موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

شروع ثبت نام پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه خوارزمی ۱۴۰۳ 

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

متقاضیان دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه خوارزمی بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان، از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در رشته‌های مندرج در جدول، بدون شرکت در آزمون، دانشجوی دکتری می‌پذیرد. شرایط داوطلبان و مشخصات رشته/گرایش ها، به شرح ذیل می‌باشد:

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی

شرایط پذیرش متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی به شرح زیر است:

شرکت در فراخوان و داشتن شرایط و دعوت شدن به مصاحبه به منزله پذیرش نهایی نمی‌باشد. پذیرش نهایی بعد از اعلام اسامی پذیرفته شده‌ها توسط دانشگاه به سایت سازمان سنجش و تائید نهایی این سازمان و همچنین تائید صلاحیت عمومی متقاضی توسط دفتر گزینش دانشجو وزارت علوم می‌باشد.

الف- شرایط عمومی

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام با یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۲- متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران.

۳- نداشتن ممنوعیت از تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح.

ب- شرایط اختصاصی

۱- دانش آموختگان دارای میانگین کل ۱۶ و یا بالاتر در مقطع کارشناسی برای تمامی رشته‌ها

۲- دانش آموختگان دارای میانگین کل ۱۷ و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد برای تمامی رشته‌ها و (دفاع از نمره پایان نامه با درجه عالی و خیلی خوب بین نمره ۱۸-۲۰) میباشند.

۳- بر اساس ابلاغیه شماره ۲/۲۲۶۰۶۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ معاونت محترم آموزشی وزارت عتف، از تاریخ دانش آموختگی متقاضیان تا مهر ۱۴۰۳ بیش از سه سال نگذشته باشد، لذا دانش آموختگانی که در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ و قبل از آن دانش آموخته شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند. تاریخ فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد متقاضی باید از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ به بعد باشد.

۴- طول دوره تحصیل دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر ۵ نیمسال باشد.

۵- کسب حداقل ۷ امتیاز از ردیف شماره ۱ بخش امتیازات پژوهشی (درج شده در جدول های انتهای اطلاعیه) در زمان بررسی مدارک الزامی می‌باشد. داشتن حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی یا ISI مستخرج از پایان نامه چاپ شده یا دارای گواهی معتبر چاپ دارای شماره و زمان چاپ مقاله الزامی می‌باشد. چنانچه متقاضی هنوز موفق به دفاع از پایان نامه خود نشده، مقالات ارائه شده باید در جهت رشته دانشجو باشد.

توجه

• متقاضیان فاقد مقاله علمی و پژوهشی یا ISI و یا فاقد گواهی پذیرش چاپ مقاله علمی و پژوهشی یا ISI، مجاز به ثبت نام در این فراخوان نمی‌باشند.

• متقاضیانی که تنها یک مقاله همایشی یا کنفرانسی دارند نیز مجاز به ثبت نام در این فراخوان نمی‌باشند.

۶- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه مطابق با جدول ارزشیابی درج شده در انتهای اطلاعیه

۷- پذیرش برای ورود به دوره تحصیلی دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی، صرفا از بین دانش آموختگان دانشگاه‌های دولتی معتبر و از بین پردیس‌های خود گردان صرفا پردیس خود گردان دانشگاه خوارزمی انجام خواهد گرفت.

۸- کسب حداقل نمره ۵۰ از آزمون زبان MCHE یا معادل آن در سایر آزمون‌های زبان معتبر تا قبل از آزمون جامع دکتری

تبصره ۱: آزمون‌های زبان معتبر مطابق با جدول شماره ۴، به قرار ذیل است. داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است.

MSRT (MCHE) -IELTS -TOEFL (PBT) -TOEFL (IBT) -TOEFL (CBT) -TOLIMO

تبصره ۲: چنانچه متقاضیان، دارای مدرک زبان معتبر باشند، مطابق با جدول شماره ۴ امتیاز لازم را کسب خواهند کرد.

متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند لیکن امتیاز مدرک زبان را کسب نخواهند کرد. این افراد در صورت پذیرش و قبولی نهایی، باید تا قبل از آزمون جامع دکتری، مدرک زبان معتبر خود را با کسب حد نصاب لازم مطابق با ضوابط و مقررات دانشگاه، ارائه کنند.

۹- به شرط داشتن همه شرایط، در صورتی که متقاضی از بین شرایط اختصاصی، حائز شرایط در یکی از سه بند زیر نباشد،

  • بند ۱ مربوط به داشتن حداقل معدل ۱۶ کارشناسی (حداکثر یک نمره پایین‌تر از حد نصاب تعیین شده قابل قبول می‌باشد)،

  • یا بند ۲ مربوط به داشتن حداقل معدل ۱۷ کارشناسی ارشد (حداکثر یک نمره پایین‌تر از حد نصاب تعیین شده قابل قبول می‌باشد)

  • و یا بند ۴ مربوط به طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (حداکثر یک نیمسال بیشتر از سنوات تعیین شده قابل قبول می‌باشد)، مجاز به شرکت در فراخوان بوده و مدارک ایشان بررسی خواهد شد.

ج- نحوه ارائه مقالات یا فعالیت‌های علمی برگزیده

۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مرتبط با پایان نامه یا رشته تحصیلی دانشجو باشد.

تبصره‌های مهم بند ۱

تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی، فرصت خواهد داشت مقاله خود را که دارای گواهی پذیرش می‌باشد به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره ۲: منظور از پذیرش نهایی مقاله داخلی، پذیرش با ذکر شماره چاپ در مجله و زمان چاپ می‌باشد و برای مقاله خارجی، داشتن شماره DOI شرط پذیرش قطعی مقاله می‌باشد.

تبصره ۳: مجلات دارای سایر نمایه‌های معتبر بین المللی، معتبر محسوب نشده و در هر مورد نیازمند مستندات لازم در مورد کیفیت مجله و فرآیند داوری و بررسی‌های بیشتر است بنابراین چنانچه دانشگاه برای اعتبارسنجی مجلات و مقالات، مستندات بیشتری را طلب نماید، داوطلب موظف است مدارک لازم را ارائه نماید ضمن آنکه مقالات خارجی اعم از ISI و SCOPUS و… نباید در لیست سیاه وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داشته باشند، در این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

۲- مجلات دارای نمایه ISC که دارای درجه علمی-پژوهشی نباشند، معتبر محسوب نمی‌شوند.

۳- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تائید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۴- برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تائید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۵- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تائید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۶- مقاله، اختراع و یا کتابی معتبر خواهد بود که داوطلب در آن نفر اول و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد. در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

نکات مهم

۱- به داوطلبان توصیه می‌شود به منظور اطلاع از اسامی افراد دعوت شده به مصاحبه، زمان و مکان برگزاری مصاحبه و یا هرگونه نکته لازم، اطلاعیه‌های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه به نشانی www.khu.ac.ir بطور منظم پیگیری نمایند.

۲- متقاضیانی که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد هستند مشروط به اینکه تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند می‌توانند از تسهیلات فوق استفاده نمایند در غیر این صورت پذیرش آن‌ها لغو خواهد شد.

۳- افرادی که تاریخ فراغت از تحصیل کارشناسی ارشد آن‌ها قبل از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ می‌باشد مجاز به شرکت در این فراخوان نمی‌باشند.

۴- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می‌توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

۵- هر داوطلب فقط مجاز به انتخاب یک رشته/گرایش دکتری است.

۶- دانش آموختگان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی، دوره‌های مجازی، نیمه حضوری و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور مجاز به شرکت در این فراخوان نمی‌باشند.

۷- اولویت ادامه تحصیل دانشجو در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد مطابق با جدول رشته‌ها می‌باشد.

۸- تغییر رشته و گرایش پس از قبولی و کسب پذیرش به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.

۹- در صورت انصراف فرد پذیرفته شده، تعیین جایگزین فقط با تایید دانشکده و گروه مربوطه و کمیته معاونت آموزشی دانشگاه و با شرط کسب امتیاز لازم امکان‌پذیر خواهد بود.

دکتری بدون آزمون دانشگاه خوارزمی

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی از تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱ لغایت ۱۴۰۳/۲/۲۵ با مراجعه به نشانی اینترنتی زیر نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

لینک ثبت نام

• داوطلبان لازم است با ورود به سایت گلستان بر روی قسمت متقاضیان استعداد درخشان (بدون آزمون) مقطع دکتری تخصصی کلیک نمایند.

• وارد منوی ثبت مشخصات اولیه داوطلب شده

• مشخصات اولیه خود را به طور کامل وارد نمایند.

• بعد از وارد نمودن اطلاعات اولیه نسبت به ایجاد و تعریف شناسه کاربری و گذر واژه اقدام نموده و آن را به خاطر سپرده و ذخیره و نگهداری نمایند و از سامانه خارج شوند.

• مجددا به نشانی https://golestan.khu.ac.ir مراجعه نموده و حساب کاربری خود را وارد نمایند.

• با کلیک بر روی متقاضیان استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی اطلاعات لازم را کامل نمایند.

• داوطلبان می‌بایست شماره پرونده‌ای که سیستم برای آن‌ها ایجاد می‌کند را برای پیگیری‌های بعدی ذخیره و نگهداری نمایند.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه خوارزمی ۱۴۰۳

۱ – تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه.

۲ – تصویر عکس ۳×۴ جدید

۳ – تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی.

۴ – تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد که نمره پایان نامه حتما در آن درج شده باشد (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب پایان نامه و با احتساب نمره پایان نامه باید به تفکیک ارائه شود). چنانچه هنوز دانشجو هستید به جای مدرک کارشناسی ارشد فرم شماره ۲ را با مهر و امضاء مسئول مشخص شده در فرم تکمیل و بارگذاری نمایید.

۵ – تصویر ریز نمرات دوره کاردانی (جهت دانشجویانی که دوره کارشناسی آن‌ها به صورت ناپیوسته بوده است).

۶ – تصویر ریز نمرات دوره کارشناسی.

۷ – تصویر ریز نمرات دوره کارشناسی ارشد (با گزارش ۱۰۰۰ از سیستم جامع گلستان و به صورت غیر رسمی نیز ایرادی ندارد).

۸- برای متقاضیان مرد چنانچه وضعیت سربازی ایشان معافیت تحصیلی می‌باشد، باید در هنگام ثبت نام در سیستم گلستان گزینه مشمول را انتخاب نمایند.

۹- تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اولیه (فرم شماره ۱)

۱۰- تصویر صفحه اول مقالات متقاضی که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقالات ISC ،ISI به همراه مستندات رتبه مجله‌ای که در آن چاپ یا پذیرش شده باشد (تصویر جلد مجله الزامی می‌باشد).

چنانچه متقاضی دارای بیش از یک مقاله می‌باشد، می‌تواند تصویر همه مقالات را در یک نسخه Word گذاشته و فایل Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

۱۱- گواهی پذیرش چاپ مقاله معتبر برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند. چنانچه تعداد صفحات بالا است آن‌ها را در یک نسخه Word گذاشته و فایل Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

۱۲- گواهی رسمی و معتبر دال بر علمی – پژوهشی بودن مجله‌ای که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد. چنانچه تعداد صفحات بالا است آن‌ها را در یک نسخه Word گذاشته و فایل Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

۱۳- تصویر کلیه مقالات ارائه شده در کنفرانس ها، کلیه تالیفات، کتب، فعالیت‌های پژوهشی داوطلب. چنانچه متقاضی دارای بیش از یک مقاله می‌باشد، می‌تواند تصویر همه مقالات را در یک نسخه Word گذاشته و فایل Word را به pdf تبدیل کرده و سپس بارگذاری نماید.

۱۴- گواهی دال بر احراز حدنصاب یکی از آزمون‌های زبان معتبر (در صورت دارا بودن) مطابق با جدول شماره ۴.

۱۵- معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره‌های معتبر علمی (خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا) برای برگزیدگان جشنواره‌های علمی.

۱۶- معرفی نامه از دبیرخانه المپیادهای دانشجویی کشور برای دانشجویان دارای رتبه در المپیاد.

۱۷- تصویر فیش واریزی جهت هزینه ثبت نام به مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ریال (دو میلیون ریال) قابل پرداخت از طریق سامانه سیستم گلستان.

ضمنا هزینه‌ی دریافت شده جهت بررسی مدارک بوده و به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

نکات مهم

– ثبت نام در فراخوان دکتری استعداد درخشان به صورت اینترنتی می‌باشد.

مدارک داوطلبان و وجه دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. به مدارک ناقص و یا ثبت نام پس از مهلت مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– دانشکده در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار می‌باشد.

– ارائه یک نسخه از پایان نامه و نیز نسخه اصل سوابق کلیه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی می‌باشد.

– با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت می‌باشد. داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.

– پذیرش نهایی داوطلب بطور همزمان از طریق چند دانشگاه و سازمان سنجش آموزش کشور مجاز نیست، مضافاً آنکه داوطلب نمی‌تواند بطور همزمان توسط چندین دانشگاه درخواست پذیرش قطعی نماید.

– بدیهی است تاریخ اعلام شده برای ثبت نام (۱۴۰۳/۲/۲۵) به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و ثبت نام‌های پس از تاریخ یاد شده مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

– پذیرش دانشجویان به صورت مشروط بوده و پس از تایید سازمان سنجش و مراجع ذیصلاح قطعی می‌گردد.

-در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی داوطلب در هر مرحله ای، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن به عهده داوطلب خواهد بود.

– خواهشمند است متقاضیان قبل از تکمیل فرم درخواست شرایط فراخوان را به دقت مطالعه نموده و پس از اطمینان از احراز شرایط نسبت به ثبت نام و واریز وجه اقدام نمایند.

– در خصوص اطلاع از محل تحصیل رشته (تهران یا کرج)، باید به دفترچه سازمان سنجش مراجعه و یا از دانشکده‌های مربوطه پرسیده شود.

– اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه و همچنین زمان و مکان برگزاری مصاحبه در موقع متقضی از طریق سایت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه و یا از طریق تماس تلفنی با متقاضی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه خوارزمی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

دانشکدهرشتهگرایش
ریاضیریاضی محضآنالیز
ریاضیکاربردی
ریاضی محضجبر
حقوق و علوم سیاسیعلوم سیاسیاندیشه های سیاسی
حقوقحقوق بین الملل عمومی
حقوق خصوصی 
روابط بین الملل 
فنی و مهندسیمهندسی عمرانسازه
مهندسی عمرانمهندسی محیط زیست
مهندسی عمرانمهندسی ژئوتکنیک
مهندسی مکانیکطراحی کاربردی
مهندسی صنایعبهینه سازی سیستم ها
فیزیکفیزیکماده چگال
فیزیکاپتیک و لیزر
زیست شناسیزیست شناسی جانوریسلولی و تکوینی
زیست شناسی جانوریفیزیولوژی
شیمیشیمیشیمی معدنی
شیمیشیمی فیزیک
شیمیشیمی آلی
زمین شناسیعلوم زمینزمین شناسی زیست محیطی
علوم زمینزمین شناسی مهندسی
علوم زمینآب های زیرزمینی
علوم زمینرسوب شناسی
علوم زمیناقتصادی
علوم زمینپترولوژی
روانشناسی و علوم تربیتیروان شناسی بالینی 
روان شناسی سلامت 
مدیریت آموزشی 
برنامه ریزی درسی 
فلسفه تعلیم و تربیت 
ادبیات و علوم انسانیحکمت متعالیه 
جامعه شناسیجامعه شناسی مسائل اجتماعی
سیاست گذاری فرهنگی 
زبان و ادبیات فارسی 
زبان و ادبیات انگلیسی 
زبان و ادبیات عربی 
تریبت بدنی و علوم ورزشیرفتار حرکتی 
بیومکانیک ورزشی 
فیزیولوژی ورزشی 
علوم جغرافیاییآب و هواشناسی 
ژئومورفولوژی 
جغرافیا و برنامه ریزی گردشگریجغرافیا و برنامه ریزی گردشگری
جغرافیا و برنامه ریزی روستایی 
جغرافیا و برنامه ریزی شهری 
جغرافیای سیاسی 
مدیریتمدیریت دولتیرفتار سازمانی
مدیریت دولتیمدیریت منابع انسانی
مدیریت فناوری اطلاعاتکسب و کار هوشمند
مدیریت بازرگانیمدیریت بازاریابی

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری موضوع بند ۳-۳ ماده ۳ آیین نامه جدید دکتری استعداد درخشان به شرح زیر هستند:

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

ردیفنوع فعالیت حداقل امتیاز حداکثر امتیازنحوه ارزیابیامتیاز مکتسبه
۱

۱-۱- مقالات علمی-پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با پایان‌نامه

۱-۲- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید  سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران 

۱-۳- برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)

۷ امتیاز۴۰ امتیاز

– هر مقاله تا ۷ امتیاز

– گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

– برگزیدگی داخلی تا ۳ و بین‌المللی تا ۷ امتیاز

 
۲مقالات علمی – ترویجی مرتبط با پایان‌نامه ۶ امتیازهر مقاله تا ۳ امتیاز 
۳مقالات چاپ شده در کنفرانسهای معتبر (داخلی یا خارجی)۴ امتیاز

خارجی تا ۲

و داخلی ۱ امتیاز

 
۴تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی۴ امتیاز  
۵کیفیت پایان‌نامه کارشناسی ارشد (در مورد داوطلبان آموزش محور امتیاز این بند به بندهای ۳،۲ و ۴ اضافه می‌شود)۴ امتیاز

عالی تا ۴

و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

 
حداقل و حداکثر امتیاز قابل محاسبه ۷۴۰ 

 

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی

ردیفنوع فعالیت حداکثر امتیازنحوه ارزیابیامتیاز مکتسبه
۶میانگین کل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی (پیوسته و نا پیوسته)۶ امتیاز طبق نظر کمیته علمی منتخب گروه آموزش 
۷میانگین کل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون احتساب نمره پایان‌نامه)۵ امتیاز طبق نظر کمیته علمی منتخب گروه آموزش 
۸طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی۳ امتیازبیش از ۸ نیمسال کارشناسی پیوسته و بیش از ۴ نیمسال کارشناسی نا پیوسته امتیازی ندارد 
۹طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ امتیاز بیش از ۵ نیمسال امتیازی ندارد. 
۱۰برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی۵ امتیاز 

رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز،

رتبه ۴ تا ۶،  ۴ امتیاز،

رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز،

رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز 

و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز

 
۱۱داشتن مدرک زبان معتبر۸ امتیازطبق جدول شماره ۴ 
جمع ۳۰  

 

جدول شماره ۳- امتیازات مصاحبه

ردیفشاخص ارزیابیحداکثر امتیاز امتیاز مکتسبه طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۱۲تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز 
۱۳وسعت نظر نوآوری و کارآفرینی۳ امتیاز 
۱۴شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳ امتیاز 
۱۵نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳ امتیاز 
۱۶توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳ امتیاز 
۱۷هم‌راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه 
۱۵ امتیاز 
جمع۳۰ 

جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی 

MSRT (MCHE)IELTS EquivalentTOEFL IBTTOEFL Computer+ TOEFL PAPER
TOLIMO
حداکثر نمره
90-1007-9/096-120250-300600-6808
85-896/5-6/986-95232-249575-5997
80-846-6/476-85213-231550-5746
75-795/5-5/966-75196-212525-5495
70-745-5/456-65173-195500-5244
65-694/5-4/946-55152-172475-4993
60-644-4/436-45133-151450-4742
50-593/5-3/929-35113-132425-4491
ثبت‌نام
باخبرم کن!

27 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سر یه ستاری
دی ۲۸, ۱۴۰۲ ۹:۰۸ ق٫ظ

سلام من معدل کارشناسی ۱۳.۸۹ و معدل ارشدم ۱۶.۷۸ می باشد و دو مقاله و یک کتاب چاپ شده دارم می تونم در دکتری این دانشگاه پذیرش بشم

زهرا
دی ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

سلام
من کارشناسی و ارشدم پرستاری بوده. برای دکتری روانشناسی میتونم بدون آزمون شرکت کنم؟

سمیرا
دی ۲۲, ۱۴۰۲ ۹:۳۵ ب٫ظ

من معدل کارشناسیم ۱۶/۲۰ و معدل ارشدم ۱۶/۸۰هست بخاطر شرایطی که داشتم نتونستم دوران ارشد زیاد درس بخونم چون باید استخدام میشدم الان خدارو شکر استخدام رسمی شدم اما نمی تونم برای دکترا درس بخونم وقت ندارم کاش منم با این معدل می تونستم قبول بشم

عباس پور
دی ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

من با معدل ۱۷.۸ از پیام نور فارغ شدم میتوانم برای دکتری بدون آزمون اشتراک نمایم

سیمین سادات وهاب زاده
دی ۲۱, ۱۴۰۲ ۴:۱۰ ب٫ظ

سلام رشته فلسفه و کلام معدل کارشناسی ۱۸.۷۸ و معدل ارشد ۱۸.۵۹ و ۹سال از ارشدم میگذره آیا میتونم دکتری بدون کنکور بخونم باتشکر

لیلی سیاهپوش
دی ۲۱, ۱۴۰۲ ۱:۲۹ ب٫ظ

ضمنا چند کتاب ترجمه شده و به چاپ رسیده دارم که یکی از آنها مربوط به زبان تخصصی گردشگری و به زبان انگلیسی است. متشکرم.

لیلی سیاهپوش
دی ۲۱, ۱۴۰۲ ۱:۲۶ ب٫ظ

سلام ، وقت به خیر. معدل مدرک کارشناسی ام ۱۵٫۷۷ و معدل کارشناسی ارشدم ۱۷٫۸ است می توانم برای دکتری بدون آزمون پذیرش شوم. متشکرم.

Mina
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

من معدل کارشناسی ۱۲ هست و معدل ارشدم ۱۷٫۵ دوتا مقاله آی اس آی دارم ..امکان پذیرشم هست؟؟

Mina
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

من معدل کارشناسی ۱۲ هست و معدل ارشدم ۱۷٫۵ دوتا مقاله آی اس آی دارم ..امکان پذیرشم هست؟؟

محمدرضا
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

درود، وقت بخیر.
معدل کارشناسی ۱۵/۷۲ هست و ارشد۱۷/۴۸، آیا شرائط ثبت نام را دارم یا خیر؟
ممنونم.

لیلا
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۴:۱۴ ب٫ظ

سلام بزرگواران لطفافقط معدل ارشدرو لحاظ کنیدچون به دکتری نزدیک تره.لطفا شرایط روسخت نگیریدوگرنه باید۵۰سالگی وارددکتری بشیم .این نسل سوخته که پول ندارندمهاجرت کنندبایدبرندبمیرند.من ازنعمت پدرمحروم بودم واینقدرهزینه کردم تاارشدمعدلم ۱۸:۷۰شد.دکتری نگیرم بایدشغلموعوض کنم چون میخوام مفیدباشم براخانواده وجامعه باشم خواهشاماروناامیدنکنید.ومن الله توفیق…

مهدی
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام لیلا نکاتی رو نوشتین لازم دونستم چند نکته‌ای در مورد نوشته‌تون بنویسم. اولا خداوند پدر شما رو اگر از دنیا رفته است بیامرزد. ثانیا وقتی از طریق استعداد درخشان می‌خواهید استفاده کنید باید یک استعداد درخشان واقعی باشین والسلام. معدل خوب در ارشد و کارشناسی، زبان انگلیسی خوب، داشتن مقالات معتبر، انجام پروژه‌های تحقیقاتی خوب می‌تونه تو رو در میان رقیبان برجسته کنه. پس به‌عنوان یک آشنا به این مسائل سعی کنید با قدرت وارد رقابت بشوید نه با عجز و ناله و التماس. از طرفی یک نکته امیدوارکننده، معدل کارشناسی می‌تونه همترازی بگیره و یک ضریبی بهش می‌خوره برخی دانشگاه‌ها ضریب رو برای معدل کمتر و برخی بیشتر می‌گیرند. مثلا ۱۵.۵ معدل باشه با ضریب همترازی میشه بالای ۱۶ و الی آخر. ثالثا رو بگم تا یادم نرفته کسی که می‌تونه برای خانواده و یا جامعه مفید باشه با کارشناسی ارشد هم می‌تونه مفید باشه رابعا دکتری یک تخصص در حوزه تحقیقات هست ولی اونهایی که دکتری رو اخذ کرده‌اند ببین چند درصد موفق بوده‌اند و چقدر مفید بوده‌اند. وقتی از همین افراد سوال کنید دکتری چقدر براتون مفید بوده است آمار جالبی براتون میدن. دکتری رو در سر فرصت بخونین چیزی از دست نمیدهین. اکثرا جز معدودی، دکتری رو از دیپلم تا دکتری می‌خونند و هیچ نفسی نمی‌کشند آیا موفق میشن؟ چند درصد موفق میشن؟ اینها ممکن هست دکتری رو بدست آورده باشند، ولی چند ضرری گیرشون اومده و قابل جبرانش سخت هست. از زندگی عقب موندند، سربازی نرفته‌اند، بازار کار رو از دست داده‌اند، سن‌شون بالا… ادامه نظر»

Mina
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

من معدل کارشناسی ۱۲ هست و معدل ارشدم ۱۷٫۵ دوتا مقاله آی اس آی دارم ..امکان پذیرشم هست؟؟

قنبری
دی ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

تکبیر

Zzzz
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۹:۳۶ ق٫ظ

با سلام لطفا علاوه بر شرایط بالاخره افرادی هم که دو فوق لیسانس دارند مثلا یکی از وزرات علوم ودیگری از وزارت بهداشت با رشته های سخت باید برا پذیرش در دکتری سهمیه ای داشته باشند وبه این افراد هم توجه بشه.

مهین
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۱۱ ب٫ظ

معدل کارشناسیم ۱۶/۸۳
معدل ارشدم۱۶/۸۷ است آیا می تونم شرکت کنم

مهدی
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهین

سلام مهین
اگه ضریب همترازی به دانشگاه‌ کارشناسی و ارشدتون بخوره، معدلتون می‌تونه بالاتر بیاد و می‌تونی شرکت کنی

موفق باشید
مهدی عشقی

Mina
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

معدل کارشناسیم ۱۶/۸۳
معدل ارشدم۱۶/۸۷ است آیا می تونم شرکت کنم

Tala
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۸:۰۱ ب٫ظ

لطفا شرط معدل کارشناسی رو با توجه به درجه بندی دانشگاه مثل خیلی از دانشگاه های دیگه در نظر بگیرید. همه رو یکسان در نظر گرفتین و این واقعا عادلانه نیست دانشگاه های درجه یک خیلی تو نمره دادن سختگیری می کنن و معدل دانشجوهای خیلی خوب هم از یه حدی بالاتر نمیره.

مجید احمدی
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۷:۳۹ ب٫ظ

با سلام
برای فارغ التحصیلان کارشناسی یا ارشد دانشگاه خواررمی با معدل بالای دوازده نیز فرصت ادامه تحصیل بدهید،با تشکر

رویا
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۷:۱۴ ب٫ظ

با سلام زمان دقیق پذیرش و شرایط رو کی اعلام میکنید؟

الهام شکیبائی
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۶:۵۲ ب٫ظ

سلام من معدلم ۱۴.۵۹ میتونم شرکت کنم برای دکترا

رویا
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام من یه سوال داشتم، میتونم برای سه چهارتا دانشگاهی که فراخوان کیزارن شرکت کنم یا فقط یکیو میشه؟؟؟

عرفان
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

یک فکری هم برای استعدادهای غیر درخشان کنید، دامنه کار را بالاتر ببرید

محمد
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

غیر درخشان

آزاد
دی ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

سلام خدا قوت، خواستم بپرسم چرا شرایط پذیرش اصلا تغییری نمیکنه؟ کسیکه معدل عالی مقطع ارشد و پایان نامه رو داره بخاطر به حد نصاب نرسیدن معدل کارشناسی نمیتونه ثبت نام کنه و یا کسانیکه در دانشگاه آزاد یا غیر انتفاعی تحصیل کردند باز هم نمی‌توانند در استعدادهای درخشان ثبت نام کنند؟چرا؟؟
کسیکه در دانشگاه روزانه مورد نظر با معدل عالی تحصیل کرده که خودبخود در مقطع دکترا هم جذب میشه پس این فراخوان‌های که میگذارید بی معنی هست.
لطفا یا این فراخوانها رو حذف کنید یا در شرایط آن تجدید نظر فرمایید.
متشکرم

مهدی
دی ۲۰, ۱۴۰۲ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

سلام آزاد

رقابت بین برترین‌هاست نه برترها.
انتخاب برای یک الی دو نفر عالی‌هاست نه خوب‌ها.

موفق باشید
مهدی عشقی