دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری 93 مجموعه مهندسی برق (1) کد 2301 (الکترونیک)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته  مجموعه مهندسی برق (1) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش الکترونیک است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه مهندسی برق (1)1393

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه مهندسی برق (1)

2301

ثبت‌نام
باخبرم کن!

114 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۵:۱۱ ب٫ظ

دوستان عزیز اگه کسی تهران تشریف داره این سوالات رو به اساتیدشون نشون بده . دست ما که از پایتخت کوتاهه.
اینطوری پاسخ های صحیح به گوش طراحان میرسه.
با سپاس فراوان از همه مهندسین عزیز

کنترل
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۰:۱۵ ق٫ظ

مهندس سلام من ۴تا سوال رو به جواب رسیدم گزینه ها رو جابجا زدم شما اگر جای من بودی چه کار میکردید که گفتید تمام زحمات شما به باد رفت من باید چه کار کنم?!!!!!!!!!!!!!!!

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۷:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  کنترل

سلام مهندس عزیز
اگه میدونستی من چه سوالاتی رو اشتباه حل کردم مختون سوت میکشید.
من خودم رو یک بازنده میدونم!!
شما چند درصد زدین؟

کنترل
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۹:۵۴ ق٫ظ

سلام من راحت میتونستم ۴۵ درصد بزنم اما شد ۲۵ درصد فقط افسوس!!!

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  کنترل

منم راحت می تونستم ۶۵ بزنم اما حالا شد….
البته من هم همین اشتباهاتی که شما اینجا کردین سرجلسه کنکورهای آزمایشی کردم. مخصوصا اولین کنکور. بعداز نتیجه خیلی ترسیدم گفتم نکنه سرجلسه اصلی ازین اشتباهات بکنم. خیلی از اشتباهاتمو تو کنکورهای آزمایشی رفع کردم. اما باز هم اشتباه کردم.
حالا باز هم خدا رو شکر که خیلی از اشتباهات رو قبلا تجربه کرده بودم.وراه حل پیدا کردم.
هرچند الان هم دل و دماغ هیچ کاری ندارم. عید رو به کامم زهرمار کرد!!!

برق-الک
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ب٫ظ

دوستان الکترونیکی اگه تونستین از دوستانتون و بقیه بپرسین ببینیم امسال بالاترین درصد تخصصی چند درصد بوده است. به نظر من امسال بیشترین درصد تخصصی ۳۵ تا ۴۰ باشه.

حامد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  برق-الک

پارسال بالاترین درصد چقدر بوده

برق-الک
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

نمیدونم بالاترین درصد چقدر بوده ولی رتبه ۸ تخصصی رو ۵۰ درصد زده بود

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان و مهندسین کنترل من در کنکورهای آزمایشی یک بار رتبه یک و دو بار رتبه دو آوردم. سوالاتی که می تونم بگم صد در صد غلط هستن سوالات ۳۵ و ۴۰ هستند. سوال ۳۵ پاسخ گزینه دو درسته یعنی سیستم نوع یک هستش که سازمان سنجش به اشتباه گزینه سه زده. سوال ۴۰ هم سیستم به ازای تمامی k نا پایداره. برای پایداری سیستم های چند متغیره طبق قضیه ۵-۵ کتاب چند متغیره باید دترمینان حلقه بسته رو تشکیل بدیم و بعد از طریق جدول راوث پایداریش رو چک کنیم. که اگر این کارو انجام بدیم یه معادله درجه چهار بدست میاد که ضرایبش به صورت زیر هستند: ۲k ۲k- k^2-2 اون یکیشم مهم نیست. خب با توجه به ضرایب فوق اگه کا مثبت باشه اونوقت ۲k- منفی میشه و سیستم ناپایدار میشه و اگه منفی باشه که باز هم ناپایداره و در نهایت اگه صفر باشه ضریب k^2-2 منفی میشه پس به ازای تمامی کاها سیستم ناپایداره. سوال ۲۰ رو هم الان متوجه شدم که درست زدم و سازمان رنجش اشتباه نوشته!!! اولا که تو این سوال گزینه یک و دو رد میشن چون ضریب جمله آخر منفی شده. بین گزینه سه و چهار گزینه چهار رو انتخاب کردم دلیلم هم اینه: اولا چون سیستم پایدار مجانبیه و ماتریس پی رو مثبت معین فرض کردیم پس باید ماتریس c’Mc هم که در واقع همون ماتریس Q هستش مثبت معین باشه. خب حالا بحث سر اینه که این ماتریس به ازای هر c مثبت معینه؟… ادامه نظر»

amir
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام
در مورد سوال ۵ باید حتما علامت ذکر بشه. فرمایش شما صحیح هستش دقیقا به همیم دلیل که این علامت نشان دهنده فیدبک متبت و منفی نیست سوال مشکل داره اکر با متبت حل بشه کزینه ١ درسته نوع صفر و خطا بینهایت و اکر هم منفی باشه کزینه ۴ . من دقیقا منظورم اینه که باید به طور دقیق علامت مشخص بشه . سوال LQR رو هم توی فصل کنترل بهینه دکتر صدیق اومده که برای اینکه مساله LQR باسخ داشته باشه باید Q که در اینجاM هستش باید معین متبت باشه البته کزینه سوم هم کاملا صحیح هستش . لطفا سوالای دیکه که فکر می کنید اشتباه هستند با را حل به سازمان سنجش اعلام کنید که اون سوالها رو هم بررسی کنند. اما نکته جالب این امتحان اینه که به راحتی با این باسخها رتبه و سرنوشت یک ادم تغییر میکنه
اکر اشکال نداره می تونم سوال کنم جند درصد اختصاصی زدین
. بازم از توضیحات شما متشکر

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  amir

سلام ممنون از پاسختون مهندس
در مورد سوال ۵ اگه با فیدبک مثبت حل بشه تو گزینه ها جوابی وجود نداره. اما با فیدبک منفی همون گزینه چهاره.
در مورد ال کیو آر هم کیو با ام یکی نیست بلکه
Q=c’Mc
و من هم مثال نقض آوردم که به ازای هر ام، کیو مثبت معین نمیشه.
تخصصی بین ۴۲ تا ۴۸. که اگه این سه تا هم اصلاح بشه بین ۵۲ تا ۵۸ میشه.

amir
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۳:۰۲ ب٫ظ

بله Q بار هستش جون من با موبایل تایب می کنم نمی تونستم وقتی فیدبک خروجی باشه c’ mc می شه

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  amir

سلام ممنون از پاسختون مهندس
در مورد سوال ۵ اگه با فیدبک مثبت حل بشه تو گزینه ها جوابی وجود نداره. اما با فیدبک منفی همون گزینه چهاره.
در مورد ال کیو آر هم کیو با ام یکی نیست بلکه
Q=c’Mc
و من هم مثال نقض آوردم که به ازای هر ام، کیو مثبت معین نمیشه.
تخصصی بین ۴۲ تا ۴۸. که اگه این سه تا هم اصلاح بشه بین ۵۲ تا ۵۸ میشه.
درصدای شما چطور بود؟

amir
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۳:۰۴ ب٫ظ

من با ایو وضعیت ۴٢ درصد تخصصی زدم
به نظرتون رتبه هامون حدود جقدر می شه
این درصد با همین اشتباهات هستش

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  amir

بستگی به درصدهای عمومیتون هم داره. عمومی ها رو چطور زدین؟
راستش یکی رو سراغ دارم که تقریبا با درصد شما سال قبل رتبه ای بین هفتاد تا هشتاد آورد. اما نمیدونم نسبت سختی تخصصی امسال به تلاش بجه ها در مقایسه با نسبت سختی تخصصی سال قبل به تلاششون چقدر تغییر کرده!! چقد پیچیدش کردم.
شما در مورد رتبه ها چی فکر میکنید؟
راستی فرمودین که درصورتیکه سازمان سنجش اشتباهات رو اصلاح کنه تخصصیتون میشه ۴۲؟

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  amir

فقط خدا کنه سازمان “رنجش” اشتباهات رو تصحیح کنه. به نظرتون اینکارو می کنه؟ من شنیدم برای ارشد یک سال بعد پاسخ های صحیح رو روی سایتش میذاره!!!!

amir
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۳:۱۰ ب٫ظ

راستی در مورد این مسالهlqr اکر کتاب دکتر صدیق جلوی دستتون باشه فصل ۸ بخش دوم فرموله سازی مساله کنترل بهینه رو نکاه کنید فرمول ۸-۲-۴ همین مساله است توضیحات اون رو نکاه کنید البته کتاب من ویراسش سال٨۶

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  amir

بله دیدم. پس اینم تایید شد که درسته.

amir
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  amir

نه بدون تصحیح سوالت دقیقا ۴١.٧شدم . راستشو بخواین عمومی ها رو حساب نکردم البته یه موردی که هست امسال با توجه به اینکه ضریب عمومی ١ هستش تاتیر اختصاصی خیلی باید زیاد باشه

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  amir

ماشالله پس اگه تصحیح کنن درصد شما هم میشه پنجاه درصد.
چقد خوندید؟

برق-الک
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۱۷ ب٫ظ

دوستان الکترونیکی من برای سوالات ۲، ۱۶، ۲۰ ،۳۰ و ۳۷ اعتراضم رو به سنجش فرستادم. بقیه دوستان هم اگه سوالی مد نظرشون هست با دلیل اینجا بگن تا بحث کنیم و اعتراضات رو به صورت جمعی جلو ببریم.
با تشکر

Nazi
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  برق-الک

من هم موافقم ٢،١۶،٢٠،٣٠ ناقص هستند! در مورد ٢٢ که بهره خواسته شکل دوتا gainboostong هست که میشه۵* (Av=(gm ro که میشه ١٠٢۴ و کزینه ٢ درحالیکه کلید کفته کزینه۴ درسته!! کجا باید اعتراض زد به سوال ها؟

برق-الک
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  Nazi

به آدرس زیر برین اول ثبت نام کنید بعد هم میتونید اعتراضتون رو بفرستید.
http://request.sanjesh.org/noetrequest

electronic91
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Nazi

سلام، با نظر شما درباره سوال ۲۲ موافقم.
نظر شما درباره سوال ۱۱ و ۱۲ چیه؟

حامد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  برق-الک

منم ۲ و ۲۰ و ۳۰ رو اعتراض زدم

کنترلی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۱۳ ب٫ظ

دوستان در سایت سنجش امکان درخواست برای اصلاح کلید ارائه شده. اگر کسی مایل باشه میتونه نظرش رو اعلام کنه

با آرزوی موفقیت و سالی شاد و پربار برای همه

amir
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  کنترلی

سلام
بله سوال ٢١ درسته اما بقیه سوالاتی که کفتم اشتباه هستن به علاوه سوال مربوط به خطای حالت ماندکار که فیدبک رو با علامت متبت داده که اکر این طور باشه جواب نداره و فیدبک باید منفی باشه تا جواب سازمان سنجش درست باشه
ضمنا دوستان سوالات رو بیش یکی از معروف ترین اساتید کنترل بردم با حل درست سوالات ایشان هم مواردی رو که کفتم تایید کردن و توصیه کردند هر جه زودتر به سازمان سنجش اعلام کنید
موارد اشتباه
١. نوع سیستم ١
٢. سوال بایداری lqr کزینه ٣ و ۴ هر دو صحیح هستن
٣. خطای حالت ماندکار باید علامت فیدبک معلوم باشد در صورت منفی بودن جواب سازمان سنجش صحیح است(بخش کنترل خطی
۴. سوال مربوط به RGA کزینه ١ و ۴ هر دو صحیح هستند
۵. سوال دوم بررسی بایداری در جند متغیره جواب صحیح در کزینه ها وجود ندارد فکر میکنم سوال ٣٠ هستش

کنترلی به امیر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  amir

ممنون
من راجع به سوال ۲۰ اعتراضم رو توی سایت سنجش اعلام کردم
برای بقیه هم این کار رو می کنم

کنترلی به امیر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۸:۵۲ ب٫ظ

راستی سوال مربوط به پایداری منظورتون سوال ۴۱ هستش؟

amir
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۰:۴۸ ق٫ظ

با سلام مجدد
بله درسته سوال ۴١
فقط دوستان لطفا همکی در مورد سوالاتی که مطرح شد اعتراض بنویسید جون واقعا امتحانی که در این سطح هستش جای اینکونه اشتباهات نیست من الان سوالا جلوی دستمه یکبار دیکه سوالای مشکل دار رو مینویسم
١. سوال ۵ خطای حالت ماندکار در صورتیکه فیدبک متبت باشه هیجکدام از کزینه ها صحیح نیست و جواب اعلام شده برای فیدبک منفی هستش ( در سوال هم فیدبک متبته)
۲. سوال ٢٠ با توجه به مساله LQR باسخ ۳ و ۴ هر دو صحیح هستند
٣. سوال ٣۵ سیستم نوع ١ باید باشه
۴. سوال ۴١ باسخ اعلام شده اشتباه است و باسخ صحیح در کزینه ها نیست
۵. سوال۴٢ کزینه ١ و ۴ صحیح هستند جون هم عناصر روی قطر ماتریس RGA و هم NI برای هر دو کزینه متبته

دوستان امیدوارم همکی موفق باشید

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

با سلام به امیر خان
اون علامت مثبت توی دایره به معنای فیدبک مثبت نیست
۲. سوال بیست رو هم من با مطلب رسم کردم همون گزینه یک درسته. از طرفی میشه با تحلیل هم به گزینه یک رسید
۳.سوال ۳۵ حق با شماست
۴. سوال ۴۱ اگه جدول راوث تشکیل بدید فکر کنم سازمان سنجش درست حل کرده هر چند خیلی با دقت حل نکرد. البته من این سوال رو زدم گزینه دو
۵. سوال چهل و دو رو من هم بین گزینه یک و چهار یکیشو شانسی زدم و هنوزم نمیدونم چه فرقی بین گزینه یک و چهار وجود داره!
البته از نظر من سوال ۳۵ ۴۰ و ۲۰ قطعا غلط حل شدن تو همین پست هم اثبات کردم!
با سپاس

کنترل
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  amir

آقای امیر تشکر از شما به خاطر اطلاع رسانی من به سنجش اعتراض کردم

محمد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  amir

با سلام،
سوال ۴۰ و ۴۱: در هر دو سوال با تشکیل سیستم حلقه بسته، عامل ناپایدار کننده در مخرج قرار دارد، قطب سمت راست، که این عامل توسط سیستم حلقه باز حذف نمی شود، بنابراین برای هر دو سوال به ازای تمامی مقادیر سیستم ناپایدار است. سوال ۴۰، گزینه ۱ صحیح است و سوال ۴۱، گزینه ۲ صحیح است.

محمد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

در مورد سوال ۵ هم حق با شماست اما نه فقط به خاطر علامت فیدبک، منظور طراح از خطای ماندگار E=R-C در حالی که باید E=R-CH در نظر گرفته بشه.

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
شما وقتی حلقه بسته رو تشکیل میدید نباید به مخرج کاری داشته باشید. سوال ۴۱ فکر کنم درسته. اما سوال ۴۰ قطعا غلطه. لطفا اعتراضتون رو تو سایت سنجش بنویسید.
با سپاس

محمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۴:۳۶ ب٫ظ

سلام، اگه قطب حلقه بسته، دقیقا روی این عامل ناپایدار بیفته، چه اتفاقی می افته!!؟ در واقع عامل ناپایدار حلقه باز، بوسیله det(I+G) حذف میشه، تا اینجای کار مطلوب ما هست، منتها بوسیله خود این عبارت در مخرج، همون عامل ناپایدار کننده دوباره ظاهر میشه.
نظرتون در مورد سوال ۱۷ و ۲۲ چیه؟

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام مهندس
حذف صفر و قطب زمانی رخ میده که هم جی داشته باشیم و هم اچ. زمانی که فقط یکی از این دو تا رو داشته باشیم چک کردن دترمینان حلقه بسته کفایت می کنه. شایدم من اشتباه کنم!
سوال هیفده گزینه یک درسته چون برای کنترل پذیری باید ردیف های آخر بلوک های مربوط به لاندایک از هم مستقل باشند در صورتیکه سه تا بردار دو تایین که تحت هیچ شرایطی از هم مستقل نمیشن پس حتما کنترل ناپذیره
سوال بیست و دو: گزینه یک صحیحه به این خاطر که اونایی که تو سیستم مشخص هستن مقادیر ویژه هستن نه قطب . و ممکنه بسته به مقدار ماتریس های بی و سی حذف صفر و قطب رخ بده و اون دو تا مقدار ویژه که در مبدا هستند حذف بشن

محمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام، در مورد سوال ۲۲ حرف شما درسته، ولی گزینه ۲ هم اشتباست، جون سیستم نه پایدار مجانبی هست و نه لیاپانوفی.
در مورد سوال ۱۷ هم دقیق منظورتون رو نفهمیدم. ۳ تا بردار ۲ تایی؟ این سوال تقریبا مشابه سوال ۴۲ پارساله، توی تشکیل ماتریس کنترل پذیری باید هم سطرهای ردیف آخر لاندا ۱ و هم لاندا ۲ به علاوه سطرهای مستقل لاندا ها رو در نظر گرفت، کافیه رتبه ماتریس کنترل پذیری ۲ باشه، این کار خیلی ساده با تنظیم پارامترهای ماتریس B قابل انجام هست. فکر کنم گزینه ۳ درست باشه.

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۳۴ ب٫ظ

بله سه بردار دو تایی. ماتریس بی هفت در دو هستش. از طرفی به قول خودتون باید سه ردیف مربوط به بلوک های لاندایک از هم مستقل باشند. خب این سه تا ردیف هر کدوم دو مولفه دارند چون بی هفت در دو هستش. خب اینم میدونیم که سه تا بردار که هر کدوم دارای دو عضو باشند نمیتونن از هم مستقل باشند.
بله دقیقا کپی سوال سال قبله با این تفاوت که اینجا دو ورودی داریم ولی سال قبل یک ورودی داشتیم.

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۳۶ ب٫ظ

ببخشید محمد خان میشه بپرسم درصدهای شما چطور بود؟

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

در مورد سوال بیست و دو گزینه دو درست هست به خاطر اینکه اگه به صورت عادی پاسخ سیستم رو بدست بیارید می بینید که حالت اول و دوم مقدارشون ثابته و حالت سوم یه نمایی هستتش یعنی پایدار لیاپانوف هست. از طرفی نقطه تعادلش هم فقط مولفه سومش صفره و مولفه اول و دوم میتونن هر مقداری داشته باشن. پس بی نهایت نقطه تعادل داره که همه این نقاط تعادل پایدار لیاپانوف هستن.
پس این گزینه نمیتونه پاسخ سوال باشه و فقط همون گزینه یک نادرسته

محمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

ببینین در مورد سوال ۱۷ قراره رتبه ماتریس ۲ بشه پس فقط کافیه دو بردار مستقل پیدا کنیم، لازم نیست هر سه تا بردار مستقل بشه.
در مورد سوال ۲۲، ۲ تا مقدار ویژه مکرر صفر داریم، نمی تونه سیستم پایدار لیاپانوفی باشه.
من حول و حوش ۳۰ درصد زدم.

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

اونجوری بخواید بحث کنید راه طولانی تری باید طی بشه ولی باز هم قابل اثباته. اما راه ساده همونی هستش که تو نظر قبلی گفتم رجوع کنید به کتاب مدرن خاکی صدیق.
در مورد سوال ۲۲ هم برای بررسی پایداری لیاپانوف معادله مشخصه مهم نیست بلکه معادله مینیمال مهمه. رجوع کنید به کتاب خسروجردی

amir
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  کنترلی

سلام ایا از دوستانتون میانکین درصداشون رو برسیدین

Nazi
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۵۱ ق٫ظ

Be nazare man ham 2,16,20,30 bayad hazf she soale 22 mage nnishe gozine2? Soale24 b nazaretun doros bud? Emsal aslan nmishe pishbini kard va nmishe moghayese nesbat b sale ghabl goft! Vali soalha khili gheyre herfeyi bud!

حامد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Nazi

اینطور که شما میگی امتحان کلا غلط بده.
مگه میشه خانم محترم!
به نظر من به اساتیدتون مراجعه کنید تا راهنماییتون کنند

مهندسی برق کنترل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Nazi

با سلام
سوال دو به این دلیل درسته که تاخیر بعد از حلقه تاثیری در پایداری یا ناپایداری نداره فکر کنید یه سیستم دو ثانیه دیرتر یا زودتر شروع بشه این هیچ تاثیری در پایداری نداره. اما اگه تاخیر داخل حقله بود اونوقت باید از طریق حدفاز و حدبهره حل میکردیم.
بقیشم حال ندارم توضیح بدم موردی بگید تا توضیح بدم!

الکترونیک 22
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

سوال ۳۰کاملا درسته اگه خواستید راه حلش رو براتون می فرستم.سوال ۱۶ و ۲۰ مشکل داشتند. سوال ۲۳ هم به نظرم باید گزینه دو باشه چون جریان ترانزیستور ۷ تاثیری در خروجی نداردو اگه به طور تقریبی جریان خروجی را حساب کنیم و مقاومت های خروجی را درنظر نگیریم جریان خروجی ناشی از ترانزیستورهای ۱ و ۲ خواهد بود. البته سوال یک هم نمی دونم چرا این میشه چون اگه شرط مرز اشباع و ترایود رو برای ترانزیستور بنویسیم جواب این نمیشه

برق-الک
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  الکترونیک 22

دوست عزیز سوال ۳۰ میشه رادیکال ۱۶/۲۷ که تو گزینه ها نیست.

electronic91
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  الکترونیک 22

سلام، نظرتون درباره پاسخ سوال ۱۱ و ۱۲ چیه؟

حامد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  الکترونیک 22

بچه ها لینک اعتراض به سوالات فعال شده.بنده به سوالات ۲ و ۳۰ و ۲۰ رو اعتراض کردم

الکترونیک
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

کسی می دونه با درصدای تخصصی ۲۴
استعداد ۳۶
زبان ۰
واسه دانشگاه هایی مثل سمنان یا بابل یاشاهرود می شه مجاز شد یا نه؟؟

کنترل
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ق٫ظ

سلام به دوستان سوال نوع سیستم میگن منظور طراح نوع حلقه باز بوده نه حلقه بسته ولی من میگم نوع یکه

کنترلی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۵۲ ب٫ظ

امیر
من هم با سوال ۲۰ موافقم
باید ۴ بشه

برق-الک
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

دوستان عزیز الکترونیکی یه جمع بندی در مورد سوالات اشتباه انجام بدیم تا بتونیم به صورت جمعی اعتراضمون رو به سازمان سنجش ارسال کنیم.البته الان گزینه اعتراض یه کلید سوالات فعال نشده.
به نظر من تا اینجا سوالات ۲، ۱۶ ، ۲۰ ، ۳۰ و ۳۷ دچار مشکل هستند. بقیه سوالات مد نظرتون رو هم بفرمایین تا روی سوالات و نحوه اعتراض بحث کنیم

حامد
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  برق-الک

۲ و ۲۰ W/L نداده و باید حذف شود
۳۰ پاسخش داخل گزینه ها نیست و باید حذف شود
در مورد بقیه سوالات چون نزدم اظهار نظر نمی تونم بکنم
در جناب برق-الک لینک اعتراض رو شما کج دید

electronic91
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  برق-الک

سلام، با سوال ۲۰ و ۳۰ و ۳۷ موافقم که اشکال دارند.
نظرتون درباره پاسخ سوال ۱۲ چیه؟
همچنین سوال ۱۱ گزینه ها با پاسخ صحیح خیلی اختلاف دارن؟

برق-الک
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  electronic91

متاسفانه سوال ۱۱ و ۱۲ رو من نزدم.

الکترونیک 22
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ق٫ظ

درصدهای پارسال من: تخصصی ۲۲ زبان ۵۰ و استعداد ۲۰ رتبه م ۱۳۰ امسال تخصصی رو کمتر زدم هرچند فکر می کردم بهتر باشم ولی خیلی بی دقتی کردم

حامد
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  الکترونیک 22

درصدای امسالتونچطور بود

برق-الک
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  الکترونیک 22

درصدای امسالتون رو هم بفرمایید

الکترونیک 22
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  الکترونیک 22

تخصصی رو ۲۰ زدم زبان و استعدادرو حساب نکردم ولی احتمالا حدو۲۰ تا ۳۰ زده باشم. البته امسال زبان هم ضریبش یک شده. خودم پیش بینی میکنم امسال رتبه م بالای ۳۰۰ بشه

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

بچه ها بنده پارسال هم شرکت کردم .
۲۳ تخصصی
۲۵ زبان
استعداد۱۲
رتبه ۴۵۰

مخابرات سیستم
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۲۱ ب٫ظ

بچه ها کسی از درصد های برق مخابرات اطلاع نداره که چه جوریه؟
تخصصی: ۲۸
استعداد: ۳۲
زبان: ۳
با این درصد ها اصلا مجاز میشه شد؟

الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۰۹ ب٫ظ

من پارسال
تخصصی ۲۰
زیان ۳۵
استعداد ۲۳ زدم
رتبم شد ۲۴۵
ولی هیچ جا واسه مصاحبه دعوت نشدم

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۰۴ ب٫ظ

دوستان اگه سال گذشته شرکت کرده بودین درصد ها و رتبتون رو به شکل دقیق اینجا بگین
من درصدهام اینجور بود:
تخصصی ۱۰/۳۷
استعداد ۱۰
زبان ۲۸/۵۷
رتبم ۸۸۴ شده بود در بین ۱۸۰۴ نفر

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۰۸ ب٫ظ

سال قبلترش سال ۹۱ هم اینجور بود:
تخصصی: ۱۳/۳۳
استعداد: ۱۴/۴۴
زبان: ۳/۶۷
رتبه ۶۸۸ شد و البته تعداد کل شرکت کننده ها ذکر نشده بود

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۱۰ ب٫ظ

امسال هم که به نظر میاد اینجور باشه:
تخصصی: ۱۰
استعداد: ۳۰
زبان: ۱۰
رتبه: ؟؟؟؟

محمد ( قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۵۹ ب٫ظ

بابااااا بچه های قدرت یکی جواب منو بده
امسال با میانگین ۲۵ درصد تخصصی، ۲۵ درصد استعداد، و ۲۵ درصد زبان انتظار چه رتبه ای رو میشه داشت؟؟

آرمان (برق-قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد ( قدرت)

قطعا رتبه زیر ۲۵۰

محمد ( قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۲۹ ق٫ظ

خدا کنه پیش بینیت درست دربیاد..
التماس دعا..
ان شالله خودت هم موفق باشی..

الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۴۰ ب٫ظ

سلام
تخصصی ۲۴
زبان ۰
استعداد ۳۶ زدم
الکترونیکم هستمبه نظرتون رتبم چند می شه؟بین ۱۲۰-۱۸۰ می رسه؟

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  الکترونیک

به نظرم احتمالش خیلی زیاده که رتبتون تو همین بازه ای که گفتین قرار بگیره

سلگی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۸ ب٫ظ

سلام،سوال ۲۰ تخصصی باید جریان منبع جریان رو میداد، به نظر شما اشتباه نیست؟
درصد های من: تخصصی ۲۰، استعداد ۴۰، زبان ۵
با این درصد ها رتبه تقریبا چند میشه؟

محمد ( قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۳۶ ب٫ظ

بچه های قدرت یکی جواب منو بده خواهشا”
به نظرتون امسال با میانگین ۲۵ درصد تخصصی، ۲۵ درصد استعداد، و ۲۵ درصد زبان چه رتبه ای میشه داشت؟؟

کنترل
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۳۵ ب٫ظ

از دوستان کنترلی کسی اینجا هست?تبادل نظر کنیم?

محمد ( قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۲۹ ب٫ظ

بچه ها با میانگین درصدای ۲۵ تخصصی و ۲۵ زبان و ۲۵ استعداد برای قدرت امسال چه رتبه ای پیش بینی می کنین؟

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۳۹ ب٫ظ

دوستان الکترونیکی در مورد سوال ۳۷ هم نظر بدید به نظر من باید گزینه ۳ درست باشه که تو کتاب پلامر هم این موضوع مطرح شده.

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  برق-الک

این کتاب پلامر زبان اصلی هستش؟
کجا میتونم پیداش کنم؟ واسه سال بعد میخام

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۴ ب٫ظ

آره زبان اصلیه
من از دوستام گرفتم نمیدونم اونا از کجا گرفتن. یه سرچ کن تو نت احتمالا پیداش میکنی

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  برق-الک

نسخه پی دی اف رو گرفتی؟ یا کتابه؟
اسم کاملش رو برام میزاری؟

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۳۸ ب٫ظ

اسم کاملش اینه:
silicon VLSI tachnology
Fundamentals, practice and modeling
James D.Plummer

رسول
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

این کتابه توسط دکتر فتحی پور ترجمه شده یه سر بری دانشگاه تهذان PDF ترجمه شدش رو گیر میاری

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۴ ب٫ظ

پارسال ۱۸۰۴ نفر شرکت کننده بود و من با تخصصی ۱۰/۳۷ و استعداد ۱۰ و زبان ۲۸/۵۷ رتبم ۸۸۴ شد

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ

به نظر من با همین درصدا امسال رتبه حدود ۵۰۰ الکترونیک رو یارید

hamed
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۴۱ ب٫ظ

تخصصی ۴۸
استعداد۱۲
برق قدرت

رها
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

سلام
دوستان قدرتی لطف کنید نظر بدید
الکترونیک قدرت دفترچه F
سوال ۱۷ گزینه ۲ درسته (کتاب رشید صفحه ۱۷۹)
سوال ۲۴ گزینه ۱ درسته (کتاب رشید صفحه ۴۰۷)
سوال ۲۷ گزینه ۱ نمی تونه درست باشه.

تخصصی ۳۷
زبان ۳۰
استعداد ۲۳

power_shiraz
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام

سوال ۲۴ گزینه ی ۱ ۱۰۰۰۰۰۰ درصد درست است

سوال ۱۷ به نظر من گزینه ی ۱ درست هستش ولی گزینه ی ۲ اگر بار مقاومتی شد گزینه ی ۲ غلط می شود

سوال ۲۷ هم توی جزوم نگاه می کنم بهتون می گم

Power
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سوال ۱۷ هم گزینه یک درسته هم گزینه دو! چون زاویه بزرگتر از ۹۰ شارش توان عکس میشه و با توجه به کتاب رشید گزینه ۲ هم درسته!۲۷ گزینه ۳ صحیحه. این سوال جزو مثالهای کتاب Bose هستش که دقیقا برای زاویه ۱۲۰ درجه توضیح داده شده!
در ضمن سوال ۳۵ سوال ثابت لختیو هواسته بود که میشد H و جواب یک خیلی نزدیک بود ولی تو کلید گزینه دو رو زدن که M=2H هستش. تو کتاب کندور و کتاب دکتر کراری ب صراحت گفته H ثابت لختیه!
تو سوال ۴۵ هم مقدار R نباید بزرگتر از یک باشه. برای این مطلبم میشه به کتاب دکتر کراری مراجعه کرد. جواب باید ۱/۳ باشه! البته اگر با رعایت علامت اعداد و درنظرگیری ضریب pi*2 (به خاطر اینکه صورت مساله تغییرات فرکانس رو داده بود و حلقه کنترلی تغییرات سرعت بوئ) مساله حل بشه جواب تو گزینه ها نیستو مشابه این سوال در کتاب دکتر کراری بخش کنترل توان راکتیو حل شده!

من دیشب بلافاصله برای این سوالات با ذکر دلالیل و مراجع اعتراضی رو برای سنجش فرستادم تا شاید حقمون ضایع نشه و این چنتا سوال که کلی میتونه تاثیر گذار باشه اصلاح بشه! خواهشا شما هم با دلایل و ذکر مزاجع اینکارو بکنید! من حتی با اساتید الک و دینامیک امیرکبیر و تهران و شریفم که احتمالا طراح بودن مکاتبه کردم بلکه فرجی شد و دوباره بازنگری کردن!

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رها

به نظر من ۲۴ هم گزینه ۱ و هم ۳ درسته، دقت کنید که در گزینه ی ۳ دو طرف گزینه ی ۱ در ۱/۲ ضرب شده. گزینه ی ۴ صد در صد غلطه. نظرتون راجع به شوال ۱۴ چیه؟ به نظر من ۱۴ گزینه ی ۴ درسته.

محمد ( قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

میانگین همه رو ۲۵ درصد زده باشیم قدرت امسال چه رتبه ای میاریم؟

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  hamed

تخصصی رو فوق العاده زدید، بازم سراغ دارید کسی رو که توی قدرت بالای ۴۰ زده باشه

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ب٫ظ

تخصصی: ۱۰
استعداد: ۳۰
زبان: ۱۰

کلید ها به نظرم افتضاح نیست، ولی یه تعداد از سوالات بدلیل نقص هایی که هست باید حذف بشه، این کلید ها و پاسخ ها با توجه به یه سری فرضیات که توسط طراح سوال در نظر گرفته شده ممکنه درست باشه اما چون سوال کامل نیست باید حذف بشه

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۴۲ ب٫ظ

منظور منم همین حذف سوالات هست و البته افتضاح بودن کلید در مورد سوالات درک مطلب فنی مهندسی کاملا واضحه

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  برق-الک

اها در مورد زبان نظر خاصی ندارم، حالا به نظرتون کلا سنجش تغییراتی نظیر حذف کردن سوالات رو انجام میده؟

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۳۵ ب٫ظ

من تا اونجایی که میدونم ممکنه حذف با تاثیر مثبت بکنه.

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق-الک

حذف با تاثیر مثبت یعنی چطوری؟

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۸ ب٫ظ

حذف با تاثیر مثبت یعنی واسه اونایی که جواب صحیح رو دادن محسوب میشه و واسه اونایی که نزدن یا اشتباه زدن حذف میشه

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

بچه های برقی تشریف بیارین اینجا درصداتون رو با توجه به کلید افتضاح سنجش بگین تا به یه جمع بندی برسیم. برا خود من اینه درصدام:
تخصصی: ۲۶.۶۶
استعداد:۱۷.۷
زبان:۱۰

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  برق-الک

پارسال با تخصصی ۲۸ و استعداد ۲۳ و زبان ۳۷ رتبه صد و سی اوردن
به نظرم شما هم میتونید تو این رنج رتبه بیارید، چون سوالات زبان و استعداد امسال از نظر تعداد و نمره منفی تفاوت داشت. معدل هم که خب موثره

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۳۴ ب٫ظ

احسان جان باید اینم در نظر بگیریم که امسال تخصصی بسیار مشکلتر و وقت گیرتر از پارسال بود و این موضوع برای هر سه درس تخصصی صدق میکنه.

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۱۶ ب٫ظ

برق ال درست میگه . امسال تخصصی خیلی سخت بود.
بنده ۳۳ استعداد زدم و تخصصی ۲۰.به نظر شما چه رتبه ای واسم میاد

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

زبان چی؟

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

زبان صفر

برق-الک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

به نظر من رتبت زیر ۲۰۰ میشه ولی اینا همش احتماله. امسال رتبه ها متفاوت میشه نسبت به پارسال.

احسان برق-الکترونیک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  برق-الک

نمیدونم ، من که در هر صورت با درصد هام به جایی نمیرسم :)