موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شروع ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ از هفته آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰ از هفته آینده آغاز خواهد شد.

ثبت نام دکتری ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام پیشین سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کنکور دکتری تخصصی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از یکشنبه هفته آینده ۲ آذر آغاز و ۹ آذر به پایان می‌رسد.

زمان ثبت نام دکتری 1400

زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰

آزمون دکتری تخصصی در ۱۵ اسفند ۹۹ برگزار می‌شود و کارت‌های ورود به جلسه بر اساس روال هر ساله از ۳ روز قبل بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

تغییرات جدید کنکور دکتری ۱۴۰۰

منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها معتقدند دانشجویان دکتری که از راه کنکور به دانشگاه‌ها وارد می‌شوند صلاحیت‌های لازم را ندارند. دو راه حل در این جلسه برای حل این مشکل پیشنهاد شد.

او افزود: راه حل کوتاه مدت که بررسی و تصویب شد اجازه به دانشگاه‌ها برای تعیین حد نصاب مرحله دوم آموزش در پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی است. مطمئن هستیم که این موضوع به میزان زیادی دانشگاه‌ها را راضی خواهد کرد و باعث جذب دانشجویان با کیفیت بالا خواهد شد.

شیوه برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰

پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی»، مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» صورت خواهد گرفت.

میزان تاثیر هر یک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر است:

دکتری آموزشی پژوهشی

سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی پژوهشی بر اساس معیار‌های زیر صورت می‌گیرد:

۱. آزمون متمرکز (۵۰ درصد)

۲. سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳. مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

دکتری پژوهش محور

سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیار‌های زیر صورت می‌گیرد:

۱- آزمون متمرکز (۳۰ درصد)

۲- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳- مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد)

۴- تهیه طرح واره (۲۰ درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

ضرایب دروس کنکور دکتری 1400

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ به شرح زیر خواهد بود:

الف) آزمون زبان با ضریب (۱)

ب) آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱)

ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (۴)

سایر شرایط و ضوابط پذیرش دوره دکتری

همه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.

دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین نامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ تاریخ ۲۸ مرداد سال ۹۲ که توسط معاون آموزشی وزارت علوم ابلاغ شده، باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریور همان سال (۱۴۰۰) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ‌التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی‌ام بهمن ماه همان سال (سال ۱۴۰۰) خواهد بود.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال ۱۳۹۹ چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را ندارند و یک سال محروم از آزمون هستند.

تبصره: دانشجویان دوره روزانه آزمون دکتری سال ۱۳۹۸ و ماقبل در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه آزمون دکتری 1400، باید تا پایان آخرین روز ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۰، از تحصیل انصراف قطعی حاصل کنند. در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰، قبولی آنان در آزمون لغو و هیچ‌گونه اقدامی نسبت به درخواست آنان، امکان‌پذیر نخواهد بود.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیر روزانه دکتری (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ ثبت نام و شرکت کنند. این داوطلبان در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

112 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجوی دکتری
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

دوستان من امسال قبول شدم ثبت نام کردم ولی به دلیل مشکلات مالی انصراف دادم ایا جایگاهم حفظه یعنی میتونم ترم بعد یا سال بعد ثبت نام کنم…..؟؟

آرش
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

دوست عزیز اگه انصراف داده باشین دیگه نمیتونین برین البته تو دانشگاه های دولتی تا جایی که من اطلاع دارم اینطوریه

پریدخت
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

ممنونم دولتی نبود دانشگاه ازاد کرج

قبرسنان ارزوها
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ق٫ظ

خیلی دلم گرفته.اینقدر بی عدالتی تو مصاحبه هام دیدم که دیگه تمایلی برای شرکت در ازمون دکتری ندارم.تمام زحمت و تلاش و انگیزه و امیدم از بین رفت.جوونیمون حروم شد.چرا ایتجا هر چقدرم تلاش کنی اکثر مواقع بی فایدس؟

نجمه
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

دوست عزیزم. شما تنها نیستین. همه ما در زندگی قطعا روزهایی رو گذروندیم که با همه تلاش و زحمت و پشتکاری که داشتیم، متاسفانه نتیجه مطلوب رو نگرفتیم. خودم بارها و بارها برای دستیابی به هدفی که داشتم، تلاش کردم ولی تا الان نتیجه نگرفتم. ولی باز هم توکلم بر خداست. انسان با امید زنده است. میدونم الان لحظات خیلی سختی دارین. کاملا درکتون میکنم. چون خودم دلشکسته ام و شکست خوردم بارها. ولی با همه اینها، با لطف الهی، گاهی اوقات درهای بهتری در زندگی به روم باز شده.
ولی باز هم امیدتون رو از دست ندین. با همه این بی عدالتی ها، ما خدا رو داریم. خدایی که بهترین گواه بر زحمات و تلاشهای ما هست. جای حق نشسته و مطمئنا بهترین پاسخ رو به تلاشهامون خواهد داد.
پس با توکل بر خدا، با اراده و پشتکار زیاد، برای دستیابی به اهداف عالی و ارزشمندمون تلاش می کنیم.
مطمئن باشید که خدا بهترین نتیجه رو براتون رقم میزنه. شک نداشته باشید.
به عنوان خواهر کوچک شما، توصیه میکنم، روزی یک صفحه قرآن ” حتما حتما با معنی ” بخونید. آرامش فوق العاده ای پیدا میکنین و خیلی برکات دیگه که حتی فکرش رو هم نمیکردین، در زندگی براتون اتفاق میفته. واقعا تجربه کردم.
لطف خداوند متعال، یار و یاورتون.

Ali
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان میشه کسانی که مخالف تعویق هستند دلیل خودشون را بگند با توجه به اوضاع احتمال تعویق زیاده پس بهتر نیست به جای اینکه ۸ اسفند کنکور را به تعویق بندازند امروز تکلیفمون را روشن کنند؟و دوم اینکه این ترم اواسط شهریور تموم شد و بسیاری دفاعشون توی مهرماه افتاده این افراد وقت کافی برای مطالعه نداشتند و زمان کنکور چه در اردیبهشت باشه و چه در اسفند تاثیری در شروع ترم جدید نداره شروع ترم از مهرماه هست پس چرا مخالف تعویق هستید؟آیا غیر از اینه که احتمال میدید درصد بسیاری از ترس کرونا شرکت نکنند و شانس شما افزایش پیدا کنه؟

سام
آبان ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

علی من هنوز شروع نکردم به خوندن چطور اسفند امتحان بدم والا مصاحبه و این زهرماریا تا یه ماه پیش بود

حمید
آبان ۳۰, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

فقط به این دلیل که اردیبهشت هم بازم یه عده میخان به تعویق بیفته و تاریخ بعدی هم همینطور
دقیقا مثل پارسال که بهانه شده بود برا یه عده سودجو
پس چجوری یه داوطلب باید برنامه ریزی کنه

س
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

دوستان مطلع گرامی لطفا بنده را راهنمایی بفرمایین:
آزاد مصاحبه دادم و نتیجه نهایی را قبول شدم فقط میخوام مهر سال بعد برم همین واحد را ثبت نام و درس بخونم؛ امسال بدلایلی شرایط خوندن را ندارم، آیا اگه الان مراجعه نکنم و ثبت نام نکنم، برای سال بعد همین واحدی که قبول شدم قبولی ام محفوظه؟؟؟ سپاس

k
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  س

بله تا۳ ترم میتونید عدم مراجعه داشته باشید

پریدخت
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  k

منم که ثبت نام کردم ولی شرایط رفتن ندارم و انصراف دادم میتونم مهرماه ثبت نام کنم

Alu
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  س

طبق بخشنامه جدید بله ولی با قیمت شهریه سال۱۴۰۰

Nesa
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

سلام ی سوال داشتم من الان ترم اول کارشناسی ارشد هستم اگه بخوام کنکور دکتری به صورت آزمایشی شرکت کنم قبول بشم و نرم سال بعد محروم میشم؟

ویکتاریون
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  Nesa

کنکور اشکال نداره. فقط مصاحبه ی روزانه رو نرو.( البته اگه بری هم قبول نمیشی چون پایان نامه نداری و فارغ التحصیل نمیشی به موقع).

س
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Nesa

چون مرحله مصاحبه دارد و مدارک بررسی میشه بعیده بتونین قبول بشین

شقایق
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Nesa

اگر دوست داری کنکور بدین و انتخاب رشته کنین. اما اصلا در مصاحبه شرکت نکنید چون مدارکتون اونجا می مونه و اساتید برای سال بعدش ممکنه یادشون بمونه

طاهره
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  Nesa

کنکور بدید اما مصاحبه شرکت نکنید

سام
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ

امتحان دکترا به تعویق بیوفته بهتره یه سر به بیمارستانا بزنید و یهسری خانواده ها هستند کرونا میگیرن و از ترس بیمارستان نمیرن

.....
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سام

باز شروع شد
خدارو شکر قبول شدیم و از دست امثال شما نجات پیدا کردیم

آنیل
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۷ ب٫ظ

من با رتبه ۳۳قبول شدم شش سال بود کنکور میدادم خداروشکر از کنکور خلاص شدم دو هفتس کلاسم شروع شده فشار زیادی به ما میارن …..واقعا سخته ….دانشجو باید خودش پول خرج کند چیزی یاد بگیرد سخته درسی که اخرش بیکاری هست براتون ارزوی موفقیت دارم و سلامتی ….

طاها
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  آنیل

تبریک میگم. میشه بگین چه رشته ای و کدوم دانشگاه قبول شدین؟

مجید
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان بزارید تا گرم هستیم ومعلومات وتجربه داریم کنکور دکتری در موعد مقرر بر گزار بشه هرکسی که می‌ترسه بیاد امتحان بده نیاد بزاره در سالیکه واکسن به وفور پیدا بشه پس کارشکنی نکنید ما زودتر نیاز داریم به مدرک دکتری خیلی برای ما ضروریه بهرحال هرکی مختاره واجباری نیست امتحان بده حق دیگران را ضایع نکنید

متاسفم برای مجید و مجیدهایی با این طرز تفکر
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

شما مدرک دکترا رو برای اون دنیا میخوای؟ که خیلی برات ضروریه. نمیبینید اوضاع به چه سمتی رفته؟

سعید
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

بله، درست میگین

به مجید
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

بخدا حرف حق رو زدین

Ali
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

برداشت من از صحبت شما اینه: تا بقیه آماده نیستند کنکور برگزار شه اگه اشتباه میکنم اصلاح کنید

سام
آبان ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

دقیقا منم همینو فهمیدم

tanha
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان – با تجربه چند ساله در ازمون دکترا توصیه میکنم جهت قبولی رتبه خوب کافیه – پنج شش سالی هست که امتحان میدم متاسفانه قبول نشدم با اینکه نسبت به بقیه رقبا رزومه بهتری هم دارم

وحید
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  tanha

منم همینطوری. حقوق هستم رقابت حقوق خیلی خیلی شدیده. شما چی خوندی؟

نیشام
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ب٫ظ

مدیریت صنعتی تهران جنوب کسی اینجا هست?

حمید کرج تو کف دکتری
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ

چه سالی بود امسال

من با رتبه ۱۶رد شدم

ولی انشالله امسال

در ضمن تا جایی که من دیدم اصلا نمره کتبی در پذیرش نهایی موثر نیست…

دانشگاهی در شهرستان من مصاحبه دادم رتبه ی ۱۴۰ رو به عنوان اولین نفر پذیرفت…….

بعد جالبه من با روزمه و رتبه ۱۶ به عنوان ۱۴ امین نفر رد کردند

بعد من در دانشگاه تهران جالبه بین این همه نخبه شدم ۱۰ ام

اما در شهرستان شدم ۱۴

چیزی شبیه طنزی تلخ

زیبا
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۰ ب٫ظ

شهرستان امتیازتون رو پایین دادن چون فکر کردن شما اولویت های بالاتر قبول میشید

منصور
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ

خیلی سخته. اگر احیانا از اون اساتید بپرسی یه جوری از رتبه ۱۴۰ تعریف میکنند انگار طرف انیشتنه

م
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۵۱ ب٫ظ

دقیقا همینه. تازه با این مصوبه جدیدشون دیگه رتبه علمی مفهومی نداره. هرکی به هیات مصاحبه کننده سفارش بشه قبوله.من در یکی از دانشگاههای مطرح تهران روز مصاحبه نتم قطع شد و نتونستم به رشته روزانه مصاحبه شوم برام نمره ۱۴/۷۵ داده بودند و من خبر نداشتم. روز مصاحبه پردیس بهم گفتند تو اون روز مصاحبه شدی آیا مایلی باز مصاحبه بشی گفتم بله. نمره ۱۹/۷ دادند. این در حالیه که من به عدم شرکت در مصاحبه روزانه درخواست اعمال نمره مصاحبه پردیس و تسری اون را داده بودم که در کارنامه نهایی دیدم درج نشده! یه چیز کشکیه.

Barad
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

تاثیر آزمون کتبی اینه که فقط رتبه های برتر برای مصاحبه به دانشگاههای برتر دعوت میشن یعنی فرصتی که گیر همه نمیاد..
حالا بعدش چی میشه دیگه بستگی به مصاحبه داره.

زهرا
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

واقعا تاسف اوره که تو این شرایط و امار فوتی بازم به فکر پول هستن. یعنی یه تصمیم گیری حسابی نمیتونن بگیرن.مثل جریان ازمون استخدامی که چندباره به تعویق میندازن.

پریدخت
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۵۸ ق٫ظ

دوستان من دکترای مدیریت اموزش عالی کرج قبول شدم ثبت نام هم کردم اما به دلایلی انصراف دادم ایا میتونم سال بعد دوباره ثبت نام کنم یعنی ثبت نام میکنند؟؟

آرش
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  پریدخت

اگر روزانه دانشگاه دولتی قبول شده باشین و انصراف بدین برای کنکور پیش رو محروم هستین.

پریدخت
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

سلام
منظور از سوالم این بود که ایا سال دیگر باهمین نتیجه دوباره میتونم واحد کرج ثبت نام کنم
چون ظاهرا قبلا انصرافی ها می تونستن دوباره ثبت نام کنند در همان دانشگاه

مجتبی سازه
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریدخت

سلام.خیر

احد
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  پریدخت

روزانه قبول شین، یکسال محرومیت از روزانه

عاشق عدالت/متنفر از رانت
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

دوستان ان شاالله با قدرت در برابر داوطلب نماها و تعویق طلبان سودجو بایستید که اصلا دغدغه کرونا و سلامتی را ندارند و فقط قصدشان بر هم زدن جو کنکور و ایجاد استرس است. کنکور ۹۹ چی کشیدیم از دست این تعویق طلبان. کنکور اسفند که هنوز کرونا در کل کشور فراگیر نشده بود کمپین تعویق زدند. برای کنکور فروردین که ابتلا هزار نفر بود کمپین تعویق زدند. برای کنکور خرداد و تیر که آمار به ثبات نسبی رسیده بود کمپین تعویق زدند و با استدلال های مسخره خواهان برگزاری کنکور در پاییز بودند که این بار خدا رحم کرد و سنجش کنکور را در مرداد برگزار کرد. الان هم باز می گویند که صبر کنیم در فروردین که واکسن می آید و فلان و بهمان. اولا دوستان اینو بدونید واکسن به این زودی ها همه گیر نخواهد شد و چند سالی زمان می برد که به همه کشورها برسد من جمله کشور ما. ثانیا من و همه افراد می دانیم که قطعا برگزاری کنکور خطراتی دارد و هیچکس منکر آن نیست اما اگر بخواهیم صبر کنیم تا شرایط به دوران ماقبل کرونا برگردد حداقل دو سه سال طول می کشد. پس خواهشا کمپین های کذایی ایجاد نکنید. یا حق

Ali
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ

با عرض معذرت قسمتی ار مشکل کروناست قسمت دیگه وقت کم هست نتایج در آبان اعلام شد امتحان در اسفتد ۴ ماه به نظر شما کم نیست؟ در حالی‌که دلیلی برای عجله وجود ندارد

کنکور ۱۴۰۰
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ق٫ظ

بهتره خودخواه نباشید.وقتی شرایط کشور اصلا خوب نیست خیلی نادرسته که خودتون را فقط ببینید و بگید بقیه که درخواست به حق و به جایی هم دارند داوطلب نما و تعویق طلبن.اگه خودتون هم خدای نخواسته گرفتار کرونا یا مسئله دیگری بشید بازم اینطوری سخنرانی میکنید؟ متاسفم براتون

احد
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

با مرگ روزانه ۴۸۶ نفر بریم سر جلسه؟
همین شما با این اسم کاربریتون شاهد شاهکاراتون بودیم

منصور
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ

الان وقت این حرفها نیست فعلا فقط میشه درباره حذف حدنصاب صحبت کرد. هرچند پارسال تو دفترچه اول حدنصاب گذاشتند بعد حذفش کردند. اما درباره تعویق:
باز کن پنجره ها را و کرونا را باور کن

Ali
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

دلیل عجله‌ی شما چیه؟برای شما چه فرقی داره اسفند و اردیبهشت بزارید اون زمان باشه تا خیال همه راحت تر باشه

مهری
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

ممنون که حرف حق رو زدین

جواب به عاشق عدالت
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب٫ظ

خیلی ممنون حرف دل منو زدین

میر امین
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۱ ب٫ظ

سلام
با این اوضاعی که کشور به خودش میبینه برای یک دوره تعویق دیگه آماده باشید
زجر و اعصاب خردی دیگه‌ای توی راهه
مضافا اینکه عملا و علنا اختیار پذیرش رو به دانشگاه‌ها دادن و این یعنی آزمون فقط میتونه مجوز معرفی به مصاحبه باشه و در پذیرش نهایی تاثیری نداره

محسن
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ

با سلام
۱- با حد نصاب اثر ۵۰ درصدی آزمون حذف می شود و خلاف قانون موجود است
ولی اعلام شده که در آزمون امسال اجرا خواهد شد !
۲- برای مصاحبه باید شیوه نامه مشخص و لازم الاجرا وجود داشته باشید
و دانشگاه ها موظف به ارائه کارنامه مصاحبه باشند .

* اعتراض از طریق ارسال ایمیل به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، دیوان عدالت اداری،
حتی سازمان سنجش و وزیر علوم یا از طریق کمپین در فارس من طبق تجربه می تواند
نتیجه بخش باشد . موفق باشید .

شقایق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

فرمایشات شما صحیح. با اینکه حقوق نخوندم اما فکر نکنم اعتراض ایمیل وجاهت قانونی داشته باشه

ف
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

ارتباط مجازی و رد و بدل کردن مفاهیم در حقوق ایران پذیرفته شده. ماده ۸ قانون تجارت الکترونیکی شرایط این نوع ارسال و مراسلات را مشخص کرده. ارسال ایمیل صحیحه.

شقایق
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ف

یعنی با ایمیل میشه شکایت کرد؟
بعد یک سوال من شنیدم گفتند که تا جرمی صورت نگیره نمیشه شکایت کرد؟ الان ما ایمیل بزنیم دیوان نمیگن آخه هنوز کنکور نداده و مصاحبه نرفته چطوری فهمیدید حدنصاب میذارن یا نه؟

ساناز
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ

سلام دوستان؛ کسی که ۹۹ آزاد قبول شده ولی میخواد ۱۴۰۰ بره ثبت نام کنه آیا الان باید کاری بکنه و ثبت نام انجام بده و شماره دانشجویی بگیره یا قبولیش طبق روال سال قبل محفوظه و ترم بعد یا سال بعد هم میتونه بره ادامه بده؟ البته منظورم با توجه به تجربه سال قبله، ممنون

شهرام
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ساناز

سلام
شما اگه قبول شدین ومصاحبه انجام دادین وقبول شدین میتونید ثبت نام کنید پول شهریه ثابت بدین ولی ی ترم مرخصی بگیرین. ولی اگه نمیخواین برین ک مجدد میتونید امتحان بدین

احد
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۱ ب٫ظ

تعویق آزمون دکتری را خواستاریم

زینب
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  احد

خداروشکر امسال قبول شدیم
واسه کنکور ۹۹ چیا کشیدیم از دست شما داوطلب نماهایی که خواستار لغو یا برگزاری کنکور تو پاییز بودین
حالا‌ام از الان دارید کارتونو شروع میکنید و می‌زنید بر طبل تعویق
واقعا چه سودی عایدتون میشه از اینکار…..
بیچاره داوطلبانی واقعی ۱۴۰۰ که قرار امثال شما دوباره ماجرای تعویق و جنگ روانی رو سرشون پیاده کنن

ب
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

همون بخدا نمیدونم فاز کسایی که از الان به فکر تعویق هستن چیه، اگه هدفتون دکتراست بشینین بخونین، آدم برنامه ریزی میکنه بعد میگن تعویق دیگه نمیتونه کتاب دیگه ای بخونه فقط مرور میکنه، از اول بگن فروردین و… هی تعویق نکنن، خسته شدیم.

آرش
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۹ ب٫ظ

من عقیده دارم کسانی که الان میرن سمت دکتری یا برای پز دادنه یا برای فرار از بیکاری. برام جای سواله پس فردا این همه دکترایی که فارغ التحصیل میشن ، سن استخدامشون گذشته و افسرده تر میشن. سیاست مسئولین کشور ما هست که جوان های مملکت رو با تحصیل مشغول میکنن تا ازشون کار نخوان

احسان
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

یعنی واقعا فکر می کنی انگیزه ای دیگه ای مثل رشد علمی و فرزانگی موجب می شه این همه داوطلب ۱۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومن خرج دکتری کنن؟؟ خب یا پول و کاره یا پوز!

1Vahidl
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۷ ب٫ظ

سلام
سال ۹۹ دانشگاه های تهران ظرفیت هاشونو آوردن پایین و حتی تو بعضی رشته ها بعضی دانشگاه ها ظرفیتشونو به صفر رسوندن و دلیلش هم این بود که دانشگاه ها مجبورا حدنصاب رو حذف کرده بودن تو رشته ما ظرفیت از ۱۳ به ۲ رسید که خیلی ضرر کردیم

درحالیکه بودن یا نبودن حد نصاب خیلی فرقی نداره و اساتید هرکسو که میلشون بکشه رو برمیدارن و بودن حدنصاب فقط باعث میشه بازم ظرفیتا مثل سال ۹۹ به شدت کم بشه چون هیچ استادی دوست نداره با یه دانشجویی که قبولش نداره کار کنه

مهران
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  1Vahidl

ظرفیت دست دانشگاه نیست برادر

محمد
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

امسال امیرکبیر تو رشته مکانیک هیچ دانشجویی نگرفت؟؟!!! پس ظرفیت ها دست کیه؟

طاهره
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

ظرفیت ها دست دانشگاه هاست. حتی بعضی دانشگاه ها مشخصه که ظرفیت اعلامی واسه کدوم استاد هست دقیقا

منصور
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  1Vahidl

ظرفیت بستگی به تعداد اساتیدی داره که میتونند تز دکترا بردارند. وقتی چند سال دانشگاه دانشجو گرفت و اساتید جا برای تز نداشتند ظرفیت پر میشه

مهران
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۸ ب٫ظ

دیوان عدالت اداری با ابطال شیوه‌نامه اجرایی آزمون ورودی دوره دکتری در سال ۱۳۹۷ مصوب سازمان سنجش آموزش کشور، به نحوی علاوه‌بر حدنصاب اعلام‌شده دانشگاه تبریز، حدنصاب قائل شدن برای سایر دانشگاه‌ها را نیز ابطال کرد و آنها را ناقض قانون کلی مصوب مجلس دانست. با توجه به این مصوبه و لغو قوانین مربوطه از تاریخ ابلاغ رای دیوان عدالت اداری، دانشگاه‌ها نمی‌توانند برای آزمون دکتری سال ۹۹ خود حدنصابی را برای ورود داوطلبان به مرحله دوم قائل شوند. با این حال باید منتظر بود که سازمان سنجش و دانشگاه‌ها آیا از رای دیوان عدالت اداری تبعیت می‌کنند یا راه‌حل دیگری را برای غربال گیری داوطلبان آزمون دکتری اتخاذ می‌کنند تا اعتراضات پیرامون برگزاری آزمون دکتری به پایان برسد

ش
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ

خواهشا دیگه تعویق و کمپین راه نندازید واکسن کرونا هم کشف شده به امید خدا تا مصاحبه ها میرسه و حضوریه
.انشالا دوهفته هم تعطیل کنن امار میاد پایین بازم تا اسفند وقت هست

به ش
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ش

ما چیکار داریم به مصاحبه دلت خوشه
اصل کنکور و تجمعشه که نباید برگزار بشه
خودتم که میگی واکسن داره میاد خب بذارن حداقل بعد از فروردین که آمار به خاطر تزریق واکسن کاهش زیادی پیدا کرده نه تو اوج کرونا که ملت دسته دسته هر روز دارن تلف میشن

مهران
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ

دوستان به اعمال حدنصاب مصاحبه اعتراض کنید
معنی نداره که دانشگاه دوبار حدنصاب اعمال کنه یک بار برای دعوت به مصاحبه و یک بار در مصاحبه
واقعا مسخره ست

لام تا کام
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ

دوستان میشه یک نفر قضیه این حد نصاب رو برای من توضیح بده ؟

مهران
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  لام تا کام

حدنصاب یعنی شما باید در مصاحبه حتما نمره ای کسب کنی که برابر با بالاتر از نمره ای باشه که دانشگاه برای مصاحبه مدنظر داره یعنی شما حتی اگر در آزمون کتبی نفر اول بشی و ترازت مثلا ۸۰۰۰ هم بشه اگر در مصاحبه نمره ای برابر یا بالاتر از نمره ای که دانشگاه برای مصاحبه مدنظر دارد کسب نکنی مردود هستی در این حالت عملا وزن ۵۰ درصدی آزمون کتبی صفر می شود که هیچ عقل و منطقی نمی تواند این را بپذیرد

صبا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۵ ب٫ظ

باید به کجا ؟؟؟ وکی؟؟؟؟وبه چه کسی اعتراض کنیم ؟؟؟؟ برای بازگشت حد نصاب؟؟؟؟؟؟

شقایق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

فکر کنم به دیوان عدالت اداری اما نمیدونم الان میشه یا نه چون هنوز معلوم نیست حد نصاب میذارند یا خیر. پارسال هم در دفترچه اول نوشتند حدنصاب وجود داره اما بعد نگذاشتند

صبا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

ممنون عزیزم
لطف کردی

رضا
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

انشااله

صبا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۴ ب٫ظ

ممنون از پاسخ هاتون

پس خدا کنه امسال حد نصاب برگرده. این خیلی بی انصافیه

شهرام
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

این نظر شخصی شماست،از دید دیگه ای نگاه کنیم،حدنصاب مصاحبه واسه اینه که کسایی را که میخان پذیرش کنن،رتبه تک رقمی کتبی را بایه نمره پایین وتحقیر کننده از دور خارج کنن،حدنصاب مصاحبه به معنی بی اثر شدن آزمون کتبی هست

شقایق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

اتفاقا برگرده بی اصافیه. ممکنه رتبه یک هم بیاری ولی اساتید ردت کنند

ph
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ

ما که امسال قبول شدیم…وای چ سالی بود امسال..یعنی باز هم میخان تعویق و حد مصاحبه و و و بیاد اصلا ادم سکته میزنه

شهرام
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ph

خوش به حالتون من در جریان نبودم حدنصاب حذف شده ،مصاحبه شرکت نکردم،و اولین و آخرین وتنهاترین فرصتم را از دست دادم

الی
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ph

واقعا چه سالی بود . پوستمون کنده شد از استرس .

مهناز
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ

سلام کسایی ک براشون اهمیت داره ک شروع کنن ب خوندن دیگه-بعدشم احتمال زیاد برگزاریش اسفند نیس میوفته بعدعید یا مثل پارسال ک افتاده بود تیرومرداد..موفق باشین

حاج رضا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ

ثبت نام کنکور دکترای سال بعد از هفته بعد شروع میشه و هنوز ما وزارت بهداشتی ها نتیجه سال قبل رو نگرفتیم!این حجم از بی نظمی و بی برنامگی واقعا تاسف آور هستش.

سارا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ

حرفی ندارم جز اینکه بخندم!
خدا به کاسبی هاتون برکت بده سازمان سنجش
به یاد اطلاعیه های فوری ۱۲ شبتون
به یاد تمدید ثبت نام هاتون

خوش باشید با اون آموزش مجازی هاتون

ممد تعویق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ

دوستان کمپین ها رو کی شروع کنیم:)

ن
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ممد تعویق

بچه ها بهتر نیست درباره زمان آزمون در اسفند ماه تجدید نظر کنند
خواهش می کنم پی اچ دی تست پیگیری کنید

برنا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ممد تعویق

از همین حالا باید شروع کنیم.
دیگه الان که آمار مبتلایان رسیده به روزی نزدیک به ۲۰هزار نفر چون خود مسئولین میگن چیزی که می شنوید رو ۳ برابر کنید تا آمار دقیق به دست بیاد. حالا تا اسفند مثلا خیلیییی هم که آمار کاهش پیدا کنه برسیم به روزی ۱۰هزار یا به فرض ۶-۷هزار مبتلا!
نمیشه اصلا تجمع کرد و آرامش ذهنی داشت برای کنکور

شهرام
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ممد تعویق

همبن الان،اما نه برای تعوبق، برای حذف حدنصاب،یا کلا حذف آزمون کتبی،چون بازگشت حدنصاب،عملا آزمون کتبی رو بی اثر میکنه

منصور
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

فقط حذف حدنصاب مصاحبه. اتفاقا یک سری منتظر حذف آزمون کتبی هستند اونطوری دیگه ما افراد بی پارتی همین امیدمون به امتحان رو هم نداریم

مخالف برگزاری آزمون کنکور در بحران شدید کرونا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۷ ب٫ظ

دوستان خواهشا اعتراض کنیم آزمون دکتری اسفند برگزار نشه. با این وضع کرونا مگه میشه کنکور شرکت کرد. سازمان سنجش تو هم این وسط دیگه افسردمون کردی

مهری
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۱ ب٫ظ

خواهشا از تعویق کنکور چیزی نگین، بقدری کنکور ۹۹ رو تعویق کردن که حالم از هرچی کنکور بود بهم خورد، هی میخوندیم باز میگفتن ماه دیگه،بقدری استرس گرفتم که کنکور دکتری رو خراب کردم، کرونا فعلا هست، با تعویق کنکور کرونا نمیره.زود برگذار کنن جوابها هم زود میاد مصاحبه هم تیر برگذار میشه، تا اون موقع هم از شدت کرونا کم شده، مصاحبه هم حضوری میشه، نه که مجازی بدبختمون کرد، نتایجم زود میاد استرسم نمیکشیم.

مهری
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ

خواهشا چیزی از تعویق کنکور نگین که بیچارمون کرد بحد کافی استرس کشیدم، با تعویق کنکور کرونا نمیره بلکه مثل الان میشه که آخر آبانه معلوم نیست چی به چیه، تو تیر ماه هم از شدت کرونا کاسته میشه ومصاحبه هم حضوری میشه.هر چی سرمون اومد از این تعویق پی درپی کنکور اومد.

به مهری
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهری

شما از همونایی هستی که توی کرونا گردش و مسافرت و مهمانی هم رفتی و کرونا براتون اصلا اهمیتی نداره! ولی برای ما اهمیت داره دوست محترم. یه کنکور و یک عمر پشیمانی رو در ازاء تعویقی که توی شرایط آرام آزمون برگزار بشه نمیخواهیم.

مهری
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  به مهری

قشنگ معلومه خودت از اونایی که اصول بهداشتی نمیدونی چیه، چقدرم که شرایط آروم میشه، با رعایت اصول بهداشتی هیچ اتفاقی نمیفته، با تعویق جز بی نظمی هیچی نمیشه، نتایج وزارت بهداشت نیومده ثبت نام شروع شده. شما هم خیلی واهمه دارین نیاین کنکور، معلومه امسال کنکور ندادین ببینین چی برما گذشت با تعویق های پی درپی.

مهری
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۶ ب٫ظ

خواهشا چیزی از تعویق کنکور نگین که بدبختمون کرد، با تعویق پی در پی کنکور بقدر کافی استرس کشیدیم، با تعویق کنکور کرونا نمیره، بلکه مثل الان میشه که آخر آبانه معلوم نیست چی به چیه، تا تیر ماه هم شدت کرونا کم میشه مصاحبه هم حضوری برگذار میشه.

Ali
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهری

چرا با تعویق بهتون استرس وارد میشه ؟ خوب بیشتر میخونید بیشتر آماده میشید با عرض معذرت به نظر میرسه آماده‌اید و قصد دارید از فرصت کم بقیه استفاده کنید

کنکور ۱۴۰۰
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

دقیقا همینطوره Ali گرامی
این افراد از موقعیت نامناسب دیگر افراد سوء استفاده می کنند. تعویق چه استرسی ایجاد میکنه مثلا؟!!!! بهانه های الکی.بستری شدن خودتون و دیگران بر اثر کرونا بیشتر استرس ایجاد میکنه یا تعویق کنکور؟

طاهره
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهری

تعویق اصلا خوب نیست. شرایط خیلی بدی داره. آخر سر انرژی نداری واسه خوندن و ضرر میکنی. تجربه شخصی م که این طور بود. اگه قراره عقب بیوفته همین اول کار مشخص کنن که همه برنامه شون رو طبق اون بچینن نه که یک ماه یک ماه عقب بندازن

S
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  طاهره

آفرین، همون اول کار بگن، دم به دیقه تعویق نکنن، برنامه ریزی آدم بهم میخوره.

فائزه سادات مدرسی به مخالف
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ

حقیقتا تو این بحران ، کلا دکتری چیه دیگه ؟!

فائزه سادات مدرسی
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۳ ب٫ظ

میشه برای من که کنکور زیاد دادم اما هیچوقت دعوت به مصاحبه نشدم بیشتر توضیح بدید که امسال چه تغییری خواهد کرد؟!

شقایق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ

یعنی اگر دعوت به مصاحبه بشی اصلا زحمتت برای کنکور و غیره ارزش نداره. دلشون بخواد میتونند رتبه ۱ رو رد کنند و رتبه ۱۰۰ رو بگیرند.
اما حذف حدنصاب یعنی تراز کتبی ۵۰ درصده و نمره مصاحبه ۵۰ درصد. نه اینکهدفقط معیار مصاحبه باشه یا به عبارتی سلیقه استاد

فائزه سادات مدرسی به شقایق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

ممنون

شهرام
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

احسنت خواهر،گل گفتی،لایک طلایی

صبا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان
یه سوال دارم خواهش میکنم جواب بدید

وقتی دانشگاه حدنصاب بزاره پس سهم ۵۰ درصدی ازمون متمرکز چه معنی میده؟؟؟؟؟؟

Mahdi
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

سلام.
خوب پاسخ ساده و مشخص است: هیچ.

شقایق
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

پارسال هم گذاشتند اما بعد مجبور به رعایت قانون شدند انشاالله سال بعد هم قانون رعایت میشه

شهرام
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

لطفا نظرشخصی وتک بعدی ندید،ممنون

سارا
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

برای ردگم کنیه
و الا سنجش چطور امرار معاش کنه؟!

شهرام
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

هبچی،یعنی کشک،یعنی آزمون بی معنی میشه،پیشنهاد میکنم کمپینی واسه حذف حد نصاب راه بیندازیم،کیا موافقن؟

میر امین
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

به صبا
آزمون صرفا مجوز شما برای معرفی به مصاحبه هست
در واقع با اعمال حد نصاب
آزمون تقریبا بی تاثیر میشه
به هر حال شما برای معرفی به مصاحبه دانشگاه‌های خوب باید رتبه خوبی بدست بیاری
کنکور تنها در همین سطح اهمیت داره