موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

دکتری بدون کنکور دانشگاه رازی ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

متقاضیان پذیرش دکتری بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه رازی تا ۲۰ اردیبهشت ماه مهلت دارند به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه رازی در اجرای آیین نامه دکتری بدون آزمون، از بین برگزیدگان علمی دانشگاه رازی و سایر دانشگاه‌ها که واجد شرایط عمومی و اختصاصی مدنظر دانشگاه هستند، در مقطع دکتری تخصصی برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشجو می‌پذیرد.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه رازی

متقاضیان پذیرش بدون ازمون دکتری دانشگاه رازی می‌توانند مدارک خود را تا پایان وقت اداری بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه گلستان دانشگاه رازی به آدرس golestan.razi.ac.ir بارگذاری نمایند.

دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی کرمانشاه

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی

شرایط ثبت نام متقاضیان پذیرش بدون کنکور مقطع دکتری دانشگاه رازی کرمانشاه به شرح زیر است:

۱- دارابودن مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته مورد تقاضا و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از یکی از دانشگاه های داخل کشور

۲- دارا بودن میانگین کل معدل ۱۶ یا بالاتر در مقطع کارشناسی (یا معدل همترازشده طبق همترازی سامانه سازمان سنجش)

۳- دارا بودن میانگین کل معدل ۱۷ یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد (یا معدل همترازشده طبق همترازی سامانه سازمان سنجش)

۴- بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.

۵- قبولی در مصاحبه گروه مربوطه.

۶- متقاضی باید حداکثرتا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ دانش آموخته شود.

۷- کسب حداقل ۷ امتیاز از بند ۱-۱ جدول شماره ۱ جداول امتیازدهی دکتری بدون کنکور دانشگاه رازی (داشتن یک مقاله علمی پژوهشی یا ISI مرتبط با پایان نامه که دارای گواهی پذیرش باشد، الزامی است.)

تبصره ۱: پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

تبصره ۲: لازم به ذکر است دانش آموختگان دانشگاه‌های دولتی و سایر زیر نظام‌های آموزش عالی اعم از پیام نور، غیرانتفاعی، آزاد، جامع علمی کاربردی و دوره های تحصیلی مجازی و پردیسهای بین الملل (خودگردان) و … می‌توانند در فراخوان شرکت و درخواست خود را ارائه نمایند.

توجه: شرکت در فراخوان و ارائه درخواست به معنی پذیرش نیست و حقی برای داوطلب ایجاد نمی‌کند.

نکات مهم:

– دانش‌آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت از تحصیل می‌توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به مقطع دکتری برخوردار شوند؛ بنابراین داوطلبان توجه داشته باشند در زمان ثبت نام در فراخوان از تاریخ فراغت از تحصیل آن‌ها بیشتر از دو سال نگذشته باشد.

– اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.

– دانش‌آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان‌نامه با درجه عالی یا بسیار خوب موفق به کسب امتیازات مربوطه، مطابق با جدول شماره ۱ خواهند شد.

– سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیازدهی، مطابق با جدول شماره ۲ در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد تا ۵ نیمسال دارای امتیاز خواهد بود. در غیر این صورت امتیازی تعلق نمی گیرد.

تبصره ۱: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آن‌ها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی، ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۵ نیمسال تصویب شده اند، امتیازت لازم را مطابق با جدول شماره ۲ اخذ خواهند نمود.

– تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

– مدارک داوطلبان و وجه دریافتی مسترد نخواهد شد.

– ارائه یک نسخه از پایان نامه برای دانش آموختگان (غیر دانش آموختگان باید یک نسخه از پروپوزال مصوب را ارائه کنند) و نیز نسخه اصل کلیه مقالات، کتاب‌ها، تألیفات و سایر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی دواطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

– دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت مقطع دکتری خود نخواهد بود.

– با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام‌وقت است، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.

– افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده‌اند، می‌توانند از این سهمیه در مقطع دکتری نیز استفاده نمایند.

نحوه ارائه مقالات یا فعالیت‌های علمی برگزیده

۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ درصورتی ارزیابی خواهد شد که یا چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ باشد. (داشتن یک مقاله مرتبط با پایان نامه الزامی و مطابق جدول شماره یک امتیاز دهی می‌شود و سایر مقالات مرتبط با رشته، مطابق آئین نامه ارتقاء امتیازدهی می شوند).

تبصره: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله است.

۲- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۳- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خورازمی، فارابی، رازی یا ابن سینا) باید تأیید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۴- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی (رتبه های اول تا پانزدهم کشوری) باید تأیید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۵- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد یا نام وی بلافاصله بعد از نام استاد راهنما یا مشاور ذکر شود (نام دانشجو باید اولین نویسنده در لیست دانشجویان باشد) و یا مخترع اصلی اختراع باشد در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

تذکر: پذیرش داوطلبان حائز شرایط این آییننامه، بدون پرداخت شهریه تحصیلی است؛ بنابراین داوطلبانی که از این طریق پذیرفته می‌شوند، در صورت انصراف از تحصیل، ملزم به پرداخت هزینه های آموزش رایگان خواهند بود.

ظرفیت پذیرش

۱- دانشگاه اختیار دارد حداکثر ٪۲۰ ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره روزانه دکتری خود در هر کد رشته محل تحصیل را از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش نماید.

۲- ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است.

فرآیند اجرای پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه رازی کرمانشاه

۱- پس از بررسی مدارک (الکترونیکی) توسط دفتر استعدادهای درخشان، مراتب جهت ارزیابی علمی به گروه های آموزشی مربوطه ارجاع خواهد شد و پس از امتیازدهی به کلیه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی داوطلب براساس جداول شماره ۱، ۲ و ۳ توسط کمیته علمی رشته ذیربط، داوطلبان حائز شرایط (طبق نظر گروه آموزشی مربوطه) به مصاحبه دعوت می‌شوند. لازم به ذکر است دعوت به مصاحبه به معنی پذیرش نیست و حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

۲- اسامی واجدان شرایط برای شرکت در مصاحبه علمی و تاریخ و محل برگزاری مصاحبه در زمان مقتضی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۳- داوطلبانی که حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره ۱ و ۲ و ۳ کسب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت قرار خواهند گرفت.

۴- پس از بررسی نهایی، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۵- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و هیأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه رازی ۱۴۰۲

مدارکی که لازم است داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه رازی ارسال کنند شامل موارد زیر است:

توجه: کلیه مدارک باید در سامانه گلستان به آدرس https://golestan.razi.ac.ir بارگذاری شود.

* فرم تکمیل شده تقاضا (فرم‌های ۱، ۲، ۳،  فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما) به طور دقیق و خوانا (دانشجویان یا دانش آموختگان دانشگاه رازی نیازی به تکمیل فرم شماره ۲ ندارند)

– فرم‌ها حتماً باید تایپ و سپس در سامانه گلستان بارگذاری شوند.

* تصویر شناسنامه (فقط صفحه اول و در صورت داشتن توضیحات، تصویر تمام صفحات الزامی است) و تصویر کارت ملی

* تصویر گواهینامه و ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد که نمره پایان‌نامه حتماً در آن درج شده باشد. معدل مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان‌نامه و ذکر نمره پایان‌نامه (در صورت دفاع) باید ارائه شود. (ارائه نمره پایان‌نامه برای دانشجویان سال آخر که تا ۱۴۰۲/۶/۳۱ دانش آموخته می شوند، الزامی نیست).

* تصویر گواهینامه و ریزنمرات مقطع کارشناسی

* معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد (برای دانشجویان المپیادی)

* معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره های معتبر علمی خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا برای برگزیدگان جشنواره‌ها در مقطع کارشناسی ارشد

* تصویر کامل کلیه مقالات علمی ترویجی، علمی پژوهشی، ISC و ISI که منتشر شده باشد (در صورت انتشار مقاله، تصویر جلد مجله حتماً ضمیمه شود)

* تصویر کلیه مقالات ارائه‌شده در همایش‌ها، تألیفات، کتاب‌ها و فعالیت‌های پژوهشی داوطلب

* گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند (نسخه کامل مقاله نیز ضمیمه شود).

* تصویر جلد مجله که در آن اعتبار و درجه علمی مجله مشخص باشد (علمی – پژوهشی، ISI و ISC مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد.)

* ارائه فرم تأیید مقاله توسط استاد راهنما.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه رازی

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور (استعدادهای درخشان) دانشگاه رازی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر است:

دانشکده رشته

گرایش

فنی و مهندسی مهندسی برق الکترونیک
فنی و مهندسی مهندسی برق قدرت
فنی و مهندسی مهندسی برق مخابرات میدان و موج
فنی و مهندسی مهندسی کامپیوتر- معماری
فنی و مهندسی مهندسی عمران مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی
فنی و مهندسی مهندسی عمران ژئوتکنیک
فنی و مهندسی مهندسی مکانیک تبدیل انرژی
فنی و مهندسی مهندسی مکانیک طراحی کاربردی
فنی و مهندسی مهندسی شیمی
علوم اجتماعی علوم اقتصادی اقتصاد پولی
علوم اجتماعی علوم اقتصادی توسعه اقتصادی
علوم اجتماعی علوم سیاسی جامعه شناسی سیاسی
علوم اجتماعی کارآفرینی
علوم اجتماعی روانشناسی
کشاورزی ژنتیک و بهنژادی گیاهی
کشاورزی اگروتکنولوژی اکولوژی گیاهان زراعی
کشاورزی اگرو اکولوژی 
کشاورزی توسعه کشاورزی 
کشاورزی علوم دامی تغذیه طیور

 

کشاورزی حشره شناسی کشاورزی
کشاورزی علوم و مهندسی آب سازه های آبی
کشاورزی علوم و مهندسی آب آبیاری و زهکشی
کشاورزی علوم و مهندسی آب منابع آب
علوم پایه ریاضی آنالیز
علوم پایه ریاضی جبر
علوم پایه ریاضی کاربردی
علوم پایه زیستشناسی جانوری – بیوسیستماتیک
علوم پایه زیستشناسی سلولی و مولکولی
علوم پایه ریز زیست فناوری(نانو بیوتکنولوژی) 
علوم پایه بیوشیمی 
علوم پایه آمار 
علوم پایه فیزیک فیزیک ماده چگال
علوم پایه فیزیک ذرات بنیادی و نظریه میدان ها
علوم پایه فیزیک گرانش و کیهان شناسی
تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی
تربیت بدنی مدیریت ورزشی
ادبیات و علوم انسانی زبان و ادبیات فارسی
ادبیات و علوم انسانی زبان و ادبیات عربی
ادبیات و علوم انسانی آموزش زبان انگلیسی
ادبیات و علوم انسانی زبان و ادبیات انگلیسی
ادبیات و علوم انسانی زبانشناسی
ادبیات و علوم انسانی آب و هوا شناسی
شیمی شیمی شیمی تجزیه
شیمی شیمی شیمی معدنی
شیمی شیمی کاربردی
شیمی شیمی نانو شیمی

لیست رشته های دکتری بدون کنکور دانشگاه رازی کرمانشاه را از کجا می‌توانم ببینم؟

فهرست رشته های دارای پذیرش بدون ازمون دکتری این دانشگاه در همین مطلب ارائه شده است.

شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری 1402 دانشگاه رازی کرمانشاه چیست؟

پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان صورت می گیرد که جزییات آن در این مطلب آمده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها