پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه شهید چمران اهواز ۱۴۰۴
از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظهای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …
فراخوان پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه شهید چمران اهواز ۱۴۰۴ منتشر شد.
به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای اجرای سیاستهای حمایت و هدایت از دانشجویان برتر و به استناد آیین نامه پذیرش دکتری استاد محور مبتنی بر رفع نیازهای کشور در دوره دکتری تخصصی و مطابق با آیین نامه، از بین دانش آموختگان و دانشجویان برتر دوره کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت عتف برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ برای دوره روزانه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون و استعداد درخشان و با رعایت شرایط زیر دانشجو میپذیرد.
شرایط ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه شهید چمران اهواز
شرایط پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه شهید چمران اهواز به شرح زیر هستند:
داشتن میانگین کل ۱۶ در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد (تعدیل معدل در هر یک از دورههای مذکور با اعمال ضریب همترازی دانشگاهها در رشته مربوطه طبق نظر گروه آموزشی امکانپذیر است)
متقاضیان میتوانند بلافاصله پس از دانش آموختگی از دوره کارشناسی ارشد، برای ۳ دوره متوالی پذیرش در مهر ماه، در این فراخوان شرکت نمایند. (از تاریخ دانش آموختی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری بیش از دو سال نگذشته باشد).
کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق «جدول ارزشیابی داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکتری» الزامی است.
کسب حداقل امتیاز (۵ امتیاز) از بند ۱ جدول شماره ۱ فرم ارزشیابی برای متقاضیان الزامی است.
دانشجویان میبایست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند در غیر این صورت پذیرش آنان لغو خواهد شد.
نکات مهم و قابل توجه متقاضیان
– پذیرش افراد مشمول این آیین نامه، در همان رشته تحصیلی یا رشتههای تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.
– احتمال تغییر در رشته/گرایشهای مندرج در جدول انتهای اطلاعیه (حذف و یا اضافه شدن) وجود دارد.
لذا در صورت حذف احتمالی رشته گرایش، حقی برای متقاضی ایجاد نمیگردد.
– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه، مجاز نیست.
– به تقاضاهای ناقص، ناخوانا و مخدوش، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
– دانشگاه شهید چمران در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیازهای کسب شده مختار است.
– ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش نمیباشد. پذیرش و ثبت نام در دانشگاه نیز قطعی نبوده و منوط به تائید سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور خواهد بود.
تذکر مهم: در خصوص رابطه نسبی و سببی دانشجویی پذیرفته شده با استاد میزبان: استاد میزبان پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، خاله، عمه دانشجو و پدر و مادر همسر دانشجو نباشد.
مدارک ثبت نام دکتری استاد محور دانشگاه شهید چمران اهواز ۱۴۰۴
۱- تکمیل فرم درخواست استفاده از سهمیه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری (فرم شماره یک (فرم الکترونیکی https://derakhshan.scu.ac.ir/phdend))
۲- ریز نمرات تأیید شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
۳- تصویر صفحه نتیجه ارزشیابی پایان نامه و چکیده پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل؛ نوع فایل: pdf)
۴- تکمیل فرم مشخصات تفصیلی از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی متقاضی (فرم شماره دو (رزومه)) ارائه مستندات در کلیه موارد ضروری است.
۵- یک نسخه از مقالات چاپ شده یا پذیرش قطعی رسمی با ذکر دقیق تاریخ و شماره چاپ
۶- ارائه سایر مدارک امتیاز آور برای داوطلب بر اساس شیوه نامه پذیرش دورههای تحصیلی دکتری دانشگاه شهید چمران اهواز
۷- تصویر از تمامی صفحات شناسنامه (نوع فایل: pdf)
۸- تصویر کارت ملی (نوع فایل: pdf)
۹- ارائه گواهی مبنی بر بلامانع بودن ادامه تحصیل به لحاظ خدمت سربازی داوطلبین مرد (نوع فایل: pdf)
۱۰- فتوکپی دانشنامه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یا تأییدیه مدرک تحصیلی (نوع فایل: pdf)
۱۱- معرفی نامه علمی از استادان دوره کارشناسی ارشد (پس از دعوت به مصاحبه)
۱۲- تصویر نمره آزمون زبان انگلیسی (در صورت داشتن) (نوع فایل: pdf)
۱۳- اصل فیش بانکی واریزی به مبلغ ۲/۱۶۰/۰۰۰ (غیر قابل استرداد) به حساب بانک ملی شعبه شهر دانشگاهی بنام رابط متمرکز وجوه برگزاری دورههای خاص دانشگاه شهید چمران اهواز
۱۴- فایل PDF ادغام شده از تمام مدارک ذکر شده.
تذکر مهم: مدارک ارسالی و وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهند شد. لذا قبل از ارائه درخواست و واریز وجه نسبت به مطالعه کامل شرایط پذیرش دقت لازم را مبذول فرمایید.
نحوه و زمان ثبت نام دکتری استاد محور ۱۴۰۴ دانشگاه شهید چمران اهواز
۱- متقاضیان باید مدارک خود را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۴/۰۳/۰۶ صرفا از طریق سامانه ارسال نمایند.
به تقاضاهای ناقص، ناخوانا و مخدوش، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۲- ارزیابی مدارک بر اساس «شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعداهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز» بارگذاری شده در بخش آیین نامههای پرتال مدیریت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز، انجام خواهد شد.
۳- دانشجویانی که در ارزیابی اولیه امتیازات لازم را کسب نمایند از طریق گروههای آموزشی دانشکدهها جهت انجام مصاحبه دعوت خواهند شد.
۴- نتایج ارزیابیها و لیست اولیه پذیرفته پس از بررسی مدارک و مصاحبه با واجدین شرایط توسط دانشگاه شهید چمران اهواز و از طریق وبگاه دانشگاه، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس http://scu.ac.ir/web/derakhshan اعلام خواهد شد.
۵- پس از قبولی در مصاحبه و پذیرش توسط گروه تخصصی مربوطه، اسامی پذیرفته شدگان به همراه فرمهای ارزشیابی جهت تأیید نهایی به سازمان سنجش و آموزش ارسال خواهند شد. روشن است که تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه هیچ گونه حقی برای داوطلب قبل از تایید توسط سازمان سنجش آموزش کشور ایجاد نخواهد کرد.
عناوین طرح های دکتری استاد محور ۱۴۰۴ دانشگاه شهید چمران اهواز
عناوین دارای پذیرش دکتری استاد محور دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ به شرح زیر هستند:
ردیف | دانشکده | پذیرنده | عنوان | حوزه | مقطع | نوع |
1 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر منصور سودانی | مقایسه اثربخشی آموزش سواد رسانه ای با آموزش تاب آوری بر کاهش افکار خودکشی و بهبود تنظیم هیجانی دانش اموزان اسیب دیده از فضای سایبری | مشاوره | دکتری | استادمحور |
2 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر منصور سودانی | مقایسه اثربخشی خودگویی مثبت و شفقت درمانی بر تاب آوری و امید به زندگی دانش آموزان | مشاوره | دکتری | استادمحور |
3 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر کیومرث بشلیده | ایمنی و حوادث شغلی | روانشناسی(روانشناسی صنعتی سازمانی) | دکتری | استادمحور |
4 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر سودابه بساک نژاد | تجربه زیسته و ساخت مقیاس درد های پیش از قاعدگی ((PMS در زنان جوان و بکارگیری درمان ذهن آگاهی در کنترل آن : طرح آمیخته | روانشناسی (بدون گرایش) | دکتری | استادمحور |
5 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر سودابه بساک نژاد | تجربه زیسته و ساخت مقیاس و ارائه الگویی مدون سازگاری با محیط های خوابگاهی در دانشجویان و اجرای پایلوت آموزش روش های سازگاری در محیط خوابگاهی | روانشناسی (بدون گرایش) | دکتری | استادمحور |
6 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر سیداسماعیل هاشمی | پیامدهای هنرآفرینی شغلی مبتنی بر نیازهای روانشناختی | روانشناسی(روانشناسی صنعتی سازمانی) | دکتری | استادمحور |
7 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر سیداسماعیل هاشمی | تدوین و آزمون مدلی از پیامدهای جو روانشناختی مبتنی بر نقاط قوت | روانشناسی(روانشناسی صنعتی سازمانی) | دکتری | استادمحور |
8 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر مرتضی امیدیان | شناسایی عناصر فرهنگ مد رسه پویا و ایستا در اهواز و استخراج برنامه مداخله برای بهبود فرهنگ مدرسه | روانشناسی | دکتری | استادمحور |
9 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر عبدالزهرا نعامی | طراحی برنامه آموزشی طراحی شغلی بازی محور و بررسی اثربخشی آن بر برخی پیامدهای شغلی | روانشناسی روانشناسی صنعتی سازمانی) | دکتری | استادمحور |
10 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر عبدالزهرا نعامی | طراحی برنامه آموزشی دلبستگی سازمانی ایمن محور و بررسی اثر آن بر افزایش سبک دلبستگی ایمن و کاهش سبک های دلبستگی اجتنابی، دوسوگرا و اضطرابی کارکنان یک سازمان | روانشناسی روانشناسی صنعتی سازمانی) | دکتری | استادمحور |
11 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر عسکر آتش افروز | بررسی سبک زندگی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص قبل از ورود به مدرسه با تأکید بر مفهوم بازی | روانشناسی تربیتی | دکتری | استادمحور |
12 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر یداله مهرعلی زاده | تحول کسب و کار سازمانی با مدیریت دانش | آموزش و بهسازی منابع انسانی | کارشناسی ارشد | استادمحور |
13 | علوم تربیتی و روانشناسی | دکتر یداله مهرعلی زاده | نوآوری های آموزشی در سازمانها | مدیریت آموزشی | دکتری | استادمحور |
14 | فنی و مهندسی | دکتر غلامرضا اکبری زاده | شناسایی تومور از تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق | مهندسی برق(الکترونیک) | دکتری | استادمحور |
15 | فنی و مهندسی | دکتر غلامرضا اکبری زاده | طراحی سامانه تشخیص و کنترل اتوماتیک تزریق گاز آرگون در کوره پاتیلی با استفاده از بینایی ماشین و تکنیکهای هوش مصنوعی | مهندسی برق(الکترونیک) | دکتری | استادمحور |
جدول ۱- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی
ردیف | نوع فعالیت | حداقل امتیاز | حداکثر امتیاز | نحوه ارزیابی | امتیاز مکتسبه |
۱ | ۱-۱- مقالات علمی-پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با پایاننامه
۱-۲- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
۱-۳- برگزیدگی در جشنوارههای علمی معتبر بینالمللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) | ۵ امتیاز | ۴۰ امتیاز | – هرمقاله تا ۷ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء – گواهی ثبت اختراع بینالمللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز – برگزیدگی داخلی تا ۳ و بینالمللی تا ۷ امتیاز | |
۲ | مقالات علمی – ترویجی مرتبط با پایاننامه | – | ۶ امتیاز | هر مقاله تا ۳ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء | |
۳ | مقالات چاپ شده در کنفرانسهای معتبر (داخلی یا خارجی) | – | ۴ امتیاز | خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز | |
۴ | تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی | – | ۴ امتیاز | – | |
۵ | کیفیت پایاننامه کارشناسی ارشد | – | ۴ امتیاز | عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز | |
۶ | پروژه های تحقیقاتی | – | ۶ امتیاز | هر پروژه تحقیقاتی با گواهی معتبر ۲ امتیاز | |
حداقل و حداکثر امتیاز قابل محاسبه | ۵ | ۴۰ | – |
جدول ۲- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی
ردیف | نوع فعالیت | حداکثر امتیاز | نحوه ارزیابی | امتیاز مکتسبه |
۷ | میانگین کل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) | تا ۶ امتیاز | مطابق با دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه | |
۸ | میانگین کل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون احتساب نمره پایاننامه) | تا ۵ امتیاز | مطابق با دستورالعمل اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه | |
۹ | طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی* | ۳ امتیاز | بیش از ۸ نیمسال کارشناسی طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته پیوسته و بیش از ۴ نیمسال کارشناسی ناپیوسته امتیازی ندارد. | |
۱۰ | طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته * | ۳ امتیاز | بیش از ۵ نیمسال امتیازی ندارد. | |
۱۱ | برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی | ۵ امتیاز | رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز، رتبه ۴ تا ۶، ۴ امتیاز، رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز، رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز و رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز | |
۱۲ | داشتن مدرک زبان معتبر | ۸ امتیاز | طبق جدول شماره ۴ | |
جمع | ۳۰ |
* رشتههایی که برنامه درسی آنها طبق مصوبه شورای عالی برنامهریزی آموزشی در دوره کارشناسی برای ۹ نیمسال تحصیلی و کارشناسی ناپیوسته برای ۵ نیمسال تصویب شده اند با نظر کمیته مصاحبه کننده می توانند از مجموع امتیازهای بند ۹ و ۱۰ بهره مند شوند.
جدول شماره ۳- امتیازات مصاحبه
ردیف | شاخص ارزیابی | حداکثر امتیاز | امتیاز مکتسبه طبق نظر کمیته مصاحبه کننده |
۱۲ | تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات | ۳ امتیاز | |
۱۳ | وسعت نظر نوآوری و کارآفرینی | ۳ امتیاز | |
۱۴ | شخصیت، متانت و نحوه تعامل | ۳ امتیاز | |
۱۵ | نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی | ۳ امتیاز | |
۱۶ | توانایی فن بیان و انتقال مطالب | ۳ امتیاز | |
۱۷ | همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویتهای علمی اعضای گروه | ۱۵ امتیاز | |
جمع | ۳۰ امتیاز |
جدول ۴- همترازی نمرات آزمون های مللی و بین المللی زبان انگلیسی
MSRT (MCHE) | IELTS Equivalent | TOEFL IBT | TOEFL Computer | + TOEFL PAPER TOLIMO | حداکثر نمره |
90-100 | 7-9/0 | 96-120 | 250-300 | 600-680 | 8 |
85-89 | 5/9-6/6 | 86-95 | 232-249 | 575-599 | 7 |
80-84 | 6-6/4 | 76-85 | 213-231 | 550-574 | 6 |
75-79 | 5/5-5/9 | 66-75 | 196-212 | 525-539 | 5 |
70-74 | 5-5/4 | 56-65 | 173-195 | 500-524 | 4 |
65-69 | 4/4-5/9 | 46-55 | 152-172 | 475-499 | 3 |
60-63 | 4-4/4 | 36-45 | 132-151 | 450-474 | 2 |
50-59 | 3/5-5/9 | 29-35 | 113-132 | 425-439 | 1 |
سلام..وقت بخیر…اگه ارشد رو از دانشگاه ازاد گرفته باشیم نمیتونیم شرکت کنیم؟
نه