موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام جزئیات پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه یزد ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط، مدارک و سایر جزئیات پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه یزد ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه یزد بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان در رشته‌های اعلام شده، از بین دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد واجد شرایط زیر، از طریق بررسی سوابق، مصاحبه و بدون شرکت در آزمون برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجو می‌پذیرد.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه یزد

۱) مهلت ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی) و ارسال مدارک از طریق پست برای متقاضیان پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ است.

مطابق اطلاعیه این دانشگاه، مهلت ثبت نام دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه یزد تا ۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

۲) متقاضیان برای ثبتنام غیرحضوری (الکترونیکی)، می‌توانید با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس: https://golestan.yazd.ac.ir/ (Explorer Internet نسخه ۷ به بالا) با مطالعه راهنمای ثبت نام ثبت نام خود را به انجام برسانند.

۳) لازم است بعد از ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی)، همه مدارک مورد نیاز (بند و) را به آدرس دانشگاه یزد پست نمایند.

درج عبارت “مربوط به پذیرش بدون آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ نام و نام خانوادگی، نام دانشکده و عنوان رشته مورد نظر «توسط متقاضی» بر روی پاکت الزامی است.

۴) پذیرش نهایی براساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می‌گیرد و به مدارک ناقص و یا ارسال شده بعد از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۵) نتایج اولیه از طریق وبگاه دانشگاه اعلام خواهد شد (زمان تقریبی تیرماه ۱۴۰۳).

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه یزد

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در دانشگاه یزد به شرح زیر هستند:

الف- شرایط عمومی

۱) اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۲) متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران.

۳) نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح.

ب- شرایط اختصاصی

دانش آموختگان دوره آموزشی-پژوهشی مقطع کارشناسی ارشد در صورت احراز شرایط زیر می‌توانند تقاضای خود را برای ورود به مقطع دکتری بدون آزمون به دانشگاه ارائه دهند.

۱) متقاضی باید دارای میانگین کل (یا میانگین همتراز شده) ۱۶ یا بالاتر در مقطع کارشناسی پیوسته و میانگین کل (یا میانگین همتراز شده) ۱۷ یا بالاتر (بدون احتساب نمره پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد باشد.

۲) سپری نشدن بیش از سه سال از دانش آموختگی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد (از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ بیش از سه سال یا سه دوره متوالی از فراخوان پذیرش دانشجوی استعداد درخشان نگذشته باشد).

۳) متقاضی باید حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارزشیابی انتهای این اطلاعیه کسب کند. کسب حداقل ۵ امتیاز از ردیف شماره ۱ جدول ۱ الزامی می‌باشد مگر برای متقاضیانی که یکی از شرایط زیر را دارند:

الف) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های سطح ۱ (جدول شماره ۵) منوط به قرار گرفتن در زمره بیست درصد برتر مقطع خود (یا رتبه ۱ تا ۳ برای ظرفیت پذیرش‌های کمتر از ۱۵ نفر).

ب) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های سطح ۱ (جدول شماره ۵) منوط به داشتن شرط معدل برای آن مقطع (۱۷ برای مقطع کارشناسی و ۱۸ برای مقطع کارشناسی ارشد) و گذراندن مقطع دیگر در دانشگاه‌های سطح ۲ (جدول شماره ۵) با کسب رتبه ۱ تا ۳.

ج) دانش آموختگان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های سطح ۲ (جدول شماره ۵) منوط به کسب رتبه ۱ تا ۳ در هر دو مقطع و یا رتبه ۱ تا ۳ در یک مقطع و کسب شرط معدل (۱۷ برای مقطع کارشناسی و ۱۸ برای مقطع کارشناسی ارشد) در مقطع دیگر.

۴) متقاضی باید حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۳ دانش آموخته شود.

۵) دانش آموختگانی که یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد آن‌ها به صورت دوره‌های مجازی، فراگیر پیام نور، نیمه حضوری، آزمون اختصاصی (داخلی) و یا از دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای بوده مشمول این آئین نامه نمی‌باشند.

۶) دانش آموختگانی که یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد آن‌ها در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور و یا پردیس‌های خودگردان و یا بین الملل بوده است، همچنین دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته، دارندگان مدرک کارشناسی حوزوی (مشروط به ورود به مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش) و پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی تنها در صورتی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند که مقطع تحصیلی دیگر آن‌ها در یکی از دانشگاه‌های دولتی سطح ۱ و یا ۲ (جدول شماره ۵) باشد.

۷) اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آئین نامه بهره‌مند شوند.

ج- نحوه ارائه مقالات یا فعالیت‌های علمی برگزیده:

۱) مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و با وابستگی دانشگاه محل تحصیل کارشناسی ارشد باشد.

تبصره ۱: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله است.

۲) ارائه گواهی اعتبار مجله الزامی است.

۳) هرگونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی‌ و صنعتی ایران باشد.

۴) برگزیدگان جشنواره‌های علمی‌ معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا) باید تائیدیه دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۵) دارندگان اثر بدیع و ارزنده هنری باید تائیدیه از وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی کشور و ارگان‌های مشابه و مورد تایید را کسب و ارائه نمایند.

۶) برگزیدگان کشوری المپیادهای علمی‌ دانشجویی باید تائیدیه دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

دکتری بدون آزمون استعداد درخشان

 

ظرفیت پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه یزد ۱۴۰۳

۱) حداکثر ٪۲۰ ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی-پژوهشی مقطع روزانه دکتری دانشگاه به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد.

۲) ظرفیت مذکور، مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است.

۳) دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت مقطع دکتری خود نخواهد بود.

فرآیند اجرای فراخوان دکتری بدون آزمون دانشگاه یزد

۱) مدارک واصله ابتدا در دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه از حیث برخی شروط عمومی و اختصاصی الزامی مندرج در بند الف و ب، بررسی و پرونده داوطلبان حائز شرایط جهت ارزیابی علمی و تصمیم گیری به دانشکده‌ها و بخش‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود.

۲) امتیازدهی توسط کمیته علمی رشته ریربط و به کلیه مستنداتی که در زمان ثبت نام بارگذاری شده‌اند و پیش از اتمام زمان فراخوان پذیرش قطعی دارند صورت می‌گیرد. ضمنا به مدارکی که در سامانه بارگذاری نشده باشند امتیازی تعلق نخواهد گرفت. داوطلبانی که حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره ۱، ۲ و ۳ کسب نمایند، به ترتیب امتیاز اولویت‌بندی می‌شوند.

توجه: امتیاز پژوهشی حداکثر ۴۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۱)، امتیاز آموزشی حداکثر۳۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۲) و امتیاز مصاحبه حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۳) است. امتیازدهی به مدار زبان متقاضیان (برای دارندگان مدرک زبان)، عیناً مطابق جدول شماره ۴ صورت خواهد گرفت.

۳) پس از بررسی‌های نهایی لازم، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۴) پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش و آموزش کشور و هیأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه یزد ۱۴۰۳

۱) فرم (الف) تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون (نوع فایل ارسالی: jpg)

۲) تصویر برابر اصل صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (نوع فایل ارسالی: jpg)

۳) تصویر برابر اصل دانش آموختگی مقطع کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریزنمرات (نوع فایل ارسالی: jpg)

۴) تصویر برابر اصل دانش آموختگی مقطع کارشناسی ارشد (برای دانش آموختگان) به همراه ریزنمرات (نوع فایل ارسالی: jpg)

۵) تصویر برابر اصل پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد (نوع فایل ارسالی: jpg)

۶) تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه (نوع فایل ارسالی: jpg)

۷) تصویر کامل از کلیه مقالات علمی‌ و گزارش‌های پژوهشی منتشر شده. (نوع فایل ارسالی: jpg)

۸) تصویر گواهی پذیرش مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد. (نوع فایل ارسالی: jpg)

۹) تصویر گواهی اعتبار درجه علمی ترویجی یا علمی پژوهشی، ISC ،ISI، مجلات داخلی یا خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد. (نوع فایل ارسالی: jpg)

  • فرم ب (مشخصات مقالات مجله)
  • فرم ج (مشخصات مقالات کنفرانس)

۱۰) مستندات کلیه فعالیت‌های پژوهشی قابل امتیاز در جدول شماره ۱ شامل گواهی ثبت اختراع، برگزیدگی در جشنواره‌های معتبر، انجام طرح پژوهشی، اثر بدیع و ارزنده هنری و …

  • فرم ه (مشخصات تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی)

  • فرم د (مشخصات ثبت اختراع مورد تائید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران)

۱۱) مستندات مربوط به کسب رتبه برتر مربوط به جدول شماره ۱ با ذکر رتبه و تعداد دانشجویان در کد رشته مربوطه در آن دانشگاه (برای مقطع کارشناسی ارشد رتبه بدون لحاظ نمودن نمره پایان نامه مد نظر می‌باشد).

۱۲) تصویر معرفی نامه علمی‌ از استاد (ان) دوران تحصیل (ترجیحاً مقطع کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه (نوع فایل ارسالی: jpg)

۱۳) پرداخت مبلغ حق ثبت نام به شرح زیر:

مبلغ حق ثبت نام برای دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها مبلغ ۱/۸۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و هشتصد هزار ریال) است. این مبلغ برای دانش آموختگان دانشگاه یزد در یکی از مقاطع کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ارشد مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ ریال (یک میلیون و دویست هزار ریال) می‌باشد.

تذکر: لازم به توضیح است که در هنگام پرداخت اینترنتی، مبلغ پیش فرض ۲/۱۰۰/۰۰۰ ریال است که دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها باید مقدار پیش فرض را به صورت دستی در قسمت «مبلغ پرداختی» به ۱/۸۰۰/۰۰۰ ریال تغییر دهند و سپس جهت پرداخت، آیکن «سداد بانک مرکزی یا سامان حساب‌های دولتی» را انتخاب نمایند.

لذا آن دسته از متقاضیانی که هیچ یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه یزد نگذرانده‌اند و فقط مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ ریال را پرداخت و ثبت نام خود را تکمیل نموده‌اند لازم است با مراجعه به سامانه پرداخت الکترونیک دانشگاه یزد به آدرس: https://yazd.ac.ir/epay/talent و تکمیل موارد خواسته شده و مشخصات خود مشابه تصویر زیر نسبت به واریز مبلغ دوم (۶۰۰/۰۰۰ ریال) اقدام نمایند و رسید واریزی را اسکن نموده و در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند.

توضیحات مهم

۱) پذیرش متقاضیان در مقطع دکتری، در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد داوطلب، به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.

۲) تغییر رشته محل تحصیل و میهمانی برای متقاضیانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون می‌شوند، ممنوع است.

۳) پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد برای ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تائید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

۴) ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود، بنابراین دانشگاه یزد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۵) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که متقاضی شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

۶) مدارک ارسالی و وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را، مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

ردیفنوع فعالیت 

حداکثر امتیازنحوه ارزیابی
۱

۱-۱- مقالات علمی-پژوهشی معتبر بین المللی و یا موردتایید وزارت علوم (رده الف و ب)

۲-۱- گواهی ثبت اختراع مورد تائید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

۳-۱- برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی- فارابی- رازی- ابن سینا)

۴۰ امتیاز

– هر مقاله تا ۷ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

 

– گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

 

– برگزیدگی داخلی تا ۳ و بین‌المللی تا ۷ امتیاز

۲مقالات علمی- ترویجی در مجلات علمی مورد تایید وزارت علوم با رده الف و ب۶ امتیازهر مقاله تا ۳ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء
۳مقالات چاپ شده در کنفرانسهای معتبر (داخلی یا خارجی)

۴ امتیازخارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز
۴تألیف یا ترجمه کتاب 

۴ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء
۵انجام طرح پژوهشی

۴ امتیازهر طرح (منوط به داشتن تائیدیه از حوزه پژوهشی دانشگاه) تا ۲ امتیاز
۶اثر بدیع و ارزنده هنری ارائه شده در جشنواره‌های
معتبر ملی یا بین المللی


۶ امتیازهر اثر بر گزیده داخلی تا ۲ و خارجی تا ۴ امتیاز مطابق آئین نامه (۲)
۷برگزیده مرحله منطقه‌ای المپیاد علمی دانشجویی

۳ امتیاز 
۸

کسب رتبه برتر مقطع کارشناسی در کد رشته
(بیست درصد برتر یا رتبه‌های ۱ تا ۳ در رشته‌های با
ظرفیت کمتر از ۱۵ نفر)

۸ امتیازمخصوص دانشجویان دانشگاه‌های سطح ۱ (جدول شماره ۵)
۵ امتیازمخصوص دانشجویان دانشگاه‌های سطح ۲ (جدول شماره ۵)
۹کسب رتبه برتر مقطع کارشناسی ارشد (بدون نمره پایان نامه) در کدرشته (بیست درصد برتر یا رتبه‌های ۱ تا ۳ در رشته‌های با ظرفیت کمتر از ۱۵ نفر)
۶ امتیازمخصوص دانشجویان دانشگاه‌های سطح ۱ (جدول شماره ۵)
۳ امتیازمخصوص دانشجویان دانشگاه‌های سطح ۲ (جدول شماره ۵)
۱۰توانمندی جامع دانشجو برای انجام رساله دکتریکیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد۴ امتیازعالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز
حداقل و حداکثر امتیاز قابل محاسبه ۴۰

(۱) تنها به فعالیت‌های مربوط به رشته تحصیلی یا رشته مرتبط مدنظر برای تحصیل در مقطع دکتری میتواند امتیاز تعلق بگیرد.

(۲) در صورتیکه مقاله مستخرج از پایان نامه دانشجو باشد ضریب مشارکت پس از حذف نام اساتید راهنما و مشاور اعمال می‌گردد.

(۳) کسب حداقل ۵ امتیاز از ردیف شماره ۱ الزامی می‌باشد مگر برای متقاضیانی که یکی از شرایط زیر را دارند:

الف) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های سطح ۱ (جدول شماره ۵) منوط به قرار گرفتن در زمره بیست درصد برتر مقطع خود (با رتبه ۱ تا ۳ برای ظرفیت پذیرش‌های کمتر از ۱۵ نفر).

ب) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های سطح ۱ (جدول شماره ۵) منوط به داشتن شرط معدل ۱۷ برای مقطع کارشناسی و ۱۸ برای مقطع کارشناسی ارشد و گذراندن مقطع دیگر در دانشگاه‌های سطح ۲ (جدول شماره ۵) با کسب رتبه ۱ تا ۳.

ج) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های سطح ۲ (جدول شماره ۵) منوط به کسب رتبه ۱ تا ۳ در هر دو مقطع و یا رتبه ۱ تا ۳ در یک مقطع و کسب شرط معدل (۱۷ برای مقطع کارشناسی و ۱۸ برای مقطع کارشناسی ارشد) در مقطع دیگر.

(۴) امتیاز مرحله کشوری المپیاد علمی‌ دانشجویی در جدول شماره ۲ جداگانه لحاظ می‌گردد.

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی

ردیفنوع فعالیت حداکثر امتیازنحوه ارزیابیامتیاز مکتسبه
۱۱معدل کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی تا ۶ امتیاز  
۱۲معدل کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته تا ۵ امتیاز  
۱۳طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی*۳ امتیازبیش از ۸ نیمسال کارشناسی طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته پیوسته و بیش از ۴ نیمسال کارشناسی ناپیوسته امتیازی ندارد.  
۱۴طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته *۳ امتیاز بیش از ۴ نیمسال امتیازی ندارد. 
۱۵برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی۵ امتیاز رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز، رتبه ۴ تا ۶،  ۴ امتیاز، رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز، رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز 
۱۶داشتن مدرک زبان خارجی معتبر۸ امتیازطبق جدول شماره ۴ 
جمع ۳۰  

* رشته هایی که طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مقطع کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال و کارشناسی ناپیوسته برای ۵ نیمسال تصویب شده اند، با نظر کمیته مصاحبه کننده میتوانند از مجموع امتیاز بندهای ۱۳و ۱۴بهره مند شوند.

جدول شماره ۳- امتیازات مصاحبه

ردیفشاخص ارزیابیحداکثر امتیاز امتیاز مکتسبه طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۱۷تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز 
۱۸وسعت نظر نوآوری و کارآفرینی۳ امتیاز 
۱۹شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳ امتیاز 
۲۰نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳ امتیاز 
۲۱توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳ امتیاز 
۲۲هم‌راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه 
۱۵ امتیاز 
جمع۳۰ 

 

جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های مللی و بین المللی زبان انگلیسی 

MSRT (MCHE)IELTS EquivalentTOEFL IBTTOEFL Computer+ TOEFL PAPER
TOLIMO
حداکثر نمره
90-1007-9/096-120250-300600-6808
85-896/5-6/986-95232-249575-5997
80-846-6/476-85213-231550-5746
75-795/5-5/966-75196-212525-5495
70-745-5/456-65173-195500-5244
65-694/5-4/946-55152-172475-4993
60-644-4/436-45133-151450-4742
50-593/5-3/929-35113-132425-4491

جدول شماره ۵- سطح بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی براساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم

سطحدستهاسامی (به ترتیب حروف الفبا)
۱جامعدانشگاه: اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، شیراز، فردوسی مشهد، یزد (۸ دانشگاه)
تخصصیدانشگاه: صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبائی، علم و صنعت ایران (۶ دانشگاه)
۲جامعدانشگاه: ارومیه، الزهراء (س)، بوعلی سینا، بیرجند، خوارزمی، رازی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، کاشان، گیلان، مازندران (۱۴ دانشگاه)
تخصصیدانشگاه: سهند تبریز، صنعتی بابل، صنعتی شاهرود، صنعتی شیراز، علوم پایه زنجان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، هنر (۷ دانشگاه)
۳جامعدانشگاه: اراک، ایلام، بجنورد، بین المللی امام خمینی (ره)، حکیم سبزواری، خلیج فارس، دامغان، زابل، شهرکرد، شهید مدنی، قم، کردستان، گلستان، لرستان، محقق اردبیلی، ولی عصر (عج) رفسنجان، هرمزگان، یاسوج (۱۸ دانشگاه)
تخصصیدانشگاه: تحصیلات تکمیلی صنعتی و فنّاوری پیشرفته، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علوم و فنون دریایی خرمشهر، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان (۷ دانشگاه)
۴جامعدانشگاه/دانشکده: آیت الله العظمی بروجردی، تربت حیدریه، جهرم، جیرفت، حضرت معصومه (س)، گنبدکاووس، ولایت، مراغه، ملایر (۹ دانشگاه)
تخصصیدانشگاه/دانشکده: صنعتی ارا، صنعتی ارومیه، صنعتی بیرجند، صنعتی جندی شاپور دزفول، صنعتی خاتم الاانبیا بهبهان، صنعتی قم، صنعتی کرمانشاه، صنعتی همدان، فنی و مهندسی گلپایگان، مهندسی فناوری‌های نوین قوچان، هنر شیراز (۱۱ دانشگاه)

سایر مؤسسات و مراکز آموزش عالی که اسامی آن‌ها در نظام سطح‌بندی فوق لحاظ نشده است، در سطح ۴ ارزیابی می‌شوند.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه یزد

رشته های تحصیلی دکتری دانشگاه یزد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای پذیرش دانشجوی دکتری بدون کنکور و با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان به شرح زیر هستند:

ردیفرشتهگرایش
۱آموزش زبان انگلیسی 
۲زبان و ادبیات فارسی 
۳زبان و ادبیات عربی 
۴جامعه‌شناسی مسائل اجتماعی ایران
۵جامعه‌شناسی جامعه‌شناسی اقتصادی و توسعه
۶تفسیر تطبیقی 
۷جمعیت‌شناسی 
۸مدیریت صنعتیتحقیق در عملیات
۹مدیریت صنعتی تولید و عملیات
۱۰علوم سیاسی مسائل ایران
۱۱آب و هواشناسی 
۱۲مالی مهندسی مالی
۱۳علوم اقتصادی توسعه اقتصادی
۱۴فیزیک فیزیک هسته‌ای
۱۵فیزیک ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها
۱۶فیزیک اپتیک و لیزر
۱۷فیزیک فیزیک ماده چگال
۱۸فیزیک فیزیک پلاسما
۱۹ریاضی کاربردی
۲۰ریاضیجبر
۲۱ریاضی آنالیز
۲۲ریاضی هندسه توپولوژی
۲۳شیمیشیمی تجزیه
۲۴شیمیشیمی فیزیک
۲۵شیمی شیمی آلی
۲۶علوم کامپیوتر محاسبات نرم و هوش مصنوعی
۲۷آمار 
۲۸مهندسی برق قدرت
۲۹مهندسی برق مخابرات سیستم
۳۰مهندسی برق مخابرات میدان و موج
۳۱مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی
۳۲مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار و الگوریتم
۳۳مهندسی فنّاوری اطلاعات شبکه‌های کامپیوتری
۳۴مهندسی نساجی 
۳۵مهندسی مکانیک تبدیل انرژی
۳۶مهندسی مکانیک طراحی کاربردی (مکانیک جامدات)
۳۷مهندسی مکانیک طراحی کاربردی (دینامیک، کنترل ارتعاشات)
۳۸مهندسی صنایع بهینه‌سازی سیستم‌ها
۳۹مهندسی صنایع لجستیک و زنجیره تامین
۴۰مهندسی عمران سازه
۴۱مهندسی عمران راه و ترابری
۴۲مهندسی عمران ژئوتکنیک
۴۳مهندسی معدن فرآوری مواد معدنی
۴۴مهندسی معدن مکانیک سنگ
۴۵مهندسی متالورژی و مواد 
۴۶مدیریت و کنترل بیابان 
۴۷علوم و مهندسی آبخیز حفاظت آب و خاک
۴۸معماری 
۴۹شهرسازی 

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
abdulwahidaryanfar
فروردین ۱۵, ۱۴۰۳ ۹:۲۵ ق٫ظ

من می خواهم مقطع دکترا رشته مهندسی معدن معدن اپلای کنم شرایط ان چی است درین قسمت همکاری تا ن را خواهانم.
با احترام عبدالواحد کشور افغاانستان

الهه
اسفند ۱۴, ۱۴۰۲ ۸:۴۳ ب٫ظ

بسیار عالی