پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه نحوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه علم و صنعت از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه علم و صنعت ایران درخواست دانش آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (آیین نامه دکتری بدون آزمون) و مصوبه ستاد ممتازین دوره دکتری دانشگاه، در رشته و گرایش‌های اعلام شده جهت پذیرش مورد بررسی قرار می دهد.

رشته های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه علم و صنعت

فهرست رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور (استعدادهای درخشان) دانشگاه علم و صنعت برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از طریق لینک زیر قابل مشاهده است.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه علم و صنعت

 

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه علم و صنعت ۱۴۰۲

متقاضیان باید ثبت نام اولیه خود را از تاریخ  ۱۴۰۱/۱۲/۵ الی ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ صرفا به صورت انجام غیرحضوری از طریق سامانه گلستان به آدرس https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm دهند.

مهلت ثبت نام متقاضیان پذیرش دکتری استعداد درخشان این دانشگاه تا ۱۵ فروردین تمدید شد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت

داوطلبانی که دارای شرایط زیر هستند می‌توانند نسبت به ثبت نام جهت پذیرش بدون کنکور در دانشگاه علم و صنعت اقدام کنند.

الف) داشتن حداقل معدل ۱۶ در مقطع کارشناسی (با اعمال ضریب همترازی ۱) دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت

ب) داشتن حداقل معدل (۱۷ بدون احتساب نمره پایاننامه) در مقطع کارشناسی ارشد (با اعمال ضریب همترازی)

ج) کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‎های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق آیین نامه دکتری استعداد درخشان الزامی است.

تبصره ۱: کسب حداقل ۷ امتیاز از جدول (امتیازات پژوهشی) الزامی است.

تبصره ۲: دانشجویان کارشناسی ارشد ترم چهارم (ورودی) ۱۴۰۰که تمام واحدهای تئوری (غیر از پایان نامه) خود را گذرانده باشند، در صورتی که جزء رتبه‌های اول، دوم یا سوم باشند، می‌توانند بدون کسب ۷ امتیاز تبصره ۱ در آزمون مصاحبه شرکت نمایند. لازم به ذکر است در صورتی که تعداد هر ورودی در هر کد رشته محل در دوره کارشناسی ارشد تا ۵ نفر باشد، صرفا رتبه اول، چنانچه ظرفیت پذیرش بین ۶ تا ۱۰ن فر باشد، رتبه‌های اول و دوم و برای تعداد ۱۱ نفر بالاتر، رتبه‌های اول تا سوم قابل قبول خواهد بود. (بارگذاری گواهی رتبه الزامی است).

تبصره ۳: تمامی مقالات ارسال شده می‌بایست با ذکر استاد راهنما دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد باشد. مقالات بدون ذکر استاد راهنما هیچ امتیازی ندارد.

تبصره ۴: به مقالاتی که در مرحله داوری (Under Review) باشند تا ۳ امتیاز تعلق می‌گیرد. مشروط بر این که صفحه نشان دهنده وضعیت مقاله در سایت مجله که به تایید استاد راهنمای دانشجو رسیده باشد، به همراه فایل مقاله بارگذاری شود.

د) قبولی سطح زبان خارجی دانشجو پس از پذیرش در دوره دکتری و قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آئین‌نامه مصوب دانشگاه)

ه) دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت تحصیل می‌توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برخوردار شوند. ملاک محاسبه ۲ سال از تاریخ دفاع دانشجو تا شهریور ۱۴۰۲ می باشد.

توضیح ضریب همترازی: هر دانشگاه دارای ضریبی می‌باشد که این ضریب بزرگتر یا مساوی ۱ بوده و در صورت بالاتر بودن این ضریب از ۱، تاثیر مثبت در معدل خواهد داشت. این ضریب را می‌توان از آموزش هر دانشگاه مطلع شد.

تبصره ۵: متقاضیان می‌توانند حداکثر در دو رشته-گرایش همنام یا متناسب با رشته تحصیلی خود در فراخوان ثبت نام نمایند و برای هر رشته-گرایش هزینه ثبت نام جداگانه‌ای باید پرداخت شود. لازم به ذکر است که داوطلب در صورت داشتن شرایط لازم، بایستی در هر رشته گرایش جداگانه مصاحبه شوند.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه علم و صنعت ۱۴۰۲

مدارکی که لازم است داوطلبان جهت ثبت نام در فراخوان دکتری بدون کنکور این دانشگاه ارسال کننده به شرح زیر است:

۱- گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی به همراه معدل دوره (تکمیل فرم شماره ۱

۲- گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد به همراه معدل دوره (تکمیل فرم شماره ۲)

۳- فرم تایید مقاله توسط استاد راهنما (تکمیل فرم شماره ۳

۴- سایر مدارک مطابق با موارد درخواست ثبت نام متقاضیان در سامانه گلستان (مطابق راهنمای تصویری)

۵- متقاضیان می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند.

۶- دانش آموختگان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی و پردیس های خودگردان و بین الملل (سایر دانشگاه ها) دوره های مجازی و نیمه حضوری (سایر دانشگاه ها) مطابق آیین نامه، مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نمی باشند.

۷- مبلغ ۱/۶۸۰/۰۰۰ ریال بابت هزینه ثبت نام در نظر گرفته شده که داوطلب به صورت الکترونیکی در مراحل ثبت نام پرداخت می نماید. هزینه ثبت نام به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

جداول امتیازدهی داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه علم و صنعت

پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد.

تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه نمی‌باشد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

در هر زمان (حتی زمان فارغ التحصیلی) مشخص گردد که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش وی لغو و عواقب ناشی از آن به عهده خود متقاضی خواهد بود.

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

تعیین سهم هر یک از همکاران از امتیاز مربوطه

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی

جدول ۳- امتیازات مصاحبه

جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی

شرایط دکتری استعداد درخشان دانشگاه علم و صنعت چیست؟

در متن این مقاله توضیحات کامل درخصوص شرایط و ضوابط پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه ارائه شده است.

رشته های بدون کنکور دانشگاه علم و صنعت در مقطع دکتری تخصصی چیست؟

پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه در مقطع دکتری بر اساس آیین نامه استعداد درخشان صورت می‌گیرد. فهرست رشته‌های دارای پذیرش در متن همین مقاله آمده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها