گرایش های دکتری حسابداری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته حسابداری یکی از رشته‌های دوره دکتری گروه آزمایشی علوم انسانی است که با استفاده از رویکردهای آموزشی، پژوهشی به مطالعه و بررسی روش‌های مناسب تخمین در سطوح پیشرفته می‌پردازد.

گرایش های دکتری حسابداری چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته حسابداری لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی حسابداری شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری حسابداری

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری حسابداری به شرح زیر است:

  • حسابداری

دفترچه انتخاب رشته دکتری حسابداری را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته حسابداری منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته حسابداری در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته حسابداری در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری حسابداری و ظرفیت پذیرش دکتری حسابداری کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری حسابداری

برای شرکت در آزمون دکتری حسابداری لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری حسابداری چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری حسابداری هستند:

– حسابداری

– مدیریت مالی و علوم مالی

– مدیریت (تمامی گرایش‌ها)

– اقتصاد (تمامی گرایش‌ها)

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری حسابداری کلیک کنید.

برای پذیرش دکتری حسابداری دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

با توجه به ادغام کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، برای پذیرش در مقطع دکتری این رشته نیز لازم است در همان کنکور سازمان سنجش ثبت نام کنید. در هنگام اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، مجاز بودن به انتخاب رشته هم برای دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

در ادامه، فرایند انتخاب رشته دکتری حسابداری برای دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. نتایج دعوت به مصاحبه و مصاحبه نیز جداگانه انجام می‌شود.

نتایج نهایی قبولی دکتری حسابداری برای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.

منابع دکتری حسابداری چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری حسابداری لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته حسابداری که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری حسابداری و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته حسابداری اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری حسابداری– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (آمار، ریاضی) و کارشناسی ارشد شامل (حسابداری مدیریت، تئوری‌های حسابداری) و کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل (حسابرسی)
دروس عمومی آزمون دکتری حسابداری

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری حسابداری را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری حسابداری به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری حسابداری

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها