چطور برای مصاحبه مجازی دکتری 99 آماده شویم؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مصاحبه مجازی دکتری؛ چگونه برگزار خواهد شد؟ این روش برگزاری مصاحبه چه مزایا و معایبی دارد؟ چگونه خود را برای شرکت در مصاحبه دکتری مجازی 99 آماده کنیم؟

به گزارش پی اچ دی تست، با برگزاری آزمون کتبی دکتری، کم کم وقت آماده شدن برای مصاحبه دکتری فرا می‌رسد؛ امسال قرار است داوطلبان در جلسات مصاحبه مجازی دکتری حضور پیدا کنند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، مصاحبه‌های دکتری سال جاری قرار است به صورت مجازی برگزار شود و این یعنی مصاحبه‌های 99 با سال‌های قبل تفاوت های زیادی خواهد داشت.

در این مطلب سعی داریم تفاوت های مصاحبه های مجازی دکتری با مصاحبه حضوری را بررسی کنیم و سپس راهکارهای کسب آمادگی برای مصاحبه‌های مجازی دکتری را معرفی خواهیم کرد.

برای درک تفاوت های این دو نوع مصاحبه بهتر است مزایا و معایب مصاحبه مجازی دکتری را بررسی کنیم.

نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری

بر اساس آخرین اخبار اعلام‌شده، مصاحبه دکتری سراسری و نیز دانشگاه آزاد به صورت مجازی برگزار خواهد شد. اما جزئیاتی در خصوص نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری هنوز اعلام نشده است.

به نظر می‌رسد برای برگزاری مصاحبه مجازی، مدارک داوطلبان شامل سوابق آموزشی و پژوهشی از قبل توسط دانشگاه دریافت شود. ارسال مدارک ممکن است به یکی از روش های اپلود در سامانه دانشگاه و یا ارسال از طریق ایمیل باشد.

مصاحبه غیرحضوری نیز احتمالا از طریق سامانه هایی همانند اسکایپ برگزار خواهد شد.

هر گونه جزئیات در خصوص مصاحبه دکتری مجازی اعلام شود، در پی اچ دی تست اطلاع رسانی خواهد شد.

مصاحبه دکتری مجازی 99

مزایای مصاحبه دکتری مجازی

1- عدم نیاز به جابجایی‌های درون شهری و برون‌شهری برای مصاحبه مجازی

ازجمله مشکلات بزرگی که همواره پیش روی داوطلبان آزمون دکتری بود، نیاز به سفرهای متعدد برای حضور در مصاحبه دکتری دانشگاه‌های مختلف بود. این کار هم هزینه های متعدد خرید بلیط و رزو محل اقامت را در پی داشت و هم خستگی زیادی برای داوطلبان به همراه می آورد. به گونه ای که رقابت ساکنان آن شهر با دیگر داوطلبان را کمی ناعادلانه می کرد. امسال هم که با توجه به وضعیت کرونایی کشور، قطعاً مسافرت سخت تر خواهد بود.

اما در مصاحبه های مجازی دکتری دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارد و شما می توانید با خیال راحت در مصاحبه هر دانشگاهی که دوست دارید شرکت کنید؛ بدون این که نگران سختی های سفر یا هزینه های آن باشید.

2- رفع مشکل همزمانی مصاحبه دانشگاه‌های مختلف

گرچه در سال‌های گذشته هم دانشگاه ها تلاش می کردند، مصاحبه های خود را بدون همزمانی برگزار کنند، اما کسانی که در مصاحبه کدرشته های زیادی شرکت می کردند، همیشه با مشکل تلاقی مصاحبه دکتری دانشگاه های مختلف روبرو بودند. البته گاهی مصاحبه ها دقیقاً در یک روز برگزار نمی شدند، اما برگزاری مصاحبه در دو شهر مختلف در دو روز نزدیک به هم نیز مشکلات زیادی برای حضور به موقع در مصاحبه هر دو دانشگاه در پی داشت.

در مصاحبه های دکتری سال جاری دیگر این مشکل وجود ندارد و حتی در صورتی که مصاحبه دو کدرشته مختلف در یک روز هم برگزار شود، باز هم امکان حضور در آنها برای داوطلبان وجود خواهد داشت.

3- امکان شرکت در مصاحبه مجازی دکترا کدرشته های بیشتر

با رفع موانع سفری و عدم نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه، داوطلبان می توانند با خیال راحت کدرشته های مختلفی را برای مصاحبه انتخاب نمایند و این به معنای گزینه های بیشتر برای قبولی در دوره دکتری خواهد بود.

4- کاهش اضطراب ناشی از حضور در جلسه مصاحبه دکتری

در سال های گذشته، قرار گرفتن در جلسه مصاحبه دکتری در مقابل چند استاد برای برخی داوطلبانی شرایط مطلوبی نبود و چه بسا که این داوطلبان به دلیل شرایط روانی ایجادشده به خوبی توانمندی خود را نمی توانستند به نمایش بگذارند. حالا با مجازی شدن مصاحبه های دکتری می توانید با تکیه بر مبل منزل خود، در آرامش به سوالات اساتید پاسخ دهید.

معایب برگزاری مجازی مصاحبه های دکتری

1- نبود امکان به‌اشتراک‌گذاری تجربیات

جلسه‌های مصاحبه دکتری، در سالهای گذشته، فرصت خوبی بود تا داوطلبان شرکت‌کننده یکدیگر را ملاقات کنند و تجربه هایشان در مورد دانشگاه های خود، اساتید مطرح آنجا و تجربیات خود از دیگر مصاحبه‌ها را به با دیگر داوطلبان به اشتراک بگذارند.

مصاحبه مجازی دکتری فرصت چنین تجربه ای را به داوطلبان نمی دهد و حس شرکت انفرادی در تمام مصاحبه ها را به دنبال خواهد داشت. از جمله روش هایی که می تواند جبران کننده این مسئله باشد، مطالعه تجربیات مصاحبه داوطلبان دکتری در سالهای گذشته و پیگیری دقیق‌تر خبرها است.

2- حذف تجربه دانشگاه محل تحصیل آینده

پس از برگزاری مصاحبه های دکتری در هر سال، همواره با داوطلبانی روبرو بوده‌ایم که به دنبال تغییر اولویت کدرشته های انتخابی خود بودند. از جمله مهم‌ترین دلایل این اتفاق، تجربه‌های مثبت یا منفی داوطلبان از حضور در دانشگاه های مختلف و ارزیابی بهتر محل تحصیلی آینده خود بود. گاهی دانشجو احساس می کرد که دانشگاهی که اولویت پایینی به آن داده، امکانات پیشرفته‌ای دارد و یا دانشگاهی که اولویت بالاتری برای آن قائل بوده از مشکلات مدیریتی مختلفی رنج می برد که ممکن است بعدا گریبانگیر او شود.

در مصاحبه های مجازی دیگر چنین تجربیاتی فراهم نخواهد شد و داوطلبانی که قبلا در آن دانشگاه تحصیل نکرده اند، تا آخرین لحظه هم تجربه ای از آنجا به دست نخواهند آورد. از این رو بهتر است انتخاب رشته خود را با تحقیق بیشتری انجام دهید.

3- دشواری هماهنگی با دانشگاه ها

هرساله یکی از مشکلات داوطلبان کسب اطلاعات دقیق از زمان برگزاری مصاحبه ها و نحوه ارسال مدارک و مراحل مصاحبه و … بود. از جمله دلایل این امر پاسخگویی تلفنی ضعیف دانشگاه ها و اطلاع رسانی های ناقص در وبسایت آنها بود. اما برگزاری حضوری مصاحبه ها این مزیت را داشت که داوطلب می توانست کمی زودتر در دانشگاه حاضر شوند و یا چند روز قبل به دانشگاه سر بزنند و اطلاعات کاملی دریافت کنند و به این ترتیب استرس وی تا حدی کاهش می‌یافت.

حذف چنین امکانی باعث می شود تا نیاز به اطلاع رسانی‌های اینترنتی و تلفی دانشگاه ها بیشتر احساس شود. امیدواریم دانشگاه ها با توجه به شرایط خاص مصاحبه های سال جاری پاسخگویی های خود را بیشتر و دقیق تر کنند. ما نیز در پی‌اچ‌دی تست تلاش می‌کنیم همچون گذشته و یا بهتر از قبل آخرین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

دلایل برگزاری مصاحبه دکتری به صورت مجازی

  • کاستن از حجم رفت‌وآمد شهری و بین شهری داوطلبان و سایر عوامل اجرایی مصاحبه
  • بهره برداری بهینه از زیرساخت‌های ایجاد شده فناوری اطلاعات
  • کاهش هزینه‌های سربار داوطلب و دانشگاه برای اجرای مرحله دوم پذیرش
  • امکان صرف وقت بیشتر در ارزیابی دقیق از صلاحیت‌های هر داوطلب

جزئیات مراحل مصاحبه مجازی دکتری 99

روش مصاحبه دوره دکتری تخصصی به صورت چهره به چهره است. همچنین روش مصاحبه به صورت هیئت مصاحبه کننده و مصاحبه شونده است. در هیئت مصاحبه کننده، یک تن به منزله رییس جلسه مصاحبه حضور و فعالیت دارد.

در شیوه غیرحضوری یا الکترونیکیِ مرحله دوم دکتری تخصصی سال جاری نیز، این روشِ مصاحبه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 نحوه برگزاری مصاحبه دکتری مجازی 99

۱- اطلاعات روشن و دقیق درباره زمان مصاحبه غیرحضوری و جزییات مربوط به آن شامل ثبت نام در سامانه (پرتال اختصاصی هر دانشگاه که به همین منظور طراحی شده است)؛ نحوه بارگذاری مدارک و مستندات؛ نحوه پرداخت هزینه مصاحبه؛ مهلت ثبت نام؛ و راهنمای کار با نرم افزار یا پلتفرمی که مصاحبه الکترونیکی از طریق آن انجام خواهد شد، در درگاه دانشگاه قرار داده شود تا دسترسی به این اطلاعات برای همه داوطلبان ساده و امکانپذیر باشد.

۲- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگانِ مرحله نخست از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و ثبت نام داوطلب با مراجعه به پرتال دانشگاه برای شرکت در مرحله دوم سنجش (مصاحبه و ارزیابی شایستگی‌ها)، کارشناسان دانشگاه از طریق برقراری تماس تلفنی، نام کاربری و کلمه عبور هر داوطلب را برای ورود به فضای مجازی مصاحبه، فقط و انحصاراً در اختیار خود وی قرار دهند.

۳- رمزهای مورد نظر برای احراز هویت داوطلب می‌تواند از مشخصات فردی وی (مانند تاریخ تولد و شماره کد ملی) اخذ و تعیین شود اما به دلایل امنیتی، تماس تلفنی با داوطلب الزامی است.

۴- سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله در اجرای مرحله دوم پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی، قواعدی را اعلام می‌کند که به منزله چارچوب مدیریتی، لازم‌الاجرا است.

آن قواعد ضروری است پیشاپیش به طور دقیق مرور و بررسی، تا از وجود زمینه و امکانات لازم در اجرای مرحله دوم، بر اساس مختصات هر دانشگاه اطمینان حاصل شود. پس از آن، نسخه راهنمای اجرا که بر اساس مختصات دانشگاه تهیه شده است به عنوان دستمایه اجرای مرحله دوم به گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها اعلام شود.

۵- یک یا چند تن از هیئت مصاحبه کننده بر اساس تشخیص گروه آموزشی، پیش از فرارسیدن تاریخ انجام مصاحبه، مدارک و مستندات ثبت نام کنندگان را ارزیابی و از نظر اعتبار و صحت و ارتباط موضوعی تأیید کنند تا در زمان مصاحبه، وقت مصاحبه کنندگان در این راه صرف نشده و بر انجام مصاحبه دارای استانداردِ مورد انتظار تمرکز شود.

۶- اعلام اسامی هیئت مصاحبه کننده به داوطلبان دکتری تخصصی که اغلب داوطلبان پیشتر، آنها را می‌شناسند، نشانه اعتماد دانشگاه به بلوغ مصاحبه شوندگان و در نتیجه مورد تأکید است.

۷- ساعت تخمینی آمادگی داوطلب برای برقراری ارتباط اینترنتی به وسیله مدیر گروه تعیین و توسط کارشناس گروه به وی اعلام و تأکید شود که در صورت عدم حضور به موقع در ساعت و روز تعیین شده، امکان تکرار جلسه مصاحبه وجود نخواهد داشت.

۸- ممکن است داوطلبی در ساعت هماهنگ شده با دانشگاه به دلیلی خارج از اراده شخصی خود، امکان شرکت در جلسه مصاحبه را نداشته باشد، در چنین مواردی، بایستی زمان‌های جایگزین تعیین و اطلاع رسانی شود.

ضبط جلسه مصاحبه الکترونیکی دکتری

۹- جلسه مصاحبه الکترونیکی ضبط شود به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت مراجعه و بررسی مجدد را داشته باشد.

۱۰- پیش از تاریخ مصاحبه، زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای همه اعضا بررسی و درباره درستی آن اطمینان حاصل شود تا مشکلات فنی در روز و ساعت مصاحبه باعث تأخیر در شروع مصاحبه‌ها نشود. زیرا این وضعیت موجب افزایش استرس داوطلبان می‌شود و مانع از بروز شایستگی‌های آنها در جلسه خواهد شد.

۱۱- در روز و ساعت تعیین شده در جلسه مصاحبه الکترونیکی، مادامی که تعداد اعضای مصاحبه کننده کامل نشده باشد مدیر گروه یا رییس جلسه، به هیچ وجه مصاحبه‌ها را آغاز نکند. تعداد مصاحبه کنندگان بر اساس نسبتی از تعداد کل اعضای گروه پذیرش کننده تعیین می‌شود اما تحت هر شرایطی، تعداد این اعضا نباید از ۳ مصاحبه کننده در جلسه مصاحبه هر یک از داوطلبان، کمتر باشد.

۱۲- تعداد مصاحبه کنندگان و ریاست جلسه مصاحبه برای همه داوطلبان در طول فرایند مصاحبه باید یکسان و واحد باشد.

۱۳- در حینِ برگزاری جلسه مصاحبه الکترونیکی، بایستی موارد زیر در نظر گرفته شود:

اجازه ورود و خروج داوطلب به جلسه الکترونیکی و فعال نمودن میکروفن و دوربین داوطلب وارد شده بر عهده رییس هیئت مصاحبه کننده است.

به داوطلبان، اطلاع داده شود که کلیه مدارک بارگذاری شده در سامانه را در دسترس داشته باشند تا اگر اعضای هیئت مصاحبه کننده در جریان مصاحبه از پایان نامه یا سایر مدارک داوطلب سوالی داشته باشند امکان اشتراک گذاری مدارک درخواستی از طریق نرم افزار مرتبط وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه پرونده الکترونیکی داوطلبان (شامل تصاویر صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و نظایر اینها) در اختیار کمیته برگزارکننده مصاحبه است، عکس موجود در مدارک با تصویر دریافتی از دوربین طی مصاحبه تطبیق داده شود.

مصاحبه باید به صورت صوتی- تصویری باشد

مصاحبه باید به صورت صوتی- تصویری باشد و ارایه تصویر از سوی داوطلب الزامی است؛ بدون وجود دوربین و ارایه تصویر از سوی داوطلب، مصاحبه فاقد اعتبار است.

میانگین زمان صرف شده در انجام مصاحبه برای هر یک از داوطلبان، دارای انحراف معیار بهنجار باشد.

مرحله نهایی مصاحبه مجازی آزمون دکتری 99

۱- نتیجه ارزشیابی هر داوطلب باید بلافاصله پس از اتمام مصاحبه وی در سیستم رایانه‌ای هر مصاحبه کننده ثبت و توسط رییس جلسه ملاحظه شود زیرا رویکرد مصاحبه داوطلبان پذیرش دکتری، ملاک مطلق Criterion-Referenced Evaluation است و آنها نباید با هم مقایسه شوند.

۲- فهرست مصاحبه شوندگان همراه با نمره و رتبه آنها در مصاحبه در پایان جلسه مصاحبه توسط رییس جلسه یا مدیر گروه جمع بندی و به اطلاع مصاحبه کنندگان برسد. این امر، دقت نظر مصاحبه کنندگان در ارزشیابی و تعیین نمره هر داوطلب را افزایش خواهد داد.

۳- رییس جلسه در پایان هر مصاحبه، نمره احراز شده داوطلب را بر اساس جدول شماره ۳ (جدول امتیاز مصاحبه) که در فرم شماره ۲ (فرم نحوه بررسی سوابق علمی و مصاحبه آزمون دکتری) وجود دارد، پس از محاسبه میانگین نمرات مصاحبه کنندگان وارد کند.

این جدول باید بعد از برگزاری مصاحبه نمره کل داوطلبان شرکت کننده در آزمون دوره دکتری سال ۱۳۹۹ در قالب کاربرگ شماره ۳ (گزارش مرحله دوم پذیرش دانشجوی دکتری) تکمیل و پس از امضای همه اعضای مصاحبه کننده، در زمان مشخص جهت درج در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود.

آمادگی برای مصاحبه مجازی دکتری

مصاحبه مجازی دکتری در مطالب پیشین در مورد نحوه کسب آمادگی برای مصاحبه دکتری مطالبی را خدمتتان ارائه کرده ایم.

در این بخش می خواهیم به طور اختصاصی در خصوص برگزاری مجازی مصاحبه های دکتری برایتان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

– تدوین منظم رزومه

هر سال توصیه ما به داوطلبان آزمون دکتری این بود که مدارک خود را برای روز مصاحبه، منظم و دسته بندی‌شده به همراه داشته باشند تا در جلسه مصاحبه به سادگی قابل مشاهده بوده و تاثیر خوبی بر روی مصاحبه کنندگان داشته باشد. امسال این کار باید به صورت مجازی صورت گیرد. از این رو باید مدارک و مستندات خود را به صورتی زیبا و جذاب آماده نمایید.

در هنگام تهیه مدارک حتما از اسکنر یا برنامه های اسکنر گوشی استفاده نمایید تا فایل ایجاد شده به صورت تمیز باشد و کج و کوله نباشد.

می توانید یک فایل فهرست آماده کنید و از این صفحه به هر یک از مدارک لینک بدهید تا به سادگی قابل دسترسی باشند.

– دریافت الکترونیکی توصیه نامه اساتید

مصاحبه مجازی دکتری هر بدی که داشته باشد، خوبی اش این است که گرفتن توصیه نامه از اساتید آسانتر شده است. با توجه به شرایط خاص فعلی نیازی به مراجعه حضوری به اساتید خود نخواهید داشت. از ایشان بخواهید از توصیه نامه خود عکس بگیرند و برایتان بفرستند. از همین حالا می توانید برای این کار اقدام کنید. فعلا اساتید سرشان خلوت‌تر است و فرصت بیشتری برای این کار دارند.

برای دیدن نمونه  متن توصیه نامه مصاحبه دکتری اینجا کلیک کنید.

– فراهم کردن اینترنت مناسب

حتما یک شبکه اینترنت خوب برای روز مصاحبه فراهم کنید. اینترتی که هم سرعت بالایی داشته باشد و هم قطع و وصل نشود.

یک روش جایگزین برای اتصال به اینترنت هم می تواند خیال شما را از بابت مشکلات احتمالی اینترنت اولیه راحت کند. مثلاً یک اینترنت ثابت و یک اینترنت همراه.

قطعا اساتید مشکلات اینترنت شما را درک خواهند کرد اما نمی توان تجربه مثبت ناخودآگاه حاصل از یک ارتباط خوب و قوی را هم نادیده گرفت.

– چک کردن ابزار و وسایل مصاحبه مجازی دکتری از قبل

بهتر است از قبل وبکم یا لپتاپ و یا هدفون خود را چک کنید تا همگی سالم باشند. این که در زمان مقرر در جلسه مجازی مصاحبه دکتری با مشکلاتی مانند قطع بودن هدفون مواجه شوید، احتمالاً اثر خوبی بر روی اساتید نخواهد گذاشت. توصیه ما این است که حتی المقدور از یک هدفون باکیفیت استفاده کنید تا در ارتباط برقرار کردن دچار مشکل نشوید.

– بازسازی جلسه مصاحبه و تمرین موقعیت

بهتر است از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید، یک جلسه مصاحبه را برای شما بازسازی کنند. به ویژه اگر تاکنون نیازی به تماس تصویری نداشته‌اید حتما این کار را بکنید. البته شاید نکته جدیدی برایتان نداشته باشد اما تجربه وضعیت قطعا به آرامش شما در جلسه آزمون کمک می کند.

– توجه به ظاهر خود

برگزاری مجازی مصاحبه ها نباید باعث کم شدن توجه شما به ظاهرتان شود. حتما با آراستگی کامل در مصاحبه مجازی دکترا حاضر شوید و حتی بیشتر از مصاحبه های حضوری به ظاهر خود اهمیت دهید. البته پس از شروع مصاحبه حواستان به تصویر اساتید باشد و از درگیری فکری با ظاهر خود بپرهیزید.

– فراهم کردن محیط آرام

برای شرکت در مصاحبه مجازی دکتری، توصیه می کنیم محیطی آرام و بدون سروصدا فراهم کنید. سروصداهای مزاحم علاوه بر این که تمرکز شما را ممکن است از بین ببرد، در مقابل اساتید هم چندان جالب به نظر نخواهد رسید.

البته توجه کنید که برخی سروصداها بخصوص آنهایی که از بیرون منزل ممکن است شنیده شود، خارج از کنترل شماست و اساتید هم حتماً این موضوع را درک خواهند کرد. بنابراین، اگر در هنگام مصاحبه با چنین موضوعی برخورد کردید، اهمیتی ندهید و آرامش خود را حفظ کنید.

– صبر داشته باشید و خوب گوش دهید

البته صبر کردن و شنیدن کامل سوالات اساتید در مصاحبه دکتری و سپس پاسخ دادن همیشه یک اصل است. در جلسات مصاحبه مجازی هم این مورد را مدنظر داشته باشید. چرا که معیارهای قضاوت درخصوص رفتار شما از راه مجازی بسیار محدودتر است و پریدن وسط حرف اساتید ممکن است بیشتر به چشم بیاید.

✔️ آیا مصاحبه مجازی دکتری باعث بی عدالتی خواهد شد؟

برخی داوطلبان معتقدند که در مصاحبه مجازی دکتری امکان بررسی سوابق علمی و پژوهشی و نیز ارزیابی داوطلبان به خوبی مهیا نیست و این کار به بی عدالتی در مصاحبه ها منجر خواهد شد. همچنین برخی معتقدند امکان تقلب در مصاحبه مجازی بالا خواهد رفت.

در این جا ذکر چند نکته ضروری است:

1. هنوز جزئیات دقیقی از نحوه ارزیابی در مصاحبه مجازی اعلام نشده است. بنابراین، خیلی زود است که با چنین گمانه زنی هایی خود را مضطرب کنید.

2. هر ساله تعدادی از داوطلبان به فرایند برگزاری مصاحبه دکتری در دانشگاه های مختلف معترض هستند. بنابراین، در حالی که برگزاری حضوری مصاحبه دکتری ضامن دست یافتن به شرایط مطلوب همه داوطلبان نیست، نمی توان انتظار داشت که در مصاحبه مجازی این اتفاق بیفتد.

3. سلامتی مقدم بر همه چیز است! قطعاً این موضوع را قبول دارید. سفر کردن در شرایطی که کرونا گریبانگیر مردم کشور است، سفر کردن به منظور شرکت در مصاحبه دکتری، ریسک ابتلا به بیماری را در داوطلبان بالا خواهد برد. چه بسا که تعدادی از داوطلبان هم از شرکت در مصاحبه صرف نظر کرده و شانس خود را از دست بدهند. بنابراین، برگزاری مجازی مصاحبه دکتری خالی از لطف نیست.

4. با علم به مواردی که بیان شد، ضروری است دانشگاه ها ترتیبی اتخاذ نمایند که امکان تقلب در مصاحبه به حداقل برسد. احراز هویت فردی که قرار است در مصاحبه شرکت کند، قطعاً از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

پیشنهاداتی برای دانشگاه ها

1- در نظر گرفتن فرصت مجدد برای شرکت در مصاحبه

با توجه به این که شرکت در مصاحبه مجازی دکتری دردسرهای خودش را دارد و بسیاری موارد خارج از کنترل داوطلبان است، ممکن است داوطلبان به دلایلی خارج از اختیار خود نتوانند در مصاحبه شرکت کنند (مانند قطع شدن اینترنت و یا مشکلات نرم افزاری و …). بنابراین، به نظر می رسد در نظر گرفتن فرصت مجدد برای مصاحبه برای جاماندگات ضروری است.

2- برگزاری جلسات آزمایشی اتصال به سامانه مصاحبه مجازی

جهت جلوگیری از اختلالات هنگام برگزاری مصاحبه های دکتری، لازم است فرصتی فراهم شود تا  داوطلبان بتوانند با نحوه اتصال به سامانه و شرکت در مصاحبه دکتری مجازی آشنا شده و به طور عملی آن را آزمایش کنند.

✔️ مصاحبه دکتری سراسری و آزاد در سال 99 چگونه برگزار می شود؟

با توجه به شرایط حاضر ناشی از شیوع کرونا، برگزاری مصاحبه مجازی دکتری مدنظر مسئولین سازمان سنجش و دانشگاه آزاد است.

✔️ مصاحبه مجازی دکتری چگونه برگزار می شود؟

برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات به متن مقاله مصاحبه دکتری مجازی 99 مراجعه کنید.

✔️ مصاحبه مجازی دکتری دانشگاه آزاد چگونه برگزار می شود؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مصاحبه دکتری آزاد 99 مجازی کلیک کنید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

210 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
solo
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام لطف می فرمائید ،بفرمایی که نوع نرم افزار مصاحبه چی هست اسکای روم ؟ یا نه یا نامش را بنویسید

برنامه ریزی درسی
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۳۸ ب٫ظ

بچه ها وقتی مصاحبه حضوری بود زبان رو ما از رو کتاب تخصصی خوندیم و مفنی کردیم
پارسال مجازی چطوری زبان پرسیدن

سمیه
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۰ ۸:۵۴ ب٫ظ

تشکر از توضیحات شما.

بهزاد
اسفند ۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ق٫ظ

با توجه به سال اول مصاحبه دکتری ما خیلی اذیت شدیم ولی بنظر می رسد امسال شرایط بهتر باشد ایرادات سال قبل رفع گردد چند تا نکته مهم است اولا حتما یک لپ تاپ خوب همراه خود داشته باشید که مجهز به دوربین و وب کم باشد یا سیستم کامپیوتر شخصی ۲.قبل از روز مصاحبه وب کم و میکروفون خود را تست کنید که امکان فیلم برداری و ضبط خوب صدا را داشته باشد. ۳.برنامه ادوب کانکت حتما بر روی سیستم نصب شود برا ما مصاحبه دکتری سراسری و ازاد تحت برنامه ادوب کانکت صورت گرفت ۴.چند روز قبل از مصاحبه باید فایلهای مربوط به مدرک کارشناسی ارشد ،ریز نمرات ارشد و کارنامه و مدرک کارشناسی ،اسکن یا عکس شناسنامه و کد ملی و توصیه نامه اساتید را رو سایت بارگذاری کنید. ۵.حتما یک برنامه فشرده سازی فایل داشته باشید مثل ziperچون مجبورین برا بارگذاری حجم فایلهاتونو کوچیک کنید ۶.تسلط کامل به پایان نامه خودتان داشته باشید اکثر سوالات از پایان نامه است ۷.نظریه ها و اساتید و کتابهای بروز رشته خودتان را بلد باشید اکثرا سوال از انهاست ۸.پشت سیستم روز مصاحبه لباس مرتب و منظمی بر تن داشته باشید ۹.کل مصاحبه بیشتر از ۱۰یا۱۵دقیقه طول نمیکشه پس اینده کاری و درسی شما بسته به همون۱۵ دقیقه هست توکل بخدا ارامش دهنده قلوب شماست. ۱۰.استرس نداشته باشید اکثر افراد معمولا سالهای دوم یا سوم قبول می شوند ولی افراد پر تلاش سال اول هم امکان راه یابی دارند ۱۱..برا راهنمایی بیشتر قبل از شروع مصاحبه ها انشا.ه بلطف خدا… ادامه نظر»

نسیم
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

توضیحات جامع و کامل

داوطلب درمانده دکتری
آبان ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

سلام
من ۴۰ انتخاب داشتم که هر ۴۰ تا رو دعوت به مصاحبه شدم و ازاین بین سه تارو انتخاب کردم اولین دانشگاه گیلان که کلا موقع ثبت نام هزینه مصاحبه رو بالا کشیدند و تایید نکردند و من با وجود پرداخت هزینه نتونستم مصاحبه شرکت کنم(بماند که کلی هم پیگیری کردم)
دومی دانشگاه بابلسر که هزینه رو پرداخت کردم و مصاحبه هم دادم اتفاقا یک روز تمام از صبح تا ساعت ۱۸ که مصاحبه دادم پشت سیستم منتظر بودم چون کارت منتشر کرده بودند و نوبت من صبح زود بود خلاصه الان که نتایج نهایی اومده برای من غیبت رد کردند این از این
سومیه هم دانشگاه فردوسی مشهد بود که اونم رد شدم و دور از انتظار نبود با اون مصاحبه فرمالیته ای که گرفتند

الهه
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ب٫ظ

مصاحبه دکتری آزاد اصلا جالب نبود
هیچکدوم از مدارک و مقاله ها و نمرات ارشد و تهیه نامه ها بدستشون نرسیده بود و گفتن رزومه ای آپلود نشده در حالی که تمامش رو با فرمت درخواستی خودشون ارسال کردم و چهره و نام مصاحبه کننده مشخص نبود و فقط صداشون رو بدون مکث میشنیدید واقعا افتضاح بود و بی عدالتی محض

امیر
مهر ۲۲, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام . مقالات و گواهی زبان من هم بدستشون نرسیده بود و صدا با تاخیر و بی کیفیت شنیده میشد

مریم
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۵:۱۶ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر..اگر پایان نامه ارسال نکرده باشیم موقع مصاحبه به مشکل میخوریم؟لطفا جواب بدین خیلی نگرانم من فراموش کردم

زهرا
مهر ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ق٫ظ

خیلی از دانشگاهها مصاحیه دکتری رو حضوری انجام میدن. ولی خیلی از دانشگاهها اصرار دارن مصاحبه دکتری مجازی برگزار کنن. اینترنت اکثر شهرها بسیار ضعیفه. شهر ما هم همین طور. ودانشگاهها می گن اگه بین مصاحبه اینترنت قطع بشه مسیولت با خود شرکت کننده است. ما باید چه کار کنیم. بهتر نیست یه کم به فکر شرکت کننده ها و خوانواده هاشون باشین. به خدا دیگه خسته شدیم.
می تونن رتبه تک رقمی ها رو بدون مصاحبه پذیرش کنن. یا همه رو با سوابق آموزشی پژوهشی پذیرش کنن و مصاحبه انجام ندن. اگه واقعا نگران ما داوطبین هستین.

خزان
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام مجدد دوستان کسی میدونه برای قبولی حتماً باید مقاله داشته باشیم؟ من فقط معدلم بالا۱۷ هست آیا امکان قبولیم هست؟؟

بهزاد
اسفند ۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  خزان

دوست بزرگوار صرف معدل نمی توانید در دکترا قبول بشید باید مقاله در مجلات معتبر و کنفرانس های معتبر همچنین کتاب و مدرک زبان معتبر داشته باشین.اگر هدفتان قبولی در دکتراست تا بحال باید رزمتونو تکمیل کرده بودین نگران نباشین از الانم شروع کنید به برخی ها می رسین

خزان
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

سلام. بنده تا حالا با لبتاپ تماس تصویری نداشتم. برای مصاحبه باید چکار کنم؟ برنامه ای چیزی باید نصب کنم ؟

فاطمه احمدزاده
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام بنده ساکن اصفهان هستم کافی نت به اشتباه محل مصاحبه را زاهدان تایپ کرده .. و زمان اصلاح و ویرایش ندارم.. از اصفهان تا زاهدان ۱۲ ساعت راه است چکار باید بکنم در این شرایط بحرانی کرونا

الی
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۵:۴۷ ب٫ظ

اگه موقع ثبت نام مصاحبه مدارک رو ناقص ارسال کرده باشیم تکلیف چیه کسی میدونه؟

زهرا
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ق٫ظ

سلام
متاسفم . ما داطلب ها رو مسخره کردید. ما مصاحبه مجازی نمب خوایم نمی خوایم نمی خوایم

الهه
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

افتضاح بود هیچکدوم از مدارک من براشون آپلود نشده بود و تصویر و نامی از مصاحبه کننده ها نبود

رویا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ

با سلام می خواستم بپرسم همون روز مصاحبه لینک مصاحبه زده میشه وبعد وقتی لینک رو بزنیم وارد ویدیو کنفرانس میشیم؟
اگر میشه راهنمایی کنید من یکم نگرانم
چون فردا هم مصاحبه داریم خواستم بپرسم

علی
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۰۸ ب٫ظ

دانشگاه ارومیه می گه همینه که هست اگه می خوای تو این دانشگاه مصاحبه بدی و شانس داشته باشی باید ازکرونا نترس ما دانشجوی دکترا که ازکرونا بترسه نمی خوایم،!!

رضا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

دوستان چرا دانشگاههایی مانند هرمزگان وشیراز ویاسوج و….زمان ثبت نام و زمان مصاحبه دکتری رو اعلام نمی کنه؟

زهره
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۱ ب٫ظ

سلام دانشگاه ازاد که نوشته یک حوزه انتخاب کنید. یعنی میریم توی دانشگاه شهر خودمون به صورت مجازی انتخاب میکنیم؟ حتی اگه حوزه امتحانی با دانشگاه یکی باشه بازم غیرحضوری هست مصاحبه؟ لطفاااا جواب

ندا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۰:۴۱ ق٫ظ

تو رو خدا تدابیری اتخاذ کنید که مصاحبه ها بعد از نهم دهم مهر باشه. به خدا اونایی که آزمون زبان دارن، جواباشون زودتر از ده روز نمیرسه. تو رو خدا به گوش مسئولین برسونین.

حنا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ

سلام ، دوستان یه سوال داشتم ازتون، من ۷ تا کد برای انتخاب رشته وارد کردم حالا اگه یکیشو ( برای مصاحبه ) مدارکم ارسال نکنم ( چون منصرف شدم) مشکلی پیش میاد ؟؟

۳
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حنا

نه اشکالی ندارد

مانی
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

سلام. بنده هنوز موفق نشده ام نشانی دانشگاهها جهت ارسال مدارک برای ارزیابی تخصص دکتری را بفرستم. چگونه مطلع بشم. سازمان سنجش نیز چیز خاصی ارائه نداده است.

من
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

اسم دانشگاهی که انتخاب کردیو سرچ کن سایتشو نشونت میده بعدشم برو قسمت اطلاعیه ها اونجا مدارک و شرایط و زمانو گفته

محمدپور
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ق٫ظ

سلام برای آپلود مدارک دانشگاه آزاد فرم سوابق مقالاتمون هم باید کامل آپلود کنیم یا فقط برگه پذیرشش کافیه؟

احمد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ب٫ظ

درسته که خود مجازی بودن سخته اما با شرو ع شدن مدارس من معلم چطور میتونم به چند مکان مختلف برای مصاحبه برم. کلا این موقع سال واقعا هر دو سختی خودش رو داره توی کرونا

محمد
شهریور ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

با سلام خیلی از دانشگاه ها میخوان حضوری برگزار کنن مانند ارومیه و اردبیل لطفا پی گیری کنین

۳
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اهواز م گفته حضوری

محمد امین
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ۳

نه غیر‌حضوری شد متاسفانه

سجاد
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

ان شاالله که اینطور باشه…

یاسمن
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ

کاشکی مجازی نباشه.. اکه مجازی باشه کلی استرس به استرس ادم افزوده میشه.. هیچ مزایایی نداره.. مدارس رو باز کردن.. کنکورا برکزار شد.. همه کار کردن… الان فقط مصاحبه حضوری ما خطر داره؟ اونم با نهایت ده نفر مصاحبه شونده توی هر رشته! خطرش کاملا کمتر از تمام تجمع هایی هست ک برگزار شد.. این چه دردسریه اخه.. اصل مصاحبه اینه که طرفو حضوری ببینن ارزیابیش کنن.. بیانش کلامش ظاهرش حرکاتش… اصلا مجازی مهثعنای مصاحبه رو عوض میکنه و اضطراب رو بیشتر… کاشکی مجازی نباشه.. یا حداقل اختیاری باشه.. حضوری و مجازی بودنش

محمد
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  یاسمن

شماهم کاملا درست میگین

امیرویسی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

سلام من برای انتخاب رشته دکترا ازاد نتونستم ثبت نام کنم بنظرتون انتخاب رشته تمدید میشه ؟

رحیمی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب٫ظ

آقا الان یکی تو منطقه محروم روستای سیستان بلوچستان توی کوه و بیابون باشه چطور باید تماس تصویری خوب بگیره؟

کنکور 99 در ایام کرونایی ایران
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  رحیمی

والا ما هم که توو شهریم نگرانی ارتباط تصویریرو داریم . مدرسه ها باز شد بعد اونوقت مصاحبه رو مجازی کردن والا استرس قطع و وصل شدن نت بیشتر از جلسه حضوریه

بهار
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

اینترنت خونه ی ما افتضاحه. موبایل کلا به سختی آنتن میده و مشکلات سر و صدای محیط خارج هم هست. امیدوارم با رعایت پروتکل ها مصاحبه حضوری داشته باشیم

کنکور 99 در ایام کرونایی ایران
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

خداکنه منم مشکل شمارو دارم

شاهرخ
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ

دوستان لطفا پاسخ بدین که دانشگاه تهران در مصاحبه آزمون کتبی میگرفت هر سال،امسال که مجازی برگزار میشه این آزمون به چه شکلی از داوطلبان اخذ خواهد شد؟ متشکرم

سارا
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام. میخواستم بدونم آزمون زبانی که یه دانشگاه برگزار میکنه برای سایر دانشگاه ها معتبر هست یا نه؟
برای مصاحبه لازم دارم.
دانشگاه شهر خودم آزمون زبان خاص خودش رو داره که میخواستم بدونم میشه برای مصاحبه ی دانشگاه دیگه ای ارائه اش کرد؟

س
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

فقط نمره اون ازمونهایی که تو جدول امتیازات مصاحبه درج شده براشون معتبر هست. تافل-ایلتس- تولیمو-msrt- ازمون دانشگاه تهران

سارا
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  س

ممنونم از توضیحاتتون. تو جدول امتیازات سال پیش ،دانشگاهی که من میخواستم ،آزمون خاص خودش رو ،هم امتیاز با MSRT معرفی کرده بود.
ای کاش امسال به خاطر کرونا سخت گیری نمی کردن ،چون میخواستم تو همین چندروز که ازمون اونجا برگزار میشه ،برم و امتحان بدم ولی به خاطر شرایط بهداشتی منصرف شدم. کاش امتیاز آزمون دانشگاه شهر خودم رو قبول می کردن

س
شهریور ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

تازه فکر کنم مدرک زبان دانشگاه تهران رو هم قبول نداشته باشند ولی مطمئن نیستم

جعفر
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ق٫ظ

سلام. اتفاقا این بهترین تصمیمی بوده که تا حالا گرفتن.هیچ اشکالی هم نداره الکی هم اینقدر رفت و امد نمیکنیم

امیر بالا
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

یه سوال دوستان، استعداد درخشان بودن از کارشناسی به دوره ارشد، توی مصاحبه دکترا امتیازی خواهد داشت؟؟؟

دانشجوی دکتری
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر بالا

بله، تاثیر مثبت داره در نظر اساتید.

س
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

چقدر زود نتایج رو اعلان کردن!! چقدر کم مهلت دادند برای انتخاب رشته!! لابد به همین زودی هم باید مصاحبه بشیم!! من اصلا اماده نیستم دوستان!! رزومم اماده نشده، درسها رو هم مرور نکردم.

ساناز
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۸ ب٫ظ

مصاحبه فقط برای پارتی بازی و کسانی که مقالات و رزومه معتبر میخرن واسه اونا گذاشتن وگرنه با سوابق تحصیلی و آزمون ۹۰درصد همه چیز مشخص میشع

شاهرخ
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

اتفاقا اصل در قبولی دکتری مصاحبه و داشتن رزومه خوب هست،دکتری یعنی پژوهش و توانایی تجزیه و تحلیل و بیان خوب نا اینکه حفظ کردن و رتبه آوردن صرف بدون هیچ مبنای علمی

م
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

درس خوندن رو که هرکسی میتونه انجام بده ولی تحلیلی و فلاسفیکال به مسئله نگاه کردن رو خیر. میگوییم مدرک phd یعنی philosophical degree نمیگوییم مدرک درس خوانی. اینی هم که استادا بر اساس معدل میگیرن و درس خونی کار اشتباهی هست،طرف باید بنیه تحلیلی رو داشته باشد. و این رو در خیلی جاهها دیدیم که طرف معدلها خوب بوده و در دکتری خیلی ریپ زده و برعکس، دکتری یعنی تعمق کامل در یک زمینه خاص.

آرام
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ب٫ظ

سلام، کسی اطلاع داره نتایج اولیه کی اعلام میشه؟

س
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

گفتن دهه اول شهریور. به نظر من ۹ یا ۱۰ شهریور اعلان کنند

سودا
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ق٫ظ

واقعا خنده داره. از مزایای مصاحبه ی مجازی نوشته که باعث میشه داوطلب تحت تنش روانی قرار نگیره چون بعضی ها تحت این شرایط نمیتونن توانمندیهاشونو نشون بدن. اتفاقا یکی از مواردی که در نظر اساتید خیلی جلوه میکرد همین کنترل استرس در جلسه ی مصاحبه بودو اگر داوطلبی نمیتونه این کارو انجام بده یعنی هنوز برای ورود به دوره ی دکترا آماده نیست و بهتره قیدشو بزنه. من نمیگم که استرس نداره ولی کنترلش یه توانمندی هست

شاهرخ
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

دقیقا. مهمترین بخشی که توانایی داوطلب برای قبولی در ازمون رو مشخص میکنه مصاحبه آن هم مصاحبه حضوری هست.

مارال
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ

حالا که مدرک زبان گرفتن اینقد با مشکل برگزاری و کرونا برخورد کرده پس بیان شرط دو سال اعتبار رو حذف کنن تا ما بتونیم مدارک زبان سنوات گذشته مان رو استفاده کنیم .

حیران
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ب٫ظ

یه حرف دوستانه:
میدونم توی مصاحبه ها بی انصافی و بی عدالتی و اعمال سلیقه زیاد هست.
اما به یک نکته توجه داشته باشید. مصاحبه الزاما به معنای حضور و رو در رویی و چشم در چشم بودن اساتید با دانشجوی احتمالی نیست. مصاحبه تنها یک فرصت برای تحقیر داوطلب و یا رد کردنش هم نیست.
فلسفه ی مصاحبه اینه: دکترا یک دوره ی پژوهش محور هست. اساتید در مصاحبه بدنبال دانشجویی میگردند که توانایی بیشتر ی برای انجام کار مورد نظرشون رو داشته باشه. پس صرفا دانسته های علمی یک شخص براشون کفایت نمیکنه و تمرکز داوطلب و ادبیاتش و نحوه ی دنبال کردن مسائل و بسیاری فاکتورهای دیگر هم براشون اهمیت داره.
پس دوستان عزیز؛ به مصاحبه به چشم یک مانع نگاه نکنید. مصاحبه فرصتیه برای شما که به افرادی نشون بدید توانایی دنبال کردن و به سرانجام رسوندن موضوع مد نظرشون رو دارید.

س
مرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  حیران

ممنون از شما بخاطر راهنمایی خوبی که کردید از حرفاتون خیلی استفاده کردم. مرسی

دولتی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ب٫ظ

به نظرم امسال پذیرش دانشجو دست خود سازمان سنجش باشه عادلانه تره….این همه دانشجوی زحمت کش که قربانی سلیقه گرایی بعضی اساتید میشن.
امسال رو بیاییم این مدلی بریم.سازمان سنجش حتما رفتار عادلانه تری خواهد داشت.

تابستان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۳ ب٫ظ

سلام. دوستانی که اطلاع دارن لطفا توضیح بدن که برگزاری جلسه و مصاحبه آنلاین با وبینار چه جوریه؟
ما فلش پلیر و ادوب کانکت رو نصب کنیم بعد بهمون لینک میدن که وارد ادوب کانکت کنیم؟ درسته؟
خیلی لطف میکنید راهنمایی کنید

ترنم
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  تابستان

روزهای قبل کارشناسان هر گروه تماس بگیرید توضیح میدن باید چکار کنید. نرم افزارهای مورد نیاز رو میگن نصب کنید و لینک هم رو سایت میزارن و از اینجا وارد بشید. مصاحبه استعداد درخشان که اینجوری بود. اصلن مسئله پیچیده ای نداره. با گوشی هم فک کنم بشه. در اون مورد نگرانی نداشته باشید

تابستان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

ممنونم، شما از طریق وبینار مصاحبه شدین؟ و قبلش adobe connect رو نصب کردین؟ و اون آدرس لیکی رو باید داخل برنامه ی نصب شده وارد کنیم؟
ممنون میشم باز هم پاسخ بدین

شاهرخ
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ

چرا متوجه نیستن،بابا مصاحبه یعنی حضور رو در رو،مگه میشه مجازی آخه؟با رعایت موارد بهداشتی هیچ مشکلی پیش نمیاد. ای خدا

هلین
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  شاهرخ

سلام.جناب..والا من همه اش دارم میگم..دوستان به فکر باشیم..چطور مدارس باز کردن و هم اینکه دارن کنکورها و ازمونهای زبان رو هم برگزار می کنن ..خب مصاحبه هم مجازی نباشه…

باید دوستان با هم هماهنگ کنیم..تا بتونیم به گوششون برسونیم …

شاهرخ
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  هلین

من هر سایت و کانالی که دیدم رفتم و اعتراض کردم که مصاحبه باید حضوری باشه،اخه چرا نمی فهمن. باور کنید مصاحبه مجازی به ضررمون خواهد بود کسی که ترس داره از رودر رو نشستن و پاسخ دادن حتما لیاقت قبولی نداره

مهران
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  هلین

من خودم کرونا گرفتم اصلا شوخی بردار نیست،جابجایی بین دو شهر ریسک بالا داره.

بهار
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  شاهرخ

منم با شما هم نظرم

کنکور 99 در ایام کرونایی ایران
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  شاهرخ

واقعاً آخر مجازی یعنی چی؟! من استرس مجازی بیشتر دارم

۴۴۴۴
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ق٫ظ

سلام بر همگی ….ما هم دوست داریم مصاحبه ها آنلاین باشه ولی موقعه ای که لب تاپ و وسایل جانبی اون رو نداریم چجوری تو مصاحبه شرکت کنیم..خیلی از بچه ها احتمالا همین مشکل رو داشته باشن….تورو خدا مسئولین سازمان و سنجش ی فکر اساسی کنن.

3.14
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

با چی اینجا داری کامنت میذاری؟ با همون میشه. اگه کامپیوتر داری به وبکم ازون از دیوار پیدا کن. اگه نداری با گوشی به راحتی میشه. ادوبی واسه اندروید هم هست. اسکای روم هم که کلا تحت وبه. کلا مشکلی نیست.

روری
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

سلام
یعنی تهیه کردن وسایل جانبی سخت تر و پر هزینه تر از رفتن به چند تا شهر مختلف و اقامت و هزینه های دیگه اش هست؟؟؟؟؟

شاهرخ
شهریور ۸, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

باید حضوری باشه

به ترنم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام.از چه نرم افزاری استفاده کردید!!؟
اسکایپ هم جز گزینه هایی بود که به شما گفتن میتونید استفاده کنید؟؟

ترنم
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  به ترنم

سلام. نه نرم افزار اسکایپ استفاده نکردن.

فرهام
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

سلام.دوستان بنظرتون تاریخ شروع مصاحبه ها چه تاریخی میشه؟

س
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهام

بستگی به دانشگاه داره بعضی دانشگاهها چند روز بعد از انتخاب رشته کار رو شروع میکنند و بعضیا ۱ ماه بعدش میگن بیا مصاحبه، شما از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر در نظر بگیر

فرهام
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  س

ممنون

۴۴۴۴
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

من بچه نقطه صفر مرزی هستم….هیچ آشنایی هم توتهران ندارم…..حقیقتش هزینه رفت و برگشت هم ندارم چه برسه به اینکه هزینه هر دانشگاههی رو بخوام واسه مصاحبه بدم…چند روز قبل باید حرکت کنم بیام تهران تو این کرونا…..هزینه های جانی و جانبی هم بماند.

2143
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

پس ما چکاره ایم ؟؟

ماهستیم

هرزمان خواستید تشریف بیارید تهران، در خدمتیم.

مهران
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹ ۵:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

اگر با فوق لیسانس تا حالا کار ندارید ادامه دادن برای دکترا چه لزومی داره،شرکت نکنید

س
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

دوستان ایا میتونم توصیه نامه ای که سال قبل از استادم گرفتم رو امسال هم ارایه بدم یا حتما همین امسال دوباره باید برم سراغ اساتید برای توصیه نامه؟ کسی اطلاع صحیحی داره ؟

ویکتاریون
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  س

توصیه نامه تا جایی که من می دونم تاریخ انقضا نداره. فقط اگر اون موقع خطاب به دانشگاه خاصی صادر شده و الان جای دیگه می خوای ببری خب مجبوری دوباره بگیری. در غیر این صورت نیازی نیست.

ناهید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  س

اصلا کسی به توصیه نامه نگاه نمیکنه راحت باشید

س
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

من قبلا مصاحبه رفتم، مسیولین تحصیلات تکمیلی از قبل صحت و درستی تمام مدارکی که برای دانشگاه ارسال کردید رو چک میکنند و بعدش به هر کدوم امتیاز میدند و وقتی تو جلسه مصاحبه روبروی اساتید هستی اون جدولی که تحصیلات تکمیلی بهشون داده که شامل امتیازات شما و روزمه و کارنامه شماست روبروی هر کدوم از استادهاست. یادم میاد وقتی من تو جلسه بودم بین حرفامون هر از گاهی نگاه میکردند به اون برگه هایی که درباره من بهشون داده بودند. پس توصیه نامه الکی نیست و ممکنه اگه تاریخش برای قبل باشه مسیول تحصیلات تکمیلی بهش امتیاز نده بخاطر همین سوال کردم ببینم اینجا کسی اطلاع دقیق داره؟

۴۴۴۴
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ

آقا خیلی از بچه ها اصلا لب تاب ندارن.
خرده نگیرین که چرا متقاضی دوره دکتری لب تاب نداره…واقعا خیلی ها وسعشون نمیرسه.
بحث اینترنت هم ی طرف قضیه ست.
برای امسال استثنائا به خاطر شیوع گسترده کرونا و عدم سلیقه گرایی بعضی اساتید و جلوگیری از حق خوری بچه ها روند پذیرش رو بدین خود سازمان سنجش انجام بده،اینطوری عدالت هم برقرار میشه.

سوفی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

من هم با درصدهای خیلی خوب لپ تاپ ندارم.

حلما
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوفی

و همچنین من :(

سهیل
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حلما

گوشی هم ندارید؟؟؟؟

من این ترم کلاس های مجازی رو با گوشی شرکت میکردم

حتی امتحان تصویری هم از طریق گوشی برگزار کردیم و مشکلی نبود

حلما
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

گوشی دارم ولی اطمینانش از لحاظ قطعی اینترنت و سرعت و …. به لپ تاپ نمیرسه. و هرچی باشه صفحه لپ تاپ بزرگتر از گوشیه، حداقلش اینه که استرسم کمتر میشه در مقایسه با گوشی. من ترجیحم لپ تاپه برای مصاحبه مجازی.

ناهید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  سوفی

خیلی ببخشید اینو میگم ولی چطوری میخوتهید شهریه واریز کنید اونم میلیونمها؟ میدونید دکترا خوندن چقدر هزینه داره؟

س
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

ما برای سراسری میخونیم نه ازاد که شهریه داشته باشه البته همون سراسریش هم هزینه داره و باید ادم یه منبع درامد حداقلی داشته باشه

Tara
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  س

درسته امثال ما در صدد دانشگاه سراسری هستیم نه شهریه میلیونی دانشگاه ازاد دوست عزیزم

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

سنجش گزینش کنه بهتره حق کسی هم خورده نمیشه

روری
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به هیچ عنوان موافق نیستم علی آقا
سالها زحمتی که تو دانشگاه کشیدم و فعال بودم و نظر اساتیدم رو جلب کردم همه باد هوا میره

روری
شهریور ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

حق با شماست که شاید وسع عده ای نرسه لپ تاب بخرن،ولی واقعا نمیشه از آشنایی کسی درخواست کرد که لپ تاب قرض بده؟
در ضمن به نظر من گوشی هم باشه مشکل برطرف میشه و تنها موضوع ارتباط بین استادا و دانشجو هستش حالا با لپ تاب یا هر چی

Tara
شهریور ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ۴۴۴۴

سلام
با نظر این دوست عزیز کاملا موافق هستم،منم جز ی گوشی با وجود شرایطم تو ارشد که مجبور بودم همش تو کافی نت و یا دانشگاه باشم و از رایانه های دوستان با هزار منت برا اماده کردن مقالات و پایان نامم استفاده کنم الان برا مصاحبه واقعا دچار استرس شدم کاش مصاحبه مجازی نباشه اونم با این وضعیت نت که همش قطع میشه بخدا از بس استرس گرفتم اصلا اماده مصاحبه نیستم الان دیگه کاش با تاییدیه سزمان سنجش پذیرش انجام بشه

س
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ

من خیلی وقته از وبکم لپ تاپم استفاده نکردم میترسم خراب شده باشه و کار نکنه!! باید میکروفون داشته باشیم یا هندسفری؟ من تاحالا ارتباط انلاین نداشتم استرس گرفتم !

ناهید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  س

دوست عزیز استرس نداره.من سال پیش قبول شدم دکترا .ترم پیش هم کلا مجازی بود کلاسا و امتحانا.نرم افزارا هارو نصب کن و اینترنت داشته باش .همین. اساتید هم انسان هستنو درک میکنن دانشجو رو .ویندوز هم جدیدش رو بزنید که ایراد نداشته باشه .وبکم رو از قبل امتحان کنید

س
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

ممنون دوستم، اخه کسی نیست که باهاش وبکمم رو امتحان کنم. هر کار جدیدی که تابحال انجام ندادم برای بار اول میخوام انجام بدم استرس میگیرم، همش دارم فکر میکنم کجای اتاق لپ تاپم رو بزارم که ابروریزی نباشه، یه جای صاف و سفید تو اتاق من پیدا نمیشه، خدا به خیر بگذرونه. ان شاالله هرکی زحمت کشیده نتیجه زحماتش رو بگیره و شاد باشه

......
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ب٫ظ

سلام پارسال هر جا مصاحبه میرفتم یه ۳۰۰ تومنی باید خرج رفت و آمدش میکردم. بنظر من که مصاحبه مجازی چیز خوبیه. به هر حال اساتید اگه بخوان پارتی بازی کنن حضوری یا مجازی براشون فرقی نداره.

س
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ......

من که حتی برای ازمون کتبی که باید میرفتیم مرکز استان مجبور شدم کلی خرج کنم، چون مسافت زیاد بود و صبح ازمون نمیتونستم برم باید شب قبلش میرفتم، بخاطر کرونا هیچ خوابگاهی پذیرش نمیکرد و خوابگاههای خصوصی تعطیل بودن و مجبور شدم برم هتل و کلی هزینه هتل شد، اتوبوس برای مرکز جمع شده بود و مجبور شدم پول ماشین دربست بدم و حتی تو مرکز استان هم بخاطر دوری دانشگاه تا داخل شهر همش اژانس و فکر کنم حدود ۵۰۰ هزار تومن فقط برای ازمون کتبی خرج کردم…

مارال
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

من که میگم داداش کوچیکم کتاب باز پشت پنجره وایسه و جواب سوالا رو یکی یکی برام تغلب کنه یا عموم که ریاضیش خوبه جواب آمار پیشرفته رو یه جوری تو مصاحبه مجازی بهم برسونه؛

ویکتاریون
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مارال

سعیت رو بکن. استادا هم چون تا حالا تو زندگیشون تماس تصویری ندیدن متوجه مکث و تغییر مسیر تمرکزت نمیشن و مجموع نمره ی سوال و رفتار مناسب رو ازت کم نمی کنن. اتفاقا موجب امتنانه که یه عده خودشون رو نشون بدن و به خاطر تقلب حذف شن:))

داوطلب دکتری99
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ب٫ظ

سلام. دوستان کسی هست سال یا سال های گذشته مصاحبه برای رشته آب و هواشناسی رفته باشه؟
اگه کسی هست لطفا از تجربه تون بگید

مصاحبه حضوری
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۰ ب٫ظ

من ساکن روستا هستم و سرعت اینترنتم داغونه حتی لایو های اینستا رو نمیتونم ببینم، اونوقت چجوری مصاحبه مجازی شرکت کنم؟ ما ک کنکور رو حضوری دادیم مصاحبه که جمعیت خیلی کمه و تایم مصاحبه هم کوتاهه پس حداقل برای بومی استان حضوری باشه

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

این چیزا رو همه میدونند ولی اساتید نمیان سرجلسه مصاحبه

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ق٫ظ

برو شهر

به محمد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ایشون هربار برا مصاحبه بیاد بره شهر..خب چه فرقی می کنه..فقط تو دانشگاه کرونا ..
که نمیخان مصاحبه حضوری باشه…

بچه کلاس اولی باید از ۱۵شهریور بره مدرسه..
بعد اساتید نمیان برا مصاحبه….

ویهان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ب٫ظ

وقتی مصاحبه حضوری بوود خیلی ها به حقشون نمیرسیدن، چه برسه به مجازی!حالام که میخوان مجازی کنن، بنظرم اصلا ارتباط و چت لازم نیست. بعد از انتخاب رشته و پذیرش اولیه در دانشگاهها، از دواطلبان بخوان، در تایم زمانی مشخص رزومه خودشون و به اون دانشگاه یا اساتید اون گروه ارسال کنن، اساتید هم بعد از بررسی ، قبولی نهایی رو معرفی کنن. با این اینترنت ضعیف و گرونی بسته، بنظرم الکی استرس به داوطلبا ندین. با آرزوی موفقیت همه

علیرضا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

این روزا که همه جا پول میگیرن اسم طرف رو میزنند تو مقاله isi و هر کس بیشتر پول داشته باشه مقالات بیشتری میتونه بده.
متاسفانه خیلی از کسانی هم که اسمشون توی مقالات است کار مفیدی نکردند.
ای کاش انقدر به تعداد مقالات گیر نمی دادند و فقط همون مقاله هایی که مرتبط با پایان نامه داوطلب هستش رو بررسی میکردند. چون حداقل پایان نامه رو خود داوطلب کاراش رو انجام داده است.
متاسفانه الان و در چند سال اخیر به علت تحریم ها خیلی از مجلات خوب با ایمپکت بالا مقالات رو به بهانه های رد میکنن و کسایی متونن جای خوب چاپ کنند که یا پول بدند یا استاد راهنماشون جایی پارتی و آشنا داشته باشه.
ای کاش داورها این ها رو هم درنظر بگیرند.

تابستونیشون
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

درود بر شما، دقیقا و کاملا با شما موافقم

بهار
شهریور ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

من دور و برم خیلی ها رو میشناسم که پول دادن و مقاله دارن، پول دادن و وارد نمایشگاه شدن، پارتی دارن و سابقه ی سخنرانی و حضور در مراسم گوناگون و سفارش شده رو دارن، حالا چطوری ثابت کنم من نمیخواستم چنین رزومه ی سراسر دروغی برای خودم بسازم؟

داوطلب مجازی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

مصاحبه مجازی خوبیها و بدی هایی داره.
خوبی : آدم یه سفر نمیره!
بدی : با توجه به عدم شفافیت در این موضوع و بسترهای ضعیف الکترونیک استرس از همین الان یقه داوطلب رو گرفته. مسولین امر خیلی زودتر باید این قضیه رو شفاف سازی کنن و به داوطلبها یه فرصت آزمایشی بدن. اگه همینطوری چراغ خاموش برن جلو افراد بسیاری قربانی میشن.

لطفا راهنماییم کنین
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

سلام. برای برقراری ارتباط تصویری مجازی، با اتصال هندزفری به لپ تاپ هم میشه صدامون رو به اون طرف و اساتید برسونیم؟
یا حتما باید هدفون بخریم؟

.
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

میشه

ترنم
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ

من این هفته یه مصاحبه داشتم برا دکتری استعداد درخشان. مجازی بود. به نظرم استرسش از حضوری کمتر بود خیلی. بقیه موارد رو باید منتظر بمونم بینم نتیجه چی میشه

تابستونیشون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

ممنون میشم بیشتر در مورد برگزاریش توضیح بدین
و یه سوال که اگه دوست داشتین پاسخ بدین:رزومه و تعداد مقاله و … شما وضعیتش چه طوره؟

ترنم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  تابستونیشون

اساتید هر کدوم تو خونه خودشون بودن ولی همه حضور داشتن‌ اونا تصویر منو داشتن ولی من فقط صدای اونا رو داشتم. به نوبت سوال میکردن. ولا من روزمه ام تقریبا خوبه. ارشد دانشگاه تهران هستم با معدل ۱۹/۰۲ ، ۱۳ تا مقاله علمی پژوهشی پذیرش و چاپ دارم. ۵ تا هم همایشی دارم. مدرک زبان ندارم. چون دانشگاه تهران دکتری مشاوره نداره مجبور شدم جاهای دیگه شرکت کنم

نگین
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

چطور ممکنه یه دانشجوی عادی ۱۳ تا مقاله علمی پژوهشی داشته باشه؟! چه عجیب!!

ترنم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  نگین

کجاش عجیبه؟ من دانشجو میشناسم تو دانشگاه علامه ۲۷ مقاله پذیرش شده.

نگین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

حتما خیابون انقلاب زیاد رفت و آمد دارن. وگرنه با این شرایط سختی که مجلات دارن محاله چنین آماری. مگه اینکه….

ترنم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

نه شما تا حالا احتمالا پاتون به دانشگاه های معتبر نخورده که فکر میکنید نمیشه.

نگین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

والا من دانشگاه معتبر بودم با سختگیری و تلاش تونستم دو تا چاپ کنم.

ترنم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  تابستونیشون

با وجود اینکه رزومه ام خوبه ولی با این چیزهای که از دوستان شنیدم هنوز نگرانم که نکنه هیچ جا پذیرش نشم

تابستونیشون
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

رزومه شما عالیه، احسنت، حتما موفق میشین

ترنم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  تابستونیشون

ممنون. سلامت باشید

...
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

بستگی به دانشگاه و اساتیدش داره
تو رشته مشاوره اگر علامه برید بیفایده هست چون استعداد درخشان دانشجوی حودشون رو میگیرن
اما دانشگاههای دیگه این طور نیست و قطعا رزومه عالی شما و دانشگاه برتر شما کارساز میشه ان شا الله

ترنم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

ولا در مورد همه دانشگاه که من شنیدم ترجیح بر اینکه دانشجوی خودشون رو قبول کنن. رشته مشاوره هم چون پذیرشش محدود هست هر اتفاقی ممکنه بیفته. من چهار دانشگاه استعداد درخواست دادم. ازمون هم دادم هر چند خیلی سخت بود ولی با وجود همه اینا هنوز نگرانم که نتیجه چی میشه؟

داوطلب مجازی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ترنم

لطف کنید بیشتر در مورد مصاحبه توضیح بدید. با چه نرم افزاری مصاحبه دادید. جزییات رو لطف کنید به اشتراک بزارید.

ترنم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ق٫ظ

روز قبل مصاحبه کارشناس تماس گرفت و گفت باید چکار کنم. چندتا نرم افزار رو سایت خود دانشگاه بود که گفت دانلود و نصب کن. بعد ازمایشی ارتباط برقرار کردیم و گفت فردا از چه مسیری وارد شو. فقط حدود دو ساعت منتظر موندم تا نوبتم شد. گفت ۸/۵ بیا ولی نزدیک ۱۱ نوبت من شد و من همش پشت لپ تاپ منتظر بودم تا خودشون اجازه ورود دادن و صدام زدن

هستی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

با سلام
مثل مصاحبه حضوری تمام ایستگاه ها رو اجرا کردند یا فقط سوال می پرسیدند؟ و اینکه ممنون می شم کمی در مورد سوالاتشون توضیح بدید. متشکرم

ترنم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هستی

منظورتون از همه ایستگاه ها چیه؟ من چند روز قبل پایان نامه و مقالات و همه مدارک رو پرینت گرفتم و پست کردم برا دانشکده. یعنی خودشون خواستن. روز مصاحبه گفتن هفته بعد رزومه رو بررسی میکنیم. اون روز فقط سوال پرسیدن و بیشتر سوالات یا از پایان نامه خودم و یا از روش تحقیق بود. سوال در مورد رویکردهای درمانی یکی دو تا بود. بقیه روش تحقیق بود که اساتید به نوبت سوال می پرسیدن و باید جواب میدادی

هستی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ترنم

خیلی ممنون. توی وزارت بهداشت ۶ تا ایستگاه هست منظورم اونها بودن. ممنونم از توضیحتون.

م م
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ب٫ظ

سلام
بنظرم امسال ملاک رو بذارن کنکور
کلا مصاحبه حذف شه
یا اگه مصاحبه مجازی میذارن ۵۰ درصد نمره نباشه کمترش کنن سهم مصاحبه رو و بیشترش آزمون باشه

نوید
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  م م

منم موافقم

علی
شهریور ۴, ۱۳۹۹ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  م م

نظرتون کاملا درست و منطقی است.
مصاحبه از ریشه اشتباه و کار کاملا غلطیه.
ارشد و کارشناسی مگر مصاحبه می کنند؟
کسیکه رتبه خوب میاره در کنکور بلاشک حقشه و لیاقت داره ادامه تحصیل بده.
فرق بین کنکور دکتری با ارشد در چیه که اون بدون مصاحبه پذیرش میشه ولی این یکی باید مصاحبه کنه؟؟؟؟!!!!

عرب
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ

احتمالا فقط دانشگاه آزاد مصاحبه کل افراد رو مجازی برگزار میکنه چون مصاحبه کل واحد هاش فقط در واحد علوم تحقیقات تهران
دانشگاه های دولتی برای افراد بومی استان حضوری و غیر بومی مجازی برگزار میکنن
کل تابستون آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشکده فنی دانشگاه تهران فعاله و دانشجوها دارند کارای پایان نامه رو انجام میدن و اساتید هم هستن

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  عرب

هیچی معلوم نیست

فرزانه
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۰۳ ب٫ظ

مفید بود ممنونم

عرب
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۵۶ ب٫ظ

من به سازمان سنجش پیام دادم و مشکلات مصاحبه مجازی رو گفتم
گفتند شما پیگیر اطلاعیه های بعدی باش و هنوز چیزی قطعی نشده

آرامش
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۴ ب٫ظ

طرف چند ماه درس میخونه. کنارش پایان نامشو درست میکنه اونم توی این گرونیا و تعطیلی دانشگاها. رتبه خوبم میاره اما موقع مصاحبه براحتی جاشو میدن به مدیر فلان سازمان یا کارمند فلان دستگاه ! همه جا شده مافیا بازی و شبکه پیچیده مافیا

ناصر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرامش

به کارمندان ساده که نمیدن اما به صاحبان منصب بله! همه جا همینه و اولویت با افراد با نفوذ بوده و هست!

sara
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرامش

من پارسال رتبه ۶٠شدم مقاله علمی پژوهشی هم داشتم یه نفر دیگه که رتبه ٩٠بود بدونه مقاله با معدل کمتر و نمره پایان نامه کمتر هردو از یک دانشگاه اون قبول شد و من رد

حامد شعبانلو
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ

( در نظر گرفتن فرصت مجدد برای شرکت در مصاحبه)
پیشنهاد خوبیه لطفاً بگوش دانشگاه ها برسونید.

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ

بچه هایی که با ایجاد کمپین موافقن اعلام کنند خواسته هاشون رو دقیق بگن ، من خودم سال سومم هست و به خاطر بی عدالتی دو سال از جوانیم سوخت

حامد شعبانلو
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرضی جون

دلیل قبول نشدنتون چیه؟

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

نمیدونم فقط میدونم حتی یکی از اساتید زنگ زد بهم گفت برو حقت رو بگیر نمرات توسط آقای فلانی دستکاری شده، یه دانشگاه دیگه هم استادش چیزی گفت که قابل طرح اینجا نیست

حامد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرضی جون

یعنی امکان داره رتبه خوب و مقاله پژوهشی و مدرک زبانم داشته باشیم بازم ردمون کنن؟!

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

بله تو رشته ی ما که ممکن بود

دانشجوی دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

من خودم پارسال مصاحبه رفتم. خیلی استرس داشتم، منتهی روزمه و رتبه خوبی داشتم.
بنظرم بدون این مواردی که برخی از دوستان میفرمایند و با عدالت رفتار کردند، بنده در دانشگاه دولتی پذیرفته شدم.
بنظرم به این مباحث توجهی نکنید، دوره دکتری اساتید به عوامل مختلفی برای انتخاب دقت می کنند، چرا که قرار هست چند سال با شخص، کارهای پژوهشی انجام بدن، پس نگاه می کنند که آیا طرف پژوهشگر هست یا خیر.
موفق باشید

مرضی جون
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

آهان ، چون شما پذیرفته شدی سیستم عادلانه هست ، یک استقرای ناقص متاسفم که نمک رو زخم آدمها می پاشید ….

دانشجوی دکتری
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرضی جون

اتفاقا بنده به جای نمک پاشیدن، به دوستانی که علیرغم رتبه و رزومه خوب استرس دارند، کمک کردم، حالا شما هر برداشتی میتونی داشته باش…

مرضی جون
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

به نظرتون رتبه ی ۹ و ۳ که در گرایش ما پذیرفته نشدن کمه پنج تا مقاله علمی پژوهشی چی ؟ رتبه ی ۷ با پنج تا علمی پژوهشی و سطح علمی بالا و تحصیل در دانشگاه تهران رد شد یک نفر با رتبه ی ۴۸ از دانشگاه پیام نور همون دانشگاه پذیرفته شد

دانشجوی دکتری
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرضی جون

بنده خودم رتبه ۱۳ و ۱۱ تا هم مقاله داشتم، تنها یک دانشگاه هم رفتم برای مصاحبه، به اندازه کافی هم استرس داشتم که ممکنه رد بشم ولی نشدم.
انشاالله همه دوستان نتیجه زحماتشون رو ببینند.

گیتی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

بله.پس چی.تو مصاحبه تنها چیزی که نمی بینن رزومه س. من هم واسه خودم پیش اومد هم واسه هم کلاسی و دوست و آشنا.

هوشیار
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ

علت برگزاری مصاحبه مجازی بخاطر جذب دانشجو دکترا از ترم پاییز است چون منفعت مالی و تجارت اموزشی دانشگاهها در میان است و داوطلبان بازیچه هستند…….

کهربا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ

منم مخالفم با مصاحبه مجازی …
گل بود به سبزه نیز آراسته شد ..
مگه تعدادمون چند نفره که کرونا رو بهونه کردن ..

امیرعلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  کهربا

سلام دوستان….تعجب میکنم چرا بعضی ها از مصاحبه مجازی هراس دارن،اگه رزمه دارین و کنکورتون رو هم خوب دادین پس نگران چی هستین….طرف رتبه ۱ رشته حقوق بود بنده خدا هیچ جا پذیرش نشد،مصاحبه حضوری هم به دلیل وضعیت فعلی کشور(کرونا) و هم به دلیل سلیقه ای بودن بعضی از اساتید در مصاحبه حضوری شدنی نیست….ساز و کار باید عوض بشه…

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

من که اصلا کلا معتقدم باید عدالت در مصاحبه تضمین بشه و سیستم نظارتی وجود داشته باشه

...
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

چه گرایشی از حقوق؟

Shiz
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان من سال اولی هست که کنکور میدم کنکور خوبی دادم و رزومه ی تقریبا خوبی دارم ولی بخاطر بحث کرونا و این تعویقای کنکور نتونستم تا الان پایان ناممو جمع کنم!کسی هست این مشکلو داشته باشه؟وکسی هست راه حلی داشته باشه؟ممنون

هوشیار
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Shiz

شما هنوز پایان نامه ندارید……اون وقت چطور رزومه خوب دارید؟…..اصلی ترین بخش رزومه برای دکترا پایان نامه و مقالات با کیفیت هست…..بقیه موارد جانبی و تکمیلی هستن….

Shiz
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اخه من هم ثبت اختراع دارم مربوط به کار پایان نامم و همچین گواهی و چاپ مقالات معتبر درباره ی پایان نامم ناامیدم کردید:(

ویکتاریون
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  Shiz

مشکلی نیست. منتها بیشتر روی دانشگاه خودت حساب کن. بعضی دانشگاه ها برای کسی که دفاع نکرده تاقچه بالا میذارن.

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

دفاع نکنه که مهر نمیتونه پذیرش بشه….

ویکتاریون
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

امسال تا آخر مهر فرصت دفاعه. ورودی جدید هم از آبان پذیرش میشن. تا اون موقع می تونه جمع کنه که اومده اینجا سوال پرسیده. برداشت من از مشکلش اینه که نتونسته تا قبل از مصاحبه دفاع کنه.

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

هیچ منبع موثق که این مورد را تایید کند وجود ندارد……باید رسما اعلام شود تا انتهای مهر میتواند دفاع کند…..طبق رول معمول شروع ترم از پاییز اعلام میشود هر چند ثبت نام از ابان باشد……

ویکتاریون
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

برنامه دفاع های دانشگاه تهران رو لااقل من می دونم که تا آخر مهر فرصت دادن. توی سایتش هم باید اطلاعیه باشه. به همین ترتیب همه رو میشه گشت اگر منبع موثق می خواین. آغاز ترم ورودی جدید هم که بارها توی اخبار گفته شده از آبانه. شروع ترم برای دانشجویان سابق بله، از همون اول مهر یا حتی نیمه ی شهریور ممکنه باشه بسته به تقویمی که هرکدوم دادن. دیگه هر ورودی با شروع ترم خودش سنجیده میشه خب. اگر بخوان به فرمول ۳۱ شهریور فرم های سنجش وفادار بمونن هم کاری نداره. مهر دفاع می کنن و تاریخ رو شهریور می زنن. این کار توی شرایط عادی هم رایج بود. امسال که موجه هم هست.

هوشیار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

خب بنده هم منظورم تاریخ دفاع ثبت شده تا ۳۱ شهریور باشه….حالا دفاع در مهر انجام شود یا شهریور فرقی ندارد و مشکلی ندارد…..اما معمولا دانشگاهها بسختی چنین چیزی رو قبول میکنن خصوصا برای دانشجویان پولی که ۹۰ درصد جز این افراد هستن……

هوشیار
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Shiz

اختراع معمولا در اکثر رشته ها تاثیری زیادی نداره……چون با دیپلم هم میشه اختراع ثبت کرد…..البته در برخی رشته ها بسته به اختراع شاید اثرگذاری خوب داشته باشه……اگر مقالات با کیفیت دارید خوب است ……ولی پایان نامه تان رو تا مهر باید دفاع کنید….چون جذب از ابتدای ترم پاییز تلقی می گردد…..در هر صورت در مصاحبه شرکت کنید شاید تا اون موقع پایان نامه جمع شود…..در مصاحبه همراه متن پایان نامه، نامه استاد راهنما جهت اماده دفاع بودن رو ببرید…… تا مهر هم دفاع کنید…..

ناهید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  Shiz

خب پایان نامه رو میبینن اساتید در جلسه مصاحبه.طبیعیه اگه نباشه یه بهانه میشه دستشون

نوید
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ

مصاحبه به نفع پولدارها و به ضرر بی پولهاست ، چون پولدارها میرن پول میدن بیرون براشون مقاله و کتاب می نویسند ، حتی مقاله ای اس آی، ولی بی پول بیچاره مقاله خودشم به خاطر نیاز مالی میفروشه به پولدار، مصاحبه باید حذف بشه ، تا حق به حق دار برسه و راههای نفوذ بسته بشه ، والبته آدمهای علمی و درس خون که رتبه خوب آوردن وارد دانشگاه بشن

.
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نوید

بله درسته

هوشیار
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نوید

کنکور هم برای پولدارهاست…..همه میدانیم تجارت اموزشی بر همه چیز چیره شده…..
۱) مافیا یا تاجران کنکوری
۲) مافیا یا تاجران پژوهشی
۳) مافیای درون سیستم اموزشی (که این مورد خطرناکترین ان است)

صحت سنجی مقالات (چه به لحاظ کیفیت مقاله و چه به لحاظ میزان تاثرگذاری داوطلب در نوشتن مقاله) براحتی توسط یک گروه کارشناسی قابل انجام است……اما چرا اینکار انجام نمیشود جای سوال بزرگیست…….کنکور معیار مناسبی برای سنجش داوطلب دکترا نیست….همانطورکه معدل معیار مناسبی نیست…….با یک رتبه قرار بر قبول شدن باشد که دکترا گرفتن بسیار ساده خواهد شد…..و دیگر نیاز به زحمت و تلاش علمی و پژوهشی سخت و طولانی مدت نیست……

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

باز هم به کنکور ، مقالات فروشی نوبر هستن ، کنکور فرد حداقل توانایی پاسخ به سوالات رو داره ولی در مقالات فروشی چه توانایی بیشتر از سایرین داره هیچ فقط پول

امیرعلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مرضی جون

خیلیها رو دیدم که برای رزومه درست کردن هرچند مقدار پول دادن که براشون مقاله بنویسن….این چه عدالتیه تو رو خدا….وجدان کاری کجا رفته…فردا همین پولدار بی علم که به همین راحتی حق خیلی ها رو با پول خورده،دکتر میشه و ی پستی هم بهش میدن …امسال مصاحبه باید مجازی باشه،حتی آنلاین هم نباشه… بدن دست سازمان سنجش.اینطوری سلیقه گرایی اساتید کمتر هم میشه.مثل کنکور ارشد.تازه کرونا هم هست،پس اصلا بحث مصاحبه حضوری منتفیه.

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

موافقم

2143
مرداد ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

نگران نباشید همین بیسوادها که مقاله میخرن، روز مصاحبه از عهده پاسخ راجع به مقالات و روش تحقیق برنمیان.

بیسوادتر ازین حرفها هستن.

دانشجویی میشناسم که فناوری اطلاعات میخونه اما هنوز تایپ هم بلد نیست! در حد خاموش و روشن کردن سیستمش میدونه و داره رزومه سازی میکنه با پول و مقاله isi چاپ میکنه. خیالتون راحت این تو مصاحبه میمونه.

شماها که اهل علم هستید و برای یک کار شده حتی همایشی زحمت کشیدید، حتما پذیرفته میشید ان شاالله. ب فرمایش پیامبرمون: فکر بلا، بلا نازل میکنه.
با جذب مثبت قبولی خودتون رو در مصاحبه ها رقم بزنید

موفق باشید

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نوید

منم موافقم آیا ۲۰۰ سوال از دروس اختصاصی برای سنجش علمی کافی نیست اون موقع یک سوال مطرح شده از سوی مصاحبه کنندگان معین کننده ی سرنوشت علمی فرد است بگذریم که سلیقه ای بودن طرح سوالات و برحورد بد مصاحبه کننده معضل دیگری است اما گاها دیده شده به اشخاص با توجه به سلام و علیک و بدون طرح هیچ سوالی نمره داده شده

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ

اینهمه من در قسمت تبادل نظرات داد زدم بچه ها مصاحبه رو چه کار کنیم هیچ کس توجه نکرد بچه بیاید پیشنهاد بدیم به جمع بندی برسیم واقعا حق بچه ها تو مصاحبه ی حضوری هم خورده میشه من که چشم آب نمیخوره چیز خوبی باشه این مصاحبه ی مجازی

امیرعلی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرضی جون

موقعه ای که از نظر زیرساخت ضعیف هستیم و بعضی اساتید هم سلیقه گرایی رو به شایسته سالاری ترجیح میدن و همچنین بحث شیوع دوباره کرونا،عادلانه ترین روش موجود اینه که خود سازمان سنجش به صورت مجازی پذیرش ها رو اعلام کنه….دانشجوها همه مدارک و رزومه علمی،پژوهشی و آموزشی رو به این سازمان ارسال و تصمیم نهایی رو خود سازمان سنجش بگیره….اینطوری هم هزینه بچه ها میاد پایین و مهمتر از هر چیزی با بچه ها عادلانه رفتار شده.

علی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ

مصاحبه برای امسال اشتباهه چون دانشگاهه بسته بوده و مقالات ارسالی فرصت بررسی نداشتند تا چاپ بشه

مرضی جون
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله خبر بد اینکه من میشناسم کسانی که میتوانند به وسیله ی پولشون مقاله در نشریات حتی علمی پژوهشی چاپ کنند ، چرا سیستم جذب انقدر جای بی عدالتی داره ، واقعا کم نیستن مقالات فروشی …………..

د
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ

مصاحبه دیگه چه صیغه ای است ، شخصی که تو آزمون قبول شده یعنی بلد بوده که رتبه اش از همه بیشتر اومده و اونی که رتبه اش پایین اومده یعنی بلد نبوده ، دیگه لازم نیست که با روشهای مختلف جای این دوتا را عوض کرد

ن
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ

مصاحبه روشی است برای پارتی بازی ، اساتید با تکیه بر مصاحبه نظر شخصی خودشون را اعمال می کنند ، یا بعضی از اشخاصی با استفاده از مصاحبه تو دانشگاهها اعمال نفوذ میکنند و فرزندان خودشون را جذب می کنند

توکلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ن

همکلاسی من با رتبه ۴۸۴روانشناسی تربیتی بخاطر پارتی باز رتبه ۱۷علوم تحقیقات تهران شد

حامد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

مصاحبه حضوری، حضوری، حضوری با پروتکل بهداشتی حتما.

انصار‌الله
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

فقط این وسط سیاوش یزدانی سرش موند بی‌کلاه!

بگو آخه استوری گذاشتنت چیه سر جلسه امتحان!

نه
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

واقعا مسخره است مصاحبه مجازی.

.
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

اصلا مگه دانشگاه صدتا صدتا دعوت میکنه. نهایت ۲۰ تا باشن. اونم میتونه دو سه روز مختلف تقسیم بندی کنن. چطور ۴ ساعت در هر سالن دست کم صد نفر نشسته بودیم و بدونه تهویه و… امتحان را دادیم. الان جونه کی این وسط عزیز شده…

ناهید
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  .

بله دوست عزیز.ما پارسال رفتیم تهران مصاحبه قیامتی بود.صدها نفر هرکی با دوسه نفر اومده بود.سالنها تجمع بود نمازخانه حیاط …….. بله دقیقا مرکز کرونا میشه

.
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

همش یک طرف قضیه را نگاه میکنند. اخه وقتی اینترنت محل سکونت کسی که در یه روستای دورافتاده هست داغون باشه. وقتی وصل شدن افتضاح باشه چطوری اخه میتونه رفع کنه. از دستش برنمیاد اینا برنامه هاییه که مسئولین سالها وقت میخواند که بدونن باید چیکار کنند. انگار همه تهران زندگی میکنند

.
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

نذارین مصاحبه مجازی برگزار بشه،همونطور که گفته شد تواوج کروناماروبردن سرجلسه پس ایندفعه مازیربارنمیریم وباتوکل به خدا(البته اگه مجازشدیم و برامصاحبه دعوت شدیم)برای مصاحبه حضوری هم میریم.خداروشکرکه خیلیاماشین شخصی دارن وبارعایت مسایل بهداشتی میتونن به محل مصاحبه برن و بنظرمن بهتره تاحدامکان شهرهای نزدیک روانتخاب کنیم.

امید
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

مصاحبه مجازی دلتون خوشه ها. فکر کردین دانشگاه ها رعایت میکنن. حالا صبر کنید و ببینید چند درصد دانشگاه ها زیر بار مصاحبه مجازی میرن. تازه اون وقت هم که حضوری بود باز هم خیلی حق ها ضایع میشد

سحرناز
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

باتوجه به شیوع کرونا مصاحبه مجازی بشود یعنی چه؟ سازمان سنجش شما اگر به شیوع کرونا توجه میکردید آزمون رادر اوج شیوع برگزار نمیکردید حالا دوباره یادتون آمده که یکسری رازیر سبیلی دانشگاه قبول کنید درلوای مصاحبه مجازی !میخواهید دوباره مثل پارسال حق کشی کنید ویکسری نادرسخوانده را وارد دانشگاه کنید
ما با مصاحبه مجازی مخالفیم همینطوری مصاحبه حضوری مورد شک وتردیداست چه برسد به مجازی وتقلبی .

دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  سحرناز

باز این رفیق گالیله اومد
مــن میدووووونم کااار ماااااا تموووومه….

احمد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

گالیور
بیچاره گالیله

کلارا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ

دوستان بنظرتون در رابطه با “توصیه توجه به ظاهر خود” با توجه به اینکه در منزل خودمون مصاحبه میشیم، آیا ما خانم ها شال بپوشیم یا مقنعه؟ و در صورتی که همه اساتید خانم بودن اشکال نداره راحت باشیم و بدون موارد گفته شده جلسه مصاحبه رو شروع کنیم؟ (آیا برنامه ضبط میشه؟ و پوشش اسلامی الزامیه؟)

.
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  کلارا

خخخخخخخخخخخ

هستی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  کلارا

فعلا که شرایط رو اعلام نکردن اما فک نکنم توی خونه خودمون بگن چی بپوشیم! منکه با همون لباس توی خونه مصاحبه میدم

احسان
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  هستی

پس شما قطعا قبولی!!!

.
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کلارا

خدای من چه مشکلات حل نشدنی دارید. قبلش برید ارایشگاه شینیون کنید حضور پیدا کنید. مگه با خاله عمه صحبت میکنید پوششتون احترام به اوناست. کاملا اکادمیک باید باشه. ضمنا یکم فکر کنید مشکلات دیگه ای هم هست. مثلا یکدفعه برق بره. صداتون قطع بشه. لب تاب هنگ کنه. صدای اونطرفو نداشته باشید و ….

اکبر چنجه
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  کلارا

همین الان بخشنامش اومد
شلوار اسلش
پیراهن مردانه آستین کوتاه بنفش
کتونی زرنگی برای آقایان
برا خانم ها
مانتو بلند قرمز
مقنعه بلند آبی نفتی باقیش هم به دلخواه

تربچه
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  کلارا

ای وای من چی بپوشم خخخخ

نگین
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  کلارا

طبق قانون در محیط های عمومی حجاب اجباری هست و در خونه فک نکنم لازم باشه شال سرمون کنیم!
مگه قبل این وقتی با دانشگاه تماس میگرفتیم روسری سرمون میکردیم؟ یا برای عکس پروفایل شبکه های اجتماعی که برای دانشگاه استفاده میکردیم پوشش خاصی اجباری بود؟

برنامه نویس
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  کلارا

به نظر من با همون لباس منزل مصاحبه بدید و راحت باشید و در مصاحبه حاضر باشید و نیازی به پوشش نیست خوب بالاخره منزل شخصی هستش دیگه قرار نیست که بریم بیرون از منزل

مهسا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  برنامه نویس

ای وای من! یه لحظه تصورش کردم!!! اینطوری که استید مصاحبه کننده اصلا متوجه نمیشن من چی میگم و حواسشون میره یه جای دیگه

احس
شهریور ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

میره یه جاهای دیگه….ماشالله یه جا ک نیس!!

رجب علی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ق٫ظ

. سلامتی مقدم بر همه چیز است! قطعاً این موضوع را قبول دارید. سفر کردن در شرایطی که کرونا گریبانگیر مردم کشور است، سفر کردن به منظور شرکت در مصاحبه دکتری، ریسک ابتلا به بیماری را در داوطلبان بالا خواهد برد. چه بسا که تعدادی از داوطلبان هم از شرکت در مصاحبه صرف نظر کرده و شانس خود را از دست بدهند. بنابراین، برگزاری مجازی مصاحبه دکتری خالی از لطف نیست.

۴. با علم به مواردی که بیان شد، ضروری است دانشگاه ها ترتیبی اتخاذ نمایند که امکان تقلب در مصاحبه به حداقل برسد. احراز هویت فردی که قرار است در مصاحبه شرکت کند، قطعاً از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

نگاهی به این دوبند بیندازید
سلامتی اگه مهم بود چرا ازمون برگزار کردید
مگر موقع دادن ازمون برخی از ازمون دهندگان شهرستانی نبودند
نیاید سفر میکردند
پشت گوشای ما مخملیه یا واقعا مارو بچه دبستانی فرض میکنید
میگید برید قاقالی لی بخرید افرین پسرم دخترم
بند ۴
اخه دانشگاه چطوری میخواد ترتیبی لحاظ کنه که تقلب کم شه
وقتی همه چی تو جلسه مصاحبه دست اساتیده
وقتی استادی بخواد دانشجویی را بگیره میگیره و توجه به این حرفا نمیگنه قدرتشم داره
به نظر من جلسه مصاحببه قدرتش از ازمون بیشتره

دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  رجب علی

گالیله ۲