موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند ۱۴۰۳ 

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون سال ۱۴۰۳ دانشگاه صنعتی سهند منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه صنعتی سهند بر اساس  آیین نامه دکتری استعداد درخشان در تمامی رشته گرایش‌های دوره دکتری دانشگاه صنعتی سهند که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور دکتری هستند، از بین دانشجویان و دانش آموختگان واجد شرایطی که در دوره کارشناسی ارشد طبق قانون سنجش و پذیرش پذیرفته شده اند دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه صنعتی سهند

مهلت شرکت در این فراخوان، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ میباشد.

مهلت ثبت نام در فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، دانشگاه صنعتی سهند تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه صنعتی سهند

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه صنعتی سهند

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی سهند برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

  • گرایش های مهندسی شیمی

  • گرایش های مهندسی نفت

  • گرایش های مهندسی پلیمر

  • گرایش های فراوری مواد معدنی، اکتشاف مواد معدنی، مکانیک سنگ مهندسی معدن

  • گرایش های طراحی کاربردی، دینامیک کنترل و ارتعاشات، تبدیل انرژی مهندسی مکانیک

  • گرایش های مهندسی متالوژی و مواد

  • گرایش های الکترونیک، قدرت، مخابرات سیستم و کنترل مهندسی برق

  • گرایش های سازه، ژئوتکنیک، مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی مهندسی عمران

  • گرایش های بیوالکتریک و بیومکانیک مهندسی پزشکی 

  • گرایش های ذرات بنیادی و نظریه میدان ها، فیزیک پلاسما، فیزیک ماده چگال و فیزیک هسته ای فیزیک

  • گرایش های آنالیز ریاضی و جبر ریاضی محض

  • گرایش‌های معادﻻت دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی، آنالیز عددی و تحقیق در عملیات ریاضی کاربردی

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی سهند

– داشتن شرایط مندرج در دستورالعمل اجرایی نحوه پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون مصوب شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سهند:

این دستورالعمل بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره دکتری وزارت علوم، تحقیقات و با استناد به ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تاریخ ۹۹/۰۴/۰۲ برای گزینش دانشجوی دکتری بدون آزمون از بین داوطلبان واجد شرایط در رشته‌های دایر در مقطع دکتری تهیه و در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سهند به تصویب رسیده است.

ماده ۱- متقاضیان تسهیلات فوق از بین دانشجویان و دانش آموختگانی هستند که در دوره کارشناسی ارشد طبق قانون سنجش و پذیرش پذیرفته شده‌اند و باید شرایط زیر را احراز نمایند:

الف) از تاریخ دانش آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری، بیش از سه سال نگذشته باشد.

ب) داشتن معدل تراز کارشناسی ارشد حداقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه کارشناسی ارشد) و معدل تراز کارشناسی حداقل ۱۶

ج) کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و مصاحبه مطابق جداول ۱ تا ۳ (مندرج در فرم امتیازات، فرم شماره ۲)

تبصره ج-۱- مقالات علمی- پژوهشی بایستی دارای نمایه معتبر ملی یا بین المللی باشند.

تبصره ج-۲- مقالات چاپ شده در مجلاتی که در لیست مجلات غیر معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارند، مورد قبول نمی‌باشند.

ماده ۲- متقاضی باید در زمان شروع تحصیل در دوره دکتری، از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشد.

ماده ۳- پذیرش بر اساس ظرفیت اعلام شده از طرف گروه‌های تخصصی و نتایج مصاحبه علمی متقاضیان می‌باشد.

تبصره ۳-۱- ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد رشته محل (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) است.

تبصره ۳-۲- انتخاب نهایی بر اساس امتیازات علمی مکتسبه توسط متقاضی (شامل سه بخش: سوابق آموزشی، سوابق پژوهشی و مصاحبه علمی) صورت می‌گیرد و تصمیم نهایی بر عهده شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

ماده ۴- داوطلبان واجد شرایط، باید تقاضای کتبی خود را به همراه مدارک مورد نیاز هر سال در موعد اعلام شده به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال نمایند. به درخواست‌های ناقص، خارج از موعد مقرر یا سوابق بدون مستندات ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تبصره ۴-۱- داوطلبان باید گزارش مختصری از پیشینه علمی، فعالیت‌های تحقیقاتی، انگیزه تحصیلی و حداکثر سه مورد زمینه‌های علاقهمندی خود را به همراه تقاضانامه مذکور ارائه دهند.

ماده ۵- رشته مورد تقاضا برای تحصیل در دوره دکتری باید با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی مرتبط باشد. مدرک کارشناسی مدنظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

تبصره ۵-۱ تشخیص مرتبط بودن رشته تحصیلی با رشته مورد تقاضا بر عهده شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده و تصویب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه می‌باشد.

ماده ۶- کلیه دانشجویانی که براساس این آیین نامه در دانشگاه صنعتی سهند پذیرش می‌شوند، مشمول مقررات جاری تحصیل در دوره دکتری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین نامه‌های مصوب دانشگاه بوده و از لحاظ اختصاص تسهیلات با دانشجویان عادی یکسان می‌باشند. لذا پس از پذیرش اولیه برای طی مراحل گزینش اقدام و در صورت دریافت تائیدیه گزینش مرکزی وزارت متبوع، پذیرش نهایی و ثبت نام رسمی انجام می گردد.

ماده ۷- مراحل بررسی تقاضای داوطلبان که در موعد مقرر مدارک خویش را تکمیل و ارسال نموده اند، براساس این دستورالعمل بشرح ذیل می باشند.

۱. بررسی اولیه مدارک توسط دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه

۲. انجام مصاحبه علمی و بررسی پرونده داوطلب بر اساس جداول امتیازات توسط شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده مجری دوره، برای داوطلبانی که در مرحله قبلی واجد شرایط تشخیص داده شده و از طریق معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به دانشکده مجری معرفی شده باشند.

۳. تصمیم گیری نهایی در مورد پذیرش داوطلب در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه

۴. تکمیل مدارک ثبت نام و درخواست طی مراحل گزینش عمومی مطابق مقررات

۵. ثبت نام و شروع به تحصیل پس از طی مراحل گزینش عمومی داوطلب

ماده ۸- زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان مشمول این تسهیلات، همانند تقویم آموزشی دیگر پذیرفته شدگان دوره دکتری با آزمون همان سال می‌باشد.

ماده ۹- موافقت نهایی با پذیرش یا عدم پذیرش تقاضای داوطلب و تعبیر هر کدام از مفاد این آیین نامه در اختیار شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوده و دانشگاه در رد و یا قبول تقاضاهای رسیده آزاد می‌باشد.

ماده ۱۰- پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان انجام می‌شود.

ماده ۱۱- اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهرهمند شوند.

ماده ۱۲- توافقنامه «حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های الویت دار کشور» با بنیاد ملی نخبگان (ابلاغیه ۱۱/۱۴۴۳۶۴ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶) و «شیوه نامه طرح شهید احدی» برای پذیرش بدون آزمون دکتری مصوب تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ شورای هدایت بنیاد ملی نخبگان برای پذیرش بدون آزمون مورد تأیید می‌باشد.

ماده ۱۳- پذیرش دانشجویان نمونه کشوری در هر سال تحصیلی بر اساس مصوبه شورای هدایت و با معرفی حائزین شرایط توسط سازمان سنجش به دانشگاه انجام می‌شود.

این آیین نامه در ۱۳ ماده و ۶ تبصره در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ به تصویب شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی سهند رسیده و از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تا اطلاع ثانوی قابل اجرا است.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه صنعتی سهند ۱۴۰۳

داوطلبان پذیرش بدون کنکور در دانشگاه صنعتی سهند لازم است نسبت به ارسال مدارک زیر جهت ثبت نام اقدام کنند:

۱- فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام (فرم شماره ۱)

۲- فرم خام امتیازات (فرم شماره ۲)

۳- تصویر شناسنامه و کارت ملی

۴- یک قطعه عکس ۳×۴ تمام رخ الصاقی به فرم شماره ۱

۵- تصویر گواهی فراغت از تحصیل از دوره کارشناسی برای فارغ التحصیلان با ذکر معدل

۶- تصویر گواهی فراغت از تحصیل از دوره کارشناسی ارشد برای فارغ التحصیلان با ذکر معدل

۷- ریزنمرات مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (در صورتی که ریزنمرات تائید شده توسط دانشگاه محل تحصیل در دسترس نباشد، داوطلبان می توانند ریزنمرات خود را به صورت غیررسمی و با ذکر تعهد صحت تحصیل آن‌ها ارائه نمایند که در صورت قبولی ملزم به ارائه نسخه تائید شده و رسمی آن‌ها خواهند بود.)

۸- یک نسخه از مقالات همراه تاییدیه پذیرش قطعی و مدارک مربوط به نمایه ملی یا بین المللی و میزان چارک (Q) و ضریب تاثیر (IF) آن‌ها (فرم تاییدیه مقالات مستخرج از پایان نامه)

۹- تصویر گواهی نمره زبان از یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی که بیش از ۲ سال از تاریخ آن گذشته نباشد (می تواند در روز مصاحبه ارائه شود).

۱۰- تصویر کارت پایان خدمت یا مدارکی که مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد باشد (به استثنای دانشجویان فعلی کارشناسی) 

۱۱- چکیده پایان نامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد (می تواند در روز مصاحبه ارائه شود)

۱۲- تصویر مابقی مقالات چاپ شده در مجلات علمی ترویجی و کنفرانس های معتبر (می تواند در روز مصاحبه ارائه شود).

۱۳- تصویر سایر مدارک مربوط به جدول شماره ۱ و ۲ دستورالعمل (می تواند در روز مصاحبه ارائه شود)

۱۴- حداقل ۳ توصیه نامه علمی از اعضای هیات علمی مرتبط با دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد با الگوی پیشنهادی فرم شماره ۳ (می تواند روز مصاحبه ارائه شود)،

تبصره: حداقل یکی از توصیه نامه‌ها باید از اساتید راهنمای پروژه کارشناسی ارشد دانشجو باشد.

۱۵- اصل رسید بانکی به مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب اختصاصی دانشگاه صنعتی سهند 

دانش آموختگان/دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند که بر اساس آیین نامه داخلی این دانشگاه، عضو دفتر استعدادهای درخشان می‌باشند، از پرداخت هزینه معافند. ارسال گواهی عضویت همراه با سایر مدارک، برای این متقاضیان الزامی است.

نکات مهم

۱- کلیه مدارک در داخل یک پوشه دکمه دار پلاستیکی به آدرس دانشگاه صنعتی سهند از طریق پست سفارشی ارسال یا به صورت حضوری تحویل داده شود. لطفاً روی پاکت پستی قید گردد: «مربوط به پذیرش دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳، رشته…» کلیه مدارک مورد لزوم می‌بایست به هنگام ارسال تقاضانامه ضمیمه باشد و تحت هیچ شرایطی پس از انقضای مهلت، مدرکی تحویل گرفته نخواهد شد و در صورت ارسال نیز اعتباری نخواهد داشت.

۲- مدارک دریافت شده در مهلت مقرر توسط دفتر استعدادهای درخشان و اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی شده و از واجدین شرایط دعوت به مصاحبه خواهد شد.

۳- به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی شود.

۴- در صورت تغییر آدرس محل سکونت و شماره تلفن اعلام شده داوطلب میبایست مراتب را سریعاً به اطلاع این دانشگاه برساند در غیر این صورت عواقب این امر به عهده خود داوطلب خواهد بود.

۵- داوطلبانی که دارای دفترچه آماده به خدمت میباشند لازم است در تاریخی که توسط معاونت وظیفه نیروی انتظامی اعلام میشود به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت پذیرفته شدن و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط در هر مرحله از خدمت ترخیص خواهند شد داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه هستند می‌توانند با ارائه گواهی از محل خدمت خود مبنی بر اینکه تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ خدمت وظیفه خود را به پایان خواهند رساند متقاضی این دوره شوند.

۶- مدارک ارسالی و وجه ثبت نام مسترد نخواهد شد.

۷- پذیرفته شدگان مرحله مصاحبه علمی می‌بایست تا تاریخ مقرر (متعاقباً اعلام خواهد شد) جهت ثبت نام به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مراجعه نمایند. در صورت‌ عدم مراجعه در مهلت مقرر، قبولی ایشان‌کان لم یکن تلقی گردیده و از نفرات ذخیره دعوت به ثبت نام خواهد شد.

۸- هر داوطلب مجاز است فقط در یک گرایش ثبت نام نماید و طبعاً در صورت پذیرش نهائی، دروس آموزشی و موضوع پایان نامه دوره دکتری ایشان هم در همان گرایش خواهد بود.

۹- شروع کلاس‌های دانشجویان پذیرفته شده مطابق با برنامه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خواهد بود.

۱۰- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش و تحصیل مشخص گردد که داوطلب واجد هر یک از شرایط فوق نبوده است، از ادامه تحصیل او جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد. همچنین‌ عدم مراجعه به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت نام در بازه زمانی مشخص شده از طرف دانشگاه، به منزله انصراف از تحصیل بوده و افراد ذخیره متعاقباً جایگزین خواهند شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
P b
فروردین ۲۳, ۱۴۰۳ ۳:۳۶ ب٫ظ

باسلام
مصاحبه گیرنده ها بسیار اساتید باشخصیت و منصفی هستن مخصوصا دکتر سعید چه انسان شایسته و بزرگ منشی هست، اساتید به حق نمره میدن، یکی از جاهایی بود که قبول شدم و انتخاب قبل از این رو که قبول شده بودم را رفتم.

مهری
فروردین ۲۲, ۱۴۰۳ ۱:۲۶ ب٫ظ

سلام من فارغ النحصیل کارشناسی ارشدروانشناسی از دانشگاه آزاد تهران مرکز تهران با معدل ۱۶٫۶۷ در سال ۱۴۰۰ می باشم آیا من میتونم دکتر بدون آزمون شرکت کنم ؟
من کتاب و مقاله و رزومه پرباری دارم خواهش می کنم بگید من کدوم دتنشگاه میتونم بدون آزمون برم ؟؟؟؟

مژگان محمدی
فروردین ۲۰, ۱۴۰۳ ۸:۰۶ ب٫ظ

رشته روانشناسی یا مشاوره نداره؟

مهرناز
فروردین ۲۳, ۱۴۰۳ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان محمدی

دانشگاه صنعتی هست. روانشناسی داشته باشه؟