موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۱ ششم اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش پی اچ دی تست، بنابر اعلام سازمان سنجش، آزمون دکتری سال 1401 در روز جمعه 1400/12/06 برگزار خواهد شد.

تاریخ ثبت نام و برگزاری کنکور دکتری 1401

نام آزمون

تاریخ برگزاری

تاریخ ثبت نام

دکتری (Ph.D)

جمعه 1400/12/06

دوشنبه 1400/09/01 تا دوشنبه 1400/09/08

کارشناسی ارشد ناپیوسته

چهارشنبه 1401/02/28

پنجشنبه 1401/02/29

و جمعه 1401/02/30

سه‌شنبه 1400/09/16 تا سه‌شنبه 1400/09/23

سراسری

چهارشنبه 1401/04/08

پنجشنبه 1401/04/09

جمعه 1401/04/10

و شنبه 1401/04/11

یکشنبه 1400/11/10 تا یکشنبه 1400/11/17

کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

جمعه 1401/06/04

یکشنبه 1401/03/29 تا یکشنبه 1401/04/05

کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی)

جمعه 1401/06/04

سه شنبه 1401/04/14 تا سه شنبه 1401/04/21

آیا احتمال تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۱ وجود دارد؟

شیوع کرونا از اسفندماه ۱۳۹۹، برگزاری کنکورهای تحصیلات تکمیلی را تحت تأثیر قرار داد و آزمون دکتری ۹۹ پس از تعویق‌های مکرر در مرداد ماه برگزار شد. کنکور کارشناسی ارشد نیز در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ به تعویق افتاد.

اما زمان آزمون دکتری ۱۴۰۰ تغییر نکرد و این امتحان در شرایطی برگزار شد که کرونای انگلیسی در کشور شیوع پیدا کرده بود و بسیاری از داوطلبان خواستار تعویق کنکور دکتری بودند؛ اما حتی کمیسیون آموزش مجلس هم به موضوع تعویق آزمون دکتری ورود نکرد.

تعویق کنکور دکتری ۱۴۰۱

به هر صورت تغییر تاریخ آزمون‌های سازمان سنجش طی دو سال گذشته باعث شده که هنوز هم احتمال تغییر تاریخ کنکور دکتری دور از ذهن نباشد. بنابراین، برخی داوطلبان پیگیر تعویق کنکور دکتری 1401 هستند، برخی مخالف تغییر زمان هستند و برخی دیگر درخصوص برگزاری کنکور در زمان مقرر تردید دارند.

با این جال، تاکنون خبری مبتنی بر تعویق این آزمون اعلام نشده و بهتر است داوطلبان کنکور دکتری فعلا با این تصور که قرار است آزمون دکتری بدون تعویق در اسفند ماه برگزار شود، به برنامه‌ریزی خود پایبند بوده و به مطالعه ادامه دهند. چرا که اگر کنکور در موعد مقرر برگزار شود، فرصت را از دست نداده‌اند و اگر کنکور دکتری به تعویق بیفتد، فرصت بیشتری برای مرور و کسب آمادگی بیشتر خواهند داشت.

بروزرسانی 21 بهمن 1400: رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه تغییری در زمان برگزاری آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: هیچ پیگیری از سوی مسئولان آموزش عالی برای تعویق این آزمون صورت نگرفته، بنابراین تغییری در تاریخ برگزاری آزمون دکتری نداریم.

بروزرسانی 27 بهمن 1400: رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری ۱۴۰۱ از درنظر گرفتن محیط ایزوله در حوزه‌ها برای داوطلبان کرونایی خبر داد.

“عبدالرسول پورعباس” رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا در پی شیوع امیکرون در کشور احتمال تعویق آزمون دکتری ۱۴۰۱ وجود دارد؟ گفت: فرآیند آزمون دکتری متمرکز سال ۱۴۰۱ آغاز شده و اقدامات مربوط به حوزه بندی، چاپ سوالات و دفترچه‌ها صورت گرفته و قرنطینه سوالات هم انجام شده است.

وی در ادامه با بیان چاپ و قرنطینه بودن سوالات آزمون دکتری گفت: بخش عمده‌ای از فرآیند آزمون شروع شده و رشته‌های مختلف زیادی در این مقطع وجود دارد که مطابق با رشته‌ها تعداد زیادی سوال باید طرح می‌شده که از ماه‌ها قبل این اتفاق افتاده و اکنون سوالات در چاپخانه و قرنطینه در حال چاپ و آماده‌سازی هستند، سپس در زمان مقرر به حوزه‌ها ارسال شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۱ توضیح داد: در این آزمون حدودا ۱۸۶ هزار داوطلب داریم که ۸۱ هزار نفر آن‌ها خانم و ۱۰۵ نفر از آن‌ها آقا هستند. این داوطلبان با حفظ تمام پروتکل‌ها بین ۹۶ شهر تقسیم‌بندی خواهند شد. به طور متوسط ما در هر شهری ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر بیشتر داوطلب نداریم.

پورعباس بیان کرد: این ۹۶ شهر ۱۸۹ حوزه اصلی ۵۹۷ حوزه فرعی دارند. همچنین دارای ۵ هزار ۹۰۵ سالن و کلاس بزرگ و متفاوت هستند. به طور طبیعی جمعیت هر کلاسی ۷۰ تا ۱۰۰ نفر جمعیت می‌پذیرند، اما اکنون به طور متوسط حضور ۳۰ نفر را در کلاس‌های درس پیش بینی می‌کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: لذا تمام پروتکل‌ها و فواصل اجتماعی میان داوطلبان، ضدعفونی فضا و… در محل برگزاری آزمون‌ها رعایت خواهد شد و انشالله هیچ گونه خدشه‌ای به آزمون دکتری ۱۴۰۱ وارد نمی‌شود و سر موقع برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همانند سابق برنامه خوداظهاری داوطلبان با توجه به پیک ششم و جدا شدن مراکز افراد مبتلا از افراد سالم در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟ گفت: داوطلبان در بدو ورود کنترل خواهند شد و اگر کسی علائمی داشته باشد به محل‌های اختصاصی که در تمام حوزه‌ها پیش بینی کردیم می‌رود.

پورعباس در این خصوص توضیح داد: همه داوطلبان به محض ورود پایش می‌شوند و اگر کوچکترین علائمی از سرماخوردگی در افراد دیده شود در محل‌های ایزوله نگهداری می‌شوند و فضاهایی بر این امر در هر حوزه در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که یعنی مانند سابق فضای بیمارستانی برای داوطلبان کرونایی در نظر گرفته نشده است؟ گفت: آمار بیمارستانی امیکرون خیلی بالا نیست و طبیعی است که اکثر افراد در خانه استراحت کرده و درمان می‌شوند. لذا پیشنهاد ما این است که در آزمون دکتری ۱۴۰۱ در همه حوزه‌ها این موضوع مدیریت شود. از این رو امکانات ویژه‌ای را سازماندهی کرده‌اند که داوطلبان مبتلا در همان محل‌های ایزوله شده آزمون خواهند داد و دیگر حوزه بیماستانی برای کنکور ۱۴۰۱ نداریم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

17 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حکمت
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۷:۵۳ ق٫ظ

سلام به همه دوستان داوطلب و آرزوی موفقیت من پارسال قبول نشدم با رتبه ۲۰ تا الان نتونستم شروع کنم به امید خدا می خوام استارت بزنم
دوستان عزیز لطفاً ی راه کار برای استعداد تحصیلی بدید تا بتونم ۳۰ درصد نهایت بزنم آماده کنم هیچ علاقه ای به وقت گذاشتن براش ندارم اما به نظرم تاثیر گذاره حالا روی چه بخشیش که نمره بیار و سریعتر به نتیجه برسم راهنمایی بفرمایید و مدیریت زمان پاسخ دهی زمان تست زنیش در روز امتحان هم بفرمایید
متشکرم

خدایا به تو توکل کردیم.
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حکمت

سلام انشالله خداوند بهتون توان بده و سال آینده با تلاش بتونید بهترین نتیجه یعنی قبولی نهایی را به دست بیارید،در ابتدا به نظرم برای بخش درک مطلب وقت بگذاریداول،بخش درک مطلب جوابا دقیقا تومتنه اکثرا و جدای اون نیست،یا نیاز به حل و استدلال نداره زیاد، از کتابهای مختلف نگاه کنید (((»»همشون برای حل سوالاتش حدودی یه روند را گفتن««)))،کتاب استعداد م در س ان،موسسات دیگه مثلا م ا هان استاد ط و رانی»»» هرکسی مهم نیست :درگیرکدوم کتاب بخونم نشید. ،تو این سایت هم پی دی اف هست برای استعداد ودرک مطلب،بعدکه متن درک مطلب و راهکاراشوخوندید نهایتا سه چهارروز روزی یه ساعت وقت بذارید متن و راهکاراش رو خوندید،یاداشت کنید مراحل را بعد چیزی که مهمه »»»سوالات کنکور ده سال قبل را دانلود کنید یا همون پی دی اف همین سایت هست نگاه کنید،با پاسخهاش بگید شبی پنج تست میزنم مال یه سال مثلا ده روزه تستاشو زدید بخش درک مطلب و به یه مهارتی رسیدید بعد اگرنیازداشتید هنوز ،برید فیلمهایی اموزشی توگوگل بزنید موقع استراحتتون نگاه کنید،تو نت بزنیدمیاد میتونه کمکتون کنه و انگیزه میده خودش بهتون. وقتی تو درک مطلب به یه مهارتی رسیدید میتونیدبرید سراغ بخش بعدی استعدادببینید از سه بخش بعدی کدومش براتون راحتتره دوباره روند بالا را تکرار کنید،به خودتون بگید شبی روی پنج تست وقت میذارم هرشب تا امتحان کنکور.وقت زیادی هم نمیگیره.سعی کنید روی دو قسمت از چند قسمت سوالات استعداد کنکور تسلط بیشتر پیدا کنید مثلا بخش درک مطلب و یه بخش دیگه که باهاش راحتترید.روی این دوبخش مسلط… ادامه نظر»

حکمت
مهر ۱, ۱۴۰۰ ۲:۴۶ ب٫ظ

متشکرم از وقتی گذاشتی و توضیح دادید
موفق باشید

امیر علی
مهر ۵, ۱۴۰۰ ۵:۴۲ ب٫ظ

منم استفاده کردم…. خداوند سپاسگزارم

امیر علی
مهر ۵, ۱۴۰۰ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر علی

منم استفاده کردم… سپاسگزارم

عاشق عدالت/متنفر از رانت
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

تعویق طلبان عزیز کمپین جدیدی ندارید؟

شمس
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۰:۰۶ ق٫ظ

انقد که نزدیک کنکور این تعویق طلبا از آدم انرژی می گیرن

علیرضا
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۰:۱۳ ق٫ظ

دل خجسته ایی داری

داوطلبب
شهریور ۲۹, ۱۴۰۰ ۷:۵۷ ب٫ظ

من با اسفند مشکل دارم. پارسال سرما خوردم نتونستم شرکت کنم. امسال نگرانم.

قانون ،بدون عدالت، شرافتی ندارد
مهر ۲, ۱۴۰۰ ۹:۴۶ ق٫ظ

ازالان دنبال تعویق نباشید بشینیددرستونوبخونیدیعنی چه؟

سارا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

دوستان از الان تاریخش مشخص شده دنبال تعویق و اینا هم نباشین و از الان بخونین.

Sasy
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۴:۱۵ ب٫ظ

ما که آماده ی شرکت در آزمون هستیم

رها
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان من شبانه قبول شدم میتونم امسال دوباره کنکور بدم اگه روزانه قبول شدم از شبانه انصراف بدم؟یا نه الان باید انصراف بدم؟

سپیده
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام. مشکلی نداره میتونی شرکت کنی رهای عزیز و اگه قبول شدی اونوقت انصراف بدی.

رها
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

مرسی عزیز دلم

ایران زیباست
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱:۰۷ ب٫ظ

دوستان کسی از زمان اعلام نتایج نهایی دکترای وزارت بهداشت خبر نداره؟حداقل ای کاش تاریخ اعلام نتایج رو میگفتن.خسته شدیم.

بهار
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۵:۳۰ ب٫ظ

حتی یه اطلاعیه نمیزنن بگن حدودا کی میاد.