موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکتری دانشگاه اصفهان به شیوه استاد محور برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه اصفهان در راستای اجرای سیاست های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی با رویکرد شاگردپروری در تعامل اساتید و استعدادهای درخشان بر اساس آیین نامه دکتری استاد محور (شماره ۲/۳۷۹۶۰۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۸) از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه اصفهان و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در مقطع دکتری  دانشجو می‌پذیرد.

دکتری استاد محور دانشگاه اصفهان

بر اساس اعلام این دانشگاه، پذیرش دکتری استاد محور روش نوینی در پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان است که در آن، پذیرش و بکارگیری استعدادهای درخشان در دانشگاه‌های کشور با رویکرد شاگردپروری در تعامل اساتید و استعدادهای درخشان در راستای رفع نیازهای کشور انجام می‌شود.

در این شیوه پذیرش متقاضیان واجد شرایط استعدادهای درخشان توسط استاد میزبان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب می‌شوند. برای این منظور، استاد میزبان طرحی را برای رفع نیازهای جامعه از سامانه نظام ایده‌ها و نیازها انتخاب و با کمک دانشجویان استعدادهای درخشان پذیرفته شده به انجام می‌رساند. موضوع پایان نامه دانشجویان پذیرفته شده به این شیوه، موضوعی است که توسط استاد میزبان از سامانه نان انتخاب شده و شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آن را تصویب نموده است.

جهت مشاهده موضوعات مصوب هر استاد میزبان به جدول رشته های دارای پذیرش مراجعه کنید.

شیوه تحصیلی دانشجویان استعدادهای درخشان پذیرفته شده به شیوه استاد محور همانند شیوه تحصیلی دانشجویان پذیرفته شده از طریق کنکور است.

مراحل پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه اصفهان

مراحل پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استاد محور در دانشگاه اصفهان به شرح زیر است:

۱- ثبت نام متقاضیان پذیرش در فراخوان دانشگاه اصفهان

۲- ارسال مدارک متقاضیان واجد شرایط استعدادهای درخشان به استاد میزبان توسط معاونت آموزشی دانشگاه

۳- بررسی مدارک متقاضیان و انتخاب نفرات برتر توسط استاد میزبان ظرفیت پذیرش هر استاد میزبان ۱ نفر است.

۴- اعلام اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره توسط اساتید میزبان به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

۵- بررسی و تایید اولیه پذیرش توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

۶- اعلام اسامی پذیرفته شدگان به سازمان سنجش آموزش کشور برای تایید نهایی پذیرش

۷-اعلام نتایج نهایی پذیرش توسط سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه و اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان توسط دانشگاه

۱- رشته‌ های دکتری استاد محور دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲

دانشگاه اصفهان در رشته / گرایش های دوره دکتری که اعضای هیات علمی آن متقاضی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استاد محور هستند و موضوعات پژوهشی آن‌ها در شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسیده است پذیرش بدون آزمون انجام می‌دهد. لیست رشته / گرایش های دارای پذیرش اسامی اساتید میزبان و موضوعات پژوهشی هر یک از اساتید از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

 

تبصره ۱: چنانچه پیش از تایید نتایج پذیرش توسط سازمان سنجش به هر دلیل پذیرش استاد میزبان لغو شود، پذیرش دانشجوی آن استاد نیز لغو میشود و در چنین شرایطی هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد شد.

۲- شرایط متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون استاد محور دانشگاه اصفهان

۱-۲- داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همتراز شده هر یک از دوره های یاد شده طبق دستورالعمل مصوب شورای آموزشی دانشگاه (معدل کل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان نامه است).

تبصره ۱: طبق دستورالعمل مصوب یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای تخصصی آموزشی دانشگاه مورخ ۰۳/۱۶/ ۱۴۰۲ حداقل معدل های زیر ملاک عمل خواهد بود.

ـ داشتن حداقل معدل کل ۱۴/۵( چهارده و نیم) در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی ارشد برای دانشگاه‌های سطح یک؛

ـ داشتن حداقل معدل کل ۱۵/۵ (پانزده و نیم) در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد برای دانشگاههای سطح دو؛

ـ داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد برای سایر دانشگاه ها؛

تبصره ۲: ملاک ارزیابی معدل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد، پیوسته معدل کل دوره با رعایت حداقل ۱۷ (یا حداقل ۱۶ برای دانش آموختگان دانشگاههای سطح یک تبصره ۱) بدون احتساب نمره پایان نامه است.

۲-۲- طبق ابلاغ شماره ۲/۶۷۶۹۴ مورخ ۱۴۰۲/۴/۳، از تاریخ دانش آموختگی متقاضی بیش از دو سال نگذشته باشد (تاریخ دانش آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد باید از ۱۴۰۰/۴/۱ به بعد باشد).

۳-۲- متقاضی در صورت دانشجو بودن بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شود. در صورت پذیرش در مقطع دکتری و عدم فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ پذیرش لغو و عواقب آن به عهده شخص متقاضی است.

۴-۲- پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی ارشد بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است مدرک کارشناسی مدنظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

۵-۲- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده‌اند با احراز سایر شرایط میتوانند در فراخوان شرکت نمایند.

۳- شرایط پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه اصفهان 1402

۱-۳- ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استاد محور ۱ دانشجو برای هر استاد میزبان است.

۲-۳- پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری در دوره‌های روزانه به صورت رایگان است.

۳-۳- اتباع غیر ایرانی “مقیم ایران” ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.

۴-۳- دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در آیین نامه نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن پذیرش منوط به تایید سازمان مذکور است.

۵-۳- توافق نامه حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته های اولویت دار کشور ابلاغیه (شماره ۱۱/۱۴۴۳۶۴ تاریخ ۱۴۰۱/۶/۶) و شیوه نامه طرح شهید احدی برای پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی مصوب تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۶ شورای هدایت با بنیاد ملی نخبگان برای پذیرش بدون آزمون مورد تایید می‌ باشند.

۴- زمان و نحوه ثبت نام دکتری بدون آزمون استاد محور دانشگاه اصفهان

زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در فراخوان بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استادمحور در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه، اصفهان از ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۵/۱۵ و از طریق مراجعه به این آدرس انجام می‌شود.

متقاضیان گرامی لطفاً پیش از اقدام به ثبت نام آئین نامه پذیرش بدون آزمون و شرایط ثبت نام را به دقت مطالعه و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل فرمایند.

نکات مهم جهت ثبت نام در سامانه پذیرش بدون آزمون

ـ برای سهولت در انجام ثبت نام بهتر است راهنما را مطالعه و بر اساس آن اقدام نمایید.

ـ توصیه می‌شود برای اطلاع از نحوه ساماندهی رشته‌های تحصیلی برحسب دانشکده و گروه آموزشی، فهرست رشته‌های مورد پذیرش دانشگاه اصفهان را مطالعه نمایید. (برای انتخاب دانشکده و گروه آموزشی)

ـ درصورت نیاز، تماس با متقاضیان صرفاً از طریق تلفن همراه انجام می‌پذیرد. بنابراین در ثبت شماره تلفن همراه خود دقت نمایید.

– هزینه ثبت نام ۱/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال معادل ۱۰۰ هزار تومان است پرداخت به صورت اینترنتی و با اتصال به درگاه بانک مرکزی انجام خواهد شد؛ لذا متقاضیان لازم است به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال میباشد اقدام فرمایند. (لازم به ذکر است امکان استرداد وجوه واریزی وجود ندارد، لذا در تکمیل فرایند ثبت نام دقت فرمایید).

۵- مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه اصفهان 1402

برای ثبت نام الکترونیکی لازم است مدارک زیر با فرمت jpg یا pdf و حجم حداکثر ۱ مگابایت در سامانه ثبت نام بارگذاری شود.

مدارک الزامی

۱- عکس پرسنلی ۴*۳

۲- صفحه اول شناسنامه و روی کارت ملی

۳- فرم ثبت نام، متقاضیان باید فرم ثبت نام با فرمت word را تکمیل و با فرمت pdf ذخیره و بارگذاری نمایند. اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام باید به دقت تکمیل شود متقاضی باید استاد میزبان (حداکثر تا ۳ استاد) را انتخاب و نام و عناوین پژوهشی استاد یا استادان میزبان مدنظر را در فرم ثبت نام قید نماید. (فرم ثبت نام را از اینجا یافت نمایید).

۴- رزومه علمی شامل خلاصه‌ای از سوابق آموزشی و پژوهشی و افتخارات علمی متقاضی
۵- ریز نمرات دوره کارشناسی

۶- ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد

۷- تصویر مدرک تحصیلی دوره کارشناسی

۸- تصویر مدرک تحصیلی دوره کارشناسی ارشد یا گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

۹- چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد برای فارغ التحصیلان و پیشنهاده (پروپوزال) پایان نامه برای دانشجویان

مدارک اختیاری

۱۰- توصیه نامه از استادان راهنما و مشاور

۱۱- گواهی رتبه در دوره کارشناسی

۱۲- گواهی رتبه در دوره کارشناسی ارشد

۱۳ – صفحه اول مقالات علمی- پژوهشی یا علمی- ترویجی چاپ شده در مجلات معتبر

۱۴- نامه پذیرش مقالات علمی- پژوهشی یا علمی- ترویجی در دست چاپ در مجلات معتبر

۱۵- صفحه اول مقالات ارائه شده در کنفرانسهای معتبر علمی به همراه گواهی ارائه

۱۶- تصویر جلد کتاب و صفحه اطلاعات انتشار کتاب (در صورت تالیف یا ترجمه کتاب)

۱۷- گواهی همکاری در انجام طرحهای پژوهشی خاتمه یافته با ذکر مبلغ قرارداد طرح

۱۸- گواهی ثبت اختراع به همراه تائیدیه علمی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی

۱۹ – گواهی کسب عنوان دانشجوی نمونه با تایید معاونت دانشجویی وزارت علوم

۲۰- گواهی کسب رتبه ۱ تا ۳ در جشنوارههای معتبر علمی مورد تایید وزارت علوم

۲۱- گواهی کسب رتبه ۱ تا ۱۵ مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی

۲۲- گواهی دستاوردهای پژوهشی تجاری‌سازی شده با تایید مراجع ذیصلاح

۲۳- مدرک زبان معتبر

۲۴- سایر مدراک مرتبط با فعالیت های شاخص، علمی پژوهشی و فناوری متقاضی

توجه ۱: در صورتی که مدارک الزامی بارگذاری شده توسط متقاضی، ناقص ناخوانا و یا مخدوش، باشد، پرونده متقاضی بررسی نخواهد شد.
توجه ۲: در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی متقاضی در هر مرحله از ثبت نام و یا تحصیل از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود.

۶- فرآیند بررسی پرونده متقاضیان و اعلام نتایج

۱-۶- پس از اتمام مهلت ثبت نام پرونده متقاضیان توسط دفتر استعدادهای درخشان بررسی خواهد شد و مدارک متقاضیان واجد شرایط آئین نامه، برای بررسی و اعلام نتیجه به اساتید میزبان ارائه خواهد شد.

تبصره ۱: در صورت نیاز به انجام مصاحبه استاد میزبان زمان مصاحبه را به اطلاع متقاضی خواهد رساند و متقاضی باید در زمان تعیین شده با به همراه داشتن کلیه مدارک در گروه آموزشی استاد میزبان حضور یابد.

۲-۶- نتیجه بررسی مدارک متقاضیان توسط استاد میزبان به دفتر استعدادهای درخشان اعلام میشود. سپس نتایج پذیرش به صورت اولیه و غیر قطعی بر روی وب سایت دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد. لطفا متقاضیان از هرگونه مراجعه حضوری یا تماس تلفنی برای اطلاع از نتیجه خودداری فرمایند.

۳-۶- پس از اعلام نتایج اولیه، متقاضیانی که تمایل به انصراف از پذیرش دارند باید در موعد مقرری که در اطلاعیه پذیرش اعلام میشود، نسبت به اعلام انصراف کتبی اقدام نمایند تا نفرات ذخیره جایگزین گردند. تمامی عواقب ناشی از عدم انصراف در موعد مقرر به عهده متقاضی است.

۴-۶- پذیرش نهایی و قطعی منوط به تایید پذیرش توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. نتایج نهایی پس از تایید سازمان سنجش در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

۵-۶- ثبت نام در فراخوان و دارا بودن شرایط به منزله پذیرش نمی‌باشد و دانشگاه در قبول و یا رد تقاضا اختیار دارد.

تذکر مهم: در پایان یادآور میشود فرآیند گردش کار در سامانه انجام میگیرد، لذا از ارسال مدارک خود به صورت پستی اکیداً خودداری فرمایید. مدارکی که به صورت پستی به دفتر استعداد درخشان دانشگاه یا گروه‌های آموزشی ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nazgol
شهریور ۶, ۱۴۰۲ ۷:۳۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر، نتایج استاد محور کی اعلام میشه؟

کامران
مرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۷:۲۱ ب٫ظ

سلام. لطفا راهنمایی فرمایید که در چه بازه ای دانشگاه اسامی را به سنجش اعلام میکند. من هیچ ابلاغیه ای از سنجش ندیدم که بگه از تاریخ فلان تا فلان اسامی پذیرفته شدگانو معرفی کنیو

Sharifi
مرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۴۴ ب٫ظ

سلام ارشد دانشگاه آزاد باشیم هم میتونیم توی طرح شرکت کنیم یا فقط دانشجویان دولتی؟

محمد
مرداد ۳۰, ۱۴۰۲ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Sharifi

خیر

شیما
مرداد ۸, ۱۴۰۲ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام از پایان ارشد تا اکنون بیشتر از د سال میگذره آقا میتونم اقدام کنم
معدلم عالیه

Nazgol
مرداد ۹, ۱۴۰۲ ۷:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیما

خیر نهایت دو سال