موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

دکتری بدون آزمون دانشگاه الزهرا ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان مقطع دکتری دانشگاه الزهرا برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه الزهرا بر اساس آیین نامه‌ دکتری بدون آزمون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه نامه اجرایی مصوب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی اداره حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از بین متقاضیان حائز شرایط، برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته‌های مندرج در این فراخوان به صورت بدون آزمون (استعداد درخشان) از طریق ثبت نام اینترنتی و انجام مصاحبه، دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه الزهرا

شرایط ثبت نام متقاضیان شرکت در فراخوان پذیرش بدون ازمون دکتری دانشگاه الزهرا به شرح زیر است:

۱- کسب میانگین کل ۱۶ و بالاتر در مقطع کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد مرتبط

تبصره ۱: در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آن‌ها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب پایان نامه آن‌ها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همترازی طبق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد.

تبصره ۲: ملاک ارزیابی معدل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته، معدل کل دوره با رعایت حداقل ۱۷ یا معدل همتراز شده دوره یاد شده طبق آخرین اطلاعات موجود در پرتال سازمان سنجش (بدون احتساب نمره پایان نامه) محاسبه خواهد شد.

۲- بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر سال پذیرش (۱۴۰۲/۰۶/۳۱) نگذشته باشد. در مقطع کارشناسی ارشد از میان دانشگاه‌های معتبر وزارت علوم دانش آموخته شده باشد یا در مهلت مقرر (۱۴۰۲/۰۶/۳۱) دانش آموخته شود.

تبصره: دانش آموختگان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی دوره‌های الکترونیکی و مجازی و نیمه حضوری مجاز به ارائه درخواست نمی‌باشند.

۴- پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است. مدرک کارشناسی مدنظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

۵- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی ارشد نمی‌توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند.

۶- پذیرش دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی که از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) سازمان سنجش وارد مقطع کارشناسی ارشد شده‌اند و بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری واجد شرایط هستند از طریق این فراخوان امکان‌پذیر است.

۷- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی.

۸- داشتن حداقل یک مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی یا بین المللی مرتبط با پایان نامه و کسب حداقل ۷ امتیاز

تبصره: گواهی معتبر پذیرش چاپ مقاله با درج تاریخ دقیق چاپ مورد قبول می‌باشد. متقاضیان باید نسخه نهایی چاپ شده مقاله را در اسرع وقت ارائه دهند، در غیر این صورت پذیرش آن‌ها ملغی خواهد شد.

۹- هرگونه ثبت اختراع باید مورد تائید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۱۰- برگزیدگان جشنواره‎های علمی معتبر خوارزمی فارابی، رازی و ابن سینا باید تائیدیه دبیرخانه جشنواره راکسب و ارائه کنند.

۱۱- طرح‌های پژوهشی در دست اقدام یا اجرا شده مرتبط با رشته گرایش تخصصی باید مورد تائید معاونت پژوهشی دانشگاه مجری طرح باشد.

۱۲- دارندگان اثر بدیع و ارزنده هنری باید تائیدیه از وزارت راه و شهرسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی کشور یا سازمان‎های مشابه و مورد تائید را کسب و ارائه کنند.

۱۳- چنانچه متقاضیان دارای مدرک زبان معتبر باشند، مطابق با جدول آیین نامه مندرج در این فراخوان، امتیاز لازم را کسب خواهند کرد. متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند؛ لیکن ضروری است در صورت پذیرش نهایی تا قبل از آزمون جامع دکتری، نسبت به تعیین تکلیف حد نصاب نمره علمی مورد نیز برای احراز صلاحیت در بسندگی زبان خارجی مورد نظر مطابق مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام کنند.

۱۴- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع تحصیلی دکتری مجاز نیست.

۱۵- پذیرفته شدگان بدون آزمون مقطع دکتری در دوره‌های روزانه پذیرش شده و ادامه تحصیل آنان رایگان خواهد بود و در صورت انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

۱۶- اتباع غیرایرانی مقیم ایران ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه استفاده کنند.

۱۷- متقاضیان می‌بایست فقط در یک رشته درخواست خود را ارائه دهند.

۱۸- در صورت پذیرش، در زمان شروع تحصیل، دانشجوی مقطع دکتری در سایر موسسات و دانشگاه‌ها نباشد.

۱۹- دانشگاه می‌تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای تائید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تائید سازمان مذکور است.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه الزهرا

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور (استعدادهای درخشان) دانشگاه الزهرا برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر است:

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه الزهرا ۱۴۰۲

مدارکی لازم برای ثبت نام متقاضیان دکتری بدون کنکور این دانشگاه به شرح زیر است:

۱- یک قطعه عکس اسکن شده.شرایط دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه الزهرا

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی.

۳- تکمیل و بارگذاری فرم درخواست مخصوص همه متقاضیان (شماره تلفن و آدرس ایمیل الزامی میباشد).

تبصره ۱– کاربرگ فوق باید به صورت تایپی تکمیل گردد.

تبصره ۲– الصاق عکس به کاربرگ ضروری است.

۴- تکمیل و بارگذاری کاربرگ تایید معدل مخصوص همه متقاضیان.

تبصره– در صورتی که کاربرگ تایید معدل به فرمت مصوب دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارائه شود، تنها در مواردی قابل پذیرش است که حاوی کلیه اطلاعات درخواستی در نسخه نمونه باشد.

۵- تصویر مدرک یا گواهی فراغت از تحصیل دوره کارشناسی و ریزنمرات مقطع کارشناسی ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل.

۶- تصویر مدرک یا گواهی فراغت از تحصیل دوره کارشناسی ارشد و ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد ممهور به مهر دانشگاه محل تحصیل.

تبصره– متقاضیان مشغول به تحصیل به جای گواهی فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد از کاربرگ گواهی تایید معدل استفاده کنند.

۷- بارگذاری مدارک مربوط به فعالیت‌های پژوهشی مندرج در جدول شماره ۱.

مدارک متقاضیانی بررسی خواهد شد که حتماً مدارک مربوط به حداقل یکی از بندهای ردیف ۱ جدول ۱ را بارگذاری کرده باشند. گواهی اعتبار درجه علمی پژوهشی مجلات داخلی و که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا پذیرش چاپ دارد، باید بارگذاری گردد.

۸- بارگذاری مدرک زبان معتبر و کسب رتبه در المپیادهای علمی دانشجویی برای متقاضیانی که حائز این شرایط هستند.

۹- هزینه‌ ثبت نام و بررسی مدارک در هر رشته ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال است که قابل پرداخت از طریق سامانه جامع دانشگاهی است.

۱۰- بارگذاری مستنداتی که بیانگر موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجویان نیمسال چهارم کارشناسی ارشد باشد.

۱۱- بارگذاری کپی صفحه اول (عنوان فارسی)، صورت جلسه دفاع (صفحه امضا) چکیده فارسی، چکیده انگلیسی و صفحه آخر (عنوان لاتین) پایان نامه کارشناسی ارشد.

۱۲- بارگذاری گواهی رتبه در صورتی که دانش آموخته کارشناسی یا کارشناسی ارشد با رتبه‌های اول تا سوم هستند.

توجه: در صورت وجود هرگونه نقص در مدارک متقاضی پرونده بررسی نخواهد شد و حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌شود.

مدارک لازم جهت ارائه در روز مصاحبه

  • اصل کلیه مستندات مربوط به سوابق و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی کاربرگ فرم درخواست، کاربرگ تایید معدل، پایان نامه کارشناسی ارشد مقالات چاپ شده مقالات ارائه شده در کنفرانس‌های معتبر، افتخارات، مدرک زبان و…

  • ارائه حداقل دو توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی ارشد (یکی از آن‌ها باید متعلق به استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی ارشد متقاضی باشد) به صورت پاکت در بسته و امضا شده توسط دانشجو به هیات داوران

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه الزهرا

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ با مراجعه به نشانی اینترنتی http://edu1.alzahra.ac.ir نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام کنند.

فرایند ثبت نام متقاضیان

– پس از مطالعه فراخوان آماده‌سازی مدارک مورد نیاز و تکمیل کاربرگ‌های مربوطه، به نشانی اینترنتی فوق مراجعه کنید.

– روی قسمت «متقاضی شرکت در آزمون» کلیک کنید و برای ایجاد حساب کاربری در سامانه، شناسه کاربری و رمز عبور مشخصی را تعریف کرده به خاطر بسپارید و از سامانه خارج شوید.

– دوباره به نشانی مراجعه کرده به حساب کاربری خود وارد شوید.

– با کلیک روی «متقاضی شرکت در آزمون» اطلاعات لازم را کامل و مدارک لازم را بارگذاری کنید.

توجه: مدارک بارگذاری شده باید به فرمت JPG باشند.

  • لازم است کد رهگیری و رمز عبور را برای پیگیری‌های بعدی یادداشت و نگهداری کنید. 

  • دریافت گواهی ثبت نام منوط به بررسی مدارک توسط دانشگاه میباشد و پس از بارگذاری مدارک گواهی صادر نمی‌شود.

تذکرات مهم

  • به مدارک ناقص و یا مدارکی که در مهلت مقرر بارگذاری نشده باشد به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

  • در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک بارگذاری شده از ادامه تحصیل داوطلب در هر مرحله از تحصیل جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن به عهده داوطلب خواهد بود.

  • دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در صورت پذیرش باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ دانش آموخته گردند، در غیر این صورت قبولی آن‌ها منتفی خواهد شد.

  • ارائه درخواست از سوی متقاضی و دعوت به مصاحبه به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نیست.

  • وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت‌عدم پذیرش و یا اشتباه در واریز به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

  • تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

  • با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت می‌‎باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمانها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب کنند.

  • پذیرش نهایی دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی ارشد برای ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تائید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.
  • ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود؛ بنابراین دانشگاه الزهرا از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است. 

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه الزهرا چیست؟

پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری این دانشگاه بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان صورت می‌گیرد که جزییات آن در همین مطلب آمده است.

رشته های دکتری بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه الزهرا چیست؟

فهرست رشته‎های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون این دانشگاه در همین مطلب ارائه شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

25 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عزیزی
اسفند ۲۶, ۱۴۰۲ ۶:۵۸ ق٫ظ

مهلت ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا تا چه تاریخی هست؟

دانشجو
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۷:۱۴ ب٫ظ

سلام
بعد از بارگذاری مدارک، کد پیگیری رو از کجا بگیریم؟؟
و اینکه چقد طول میکشه تا دانشگاه مدارک رو بررسی کنه؟؟
مرسی

فرهاد
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۰:۳۸ ق٫ظ

آخە چر قبل ۹۸ تی ها نمی تونن شرکت کنند؟

نفیسه
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام
من طبق توضیحات بالا تو سایت ثبت نام کردم و شناسه کاربری و رمز رو وارد کردم و ثبت نام اولیه انجام شد ولی نتونستم مبلغ واریز کنم و مدارک رو آپلود کنم میشه راهنماییم کنین ممنون میشم.

مجیدی
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

سلام
چرا پزشکی بدون ازمون نمیگیرید که این همه مردم نیاز دارند !

Sarah
بهمن ۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۵ ق٫ظ

سلام
من کارشناسی الزهرا (فارغ‌التحصیل ۹۷) و کارشناسی ارشد آزاد علوم تحقیقات (فارغ‌التحصیل ۹۹) خوندم.
میتونم دکتری استعداد درخشان دانشگاه الزهرا ثبت نام کنم؟ با اینکه ارشد آزاد بودم شانس ثبت نام در این فراخوان دارم یا نه؟

MPLS
بهمن ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  Sarah

برای استعداد درخشان، ارشدت هم باید دولتی باشه ( نه فقط الزهرا بلکه کل دانشگاه های دولتی ) . دانشگاه آزاد زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگیه نه وزارت علوم.

فقط با کنکور برای دکتری الزهرا شانس داری.

فائزه
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۶:۵۰ ب٫ظ

من مقاله چاپی ندارم میتونم شرکت کنم تورو خدا یکی جواب بده

Graphic
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه

سلام گواهی پذیرش یا چاپ مقاله یکی از شرطهاشونه فکر نکنم بدون مقاله بشه شرکت کرد
ولی بازم فردا زنگ بزن به دفتر استعداد دانشگاه بپرس حتما

MPLS
بهمن ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه

یه دونه رو باید داشته باشی حتما ( یا ISI یا ISC )

مهتاب
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۳ ب٫ظ

من شهریور ۹۸دفاع کردم به خاطر ببست روز نمیتونم شرکت کنم یعنی ؟

مرادی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

هنوز دو سال نشده. شما میتونید شرکت کنید. باید ۲ سال از تاریخ دفاع تا ثبت نام گذشته باشه که برا شما هنوز نشده

مهدی
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ

سلام .من همه شرایط رو دارم فقط مقاله چاپی ندارم ،میتونم توی این فراخوان شرکت کنم یا امیدی نیست؟

Sara
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

۲۰‌تا مقاله هم‌ داشتی این دانشگاه نمیتونستی شرکت کنی الزهرا که مرد نمیگیره!!

قبول
بهمن ۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

خخخخخخخخخ

فائزه
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

منم مقاله چاپی ندارم آیا مدارکم بررسی میشه تو رو خدا یکی جواب بده

مرضیه
بهمن ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

نوبت دوم یعنی شبانه؟

Graphic
بهمن ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

نوبت دوم که یعنی شبانه
ولی نیمسال دوم یعنی از بهمن دیگه
استعداد شبانه نیست تا جایی که می دونم!

جواب سوال منم بدید اگه می دونید :(

نیما
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

بله
استعداد روزانه است

ضحی
بهمن ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام. من رتبه ۱ ورودی ۹۶ هستم، اما سنوات خورد بهم به دلیل کرونا و دفاع در ترم ۶. آیا درست هست که گواهی رتبه نمیده دیگه به این دلیل به من دانشگاه و این شانس رو از دست میدم که شرکت کنم در این فراخوان ها؟

Graphic
بهمن ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ضحی

دوستم این مشکل براش پیش اومد ولی استادش درست کرد کارشو با نامه به دفتر استعداد البته توی دانشگاه خودمون
دانشگاهی که خودت تحصیل کردی ممکنه راه بیان باهات اگه استادت کمک کنه
جاهای دیگه رو نمی‌دونم
اتفاقا قبول هم شد

Graphic
بهمن ۲, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ق٫ظ

ریزنمرات رو که دانشگامون تایید نمیکنه
از کجا تایید شده بیاریم!!

مینا
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

نیازی به تایید نیست.نت خود دانشگاه باشه کافیه

Graphic
بهمن ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

چرا نوشته ممهور به مهر دانشگاه آخه! مرسی که جواب دادی تا شنبه که زنگ بزنم همش رو مخم بود این قضیه