موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱ (احتمال تعویق تاریخ برگزاری دکتری 1401)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱، هفته اول اسفندماه سال جاری اعلام شده است. اما با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ و شیوع امیکرون، بسیاری از داوطلبان تردید دارند که کنکور دکتری در موعد مقرر برگزار شود.

 

زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱

زمان آزمون دکتری 1401

به گزارش پی اچ دی تست، پذیرش در مقطع دکتری درقالب دو مرحله سنجش علمی (آزمون متمرکز) و مصاحبه علمی و سنجش عملی و ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) برگزار می‌شود.

جدول زمان بندی برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱

انتشار اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۱

۱ اسفند ۱۴۰۰

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری

۳ تا ۵ اسفند ۱۴۰۰

برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱

جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰

اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری

دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۱

انتخاب رشته اینترنتی متقاضیان مجاز

نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۱

اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری

نیمه اول شهریور ۱۴۰۱

مراحل پذیرش در مقطع دکتری سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

نحوه پذیرش دکتری 14011- شرکت در آزمون کتبی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.

2- اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش

3- انتخاب رشته در سایت سنجش برای دانشگاه‌های سراسری و در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای واحدهای دانشگاه آزاد

4- اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری (دعوت به مصاحبه) به صورت مجزا از سوی سازمان سنجش و دانشگاه آزاد

5- شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها

6- اعلام نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش.

زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱، ۶ اسفند ماه است. بنابراین لازم است داوطلبان کنکور دکتری 1401 در اسفند ماه در جلسه آزمون حاضر شوند.

آیا آزمون دکتری در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش، آزمون دکتری نیمه‌متمرکز تنها در داخل کشور برگزار می‌شود.

جدول زمان‌ بندی ثبت نام و برگزاری کنکور ارشد و دکتری ۱۴۰۱

نام آزمون

تاریخ برگزاری

تاریخ ثبت نام

دکتری (Ph.D)

جمعه 1400/12/06

دوشنبه 1400/09/01 تا دوشنبه 1400/09/08

کارشناسی ارشد ناپیوسته

چهارشنبه 1401/02/28

پنجشنبه 1401/02/29

و جمعه 1401/02/30

سه‌شنبه 1400/09/16 تا سه‌شنبه 1400/09/23

سراسری

چهارشنبه 1401/04/08

پنجشنبه 1401/04/09

جمعه 1401/04/10

و شنبه 1401/04/11

یکشنبه 1400/11/10 تا یکشنبه 1400/11/17

کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

جمعه 1401/06/04

یکشنبه 1401/03/29 تا یکشنبه 1401/04/05

کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی)

جمعه 1401/06/04

سه شنبه 1401/04/14 تا سه شنبه 1401/04/21

 

زمان کنکور دکتری 1401 دانشگاه آزاد

از سال 96، بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی، آزمون‌های متمرکز زیر نظر وزات علوم و بهداشت و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

تاریخ کنکور دکتری 1401 سراسری و ازاد در نتیجه برگزاری آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1401، تابع قوانین دو وزارتخانه علوم و بهداشت بوده و به صورت یکپارچه با آزمون آن‌ها برگزار می‎شود.

آزمون رشته‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که زیرمجموعه وزارت علوم هستند، به صورت ادغام با آزمون دانشگاه‌های دولتی زیر نظر این وزارتخانه و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‎شود و کنکور دکتری رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌صورت یکپارچه با آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

بنابراین، دانشگاه آزاد در مقطع دکتری آزمون جداگانه‌ای ندارد و زمان برگزاری کنکور دکتری 1401 سراسری و آزاد یکسان است.

کلیه داوطلبان آزمون دکتری جهت ورود به دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی لازم است در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت کنند.

اگر شما هم داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۱ هستید خواندن مطلب برنامه ریزی آزمون دکتری را از دست ندهید!

لازم است داوطلبان پیش از آزمون، نسبت به دریافت کارت آزمون دکتری اقدام کنند.

تاریخ آزمون دکتری 1401 پردیس های بین الملل

چند سالی که پذیرش دکتری پردیس تنها از طریق کنکور دکتری نیمه متمرکز صورت می‌گیرد. اما پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها امکان پذیرش از طریق آزمون اختصاصی را نیز دارند.

جزئیات زمان ثبت نام دکتری پردیس و زمان بندی برگزاری آزمون، از طریق وب سایت دانشگاه ها اطلاع رسانی می‌شود.

پذیرش در واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ آزاد نیز از طریق آزمون اختصاصی صورت می‌گیرد.

آیا احتمال تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۱ وجود دارد؟

شیوع کرونا از اسفندماه ۱۳۹۹، برگزاری کنکورهای تحصیلات تکمیلی را تحت تأثیر قرار داد و آزمون دکتری ۹۹ پس از تعویق‌های مکرر در مرداد ماه برگزار شد. کنکور کارشناسی ارشد نیز در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ به تعویق افتاد.

اما زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ تغییر نکرد و این امتحان در شرایطی برگزار شد که کرونای انگلیسی در کشور شیوع پیدا کرده بود و بسیاری از داوطلبان خواستار تعویق کنکور دکتری بودند؛ اما حتی کمیسیون آموزش مجلس هم به موضوع تعویق آزمون دکتری ورود نکرد (متن کامل خبر).

تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۱

به هر صورت تغییر تاریخ آزمون‌های سازمان سنجش طی دو سال گذشته باعث شده که هنوز هم احتمال تغییر تاریخ کنکور دکتری دور از ذهن نباشد. بنابراین، برخی داوطلبان پیگیر تعویق کنکور دکتری 1401 هستند، برخی مخالف تغییر زمان هستند و برخی دیگر درخصوص برگزاری کنکور در زمان مقرر تردید دارند.

با این جال، تاکنون خبری مبتنی بر تعویق این آزمون اعلام نشده و بهتر است داوطلبان کنکور دکتری فعلا با این تصور که قرار است آزمون دکتری بدون تعویق در اسفند ماه برگزار شود، به برنامه‌ریزی خود پایبند بوده و به مطالعه ادامه دهند. چرا که اگر کنکور در موعد مقرر برگزار شود، فرصت را از دست نداده‌اند و اگر کنکور دکتری به تعویق بیفتد، فرصت بیشتری برای مرور و کسب آمادگی بیشتر خواهند داشت.

بروزرسانی 21 بهمن 1400: رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه تغییری در زمان برگزاری آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: هیچ پیگیری از سوی مسئولان آموزش عالی برای تعویق این آزمون صورت نگرفته، بنابراین تغییری در تاریخ برگزاری آزمون دکتری نداریم.

بروزرسانی 27 بهمن 1400: رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری ۱۴۰۱ از درنظر گرفتن محیط ایزوله در حوزه‌ها برای داوطلبان کرونایی خبر داد.

“عبدالرسول پورعباس” رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا در پی شیوع امیکرون در کشور احتمال تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱ وجود دارد؟ گفت: فرآیند آزمون دکتری متمرکز سال ۱۴۰۱ آغاز شده و اقدامات مربوط به حوزه بندی، چاپ سوالات و دفترچه‌ها صورت گرفته و قرنطینه سوالات هم انجام شده است.

وی در ادامه با بیان چاپ و قرنطینه بودن سوالات آزمون دکتری گفت: بخش عمده‌ای از فرآیند آزمون شروع شده و رشته‌های مختلف زیادی در این مقطع وجود دارد که مطابق با رشته‌ها تعداد زیادی سوال باید طرح می‌شده که از ماه‌ها قبل این اتفاق افتاده و اکنون سوالات در چاپخانه و قرنطینه در حال چاپ و آماده‌سازی هستند، سپس در زمان مقرر به حوزه‌ها ارسال شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۱ توضیح داد: در این آزمون حدودا ۱۸۶ هزار داوطلب داریم که ۸۱ هزار نفر آن‌ها خانم و ۱۰۵ نفر از آن‌ها آقا هستند. این داوطلبان با حفظ تمام پروتکل‌ها بین ۹۶ شهر تقسیم‌بندی خواهند شد. به طور متوسط ما در هر شهری ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر بیشتر داوطلب نداریم.

پورعباس بیان کرد: این ۹۶ شهر ۱۸۹ حوزه اصلی ۵۹۷ حوزه فرعی دارند. همچنین دارای ۵ هزار ۹۰۵ سالن و کلاس بزرگ و متفاوت هستند. به طور طبیعی جمعیت هر کلاسی ۷۰ تا ۱۰۰ نفر جمعیت می‌پذیرند، اما اکنون به طور متوسط حضور ۳۰ نفر را در کلاس‌های درس پیش بینی می‌کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: لذا تمام پروتکل‌ها و فواصل اجتماعی میان داوطلبان، ضدعفونی فضا و… در محل برگزاری آزمون‌ها رعایت خواهد شد و انشالله هیچ گونه خدشه‌ای به آزمون دکتری ۱۴۰۱ وارد نمی‌شود و سر موقع برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همانند سابق برنامه خوداظهاری داوطلبان با توجه به پیک ششم و جدا شدن مراکز افراد مبتلا از افراد سالم در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟ گفت: داوطلبان در بدو ورود کنترل خواهند شد و اگر کسی علائمی داشته باشد به محل‌های اختصاصی که در تمام حوزه‌ها پیش بینی کردیم می‌رود.

پورعباس در این خصوص توضیح داد: همه داوطلبان به محض ورود پایش می‌شوند و اگر کوچکترین علائمی از سرماخوردگی در افراد دیده شود در محل‌های ایزوله نگهداری می‌شوند و فضاهایی بر این امر در هر حوزه در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که یعنی مانند سابق فضای بیمارستانی برای داوطلبان کرونایی در نظر گرفته نشده است؟ گفت: آمار بیمارستانی امیکرون خیلی بالا نیست و طبیعی است که اکثر افراد در خانه استراحت کرده و درمان می‌شوند. لذا پیشنهاد ما این است که در آزمون دکتری ۱۴۰۱ در همه حوزه‌ها این موضوع مدیریت شود. از این رو امکانات ویژه‌ای را سازماندهی کرده‌اند که داوطلبان مبتلا در همان محل‌های ایزوله شده آزمون خواهند داد و دیگر حوزه بیماستانی برای کنکور ۱۴۰۱ نداریم.

تاریخ آزمون دکتری 1401 وزارت بهداشت

به گزارش پی اچ دی تست، تقویم برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت در سال 1401 منتشر شد. بر این اساس، زمان برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت 1401 روزهای 2 و 3 تعیین شده است. همچنین زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 1401 در خردادماه است.

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

ثبت نام آزمون دکتری 1401 از 1 آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز خواهد شد. کلیه داوطلبان آزمون دکتری 1401 دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ لازم است با در نظر داشتن شرایط ثبت نام دکتری 1401 نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری 1401 اقدام نمایند.

با توجه به این که برگزاری کنکور دکتری 1401 دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با آزمون دکتری سراسری است، شرایط و ضوابط دفترچه ثبت نام دکتری 1401 شامل داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد نیز می‌شود.

همچنین با توجه به موضوع یادشده، امکان شرکت در دو رشته در آزمون دکتری 1401 وجود ندارد و رشته انتخابی برای آزمون دکتری برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان خواهد بود.

گفتنی است احتمال تمدید ثبت نام دکتری 1401 نیز وجود دارد.

زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

آزمون دکتری وزارت بهداشت که توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود، ویژه رشته‌های زیرمجموعه علوم پزشکی است. زمان آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 نیز هنوز اعلام نشده است.

اما مرکز سنجش آموزش پزشکی، دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده است.

آزمون مرحله اول (کتبی) دکتری تخصصی وزارت بهداشت سال تحصیلی 1401-1402 دارای دو دفترچه شامل یک دفترچه سوالات تخصصی هر رشته با دروس ضرایب به شرح جداول اعلام‌شده و یک دفترچه عمومی شامل درس زبان با 30 سوال و ضریب 3 و درس استعداد تحصیلی با 30 سوال ضریب 1 خواهد بود.

 

زمان پذیرش دکتری بدون آزمون

دکتری بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری از طریق فراخوان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. متأسفانه زمان انتشار فراخوان‌ها روند مشخصی ندارد.

همه فراخوان‌های دکتری بدون کنکور در سایت پی اچ دی تست و شبکه‌های اجتماعی آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

جزئیات پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد، از طریق مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود. برای اطلاع از جزئیات شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد کلیک کنید.

نحوه برگزاری کنکور دکتری 1401

به محض اطلاع از نحوه برگزاری آزمون دکتری در سال 1401 در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

در سال گذشته، با توجه به شرایط شیوع کرونا، سازمان سنجش داوطلبان را به سه دسته تقسیم کرد:

  • دسته اول مبتلای قطعی به کرونا بودند که در بیمارستان بستری بوده و اسامی آنها در اختیار وزارت بهداشت بود.
  • دسته دوم مبتلا به کرونا بوده و در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند.
  • دسته سوم داوطلبانی بودند که مبتلا نبوده و در سلامت به سر می‌بردند.

گروهی از داوطلبان که مبتلای قطعی به کرونا بودند و در بیمارستان بستری بودند، اسامی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار داشت. وزارت بهداشت با هماهنگی با سازمان سنجش، آمار این داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار گرفت. این دسته از داوطلبان روزی که کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش قرار گرفت، باید به باجه رفع نقص مراجعه می کردند.

نحوه برگزاری کنکور دکتری در کرونادر این صورت خود داوطلب یا بستگان درجه یک داوطلب به همراه مدارک هویتی باید به باجه رفع نقص که اسامی آنها همزمان با توزیع کارت در اختیار داوطلب قرار داده شد، مراجعه کردند و تصویر کارت آزمون را به همراه تاییدیه و گواهی بیمارستان مبنی بر ابتلای داوطلب به بیماری کرونا به باجه رفع نقص ارائه دادند.

در این صورت سازمان سنجش از تعداد داوطلبان مبتلای قطعی که در بیمارستان بستری بودند مطلع شده و با توجه به تعداد مبتلایان، با هماهنگی وزارت بهداشت، آزمون در بیمارستان محل بستری افراد برگزار شد. این کار با رعایت نهایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت.

دسته دوم داوطلبانی بودند که مبتلا به کرونا بودند اما در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند و علائم حاد نداشتند. این افراد هم باید تصویر کارت آزمون را به همراه تاییدیه و گواهی بیمارستان‌های مورد تأیید وزارت بهداشت مبنی بر ابتلای قطعی را همراه داشتند و یا خودشان یا بستگان درجه یک آنها، تصویر کارت و گواهی را به باجه رفع نقص کارت آزمون مراجعه کرده و گواهی را ارائه می دادند.

به این ترتیب در مورد این گروه هم سازمان سنجش از تعداد داوطلبان مبتلا که در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند مطلع شده و با توجه به تعداد مبتلایان، با هماهنگی وزارت بهداشت، آزمون در یک مرکز جداگانه از حوزه‌های امتحانی برگزار شد. این کار با رعایت نهایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت و عوامل اجرایی هم توجیهات لازم را دریافت کردند.

نحوه برگزاری آزمون برای داوطلبان مبتلا به ویروس کرونا

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون دکتری سال گذشته که دچار بیماری کرونا شده بودند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه بودند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نمود.

این داوطلبان لازم بود با مراجعه به درگاه اینترنتی این سازمان (بخش آزمون دکتری) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمودند.

نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دوره دکتری به چه صورت است؟

در پذیرش از طریق آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی شرکت می‌کنند. آزمون کتبی شامل دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی) است.

عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت نام دکتری 1401 درج می‎گردد. ضرایب این دروس در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، اما در آزمون دکتری سال 1401 همانند آزمون پنج سال گذشته، ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی درنظر گرفته شده است.

سرفصل ها و منابع امتحانی کنکور دکتری

سرفصل های دروس امتحانی تخصصی آزمون دکتری سراسری و آزاد از سوی سازمان سنجش به شرح زیر اعلام شده است:

سرفصل ها و رشته های امتحانی آزمون دکتری

 

داوطلبان می‌توانند با در نظر داشتن سرفصل‌های امتحانی نسبت به شناسایی مهم‌ترین منابع آزمون دکتری جهت کسب آمادگی برای آزمون دکتری اقدام نمایند.

ضرایب دروس عمومی و تخصصی در آزمون دکترا 1401

تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دکتری هر یک به میزان 50 درصد خواهد بود. در حقیقت، سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان دوره آموزشی – پژوهشی کنکور دکتری 1401، 50 درصد، مصاحبه علمی 30 درصد و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد خواهد بود.

در پذیرش داوطلبان دکتری 1401 دوره پژوهش محور، تأثیر آزمون کتبی 30 درصد می‌باشد.

عنواندوره دکتری آموزشی پژوهشیدوره دکتری پژوهش محور
آزمون متمرکز50 درصد30 درصد
سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری20 درصد20 درصد
مصاحبه علمی و سنجش عملی30 درصد30 درصد
تهیه طرحواره20درصد

 

مواد و رشته های امتحانی کنکور دکتری 1401

سازمان سنجش سرفصل های امتحان دکتری 1401 را اعلام نمود تا داوطلبان این آزمون بتوانند برنامه ریزی لازم برای آمادگی آزمون دکتری 1401 را انجام دهند. با این حال اگر مایل هستید زودتر از این موارد اطلاع کسب کنید می‌توانید دفترچه سال گذشته را بررسی کنید.

برای دانلود دفترچه آزمون دکتری 1400 کلیک کنید.

نحوه‌ و زمان پرینت کارت آزمون دکتری 1401 

زمان انتشار کارت دکتری 1401 هنوز اعلام نشده است.

داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون پرینت تهیه نمایند و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً سایر اطلاعات دیگر در برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با کارت شرکت در آزمون بر روی درگاه این سازمان قرار گرفته قابل پرینت و دریافت می‌باشد.

مراحل بعد از زمان برگزاری کنکور دکتری 1401

معمولاً یک تا دو ماه بعد از زمان آزمون دکتری (آزمون کتبی)، کارنامه نمرات آزمون منتشر می‌شود.

این کارنامه شامل نمره تراز و درصد کسب­‌شده در هر یک از درس‌­های امتحانی، نمره‌تراز کل و رتبه کسب‌شده توسط داوطلب و نیز مجاز شدن و یا نشدن وی جهت انتخاب رشته‌محل‌های دوره‌ روزانه و سایر دوره‌ها شامل دوره‌های نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان است.

این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. از سال 96 با ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‎های سراسری، کارنامه اولیه منتشره از سوی سازمان سنجش حاوی نتیجه آزمون جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می‎باشد.

پس از انتشار کارنامه اولیه، کلیه مراحل پذیرش دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد ازجمله انتخاب رشته، دعوت به مصاحبه و برگزاری مصاحبه به صورت مستقل برگزار می‌شود.

بنابراین، زمان انتخاب رشته دکتری 1401 به طور جداگانه برای داوطلبان دانشگاه سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای داوطلبان آزمون دکتری 1401 دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه آغاز می‌شود.

پس از انتخاب رشته و با اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، لازم است داوطلبان خود را برای شرکت در مصاحبه های آزمون دکتری حاضر کنند. زمان مصاحبه‌های دکتری دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و نیز وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

مصاحبه های دکتری دانشگاه‌های سراسری 99 و 1400 با توجه به شیوع کرونا اغلب به صورت مجازی برگزار شد. اما بودند دانشگاه‌هایی که مصاحبه را به صورت حضوری برگزار کردند.

در سال 99 و 1400 با توجه به شیوع کرونا، مصاحبه های دکتری دانشگاه ازاد نیز به صورت مجازی برگزار شد.

شهریه دکتری 1401

یکی از عوامل مهمی که در تعیین رشته‌محل‌های مدنظر داوطلبان جهت تحصیل در دوره دکتری 1401 مؤثر است، میزان شهریه است.

جهت اطلاع از شهریه تحصیل در دوره دکتری شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 

آیا زمان آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شده است؟

آزمون دکتری 1401 احتمالا در اسفند ماه برگزار خواهد شد. برای کسب اطلاعات دقیق تر به مقاله زمان آزمون دکتری 1401 مراجعه کنید.

ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۱ از چه زمانی آغاز می شود؟

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری 1401 در آذر ماه آغاز خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب ثبت نام آزمون دکتری مراجعه نمایید.

زمان برگزاری آزمون دکتری آزاد کی است؟

زمان برگزاری کنکور دکتری 1401 سراسری و آزاد یکسان است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

128 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصوم
اسفند ۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

باتوجه به شیوع امیکرون درسطح گسترده به تعویق انداختن زمان آزمون عقلانی ترین کارهست وبرگزاری آن بیخردی محض وتجربه مجددتجربیات تلخ وتصمیمات ناکارآمدمنتهی به شکست.

حامد
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۸:۴۲ ق٫ظ

میشه بندازین فروردین الان اوضاع جالب نیست نه خوندیم نه کرونا کم شده

رها
بهمن ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۰۱ ب٫ظ

واقعا تو این شرایط قصد برگزاری آزمون دکتری رو دارید اصلا جان داوطلبان براتون ارزشی نداره

V.S
بهمن ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

خیلی سخته با ماسک
من عینکی بودم پارسال نمیذاشتن ماسک هم بردارم
شیشه عینکم بخار می‌گرفت و نمیتونستم ببینم
بدون عینک هم سختمه سردرد میشم
کاش برای دانشجویان دکتری شرایط بهتری فراهم بشه

حسین
بهمن ۲۱, ۱۴۰۰ ۸:۵۲ ب٫ظ

امیدوارم برای جون دانشجو ارزش قائل بشند کنکور در زمان بهتری برگزار بشه. واقعا با این وضعیت با سه تا ماسک بخوای سر جلسه بشینی اصلا آرامش روانی نداره انتقال انتقال امیکرون بسیار شدید تر از گونه های دیگه است. خدا به هممون رحم کنه

علیرضا کولیوند
بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۱ ب٫ظ

خواهشمند است تو رو به خدای متعال آزمون دکترا را در شرایط مناسب در فصل بهار برگزار کنید.موج ششم کرونا فرارسیده است.

الهام
بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۱۷ ب٫ظ

سلام من معلم هستم بنظرتون می ارزه دکتری بگیرم اونم آزاد؟؟

مهسا
بهمن ۱۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام
بستگی داره که هدفتون از شرکت در کنکور دکتری چی باشه. اول این رو برای خودتون مشخص کنید بعد بهتر میتونید تصمیم بگیرید که به دردتون میخوره یا نه

مصطفی
بهمن ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۴۱ ب٫ظ

با سلام. ببخشید ایا احتمال تعویق ازمون دکترا ۱۴۰۱ هست؟

مهسا
بهمن ۱۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

سلام
سال گذشته آزمون دکتری در شرایط شیوع کرونای انگلیسی برگزار شد. بنابراین بهتره خیلی روی تعویق حساب نکنید تا فرصت قبولی رو از دست ندید

MHB
آذر ۷, ۱۴۰۰ ۲:۲۹ ب٫ظ

سلام
درباره دکتری مکاترونیک که امسال اضافه شده اطلاعی نیست؟
کدوم دانشگاه‌ها این رشته رو قراره ارائه کنن؟

مهسا
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  MHB

سلام
این موضوع در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ منتشر میشه و متاسفانه الان مشخص نیست.

مهسا
آذر ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  MHB

سلام
خبر جدید مبنی بر اینه که این رشته در دانشگاه تهران پذیرش خواهد داشت

احمدی
آبان ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

سلام
الان تا کنکور دکتری ۱۴۰۱ بیش از۴ماه باقی مانده ست
براینکه بامشکل پارسال روبرونشویم
خصوصاباوجودمساله موج ۶کرونا،
وتقاضای همیشگی داوطلبان کنکوردکتری برای انتقال زمان ازمون دکتری درماه فروردین یااردیبهشت.
ازداوطلبان کنکوردکتری تقاضاداریم که این مساله را
جهت بررسی مسئولین
زودتر
مطرح وپیگیری شود.
ممنون

کریمی
آبان ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمدی

سلام
موافقم با توجه به شاغل بودن اکثر دانشجویان دکترا و حجم کاری زیاد شرکت ها در فصل زمستان، اسفند ماه زمان مناسبی برای ازمون دکترا نیست و بهتر است برای برگزاری آزمون در اردیبهشت ماه پیگیری شود

....
آبان ۱۴, ۱۴۰۰ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمدی

بله منم موافقم، از الان باید پیگیر مطالبه خودمون باشیم، همه آزمون ها بعد از تعطیلات نوروز برگزار می شن فقط آزمون دکتریه که اسفند اوج کار برگزار می شه.

مریم
آذر ۲۳, ۱۴۰۰ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

با سلام. بنده هم موافق هستم. قبلا هم زمان برگزاری اردیبهشت ماه بود. اسفند اصلا زمان مناسبی نیست. ولی مشکل اینجاست که داوطلبین حق اظهار نظر ندارند و دستورها از بالا صادر می شود

مهمان
دی ۶, ۱۴۰۰ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  احمدی

حدود ۱۰سال پیش اون زمان ازمون ارشد اسفند و دکترا اردیبهشت بود یعنی دراون سالها کلا همیشه همینجوری بود نمیدونم ازکی تاریخها برعکس شده فاصله بین ثبت نام تا ازمون دکتری بسیار کوتاهه و قاعدتا باید به همون تاریخ قبل برگرده

مجمد
خرداد ۴, ۱۴۰۰ ۴:۲۰ ق٫ظ

آیا کسانیکه فارغ التحصیل ارشد در تابستان ۱۴۰۰ هستند میتوانند آزمون دکترای ۱۴۰۰ را شرکت کنند؟

مهسا
خرداد ۹, ۱۴۰۰ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجمد

سلام
بله مشکلی نیست. کافیه تا اخر شهریور ۱۴۰۰ درستون تموم بشه تا بتونید ازمون دکتری ۱۴۰۰ شرکت کنید.

ندا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۴۰ ب٫ظ

با سلام
امیدوارم کنکور برگزار نشود
وگرنه اینهمه محدودیت هایی که برای برخی شهرها گذاشته شده است بی تاثیر و بیهوده می شود
اینهمه هشدار می دهید
اما کنکور برگزار می شود
لطفا تصمیمی بگیرید که به قیمت جان ما تمام نشود

اکبر
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

من دو روز بعد از اتمام زمان ثبت نام دکترا با سنجش تماس گرفتم و گفتم از طریق سیستم پاسخگو مدارکت و مبلغ ۱۵۸۰۰۰تومان همراه با فیش واریزی بفرست. الان برا دریافت کارت ورود به جلسه به سایت مراجعه کردم .نوشته باید مبلغ ۱۲۰۰۰۰هزار تومان مابه التفاوت پرداخت کنی تا کارت صادر بشه. به داد ما برسید. من نمیخوام کنکور بدم لعنت به این کنکور .تمام جوانی رو صرف درس و کنکور کردیم دریغ از یک ریال منفعت.لعنت

S
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ب٫ظ

به نام خدا، با عرض سلام خدمت وزیز بهداشت،و وزیر آموزش عالی، جناب دکتر نمکی وقتی منع تردد در شهر ها به خاطر سرایت کرونا ایجاد میکنید و قانون وضع می‌شود چطور برای برگزاری کنکور دکتری این قانون را نقض میکنید اگر اوضاع خوب نیست و منع تردد ایجاد میکنید چطور میتوانید اینطور با جان جوانان و خانواده‌های آنان و در کل میتوان گفته همه مردم بازی کرد وقتی داوطلب از این شهر به آن شهر برای بر گزاری کنکور رفت و آمد میکند چه خطری در انتظار است، آقای وزیر آموزش عالی آیا هدف شما فقط برگزاری کنکور است و هیچ به فکر جان مردم نیستید، تورو خدا کمی وجدان به به خرج دهید و خودتان جای مردم بگذارید چرا در این یکسال فکری به حال آزمون ها نکردید چرا ما همیشه باید از دنیا عقب باشیم و حالا هم مسئله جان انسانها است، آیا دردانشگاههای تهران با خبر نشدید چندین نفر از دانشجویان در اثر کرونا ورفتن به کلاسها جان خودشان از دست داده اند واقعا با زبان تمام میشود ولی میدانید چندین خانواده عزادار میشون، کشور ما خودبخود کشور افسرده و غمگینی هستن و جوانان ما سر در گم و کلافه، دیگر بیایید به جانهایشان رحم کنید، فقط چند دقیقه خودتان جای یکی از این داوطلبان بگذارید که خدای ناکرده مشکل دار شود و همچنین خانواده هایشان چگونه میخواهید جواب خود و خدای خود بدهید شما نماینده مردم هستید باید در وقت بحرانی بهترین تصمیم بگیرید، سال گذشته غافل گیر شدید آیا امسال هم غافلگیر شدید؟

دیبا
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ب٫ظ

وضعیت برخی استان‌ها قرمز شده، کاش حداقل توی شهرستان های بیشتری برگزار میکردند تا نیاز به مسافرت نباشیم توی این شرایط

داوطلب وکالت
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ق٫ظ

نائب رییس کانون های وکلا گفته که ستاد کرونا مجوز برگزاری آزمونو بما داده مگه اینکه چند روز مونده به آزمون وضعیت تغییر جدی بکنه

داوطلب وکالت
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۰:۲۲ ق٫ظ

دوستان عزیز مافیای آزمون وکالت امروز با چنان قاطعیتی گفتن آزمون وکالت برگزار میشه که جای هیچ شکی نمیمونه که دکتری هم برگزار خواهد شد

...
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۹:۲۳ ب٫ظ

خواهشا تعویق کنکور دکتری به اردیبهشت به بعد
اکثرا داوطلبین دکتری شاغل هستن، اخه در همین فرصت محدود نمیشه که اماده شد!!!

لیلی
اسفند ۱, ۱۳۹۹ ۵:۱۵ ب٫ظ

با سلام واحترام….
به نظرتون دکتری سر موعد برگزار میشه یا امکانش هست به تعویق بیفته؟؟؟

جعفر
بهمن ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ

انشالله که امسال آزمون دکترای در زمان مقرر برگزار بشه خسته شدیم از این همه بی برنامه گی

ارزو
بهمن ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  جعفر

بی برنامگی تو این شرایط عادیه انشالله اگه برگزار شد کسی اسیب نبینه البته با عذر خواهی از شما این موضوعیه که برای همه قابل درک نیست

S
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

با سلام آیا هدف فقط آزمون دادن است به هر قیمت حتی جان انسانها.

محمد
بهمن ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ

دیگ امارکرونا پایین و هوا هم سردنیس همان ۱۵ام برگزارمیش الکی ب این فکر نکنیم عقب بیوفته تلاش کنین عقب انداختنم ک بهتر-بعدشم یکی تویک ماه نتیجه کنکورمیبین یکی ۱ سالم بخونه نتیجه نمیبینه

محمد
بهمن ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

با سلام و احترام
با توجه به معوق شدن آزمون نظام مهندسی برای ۲ بار متوالی و آزمون دستیاری پزشکی و آزمون کارشناسی ارشد خواهشمند است از ستاد محترم ملی مبارزه با کرونا و سازمان محترم سنجش زمان برگزاری آزمون دکتری را نیز به بعد از تعطیلات نوروزی و در شرایط مناسب و مساعد تر به لحاظ بیماری کوئید ۱۹ لطفا اقدام فرمایید
سپاس

ناصر
بهمن ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

همه آزمونها بعد از خرداد است الا دکترا !!! خیلی بی انصافیه. این هن باید اردیبهشت به بعد باشد

ستاره
بهمن ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ق٫ظ

تعویق کنکور دکتری از ۱۵ اسفند ۹۹ به اردیبهشت ۱۴۰۰

علی
بهمن ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

نه به تعویق کنکور دکتری مارا قربانی ی عده تنبل نکنین!! ما جمعی از بچه های دکتری که از مهر تمام زندگیم گذاشتیم برا کنکور خواهشمندیم کنکور در زمان موعد برگزار کنید

سحر
بهمن ۲۲, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چی میگی تو اخه!!!!! ماتازه از اذر ماه شروع کردیم خوندن اواخر ابان مشخص شد نتایج نهایی تنبل مغز شماس ک قدرت تفکر نداره

S
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

انسان چی میتونه بگه به این تفکر!!!!

N
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

دوستان پیچ پی اچ تست در اینستا استوری کرده تعویق آزمون دکترا باکد۴۹۲۹۵فارس من باعنوان

درخواست انتقال ازمون دکترا به اردیبهشت ۱۴۰۰

لطفا برین حمایت وامضا

رضا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ق٫ظ

چرا ارشد رو انداختن خرداد۱۴۰۰ و دوره دکتری رو انداختن ۱۵ اسفند ۱۳۹۹؟؟؟این تبعیض نیست؟؟؟

رضا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۱ ق٫ظ

خواهشا زمان ازمون رو بندازن اردیبهشت ۱۴۰۰

عظیم
بهمن ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ب٫ظ

امکان داره با ارشد مدیریت بازرگانی ، در رشته دکترای علوم سیاسی ادامه تحصیل بدم ؟

سحر
بهمن ۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ب٫ظ

یکی بیاد راهنمایی کنه چکار باید بکنیم اعتراضمون ثبت شه برای تاریخ کنکور دکتری بلکه رسیدگی کردن

pedram
بهمن ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۵ ب٫ظ

بندازید عقب این ازمون رو .. والا وقت کمه

akbar naderi
دی ۲۸, ۱۳۹۹ ۵:۳۵ ب٫ظ

زمان کنکور دکترا ۱۴۰۰ نا عادلانه است

آزاده
دی ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ق٫ظ

واقعاً امسال زمانی رو که برای کنکور دکتری تعیین کردند عادلانه نیست

سحر
بهمن ۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزاده

بچه ها باید همه اعتراض کنیم نمیشه اینطوری حق ماضایع میشه

Mh
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ

چرا همه ی کنکور ها اون ور سال ما فقط ۱۵ اسفند؟؟؟؟عادلانه نیست

سحر
بهمن ۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Mh

واقعا عادلانه نیستش من فقط نمیدونم باید چطوری اعتراض کنیم الان داره درحق ما اجحاف میشه میدونی چقد ماکتاب داریم باچه حجمی ماتازه از اذرماه شروع کردیم خوندن اینا تموم نمیشه ک تا اسفندماه

حمید
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

موافقم

ایلیا
دی ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

فقط و فقط با تعویق کنکور هست که داوطلبان امسال به حقشون برسند حداقل برای آزمون کتبی

امین
دی ۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ

خانم مهسا باسلام و احترام.اولین اینکه بابت پاسخ به پیامها از شما ممنون و سپاسگذارم، و اینکه خواستم از شما بپرسم،باتوجه به تجربه ی تعویق کنکور دکتری سال گذشته،به نظر شما چقدر احتمال تعویق مجدد در ازمون امسال هست.خیلی ممنونم از لطف شما.امین

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
با توجه به این که سال گذشته علیرغم تعویق های مکرر در نهایت ازمون در شرایط کرونایی برگزار شد، و با توجه به این که زمان دسترسی به واکسن برای عموم هنوز مشخص نشده،
بنابراین نمیشه فعلا روی تعویق حساب کرد و بهتره مبنا رو بگذارید بر این که ازمون در موعد مقرر برگزار میشه.

آسو
دی ۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۸ ب٫ظ

سلام، من کارشناسی ارشد رو مهندسی نرم افزار خوندم میتونم دکترا فناوری اطلاعات امتحان بدم؟
ممنون

مهسا
دی ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  آسو

سلام
بله رشته های فنی مهندسی شرط تجانس رشته ارشد و دکتری ندارن. در مقطع دکتری تغییر رشته تنها در صورتی توصیه میشه که اولا شما بتونید سطح دانش لازم برابر با یک فارغ التحصیل ارشد رو داشته باشید. و دوم بتونید اساتید رو در مصاحبه برای این تغییر رشته قانع کنید که هم شایستگی تحصیل در رشته جدید رو دارید و هم دلایل کافی برای این تغییر رشته در مقطع دکتری. در صورتی که این شرایط فراهم باشه، میتونید شانس قبولی داشته باشید.
اما

مهدی
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ب٫ظ

لطفا این کنکور رو با تعویق برگزار کنید. شرایط از پارسال بدتره. دکتر نمکی هم که گفتن زمستون سختتری رو پیش رو داریم. یه لطفی کنید حداقل به خاطر این هزینه دوبرابری که پرداخت کردیم یه تایم بیشتری رو وقت بدید هم موج کرونا ضعیف تر بشه هم بیشتر تلاش کنیم برای آزمون.

مریم
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ

سلام. امکان دارد آزمون به تعویق بیفتد؟

مهسا
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
احتمالش زیاد نیست البته که باز هم شرایط اون موقع تعیین کننده است.
اما شما مبنا بر بگذارید بر برگزاری کنکور در اسفندماه تا متضرر نشید اگه عقب نیفتاد

حمید
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

چطوری میتونیم درخواست تغییر زمان ازمون دکتری رو به مسولین برسونیم که مطمعن باشیم که معوق خواهد شد؟منظورم به اردیبهشت ماه یا خرداد۱۴۰۰ هست؟

راضیه علی محمدی
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام من فارغ التحصیل رشته آموزش زبان انگلیسی هستم میتونم تو مقطع دکتری در رشته مطالعات زنان ادامه تحصیل بدم؟؟برام فرقی نمی کنه دولتی یا آزاد و یا پیام نور می خواستم بدونم امکانش هست یا خیر؟

مهسا
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

سلام
بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۰ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری مطالعات زنان هستند:

– مطالعات زنان و خانواده (تمامی گرایش‌ها)
– حقوق
– حقوق خانواده
– فقه و حقوق خانواده
– معارف اسلامی و حقوق
– فقه و حقوق اسلامی
– فقه و مبانی حقوق اسلامی
– فقه و حقوق جزا
– فقه و حقوق خصوصی
– سطح سه حوزه
بنابراین متأسفانه خیر نمیتونید.

وحید
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ق٫ظ

با سلام من لیسانس علوم تربیتی دارم ولی فوق لیسانس مدیریت دولتی خوندم(لیسانس مدیریت دولتی هم دارم) میتونم تو مقطع دکتری رشته روانشناسی تربیتی شرکت کنم؟ حتما باید فوق لیسانسم هم مربوط به این رشته یعنی علوم تربیتی باشه؟ امکانش نیست با مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی تو رشته روانشناسی تربیتی مقطع دکتری ازمون بدم؟

مهسا
آذر ۸, ۱۳۹۹ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام
بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۰ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری روانشناسی تربیتی هستند:

– علوم تربیتی (تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها)

– روانشناسی (تمامی رشته‌ها و گرایش­‌ها)

– آموزش ریاضی

– آموزش فیزیک

– آموزش شیمی

– آموزش زبان فارسی

– مشاوره (تمامی گرایش‌ها)

– اخلاق

رخساره
آذر ۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ق٫ظ

چه خبره هزینش دوبرابر پارسال شده بابا بدبختا نصف بیشترشونم که پارسال شرکت کردن امسال امتحان ندادن پولشون پرید بخاطر کرونا تو این وضع بد اقتصادی کی بره این همه راهو؟!

مهدی
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ب٫ظ

بابا خیلی زوده که هنوز وارد ۱۴۰۰ نشدیم ازمون ۱۴۰۰ رو داریم میدیم ؟! اردیبهشت یا خرداد بهترین زمانه برا ازمون دکتری

حمید
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

موافقم

علی
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ق٫ظ

سلام
مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال ۱۴۰۰) فارغ التحصیل شوند.

** تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال ۱۴۰۰) خواهد بود.
یعنی اگه دانشجویی شهریور نتونه فازغ التحصیل شه میتونه شرکت کنه و با ورودی بهمن بره دانشگاه ؟؟؟؟!!!
ممنون میشم اگه در مورد پاراگراف دوم توضیحی بدین

مهسا
آبان ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
خیر برخی دانشگاه ها در دفترچه انتخاب رشته اعلام میکنن که پذیرش اونها برای ترم بهمن است. کسانی که این رشته محل ها قبول میشن میتونن تا بهمن فارغ التحصیل بشن

Shirin
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام
زمان بندی دکتری را اول گذاشتن الان حذفش کردن
به نظرتون احتمالش هست تغییر بدن، دیگه اسفند نباشه
بعد میشه پیشنهاد بدین برای زبان چه کتابی را بخوانم زبان رو حدودا ۲۰ ٪ بزنم
ممنون میشم راهنمایی کنید

مهسا
آبان ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Shirin

سلام
زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ فعلا تغییری نکرده و همون ۱۵ اسفند
کتاب رایگان زبان سایت پی اچ دی تست رو از صفحه زبان عمومی دکتری دانلود بفرمایید کمک خوبیه

نا شناس
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سلام امسال همکار من با رتبه ۲۴ قبول شده دانشگاه خواجه نصیر . کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد بوده مقاله ام نداشته. قابل توجه دوستانی که انگیزه مطالعه ندارن. ضمنا کارمند بوده و در یک شرکت تحقیقاتی کار میکنه

خاطره
آبان ۱۲, ۱۳۹۹ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  نا شناس

چه رشته ای بوده؟

نارسیس
مهر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

با سلام و احترام
زمان اسفند مطمعنا زمان خوبی نیست چون امکان نداره با کرونا و فصل سرما بشه برگزارش کرد لطفا سازمان سنجش یه زمان عاقلانه و حساب شده رو اعلام بفرمایند که دوباره تعویق نیوفته من زحمت یکسالم رو این تعویق ها از بین رفت، و طبق تجربه گذشته به این تاریخ که کنکور اسفند برگزار بشه اصلا اعتمادی نیست، با این وجود یه زمان حساب شده اعلام کنن و اینقدر داوطلب ها رو تو تردید قرار ندن.

تقاضای تکمیل ظرفیت
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب و احترام ایا تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ در رشته های علوم انسانی برگزار میشود؟

مهسا
مهر ۲۳, ۱۳۹۹ ۵:۰۰ ب٫ظ

سلام
در صورتی که برگزار بشه، در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

علی
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ق٫ظ

کاش این کنکور دکتری حذف بشه! چه فایده این قدر بخونی اخرشم با رتبه دو رقمی، چون خدنصاب دانشگاه را نیوردی کلا از چرخه رقابت خذف میشی خالا رزومت هم هرچقدر عالی باشه ملاک مهارت تست زنی همین!

آفرو
مهر ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۱۳ ب٫ظ

لطفا سوالات خودتون رو مطرح کنید و اگه جوابی داشت جوابتون رو بگیرید،این همه کینه برا چیه!

ش . آ
شهریور ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ

امیدوارم دکترا در ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲و…….برگزاربشه .
اواخر اردیبهشت یا اواسط خردادماه زمان مناسبیه ممنون

اسلامی
مهر ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ش . آ

سازمان سنجش امسال حتی تقویم آزمون رو هم منتشر نکرده و این تقشیر نهادهایی که دارن دخالت میکنن و مگین شاید کنکور دکتری رو حذف کنیم.

واسه همین ما یه کمپین زدیم و گفتیم هر تغییری باید از یه سال قبلش اطلاع رسانی بشه. لطفا حمایت کنید :
https://www.farsnews.ir/my/c/41491

حسین
مهر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ش . آ

۱۵ اسفند شد داداااااااش

مهندس نوروزی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ

سلام بر حضار میگم سنجش گفته بود تااااااا ۲۰ ام نتایج انتخاب رشته میزنن امروز ۱۷امه خبری نیست خو چرا؟@!!!!

مینا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۳ ب٫ظ

چرا دعوت به مصاحبه اعلام نمیشه. ۱۰ شهریور سنجش اعلام کرد مهایت تا ۱۰ روز دیگه. پس چرا هیچ خبری نیست

بهار
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

۲۰شهریور میاد

توتونچی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

باسلام به بزرگواران سازمان سنجش واساتید وطراحان سوالات
؛باتوجه به فصل امتحانات مدارس اوخرخردادماه بنظرم بهترین زمان ممکن برای آزمون دکترا۱۴۰۰ باشد

کنکوری
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

امیدوارم کنکور ۱۴۰۰باشه، اگه امسال قبول نشدیم دوباره شرکت کنیم، ای خدا تو این مملکت هیچی سر جاش نیست هیچی….

سها
شهریور ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری

کنکور ۱۴۰۰ در هفته اول اردیبهشت برگذار می شود

شقایق
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ق٫ظ

امسال دومین سال آزمون من بود از مهر ماه به صورت جدی شروع کردم برای تک رقمی اما هربار باتعویقش انگیزه ام کمتر شد و نتیجه اش شد دورقمی خیلی بالا.تازه ۵۰ درصدس نمره اس ۵۰ دیگرش به لطف و کرم اساتید بزرگوار دانشگاه پذیرنده بستگی داره.حالا برای ۱۴۰۰ هم همین تکرار میشه چون هم کرونا ادامه داره هم این باند و باندکاری پذیرش دکتری! من دیگه انگیزه ای واسه شرکت ندارم

بنده خدا
آبان ۱, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

با سلام و احترام نمی دونم کدوم دانشگاه خوندین. من در علامه بودم تهران و تربیت مدرس عشقم بود با قریب ۵۰ مقاله و نمره الف بودم. دانشجوی خودشونو برداشتن دانشگاه علامه خودم بر می داشت اما از فضای کوتاه فکرانش نفرت داشتم شاید بدونید اومده بودن فوق لیسانس و دکترا رو تفکیک جنسیت کرده بود. رئس سال ۹۰ ملا بود اونوقت لیسانس هارو که نادانند خامند بیشتر در خططططططرن برای نگاه منفیشون مختلط گذاشته بودن. در کل دانشگاه های تهران دانشجوی خودشو بر می داره

Poland
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

طبیعیه که افراد پیش بینی های مختلفی در مورد روندهای آینده داشته باشن، اما این که به پیش بینی خودشون رو قطعی و محتوم بدونن غیرطبیعیه!

در حیرتم که چطور در حالی که بالاترین مقام اجرایی در دولت یا بالاترین مقام در مجلس هرگز به خودش اجازه نمیده به قطع و یقین از لغو یا تداوم یک قانون حرف بزنه، چطور بعضی ها اینطور وعده برچیده شدن کنکور دکتری یا برگزاری کنکور دکتری رو میدن؟! طوری که انگار دارن از طرف خداوند وعده میدن!

شک نکنید این ها یا جاهل هستن (که به قول مولایمان علی (ع) جاهل را نمیبینی مگر درحال افراط یا تفریط) و یا متعصب و مغرض!

نمیگم نسبت به نظر همه سوء ظن داشته باشیم، اما وقتی این دسته از نظرات نامعقول رو میخونیم باید احتمال بدیم که زمانی که فردی از حتمی بودن برگزاری کنکور دکتری نوشته شاید یک استاد یا مدیر نگران آموزشگاه کنکور دکتراست که در وقت ثبت نام و پول درآوردن با تردید داوطلبان مواجه شده و با این روش ها تلاش میکنه از فشار تردیدها کم کنه!

و اون هم که که با قطعیت از برچیده شدن کنکور دکتری نوشته شاید هم یک داوطلب رقیب باشه که (به خیال خودش) میخواد رقبا رو از دور خارج کنه.

پدر ژپتو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  Poland

قال امام علی علیه السلام:

الفُرصَهُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ، فانتَهِزُوا فُرَصَ الخَیرِ.

فرصت، چون ابر مى‏ گذرد؛ پس، فرصت هاى کار خوب را غنیمت شمرید

۱۶۶ روز تا دکتری ۱۴۰۰، بِجُنب !!

در ضمن من اگر استاد یا مدیر نگران آموزشگاه کنکور دکتری بودم، به جای کامت گذاشتن، با یک هدف گذاری دقیق، از روش‌های مؤثرتری (مثل دیدار با مسئولین، تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم و …) برای حفظ وضع موجود استفاده می‌کردم، چون معیشتم بسته به کنکور دکتری بود

اما من یک داوطلب زخم خورده از تعویق‌های مکرر کنکور دکتری ۹۹ هستم که نمی‌خوام دوستان داوطلب ۱۴۰۰ هم مثل من، زمان طلایی درس خوندن رو با تردید در برگزاری یا عدم برگزاری تلف کنن.

سهیل 1400
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

این جمله شماست جناب داوطلب زخم خورده : “اطلاعیه ازمون دکتری ۱۴۰۰ حداکثر تا یک ماه دیگه میاد.”

حتی حاضر نشدی بگی “به احتمال زیاد…”

این یقین رو از کجا آوردی؟؟؟ اینو بگو تا همه رو حرفت حساب کنیم.

سهیل 1400
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل 1400

و این هم یک جمله دیگه از جنابعالی در دو کامنت پایین تر! :

“صد در صد برگزار میشه. هیچ تردیدی وجود نداره.”

پدر ژپتو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل 1400

اولاً خوبه که نظر خودمون رو به جمع تعمیم ندیم. این که شما در مورد برگزاری کنکور، توان به
قطعیت رسیدن ندارید، مشکل خودتونه، من راه حلی براش ندارم !!
اطلاعیه مورد نظر همین الان هم کلی تأخیر داشته، لذا منطقیه که یکی دو ماه قبل از ثبت نام (آذر) منتظر بشه. میگی نه، نگاه کن !!
۱۶۶ روز تا برگزاری کنکور دکتری زمان باقی مونده، یک ذرّه (فقط یک ذرّه نه بیشتر) به این فکر کن که حذف (نه تعویق) آزمونی با ابعاد آزمون دکتری واقعاً در کمتر از ۶ ماه امکانپذیره ؟؟
برای چنین تغییر قابل توجهی قانون حمایت کننده وضع شده ؟؟
زیر ساخت وجود داره ؟؟
اصلاً اراده جمعی وجود داره ؟؟

س.
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

پدر ژپتو اشتباهت همینجاست: هیچ چیز قطعی ای هیچ وقت وجود نداشته نداره و نخواهد داشت (حتی همین جمله من)
اما توصیه شما بسیار منطقیه چون کسی که امسال موفق به قبولی نشه در هر صورت باید برای سال بعد خودش رو آماده کنه. حالا کسی که وقت میذاره و مطالب رشته خودش رو میخونه به سواد خودش اضافه کرده حتی در صورت برگزار نشدن کنکور!
حالا اگه یهو طرح تجمیع گرایش ها عملی بشه اینو دیگه فقط میشه ربطش داد به وضعیت سورئال و شیرتوشیر “جایی که در آن زندگی می کنیم”.

پدر ژپتو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  س.

باهاتون موافقم اما مسأله اینجاست که طرح‌ها و لوایح قانونی یهو عملی نمیشن.
واسه همین من مطمئنم واسه ۱۴۰۰ هم حتماً کنکور دکتری برگزار میشه. در مورد ۱۴۰۱ اما ممکنه نشه.

سها
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

واقعا کسی نمیتونه اینده رو پیش بینی کنه فقط میتونه احتمال بده از روی شواهد معقول و منطقی، بهتره قطعی صحبت نکینم، بطور مثال پارسال کی فکرشو میکرد ازمون به این مهمی ۶ ما ه عقب بیفته!! دفعه اول که من چند روز مات بودم و باورم نمیشد عقب انداختن! بار دوم هم همینطور و دفعه سوم و چهارم دیگه باورم نمیشد برگزار بشه و چند روز به ازمون میگفتم واقعا میخوام برم ازمون بدم ؟!! نه اراده جمعی وجود داشت نه زیرساخت و نه قانون حمایت کننده از کسانیکه خواستار برگزاری ازمون بودند!! تعویق کنکور سراسری در ۴۰ سال اخیر امر محالی مینمود و دیدیم که به چه راحتی انجامش دادند حالا برداشتن کنکور سال بعد هم امر بعیدی نیست در کشور ما، و به نظر من هیچ چیزی قابلیت این رو نداره با اطمینان دربارش صحبت کنیم .

پدر ژپتو
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سها

این تعوق‌های مکرر روی درس خوندن شما چقدر تاثیر گذاشت؟

پدر ژپتو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ق٫ظ

دوستان داوطلب ۱۴۰۰:

اطلاعیه ازمون دکتری ۱۴۰۰ حداکثر تا یک ماه دیگه میاد. فراموش نکنید آزمون دکتری ۹۹ با ۱۵۲ روز تأخیر برگزار شد. شرایط تغییر کرده. صبور باشید و به مطالعه ادامه بدید. الان بهترین وقت برای سبقت گرفتن از رُقباست.

الهام دانش آموخته تربیت مدرس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

بچه ها به نظرتون کنکور ۴۰۰حذف میشه..چیکار کنیم؟بخونیم؟نخونیم

پدر ژپتو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۱۹ ق٫ظ

صد در صد برگزار میشه. هیچ تردیدی وجود نداره.

سهیل ۱۴۰۰
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

واقعا phdtest به نکته مهمی اشاره کرد؛ اطلاعیه ای که مواد آزمون و تاریخ ثبت نام اون رو پیشاپیش اطلاع رسانی میکنه معمولا در هفته اول مرداد منتشر میشه که امسال هنوز خبری از این اطلاعیه نیست. از دو جهت این اطلاعیه امسال اهمیت بیشتری داره :

۱- طرح تجمیع گرایشهای دکتری میتونه به تغییر مواد آزمون هم منجر بشه و داوطلبا حق دارن که زودتر از این مسئله مطلع بشن.

۲- این اطلاعیه نشون خواهد داد که بحث حذف کنکور دکتری برای ۱۴۰۰ اون قدر هم جدی و عملی نیست

نگین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل ۱۴۰۰

دقیقا بخاطر مورد دوم این اطلاعیه رو نمیذارن! (دارن به حذف کنکور فکر میکنن)

سهیل ۱۴۰۰
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

احتمالش هست
سازمان سنجش خودش از حامیان حذف کنکور دکتراست (استناد میکنم به مصاحبه رئیس سازمان سنجش درباره طرحش برای بعد از حذف کنکور دکتری)

هوشیار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل ۱۴۰۰

حذف کنکور دکترا منطقی نیست……..ظاهرا بیشتر دارن برای نابودی مقطع دکترا تلاش میکنن……..این از افزایش سرسام اور جذب دانشجوی دکترای چند سال اخیر و متعاقبا کاهش چشمگیر شرکت کنندگان ازمون دکترا کاملا مشخص است….

علی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

برخی ها دنبال حذف کنکور دکتری هستند تا راحت تر پارتی بازی کنند و افراد خاص ، فامیل ها ، دانشجویان خودشان را پذیزش کنند؟ آن مسولان ابله که دم از حذف کنکور دکتری می زند اول باید زمینه سازی حذف بی عدالتی آموزشی ، باند بازی ، حزب بازی ، پارتی بازی پدیده شوم پذیرش دانشجویان خودشان ؟ اقدام کنند بعدا اگه موفق شدن دبنال حذف کنکور دکتری باشند ؟

هوشیار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

وقتی ظرفیت دهها برابر شده و براحتی میشه قبول شد حتی با سواد اندک در حد زیر دیپلم….در واقع عملا دکترا نابود کردن…..و چیزی ازش نمونده……

قاصدک
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

احسنت کاملا موافقممممم

مدیر اول
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

ظاهرا کار از فکر گذشته، دارن بهش عمل میکنن

س
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر اول

دوستان توجه داشته باشید که سنجش الان هزار آزمون و نتیجه آزمون و مصاحبه سرش آوار شده شبانه روز دارن کار میکنن نمیرسن ،اونوقت بیاد به فکر آزمون سال بعد باشه،این بدبخت اصلا نمیدونه از کجا خورده
هیچ سالی اینطور فشاری روش نبوده

سمبوسه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  س

عزیز این “س” اول “سخنگو” هست؟

سخنگوی سازمان سنجش مثلا!

س
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمبوسه

سمبوسه جان شما فرض کن سخنگو هستم

ع.نجار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

اره دقیقا

بهار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

کنکور محاله حذف بشه

ع.نجار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل ۱۴۰۰

اتفاقا همون گزینه دومه

ناشناس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ع.نجار

معمولا ثبت نام دکتری آبان ماه هر سال بوده

مدیر اول
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

ثبت نام معمولا اوایل آذر بوده، اما در مرداد یک اطلاعیه در خصوص تاریخ ثبت نام به همراه یک دفترچه مختصر حاوی مواد آزمون منتشر میشده.

نکته اینه که این اطلاعیه قبل از پایان فرآیندهای آزمون سال قبلش منتشر میشده (مثلا اطلاعیه مربوط به آزمون ۹۹ زمانی منتشر شد که هنوز نتایج نهایی دکتری ۹۸ اعلام نشده بود) بنابراین الآن هم ناتمام بودن فرآیندهای آزمون ۹۹ نمیتونه دلیل عدم انتشار اطلاعیه آزمون ۱۴۰۰ باشه.

احتمال اینکه سازمان سنجش منتظر تعیین تکلیف حذف کنکور دکتری باشه زیاده.

محمد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر اول

احتمالا سازمان سنجش بخاطر تعویقات کنکور ۹۹ و دیر برگزار شدن کنکور ارشد و دکتری و موضوع اعلام نتایج فعلا حسابی سرشون شلوغه میخوان فعلا این آزمون ۹۹ رو تا نتایج معرفی به مصاحبه برسونند و بعد از اون اطلاعیه آزمون ۱۴۰۰ رو حالا یک ماه دیرتر بدن و مثل روال سالهای گذشته اون اطلاعیه قبل از نتایج نهایی کنکور ۹۹ رو سایت میاد.
اینکه چرا دقیقا مثل سنوات ماضی اطلاعیه آزمون ۱۴۰۰ رو سایت نیومده بنظرم نمیتونه دلیلی بیای حرف کنکور دکتری باشه. دلیلش میتونه ۱- شلوغی و ترافیک در سازمان سنجش بخاطر کنکور۹۹ با داستانهای خودش و ۲- تجمیع گرایش های دکتری که میخوان ببینن این موضوع به کجا میرسه تا بعدا یه اطلاعیه بر اساس اون بدهند.

هوشیار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل ۱۴۰۰

طرح تجمین یکبار در سال ۹۵ توسط مدیران منفعت طلب با نیت مخرب انجام شده و با اعتراض و شکست سنگین مواجه گردید…….ضمنا امسال پنجمین سال ازمون دکتراست که مصوبه مجلس دارد و مواد درسی هم برای پنج سال تصویب شده…….سنجش و وزارت علوم مجری قوانین مصوب هستن ولاغیر…..

بهار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

اون سال ظلم زیادی شد برخی با رتبه های بد وارد دکترا شدن هیچ وقت فراموش نمیکنم و نمیبخشم

سمبوسه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

وای مگه شما چند ساله پشت کنکور دکتری گیر کردی بهار جون؟

اونوقت مقصر قبول نشدن سال بعدتون کی بود؟!!

و سال بعدش؟!!!

و امسال؟!!!!! (خب حتما امسالم قبول نمیشی که از الآن اومدی سراغ کنکور ۱۴۰۰)

هوشیار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمبوسه

برخی فقط چند دانشگاه اول مدنظرشان است….بتبع ممکنه سالها پشت کنکور باشن…..وگرنه قبولی دکترا بدون حتی مطالعه هم برای قبولی برخی دانشگاههای دولتی شهرستان خصوصا جذب پولی براحتی امکانپذیر است و اون وقت پشت کنکور موندن نداره……

سپهر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

گل گفتی

ندا
شهریور ۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

چه‌اتفاقی افتاد اون‌سال؟

مدیر اول
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

در مورد مواد امتحانی : این مواد درسی رو گروه مربوطه زیر نظر دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تعیین میکنه و هر سال که اراده کنن اجازه تغییرش رو دارن. ضمنا طرح تجمیع گرایشهای دکتری که تحت نظر دکتر آهنچیان (مدیر کل همون دفتر برنامه ریزی آموزش عالی) در حال پیگیری هست هرگز پیش از این اجرا نشده بوده (در گذشته صرفا امتحان مشترک برای گرایشهای مختلف اجرا شده ولی الآن قرار هست که ” زیرگرایش ها ” حذف بشوند). لطفا دقت بفرمایید که طبق اخبار منتشر شده، این طرح مربوط به حذف زیرگرایش هاست نه حذف گرایشها! بنابراین حتی این احتمال وجود داره که مواد امتحانی (امتحان فرضی!) هیچ تغییری نداشته باشن!

در مورد قانون کنکور دکتری مصوب مجلس (قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی) :
بله! کنکور دکتری یک قانون مصوب هست و دقیقا به همین دلیل کمیته مشترکی تشکیل شده که در اون علاوه بر شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور، ۳ نفر از نمایندگان مجلس (سه عضو کمیسیون آموزش: آقایان ویس کرمی، نادریان، متفکر آزاد) هم حضور دارن و در حال انجام هماهنگی لازم برای اصلاح این قانون هستن.

هوشیار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مدیر اول

منابع در سطح ارشد و کارشناسی باید باشد……و این مصوب هست…….اما برای تجمیع منابع فقط باید در سطح کارشناسی باشد……….گرایش داریم زیر گرایش نداریم….اگر منظورتون برخی گرایشهای نزدیک هست که ادغام شوند که تعدادش زیاد نیست……اگر مدیران باز با اسم زیرگرایش قصد شیطنت دارند که بعید نیست بحث دیگریست……..بجای این کارهای مخرب مشکلات بنیادین سیستم اموزشی خصوصا در برای مقطع دکترا رو حل نمایند…..

احمد
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

باسلام
از شروع کرونا تا اکنون مسؤلین محترم نتوانستند شیوه جذب دانشجو رو تغییر بدهن؟ زمان تغییر کرده، این شیوه قدیمی برای اکنون کارآمد نیست،آیا اتاق فکر در کار نیست؟ یا جان دانپذیر دکتری مهم نیست؟ ممکن است کرونا از چند ساعت تا سالیان سال حتی دهها سال ماندگار شود، شما باید با شیوه های قدیمی که در حال حاضر مناسب نیست و مخصوص گزینش زمان اکنون نیست،وغلط می باشد، همه دانش پذیران دکتری را در معرض خطر و کشته شدن قرار دهید؟ چرا؟
این قشر جامعه علمی دکتری بزرگترین سرمایه هاست‌. چرا با تدبیر نداشتن، تمامی افراد را در معرض خطر و کشتار قرار میدهید. در حال حاضر از شروع ویروس تاکنون، آموزش دانشگاهها و اساتید هم مجازیست و دانشگاهها در فضای مجازی محدودیت جذب دانشجو ندارند.
چه سیاستیست که آزمون‌های به اجبار باید حضوری برگذار شود؟

احمد
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

مهارت و تخصص، تبحر و دانش و علم بیشتر باید ملاک سنجش باشد نه تست

تست زدن مخصوص الان نیست، تابستان بخاطر فاصله کم صندلیها با نفرات جلویی، سیستم تهویه هوا که اگر یک بیمار در دانشکده ها می بود به کل دانشکده ویروس را انتقال داده میشود، در آزمون دکتری ۹۹ شرکت نکردم، چرا تا کنون در این مدت زمان، هیچ تدبیری اندیشیده نشده، بیماری کرونای قبلی و انگلیسی بین ۱۴تا ۲۸روز طول میکشد تا علائمشان ظهور کند. و کسانی که بی علامت و ناقل هستند برای هیچکس قابل شناسایی نیستند حتی برای پزشکان بدون آزمایشات تخصصی قابل تشخیص نیستند و فقط کرونا ویروس را انتقال میدهند. به نظر می آید عده ای به فکر اجبار در برگذاری حتمی آزمون دکتری هستند، تا تکلیف و تعهدشان را از گردن بندازند و حتما انجام و تمام شود. به چه قیمتی؟ سلامتی و جان، دانشپذیر دکتری اهمیتی ندارد؟

محمدپور
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۸:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام برای آزمون دکتری حسابداری
کتاب حسابرسی و تئوری برای حسابداری چه کتابی خوبه ؟