موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

حذف از گزینش نهایی آزمون دکتری در صورت عدم شرکت در مصاحبه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

همه کسانی که قصد پذیرش در مقطع دکتری تخصصی را دارند لازم است در مصاحبه دکتری شرکت کنند.

به گزارش پی اچ دی تست، آزمون کتبی و مصاحبه دکتری در پذیرش نهایی داوطلبان تاثیر 50 درصدی دارند. تاثیر مصاحبه در قبولی دکتری داوطلبان پژوهش محور نیز 50 درصد است، اما سهم آزمون کتبی برای پذیرش این داوطلبان 30 درصد است و 20 درصد هم به تهیه طرحواره اختصاص دارد. منظور از طرحواره (پروپوزال) طرح اولیه رساله داوطلبان رشته محل‌های پژوهش محور است که در راستای طرح پژوهشی تقاضا محور که از طرف مؤسسه اعلام شده است، توسط داوطلب تهیه و تدوین و در زمان انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی پژوهشی فناوری به صورت مکتوب ارائه می‌شود.

تاثیر مصاحبه و آزمون کتبی در قبولی دکتری

عدم شرکت در مصاحبه دکتری

بر اساس دفترچه انتخاب رشته دکتری، داوطلبانی در آزمون دکتری 1402 پذیرفته خواهند شد که:

1- بر اساس اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

2- نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی در زمان مقرر اقدام نمایند.

3- حدنصاب نمره علمی لازم را در کدرشته‌محل‌های انتخابی کسب نموده و برای مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور معرفی شده باشند.

4- در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در یک یا چند دانشگاه شرکت نمایند.

5- پذیرش نهایی در هر کدرشته محل مطابق ظرفیت در هر یک از سهمیه‌های مصوب و پس از تأیید صلاحیت‌های عمومی انجام می‌شود.

پذیرش در آزمون دکتری

عدم شرکت در مرحله بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مصاحبه دکتری)، به منزله انصراف از آزمون تلقی گردیده و داوطلب غایب از گزینش نهایی حذف خواهد شد.

در صورت عدم مراجعه برای مصاحبه دکتری، امکان آزمون کتبی یا مصاحبه مجدد در هیچ یک از دانشگاه‌ها و مؤسسات وجود نخواهد داشت.

آیا در صورت عدم شرکت در مصاحبه دکتری از کنکور سال بعد محروم می‌شوم؟

خیر، در صورتی که پس از انتخاب رشته و اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، متوجه شدید که علاقه‌ای به تحصیل در یک یا چند اولویت انتخابی خود ندارید، می‌توانید در مصاحبه آن دانشگاه‌ها شرکت نکنید و محرومیتی هم برای شما در پی نخواهد داشت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها