موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

گرایش های دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رشته ﺗﺌﺎﺗﺮ یکی از رشته های دوره دکتری گروه امتحانی هنر و ترکیبی از هنرهای گوناگون است که به عنوان یک راه مؤثر برای ارتباط افراد جامعه و  بیان مشکلات آنها شناخته می شود.

گرایش های دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ چیست؟

داوطلبان همه گرایش های دکتری رشته ﺗﺌﺎﺗﺮ لازم است در کنکور دکتری مجموعه امتحانی ﺗﺌﺎﺗﺮ شرکت کنند. بنابراین، آزمون مجزایی برای گرایش‌های مختلف این رشته در مقطع دکتری برگزار نمی‌شود.

گرایش های دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، فهرست گرایش های دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ به شرح زیر است:

  • ﺗﺌﺎﺗﺮ

دفترچه انتخاب رشته دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ را از کجا دانلود کنم؟

همه رشته‌محل‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری و دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. بنابراین، دفترچه جداگانه‌ای برای رشته ﺗﺌﺎﺗﺮ منتشر نمی‌شود و همه اطلاعات لازم در دفترچه‌های مذکور ارائه می‌شود.

کدام دانشگاه ها در رشته ﺗﺌﺎﺗﺮ در مقطع دکتری پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های دکتری رشته ﺗﺌﺎﺗﺮ در دوره های روزانه، و نوبت دوم (شبانه)، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، و دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع دکتری پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ و ظرفیت پذیرش دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ کلیک کنید.

نحوه پذیرش دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ

برای شرکت در آزمون دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ لازم است نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری تخصصی در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر اقدام کنید. زمان ثبت نام آزمون دکتری عموما در آبان یا آذرماه است.

رشته­ های مجاز به شرکت در آزمون دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ چیست؟

بنا بر دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ منتشره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد رشته‌های زیر مجاز به شرکت در کنکور دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ هستند:

– کارگردانی

– ادبیات نمایشی

– سینما

– بازیگری

– نمایش عروسکی

– طراحی صحنه

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های مجاز به شرکت در کنکور دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ کلیک کنید.

منابع دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ چیست؟

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ لازم است با توجه به سرفصل های آزمون دکتری رشته ﺗﺌﺎﺗﺮ که در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر ۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته ﺗﺌﺎﺗﺮ اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل (تاریخ تئاتر ایران و جهان، تحلیل نمایش، نقد نمایش، نظریات معاصر تئاتر، مطالعات تطبیقی تئاتر)
دروس عمومی آزمون دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ

– استعداد تحصیلی

 زبان عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ را دارند، لازم است کلیه سرفصل‌های امتحانی مربوطه را مطالعه کنند.

برای مشاهده منابع پیشنهادی آزمون دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ به صفحه زیر مراجعه کنید:

منابع آزمون دکتری ﺗﺌﺎﺗﺮ

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها