موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر یکی از رشته های دوره دکتری گروه امتحانی کشاورزی و منابع طبیعی است که به مطالعه و بررسی ماهیت بذر، فراوری بذر، تولید و نگهداری بذر و فرآیندهای افزایش دهنده توانایی بذر برای مقابله در برابر شرایط نامساعد محیطی می پردازد.

گرایش های دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی - علوم و تکنولوژی بذر

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر به شرح زیر است:

  • آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی
    • علوم و تکنولوژی بذر

دفترچه انتخاب رشته دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر در دوره روزانه صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر و ظرفیت پذیرش دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر

برای شرکت در آزمون دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۲ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد همه رشته‌ها مجاز به شرکت در کنکور دکتری رشته آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر کلیک کنید.

منابع دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (اصول و مبانی زراعت، کنترل و گواهی بذر) و کارشناسی ارشد شامل (اصول تولید و فراوری بذر، فیزیولوژی و متابولیسم بذر، اکولوژی بذر)
دروس عمومی آزمون دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری آﮔﺮوﺗﻜﻨﻮﻟﻮژی – علوم و تکنولوژی بذر

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها