موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته حقوق عمومی یکی از رشته‌های دوره دکتری گروه آزمایشی علوم انسانی است که با مباحث حقوقی در سطح کلان مرتبط است. دکتری حقوق عمومی به مطالعه و بررسی جنبه‌های نظری و پژوهشی مباحث حقوقی تشکیلات حکومتی، سازمان‌های دولتی و روابط دولت و ماموران آن با مردم و افراد با سازمان‌ها می‌پردازد.

گرایش های دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی ﺣﻘﻮق شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی به شرح زیر است:

  • ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی

دفترچه انتخاب رشته دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی و ظرفیت پذیرش دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی

برای شرکت در آزمون دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی هستند:

– حقوق (تمامی گرایش­‌ها)

– فقه و مبانی حقوق اسلامی

– فقه و حقوق جزا

– فقه و حقوق خصوصی

– فقه و حقوق خانواده

– تمامی گرایشهای علوم سیاسی

– مدیریت قراردادهای بین المللی

– نفت و گاز، اقتصاد نفت و گاز

– داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی حقوق و گرایش‌های مرتبط می‌باشند، در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد غیرمرتبط نیز می‌توانند در این رشته امتحانی شرکت نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی کلیک کنید.

برای پذیرش دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

با توجه به ادغام کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد، برای پذیرش در مقطع دکتری این رشته نیز لازم است در همان کنکور سازمان سنجش ثبت نام کنید. در هنگام اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، مجاز بودن به انتخاب رشته هم برای دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

در ادامه، فرایند انتخاب رشته دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی برای دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و برای دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. نتایج دعوت به مصاحبه و مصاحبه نیز جداگانه انجام می‌شود.

نتایج نهایی قبولی دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی برای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.

منابع دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمیمجموعه دروس تخصصی شامل (متون فقه (جهاد، ولایت، قضاء، شهادات، احیاء موات، انفال و امر به معروف و نهی از منکر)- حقوق اداری- حقوق اساسی- حقوق کار،  (متون فقه جزایی (حدود، قصاص، دیات، قضا و شهادات) – آیین دادرسی کیفری – حقوق جزای عمومی – حقوق جزای اختصاصی -جرم شناسی)، (حقوق بین الملل عمومی – حقوق سازمانهای بین المللی)، (متون فقه (معاملات) – حقوق مدنی – حقوق تجارت)، (حقوق تعهدات (شامل تعهدات در حقوق مدنی و معاملات دولتی) – حقوق نفت و گاز (شامل مباحث حقوق عمومی و بین الملل نفت و گاز و قراردادهای نفت و گاز) – حقوق تجارت بین الملل)
دروس عمومی آزمون دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری ﺣﻘﻮق ﻋﻤﻮمی

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها