موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

تعویق آزمون دکتری 1400؛ آخرین خبرهای تغییر زمان کنکور دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تعویق آزمون دکتری 1400؛ موضوعی است که در حالی که بیش از دو ماه تا برگزاری کنکور دکتری فرصت باقی است، برخی داوطلبان پیگیر آن هستند.

از اخبار تعویق آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۰ قطعی است؟

به گزارش پی اچ دی تست، شیوع کرونا از اسفندماه 1399، برگزاری کنکورهای تحصیلات تکمیلی را نیز تحت تأثیر قرار داد و آزمون دکتری 99 پس از تعویق‌های مکرر بالاخره مرداد ماه برگزار شد.

اکنون با توجه به این که کرونا هنوز دست از سر میهن عزیزمان برنداشته، برخی داوطلبان آزمون دکتری 1400 نیز پیگیر تعویق کنکور هستند.

تعویق آزمون دکتری 1400 | تغییر زمان برگزاری

در این جا لازم است تصریح شود که اگرچه هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، اما از آن جا که برگزاری کنکور در موعد مقرر و یا تعویق آزمون را وضعیت موجود و وخامت شیوع بیماری در آن زمان مشخص خواهد کرد، با توجه به زمان زیادی که تا کنکور باقی مانده است، نمی‌توان در خصوص تعویق یا عدم تعویق آزمون تصمیم قطعی گرفت.

ضمن این که گرچه تنها آزمون دکتری قبل از عید نوروز برگزار می‌شود اما سال‌هاست رویه برگزاری کنکورهای ارشد و دکتری وزارت علوم به همین صورت بوده است و این موضوع با توجه به ضرورت برگزاری مصاحبه در کنکور مقطع دکتری منطقی به نظر می‌رسد.

در ادامه این مطلب به مزایا و معایب تغییر تاریخ آزمون دکتری 1400 خواهیم پرداخت تا داوطلبان عزیز از نتایج این تصمیم آگاه شوند.

مزایا و معایب تعویق کنکور دکتری 1400

– برگزاری آزمون در شرایط بهتر: استدلال برخی داوطلبان موافق تعویق این است که با توجه به احتمال دستیابی به واکسن کرونا در کشور و یا خرید واکسن در ماه‌های آینده، بهتر است برگزاری آزمون دکتری 1400 به زمان دیگری موکول شود تا با تزریق واکسن، این آزمون در شرایط ایمن‌تری برگزار شود. 

از سوی دیگر مخالفان تعویق می‌گویند در صورتی که زمان مشخصی برای دسترسی عموم به واکسن کرونا اعلام شود، تعویق کنکور دکترا 1400 و برگزاری آن در شرایط ایمن قطعاً انتخاب همه داوطلبان خواهد بود. اما در صورتی که زمان دسترسی به واکسن برای عموم مردم مشخص نباشد، تعویق آزمون دکتری 1400 بی‌فایده خواهد بود. تجربه آزمون دکتری 99 نشان داد که تعویق کنکور چاره‌ساز نیست. آزمون دکتری سال گذشته پس از تعویق‌های مکرر، در شرایط نامناسب شیوع بیماری کرونا و گرمای فصل تابستان برگزار شد. این موضوع به‌خصوص در شهرهایی که تابستان‌های بسیار گرمی را تجربه می‌کنند، داوطلبان را به دردسر انداخت. بنابراین، در صورت تعویق کنکور دکتری باید این موضوع را مدنظر داشت که شرایط برگزاری آزمون می‌تواند چندان به نفع داوطلبان نباشد.

– امکان بروز مشکلات روحی: از دیدگاه مخالفان، از مهم‌ترین نتایج تعویق‌های مکرر سال گذشته، خستگی و ناامیدی برخی داوطلبان بود که از ماه‌ها قبل خود را برای شرکت در کنکور دکتری آماده کرده بودند. برنامه‌ریزی این داوطلبان با تعویق‌های مکرر به هم خورد و بعضاً در شرایط نامناسب روحی قرار گرفتند. بنابراین، تعویق به نفع این عده نخواهد بود.

– فرصت بیشتر برای مطالعه دروس: موافقان تعویق اما این طور فکر نمی‌کنند. به نظر آنها بودند داوطلبانی که برای شرکت در کنکور اسفند ماه آماده نبودند و با تعویق کنکور دکتری، فرصت کافی برای مطالعه پیدا کردند. علاوه بر این، تعویق کنکور فرصت مناسبی برای کسانی است که برخی دروس و منابع را به دلیل کمبود وقت حذف کرده‌اند. اتفاقا از این جنبه، تعویق کنکور 1400 ضروری‌تر است، چرا که با توجه به اعلام دیرهنگام نتایج آزمون دکتری، تکلیف داوطلبانی که قبول نشدند دیر مشخص شد و این داوطلبان بخشی از زمان خود را که باید صرف آمادگی برای آزمون 1400 می‌کردند، با انتظار برای اعلام نتایج دکتری 99 از دست دادند.

– خدمت سربازی: مشکل نظام وظیفه، مشکل دیگری است که مخالفان تعویق به آن توجه کرده‌اند. به گفته ایشان، با توجه به این که داوطلبان مذکر پس از اتمام تحصیل یک سال مهلت دارند تا نسبت به معرفی خود برای خدمت سربازی اقدام کنند، تعویق آزمون دکتری و در نتیجه تاخیر در اعلام نتایج ممکن است منجر به اتمام مهلت مجاز برای برخی داوطلبان و لزوم ارسال دفترچه اعزام به خدمت گردد.

– فشردگی مصاحبه: از دیدگاه مخالفان، تعویق زمان آزمون کتبی دکتری می‌تواند مرحله دوم این آزمون را نیز تحت تأثیر قرار دهد. بازه زمانی کمتر از یک ماه برای برگزاری مصاحبه دکتری در سال گذشته، نتیجه تعویق‌های مکرر برگزاری کنکور بود. این امر از سویی منجر به اتمام مصاحبه‌ها در مدتی کوتاه و کاهش بار روانی ناشی از آن شد، اما از سوی دیگر، باعث خستگی و فرسودگی کسانی شد که در مصاحبه متعددی شرکت کرده بودند. ضمن این که احتمال همزمانی مصاحبه‌ها هم بسیار بیشتر بود.

در بخش نظرات می‌توانید دیگر دلایل و استدلال‌های موافق و مخالف تغییر زمان برگزاری کنکور دکتری را مطرح کنید تا در ادامه همین متن قرار گیرد.

با آرزوی موفقیت روزافزون همه داوطلبان.


احتمال حذف کنکور دکتری ۱۴۰۰ وجود دارد؟

خیر، زمان دقیق برگزاری کنکور دکتری 1400 مشخص شده و 15 اسفند 99 برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ کی است؟

زمان آزمون دکتری 1400، بر اساس آخرین اخبار، 15 اسفند اعلام شده است.

تغییر زمان ازمون دکتری قطعی است؟

در صورتی که زمان کنکور دکتری 1400 تغییر کند، حتما در پی اچ دی تست اطلاع رسانی خواهد شد. تا این لحظه هیچ صحبتی در خصوص تغییر زمان کنکور دکتری 1400 مطرح نشده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1.6K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوطلب
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

دوستان اعتراضی از سوی آقای مهدی عیسی زاده رییس کمیسیون مجلس صورت گرفته .نسبت به برگزاری آزمون در اینستا به phd Test نظر خود را بیان کنید

Fatemeh Zakizadeh
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

با سلام خدمت بزرگواران و نخبگان علمی برای خودمان خیلی متاسف هستم که کسی برامون ارزشی قائل نشد وزیر محترم بهداشت پیامکهاشون مجدد شروع شد اما قدرت ندارند به وزیر علوم و ستاد اجرای آزمون دکتری چیزی بفرمایند . صد افسوس

داوطلب کنکور دکترا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

دوستان عزیز
اگر خبر جدیدی هست لطفا بگید.
ممنونم

هیچکس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ب٫ظ

کاش حداقل این امکان رو فراهم میکردن که بتونیم محل آزمون رو تغییر بدیم

رجا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  هیچکس

سلام،شما فردا تشریف ببر باجه رفع نقص و data Edit رو براتون انجام میدن،من خودمم هم این مشکل رو دارم تماس گرفتم به شهرستانم و بهم اینطوری گفتند.

هیچکس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رجا

من محل آزمونم رو شهری که محل کارم هست زدم.ولی الان بخاطر کرونا تعطیل شدیم و اومدم شهر خودم.مرکز استان هم نیستم. کلا یه استان دیگه هستم.شهرستان خودم باید برم؟شهرستان خودم آزمون برگزار نمیشه.نمیدونم کجا برم.میشه بیشتر راهنمایی کنید

هیچکس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رجا

الان پرسیدم از یکی از آشناها.گفتن کارتها صادر شده دیگه نمیشه تغییر بدی

علمیار
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  هیچکس

میشه تغییر داد ولی ۱۲۰ تومن هزینه داره

رها
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  علمیار

بله گفتن ۱۲۰
چ خبرشه سنجش

رها
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ

تو اخبار میگن از دور همی پرهیز کنین برای من جای سواله این آزمون دور همی نیست؟

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رها

خیرررررررقابت علمیه

تعویق آزمون دکترا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  خبرمهم

تو این رقابت علمی با این آمار مرگ و میر جونمون از دست ندیم خوبه

رها
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  رها

ااا رها خانم نمیدونستم یه رها دیگه هم اینجاس وگرنه از اسمتون استفاده نمیکردم

دانشجو
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

حمایت از تعویق دکترا
کارتتون رو نگیرید لطفا

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

جالب بودبهتر

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

آقای خبرمهم
پرینت کارت شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰از طریق درگاه این سازمان امکان پذیر است. ضمنا آزمون، صبح روز جمعه مورخ ۹۹/۱۲/۱۵برگزار خواهدشد.

نیل
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

دوستان فعلآ هیچکس کارتشو نگیره لطفآ. کلا وارد سایت سنجش نشین. کارتتون فرار نمیکنه که اونجاست. اگه پرینت کنیم میگن اینا آماده ان دیگه.
ان شاا… که دقیقه نودی ورق برمیگرده

تعویق دکترا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ق٫ظ

بالاخره کار خودشون رو کردن
کارت ورود ب جلسه هم امادس
دیگه تعویق نمیشه

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  تعویق دکترا

پیام هم اومد جمعه بااقتداربرگزارمیشه

تعویق دکترا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ق٫ظ

جالبه واقعا
پس هر کاری دلشون بخاد انجام میدن مطالبات مردمی هیچ تاثیری نداره اگه عیر این بود وضعیت فرق میکرد
کلا تو همه کارا نظر مردم هیچ ارزشی نداره

جانا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ

۱۰۸ نفر چقدر به کلام راحت شده ! یعنی ۱۰۸ جان از دیروز تا امروز از بین رفتند دوباره سه رقمی شد و روند افزایشی ! چرا ستاد کرونا ساکت نشسته در این فصل که امکان باز بودن پنجره ها نیست چه اصراری به برگذاری ازمون است! چرا خبرگذاری ها ساکتند !!!

زهرا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  جانا

همه مجبوریم امتحان بدیم

زهرا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

ظاهرا هیچ فایده ای نداره

زهرا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

سلام بچه ها نتیجه اعتراض را به ما هم بگید اصلا جون ماارزش نداره متاسفانه

زهرا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ

واقعا قراره چی بشه

خبرمهم
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

خوب برگزارشه قراره

رها
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

قرار همه رو به قتلگاه بفرستین مبادا قبرستانها خالی بمونه

داوطلب
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۲ ب٫ظ

واقعا .جالبه!!

دکتری اردیبهشت
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۴ ب٫ظ

ستاد کرونا خودش دچار عادی انگاری شده .مرگ حدود صد نفر برایشان نقل و نبات شده. یکساله بیرون نرفتیم کلاسهای انلاین وقت گذاشتیم هزینه کردیم جون کندیم . در جواب سکوتشان، برای عید برنامه خرید مفصل و مهمانی و مسافرت تدارک ببینیم همگی . دورهمی هامون را راه بیاندازیم .بسه دیگه اینهمه اهمیت دادیم به درخواست ستاد کرونا. …..پیشاپیش عیدتون مبارک …سفرهای نوروزی خوش بگذره..کدوم کرونا چه آشی چه کشکی…..همه جا به برکت فعالیت ستاد کرونا امن و امانه…. برید خیابون از حال هوای عید استفاده کنید .اگر برای امتحان اوضاع مساعده حتما برای بازار رفتن و دورهمی مساعدتره…….

زهرا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

همه آزمون ها تاخیر داره جز آزمون دکتری

خبرمهم
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

کدوما؟؟

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

دیگه تموم شد دیگه، چی مشخص شه، حوزه های امتحانی و همه چیز معلوم شده، صندلی چیدن، کارت ورود به جلسه دو روز دیگه میاد، یعنی باز امیدوارید، هیچ کدوم از پیگیری هامون جواب نداد

زهرا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ۱۴۰۰

آخه تو این اوضاع کرونایی؟

خبرمهم
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

کرونایکساله هست

خبرمهم
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب ۱۴۰۰

بله سوالات هم تحویل داده شدن همه چی آماده ست

بیات
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

خونده باشین زمان هم اضافه شده بیشتر دوره میشه فقط شرایط بد کروناست با جون ما داره بازی میشه عقب بندازین مثل همه آزمون ها

خبرمهم
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیات

فقط دیدیددرس خوندن نه کرونا

بیات
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

جون ما براشون مهم نیست بیماری زیاد شده تو فصل سرد چرا یک ماه عقب نمیندازن

دانشجو
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

#درخواست و حمایت از تعویق کنکور دکتری

زهرا
اسفند ۱۰, ۱۳۹۹ ۸:۴۸ ق٫ظ

کاش مشخص میشد نتیجه؟

رجا
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۷:۴۱ ب٫ظ

تعویق میشه،مسؤلان درگیر بحث باهم هستند.حتما نتیجه خواهیم گرفت(مثبت بیندیش،پیامد مثبت دریافت میکنی)

دکتری اردیبهشت
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۱ ب٫ظ

حتی اگر تصمیم ندارند تعویق کنند، با قاطعیت بیان جلو و اعلام کنند. سنجش طبق برنامه داره وظیفه اش را عمل میکنه. ما از ستاد کرونا انتظار داریم قاطعانه اعلام کنه که شرایط برای برگزاری آزمون مساعد هست و سلامتی داوطلبان را تضمین میکنیم. از طرف دیگه شورای عالی آموزش وزارت علوم باید با سند قانونی اعلام کنه که برگزاری آمون به فاصله ۳ ماه از اعلام نتایج ازمون قبلی مجاز هست. فقط همین…….این سکوت برزخی را برای ما ترجمه کنید لطفا…..

**
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

واقعا یه تعویق کنکور دکتری اینقدر سخت شده براشون؟ این قدر برنامه های دقیق تر جابجا شدن اینم یکیش، تو رو خدا کنکور دکتری رو هم عقب بندازید استرس هلاکمون کرد و خسته شدیم ، این چند روز آخر اصلا نتونستیم مطالعه کنیم، خداوکیلی کنکور دکتری رو عقب بندازید،خواهش میکنم تو رو خدا

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ق٫ظ

ای بابا آدم دلسرد میشه، چرا این حجم از تبعیض نمیفهمم، یعنی سلامتی ما اینقدر بی ارزشه

۱۴۰۰
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۱:۳۰ ق٫ظ

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت بهار سال آینده برگزار خواهد شد.

این آزمون قرار بود در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند برگزار شود و بیش از ۱۲۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت نام کردند.
دکتری ولی مهم نیس…‌

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۴۰۰

ای بابا آدم دلسرد میشه، واقعا چرا این حجم از تبعیض نمیفهمم، یعنی اینقدر سلامتی ما بی ارزشه

Sara
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۴۰۰

جان تمام داوطلبان گروهای دیگه از داوطلبان دکتری رنگین تره!!!!!!

تعویق دکترا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ

بالاخره کار خودشون رو کردن
آزمون حتمی شد اوضاع اینجا خرابه
برا امتحان باید برم ی شهر دیگه

عدالت آموزشی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  تعویق دکترا

فعلا که چیزی معلوم‌ نیست و باید پیگیر بود!

زهرا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  تعویق دکترا

مگه چیزی اعلام شده؟

عدالت آموزشی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

خیر

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ب٫ظ

این همه پیگیری آخرم هیچی به هیچی…

عدالت آموزشی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ۱۴۰۰

هنوز چیزی معلوم نیست!

س
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۶:۴۷ ب٫ظ

اون آقا کی بود گفت اگر وضعیت تهران بدتر شه کنکور دکتری کنسل میشه .الان تهران تو شرایط خوبی نیست بازم تعویق نمیندازید؟ ؟؟؟!!!!!!!

تعویق دکترا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  س

اره حتمی شد برگزار میشه

عدالت آموزشی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  تعویق دکترا

از این حتمی بودنها کم نبودن

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ

انشاله دوروز بعدمیبینیم

باران
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ب٫ظ

دوستان من که دیگه امیدی ندارم
آزمون برگزار میشه
ولی خاطره بدی از این دوران پرآشوب برامون به یادگار میمونه

زهرا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

آره فایده نداره

عدالت آموزشی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  باران

تجربه داوطلبین پارسال ثابت کرده تعویق ها دقیقه نودی هستند و تا اون موقع فقط باید پیگیر بود

علی رضا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

دوستانی که موافق تعویق هستید، به نظر من فقط بهانه جویی هست کار شما.
۱- زمان ثبت نام که روز آزمون هم مشخص بود، می تونستید اعتراض کنید ولی همه ثبت نام کردید بدون هیچ بحثی. قطعا موقع ثبت نام از کرونا اطلاع داشتید.
۲- الان در زندگی روزمره که خیلی وضع بدتره، یعنی شماها فروشگاه یا تعویض پلاک یا اداره یا شرکت یا نانوایی مراجعه نداشتید؟ بعد همین ۴ ساعتی که با رعایت محدودیت ها توسط سازمان سنجش هست، مشکل دارید؟
۳- آیا الان آزمون رو اصلا بندازن مهر ۱۴۰۰ شما واکسن دریافت کردید؟ آیا وضع تغییری می کنه؟

اگر اهل منطق هستید و هدف تون زمان برای مطالعه بیشتر نیست با احترام کامل و منطق به این سه استدلال پاسخ بدید.

عدالت آموزشی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی رضا

موقع ثبت نام کرونا انگلیسی نبود
یک ساله تمام خرید ها چه واجب چه غیر واجب رو بصورت آنلاین انجام میدیم و دورکاری میکنیم
توی بهار گروه های آسیب پذیر واکسینه میشن و بعد از هر موج یک دوره سکون وجود داره که موقعیت مناسب تری برای برگزاری هست
شما قبل از استدلال اوردن یکم فکر کنید به همه جوانب بعد از «منطق» بگید!

زهرا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی رضا

یعنی باید ۴ ساعت با ماسک توی فضای بسته تحمل کنیم چطور؟

Sara
اسفند ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی رضا

خواهشا اینطوری همدیگه رو قضاوت نکنیم

سحر
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

این حق ماست که در محیط سالم و با تهویه مناسب و گردش هوا امتحان بدیم…با دو تا ماسک تو فضای بسته با جمعیت زیادخیلی سخته..تمرکز نمیمونه برامون…لطفا تعویق کنکور بعد واکسیناسیون…

زهرا
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۹:۳۹ ق٫ظ

واقعا بچه ها امیدی هست؟

عدالت آموزشی
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

بله

سامان
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ق٫ظ

سلام
لطفا به تعویق بیندازید

مهدی یاسمی
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۹:۰۳ ب٫ظ

این بار کج میرسه به مقصد یا نه؟!خدا میدونه

۱۴۰۰
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ب٫ظ

کرونای انگلیسی جوان ۲۷ ساله قمی را گرفتار کرد.

خدا به خانواده هامون رحم کنه

ایلیا
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۷:۲۳ ب٫ظ

ناامید نشید به اعتراضات ادامه بدید ان شالله به حقمون میرسیم

داوطلب
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ایلیا

واقعا هنوز امیدی هست؟؟؟

سحر
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۵ ب٫ظ

شناسایی ۱۱۲ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی در کشور/ ۸ نفر قربانی ویروس جهش یافته

لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

تاکنون ۱۱۲ نفر مبتلای قطعی به کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده‌اند که هشت نفر از آنها فوت شده‌اند.

تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، خوزستان، فارس، گیلان، سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان، مرکزی و آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند/ باشگاه خبرنگاران جوان

در اکثر استانهای کشور کرونای انگلیسی دیده شده که چندین برابر کشنده تر از کرونای چینیه…موقع ثبت نام آزمون هم کرونای انگلیسی نبود که بگن شرایط رو میدونستید…واقعا چرا جان ما ارزشی برای مسئولین نداره!!!؟؟؟ نه به فکر کار و آینده جوانان بودن تا حالا..الانم نه به فکر سلامتی جوانان…

تارا
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

صدای این همه داوطلب رو نمیشنوید؟ نمی بینید که پیک چهارم کرونا داره شروع میشه؟ وضعیت خوزستان رو نمیبینید؟ چطور چهار ساعت تو یه فضای بسته با ماسک بشینیم؟
خواهش میکنم آزمون دکتری رو به تعویق بندارید…

# تعویق آزمون دکتری وزارت علوم

خبرمهم
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  تارا

من شنیدم میگم

Fahime
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

شما رو به خدا عقب بندزین با این وضع آب و هوا با این موج سرما که وارد شده با این موج کرونا که اومده و با این همه دغدغه بندزاین عقب چرا نمیخواین بشنوین

خبرمهم
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Fahime

چشممممم

س
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

تمامی رسانه ها از گردش کرونا انگلیسی در تهران حرف میزنن و میگن در مکان بسته نباشید و حتما دو ماسک بزنید. من با یه ماسک خفه میشم ۴ ساعت چه برسه دو ماسک. بعدشم مگه برای امتحان به این مهمی که یک عمر درس خوندیم زحمت کشیدیم تا دکتر بشیم؛ من حق کشیدن نفس عمیق و تمرکز گرفتن رو ندارم؟؟من وقتی حتی نفس نتونم بکشم چه جوری فکر کنم؟اونم سوالای استعداد که نیاز به تمرکز بالا داره.یعنی عملا دارم فکر میکنم چرا این همه سال به خودم سختی دادم تا الان که موقع رسیدن به هدفمه اینجوری با ترس و استرس بخوام سر جلسه بشینم. ۴ ساعت با ماسک من همون نیم ساعت اول سر درد میگیرم وقتی نتونم یه لحظه ماسکمو در بیارم و مطمئن هستم خیلی ها مث من هستن‌…..لطفا تعویق لطفا به صدای ما گوش بدید..نگید یه آزمونی هست و برگزار میشه به این فکر کنید ما از ۷ سالگی درس خوندیم تا یه همچنین روزی به موفقیت در دکتری برسیم

ava
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

لطفاااا…. تعویق بیندازید….. هم بخاطر کرونا و هم به خاطر کمبود وقت و منابع زیاد ..پارسال کسانی که شرکت کردن ۹ ماه زمان داشتند تا مطالعه کنند…. در حالی که انسال فقط ۳ الی ۴ ماه زمان داشتیم…. بنده بخاطر کرونا پارسال سر جلسه نرفتم چون مادرم بیماری زمینه ای داشتن ولی متاسفانه امسال دوماه اخیر به کرونا فوت شدن….. کمی داوطلبان را درک کنید… اکثر خانواده ها داغدار یک عزیزی هستند…. و ممکن است دوباره این پاندمی تکرار بشه…. قبولی مقطع دکتری بدون داشتن عزیزان کنار هم ارزشی داره؟؟!!!؟؟؟؟

خبرمهم
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ava

دیدیدفقط عدم مطالعه کرونابهانه

*
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  خبرمهم

خبر مهم تو ک انقد زیر همه کامنتا حرف میزنی یکی نیس بگ تو اگ درس خون بودی خونده بودی الان باید میشستی مطالعه و جمع بندی میکدی بدبخت ن ک ۲۴ ساعت انلاین زیر کامنتا متن بی ربط بزاری بیکار مونده

باران
اسفند ۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  *

دمت گرم جواب این دادی

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

باران میباردامشب دلم غم دارد امشب اینم جوات تو

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

سلام لطفا آزمون دکتری رو به تعویق بندازید

Sara
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

بچه ها تو کمپین تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۰ شرکت کنین و ثبت امضا کنین در کمتر از چن ساعت به ۹۰ درصد رسید
به امید خدا تعویق انجام میشه❣

بهار
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ

بچه ها تهدید به شرکت نکردن در جلسه آزمون کنید، راهی برامون نذاشتن

زهرا
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بعیده فایده داشته باشه

داوطلب
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ

چرا ؟؟؟؟خستگی برای داوطلب و تلاش با داوطلب …حالاچرا این آزمون برای ایشان اینقدر مهم شد .که در این شرایط که هرچه میگذره وضعیت بدتر میشود برگزار کنند واقعا جای تاسف ..

کریمی
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۳ ب٫ظ

# ما -در – کنکور- دکتری-۱۴۰۰- شرکت- نمی کنیم

خبرمهم
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  کریمی

لطف داری شما

فقط تعویق
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

حقیقت کرونای انگلیسی فقط با تعویق آزمون آشکار میشه… برگزاری آزمون یعنی اینکه……

فاطیما
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ

ما آزمون نمیدیم… کسانی که قصد خودکشی دارند شرکت کنند

خبرمهم
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

ممنون ماهم راحت میشیم ازدست شماها

Sadeghutd
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ

جالبه آقای وزیر بهداشت در سخنرانیشون میگن اگه جلوی تجمعات ۳۰۰ نفری در سالن های بسته گرفته نشه موج چهارم که خیلی وحشتناک تره شروع میشه ، اونوقت قراره کنکورم برگزار کنن واقعا ایران سرزمین عجیب غریبیه

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sadeghutd

دقیقا دوست عزیز کاملا موافقم

زهرا
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

منم موافق تعویق هستم

خبرمهم
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

مرسیییییی واقعا

فاطمه
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ق٫ظ

جان عزیزانم مهمتر از دکتراست لطفا تعویق

خبرمهم
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

پس شرکت نکن

ازی
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۰:۳۷ ق٫ظ

سایت phdtest جواب داده که وزارت بهداشت و ستاد کرونا در جریان تعویق قرار گرفتند منتظر پاسخ انان هستیم

خبرمهم
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ازی

بهمین خیال باشید

سعید
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  خبرمهم

دوستام این خبر مهم رو جواب ندین تقویت میشه بزارین همینجور خودش پیام بده بیکاری بهش فشار اورده حق داره البته سخته

عدالت آموزشی
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

ایشون اصلا داوطلب نیست و دبیرستانیه به گفته خودش. ولش کنید دنبال جلب توجه هست فقط

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

هههه

النازشهیر
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

با وجودی که این چند ماه خوندم برای دکتری و آمادگی کامل برای کنکور دارم اما نمیرم سر جلسه…و موافق تعویق هستم.. خدایا خودت بهمون رحم کن.

دوست
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  النازشهیر

دروغ شاخدارآخه میشه مگه امادگی کامل ونری دوستان نظر بدن

عدالت آموزشی
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  دوست

بله میشه چون برای دکتری گرفتن باید زنده و سالم بمونیم!

میلاد
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

من پارسال همین کارو کردم
با اینکه الانم آماده م ولی اگه تعویق نشه نمیرم امتحان بدم
یه جون که بیشتر ندارم ، نمیخام روش ریسک کنم

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

جالبه

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

احسنت بیشترشون ازافعال معکوس استفاده میکنن جدی نگیرایناکارتشونم گرفتن

النازشهیر
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

اگر آزمون به تعویق نیفتد…من نمیرم سر جلسه…واقعا خیلی مملکت بی وجدان و بی رحمی داریم که براشون سلامتی جوون هایی که دکتری مملکت میشن فرق نمیکنه…براشون متاسفم.

رامک
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

خجالتم خوب چیزیه…

داوطلب کنکور دکترا
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

دوستان نامید نشید
ان شاء الله به تعویق می افته
من راضی به افزایش تعداد مبتلایان یا بالا رفتن تعداد مرگ و میرها نیستم.
واقعا رفتن ۱۸۴ هزار نفر سر آزمون خودش یک موج جدیدی رو ایجاد میکنه.
و این هم برای داوطلبین هم خانواده هاشون و هم برای جامعه خطرناک هست.
این که چه کسانی درس خوندن و نخوندن الان اینجا مطرح نیست، مهم برگزاری آزمون در یک شرایط سالم رقابتی با کمترین آسیب و ضرر به جامعه هست.
لطفا از تعویق کنکور حمایت کنید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه شما

مریم
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ

سلام .من امروز زنگ زدم نهاد ریاست جمهوری میگن توی تابستون برای کنکور سراسری تماسهای تعویق کنکور میلیونی بود بازم برگزار شد. الان که شما تعداد زیادی نیستید!!!!شرایط کرونا هم به بدی تابستون نیست…
به نظرتون تماس فایده ای داره، ممکنه تعویق بیفته؟

عدالت آموزشی
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

بله فایده داره

عدالت آموزشی
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

کنکور دکترا کلا ۱۸۰ هزارتا داوطلب داره و این مقایسه کاملا غلطه. تابستون هم کنکور بعد از چندین بار تعویق محکوم به برگزاری بود. توی تابستون هم کرونای انگلیسی نبود.

موافق تعویق هستم
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

چرا به ما همچین جوابی نمیدن!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
به من گفتن دوستانتون هم تماس گرفته بودن و ما موضوع را انتقال داده ایم. نتیجه که گرفتن از تلویزیون و… اطلاع داده خواهد شد.
با ابن حال شما هم زنگ بزنید

داوطلب کنکور دکترا
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ان شاء الله که تعویق اتفاق بیفته

Sara
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

باور کنین ما هم زنگ زدیم اصلا اینارو نگفتن، فقط با احترام کامل نظرات رو نوشتن و گفتن ما ارجاع میدیم به مسئولان ذیربط

خبرمهم
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  Sara

بااحترام میگن وبرگزارمیکنن که سروصدانکنید

خبرمهم
اسفند ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

برگزارمیشه

عدالت آموزشی
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

شرایط کشور و کرونا لحظه ای هست و به همین دلیل هم امکان تعویق تا لحظه آخر وجود داره پس لزومش پیگیر مکرر هست. با نهاد ریاست جمهوری تماس بگیرید و درخواست تعویقتون رو اعلام کنید و اگر تماس گرفتید قبلا، مجددا برای پیگیری درخواستتون تماس بگیرید

بهار
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

گفتن آمار بالا نره، برگزار می کنیم، که آمار بره بالا
خیلی باحالن، بازم باید پیگیری کنیم

تعویق دکترا
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

خواهشا عقب بندازید
شمال اوضاع خوبی نداره
با توجه ب اینکه کرونا انگلیسی هم سر در آورده

مریم
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

سلام به همه . بچه ها یعنی پیگیری و تماس دیگه فایده‌ای داره؟ انگار اصلا براشون مهم نیست ….

Sara
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۶ ب٫ظ

سلام و شب همگی بخیر
به توییتر هم سر بزنین و توییت کنین نظرات تونو
به امید تعویق کنکور دکتری۱۴۰۰ که در سال ۹۹ برگزار می شود!
ان هم دو آزمون در یک سال!!!

ناشناس
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ

سلام لطفاوزارت علوم تعویق آزمون دکتری۱۴۰۰بدلیل وقت کم وشرایط وحشتناک کرونایی انگلیسی وحفظ جان خانواده هاوداوطلبان دکتری خواهشمندیم که به زمان بهترآزمون برگزارگرددوزارت علوم تعویق آزمون دکتری۱۴۰۰#صدای مارابشنوید

شیرین
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

هیچ فایده ای نداره هرچی گفتیم صدامونو نشنیدن ظاهرا لج کردن کارشون دقیقا همینو نشون میده که عدالت آموزشی رو برای رشته ما همانند آزمون دستیاری برقرار نکردند و جان ما برایشان اهمیتی نداشت

خبرمهم
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

اتفاقاعدالت آموزشی بابرگزاری محقق میشه

س
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۰ ب٫ظ

افزایش ابتلای جوانان_ شیب کاملا صعودی کرونا در اهواز و استان های شمالی_انتقال بسیار بالای کرونای انگلیسی_نداشتن کیت و تجهیزات مناسب جهت تشخیص کرونای انگلیسی_پیشنهاد قرنطینه کردن اهواز_
بازم باید آزمون ۱۵ اسفند برگزار شود؟
به جای حل کردن مسئله صورت مسئله را پاک نکنید..
افزایش فاصله گذاری دلیل محکمی بر مبتلا نشدن به کرونا نیست.لطفا برای حفظ جان کسانی که قراره آینده این مملکت رو بسازن آزمون رو به تعویق بندازید.حداقل اردیبهشت بشود به جای دانشگاه در زمین های ورزشی و فضای باز آزمون رو برگزار کنید.هوا سرد است. امکان باز کردن پنجره ها و در ها نیست. لطفا تعویق خواهشا تعویق.صدای ما را بشنوید..جوان مملکت باید آرامش روحی و سلامت جسمی داشته باشد تا کشورش را بسازد..

آزمون دکتری 1400
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ب٫ظ

احتراما باستحضار می رساند ، آزمون دکتری وزارت علوم هر سال در اسفند ماه برگزار میشد و اما در سال جاری به دلیل شیوع کرونا ویروس در مرداد ماه ۱۳۹۹ برگزار شد که این تأخیر موجب شد تا اعلام نتایج نهایی حاصل از آزمون کتبی و مصاحبه در پایان مهر و اوایل آبان ماه رخ دهد . بدین ترتیب همه مدت زمان زیادی در بلاتکلیفی برای تهیه رزومه و حصول نتیجه ماندند . پس از اعلام نتایج آزمون کتبی و مرحله بعد آن ، مصاحبه ، مدت زمان بسیار کمی برای بدست آوردن نیرو و مطالعه برای آزمون سال ۱۴۰۰ برای ما باقی ماند . از سوی دیگر ماه های مرداد ، شهریور ، مهر ، آبان و آذر در بسیاری از شهرها با اوج شیوع کرونا ویروس ، شاهد افزایش تعداد فوتی ها بوده و با مشکلات بسیار و استرس مواجه شدیم . به طوریکه تا پایان آذرماه سال جاری روزهای بسیار غم انگیز و سختی را پشت سر گذاشتیم . بنده طی ده ماه پدر ، مادر و پدر همسرم را از دست دادم که دیماه امسال تازه سومین عزیز خود را به خاک سپاردم . واقعا که اگر این سه عزیز مشخص نشد که کرونا ویروس آنها را از بین برد یا خیر ؟ اما برایم آن قدر سخت هست که زندگی عادی را برایم بسیار مشکل ساخت . در این حین ، کتابخانه های عمومی هر زمان دچار محدودیت ها شده و به طور مقطعی اجازه استفاده از سالن مطالعه را می دادند . ۱ –… ادامه نظر»

س
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

یک سوال،الان که حوزه ها رو افزایش دادن نمیخوان سایت رو باز کنن تا ما تغییر حوزه بدیم؟ از چه طریقی میشه حوزه رو تغییر داد؟

میلاد
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  س

تو برنامشون چیزی به نام تغییر حوزه تعریف نشده!!!
فقط شنیدن که اگه بگن تعداد حوزه ها رو افزایش دادیم می تونن مجوز برگزاری بگیرن اما یادشون رفته که باید اجازه بدن که داوطلبا حوزه های جدیدو انتخاب کنن

آزلى
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

شهر محل آزمون رو که تغییر نمیدن ،مثلا به جای اینکه تو یه حوزه در همون شهر محل آزمون باشه دو تا حوزه در نظر میگیرن که بهتون تو کارت ورود به جلسه میگن کجا افتادید:|

س
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آزلى

یعنی موقع گرفتن کارت ورود به جلسه خودش مکان رو میزنه؟
هیچ راهی برای تغییر شهر آزمون نیست؟

آزلى
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  س

بنده هم همچین مشکلى دارم به همین خاطر،قسمت درخواست ها تو سایت سنجش پرسیدم،جوابشون این بود که تاریخ امتحان ١۵ اسفنده،تاریخ ١٣ و ١۴ اسفند میتونید به باجه رفع نقص محل اقامت خود مراجعه کنید.
کلا هم نمیدونم منظورشون از باجه رفع نقص کجاست و ١٣ و ١۴ اسفند که فرداش امتحانه و کارت و برگه جواب تو هر شهر توزیع شده چطور میشه تغییر داد.منکه با از جوابشون سر در نیاوردم،فکر نمیکنم که بشه تغییر داد

محمد
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آزلى

شما همون روزایی که گفتن تشریف ببرید باجه رفع نقص شهری که میخاین آزمون بدین براتون درستش میکنن

مه سیما
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  آزلى

بله. من پارسا به باجه ی رفع نقص کارت رفتم. نماینده سازمان سنجش اونجا حضور داشتن و برام محل آزمون رو تغییر دادن. روز بعد، رفتم کارت آزمون رو از خودشون گرفتم. برای شما یک محل آزمون جدید مشخص می کنن و وقتی اونجا برید، بسته بندی برگه ی آزمون شما با برگه ی آزمون بقیه فرق داره. همین طور محل آزمون شما از محل آزمون هم رشته ای هاتون متفاوت هست. یه جایی رو برای کسانی که مثل شما نزدیک آزمون تغییر محل میدن، تعیین میکنن که همونجا آزمون بدین. دیگه برگه ی قبلی شما رو به محل آزمون نمیفرستن. یه برگه ی جدید واستون توزیع میشه. نگران نباشید.

مه سیما
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  س

من سال گذشته روز رفع نقص، به باجه های رفع نقص تعیین شده رفتم. نماینده سازمان سنجش این کار رو انجام دادن.

س
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

دقیقا منم منظورم همینه.الان من باید از روستا برم به مرکز استان برای آزمون.اما تو بخش نامه جدید یه شهری نزدیک روستای ما هم حوزه شده. خب مگه نباید سایت باز بشه تا من حوزه نزدیک تر رو انتخاب کنم؟خب وقتی سایت باز نیست تا کسی تغییر حوزه بده دقیقا تو حوزه های جدید چه کسانی هستن تا امتحان بدن؟؟؟

آزلى
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  س

شاید خودشون نزدیکترین حوزه به محل سکونتتون رو انتخاب کنن

محمد
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  س

دوست عزیز روز ۱۳ یا ۱۴ اسفند میرید به باجه رفع نقص شهری که میخاید اونجا امتحان بدین مدارک شناسایی با یه قطعه عکس با خودتون ببرید بگین که میخاین محل آزمون تغییر بدین خودشون کارتون رو درست میکنن

داوطلب کنکور دکترا
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

دوستان لطفا به نهادریاست جمهوری زنگ بزنید و بگید که این کنکور رو به تعویق بندازن
جان ما و خانواده هامون و جامعه در خطر هست.
خدا فقط به داد ما برسه

ریحانه
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

من الان زنگ زدم. گفتن به احتمال زیاد برگزار میشه. توروخدا همگی بیاین زنگ بزنید این چه وضعیه اخه

شیرین
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

گوش نمیدن هرچی بگیم لج کردن باهامون

سادون
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام به داوطلبین مظلوم سلام به کار و تلاشتون سلام به همه روزهای پر استرستون دیگر کمکم آماده باشید به جنگ سرنوشت بروید یکطرف بیکاری بی پولی بی ارزش شدن تحصیل وکرونا یک طرف قبولی وچهار سال ادامه تحصیل دوباره دوباره بیکاری سلام بر مظلومیت حسین سلام به همه کسایی که درراه درس زحمت کشیدند وبه جایی نرسیدند دیگر دو راه جلوی مان نیست همین یک راه است کمکم آماده باشید بلاخره این غول کنکور مثل یک کوه یخ که را می افتد وهر چیزی که سر راهش است له می کند راه افتاده ودر راه است این هفته کارت ورود به جلسه وهفته بعد امتحان خدایا من به جنگ زندگی می روم احمد رضا پسر را به تو می سپارم

بهار
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

بچه ها خدایی همه مخالف برگزاری هستن، تعداد کمی موافقن، پیگیری کنید، ما می تونیم، دیگه جوابم نداد، ما تلاشمون و کردیم، پیروز باشیم، امیدوار باشید

داوطلب دکتری
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۵ ق٫ظ

بله درسته
ما باید همچنان ادامه بدیم
به احتمال زیاد دقیقه ۹۰ تعویق را اعلام میکنند

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

دوستان عزیز لطفا لطفا از پیگیری ها و تماس هاتون دست نکشید

سحر
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ب٫ظ

از یه طرف میگن تجمع نکنید..از یه طرف به زور آزمونو برگزار میکنن…هزینه آزمایش کرونای انگلیسی به گفته خودشون ۸ میلیون هست…قدرت انتقالش هم بیشتره…تو فضای بسته…تو فصل سرما..اصلا مشخص نیست کی سرماخورده یا کرونا انگلیسی داره یا ناقل هست میخوان آزمونو برگزارکنند!!! آیاسازمان سنجش و وزارت بهداشت تضمین میکنند اگه کسی خدای نکرده به این بیماری در زمان برگزاری امتحان مبتلا شد هزینه آزمایش و بیمارستان فرد و پرداخت کنند؟؟؟؟

داوطلب دکتری
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب٫ظ

بچه ها برگزار نمیشه ،آخه واقعا دور از عقل و انصاف هستش
فکر کنم چند روز مونده به امتحان اعلام میکنن
اصلا منطقی نیست

داوطلب
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ

مراسم اعتکاف هم تو کل کشور لغو شد ..هر تجمعی ممنوعه.. چراا فقط آزمون اسفند باید برگزار بشه؟!!!

میلاد
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

کرونا خودش داوطلب آزمون دکتری بوده ، با داوطلبای آزمون دکتری کاری نداره

داوطلب دکتری
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

گل گفتی

س
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ

آیا امکان ویرایش حوزه و شهر آزمون وجود دارد؟

داوطلب
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۶:۵۳ ب٫ظ

یعنی هنوز باید امیدوار بود ؟؟؟؟؟ظاهرا نهایی کردند.توکل بر خدا

عدالت آموزشی
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

تا روز کنکور هم پافشاری میکنیم روی خواسته بحقمون

Sara
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

اصلا به نظر من همین که اینقد زود اعلام کارت ورود به جلسه رو اعلام کردن یه جورایی مشکوکه! اینا میخوان فقط ماها رو دلسرد کنن و بیخیال بشینیم…

مهدی
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  Sara

من فکر می کنم بالاخره عوامل برگزاری آزمون هم می ترسند گرفتار بیماری شوند ولی بر حسب وظیفه ای که دارند مثل ما نمی توانند علنی درخواست تعویق بدهند لذا با اعلام زودهنگام و دادن اطلاعیه ها و مصاحبه کردن ها دارند به ستاد کرونا که متاسفانه خواب تشریف دارند سیگنال می فرستند مگر میشه کسی که کرونا داره در بیمارستان کنکور بده؟ این کجای عدالت آموزشیه؟

میلاد
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

این ته موتورخونه عدالت آموزشیه

ازی
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۰ ب٫ظ

ابن دفعه جواب میگیریم

خبرمهم
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ازی

حتما؟؟؟

داوطلب
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ

طرح تعویق کنکور دکتری، امروز در جلسه نشست کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد.

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ب٫ظ

دوستان تو رو خدا ادامه بدید به تماس ها کوتاه نیاید، تمامی آزمون ها کنسل شد چرا برای ما نشه

آزلى
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ

سازمان سنجش یک ساعت قبل تو سایتش زمان تحویل کارت رو نوشته،در صورتی که طرح موضوع تعویق کنکور امروز قراره در کمیسیون آموزش مجلس مطرح بشه و نظرشون رو بگن،همونطوری که با نامه نگاری به مجلس آزمون دستیارى پزشکى رو به تعویق انداختن.

اردیبهشت
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  آزلى

خداکنه ولی شما از کجا خبر دارید ؟

میلاد
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  اردیبهشت

قراره تعویق کلیه آزمون ها تو کمیسیون آموزش مجلس بررسی بشه
خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفته

شهلا
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

تو اینترنت که مطلبی در این مورد نیست اقا میلاد..یعنی من ندیدم یعنی میشه باز امید داشت؟

داوطلب کنکور دکترا
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  آزلى

واقعا قراره در مجلس اعلام کنند؟
چه تاریخی نتیجه جلسه معلوم میشه؟
من مردم از نگرانی

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۴:۳۷ ب٫ظ

واااای نه یعنی تمام تلاش های ما بی فایده بود، این همه آزمون تو اسفند ماه لغو شد یعنی چی آخه

عدالت آموزشی
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ۱۴۰۰

خیر
یعنی پافشاری کنیم قطعا به خواسته بحقمون میرسیم

عدالت آموزشی
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۳:۴۷ ب٫ظ

دوستان همچنان پیگیر باشید چون سازمان سنجش همیشه تاکید بر برگزاری به موقع آزمون داشته ولی طبق تجربه دیگر دوستان، پارسال هم تا ۵-۶ روز مانده به کنکور هم روی همین موضع ‌افشاری کردن اما کنکور تعویق افتاد.

عاطفه
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر.سخنگوی سازمان سنجش با تاکیدبه برگزاری ازمون حتی در شهرهای قرمز استان و افزایش تعداد حوزه امتحانی از ۶۰به ۱۱۰حوزه خبردادند.موفق باشید

میلاد
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

پار سال هم قبل از هر بار تعویق از این خبرها زیاد می دادند
موفق باشید

النازشهیر
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ

سلام به تمام داوطلبان تعویق کنکور دکتری در هر خطه از این سرزمین..
خواستم بگم به جای این که به کسانی مشکلاتمونو بگیم ک درکی ندارند و دلشون برای ما نمیسوزه که آزمون به تعویق بندازند..خالصانه به درگاه خدا روی بیاوریم و از خدا بخواهیم این آزمون به تعویق بندازه و خودش کمکمون کنه به بهترین شکل آزمون به سرانجام برسونیم..
من خودم موافق تعویق هستم.اما فقط از خدا بخواهیم و بس..اوست که هر کار غیرممکن به دستش ممکن هست..با امید به موفقیت همه دوطلبان آزمون دکتری..ایشالا که همه به ارزوهامون که قبولی دکتری هست در بهترین شرایط برسیم…در پناه حق..

فهیمه
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ب٫ظ

اخبار که اعلام کرد ۱۵ اسفند

دکتری اردیبهشت
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ب٫ظ

در شرایط بحرانی همه زیر نظر ستاد کرونا به ریاست رئیس جمهور فعالیت میکنند. سازمان سنجش دولت مستقل نیست و تابع تصمیم ستاد کروناست…. خواسته غیر مسقیم بگه هنوز دستوری مبنی بر تعویق در یافت نکرده…… از این ستون به اون ستون فرجه. هنوز زوده برای ارائه تصمیم قطعی……امید از همه چیز بهتره

محمد
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

دیگه تموم شد متاسفانه گفتن برگزار میشه

الهام
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

واقعا مشخص شد؟؟؟کاش زودتر اعلام میکردن چه تعویق چه برگزاری ۱۵ اسفند..واقعا دارید میگید؟؟؟

عدالت آموزشی
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

تا روز کنکور هم چیزی تموم نشده!!!!

میلاد
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

یه نکته
یه سری از دوستان هی میان تو این سایت و میگن که تعویق صددرصد کنسله و آزمون حتماً سر موعد برگزار میشه
خواستم بگم اگه تو مطمئن بودی که آزمون صددرصد برگزار میشه الان نمیومدی اینجا کامنت بذاری و حرص بخوری ، میرفتی درستو می خوندی ، پس یا داوطلب نیستی یا از موافقای تعویق بیشتر احتمال میدی که آزمون به تعویق بیفته!!!!
من وقتی فعالیت های مخالفای تعویق رو می بینم ، مطمئن تر میشم که احتمال تعویق زیاده
هرچی تلاش اونا بیشتر باشه احتمال تعویق بیشتره
یه سری از دوستان هم الان میان کامنت میذارن که ما وسط تست هامون و اوقات فراغتمون میایم اینجا رو می خونیم و کامنت میذاریم!!!! منتظر حضور سبزتان هستیم!!!!!

سادون
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

بابا خسته نشدید این قدر پیام دادید بابا بزار امتحان تموم بشه یه عالمه کار کشاورزی دارم که از این ماه شروع میشه

۱۴۰۰
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۸:۵۴ ب٫ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از شناسایی دو مورد ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان خبر داد.
خدا به داد ما جنوبی ها برسه….

سارا
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۸:۰۶ ب٫ظ

جدیدا همه یه آشنا تو ستاد کرونا و سازمان سنجش دارند  که تصمیمات این چنینی و مهم رو بهشون ابلاغ می کنه!!!..دوستان خواهشا تحت تاثیر این اخبار من درآوردی و نادرست قرار نگیرید این چنین تصمیماتی از یه منبع ‌موثق و باید بطور رسمی گفته شه نه هرکسی بخواد اظهار نظر کنه و هیچ کس نمی دونه چه خواهد شد..حتی ممکنه دقیقه نود تعویق بخوره پس همچنان رو خواسته ی به حقتون پیگیر باشید و کوتاه نیاید
نمی دونم چه منفعتی برای بعضیا داره که ته دل دیگرانو خالی کنن اگه داوطلب مخالفی و خیلی مصر به برگزاری که باید سرت خیلی شلوغ باشه مدام اینجا چیکار داری تا دیگرانو ناامید کنی!!…یا نه شایدم وابسته به موسسات خاصی هستی!!!
کاش سازمان سنجش امکان نظر سنجی از طریق کد پیگیری رو میذاشت تا تعداد موافقین و‌مخالفین واقعی مشخص میشد بدور از افراد فیکی که از آب گل آلود ماهی میگیرن!

میلاد
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

من پسر خالم تو سازمان سنجشه پسرداییم تو ستاد کروناست
یکی از آشناهامون هم تو دفتر ریاست جمهوریه
همه اینا می دونستن من امسال کنکور دارم رفتن اینجاها استخدام شدن

دوست
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

بجای نصیحت وتحلیل درس بخون تووابسته نیستی ناراحتی شماموافقان تعویق چون نخوندید کرونا بهونه هست براتون که اونم باتدبیرمسئولان خنثی میشه وکسیکه زحمت کشیده موفق میشه شمارتعویق هم بکنن بازمیگید تعویق

سادون
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ

دوستان بیایید همه رای بدیم ساعت پی اچ دی تست تعویق بشه در حال حاضر

دکتری اردیبهشت
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۶:۵۱ ب٫ظ

تا آخر این هفته کلاسهای نکته و تست تمام میشه. من خودم در یکی موسسات کلاس آنلاین دارم. فشرده برگزار کردند که تا هفته بعد تمام بشه. اول ترم هم یکی از اساتید گفت احتمال قوی اردیبهشت کنکور باشه ولی ما محکم کاری میکنیم و اسفند را در نظر میگیریم .اون موقع هنوز ثبت نام شروع نشده بود. پس آقای استاد از کجا خبر داشت که اردیبهشت برگزار میشه…… فعلا سکوت به نفع موسسات هست تا برنامه شان را تمام کنند…احتمال اینکه هفته بعد تعویق اعلام کنند زیاده…….در هر حال امیدمون به خداست…..

سارا
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ب٫ظ

ممنون از شما
ان شاالله

سام
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۵:۴۱ ب٫ظ

با این اوصاف برگزار میشه، متاسفم که قراره برگزار شه، من با یکی از نمایندگان که عضو شورای سنجشه صحبته کردم گفتن تعویق بسیار بعیده، متاسفم

داوطلب
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سام

ستاد کرونا تصمیم گیرنده هستن .. نه شورای سنجش
بهتره به جای دلسرد کردن بقیه فقط منتظر باشید

دوست
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سام

احسنت

فاطمه
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان
اول خدمتتون عرض کنم که برا من فرقی نداره دو هفته دیگه باشه یا دو ماه دیگه چون مشکلی دارم که حل شدنش حداقل شش ماه طول میکشه.
بعدش هم امیدوارم مثل پارسال نشه که در شرایطی که روزی بیست نفر فوتی داشتیم آزمون تعویق شد و روزی آزمون دادیم که دویست نفر فوتی داشتیم.
اینقدر هم جنگ و دعوای لفظی نکنید هوای دل هم رو داشته باشید. چه اونی که طرفدار تعویقه و نگرانه و میترسه چه اونی که زمان زیادی صرف مطالعه کرده و دیگه روحیه اش توان تعویق نداره!
همگی عزیزان سلامت باشید.

دوست
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

این شد حرف حساب تعویق نمیشه

کریمی
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ

سلام بر همگی.ازمون صدرصدبرگزار میشه.به جای اینکه وقت بذارید اینجا پیام بدید بشینید بخونید.شما دنبال منافع خودتون هستید دلتون برای سلامتی کسی نسوخته.

دوست
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  کریمی

کریمی محشری واقعا دلسوزن اگه کمکشون کنن نه اینکه فرافکنی کنن

سادون
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ب٫ظ

والا من میگم فکر نکنم تعویق بیفته

عدالت آموزشی
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ

دوستان با نهاد ریاست جمهوری ۰۲۱۶۱۳۳ تماس بگیرید و درخواستتون جهت تعویق کنکور دکتری بخاطر شرایط فعلی کرونا، وضعیت استان‌های شمالی و غیره رو اعلام کنید

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ

و گفتند که چون بسیار شلوغه تایم صبح پاسخگویی بهتره تا ظهر

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

من با ۱۱۱ تماس گرفتم گفتن با نهاد مردمی ریاست جمهوری تماس بگیرید، شمارشو هم دادن

رامین
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ

الان بخاطر سرما و نزدیکی عید، تردد و تجمع ها زیاد هست و هرچی میگذره تا کنکور و عید آمار بالاتر میره، با تعطیلی های سال نو مثل پارسال جاده ها بسته خواهد شد و اکثر مراکز تردد هم تعطیل هستند، با واکسیناسیون بیشتر هم جای تردیدی نیست که اوایل سال بعد دقیقا مثل پارسال آمار کرونا بسیار پایان خواهد شد.
من شخصا شاهدم که بندر انزلی اسفند پارسال جزو بحرانی ترین شهر ها بود اما بعد عید و اوایل اردیبهشت اکثرا دیگه ماسک هم نمیزدند، پس قطعا عقلانی هست که آزمون اوایل سال بعد برگزار شود