موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتشار اطلاعیه پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک ۱۴۰۳ 

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان و شیوه نامه دانشگاه اراک برای پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه اراک، بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان از میان دانشجویان و دانش آموختگان حائز شرایط مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۳ در مقطع دکتری تخصصی طبق شیوه نامۀ زیر بدون آزمون ورودی دانشجو می‌پذیرد.

دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه اراک

۱. معدل کل متقاضیان باید در مقطع کارشناسی پیوسته حداقل ۱۶ و در مقطع کارشناسی ارشد (بدون احتساب نمره پایان نامه) حداقل ۱۷ باشد. طبق مصوبۀ شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، معدل کل متقاضیان با استفاده از سامانۀ هم ترازی سازمان سنجش آموزش کشور همتراز می‌شود.

۲. طبق مصوبۀ شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان باید فقط یکی از دانشگاه‌های دولتی سراسری (روزانه یا شبانه) باشد. بنابراین، دانشجویان و دانش آموختگانی که دانشگاه محل تحصیل ایشان در مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی-کاربردی، مجازی، یا پردیس‌های بین الملل باشد مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه اراک نیستند.

۳. طبق مصوبۀ شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، مقطع کارشناسی متقاضیان باید فقط از نوع کارشناسی پیوسته بوده باشد و متقاضیانی که دانش آموختۀ مقطع کارشناسی ناپیوسته باشند مجاز به شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه اراک نیستند. افزون بر آن، چنانچه دانشگاه محل تحصیل متقاضی در مقطع کارشناسی پیوسته یکی از دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، یا پردیس‌های بین الملل بوده باشد، ایشان صرفاً به این شرط می‌توانند در فراخوان پذیرش بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه اراک شرکت کنند که معدل کل مقطع کارشناسی پیوستۀ ایشان حداقل ۱۸ باشد.

۴. دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی فقط در صورتی می‌توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری استفاده کنند که از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش آموزش کشور (کنکور سراسری کارشناسی ارشد) وارد مقطع کارشناسی ارشد شده و سایر شرایط شیوه نامۀ پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک را نیز احراز کرده باشند.

۵. از تاریخ دانش آموختگی متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد تا اول مهر ماه سال پذیرش در مقطع دکتری نباید بیش از ۳ سال گذشته باشد. (متقاضیان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ورود به دوره تحصیلی دکتری می‌توانند بلافاصله پس از دانش آموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهرماه، در فراخوان دانشگاه‌ها شرکت کنند).

۶. متقاضی باید حداکثر تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شود.

۷. کسب حداقل ۶۰ امتیاز در مصاحبۀ علمی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، و مصاحبۀ حضوری مطابق جدول ارزشیابی مندرج در ص ص. ۵-۷ آیین نامه دکتری استعداد درخشان وزارت عتف (به شماره ۲/۳۰۷۸۶۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷) ضروری است. نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هریک از ردیف‌های جدول ارزشیابی مطابق با دستور عمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک خواهد بود.

۸. طبق مصوبۀ شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک، متقاضیان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری این دانشگاه، علاوه بر شرایط مندرج در آیین نامۀ وزارت عتف، باید حداقل یکی از شرایط زیر را نیز احراز کنند:

۱.۸. دست کم یک مقالۀ مستخرج از پایان نامۀ کارشناسی ارشدِ متقاضی منتشرشده یا حداقل تحت داوری در مجله‌های معتبر علمی-پژوهشیِ داخلی یا بین المللیِ نمایه شده در پایگاه‌های معتبر مورد تأیید گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک که نام استاد راهنمای پایان نامه نیز جزو نویسندگان آن باشد؛

۲.۸. گواهی ثبت اختراع داخلی (مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران) یا خارجیِ مرتبط با رشتۀ مورد تقاضا به تشخیص و تأیید گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک؛

۳.۸. گواهی برگزیدگی در یک جشنواره معتبر ملی یا بین المللی (جوان خوارزمی، بین المللی خوارزمی، علوم پزشکی رازی، شیخ بهایی، یا فارابی) مورد تأیید مراجع ذی صلاح به تشخیص و تأیید گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک؛

۴.۸. پایان نامۀ کارشناسی ارشدِ کاربردیِ تقاضامحور در راستای حل مشکلات کشور با قرارداد معتبر مورد تأیید مراجع ذی صلاح و تأیید گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک.

۹. پذیرش متقاضیان در رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشتۀ تحصیلی دوره کارشناسی ارشد ایشان با تشخیص گروه آموزشی مربوط در دانشگاه اراک و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکانپذیر است.

۱۰. ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی حداکثر به اندازه ٪۲۰ ظرفیت پذیرش با آزمون روزانۀ آن رشته در دانشگاه اراک (ظرفیت روزانۀ اعلام شده برای آن رشته در دفترچۀ کنکور دکتری) است (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد می‌شود).

۱۱. متقاضیان پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک نباید دارای حکم محکومیت در کمیته‌های انضباطی دانشگاه محل تحصیل مقاطع قبلی خود باشند.

۱۲. اتباع غیرایرانی (مقیم ایران) نمی‌توانند از سهمیۀ پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۳ استفاده کنند.

۱۳. نتایج اولیۀ بررسی درخواست‌های پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری دانشگاه اراک، پس از بررسی اولیۀ سوابق متقاضی و برگزاری مصاحبۀ حضوری در گروه آموزشی مربوط (هم زمان با مصاحبۀ متقاضیان پذیرش با آزمون آن رشته)، تا شهریور ماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

۱۴. اعلام پذیرش اولیه از طرف دانشگاه به معنای پذیرش قطعی و نهایی نیست و هیچ حقی برای متقاضی جهت ثبت نام در دوره دکتری ایجاد نمی‌کند.

پس از پذیرش اولیۀ دانشگاه، مشخصات و سوابق متقاضیان باید طی دو مرحله به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور نیز برسند: در مرحلۀ اول، سوابق آموزشی و علمی متقاضیان باید در سازمان سنجش آموزش کشور تأیید شوند و، در مرحلۀ دوم، صلاحیت عمومی ایشان باید به تأیید دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش دانشجو در سازمان سنجش آموزش کشور برسد. ثبت نام قطعی و نهایی متقاضیان صرفاً پس از تأیید در تمام مراحل مذکور ممکن خواهد بود و دانشگاه از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل پیش از دریافت تأییدیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور معذور است.

۱۵. هر دانشجو صرفاً می‌تواند به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام کند. دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از چند دانشگاه شده اند، می‌باید فقط در یک دانشگاه ثبت نام کنند و، پیش از آنکه دانشگاه اطلاعات ایشان را برای بررسی در پورتال سازمان سنجش آموزش کشور ثبت کند، سریعاً از پذیرش در سایر دانشگاه‌ها به طور رسمی با ارسال فرم انصراف دهند. تمام عواقب ناشی از عدم اعلام انصراف کتبی و رسمی به دانشگاه اراک در موعد مقرر به عهده شخص دانشجو است و گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اراک در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

۱۶. پذیرفتگان بدون آزمون، فارغ از آنکه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی دوره روزانه بوده‌اند یا شبانه، پس از پذیرش بدون آزمون در این فراخوان در دوره روزانۀ مقطع دکتری ثبت نام خواهند شد.

۱۷. پذیرفتگان بدون آزمون، به محض ثبت نام در مقطع دکتری، مشمول مقررات آموزشی دانشگاه می‌شوند و، به تبع آن، در صورت انصراف از تحصیل، مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی خواهند شد.

۱۸. پذیرفتگان نهایی بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه اراک در سال اول تحصیل از بستۀ تشویقی استعدادهای درخشان دانشگاه برخوردار خواهند شد، از جمله: واگذاری خوابگاه دولتی به دانشجویان غیربومی از نیم سال اول تحصیل، ٪۵۰ تخفیف در هزینۀ تغذیه، ٪۵۰ تخفیف در هزینۀ بلیت استخر دانشگاه، و افزایش حجم استفاده از اینترنت دانشگاه به میزان دوبرابر دانشجویان عادی. (استمرار بهره مندی از این بسته در سال دوم تحصیل منوط به کسب رتبۀ ۱ در سال اول در رشته-ورودی خواهد بود.)

۱۹. در هر زمان (حتی در زمان دانش آموختگی متقاضی) اگر مشخص شود که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامۀ مربوط بوده است یا مدارک ارسال شده فاقد اصالت اند، پذیرش ایشان لغو می‌شود و عواقب ناشی از آن بر عهده خود متقاضی خواهند بود. به همین دلیل، از متقاضیان گرامی درخواست می‌شود که، ضمن مطالعۀ دقیق آیین نامۀ پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری و شیوه نامۀ حاضر، در صورت‌ عدم احراز شرایط مندرج در آن‌ها از ارسال مدارک به گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اراک خودداری کنند.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه اراک ۱۴۰۳

۱. تکمیل فرم شماره ۳ به صورت تایپ شده و امضا شده (ابتدا مشخصات خود را در فایل Word فرم در بخش مشخص شده تایپ کنید، سپس فایل کامل آن را چاپ و بخش مربوط به خود را با خودکار آبی امضا کنید و عکس پرسنلی را در کادر مشخص شده الصاق نمایید)؛ (دانشگاه اراک به فرم‌هایی که به شکل دستی تکمیل شده باشند، فرم‌های مخدوش یا دارای خط خوردگی، و فرم‌های بدون امضا به هیچ وجه ترتیب اثر نخواهد داد.)

۲. ریزنمرات تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد.

۳. تصویر گواهینامۀ دانش آموختگی مقاطع کارشناسی پیوسته و (در صورت دانش آموختگی) کارشناسی ارشد.

۴. یک قطعه عکس پرسنلی (۳×۴)؛ (در فرم درخواست، به محل مشخص شده الصاق گردد).

۵. تصویر کارت ملی و صفحۀ اول شناسنامه (تصویر شناسنامه به گونه‌ای باشد که شماره سریال آن مشخص باشد)

۶. یک عدد کاور A۴. (همۀ مدارک درون کاور قرار داده شود).

۷. واریز مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بابت هزینۀ تشکیل و بررسی پرونده اولیه برای متقاضیان دکتری به شماره حساب درآمدهای دانشگاه اراک در بانک مرکزی (ثبت شناسۀ واریز هنگام واریز مبلغ ضروری است.)؛ (واریز از طریق همراه بانک و نیز عابربانک، مورد پذیرش نمی‌باشد). پس از واریز وجه مذکور، متقاضیان باید اصل فیش پرداختی را ضمیمۀ سایر مدارک مورد نیاز کنند و کد ره گیری واریز را نیز در فرم درخواست در محل مربوط درج کنند. یادآور می‌شود که مبلغ مذکور صرفاً بابت تشکیل پرونده و بررسی اولیه در گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه است و متقاضیانی که در مرحلۀ بعد به مصاحبۀ حضوری در گروه‌های آموزشی مربوط دعوت می‌شوند می‌باید هزینۀ شرکت در مصاحبه را بعداً جداگانه واریز کنند.

۸. مستندات مربوط به فعالیت‌های شاخص آموزشی، پژوهشی، و فرهنگی. (پرینت مقالات چاپ شده یا پذیرش شده).

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام باید به صورت پستی یا حضوری به دفتر مدیریت گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اراک تحویل داده شوند. مهلت تحویل مدارک تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ است.

نکات بسیار مهم

۱. مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی به عهده متقاضی بوده و در صورت‌ عدم صحت، دانشگاه اراک هیچ مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد و با متقاضی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

۲. مبلغ واریز شده به هیچ وجه به متقاضی عودت داده نخواهد شد.

۳. مدارک ارسال شده به هیچ وجه به متقاضی عودت داده نخواهد شد.

۴. به مدارک ناقص و ارسال شده پس از مهلت مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۵. پذیرش اولیه از طریق سایت دانشگاه اراک و کانال ایتا اطلاع‌رسانی خواهد شد، لذا از مراجعه حضوری جداً خودداری نمایید.

*با توجه به شرایط و ماهیت پذیرش بدون آزمون، اکیدا توصیه می‌شود متقاضیان در آزمون سراسری نیز شرکت نمایند.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه اراک

تا پایان ساعت اداری روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نحوه ارسال مدارک

۱- متقاضیان دانشگاه اراک:

به صورت حضوری روزهای شنبه؛ سه شنبه؛ چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ در مهلت مقرر مدارک خود را به دفتر هدایت استعدادهای درخشان واقع ساختمان دکتر قریب تحویل نمایند. (از تحویل مدارک ثبت نام به سایر واحدهای آموزش اکیداً خودداری شود).

۲- متقاضیان سایر دانشگاه ها:

مدارک خود را به صورت حضوری و یا از طریق پست پیشتاز با ذکر موارد زیر بر پشت پاکت

«نام و نام خانوادگی-نام دانشگاه محل تحصیل-دانشکده-رشته و گرایش» به آدرس زیر ارسال نمایید.

نشانی پستی: اراک، میدان بسیج، بلوار کربلا، دانشگاه اراک (پردیس سردشت)، ساختمان دکتر قریب، طبقۀ اول، دفتر مدیریت گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان. کد پستی: ۳۸۴۸۱۷۷۵۸۴

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه اراک

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه اراک برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

ردیفرشتهگرایشدانشکده
۱آموزش زبان انگلیسی ادبیات و زبانهای خارجی
۲زبان و ادبیات عربی ادبیات و زبانهای خارجی
۳زبان و ادبیات فارسی(محض)ادبیات و زبانهای خارجی
    
۴علوم قرآن و حدیث علوم انسانی
    
۵ریاضیجبرعلوم پایه
۶زیست شناسیسلولی و تکوینیعلوم پایه
۷شیمیشیمی آلیعلوم پایه
۸شیمیشیمی تجزیهعلوم پایه
۹شیمیشیمی فیزیکعلوم پایه
۱۰شیمیشیمی معدنیعلوم پایه
۱۱فیزیکپلاسماعلوم پایه
۱۲فیزیکفیزیک آماری و سامانه‌های پیچیدهعلوم پایه
۱۳فیزیکفیزیک هسته ایعلوم پایه
۱۴فیزیکماده چگالعلوم پایه
    
۱۵مهندسی شیمی فنی و مهندسی
۱۶مهندسی کامپیوترنرم افزارفنی و مهندسی
۱۷مهندسی مکانیکساخت و تولیدفنی و مهندسی
    
۱۸فیزیولوژی دام و طیور کشاورزی و محیط زیست

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها