موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

راهنمای تصویری نحوه ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نحوه ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۳ سراسری و آزاد به صورت تصویری و گام‌به‌گام در این مطلب توضیح داده شده است.

به گزارش پی اچ دی تست، راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم ثبت‌نام آزمون دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

نحوه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ (راهنمای تصویری)

۱- بعد از ورود به صفحه اصلی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش از چند مسیر می‌توانید به صفحه ثبت‌نام در آزمون دکتری وارد شوید.

مسیر اول: در صفحه اصلی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، ردیف وسط، روی عنوان «دکترای تخصصی» کلیک کنید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1403

مسیر دوم: در ستون اطلاعیه در صفحه اصلی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، با ورود به سیستم ثبت‌نام، روی آدرس کلیک کنید.

ثبتنام کنکور دکتری تخصصی

روش ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

۲- متقاضیان برای ثبت‌نام در آزمون، پس از ورود به صفحه ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ همانند شکل زیر وارد محیط ثبت‌نام می‌شوند:

روش ثبت نام آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳

۳- در صفحه «ثبت‌نام جدید» جهت ادامه مراحل نیاز به تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام دکتری ۱۴۰۳ دارید. برای تهیه این کارت، از منوی سمت راست بر روی گزینه خرید کارت کلیک کنید.

خرید کارت ثبت نام آزمون دکتری 1403

۴- در این صفحه با انتخاب گزینه سریال ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و انتخاب دکمه «تأیید و ادامه» به صفحه‌ای وارد خواهید شد که لازم است مشخصات خود را به صورت دقیق وارد نمایید.

هزینه ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

۵- با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با پرداخت هزینه ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۳، نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید.

خرید سریال اعتباری ثبت نام کنکور دکتری

نحوه خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

شماره سریال ۱۲ رقمی ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۳

۶- پس از پرداخت هزینه، وارد صفحه‌ای خواهید شد که شامل شماره سریال لازم جهت ثبت‌نام آزمون دکتری است.

با توجه به ارسال کد تایید به شماره تلفن همراه شما در زمان شروع ثبت‌نام، ضرورت دارد از شماره موبایل خود که که در دسترس بوده و همواره روشن است استفاده کنید.

۷- متقاضیان با ورود به صفحه «ثبت نام جدید» نسبت به درج سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نام (تصویر زیر) اقدام کنید تا وارد مرحله بعدی فرایند ثبت‌نام شوید:

نحوه درج سریال ۱۲رقمی ثبت‌ نام آزمون دکتری 1403

۸- پس از درج سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نام، وارد مرحله بارگیری عکس (تصویر زیر) شده تا طبق دستورالعمل مندرج در این تصویر و توضیحات مربوط به آن در دفترچه راهنما، نسبت به انجام و تأیید این مرحله اقدام کنید.

ثبت نام کنکور دکتری 1403 - 1404 سراسری و آزاد

۹- پس از آپلود عکس در این صفحه و کلیک بر روی گزینه ارسال عکس و مشاهده عکسی که در سایت بارگذاری کرده‌اید می‌توانید بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

عکس ثبت نام کنکور دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۳

۱۰- در این مرحله پس از بارگذاری عکس خود وارد مرحله‌ی تکمیل بندهای تقاضانامه ثبت‌نام می‌شوید که لازم است با دقت و براساس مفاد مندرج در دفترچه راهنما نسبت به تکمیل تمامی بندهای آن تا انتهای تقاضانامه اقدام کنید. 

دقت کنید که وارد کردن تمام اطلاعاتی که با ستاره قرمز رنگ مشخص شده، الزامی است.

نحوه تکمیل فرم ثبت‌نام کنکور دکتری 1403

به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند.

ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد.

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام دکتری

جهت دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد، کد محل صدور شناسنامه، کد رشته امتحانی، کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد و کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد و موارد مشابه بر روی گزینه اطلاعات بیشتر که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

در ردیف های ۱، ۲ و ۳: متقاضی باید در محل مورد نظر نام خانوادگی، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطور کامل و خوانا وارد کند (از به کار بردن مَد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود).

در ردیف ۴: متقاضی باید برحسب اینکه، زن یا مرد می باشد، دایره مربوط را علامت‌گذاری نماید.

در ردیف ۵: متقاضی باید از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوط درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.

در ردیف ۶: متقاضی باید سری و سریال شناسنامه خود را در محل مربوط درج نماید.

در ردیف ۷: متقاضی باید روز، ماه و سال تولد خود را در محل مربوط درج نماید (دو رقم اول سال تولد یعنی ۱۳ درج گردیده است.)

در ردیف ۸: متقاضی باید حتماً کد ملی خود را که عددی ده رقمی می باشد، از سمت چپ به راست و در محل مربوطه درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

در ردیف ۹: متقاضی باید با علامت‌گذاری در یکی از دایره ها، دین خود را مشخص نماید.

مراحل ثبتنام آزمون دکتری سراسری و آزاد 1403

در ردیف ۱۰: متقاضیان استفاده از هر یک از سهمیه‌های پذیرش، حسب مورد باید یکی از موارد این بند را علامت گذاری کنید.

رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح شامل: ۱- ستاد کل نیروهای مسلح، ۲- ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی، ۳- ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴- سازمان بسیج مستضعفین، ۵- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ۶- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هستند.

در ردیف ۱۱: داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامت‌گذاری مورد مورد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و یا ۲۱ بند ۱۰، متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح و همسر و فرزندان آنان) شده است، باید مدت حضور در جبهه خود را برحسب ماه، در محل مربوط درج نماید.

در ردیف ۱۲: داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامت‌گذاری مورد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و یا ۲۱ بند، متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح و همسر و فرزندان آنان) است باید کد پیگیری ۱۲ رقمی خود را در محل مربوط و از چپ به راست درج نماید.

  • در صورتی که ارگان تأییدکننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل نیروهای مسلح است، لازم است برای دریافت کد پیگیری به نواحی محل اعزام خود مراجعه کرده و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، آن را در این بند درج کنید (کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران برای هر آزمون متفاوت است).

  • در صوِرتی که ارگان تأییدکننده سهمیه شما، وزارت جهاد کشاورزی است کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران عبارت است از: (کد ملی خود رزمنده+۵۵). مثال: اگر کد ملی رزمنده: ۰۳۲۱۶۴۰۶۷۰ باشد کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگر: ۵۵۰۳۲۱۶۴۰۶۷۰ خواهد بود.

  • متقاضیان ارگان جهاد کشاورزی، در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهام در این خصوص به ادارات امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه نمایند.

در ردیف ۱۳: متقاضی باید شهر محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحات ۲۸ و ۲۹ مشخص و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف ۱۴: متقاضی باید شهر محل صدور شناسنامه خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحات ۲۸ و ۲۹ مشخص و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف ۱۵: متقاضیان ذکور باید وضعیت نظام وظیفه خود را با توجه به شرایط داوطلبان مندرج در صفحه ۱۷ همین دفترچه با یکی از کدهای ۱ تا ۱۱ مشخص نمایند.

در ردیف ۱۶: متقاضیان اتباع خارجی با علامت‌گذاری در دایره های این ردیف، ملیت خود را مشخص نموده و کد پیگیری ۱۳ رقمی خود را در محل مخصوص درج نمایند.

مراحل ثبت نام کنکور دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

در ردیف ۱۷: آن دسته از متقاضیانی که نوع معلولیت آنان بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، آسیب گفتار و زبان، تکاملی رشد (اتیسم) و اعصاب و روان است، باید با علامت‌گذاری در دایره‌های این ردیف وضعیت خود را مشخص کنند.

در ردیف ۱۸: آن دسته از داوطلبان چپ دست که متقاضی استفاده از صندلی مخصوص در جلسه آزمون می باشند، این بند را علامت‌گذاری نمایند.

در ردیف ۱۹: متقاضیان وضعیت تحصیلی و یا فارغ التحصیلی خود را، میبایست در این بند علامت‌گذاری نماید.

تذکر مهم: منظور از کارشناسی ارشد پیوسته دوره‌ای ۵ ساله است که پس از پایان دوره متوسطه آغاز شده و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای معین، مدرک کارشناسی ارشد دریافت می‌کند (مانند رشته‌های تحصیلی: الهیات و معارف اسلامی و ارشاد گرایش‌های: فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام، قرآن و حدیث) و منظور از دکتری عمومی دوره‌ای است ۶ ساله، که پس از پایان دوره متوسطه آغاز شده و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای معین، مدرک دکتری عمومی دریافت می‌کند (مانند رشته‌های تحصیلی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی).

در ردیف ۲۰: متقاضی باید گروه امتحانی خود را که در آزمون آن شرکت خواهد کرد، با علامت‌گذاری در یکی از دایره های مربوط مشخص نماید.

در ردیف ۲۱:متقاضی، کد مجموعه امتحانی را که متقاضی شرکت در آزمون آن است از قسمت معرفی مجموعه‌های امتحانی (صفحات ۳۰ تا ۶۳) استخراج و در این بند درج کند.

در ردیف ۲۲: متقاضی بایستی زبان خارجی امتحانی خود را بر اساس زبان خارجی تعریف شده در رشته امتحانی انتخابی، با علامت‌گذاری یکی از موارد این بند مشخص نماید.

در ردیف ۲۳:متقاضی کدرشته تحصیلی مقطع کاردانی خود را که نام رشته فراغت از تحصیل درآن مجموعه رشته تحصیلی قرار میگیرد از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۴: متقاضی کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کاردانی خود را از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۵:متقاضی باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کاردانی خود را به روز، ماه و سال در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۶:متقاضیان باید معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع کاردانی خود را بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج کنند. به عنوان مثال: برای معدل ۲/۸۵، در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ درج شود.

در ردیف ۲۷: متقاضی کدرشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود را که نام رشته فراغت از تحصیل درآن مجموعه رشته تحصیلی قرار می‌گیرد از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۸: متقاضی کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی خود را از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۹: متقاضی باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کارشناسی خود را به روز، ماه و سال در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۰: متقاضی باید معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی خود را بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج کند. به عنوان مثال: برای معدل ۲/۸۵، در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ درج شود.

مدارک ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

در ردیف ۳۱: متقاضی کدرشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود را که نام رشته فراغت از تحصیل در آن مجموعه رشته تحصیلی قرار می‌گیرد از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۲: متقاضی کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود را از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۳: متقاضی باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود را به روز، ماه و سال در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۴: فارغ‌التحصیلان معدل کل اکتسابی را براساس معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی و دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی، میانگین واحدهای گذرانده خود را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۴/۶/۳۱ خود را بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج کنند. به عنوان مثال: برای معدل ۲/۸۵، در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ درج شود.

  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی، لازم است نسبت به تکمیل و تأیید فرم معدل مندرج در صفحه ۶۴ دفترچه راهنما، از سوی دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود اقدام و آن را نزد خود نگهداری کنند، تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه کنند.

در ردیف ۳۵: مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان هستند، بایستی این بند را علامت‌گذاری کنند.

در ردیف ۳۶: مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که متقاضی استفاده از سهمیه مربیان هستند و بند ۳۵ فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی را علامت‌گذاری کرده اند، لازم است کد دانشگاه یا موسسه محل خدمت خود را از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان استخراج و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۳۷: متقاضی با علامت‌گذاری در یکی از موارد هفت‌گانه این بند وضعیت اشتغال خود را مشخص کند.

تبصره ۱: متقاضیان رسمی و پیمانی شاغل در نیروهای مسلح (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) لازم است فقط گزینه «نظامی» را علامت‌گذاری کنند.

تبصره ۲: شاغلین رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش که متقاضی رشته‌های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ویژه فرهنگیان هستند، لازم است متناسب با وضعیت استخدامی خود، نسبت به علامت‌گذاری یکی از گزینه‌های «دولتی-رسمی» و یا «دولتی-پیمانی» اقدام کرده و در بند بعدی (بند ۳۸) محل اشتغال خود را نیز (وزارت آموزش و پرورش) مشخص و انتخاب کنند.

در ردیف ۳۸: متقاضی شاغل باید محل اشتغال به کار خود را در این بند مشخص کند.

در ردیف ۳۹: متقاضیانی که در آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده‌اند این بند را تکمیل کنند.

در ردیف ۴۰: متقاضی باید کد و نام استان و کد و نام شهرستان محل اقامت خود را برای تعیین حوزه امتحانی از جدول شماره ۲ (مندرج در صفحات ۲۸ و ۲۹ دفترچه) استخراج و سپس کدهای مذکور را از چپ به راست در محل‌های مربوط درج کند.

آزمون ورودی مقطع دکتری تخصصی (Ph. D) سال ۱۴۰۳ منحصراً در داخل کشور برگزار می‌شود.

مدارک ثبتنام آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳

در ردیف ۴۱: متقاضی باید کد و نام استان و کد و نام شهرستان محل اقامت و سکونت اصلی خود را از جدول شماره ۲ مندرج در صفحات ۲۸ و ۲۹ دفترچه استخراج و در این بند درج کند. همچنین لازم است متقاضیان آدرس دقیق پستی محل اقامت و سکونت اصلی خود را مطابق موارد خواسته شده در این ردیف تکمیل کند.

در ردیف ۴۲: متقاضی باید کد پستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی است در محل مربوط از چپ به راست درج کرده و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری کند.

در ردیف ۴۳: متقاضی باید شماره تلفن ثابت خود را با کد پیش شماره تلفن شهر مربوطه، در این بند از سمت چپ به راست درج کند.

در ردیف ۴۴: متقاضی باید شماره تلفن همراه خود را بطور کامل در محل مربوط درج کند (با توجه به ارسال کد تایید به شماره تلفن همراه در زمان شروع ثبت‌نام و مراحل بعدی، ضرورت دارد از شماره موبایل خود که در دسترس بوده و همواره روشن است استفاده کنید).

این بند از تقاضانامه در هیچ یک از مراحل ویرایش اطلاعات، قابل ویرایش نیست.

در ردیف ۴۵: آن دسته از متقاضیانی که دارای پست الکترونیکی هستند از سمت چپ به راست آدرس پست الکترونیکی خود را در این ردیف درج کنند.

مراحل ثبتنام آزمون دکتری تخصصی 1403 - 1404 سراسری و آزاد

۱۱- بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه «اینجانب ضمن مطالعه کلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی کامل فرم تقاضانامه را تکمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می‌نمایم»، بر روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

۱۲- پس از نمایش اطلاعات صفحه ثبت‌نام که حاوی کد پیگیری ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ (کد ۱۲ رقمی) است ثبت‌نام به اتمام رسیده است.

پس از تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام لازم است نسبت به پرینت تقاضانامه تکمیل شده (نمونه تقاضانامه تکمیل شده در تصویر زیر) که حاوی اطلاعات متقاضی و همچنین شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام ۱۶ رقمی است اقدام و تا پایان مراحل آزمون نگهداری کنید.

  • صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص متقاضی است.

نحوه ثبت نام کنکور دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۳ (راهنمای تصویری)

نکات مهم در ثبت نام آزمون دکتری

برای پیشگیری از مشکلاتی که در ثبت‌نام برخی متقاضیان در سالهای قبل روی داده است، موارد زیر را رعایت کنید:

✅ قبل از تأیید نهایی، اطلاعات و بخصوص «عکس» خود را کنترل کنید و این کار را به فرد دیگری واگذار نکنید.

✅تهیه یک برگ پرینت از فرم نهایی ثبت‌نام (با شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی) برای کنترل و نگهداری در پرونده شخصی متقاضی الزامی است.

✅ اطلاعات کارت‌های اعتباری را تا پایان مراحل آزمون (پائیز سال ۱۴۰۳) نزد خود نگهداری کنید.

✅معدل متقاضیان تاثیری در مراحل گزینش این سازمان ندارد و صرفاً براساس شیوه‌نامه اعلامی در مرحله بررسی سوابق آموزشی فرد و توسط دانشگاه‌های محل مصاحبه مورد بررسی قرار میگیرد. 
 
در صورتی که کدرشته یا کد دانشگاه مورد نظر شما در سیستم وجود ندارد از کد عنوان «سایر» استفاده کنید.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Z
آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان ۱۴۰۳ هم مثل سال گذشته ۱۴۰۲ هستش؟

shaden
آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۶:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان
در قسمت اتباع خارجی
ایرانی هستیم باید گزینه هیچکدام رو بزنیم؟ یا هیچی نباید زد؟

آزیتا
آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام خوب هستید من در مراحل ثبت نام دکتری به مشکل خوردم در قسمت درج محل تولد کد برای متولدین خارج فعال نشده و می توانم محل تولد و صدور را درج کنم در دفترچه نوشته کد ۹۹۹۹ بزنید ولی خطا می گیرد با کجا باید تماس بگیرم می تواند راهنمایی کند ؟

جسی
آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  آزیتا

درود بر شما.
محل تولد شما کدام کشور است؟

ز
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۷:۴۴ ب٫ظ

سلام ببخشید ازمون سهمیه شاگرد اولی مقطع ارشد رو داره؟

ویکتاریون
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ز

سلام. اونی که اثرش شبیه یک سوم کردن رتبه بود؟ نه اون رو نداره. حداکثر ممکنه توی مصاحبه یه امتیازی برای گواهی رتبه اولی لحاظ کنن.

ز
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ز

سلام بله من شاگرد اول ارشد شدم میخواستم ببینم الان برای ثبت نام سهمیه شاگرد اولی داره یا نه مثل اینکه نداره چون ارشد داشت فکر کردم دکتری هم داره….. ممنون از راهنماییتون…

ویکتاریون
آبان ۲۰, ۱۴۰۲ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ز

نداره ولی شانست رو برای بدون آزمون خیلی بیشتر می کنه به نظرم.

آرزو
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۸:۳۷ ب٫ظ

اوقات خوش، پرسشی در این خصوص دارم. ممنون میشم چنانچه راهنمایی بفرمائید. من فارغ التحصیل سال ۱۴۰۱ هستم که در دانشنامه کارشناسی ارشدم اصلا معدل درج نشده. برای دریافت معدل کارشناسی ارشد باید چیکار کنم؟ می دونم که باید حضوری به دانشگاهم مراجعه کنم اما واقعا سخته مسافت و زمان طولانی را بخاطر معدل برم دانشگاه. میشه بخش مربوطه را در فرم ثبت نام آزمون دکتری خالی بگذاریم؟

ویکتاریون
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

معدل مهم ترین بخش ثبت نامه، خالی نمی تونه بمونه و غلط هم نباید بزنین. دانشگاه همراه با دانشنامه ریزنمرات رو تحویل میده که اونجا معدل رو زده. ریزنمرات رو سر مصاحبه از شما می خوان و بالاخره باید به طریقی از دانشگاه قبلی بگیرین. ولی برای ثبت نام از معدل نوشته شده در کارنامه غیر رسمی که توی سایت دانشگاه هست استفاده کنین.

امیر
آبان ۱۸, ۱۴۰۲ ۵:۱۲ ب٫ظ

سلام
دوستان وقتی سال اخر باشی، هنوز فارق نشدی تاریخ دقیق اخذ مدرک رو چی باید زد؟

سلام
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

فارق نه ، فارغ
مثلا داوطلب دکتری هستید؟

ویکتاریون
آبان ۱۹, ۱۴۰۲ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

۳۱ شهریور.