موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام حد نصاب مصاحبه دکتری دانشگاه تهران ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

حد نصاب نمره مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۲ دانشگاه تهران اعلام شد.

به گزارش  پی اچ دی تست، احراز حد نصاب نمره مرحله دوم آزمون، برای پذیرش در دانشگاه تهران الزامی است. بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۷  مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ شورای ستاد راهبری (شورای عالی انقلاب فرهنگی) مندرج در شیوه نامه اجرایی آزمون ورودی دوره دکتری ۱۴۰۲ سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه‌ها می‌توانند برای مرحله دوم آزمون حد نصاب نمره تعیین کنند.

حدنصاب نمره مصاحبه دکتری دانشگاه تهران به شرح زیر است:

ردیف دوره حداقل از ۵۰ امتیاز مصاحبه
۱روزانه ۲۵ امتیاز
۲نوبت دوم  ۲۰ امتیاز
۳پردیس‌های بین المللی خودگردان۲۰ امتیاز

گفتنی است اعمال حد نصاب نمره قبولی دکتری بدین صورت است که اگر داوطلبی نمره حدنصاب مصاحبه دکتری مدنظر دانشگاهی را کسب نکند، حتی اگر به لحاظ میانگین نمره آزمون کتبی و مصاحبه بالاتر از همه رقبا باشد، باز هم در آن رشته‌محل پذیرش نمی‌شود. به عنوان مثال، با توجه به این دانشگاه تهران حد نصاب نمره مصاحبه را برای دوره روزانه ۲۵ در نظر گرفته است، اگر شما نمره ۲۴ را در مصاحبه کسب کنید، حتی اگر رتبه ۱ آزمون کتبی دکتری هم باشید، باز هم شانسی برای قبولی در این دانشگاه نخواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر درخصوص حد نصاب نمره مصاحبه دکتری کلیک کنید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
خرداد ۲۸, ۱۴۰۲ ۹:۰۶ ق٫ظ

با سلام و عرض ادب حضور تمامی شرکت کنندگان گرانقدر؛ مصاحبه ی من دیروز بود ، متاسفانه به دلیل آسیب دیدگی جسمانی آزمون کتبی آنطور که باید موفق نشدم و پردیس برای مصاحبه دعوت شدم. رزومه این حقیر : سه عنوان مقاله ISI ، سی و نه عنوان مقاله کنفرانسی ، پنج کتاب تالیفی داوری شده و تائید علمی ، چهارعنوان اختراع رسمی ثبت شده بعلاوه تائید علمی از دانشگاه امیر کبیر ، مدرس حق التدریس و شصت ترم تدریس در دانشگاه (در بازه ی ده سال و تجمیع دانشگاههای مقصد) ، مدیر گروه معماری دو دانشکده دولتی ،داور و ارزیاب مقالات ISI و مقالات کنفرانسی بالغ بر دو هزار عنوان ، داور رسمی اختراعات ، ارزیاب رسمی پارک علم و فناوری، نمره پایان نامه ارشد عالی ، سه سال پژوهشگر برتر ، و … دیروز در مصاحبه که شش مصاحبه کننده حضور داشتند ، حجم تحقیر و توهین به حدی بود که بارها جلسه رو میخواستم ترک کنم و برخی از اساتید از داشته های خود میگفتند و … این حقیر ادعایی نداشته و ندارم و فقط بنا بر وظیفه ای که سازمان سنجش برای راستی آزمائی اسناد و مدارک بارگذاری شده در سامانه گلستان داوطلبین تعیین کرده بود اصل آنها را بصورت آلبوم تقدیم ایشامن کردم ولی متاسفانه نتیجه ای جز تحقیر نداشت و با وجود اینکه مصاحبه بنده حدود چهل و پنج دقیقه طول کشید ، هر سه الی چهار دقیقه راجع به درآمد و اشتغال سوال میشد و این در حالی بود که با دیگر اساتید… ادامه نظر»

بی
مرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

حجم کمبود رو نشون میده ازشون… منم رفتم فقط ترور شخصیتی بود. احساس میکردم از اینکه از دانشگاه دیگه دعوت به مصاحبه با رتبه تک رقمی شدم آشکارا ناراحت بودن… اینا نخبه اند؟؟؟؟ اول انسانیت یاد بگیرن بعد ادعا کنن

راحله
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

رفتار نامناسب دارند
من رتبم تو کنکور ۷ شد ، مقاله، چپتر، کتاب ، مدال، ایده برتر
فقط کارشناسی متفاوت بود
رفتم کاری کردن ک اصلا سوالات یادم رفت
برگشتن گفتن تو چطور قبول شدی بدون پایه و اطلاعات اولیه
آزمون جامع میخوای چکار کنی
گیر دادن بعنوان پایان نامم
و…..
رفتار زشت و بی ادبانه دارند
دانشجوهای خودشون رتبه نمیارن ناراحت میشن
خیلی رفتار بد دارند .
کاش سنجش همش دست میگرفت

محی
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

مگه حد نصاب مصاحبه رو دیوان لغو نکرده؟

داوطلب
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محی

منم دوست دارم در این مورد بدونم،اگر گفتند دیوان عدالت اداری مخالفت کرده پس چرا باز اعمال میشه و بی عدالتی میشه،از دو ستان کسی اطلاعی داره؟

لاله
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

خب دارند کار غیر قانونی می کنند. یه عده شکایت کردند اما نمیدونم چی شده

امیر
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

سلام
برید پیام های سال قبل و پریسال بخونید ،دو بار تو مصاحبه رد شدم.یه چی بگم خیال همه رو راحت کنم،شما هیچ شانسی در برابر دانشجوی همون دانشگاه مصاحبه گیرنده ندارید،اساتید دانشجوی خودشونو قبول میکنند،تو مصاحبه همین دانشگاه تهران سوالاتی ازت میپرسن که تو عمرت نشنیدی،و برای بار اخر میگم کمترین تپق در مصاحبه که به صورت انگلیسی هستش مساوی با رد شدن هست

ساره
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

من در یکی از دانشگاه ها که ارشدم اونجا هستم رفتم مصاحبه و حد نصاب بهم ندادن، این دانشگاه کاملا برعکس بقیه اس، ولی سهمیه دارم فکر میکنم با سهمیه قبول میشم اما نمیرم دیگه، وقتی اساتید دانشجوی خودشون رو نمیخوان

ساره
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

سلام. وقت بخیر، برای اونهایی که سهمیه دارن چی؟ داخل دفترچه نوشته ظرفیت اونها جدا هست، و حد نصاب هم جدا، آیا با همین حد نصاب مقایسه می شوند؟

ساره
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ساره

اینو هرکسی اطلاع داره پاسخ بده به من لطفا.

یک کاربر
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۸:۵۴ ب٫ظ

برای من خیلی جالبه این قضیه!
هفتاد هشتاد درصد داوطلب ها مخالف این حد نصاب و کلا مصاحبه ها هستند ولی اینجا دیگه هیچ کس پیش قدم نمی شه برای راه اندازی کارزار و کمپین برای لغو این تبعیض و دستکاری در نتایج .. :)

وحید
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  یک کاربر

عزیزم اینجا ایرانه و اعتراض و کارزار و … جواب نمیده.