موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اعلام زمان ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبائی ۱۴۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط و زمان پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبائی ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در رشته‌های مندرج در جدول اعلامی، دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، مهلت ثبت‌نام دانشجوی دکتری تخصصی بدون آزمون این دانشگاه ویژه سهمیه استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبائی

شرایط پذیرش متقاضیان دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبائی به شرح زیر است:

الف- شرایط عمومی

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛

۲- متعهد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسالمی ایران؛

۳- نداشتن ممنوعیت تحصیل به تشخیص مراجع ذیصلاح.

ب- شرایط اختصاصی

۱- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از یکی از دانشگاه‌های کشور؛

تبصره ۱: صرفا مدارک مربوط به کد رشته محلهای دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی قابل قبول است.

تبصره ۲: دانش آموختگان دانشگاه های خارج از کشور مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۲- دارا بودن حداقل معدل کل ۱۶ در مقطع کارشناسی در تمامی رشته‌ها (دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته، مجموع معدل نمرات مقاطع کاردانی و کارشناسی آن‌ها باید ۱۶ و یا بالاتر باشد)؛

۳- دارا بودن معدل کل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها؛

۴- متقاضیان پس از دانش آموختگی در دوره کارشناسی ارشد برای سه دوره متوالی «پذیرش در مهرماه» مجاز به شرکت در فراخوان می‌باشند؛

۵- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه (مطابق با جدول ارزشیابی انتهای اطلاعیه)؛

۶- ارائه حداقل یک مقاله علمی مستخرج از پایان نامه معتبر وزارت علوم با رتبه‌های الف یا ب (ج و د به تشخیص گروه مربوطه)، علمی-پژوهشی معتبر وزارت بهداشت، دارای نمایه بین المللی معتبر وزارتین (JCR یا SCOPUS) و علمی- پژوهشی حوزوی معتبر وزارت علوم در قالب نسخه چاپی، آنالین یا دارای شناسه بین المللی DOI یا در قالب گواهی پذیرش چاپ با تأیید هیأت تحریریه و امضای سردبیر نشریه؛

تبصره مهم: در صورتی که متقاضی در زمان ثبت نام اولیه فاقد مقاله علمی معتبر مستخرج از پایان نامه باشد، می‌تواند با ارسال حداقل یک مقاله علمی مطابق شرایط مندرج در بند ۶ قسمت ب شرایط اختصاصی این آگهی، مرتبط با رشته تحصیلی خود ثبت نام اولیه را انجام دهد؛ (در این صورت متقاضی، ملزم است تا قبل از مصاحبه نسبت به ارسال پذیرش یا چاپ مقاله علمی معتبر مستخرج از پایان نامه خود اقدام کند. در غیر این صورت پرونده ثبت نامی ایشان حذف و امکان شرکت در مصاحبه نخواهد داشت و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست)؛

۷- متقاضیان پس از پذیرش نهایی و قبولی در دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبائی و تا قبل از ارزیابی جامع ملزم به ارائه کفایت بسندگی زبان خارجی طبق دستورالعمل اجرایی شیوه نامه بسندگی زبان خارجی دانشگاه هستند؛

تبصره: چنانچه متقاضیان، دارای مدرک زبان معتبر باشند، امتیاز لازم را کسب خواهند کرد. متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، لیکن امتیاز مدرک زبان را کسب نخواهند کرد. این افراد در صورت پذیرش و قبولی نهایی، باید تا قبل از ارزیابی جامع دکتری، مدرک زبان معتبرخود را با کسب حد نصاب لازم مطابق با ضوابط و مقررات ارائه کنند.

۸- دانشجو پس از قبولی در مقطع دکتری، باید تا پایان نیمسال سوم تحصیلی خود، حداقل دو مقاله علمی معتبر وزارتین و یا دارای نمایه بین المللی معتبر را به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه کند، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

۹- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده اند، با احراز سایر شرایط می‌توانند ثبت نام کنند.

۱۰- اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور و هیأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

ج- نحوه ارائه مقالات یا فعالیت‌های علمی برگزیده

۱- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ (انتهای اطلاعیه) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

تبصره ۱: گواهی پذیرش چاپ باید مورد تأیید هیأت تحریریه با ذکر شماره مجله و دوره چاپ آن و به امضای سردبیر یا مدیر مسئول نشریه بوده و زمان چاپ آن به طور شفاف مشخص باشد.

تبصره ۲: مقالاتی که در فرآیند داوری هستند، مورد قبول واقع نمی‌شوند.

۲- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تأیید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

۳- برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر (خوارزمی، فارابی، رازی یا ابن سینا) باید تأیید دبیرخانه جشنواره را کسب و بارگذاری کنند.

۴- برگزیدگان المپیادهای علمی – دانشجویی باید تأییدیه دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه کنند.

۵- مقاله، اختراع یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد یا اینکه نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور یا یکی از اعضای هیأت علمی ذکر شود یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد، در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

چ- ظرفیت پذیرش

۱- ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ٪۲۰ ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد رشته محل (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود) است.

۲- پذیرش در دوره‌های روزانه به صورت رایگان انجام می‌شود.

۳- پذیرش دانشجویان نمونه کشوری در هر سال تحصیلی براساس مصوبه شورای هدایت و با معرفی حائزین شرایط توسط سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه انجام می‌شود.

۴- ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه است و دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات تام برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نیست.

دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه علامه طباطبائی

 نکات مهم

۱- به متقاضیان توصیه میشود به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه، اطلاعیه‌های مربوطه را از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی https://atu.ac.ir به طور منظم پیگیری کنند.

تبصره ۱: مصاحبه‌ها همزمان با مصاحبه پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراسری دکتری خواهد بود و اطلاعات تکمیلی در پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.

تبصره ۲: تمامی فرآیندهای ثبت نام به صورت الکترونیکی خواهد بود.

۲- متقاضیان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد، صرفا در صورت فراغت از تحصیل حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ مجاز خواهند بود با رعایت سایر شرایط و با ارائه مدارک لازم در این فراخوان شرکت کنند، در صورت پذیرش و عدم فراغت از تحصیل تا تاریخ یاد شده پذیرش ایشان لغو خواهد شد.

۳- دانش آموختگان دوره‌های مجازی و نیمه حضوری مجاز به ثبت نام و ورود بدون آزمون به دوره دکتری این دانشگاه نیستند و در صورت شرکت و ثبت نام از فرآیند پذیرش حذف خواهند شد.

۴- دانش آموختگان دانشگاه‌های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آیین نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند و در صورت ثبت نام یا پذیرش حذف خواهند شد.

۵- اولویت ادامه تحصیل متقاضی در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد و مطابق با جدول ارتباط رشته‌ای است. در صورت‌ عدم ارتباط رشته کارشناسی ارشد با رشته مورد تقاضا، متقاضی از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد. برای دریافت جدول ارتباط رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی کلیک کنید.

۶- دانش آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی یا بسیار خوب (نمره ۱۹-۲۰ درجه عالی و نمره ۱۸-۱۸/۹۹ بسیار خوب) موفق به کسب امتیازات مربوط، مطابق با جدول شماره ۱ خواهند شد. سایر داوطلبان با درجه دفاع پایین تر، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، لیکن امتیاز مربوط به نمره پایان نامه را کسب نخواهند کرد.

۷- سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیازدهی، مطابق با جدول شماره ۲، در مقطع کارشناسی ۸ نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد ۴ نیمسال است. سایر دانشجویانی که سنوات تحصیل آن‌ها بیش از حد مجاز باشد، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند، لیکن امتیاز سنوات تحصیل را کسب نخواهند کرد.

تبصره: متقاضیان رشته‌هایی که سنوات مجاز تحصیل آن‌ها طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مقطع کارشناسی ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۵ نیمسال تصویب شده، امتیازات لازم را مطابق با جدول شماره ۲ اخذ خواهند کرد.

۸- در صورت انصراف فرد پذیرفته شده، تعیین جایگزین فقط با تأیید کمیته معاونت آموزشی دانشگاه و با شرط کسب حداقل امتیاز لازم امکان‌پذیر خواهد بود.

۹- تغییر رشته و گرایش پس از اتمام بازه زمانی ثبت نام، ارسال مدارک و در زمان مصاحبه و نیز بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

۱۰- هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. به متقاضیان توصیه می‌شود با دقت لازم، مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوطه، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

۱۱- با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است، متقاضیان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام، موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را برای تحصیل در دوره دکتری کسب و ارائه کنند.

۱۲- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده کنند.

۱۳- هر متقاضی فقط مجاز به انتخاب یک رشته/گرایش دکتری است.

نحوه ارزیابی مقالات و امتیاز دهی

۱- مجلات بین المللی نمایه شده در پایگاه ISI، در صورتی معتبر محسوب می‌شوند که دارای نمایه JCR و معتبر وزارت علوم بوده و در لیست سیاه و جعلی نباشند. سایر فهرست‌های مربوط به ISI نظیر LIST JOURNAL MASTER و INDEX CITATION SOURCES EMERGING معتبر محسوب نمی‌شوند.

۲- مجلات داخلی دانشگاه علامه طباطبائی که فاقد اعتبار و درجه علمی پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند، قابل قبول نخواهند بود.

۳- مجلات داخلی دارای درجه علمی معتبر وزارت علوم با رتبه‌های الف-ب (ج و د به تشخیص اساتید)، علمی-پژوهشی معتبر وزارت بهداشت و علمی پژوهشی حوزوی معتبر وزارت علوم، معتبر ارزیابی می‌شوند.

۴- مجالات دارای نمایه ISC که دارای درجه علمی-پژوهشی نباشند، معتبر محسوب نمی‌شوند.

۵- مجلات بین المللی نمایه شده در پایگاه SCOPUS با درجه q4-q3-q2-q1، در صورتی معتبر محسوب می‌شوند که معتبر وزارت علوم بوده و در لیست سیاه و جعلی نباشند.

۶- مجلات دارای سایر نمایه‌های معتبر بین المللی، معتبر محسوب نشده و در هر مورد نیازمند مستندات لازم در مورد کیفیت مجله و فرآیند داوری و بررسی‌های بیشتر است. بنابراین چنانچه دانشگاه برای اعتبارسنجی مجلات و مقالات، مستندات بیشتری را طلب کند، داوطلب موظف است مدارک لازم را ارائه کند. ضمن آنکه مقالات خارجی اعم از ISI و SCOPUS و… در زمان انتشار نباید در لیست سیاه وزارتین (علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) قرار داشته باشند، در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

۷- امتیاز پژوهشی حداقل ۷ امتیاز و حداکثر ۴۰ امتیاز (مطابق جدول شماره ۱)؛ امتیاز آموزشی حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق با جدول شماره ۲) و امتیاز مصاحبه حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق با جدول شماره ۳) و امتیاز مدرک زبان متقاضیان (در صورت دارا بودن) حداکثر تا ۸ امتیاز، (مطابق جدول شماره ۴) است.

۸- امتیازدهی توسط کمیته علمی رشته مربوطه صورت می‌گیرد و متقاضیانی که حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره ۱ و ۲ و ۳ کسب کنند، به ترتیب امتیاز در اولویت بررسی برای ثبت نام قرار می‌گیرند.

۹- تأیید تمامی فعالیت‌های پژوهشی متقاضیان توسط معاونت پژوهشی دانشگاه انجام می‌شود.

مدارک ثبت نام دکتری استعداد درخشان دانشگاه علامه طباطبایی ۱۴۰۳

* تصویر شناسنامه و کارت ملی؛

* تصویر عکس ۳×۴؛

* یک نسخه تصویر مدرک نمایانگر وضعیت نظام وظیفه برای آقایان؛

* یک نسخه تصویر گواهینامه و کارنامه کلی دوره کارشناسی ارشد؛

* متقاضیان کارشناسی ارشد پیوسته، باید میانگین واحدهای گذرانده مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به تفکیک هر مقطع بارگذاری کنند؛

* دانشجویان کارشناسی ارشد نیمسال آخر باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به همراه کارنامه کلی واحدهای گذرانده بارگذاری کنند؛

* یک نسخه تصویر گواهینامه و کارنامه کلی دوره کارشناسی (متقاضیانی که مقطع کارشناسی آن‌ها ناپیوسته است، باید علاوه بر مدرک و کارنامه کلی کارشناسی، مدرک و کارنامه کلی کاردانی را نیز بارگذاری کنند)؛

* یک نسخه تصویر گواهی دال بر احراز حد نصاب یکی از آزمون‌های زبان معتبر مطابق با جدول شماره ۴ (صرفا برای دارندگان مدرک زبان)؛

* معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد دانشجویی صرفا برای برگزیدگان المپیاد؛

* معرفی نامه از دبیرخانه جشنواره‌های معتبر علمی (خوارزمی، فارابی، رازی، ابن سینا) صرفا برای برگزیدگان جشنواره ها؛

* تصویر کامل تمامی مقالات علمی-ترویجی، علمی-پژوهشی، ISC ،ISI و نظایر آن که چاپ شده و یا دارای گواهی پذیرش چاپ باشد (در صورت چاپ مقاله، تصویر جلد مجله حتما ضمیمه شود)؛

* گواهی پذیرش چاپ مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشند؛

* گواهی اعتبار درجه علمی ترویجی یا علمی پژوهشی، ISI ،ISC مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا خواهد شد؛

* فرم تکمیل شده تعهد نامه مخصوص دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد که در سامانه ثبت نام قابل دسترسی است؛

* تمامی سوابق و مستندات مربوط به رزومه تحصیلی، شغلی، سابقه تدریس، توصیه نامه، طرح پژوهشی، جوایز و غیره؛

* واریز مبلغ ۲/۳۴۰/۰۰۰ ریال (دویست و سی و چهار هزار تومان) به صورت الکترونیکی از سامانه ثبت نام و مصاحبه.

* تکمیل و ارسال برخط فرم پرسشنامه ارزیابی متقاضی، مندرج در سامانه ثبت نام و مصاحبه.

نحوه و زمان ثبت نام دکتری بدون کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه علامه طباطبایی

۱- ثبت نام فقط به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. دانشگاه به هیچ عنوان مدارک را به صورت فیزیکی پذیرش نخواهد کرد.

۲- نشانی سامانه ثبت نام و مصاحبه الکترونیکی

۳- متقاضیان واجد شرایط از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ الی ساعت ۲۳:۵۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ می‌توانند نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه اقدام کنند. به مدارکی که ناقص بارگذاری شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد، لذا حتماً از تکمیل و ارسال مدارک مطمئن شوید.

* پس از اتمام مهلت تعیین شده، ثبت نام تمدید نخواهد شد.

۴- تمامی متقاضیان پس از ثبت نام اولیه در سامانه مذکور و دریافت کد پیگیری، می‌توانند برای ثبت نام خود و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

۵- حفظ و نگهداری کد پیگیری ثبت نام تا پایان اعلام نتایج برای متقاضی ضروری است و مسئولیت فراموشی کد پیگیری ثبت نام برعهده متقاضی است.

توضیح نحوه ثبت نام

* متقاضی باید پس از ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی دانشگاه، به سربرگ استعداد درخشان مراجعه کرده، سپس بر روی لینک «ثبت نام اولیه دانشجویان استعداد درخشان مقطع دکتری» کلیک کرده و درخواست ثبت نام اولیه را تکمیل کند.

سامانه ثبت نام

* متقاضی باید پس از تکمیل فرم مربوطه، بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کند تا سامانه به صورت اتوماتیک کد پیگیری ثبت نام متقاضی را صادر کند.

* متقاضی باید از قسمت ورود به سامانه، از سربرگ استعداد درخشان با وارد کردن کدملی و کد پیگیری دریافت شده در مرحله قبل وارد سیستم شده و پرونده الکترونیکی خود را از سربرگ پرونده الکترونیکی و مطابق منوی سمت راست سیستم تکمیل کند.

* ضروری است متقاضی در منوی سوابق تحصیلی و احراز شرایط اولیه، مطابق قوانین و مقررات مربوطه (بند «ب» شرایط اختصاصی) اطلاعات خود را وارد کند. در صورت نبود شرایط ذکر شده در بند مربوطه، امکان ارسال پرونده الکترونیکی برای متقاضی موجود نیست.

* در صورتی که متقاضی اطلاعات درخواستی را خلاف واقع وارد کند و پرونده خود را ارسال کند، پس از بررسی و اعتبارسنجی درخواست ها، ضمن حذف درخواست نامبرده، مطابق مقررات با ایشان برخورد می‌شود.

* چنانچه متقاضی در ثبت نام اولیه با وارد کردن اطلاعات نادرست، موفق به دریافت کد کاربری و رمز عبور شده و مدارک خود را بارگذاری کند، پس از اعتبارسنجی و بررسی مدارک و مستندات مربوطه مشخص شود که اطلاعات خلاف واقع ثبت شده است، ضمن حذف داوطلب، مسئولیت قانونی بر عهده وی خواهد بود.

* متقاضیان قبل از ثبت نام و ارسال مدارک، لازم است اطلاعیه پذیرش دانشجوی بدون آزمون مقطع دکتری، جدول رشته‌های مورد پذیرش و ارتباط رشته‌ای و سایر موارد مربوطه را که در سایت ثبت نام موجود است، به دقت مطالعه کنند.

رشته‌های دکتری بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه علامه طباطبائی

رشته‌های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه علامه طباطبائی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر هستند:

جداول ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری

جدول امتیازات برای پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبایی به شرح زیر هستند:

جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

ردیفنوع فعالیت حداقل امتیاز حداکثر امتیازنحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)امتیاز مکتسبه
۱

۱-۱- مقالات علمی-پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با پایان‌نامه

۱-۲- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید  سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران 

۱-۳- برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر بین‌المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا)

۷ امتیاز۴۰ امتیاز

– هر مقاله تا ۷ امتیاز

– گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

– برگزیدگی داخلی تا ۳ و بین‌المللی تا ۷ امتیاز

 
۲مقالات علمی – ترویجی مرتبط با پایان‌نامه ۶ امتیازهر مقاله تا ۳ امتیاز 
۳مقالات چاپ شده در کنفرانسهای معتبر (داخلی یا خارجی)۴ امتیاز

هر مقاله خارجی تا ۲

و هر مقاله داخلی ۱ امتیاز

 
۴تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی۴ امتیاز  
۵کیفیت پایان‌نامه کارشناسی ارشد (در مورد داوطلبان آموزش محور امتیاز این بند به بندهای ۳،۲ و ۴ اضافه می‌شود)۴ امتیاز

عالی تا ۴

و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

 
حداقل و حداکثر امتیاز قابل محاسبه ۷۴۰ 

جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی

ردیفنوع فعالیت حداکثر امتیازنحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه کننده)امتیاز مکتسبه
۶معدل کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)۶ امتیازطبق نظر کمیته علمی منتخب گروه آموزشی 
۷معدل کل نمرات و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون احتساب نمره پایان‌نامه)۵ امتیازطبق نظر کمیته علمی منتخب گروه آموزشی 
۸طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی۳ امتیازبیش از ۸ نیمسال کارشناسی پیوسته و بیش از ۴ نیمسال کارشناسی نا پیوسته امتیازی ندارد. 
۹طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ امتیازبیش از ۴ نیمسال امتیازی ندارد. 
۱۰برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی۵ امتیاز 

رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز،

رتبه ۴ تا ۶، ۴ امتیاز،

رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز،

رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز 

و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز

 
۱۱داشتن توانمندی زبان خارجی۸ امتیازطبق جدول شماره ۴ 
جمع ۳۰  

جدول شماره ۳- امتیازات مصاحبه

ردیفشاخص ارزیابیحداکثر امتیاز امتیاز مکتسبه طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
۱۲تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز 
۱۳وسعت نظر نوآوری و کارآفرینی۳ امتیاز 
۱۴شخصیت، متانت و نحوه تعامل۳ امتیاز 
۱۵نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی۳ امتیاز 
۱۶توانایی فن بیان و انتقال مطالب۳ امتیاز 
۱۷هم‌راستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه 
۱۵ امتیاز 
جمع۳۰ 

جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی 

MSRT (MCHE)IELTS EquivalentTOEFL IBTTOEFL Computer+ TOEFL PAPER
TOLIMO
حداکثر نمره
90-1007-9/096-120250-300600-6808
85-895/9-6/686-95232-249575-5997
80-846-6/476-85213-231550-5746
75-795/5-5/966-75196-212525-5495
70-745-5/456-65173-195500-5244
65-694/4-5/946-55152-172475-4993
60-644-4/436-45133-151450-4742
50-593/3-5/929-35113-132425-4491

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اوروجی
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

سلام آیا تمدید شده مهلت ثبت نام؟

مریم
فروردین ۲۷, ۱۴۰۳ ۵:۵۹ ب٫ظ

سلام من فارغ تحصیل دانشگاه آزاد هستم میتونم شرکت کنم؟؟؟

محمدامین
فروردین ۲۲, ۱۴۰۳ ۹:۲۷ ق٫ظ

سلام
معدل ارشد من ۱۶.۵۲ دانشگاه شهید بهشتی هستش. آیا ضریب همترازی دانشگاهم که ۱.۰۸ هستش برای دانشگاه علامه محاسبه میشه که بتونم من هم ثبت نام کنم؟اگر همترازی اعمال بشه معدلم حدود ۱۷.۸۰ میشه؟
یا نه اصلا دانشگاه علامه ضریب همترازی حساب نمیکنه و همون معدل اولیه مد نظره؟

معصومه
فروردین ۷, ۱۴۰۳ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام .دانشجویان فارغ التحصیل ارشد دانشگاه آزاد می توانندشرکت کنند؟

الهام واحدی اشرفی
فروردین ۱۰, ۱۴۰۳ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

خیر

صادقی
فروردین ۱۲, ۱۴۰۳ ۵:۵۰ ب٫ظ

چرا؟!
در متن چنین چیزی گفته نشده که فارغ‌التحصیلان ارشد دانشگاه آزاد نتونن شرکت کنند.

غزال
فروردین ۲۷, ۱۴۰۳ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادقی

دقیقا
وقتی ننوشته فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد نمیتونن شرکت کنن یعنی میتونن! در فراخوان بعضی دانشگاه ها هایلایت شده این مورد ولی علامه و چند تا دیگه نه!

لیلا
فروردین ۷, ۱۴۰۳ ۱:۳۶ ب٫ظ

سلام بنده کارشناسی پیام نور با معدل ۱۵/۶۲ و کارشناسی ارشد دانشگاه آزادبامعدل ۱۶/۵۸ و دفاع با نمره عالی فارغ التحصیل شدم . آیا امکان ثبت نام دکتری بدون آزمون دارم ؟؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

تورج
فروردین ۷, ۱۴۰۳ ۶:۳۳ ق٫ظ

با سلام خدمت حضرت عالی بنده در ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شدم کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی با معدل کل ۱۸ و ۳ صدم و پایان نامه کنفرانس با نمره ۱۸ و ۲۴ و مقاله چاپ شده در دانشگاه مالک اشتر تهران چاپ شده و در مجله دانشنامه علوم مدیریت در دوم دی ۱۴۰۲ به چاپ رسیده و دارای دو کتاب می‌باشند که در زمینه مدیریت بازرگانی گرایش ازاریابی می‌باشد که استاد راهنمای بنده به عنوان اولین شخص و من به عنوان دومین شخص در کتاب ذکر شده هستم و دو گواهینامه بین المللی ICSDووCGEاز دانشگاه مالک اشتر می باشم.بصورت کنفرانسی میباشد. و یک مقاله چاپ شده دیگر در دانشگاه آزاد هنر تبریز از پایان نامه هستم و کارشناسی ارشد را در ۴ نیم ساعت به پایان رساندم و کارشناسی را هم در ۴ نیم سال به پایان رساندم با معدل ۱۸ و ۳۰ صدم و ضمناً دانشگاه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی علامه طبرسی تهران فارغ التحصیل شدم و کاردانی را نیز در دانشگاه علمی کاربردی گلرنگ با معدل ۱۶:۳۶ در ۴ نیم سال فارغ التحصیل شدم از ریاست محترم با کاهش داشتم با این شرایط ه بنده دارم آیا می‌توانم در دانشگاه علامه طباطبایی دکترای تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی را ادامه تحصیل دهم البته مقاله دانشگاه صنعتی مالک اشترتهران SIDدر گواهینامه ثبت شده است، لطفاً راهنمایی بفرمایید تورج جعفری سپاسگزارم

کوثر
فروردین ۷, ۱۴۰۳ ۰:۴۷ ق٫ظ

سلام.من پسوندم اصلاح شده،کارت ملی قبلی باطل شد و جدید رو هنوز نگرفتم.یکی از ریزنمرات کارشناسی با پسوند قبلی بنده هست،ولی بقیه مدارک با پسوند جدید هست،مشکلی ایجاد میشه؟و حتی اگر کارت ملی قدیمی با پسوند قبلی ارائه بدم مشکلی ایجاد میشه؟

spirit
فروردین ۶, ۱۴۰۳ ۶:۱۹ ب٫ظ

سلام من فارغ التحصیل سال ۹۹ هستم با توجه به این نوشته آیا مجاز به شرکت در این فراخوان هستم یا خیر؟
“۴- متقاضیان پس از دانش آموختگی در دوره کارشناسی ارشد برای سه دوره متوالی «پذیرش در مهرماه» مجاز به شرکت در فراخوان می‌باشند”

الهام واحدی اشرفی
فروردین ۶, ۱۴۰۳ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  spirit

خیر