد بشم خدا خودش هوای قشر متوسط را داشته باشه انشاالله که از درو دیوار براشون میباره

مصاحبه شده
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ

این رو هم لطفن اضافه کنید که براى خانم ها امکان تقلب بسیار فراهم هست. من دو تا مصاحبه دادم و مصاحبه با علامه هنوز مونده. ولى در همین دو تجربه ام فهمیدم خیلى شرایط تقلب بالاست چون ما خانم ها مقنعه سرمون هست. کافى بود یک گوشى میگذاشتم تو گوشم و اونا نبییند و از دوستم که دکتراش رو تمام کرده اونطرف خط میخواستم جواب هارو بهم بگه و با چهارتا الو الو جواب رو به تاخیر بندازم. یا مثلن وقتى سوال رو میپرسن یک لحظه وب کم رو قطع کنم بگم تصویر رفت و و یه نگاه یه جزوه ام بندازم و جواب رو پیدا کنم و چهارتا اعتراض بکنم که عه چى شد تصىویر رفت و بعد که مثلن تصویر اومد جواب رو بگم. همه این شرایط مهیا بود و بین سوال و جواب این وقفه ها افتاد عملن ولى من اینکارارو نکردم، ولى آیا دیگران هم نکردن؟
من به شخصه به سلامت مصاحبه هاى امسال بسیار شک دارم

اینجانب داوطلب دکتری 99
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مصاحبه شده

دوست عزیز واستون تفکری به دور از حب و بغض آرزو میکنم، کاملا مشخصه توی مصاحبه ها نتونستین سوال اساتید رو پاسخ بدین و حالا سعی بر فرافکنی دارین،بله ممکنه برخی افراد چه خانوم و چه آقا ولی اینجوری که مینویسین باعث ناراحتی بقیه داوطلبا میشین چون خیلیامون به خاطر مشکل نت و سیستم و … ارتباطمون قطع و وصل میشد و خود من چندبار ناگهانی سیستمم از صفحه مصاحبه خارج شد،لطفاً چنین چیزهایی رو انقدر ترویج ندین که خدایی نکرده اساتید نسبت به ماهایی که تایم مصاحبه داشتیم جون میکندیم بدبین نشن

صبا
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ب٫ظ

ولی من اینو با چشم خودم دیدم که نفر قبل از من وبکم رو قطع میکرد و از رو میخوند حتی صدای سرچش از گوگل هم میومد

سارا
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

صدای سرچ گوگل چه جوری میتونه باشه؟ شاید صدای کیبورد منظورتون باشه که کیبوردها الان صدا ندارن که، مگر این که کیبوردش رو از قرن های قبل داشته باشه یعنی مال ماشین های چاپ قدیمی باشه.
راستی شما که مخالف تقلب هستین چرا زمان مصاحبه نفر قبلی توی صفحه اتاق مصاحبه بودین؟دلیل دیگه ای داره به جز این که میخواستین سوالات رو یاد بگیرین؟

ناشناس
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه شده

سلام
من هم یک خانم هستم
تمام مصاحبه هام تموم شد
و جالب اینکه یه لحظه این چیزایی که شما گفتید به ذهنم نرسید
من انقدر استرس مصاحبه رو داشتم که میخواستم فقط به خوبی انجام بشه
تازه هنوزم خودش کلی قطع و وصل می شد
بعدم اساتید متوجه حرکات مصاحبه شونده میشن اگه یک درصد هم متوجه بشن فکر نمیکنم برای خود طرف و بقیه نتیجه خوبی داشته باسه

الی
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه شده

من یه خانمم، زمان مصاحبه اینقدر استرس داشتم که صدا و تصویرمو ببینن که اصلا این چیزی که شما فرمایش می کنید، فقط می تونه توی
خیال اتفاق بیافته، اگر بیشتر ازیک دقیقه طول می کشید جواب دادنم اساتید میرفتن سراغ سؤال بعدی، من امسال بیشتر از ده جلسه مصاحبه شرکت کردم تقلب برای این حجم از سؤالات متنوع غیرممکنه

س.
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه شده

آره استادام صبر میکنن شما الو الو کنی یا چندبار وبکم رو قطع کنی که بتونی جزوه ات رو ورق بزنی :))
شما خیلی استادارو کندذهن فرض کردین.
کسی اون لحظه از استرس زیاد حتی به این حقه هایی که از هوش سرشار شما تراوش کرده فکر هم نمیکنه چه برسه به انجامش.
فکر کنم خواستی تقلب کنی یا مچتو گرفتن یا نتونستی که الان داری اینجوری خودتو به در و دیوار میزنی.

بی نام
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه شده

وااا!
انقدر شلیکی از ادم سوال می پرسیدن که وقت نفس کشیدن نداشتی چه رسیده این که بخوای سوال رو واسه یکی دیگه توضیح بدی! انقدر سوالا برای ما ریز و سخت بود که هر کی میخواست جواب بده باید کل کتاب رو زیرو رو می کرد!
کسی نمیتونه توی این شرایط استرس زا تقلب کنه
گیرم که وب کم رو قط کنه! حالا یک سوال رو جواب بده بقیه سوالا چی
واسه همه سوالا میخواد وبکم رو قط کنه!
ازون حرفا زدینا