موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

ظرفیت پذیرش دکتری ۱۴۰۱

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ظرفیت پذیرش آزمون دکتری ۱۴۰۱ بیش از ۲۴ هزار نفر در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد خواهد بود.

ظرفیت پذیرش دکتری ۱۴۰۱ در دانشگاه های سراسری و آزاد

به گزارش خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان سنجش، عبدالرسول پورعباس با اشاره به اینکه مجموعاً ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز امسال پذیرفته می‌شوند گفت: ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

ظرفیت پذیرش دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه‌های سراسری۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر
ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر
مجموع ظرفیت پذیرش دکتری در سال ۱۴۰۱۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر

وی افزود: در صورت اعلام پذیرش جدید دانشگاه‌ها به این سازمان از طریق درگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رشته های دکتری ۱۴۰۱

جهت مشاهده فهرست رشته‌های دارای پذیرش و نیز ظرفیت پذیرش در هر یک از رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری در سال ۱۴۰۱ به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ و دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ سراسری مراجعه نمایید.

در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری که توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه، شبانه، پردیس و نیز دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی اعلام می‌شود.

تاثیر معدل در کنکور دکتری ۱۴۰۱

معدل داوطلبان کنکور دکتری در نتایج آزمون کتبی اثری ندارد. اما ممکن است در مصاحبه دکتری دانشگاه‌ها، اساتید مصاحبه کننده به معدل داوطلبان در مقاطع تحصیلی قبلی امتیاز بدهند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali
فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ ۲:۵۷ ب٫ظ

با سلام؛ بدلیل اعمال سلیقه در دانشگاه ها، با حذف مصاحبه توسط دانشگاه ها موافقم.

محمدی
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۲:۰۱ ب٫ظ

نمره مصاحبه می‌بایست محدودیتی کمتر از آزمون یا حذف گردد تا دانشجویان سرآمد ونخبه با بار علمی بیش به دانشگاه راه یافته ،سلیقیه گرایی اساتید عزیز هم به صفر می‌رسد به امید ساقط شدن حذف مصاحبه.

آرام
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمدی

موافقم که مرحله مصاحبه حذف شود

کیانا
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

منم موافقم که تکمیل ظرفیت برگزار بشه

اعظم
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

امسال دانشگاه آزاد در دوره بدون آزمون هم زیاد پذیرش داشته خلاف سال های قبل

نرگس
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام خدمتن داوطلبین دکتری ۱۴۰۰
متاسفانه امسال به دلیل بالابردن تراز توسط تمامی دانشگاه ها، خیلی از ماها از پذیرفته شدن جهت مصاحبه دانشگاه های شهرستان ها هم محروم شدیم. اما بر طبق تجارب، سال گذشته با محدوده رتبه ای که من امسال گرفتم، در دانشگاه های روزانه پذیرفته شدند. لذا با توجه به تغییر دولت و بالطبع عوض شدن مدیران وزارت علوم، از همه دوستان خواهشمندم که با تشکیل کمپین برگزاری تکمیل ظرفیت، بتوانیم حداقل کمی از محرومیت فرصت ها را جبران کنیم.

مازیار
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

منم موافقم

سجاد
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

کمپین … موافقم