دکتری بدون کنکور دانشگاه گیلان ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه گیلان براساس «آیین نامه دکتری بدون آزمون» و «دستورالعمل اجرایی مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه»، برای نیم­سال اول سال تحصیلی 1403-1402 از بین دانشجویان و دانش­ آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه­ ها و موسسات آموزش عالی کشور دانشجو می­ پذیرد.

نحوه ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه گیلان

کلیه متقاضیان واجد شرایط این فراخوان تا ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ می‌توانند با مراجعه به سامانه استعداد درخشان دانشگاه گیلان به نشانی (https://edu.guilan.ac.ir/reg/info.php)، نسبت به ثبت­ نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

داوطلبانی که طبق آیین نامه استعدادهای درخشان واجد شرایط پذیرش در دوره دکتری بدون آزمون (استعداد درخشان) باشند، می توانند از طریق این سامانه ثبت نام نموده  و نسبت به تکمیل پرونده و ثبت نام اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام  به صورت زیر انجام می شود: 

1- ابتدا تمامی شرایط، مقررات و آیین نامه پذیرش استعدادهای درخشان را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط لازم را احراز می نمایید، نسبت به ثبت نام اولیه در سامانه اقدام کنید.

2- با ثبت نام اولیه در سامانه یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که می توانید در مراجعات بعدی برای تکمیل پرونده در سامانه از آن استفاده نمایید. این کد رهگیری را یاداشت کرده و نزد خود نگه دارید.

3- از قسمت((ورود داوطلبان به سامانه)) از منوی سمت راست این صفحه می توانید وارد صفحه ورود داوطلبان به سامانه شده و با کد ملی و  کد پیگیری ثبت نام به این سامانه ورود پیدا کنید.

4- با ورود به بخش داوطلبان سامانه نسبت به تکمیل پرونده الکترونیکی و ارسال مدارک مورد نیاز اقدام شود.

5- پس از تکمیل پرونده و ارسال مدارک مورد نیاز، پرونده الکترونیکی را جهت بررسی و ارزیابی گروه های آموزشی تأیید نهایی نمایید.

  • ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی­ باشد.

  • در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

  • پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.

  • پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

  • پذیرش بدون آزمون دکتری از طریق سهمیه استعداد درخشان امتیازی است که در چارچوب مقررات به متقاضیان واجد شرایط اعطا می گردد و نه حقی که مورد مطالبه باشد، از این رو، امکان اعتراض به معیارها و نحوه ارزیابی دانشگاه برای معرفی پذیرفته شدگان وجود ندارد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه گیلان

داوطلبان پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری دانشگاه گیلان لازم است شرایط زیر را داشته باشند:

۱) از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهرماه سال ۱۴۰۲، بیش از دو سال نگذشته باشد. لذا دانش آموختگانی که پیش از تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۲) دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد که به استثنای پایان نامه، کلیه واحدهای درسی خود اعم از سمینار و روش تحقیق را گذرانده باشند و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند، مجاز به شرکت در این فراخوان هستند.

۳) پذیرش متقاضیان صرفاً در همان رشته مقطع کارشناسی ارشد یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با آن به تشخیص گروه آموزشی مربوطه امکان‌پذیر است.

۴) متقاضیان دارای مدارک حوزوی معادل کارشناسی، چنانچه در دوره کارشناسی ارشد خود، از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می‌توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه باشند در غیراین صورت مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۵) داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی (یا میانگین همتراز شده طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه).

۶) داشتن حداقل معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه (یا میانگین همتراز شده طبق دستور العمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه).

۷) ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، برابر با ۲۰ ٪ ظرفیت پذیرش روزانه از طریق آزمون ورودی دوره دکتری در هر کدام از کد رشته محل‌های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود).

۸) پذیرش متقاضیان حائز شرایط، در دوره‌های روزانه مقطع دکتری تخصصی و بدون اخذ شهریه صورت می‌گیرد.

۹) اتباع غیر ایرانی مقیم ایران ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.

۱۰) توافق نامه «حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های اولویت دار کشور» (ابلاغیه شماره ۱۱/۱۴۴۳۶۴ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶) و «شیوه نامه طرح شهید احدی برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی» مصوب تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ شورای هدایت با بنیاد ملی نخبگان برای پذیرش بدون آزمون مورد تأیید است.

۱۱) لازم به تأکید است که پذیرش نهایی براساس نظر گروه‌های آموزشی مربوطه و پس از طی مراحل قانونی بوده و دانشگاه مسئولیتی در موارد مرتبط ندارد.

۱۲) پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان، در صورت انصراف از تحصیل پس از ثبت نام نهایی در دوره روزانه، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

۱۳) متقاضیان محترم بایستی پس از اخذ پذیرش نهایی، نسبت به اعلام انصراف رسمی از پذیرش در سایر دانشگاه‌ها اقدام نمایند.

شرایط حداقلی پذیرش

۱) کسب حداقل حداقل ۶۰ امتیاز از مجموع امتیازات سوابق پژوهشی (با حداکثر امتیاز ۴۰)، سوابق آموزشی (با حداکثر امتیاز ۳۰) و مصاحبه (با حداکثر امتیاز ۳۰)  طبق جداول پیوست برای پذیرش ضروری است.

۲) کسب حداقل ۵ امتیاز از ردیف ۱ جدول شماره ۱ (حداقل از یکی از موارد زیر):

۲.۱) مقاله مرتبط با پایان نامه در نشریه معتبر علمی پژوهشی با نمایه بین المللی شامل ISI ،ISC  و سایر نمایه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

تبصره ۱: به بیش از ۶ مقاله امتیاز تعلق نمی‌گیرد.

تبصره ۲: از مقالات دارای پذیرش چاپ، حداکثر دو مورد قابل امتیازدهی است.

۲-۲) ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران.

۲-۳) رتبه اول تا سوم انفرادی یا اول گروهی در جشنواره‌های علمی معتبر ملی و بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) و مسابقات ورزشی بین المللی در قالب تیم ملی (منحصراً دانشجویان رشته تربیت بدنی).

دریافت فایل جداول امتیاز دکتری بدون آزمون از طریق استعداد درخشان 1402

ملاحظات مهم

۱) متقاضی نباید در زمان ارائه تقاضای پذیرش، دانشجوی دکتری سایر مؤسسات و دانشگاه‌ها باشد.دکتری بدون آزمون دانشگاه گیلان

۲) با توجه به احتمال تغییر در رشته‌های مشمول پذیرش بدون آزمون دروه دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، حذف رشته / گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای وی ایجاد نمی‌کند.

۳) تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه شماره ۲/۳۰۷۸۶۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷، مجاز نیست.

۴) مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نمی‌شود.

۵) وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت نقص مدارک، عدم احراز شرایط اولیه، عدم پذیرش یا انصراف از پذیرش مسترد نخواهد شد. لطفا پیش از اقدام به ثبت نام شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه فرمایید.

۶) تا موعد ثبت نام در مقطع دکتری تمامی مدارک نهایی تحصیلی کارشناسی ارشد باید ارائه گردد.

۷) پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و پذیرش قطعی منوط به تأیید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجوی سازمان سنجش آموزش کشور است، دانشگاه از صدور گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تأییدیه معذور است.

۸) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۹) ارزیابی پرونده‌ها بر اساس آخرین وضعیت آموزشی-پژوهشی ثبت شده توسط متقاضیان در زمان ارائه درخواست به دفتر استعدادهای درخشان صورت می‌پذیرد و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت آموزشی-پژوهشی متقاضیان (نظیر ارائه مقالات چاپ شده جدید و…) پس از ثبت نهایی درخواست به هیچ وجه اعمال نمی‌شود.

۱۰) ارائه اصل کلیه مستندات پژوهشی و آموزشی در زمان مصاحبه الزامی می‌باشد.

۱۱) درخواست برگزیدگان رتبه‌های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می‌شود.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه گیلان ۱۴۰۲

مدارکی که لازم است متقاضیان پذیرش بدون ازمون دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه گیلان در زمان ثبت نام ارسال کنند به شرح زیر است:

۱- تکمیل فرم شماره۱ (فرم Form1A_PhD) مخصوص دانشجویان دانشگاه گیلان و فرم Form1B_PhD مخصوص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها و بارگذاری آن در سامانه دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه.

تذکر: دانشجویان دانشگاه گیلان می‌توانند از طریق سامانه جامع آموزش و اداری دانشگاه گیلان (ERP)، بخش سایر درخواست ها/ گواهی احراز رتبه استعداد درخشان، گواهی رتبه خود را از طریق آموزش دانشکده مربوطه به صورت الکترونیکی اخذ نمایند.

۲- اسکن یک قطعه عکس ۴*۳ جدید و بارگذاری آن در سامانه

۳- ثبت مشخصات و سوابق  آموزشی و پژوهشی (CV) متقاضی در سامانه پذیرش بدون آزمون دوره دکتری (Ph.D) دانشگاه گیلان (سامانه دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه).

۴- تصویر کارت ملی و شناسنامه.

۵ – واریز مبلغ یک میلیون و هفتصد هزار ریال (یکصد و هفتاد هزار تومان) بابت حق ثبت نام از طریق سامانه پرداخت آنلاین دانشگاه گیلان (موضوع پرداخت: حوزه معاونت آموزشی، آیتم پرداخت: ثبت نام بدون آزمون مقطع دکتری به نام تمرکز وجوه درآمدهای دانشگاه گیلان) و دریافت کد رهگیری جهت بارگذاری در سامانه دبیرخانه استعدادهای درخشان دانشگاه.

۶-  تصویر گواهی (فارغ التحصیلان) وریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد.

تبصره: برای دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد گواهی اشتغال به تحصیل و نیز تایید اتمام دوره مزبور تا 1402/06/31 (فرم شماره ۱) از دانشگاه محل تحصیل.

۷ – تصویر مدرک مربوط به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد.

۸-  تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت برای داوطلبان مرد.

۹-  مدارک مربوط به دارا بودن شرایط لازم برای استفاده از آیین نامه شامل اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اول تا سوم انفرادی و یا اول گروهی در جشنواره ها یا مسابقات معتبر علمی ورزشی دانشجویی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، گواهی کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان (درصورت وجود هریک از موارد فوق).

۱۰- توصیه نامه از استاد راهنما و یک استاد دیگر از دوره کارشناسی ارشد.

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه گیلان ۱۴۰۲

تاریخ‌های مهم برای ثبت نام داوطلبان دوره دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان این دانشگاه به شرح زیر است:

آخرین مهلت برای ثبت نام اولیه در سامانه  ۱۴۰۲/۰۲/۱۵

آخرین مهلت برای تکمیل پرونده الکترونیکی و ارسال درخواست ۱۴۰۲/۰۲/۱۵

تاریخ اعلام نتایج: متعاقباَ اعلام خواهد شد. 

رشته های دکتری بدون کنکور دانشگاه گیلان

رشته های تحصیلی پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) مقطع دکتری سال ۱۴۰۲ این دانشگاه به شرح زیر است:
ردیفکد رشتهرشتهگرایشدورهدانشکدهگروه آموزشیتاریخ مصاحبه
10مهندسی برقالکترونیکروزانهفنیمهندسی برق
 
20مهندسی کامپیوتر روزانهفنیمهندسی کامپیوتر
 
30زبان و ادبیات فارسیادبیات عرفانیروزانهادبیات و علوم انسانیزبان و ادبیات فارسی
 
41027زبان و ادبیات فارسیزبان وادبیات فارسیروزانهادبیات و علوم انسانیزبان و ادبیات فارسی
 
51069جغرافیا و برنامه ریزی روستاییروزانهادبیات و علوم انسانیجغرافیا
 
61126حقوقحقوق جزا و جرم شناسیروزانهادبیات و علوم انسانیحقوق
 
71354علوم ورزشیمدیریت ورزشیروزانهتربیت بدنی و علوم ورزشیمدیریت ورزشی
 
81395علوم ورزشیفیزیولوژی ورزشیروزانهتربیت بدنی و علوم ورزشیفیزیولوژی ورزش
 
914106شهرسازیشهرسازیروزانهمعماری و هنرشهرسازی
 
101440اسیب شناسی ورزشی وحرکات اصلاحیحرکات اصلاحیروزانهتربیت بدنی و علوم ورزشیآسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی
 
111530جامعه شناسیجامعه شناسیروزانهادبیات و علوم انسانیعلوم اجتماعی
 
121541مدیریت بازرگانیمدیریت سیاست‌گذاری بازرگانیروزانهادبیات و علوم انسانیمدیریت
 
131542مدیریت صنعتیتولید و عملیاتروزانهادبیات و علوم انسانیمدیریت
 
141836روان شناسیروزانهادبیات و علوم انسانیروان شناسی
 
151965حقوقحقوق خصوصیروزانهادبیات و علوم انسانیحقوق
 
162020روابط بین المللروابط بین المللروزانهادبیات و علوم انسانیروابط بین الملل
 
172228ژنتیک مولکولیژنتیک مولکولیروزانهعلوم پایهزیست شناسی
 
182421منابع خاک و ارزیابی اراضیمدیریت منابع خاکروزانهعلوم کشاورزیزراعت و اصلاح نباتات
 
192432آگروتکنولوژیاکولوژی گیاهان زراعیروزانهعلوم کشاورزیزراعت و اصلاح نباتات
 
202434شیمیشیمی فیزیکروزانهعلوم پایهشیمی
 
212494شیمیشیمی الیروزانهعلوم پایهشیمی
 
222562شیمیشیمی تجزیهروزانهعلوم پایهشیمی
 
232624شیمیشیمی معدنیروزانهعلوم پایهشیمی
 
242739بیوشیمیبیوشیمیروزانهعلوم پایهزیست شناسی
 
252753زیست شناسی جانوریسلولی و تکوینیروزانهعلوم پایهزیست شناسی
 
262842ریاضی محضجبرروزانهعلوم ریاضیریاضی محض
 
272885ریاضی محضانالیزروزانهعلوم ریاضیریاضی محض
 
283031ریاضیریاضی کاربردیروزانهعلوم ریاضیریاضی کاربردی
 
293067زیست شناسی دریاجانوران دریاروزانهعلوم پایهزیست شناسی
 
303166فیزیکماده چگالروزانهعلوم پایهفیزیک
 
313167فیزیکذرات بنیادی و نظریه میدان‌هاروزانهعلوم پایهفیزیک
 
323181فیزیکهسته ایروزانهعلوم پایهفیزیک
 
333182فیزیکاپتیک-لیزرروزانهعلوم پایهفیزیک
 
343183فیزیکگرانش و کیهان شناسیروزانهعلوم پایهفیزیک
 
353484مهندسی برققدرتروزانهفنیمهندسی برق
 
363584مهندسی عمرانسازهروزانهفنیمهندسی عمران
 
373653مهندسی عمرانژئوتکنیکروزانهفنیمهندسی عمران
 
383839مهندسی مکانیکطراحی کاربردی شاخه تخصصی مکانیک جامداتروزانهمهندسی مکانیکمکانیک جامدات
 
393896مهندسی مکانیکطراحی کاربردی شاخه تخصصی دینامیک،کنترل و ارتعاشاتروزانهمهندسی مکانیکدینامیک، کنترل و ارتعاشات
 
403952مهندسی مکانیکتبدیل انرژیروزانهمهندسی مکانیکتبدیل انرژی
 
414355مهندسی شیمیمهندسی شیمیروزانهفنیمهندسی شیمی
 
424444مهندسی نساجیشیمی نساجی وعلوم الیافروزانهفنیمهندسی نساجی
 
434528علوم و مهندسی باغبانیفیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان باغبانیروزانهعلوم کشاورزیعلوم باغبانی
 
444538علوم و مهندسی باغبانیاصلاح و بیوتکنولوژی گیاهان باغبانیروزانهعلوم کشاورزیعلوم باغبانی
 
454678مدیریت منابع خاکفیزیک و حفاظت خاکروزانهعلوم کشاورزیعلوم خاک
 
464708علوم دامیتغذیه طیورروزانهعلوم کشاورزیعلوم دامی
 
474722علوم دامیژنتیک و اصلاح دام و طیورروزانهعلوم کشاورزیعلوم دامی
 
484867آگروتکنولوژیفیزیولوژی گیاهان زراعیروزانهعلوم کشاورزیزراعت و اصلاح نباتات
 
494914بیوتکنولوژی کشاورزیبیوتکنولوژی کشاورزیروزانهعلوم کشاورزیبیوتکنولوژی کشاورزی
 
504962حشره شناسی کشاورزیحشره شناسی کشاورزیروزانهعلوم کشاورزیگیاه پزشکی
 
514990بیماری شناسی گیاهیبیماری شناسی گیاهیروزانهعلوم کشاورزیگیاه پزشکی
 
525010علوم و مهندسی جنگلمدیریت جنگلروزانهمنابع طبیعیعلوم جنگل
 
535023علوم و مهندسی جنگلعمران و بهره برداری جنگلروزانهمنابع طبیعیعلوم جنگل
 
545030علوم و مهندسی جنگلعلوم زیستی جنگلروزانهمنابع طبیعیعلوم جنگل
 
555041علوم و مهندسی شیلاتتکثیر و پرورش ابزیانروزانهمنابع طبیعیشیلات
 
565045علوم و مهندسی شیلاتبوم شناسی ابزیانروزانهمنابع طبیعیشیلات
 
575057علوم و مهندسی شیلاتفراوری محصولات شیلاتیروزانهمنابع طبیعیشیلات
 
585465آموزش زبان انگیسیآموزش زبان انگیسیروزانهادبیات و علوم انسانیزبان و ادبیات انگلیسی
 

لیست رشته های دکتری بدون کنکور دانشگاه گیلان را از کجا می‌توانم ببینم؟

فهرست رشته های دارای پذیرش بدون ازمون دکتری این دانشگاه در همین مطلب ارائه شده است.

شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری 1402 دانشگاه گیلان چیست؟

پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان صورت می گیرد که جزییات آن در این مطلب آمده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد مهدی ستایش
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر. رشته مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی یا رفتار سازمانی دانشگاه شما در مقطع دکترا نداره؟
هزینه های ترم چقدر هست؟

Nb
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۲ ۶:۵۵ ب٫ظ

کسی ک ارشدش آزاد بوده میتونه ثبت نام کنه؟؟

delyar
تیر ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

چه رشته هایی پذیرش دارن ؟ خود سایت دانشگاه گیلان هم رشته ها رو مشخص نکرده …