پارسه
موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

فراخوان پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه ارومیه ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات پذیرش دکتری بدون آزمون استاد محور دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، مطابق اطلاعیه این دانشگاه، دانشگاه ارومیه به منظور ارتقای کیفی دوره های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر اساس ابلاغیه ۳۰۷۸۶۲۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ و آیین نامه پذیرش دکتری استاد محور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در رشته هایی که دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق آزمون دکتری هستند، طبق شیوه نامه اجرایی شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای ورود به دوره دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشجو پذیرش میکند.

دکتری استاد محور دانشگاه ارومیه

– در کلیه رشته/گرایش هایی که دانشگاه دارای پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است، دانشگاه مجاز به پذیرش دانشجو از طریق سهمیه استعداد درخشان بوده و بر اساس اعلام آمادگی گروه های آموزشی برای جذب دانشجوی دکتری استعداد درخشان فراخوان پذیرش صادر می گردد.

– درخواست متقاضیانی که طبق این شیوه نامه واجد شرایط پذیرش هستند، از سوی اداره استعدادهای درخشان به دانشکده‌ها ارسال می گردد.

– اسامی دعوت شدگان و زمان مصاحبه در وب سایت دانشگاه ارومیه -معاونت آموزشی، دفتر استعدادهای درخشان- اعلام می گردد.

– ارسال مدارک توسط متقاضی یا اعلام نتایج اولیه هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به معرفی گروه آموزشی و تایید دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه و تأیید نهائی سازمان سنجش آموزش کشور میباشد.

عناوین طرح های دکتری استاد محور ۱۴۰۲ دانشگاه ارومیه

رشته‌ها و ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری استاد محور دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر هستند:

ردیف نام استاد دانشکده رشته درجه علمی استادایده (عنوان طرح) تعداد پذیرش دانشجو
1دکتر مهدی عرفانیانمنابع طبیعی علوم و مهندسی آبخیز- حفاظت خاکدانشیار ارزیابی تأثیر تغییرات کاربردی اراضی ناشی از تغییر اقلیم بر فرونشست زمین در دشت ها و مناطق شهری با استفاده از سنجش از دور: جهت آمایش، برنامه ریزی و مدیریت1 نفر
2دکتر صمد حکمتی فریداقتصاد و مدیریتاقتصاد سنجیدانشیار بررسی اثر آزادسازی قیمت کالاهای مشمول رایانه بر فقر و نابرابری و تعیین چارچوب حمایت از اقشار آسیب پذیز1 نفر
3دکتر علی رضازادهاقتصاد و مدیریتاقتصاد مالی دانشیار اعمال سیاستهای مالی ضد چرخه ای در شرایط تحریم1 نفر
4دکتر هادی بهادریفنی و مهندسیعمران- ژئوتکنیکاستاد مطالعه و بررسی پهنه بندی زمین لغزش حاشیه راه های استان مازندران2 نفر

شرایط ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه ارومیه

الف- داشتن میانگین کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی دامپزشکی (میانگین معدل کمتر از ۱۷ دوره کارشناسی ارشد و ۱۶ دوره کارشناسی در دانشگاه های دولتی با ضریب همترازی میتوانند در فراخوان شرکت نمایند).

ب- تا آخرین تاریخ ابلاغی جهت دریافت مدارک متقاضی بیشتر از ۲ سال از دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

ج- کسب حداقل ۷ امتیاز از ردیف ۱ جدول ۱ (بر اساس امتیازات کسب شده از جدول ۲-۱) 

تبصره ۱: دانشجویان کارشناسی ارشد (ورودی ۱۴۰۰) و دکتری عمومی دامپزشکی (ورودی ۱۳۹۶) دانشگاه های همتراز و بالاتر از دانشگاه ارومیه که تمام واحدهای تئوری (غیر از پایان نامه) خود را گذرانده باشند در صورتی که رتبه اول کلاس باشند (شامل متقاضیانی می‌شود که تعداد ورودی در هر کد رشته محل در دوره کارشناسی ارشد، حداقل پنج نفر باشد) و همچنین با ارائه تائیدیه استاد راهنما مبنی بر اتمام کارهای پایان نامه و دفاع تا پایان شهریور ۱۴۰۲ می توانند بدون کسب هفت امتیاز بند ج ماده ۲ در آزمون مصاحبه شرکت نمایند (ارسال گواهی رتبه الزامیست).

تبصره ۲: تمامی مقالات ردیف ۱ جدول ۱ (مستخرج از پایان نامه) می‌بایست با ذکر نام اساتید راهنما و مشاور دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد/دکتری عمومی دامپزشکی باشند. مقالات بدون ذکر نام اساتید راهنما و مشاور هیچ امتیازی ندارند.

تبصره ۳: به مقالات مستخرج از پایان نامه که در مجلات معتبر داخلی و خارجی در مرحله بازنگری باشند تا ۲ امتیاز تعلق میگیرد.

مشروط بر اینکه صفحه نشان دهنده وضعیت مقاله در سایت مجله که به تایید استاد راهنمای دانشجو رسیده باشد، به همراه فایل مقاله ارسال شود.

د- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی– پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارزشیابی.

تبصره ۱: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری عمومی دوره های روزانه و نوبت دوم دانشگاه های دولتی که کلیه دروس غیر از پایان نامه را تا پایان نیمسال سوم (یا پایان نیمسال دوازدهم برای دکتری عمومی دامپزشکی) تحصیلیشان گذرانده اند، میتوانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۲: تا موعد ثبت نام در مقطع دکتری، مدرک فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی دانش آموختگان باید تا پایان شهریور ماه (۱۴۰۲/۰۶/۳۱) ارائه گردد.

تبصره ۳: رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد باشد.

نحوه ارائه مقالات یا فعالیت های علمی برگزیده

۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره یک مورد ارزیابی قرار گرفته و بایستی چاپ شده، دارای گواهی پذیرش چاپ یا تحت بازنگری باشند.

تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو می شود.

تبصره ۲: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله میباشد.

تبصره ۳: گواهی پذیرش چاپ باید مورد تایید هیات تحریریه با ذکر شماره مجله و دوره آن بوده و زمان چاپ آن تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ (پایان بهمن سال ۱۴۰۲) باشد.

۲- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.

۳- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خورازمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا)، باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۴- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد، در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه ارومیه

متقاضیان باید فرم درخواست را از طریق سایت اینترنتی دانشگاه ارومیه به آدرس معاونت آموزشی، دفتر هدایت استعدادهای درخشان، دریافت نموده و بعد از تکمیل به همراه سایر مدارک لازم از طریق پست پیشتاز حداکثر تا مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ به دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، کیلومتر ۱۱ جاده سرو، پردیس نازلو، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، صندوق پستی ۱۶۵ کد پستی ۵۷۵۶۱-۵۱۸۱۸ ارسال نمایند.

روی پاکت پستی علاوه بر مشخصات متقاضی عبارت زیر نیز درج شود: مربوط به پذیرش به شیوه استاد محور جهت ورود به دوره دکتری تخصصی رشته…

مدارک ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه ارومیه ۱۴۰۲

الف. فرم تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون (فرم الف)

ب. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

ج. تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریز نمرات

د. تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل) به همراه ریز نمرات

ه. تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد

و. تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه و ارسال کپی کامل از کلیه مقالات علمی و گزارشهای پژوهشی منتشر شده، اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اول تا سوم انفرادی و یا اول گروهی در جشنواره‌ها یا مسابقات معتبر علمی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، گواهی رتبه اول رشته/گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، گواهی کسب رتبه در المپیاد علمی دانشجویی کشور، کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان. (درصورت وجود هریک از موارد فوق).

م. گواهی پذیرش یا تحت بازنگری مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد، الزامی است.

ن. معرفی نامه علمی از استادان دوران تحصیل (ترجیحاً دوره کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

– ارسال اصل و کپی فیش واریزی به مبلغ ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال (دو میلیون و پانصد هزار ریال) به شماره حساب آموزشی دانشگاه ارومیه، در بانک مرکزی (در کلیه بانک‌ها قابل پرداخت میباشد).

– مدارک و وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.

– روی پاکت، نام و نام خانوادگی و نام رشته تحصیلی مورد تقاضا حتماً درج گردد.

– به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمیشود.

زمان اعلام نتایج نهایی دکتری استاد محور ۱۴۰۲ دانشگاه ارومیه

– نتایج نهایی از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس https://amuzeshi.urmia.ac.ir معاونت آموزشی دفتر هدایت استعدادهای درخشان اعلام خواهد شد (زمان تقریبی شهریور ماه).

– تغییر رشته و میهمان برای متقاضیانی که از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان پذیرش می شوند، ممنوع است.

– پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام میپذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی بر اساس فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

– ثبت نام قطعی پس از بررسی و پذیرش علمی و تایید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

جداول امتیازدهی دکتری استاد محور دانشگاه ارومیه

نحوه امتیازدهی سوابق پژوهشی

نحوه امتیازدهی سوابق آموزشی

نحوه امتیازدهی مصاحبه

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
مرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱:۱۰ ق٫ظ

با این شرایط همون بهتر طرف بره آزمون بده قبول بشه فک نکنم هیشکی بتونه از این طریق پذیرش بگیره