دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری 93 مجموعه مهندسی برق (4) کد 2304 (قدرت)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته   مجموعه مهندسی برق (4) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش قدرت است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری  مجموعه مهندسی برق (4)1393

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه مهندسی برق (4)

2304

ثبت‌نام
باخبرم کن!

355 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان
ظرفیت های روزانه و شبانه امسال و پارسال ۱۰ دانشگاه برتر در زمینه برق قدرت به صورت زیر می باشد. نکته قابل ملاحظه افزایش ظرفیتا نسبت به پارسال می باشد.امیدوارم براتون مفید باشه:
———–ر۹۳-ر۹۴-ش۹۳-ش۹۴
شریف——-۶—۶—۰—۰
تهران——۷—۷—۳—۳
امیرکبیر—۸—۷—۳—۲
علم و صنعت-۸—۱۲–۰—۰
تربیت مدرس-۴—۴—۲—۳
خواجه نصیر-۳—۶—۰—۰
بهشتی——۸—۱۰–۰—۰
ص اصفهان—۴—۷—۰—۰
فردوسی—–۵—۴—۲—۲
شیراز——۵—۶—۰—۰
مجموع—–۵۸—۶۹–۱۰–۱۰

علی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان
ظرفیت های روزانه و شبانه امسال و پارسال ۱۰ دانشگاه برتر در زمینه برق قدرت به صورت زیر می باشد. نکته قابل ملاحظه افزایش ظرفیتا نسبت به پارسال می باشد.امیدوارم براتون مفید باشه:
ر۹۳ ر۹۴ ش۹۳ ش۹۴
شریف ۶ ۶ ۰ ۰
تهران ۷ ۷ ۳ ۳
امیرکبیر ۸ ۷ ۳ ۲
علم و صنعت ۸ ۱۲ ۰ ۰
تربیت مدرس ۴ ۴ ۲ ۳
خواجه نصیر ۳ ۶ ۰ ۰
بهشتی ۸ ۱۰ ۰ ۰
ص اصفهان ۴ ۷ ۰ ۰
فردوسی ۵ ۴ ۲ ۲
شیراز ۵ ۶ ۰ ۰
مجموع ۵۸ ۶۹ ۱۰ ۱۰

معصومه
دی ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

با سلام
من در مورد آزمون دکتری آزاد رشته الکترونیک تقریبا هیچ اطلاعاتی ندارم فقط اسم دروس و ضرایب رو میدونم.
کسی میتونه منو راهنمایی کنه؟
درس مشترک داره؟ یا باید به همه جواب بدیم؟
هر درس چندتا سوال میاد؟
چندتا دفترچه با چه مدت پاسخگویی؟
ممنون

عسگر پورقاسمی خیاوی
مهر ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید.
در مورد سوالات مشترک سوالی داشتم.
در کنکور دکتری برق دانشگاه آزاد باید فقط به یکی از دروس مشترک مثلا ماشین ۲ جواب بدهیم؟آیا امکان ندارد که به هر سوالی که از دروس مشترک (مثلا هم ماشین ۲ و هم بررسی سیستم ۲) بلد هستیم جواب دهیم؟

من
آبان ۱۱, ۱۳۹۳ ۴:۳۱ ب٫ظ

میشه.در ضمن ماشین ۲ نیست تمام ماشین ها یعنی ۱ و ۲ و ۳ و حتی بعضی دوستان میگن مخصوص هم هست.

پارسا
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۳ ۸:۲۰ ب٫ظ

خدایا شکرت… بازم کمکم کن

محمد
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

با سلام من در مورد دانشگاه صنعتی مالک اشتر سوال داشتم. من برق قدرتم، می خواستم ببینم اول شهرستان هایی مثل سمنان و شاهرود رو بزنم یا مالک اشتر؟ آخه میگن مالک اشتر از لحاظ علمی خیلی خوب نیست، اما برای اشتغال آینده خوبه، چون وابسته به وزارت دفاع است احتمال استخدام در وزارت دفاع زیاده. نظر دوستان چیه؟ ممنون

اکبر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۴:۲۸ ب٫ظ

پارسال بار رتبه ۳۰۰ دعوت شده ولی الان ظرفیت اومده پایین تر،بنظرتون امسال با ۳۰۰ دعوت میشم

مجتبی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

اکبر آقا اصلا مشخص نیست. به عوامل زیادی بستگی داره. نمی شه گفت. امیدوارم دعوت بشی.

محمدعلی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا کمکم کنید. به نظر شما با رتبه ۱۰۷ کجاها رو واسه انتخاب رشته بزنم. من خودم اهل خراسان رضوی هستم و خوب مشهد رو اولین انتخابم میزنم. به نظرتون باز چیا رو بزنم؟ از دانشگاه های تهران کدومش احتمال داره دعوت به مصاحبه شم؟ دانشگاه سمنان و شاهرود چطورن؟ کدومشون بهتره؟
لطفا راهنمایی کنید.ممنون

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمدعلی

سلام
ایشالا که همون فردوسی قبول بشین.
بنده کارشناسیم دانشگاه سمنان بودم، اگه فقط جنبه تحقیقاتی براتون مهمه اونجا دو تا استاد خوب داره به نام های پروفسور امجدی و دکتر اکبری(دانشیار) که در زمینه سیستم کار میکنن(البته اگه امسال ظرفیت داشته باشن). ولی خوب از نظر تفریحی و بازار کار، سمنان کلا خیلی جالب نیست و شاهرود بهتره.

محمدعلی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا کمکم کنید. به نظر شما با رتبه ۱۰۷ کجاها رو واسه انتخاب رشته بزنم. من خودم اهل خراسان رضوی هستم و خوب مشهد رو اولین انتخابم میزنم. به نظرتون باز چیا رو بزنم؟ از دانشگاه های تهران کدومش احتمال داره دعوت به مصاحبه شم؟ دانشگاه سمنان و شاهرود چطورن؟ کدومشون بهتره؟
لطفا راهنمایی کنید. ممنون

مجتبی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمدعلی

سلام، بهتون تبریک می گم نمی دونم کجا قبول می شین اما دانشگاه سمنان واسه رشته قدرت استاد تمام داره اگه بتونی اونجا قبول بشی بهتره. اگه امکان داره درصداتونو بگین.

محمدعلی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

تخصصی ۳۱ درصد
زبان ۲۰ درصد
استعداد ۳۸ درصد

مجتبی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ق٫ظ

دوستان خوبم یک تجربه تلخ، هیچ وقت در پاسخنامه برای یک سوال حتی یک نقطه ناقابل هم برای دو گزینه نگذارید که اشتباه محسوب می شود. عدد ۵ یعنی این که دو گزینه زده شده است و غلط محسوب می شود.

مجتبی
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۶:۴۶ ب٫ظ

دوستان عدد ۵ یعنی چی؟

مجتبی
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۶:۴۱ ب٫ظ

سلام، دوستان پاسخنامه عوض شد. خدایا شکرت

محمد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

کدوم سوالاش!؟

مجتبی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سوال ۲۴

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

واسه من عوض نشده که، کلید همون ۴ رو درست زده!

رها
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۷:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

سلام آقا مجنبی
واقعا ۲۴ برای شما اصلاح شده؟ کدوم گزینه درست شده؟
چرا برای ما نشده؟؟؟

مجتبی
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۳ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سوال ۲۴ گزینه ۱ درسته. با توجه به دفترچه F

اکبر
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۹ ب٫ظ

بنظرتون بارتبه ۳۰۰ جایی دعوت به مصاحبه میشم؟

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

احتمالا دانشگاه هایی مانند دانشگاه لرستان و … دعوت بشی.

مجتبی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

پارسال با رتبه ۳۰۰ دانشگاه لرستان، بیرجند واسه مصاحبه دعوت شده بودند. موفق باشید

حامد
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۰:۲۷ ق٫ظ

سلام
اساتیدی که نظر میدادید و مرجع واسه غلط بودن سوال میاوردید، لطفا رتبه هاتون رو بنویسید……….

علی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام
بچه ها خبر دارین پارسال تا رتبه چند دعوت به مصاحبه قدرت-سیستم یاالکترونیک قدرت روزانه شدن؟

احمد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۰۲ ب٫ظ

سلام. کلید های تخصصی رو دست نزدن، آخه آقایون برقی غرورشون خیلی زیاده.
بهشون برمیخوره اشتباهشون رو بپذیرن.

محمد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۲۸ ب٫ظ

نتایج اومد!

علی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان
نتایج اومد
جالبه اصلا کلید اولیه رو تصحیح نکردن!
ما که رفتیم دنبال زندگیمون، شاید صلاح نبوده در این زمان دکتری بخونم ولی واقعا دوران خوبی رو کنار شما دوستان سپری کردم.

موفق باشید

در پناه حق

برق قدرت
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رتبتون چند شد؟

علی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  برق قدرت

من ۱۰۱ شدم دوست عزیز ولی چون فقط میخواستم در تهران دکتری بخونم بعید میدونم با این رتبه به هیچ کدوم از دانشگاههای تهران دعوت بشم.

محمد
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شهید عباسپور دعوت میشی!

علی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام محمد جان
منظورت همون شهید بهشتیه؟
به علم وصنعت و خواجه امیدی نیست، درسته؟

محمد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

آره، همون شهید بهشتی!
علم و صنعت و خواجه نصیر فکر نکنم دعوت بشی… البته خواجه نصیرو اگه شانس بیاری ممکنه دعوت بشی…

علی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام بر تمامی دوستان
چرا سازمان سنجش به اعتراض هامون جواب نمیده؟ کلید اصلاح شده هم روی سایت نگداشته تا این لحظه؟ پس چه جوری تا یکشنبه میخوان رتبه ها رو اعلام کنند؟ واله موندیم!!!!!!!!!!!!!!!

حامد
فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان سلام.
گفتن همزمان با اعلام نتایج، کلیدو میدن.
متاسفم واسه سازمان سنجش

مهمان
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

دوستان دیدین اطلاعیه معرفی به سه تا کد رشته رو
چرا کمش کردن
۵ تا خوب بود

احمد
فروردین ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان. سازمان سنجش اطلاعیه زده که نتایج یکشنبه هفته آینده اعلام میشه. اگه یادتون باشه گفته بودن یک هفته قبل از اعلام نتایجکلید نهایی رو میزنیم تو سایت ولی مثل اینه خبری نیست!

حامد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان
بچه های رشته های دیگه می گن سوالات اشتباه در گروه اونها تصحیح شده کسی از گروه ما خبر نداره؟
از بچه های دانشگاه تهران خوب یکی از دکتر لسانی بپرسه خوب؟کسی نمی دونه مدیر گروه رشته ما تو سازمان سنجش کیه ایمل بزنیم بپرسیم

احمد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام حامد جان. میشه بگین کدوم رشته ها؟

حامد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
بچه های رشته ی حسابداری و عربی تو پست های دیگه ی همین سایت خبر دادن به احتمال زیاد اساتیدشون هستن
فکر نمی کنم به ایمیل کسایی که نمی شناسن جواب بدن چه برسه به اینکه بخوان همکارشون رو معرفی کنند
اونها که می گفتن بررسی ها در همه رشته ها انجام شده

احمد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

ازشون بپرسید چطوری شخص مربوطه را پیدا کردن تا ما هم همونکارا انجام بدیم. یا اینکه ایمیل مدیر گروهشونا بگیر تا ازش ایمیل مدیر برق رو بگیریم.
با تشکر

برق-قدرت
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
بچه های رشته ی حسابداری و عربی تو پست های دیگه ی همین سایت خبر دادن به احتمال زیاد اساتیدشون هستن
فکر نمی کنم به ایمیل کسایی که نمی شناسن جواب بدن چه برسه به اینکه بخوان همکارشون رو معرفی کنند
اونها که می گفتن بررسی ها در همه رشته ها انجام شده

حامد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  برق-قدرت

سلام
بچه های رشته ی حسابداری و عربی تو پست های دیگه ی همین سایت خبر دادن به احتمال زیاد اساتیدشون هستن
فکر نمی کنم به ایمیل کسایی که نمی شناسن جواب بدن چه برسه به اینکه بخوان همکارشون رو معرفی کنند
اونها که می گفتن بررسی ها در همه رشته ها انجام شده

علی
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان
طبق آخرین اخبار رسیده از سنجش، نتایج در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت اعلام میشه. بنظر میرسه که این تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج، بخاطر حجم اعتراضات امسال باشه. پس باید امیدوار بود که کلید اولیه قطعا اصلاح میشه.
البته روند رسیدگی به اعتراضاتم اونقدرها پیچیده نیست که ما بخودمون استرس میدیم. بالاخره اعتراضات در هر رشته ای جمع آوری میشه و اساتید مربوطه هم نظر نهاییشونو اعلام میکنن و کلید نهایی هم متعاقبا تشکیل میشه که چنین پروسه ای شاید در بدترین حالت ۲ هفته بیشتر وقت لازم نداشته باشه.
بنظر منم بهتره که قدری اعلام نتایج به تعویق بیفته اما حق کسی ضایع نشه.

در پناه حق

حامد
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۱۰ ب٫ظ

سلام تو برق قدرت با تخصصی۴۴ و استعداد۸ چند میشه آورد

محسن ( قدرت)
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۰۸ ق٫ظ

سلام بچه ها
ظرفیت ها امسال زیاد میشه یا کم؟
خبری ندارید؟؟

احمد
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۱۰ ق٫ظ

سلام دوستان. سنجش اعلام کرده کلید نهایی همزمان با اعلام نتایج روی سایت میاد. البته یه جورایی واضح بود که اینطوری بشه چون تا ۱۵ فروردین هنوز لینک اعتراضات فعال بود و تا بررسی اعتراضات و اعلام نظر مسلما دو هفته وقت نیاز است.

مهران
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

من فکر نمی کنم اصلا کلید نهایی منتشر بشه اون وقت اعتراض ها زیاد تر می شه.
یعنی چی برای بررسی اعتراض ها دو هفته وقت نیازه کلید باید تا هفته پیش اصلاح می شد چون الان دیکه پاسخنامه ها رو دارن تصحیح می کنند حالا یا با کلید درست یا با کلید غلط!

مهران
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام
فکر کنم از همه بدبخت تر و بدشانس تر من باشم.
چون هرسه تا سوالی که مشکل دارند رو من درگیرشم
۱۷ و ۲۴ رو که درست زده بودم غلط اعلام شده
۳۷ رو هم نزدم
کسی تو دانشگاه های برتر که اساتیدش طراح سوالند ارتباط نداره ببینه کلید تصحیح شده یا نه؟از اولم باید کار احمدو می کردیم ایمیل می زذیم به استاد طراح سوال ایرادای سوالها رو بهشون می گفتیم

بلوط
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

در مورد ظرفیتهای پذیرش روزانه و شبانه برای امسال خبری دارید؟
سازمان سنجش که از اول اعلام کرد امسال کم نمیشه.. (روزانه منظورمه)
بعد تعیین ظرفیت رو داد دست دانشگاه ها
من هم شنیدم دانشگاه ها تمایل دارن ظرفیت روزانه رو کاهش بدن.. سالهای قبل تحت اجبار دولت ظرفیت می زدن. میگن از عهده دانشجوی دکتری برنمی یایم و ..
به نظرتون بالاخره ظرفیت قدرت امسال کم میشه یا زیاد؟

حامد
فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۵:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان.
خوب هستید.
کسی اطلاع نداره چرا سازمان سنجش کلید نهایی رو رو سایت قرار نمیده؟

علی
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام حامد جان
تا اونجایی که من میدونم پارسالم کلید نهایی رو اعلام نکردن. با توجه به حجم اعتراضات امسال به سوالات تخصصی در اکثر رشته ها اگه بتونن فقط به اعتراضات رسیدگی کنن کلی کار کردن. شاید در بهترین حالت بشه گفت یکی دو روز قبل اعلام نتایج، کلیدو بذارن رو سایت

حامد
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ممنون علی جان.

احمد
فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان. نظر دکتر میر سلیم استاد تمام دانشگاه امیر کبیر و نویسنده کتاب ماشین مدرسان در موزد سوال ۱۴ ماشین کنکور دکتری:
Salam.

I did not design the question, but the correct answer is: 6*0.8=4.8. The reason: they asked for the motor current and not the autotrans current on the source side.

Best,
Mirsalim

علی
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام احمد جان
هرچند با خودم قرار گذاشته بودم دیگه راجع به سوالا بحث نکنم اما وقتی دیدم شما چند باری تاکید کردی که گزینه ۴ درسته، گفتم چند خطی اینجا بنویسم شاید ابهام شما هم برطرف بشه. اگرچه خودمم گزینه ۴ رو زدم!
ضمن احترام کامل به نظر این استاد بزرگوار،توضیحات ایشون فقط در جهت تصدیق گزینه ۴ و نفی گزینه ۲ هستش و ارتباطی با گزینه ۳ نداره. فقط همینقدر بگم که اگه شما زحمت بکشی و نظر حامد رو در تاریخ ۲۲ اسفند ساعت ۶:۳۱ب.ظ در همین صفحه بخونی متوجه میشی که گزینه ۳ درسته و این سوال هیچ ابهامی نداره.
موفق باشی

احمد
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان. من این اعتراض به سوال ۱۴ را قبل از تبادل نظر برای دکتر میر سلیم فرستادم. راستش با توضیحات شما و دوستان به صحیح بودن کلید این سوال قانع شدم ولی دکتر به تازگی این جواب رو داده. شاید ایشون هم مرتکب اشتباه ما شده یا یه نکته ای این وسط هست که ما بهش توجه نمی کنیم. در هر صورت ما دوست داریم حق کسی ضایع نشه و همه ی دوستانی که زحمت کشیدند نتیجه تلاش هاشون رو ببینن.

علی
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام احمد جان. خسته نباشی. بهرحال هم کار شما خیلی با ارزش بوده و هم کار این استاد عزیز که انقدر شفاف به سوال شما پاسخ دادن. چون واقعا بعضی از اساتید به اصطلاح سطح بالا، شان خودشونو بالاتر از جواب دادن به سوالات محاسباتی و کنکوری میدونن و اظهار نظری در خصوص اینگونه سوالا نمیکنن.
موفق باشی

رها
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام احمد آقا
عالیه بود!
به امید اصلاح کلید

محمد
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ

کسی اینجا نیست؟ ۵ روزه هیشکی نظر نمیده !!!

علی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام محمد جان
قبل از هر چیز “شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت زهرا(سلام الله علیها) را خدمت ارادتمندان آن حضرت، تسلیت عرض میکنم.”

بنظرم یا بچه ها درگیر رزومشون هستن یا اینکه صبر کردن بعد از اعلام نتایج اولیه بیان صحبت کنن. من که تقریبا هر روز به اینجا سر میزنم اما منتها نه کسی هست به سوالام جواب بده، نه کسی میاد درباره تجربیاتش در خصوص انتخاب رشته و مصاحبه صحبت کنه!(البته بجز یکی دو نفر)

محمد
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی آقا،
من هم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به شما و همه شیعیان تسلیت عرض می کنم.

علی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۷:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان
از اونجایی که حدود ۲ هفته دیگه نتایج اولیه اعلام میشه، بنظر میرسه که دیگه بحث کردن راجع به سوالا کاملا بی فایده باشه. البته این مرحله ی اعتراض به کلید اولیه به زعم بنده آزمونی بود تا مشخص کنه چه کسانی حاضرن حقانیت و انصاف رو بر منافع شخصیشون ترجیح دهند که امیدوارم همگی از این آزمون سربلند بیرون اومده باشیم.
از دوستان با تجربه در زمینه مصاحبه اگر کسی هست لطفا بیان و تجربیاتشونو در اختیار بچه ها قرار بدن بلکه فضای مصاحبه قدری برای تازه کارها(خودم) شفاف تر بشه.
اگرم اطلاعاتی در خصوص نمونه رتبه های دعوت شده به دانشگاههای مختلف دارید حتما بگید
با تشکر

بلوط
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من رفتم مصاحبه چندبار بدون آزمون استعداد درخشان
جاهای مختلف استادای مختلف امتیازدهیشون فرق داره
کلا” مقالات معدل دانشگاه فارغ التحصیلی پارامترهای موثره

قدرت
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۳:۴۳ ب٫ظ

باسلام و احترام
دوست عزیزی به ضم خود جوابی درخور دادند وموجبات خنده ایشان فراهم شد. لطف میفرمایید بگید در کدام یک از مراجع دینامیک گفته شده T4 خیلی بزرگتر از T3 است. لطف بفرمایید دوتا از نمونه مقالاتی که در ضمیمه دادم مطالعه کنید. دو تا بلوک lead-lag سری هستند وهیچ فرقی در قرارگیری آنها نیست و اگه قرار باشه یکی از ثابت زمانی های صورت بزرگتر باشه پس T2 هم میتواند بزرگتر از T1 باشه. البته هر سوالی که مشکل داره باید راه حل منطقی و عملی از سوی کارشناسان ارائه بشه. مثلا شما فکر میکنید من نفهمیدم سوال ۳۵ عدد ۵.۵ توی گزینه ها بوده. مسأله اینه که اینطور برداشت شد که طراح قصد گمراه کردن داره و این وسط من هم مطمئن از اینکه مقدار Hهمان ثابت لختی است. بدور از انصاف است با هر تحلیلی که میشود گزینه دوم صحیح اعلان کرد و من که میدونستم به جای گرفتن نمره مثبت حالا باید نمره منفی هم بگیرم و این مشکل کوچک به نظر شما میتواند با اعلان دو گزینه صحیح یا حذف آن برطرف شود.

حامد
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

سلام پروفسور
در جواب علی در تاریخ ۳ فروردین دلایل رو نوشتم باید بگم به اندازه فهرست منابعی که خوندی در مورد تک تک سوالات مطالعه کردم و باید بگم جزوه تمامی اساتید دانشگاههای تهران رو خوندم و تحلیل تک تک اساتید از جمله لسانی و پرنیانی و کلانتر رو در مورد این سوالها می دونم. بروبخند تا اموراتت بگذره . بلوک دوم فیلتر پایین گذر هستش و ربطی به تعداد بلوک پیش فاز و پس فاز نداره. باید اینجا بگم زور اضافی نزنید تنها در دو سوال الک قدرت شاید دو گزینه صحیح اعلام کنند و بقیه کلیدها تغییر نخواهد کر.

خطاب به علی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

سلام قدرت عزیز
دادا ناراحت نشو شوخی کردم
خوشحالم که پرسیدی بالاخره
ببین در جواب اون که گفتی ۲ تا بلوکن و ” T2 هم میتواند بزرگتر از T1 باشه” باید بگم که برا اینکه شما اشتباه نکنی زیر اون بلوکا نوشته. اولی جبرانگره دومی فیلتر
و نقش این فیلتر هم اینه که از عملکرد PSS هنگام نوساناتی که زود رفع میشن جلوگیری کنه یعنی اجازه نده تو نوسانات گذرا عمل کنه برا همینم T4 خیلی بزرگتره از T3
در جواب حرف دومت که من گفتم باهات موافقم در مورد H، به علی آقا بگو
راستی مرجعم لسانی، اونم مراجعش یو و … هست و یو هم کندروره مرجعش
گود لاک

خطاب به قدرت
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

دادا من یه بار جواب نوشتم برات ولی ناپدید شده ظاهرا
اول اینکه شوخی کردم ناراحت نشو
دوم اینکه اون زیر اونا نوشته بود که اولی جبرانگره دومی فیلتر بنابرین پس ” T2 هم میتواند بزرگتر از T1 باشه” اشتباس
دوم اینکه اون فیلتر نقشش اینه که از ورود PSS (یعنی عملکردش) هنگامی که نوسانات مانا نیستن جلوگیری کنه برا همینم T4>>T3
در مورد سوال ۳۵ هم که گفتم باهات موافقم دوستان دیگه میگفتن مشکل نداره از جمله علی جان
مرجعم لسانی

علی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  قدرت

با سلام و احترام متقابل
ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما و تمامی دوستانی که راجع به سوالات بحث کردند، بنده به شخصه اعلام میکنم که همه نیتم از بحث در خصوص سوالات، شفاف سازی در خصوص ابهامات مربوطه بوده و بهیچ وجه قصد آزردن شخصی ویا دفاع متعصبانه از گزینه خاصی را نداشته ام. چرا که اعتقادم اینست که این تبادل نظرها سبب افزایش معلومات وپی بردن به اشتباهات خودمان میشود که نتیجتا سبب میشود تا از اعتراض های بی مورد جلوگیری شود. بعنوان نمونه بنده در خصوص سوال ۱۴ گمان میکردم گزینه ۴ صحیح بوده که با کمی بحث کردن با بچه ها متوجه اشتباهم شدم و در نتیجه اعتراضی هم به سنجش در خصوص این سوال ارسال نکردم.
بهر حال بنظر میرسد که اساتید و صاحب نظران بهتر بتوانند نظر قطعی در خصوص ابهامات مربوطه دهند و امید است که به لطف خدا و درایت اساتید، کلید نهایی سبب تضییع حق کسی نشود.
موفق باشید

رتبه آخر کنکور
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ب٫ظ

قابل توجه دوستانی که معتقدند در “سوال ۱۷” الکترونیک قدرت، گزینه ۲ نیز صحیح است:
اگر در گزینه گفته شده بود که “مقدار متوسط” یا “مقدار dc” ولتاژ یکسو شده برابر … است، آنگاه این گزینه نیز درست بود. در حالیکه در این گزینه فقط گفته شده: “ولتاژ یکسو شده”.
لازم به ذکر است ولتاژ یکسو شده یک مقدار ثابت نیست، بلکه مجموعه ای متوالی از کمانهای ۶۰ درجه است. بنابراین گزینه ۲ غلط است.

علی
فروردین ۵, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ق٫ظ

سلام
این ایرادتون به این سوال کمی سختگیرانه هستش چون بطور کلی در بحث یکسوسازها و در سمت dc مدار، ما با مقادیر متوسط سروکار داریم وپیش فرض، همون مقادیر متوسط هستش.
البته این ایرادو به گزینه ۱ هم میشه گرفت، چون توان وقتی برگشت داده میشه که ولتاژ متوسط منفی بشه، پس در این گزینه هم باید میگفته “توان متوسط” وچون نگفته پس این گزینه هم غلطه!

محسن ( قدرت)
فروردین ۵, ۱۳۹۳ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بچه ها فکر کنم شما تا شهریور هم درگیر تایید و تکذیب سوالات باشید!
به نظر من بهتره بحث رو به سمت مصاحبه و .. سوق بدید.
همگی موفق باشید

علی
فروردین ۵, ۱۳۹۳ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

سلام محسن جان
فکر کنم مشکل از سنجش باشه که لینک اعتراضو غیر فعال نمیکنه، البته خودشون گفته بودن تا ۲۹ اسفند مهلت اعتراض هستش ولی هنوزم لینک اعتراض فعاله و میشه اعتراض کرد.
منم باهات کاملا موافقم و فکر کنم دیگه ابهامی در خصوص سوالای مشکل دار نباشه و بهتر باشه که کلا این فضا رو عوض کنیم.
من خودم سوالای زیادی دارم در خصوص مصاحبه مثل:
هرکدوم از دانشگاههای تهران تا چه رتبه ای دعوت میکنن؟
سوالات متداول در مصاحبه ها چیا هستن؟
مقالات حداکثر چه نمره ای دارن؟
موفقیت های قبل از دیپلم مثل مسابقات علمی و المپیادها و . . . نمره ای دارن؟
و خیلی سوالای دیگه که فک کنم واسه شروع همینا بس باشه

محسن ( قدرت)
فروردین ۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان

در مصاحبه چیزایی که می پرسن معمولا”
۱-مقاله ها و فیلد پژوهشی
۲- دانشگاه فارغ التحصیلی
۳- معدل ارشد و کارشناسی
۴-موضوع پایان نامه ارشد
۵-وضعیت اشتغال
۶-وضعیت ازدواج و تاهل و..
۷-محل زندگی و طریقه اسکان
۸- سوالای درسی به مقدار کم

علی
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ممنون محسن جان
در مورد این مواردی که گفتی امتیازدهی به چه صورتیه؟ یعنی ممکنه کسی از نظر پژوهشی قوی باشه ولی چون متاهله یا شاغله یا غیر بومی و . . . هستش توی مصاحبه رد بشه؟!
در خصوص این توصیه نامه ای که برخی اساتید به دانشجوهاشون میدن(تا در جلسه مصاحبه ارائه کنن) شما اطلاعی داری؟ خودم قبلا شنیده بودم که یکی از بچه ها با این که مقاله ای نداشت، فقط بواسطه ی توصیه نامه ای که از یکی از اساتید مطرح داشت در دانشگاه تهران پذیرش شد.

خطاب به علی
فروردین ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا موافقم
تایید میشه

آترینا
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۲:۳۱ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
لطفا منابع خوبی که میشناسید و یا دارید رو به من معرفی کنید، خصوصا” در زمینه دینامیک و الکترونیک قدرت چه منابع خوب و مفیدی رو بهتره مطالعه کنم…..

با تشکر از راهنمایی های خوبتون
منتظرم

علی
فروردین ۲, ۱۳۹۳ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام روستان
در کتاب “دینامیک و پایداری سیستم های قدرت” تالیف ماچوفسکی H بصورت زیر تعریف شده:
“واحد H ثانیه است. در واقع H بطور ساده مقدار انرژی جنبشی روتور را در سرعت سنکرون بر حسب تعداد ثانیه ای بیان می کند که لازم است تا ژنراتور انرژی الکتریکی معادل انرژی تولید شده بر اثر توان نامی خود را تولید کند. در اروپا ۲H بعنوان ثابت زمانی مکانیکی بکار میرود. ”
در واقع دوستان این تعریف داره میگه که H همون مدت زمانیه که طول میکشه تا ژنراتور انرژی نامی خودشو تولید کنه(که این انرژی برابر انرژی جنبشی روتور در سرعت سنکرونه).
بنابراین مشابه همون بحثی که در خصوص زمان نشست در درس کنترل داشتیم در اینجا هم سیستم هایی وجود دارند که ممکنه تعریفشون از ثابت زمانی مکانیکی با هم متفاوت باشه کما این که در مرجع فوق الذکر هم گفته شده که در اروپا ۲H بعنوان ثابت زمانی مکانیکی بکار میره.
حقیقتا این انصافه که سوال ۳۵ با سوال ۳۷ مقایسه بشه؟ در حالی که اصل سوال ۳۷ غلطه اما اصل سوال ۳۵ که غلط نیست و با کمی هوشیاری (براساس همین سندی که الان ارائه شد و توضیحاتی که در نظرات قبلیم عرض کردم) براحتی میشد گزینه صحیحو تشخیص داد. بنده به شخصه پاسخ سوال های غلط رو نمیدونم چرا که اصلا برای یک سوال “غلط” پاسخ “صحیح” وجود نداره. ضمن اینکه این احتمال هم میره که سوال ۳۷ برای اونایی که پاسخشون مطابق کلید بوده حذف نشه، پس دیگه نگرانیتون از چیه؟

خطاب به علی
فروردین ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست هوشیار من این تحلیلت زیاد ربطی نداشت ولی تحلیل دوم قبلیت کاملا درسته
من خودم زیاد دیدم که جای ثابت لختی میگن M ولی درستش این نیست، همون H هست (یعنی درست درستش)
جاهایی مثلا تو مسایل کاربردی یا کتاب وقتی میگن ثابت لختی چون عددش هم همراشه میشه فهمید که M هست یا H، چون M بالای ۵ هست و کمتر از ۱۰ و H بین ۰ و ۵
یعنی میخوام بگم اونجاهایی که اینارو جای هم به کار میبرن ابهامی ایجاد نمیکنه ولی یه جایی مثل کنکور برای بعضی افراد مثل این دوستمون ممکنه ابهام ایجاد بکنه
به هر حال این سوال مشکل داره
من خودمم ۵.۵۷ زدم ولی مشکل داره هر چند مشکلش کوچیکه ولی جاش تو کنکور نیست

علی
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  خطاب به علی

سلام، ممنون که وقت گذاشتی و نظر منو راجع به این سوال خوندی. من هم قبول دارم که این سوال مشکل خیلی کوچیکی داره و اگه نظرات قبلیمو خونده بودید بارها گفتم که اگه مقدار دقیق H توی گزینه ها بود قطعا همون گزینه صحیح میشد و باز هم گفتم که این حقو قائلم برای کسانی که مقدار دقیق H رو محاسبه کردن ولی سوالو رها کردن، تا به این سوال اعتراض کنن. و همه صحبتامم برای این بود که آخرش بگم میشد تشخیص داد که منظور این سوال از ثابت لختی همون M هستش. حالا ممکنه بعضی صحبتای من بنظر شما مرتبط نبوده با این بحث، اشکالی نداره بهر حال این نظر شماست و من هم بنظرتون احترام میذارم.
البته این رو هم در نظر بگیرید که اگه بخوایم همه اشکلات کوچیک رو در نظر بگیریم اینجوری تعداد سوالات بحث برانگیز هم خیلی زیاد میشه که اگه بخوام شماره همه این سوالا رو اینجا اعلام کنم دوباره باید چند روزی هم راجع به اونا بحث کنیم. اما بنظر منم بهتره که تعداد اعتراضا محدود باشه و البته انصاف رو هم در اعتراضامون در نظر بگیریم.
موفق باشی

خطاب به علی
فروردین ۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خواهش میکنم دوست عزیز

بچه درس نخون
فروردین ۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۶ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
از نظرات بسیار جالب همه دوستان بهره مند شدم. واقعیتش من بدلایلی نتونستم امسال درس بخونم(تاهل و مشغله کاری زیاد). ولی درصدهام اینن، بنظرتون رتبه میارم و یا مجاز میشم؟ هرچند هدفگذاری جدیم برای سال آیندست….
اختصاصی ۱۵درصد
زبان ۲۸درصد
استعداد ۲۲درصد
ضمنا” منابع خوب خصوصا” برای دینامیک و الکترونیک قدرت چیا هستن که بتونم تهیشون کنم؟
برای همتون آرزوی موفقیت دارم.

پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگزارم

محسن ( قدرت)
فروردین ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  بچه درس نخون

مجاز میشی
رتبه ات هم زیر ۶۰۰ حدس می زنم

خطاب به قدرت
فروردین ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

دوست عزیز ما رو نخندون
دینامیک پاس کردی اصلا؟!!
این چیه راجع به ۴۴ نوشتی!!!
T4>T3 هست، شدیدا هم بزرگتر از T3 هست
فقط همینقدر میگم چون حوصله توضیح نوشتن ندارم ;)

خطاب به قدرت
فروردین ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  خطاب به قدرت

راستی راجع به ۳۵ باهات تا حدی موافقم
میشه اینجوری هم گفت که اونایی که میگن ۳۷ رو میدونستیم جوابش ۱۰ درصد میشه ولی نزدیم پس اعتراض کنیم، چطور این رو قبول ندارن؟؟!
این سوالم مثل سوال ۳۷ هست دیگه
چطور اینو زدن؟!!
هر چند من هر دو رو زدم خودم

علی
فروردین ۲, ۱۳۹۳ ۲:۴۸ ق٫ظ

سلام “جناب قدرت” الان که داشتم نظر قبلی خودمو میخوندم، احساس کردم قدری لحنم تند بوده که اگر سبب رنجیدن شما شده ازتون عذر میخوام. ببین دوست من اگه موافق باشی بیا یکبار با هم این سوالو به دور از هرگونه جانب داری از گزینه خاصی حل کنیم: فرض کنیم الان سر جلسه هستیم و میخواهیم به سوال ۳۵ پاسخ بدیم. (اگه اجازه بدی دیگه از تقریب هم صحبت نکنیم) در ابتدای حل سوال به دنبال یافتن مقدار H هستیم. اما وقتی که این سوالو حل میکنیم میبینیم که M=5/57 بدست اومده که اگر تقسیم بر ۲ کنیم جواب را در هیچ کدام از گزینه ها نمی یابیم. حال باید چه کرد؟ دو راه وجود داره: یا اینکه کلا بیخیال سوال بشیم یا اینکه بر اساس تحلیل منطقی یکی از گزینه ها را انتخاب کنیم(فکرکنم تا اینجا رو با هم همنظر باشیم، اگه اجازه بدی از اینجا به بعد رو من با تحلیل خودم پیش میرم). بنده به شخصه نمیتونم بیخیال سوال بشم چون وقت زیادی رو براش گذاشتم. پس به سراغ راه حل دوم میرم،که دو تحلیل منطقی براش دارم: اول- تحلیل تستی: اگه روی گزینه ها دقیق بشیم میبینیم که دو رقم اعشار همه گزینه ها برابر۵۷ هستش و میشه اینجور استنباط کرد که طراح سوال گزینه صحیحو در اختیار داشته و بقیه گزینه ها رو براساس اون چیده. پس بدون شک میشه نتیجه گرفت که گزینه صحیح همون ۵۷/۵ هستش. دوم- تحلیل علمی: تا اینجا ما مقدار M رو در اختیار داریم. حالا این سوال پیش میاد… ادامه نظر»

بلوط
فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ب٫ظ

بچه ها من متوجه نظر احمد نشدم ..!
به نظرتون ممکنه صحت داشته باشه و امسال به فقط ۱۷۰ نفر کلا دعوت به مصاحبه بشن؟!
پارسال طبق گفته سازمان سنجش چیزی بین ۳ تا ۵ برابر ظرفیت ها دعوت به مصاحبه شدن..
امسال که ظاهرا قراره ظرفیت پردیس و شبانه هم زیاد شه.. احمد میگه یه چیزایی شنیده که ممکنه امسال برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه بشن!
اینطور چیزی امکان پذیه؟!
تو رو خدا بگین نظرتون چیه؟
برای من خیلی مهمه..

قدرت
فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

ضمن تبریک سال جدید خدمت شما و دیگر دوستان
از اینکه تعدادی از سوالات مشکل دارند شکی نیست. یا اینکه باید همه این سوالات حذف شوند یا اگر دو جواب صحیح دارند هردو گزینه صحیح اعلان شود یا اینکه چاره ای نیست همین کلید را بعنوان مرجع بناچار بپذیریم. اینکه گفته یه تعدادیشون که همه اتفاق نظر دارند اصلاح بشه قابل قبول نیست. بعنوان مثال یک داوطلب محترمی گفته سوال ۳۵ من حل کردم به عدد دقیق رسیدم ۵.۵۷ یعنی گزینه دوم؛ جناب این عدد دقیق شما که ثابت لختی نیست والا میشه اینجور هم تفصیر کرد که نزدیکترین گزینه به جواب صحیح گزینه اول است و طراح محترم سوال این مدنظرش بوده. بهرحال درست نیست اگه کلید بنفع کسی هست تفسیری به نفع خودش بکند. بهتر است از اساتیدی که در ضمینه متخصص هستند نظر نهایی خواسته شود.

علی
فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

دقیقا دوست من، بنده هم با شما هم نظرم که کسی نباید متعصبانه از گزینه خودش دفاع کنه. اما شما که چنین عقیده ای داری پس چرا از گزینه ۱ دفاع کنی، در حالی که با هیچ نوع تقریبی جواب گزینه ۱ حاصل نمیشه! مگه میشه برادر عزیز که گزینه صحیح یک سوال کنکوری، گزینه تقریبی باشه!
اشتباه نکن عزیز من، میشه با تقریب زدن به گزینه صحیح رسید اما هیچ وقت گزینه صحیح نمیتونه یک گزینه تقریبی باشه(اونم در امتحان مهمی مثل کنکور دکتری). بهر حال شما یک ریسکی کردی و از تقریب استفاده کردی اما به جواب صحیح نرسیدی(شاید از شانس شما بوده) پس نمیتونی بیای اینجا و با قاطعیت بگی گزینه ۱ درسته!
اما در خصوص گزینه ۲: در بعضی جاها از M بعنوان “ضریب اینرسی” یاد شده و در کتاب “دینامیک و پایداری سیستم های قدرت” تالیف ماچوفسکی هم گفته شده که در سیستم های اروپایی به جای ثابت اینرسی H از ۲H استفاده میشود حالا چرا شما نمی پذیری که در این سوال منظور طراح از ثابت اینرسی همون M=2H هستش، این بدین دلیل نیست که خودتون گزینه ۱ رو انتخاب کردید؟
بهر حال اگر شما هم وقت میگذاشتید و این سوالو بدون استفاده از تقریب حل میکردی، شاید دیگه اینجا نظر نمیدادی که گزینه ۱ درسته!
بهر حال بنده برای شما آرزوی موفقیت دارم و همچون شما امیدوارم که هیچ کس بدون دلیل و منطق از گزینه خودش دفاع نکنه و همیشه حقوق دیگران را هم در نظر بگیریم

قدرت
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ق٫ظ

جناب آقای علی آقا چطور میشه مقدار دقیقشو فهمید وقتیکه استفاده از ماشین حساب سر جلسه مجاز نیست و چاره ای جز تقریب زدن نیست وقتی در دو کتاب مرجعی گفته H ثابت لختی است یعنی H ثابت لختی است. پس اگه اینطوره سوال ۳۷ هم اگه کمی دقت میکردن اشتباه تایپی سوال رو میفهمیدن و گزینه صحیح راحت انتخاب میکردن. درضمن سوال ۴۴ گزینه صحیح گزینه اول است یعنی اینکه ثابت زمانی های صورت باید بزرگتر از مخرج باشند یعنی هردو بلوک lead-Lag باید پیش فاز باشند.اگر قرار باشه گزینه دوم صحیح باشد پس گزینه سوم هم میتواند صحیح باشد. بعنوان مثال در مقالات زیر بوضوح تحلیل شده است:
Damping of subsynchronous resonance oscillations with TCSC
and PSS and their control interaction “Electric Power Systems Research 54 (2000) 29–۳۶″
Stability analysis of power systems considering AVR and PSS output limiters”Electrical Power and Energy Systems 31 (2009) 153–۱۵۹”
و دیگر مقالات دیگر و از این قضیه مطمئن هستم و ما حتی میتوانیم T1=T3 و T2=T4 درنظر بگیریم.

علی
فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  قدرت

قبل از هر چیزی اغاز سال نو را خدمت شما و سایر دوستان تبریک میگم اولا در خصوص سوال ۳۷ به هیچ وجه نمیشه گفت که کلمه”افزایش” اشتباها به جای “کاهش” تایپ شده(از تفاوت حروف این دو کلمه کاملا مشخصه). اما تفاوت اساسی سوال ۳۷ با سوالای دیگه اینه که شما قبل از حل این سوال متوجه اشکال سوال میشی و بنابراین مشغول حل سوال نمیشی(هر چند که این سوال واقعا سر جلسه منو اذیت کرد و واقعا فکر میکردم که پارامترایی در حل سوال دخیلن که موجب افزایش میشن و من ازشون غافلم) حالا دیگه نمیدونم که بقیه دوستان بر اساس چه منطقی به این سوال پاسخ دادن. اما سوالای دیگه مثل ۳۶ یا همین ۳۵ شما در انتهای حل سوال متوجه اشکال سوال میشی که بسادگی هم میشد گزینه صحیحو انتخاب کرد. البته سوال ۳۵ تنها سوالی نبود که طراحا یادشون رفته بود ما ماشین حساب نداریم و سوالای دیگه ای هم بودن که از نظر محاسباتی اذیت میکردن، شایدم هدفشون این بوده یه فرقی بین اونی که وقت میذاره و محاسبات دقیق انجام میده با اونی که تقریب میزنه باشه! بهر حال شایدم شانس من بوده که وقت گذاشتم و محاسبات دقیق انجام دادم و گزینه صحیحو انتخاب کردم. بهرحال بنظر من تنها اشکال این سوال فاصله عددی بین گزینه هاس که باعث میشد بعضیا به تقریب زدن متوسل بشن وگرنه هرکسی که این سوالو حل میکرد میتونست گزینه صحیحو انتخاب کنه( بازم تاکید میکنم اگه مقدار دقیق H توی گزینه ها بود قطعا همون گزینه صحیح… ادامه نظر»

حامد
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  قدرت

آقایان و خانم ها سلام
نظراتتان رو خوندم. اما بیشتر به حاشیه رفتین . در مورد سوال ۳۷ این سوال پارسال هم اومده بودو درسته. در مورد اون سوال دیگه واسه ثابت لختی حتی اگه جزوات آقایان لسانی و پرنیانی روخونده باشین هر دو نماد Mو H را معرفی کردند. که با توجه به حدودی که واسه این دو تعریف شده M مد نظر بوده و ۵.۵۷ میشه و درست هست. سوال ۱۷ دو گزینه صحیح داره. سوال ۴۴ باید بگم اصلا اینجا منظورش دو تا پیش فازو پس فاز نیستش. بلوک اول پیش فاز هستش ولی بلوک دوم یک فیلتر پایین گذر هستش و ربطی به این بحث هاییکه میکنین نیستشد در مورد سوال ماشین که تحلیل کردین و گفتین کهباید مثلث باشه !!!اصلا روتور رو مثلث نمی بندند. چون هارمونیک ناخواسته توش ایجاد میشه و هارمونیک سوم توش چاری میشه(قابل توجه اوناییکه به کتاب مدرسان استناد می کنند.).

علی
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام حامد جان
صورت سوال ۳۷ با صورت سوال پارسال کاملا متفاوته و اون سوال پارسال مشکلی نداشت و جواب درستشم ۱۰ درصد کاهش بوده. اصلا بنظرم بخاطر همون سوال پارساله که بچه ها به سوال امسال اعتراض میکنن دیگه! حالا ایشالا هر چی که خیره همون میشه، من که دیگه خیلی خسته شدم انقدر راجع به سوالا بحث کردم. بالاخره تا چند وقت دیگه یا کلید نهایی رو اعلام میکنن یا از کارناممون معلوم میشه که چه اتفاقی برای کلید اولیه افتاده

احمد
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ق٫ظ

سلام دوستان. کسی در مورد تعداد دعوت شدگان به مصاحبه ی امسال خبری داره، از یکی از دوستام شنیدم که سازمان سنجش گفته امسال نفرات کمتری به مصاحبه دعوت میشن طوری که تقریبا همه اونایی که به مصاحبه دعوت میشن قبول بشن! اگه این خبر صحت داشته باشه امسال تا رتبه ی ۱۷۰ بیشتر به مصاحبه دعوت نمیشه. اگه کسی در این مورد خبری داره لطفا بگه ما هم مطلع بشیم.

محمد
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

جناب اقای احمد پارسال حداقل تا ۵۵۰ دعوت به مصاحبه شدن امسال که قراره ظرفیت های شبانه و پردیس هم اضافه بشه و به اندازه روزانه بشه..به جای اینکه بیشتر بشن کمتر میشن؟؟!!!
این لینک رو بخونیین
https://phdtest.ir/1392/12/%d8%b6%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%aa%d8%b9%db%8c%db%8c%d9%86-%d8%b8%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%87/

محمد
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ضمنا” سیاست جدید سازمان سنجش با ۳۰/۷۰ کردن وزن مصاحبه و آزمون اینه که انتخاب نهایی با دانشگاه ها باشه و دانشگاهها قدرت جابه جایی یا حذف داوطلبا رو داشته باشن.. این صحبتی که دوستتون کرده یعنی تقریبا همه چی رو آزمون تعیین میکنه .. جز اینه؟! این با اون سیاست در تضاد نیست؟!
سال ۹۰ این کارو کردن جواب ندادن داد همه صداشون درومد طوری که مجبور شدن سریع تکمیل ضرفیت و .. بزنن!
من که فکر می کنم امسال ۱۰۰۰ نفر مجاز میشن و تا رتبه ۳۰۰ روزانه و تا ۷۰۰ یا ۸۰۰ هم شبانه و پردیس دعوت به مصاحبه میشن
بچه ها نظرتون چیه؟

بلوط
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

احتمالا” دوستت جهت ضد حال این رو فرمایش فرمودند..
اگه هم درست فرمودن اینقدر اعتراضا بالا میگیره تا پشیمون شن
کشکه مگه!!!!!!!!

محسن ( قدرت)
فروردین ۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  بلوط

بچه ها چی میگه؟!

پرناز
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۱ ق٫ظ

زشت ترین کلمات رو در این تایپیک هایی خوندم که اشاره می کنن به سوال ۳۷ با وجودی که کاملا غلطه اعتراض نزنیم ما که اکثرا درست زدیم!!!!
باید به سوال ۳۷ هم اعتراض بدین
شما درست زدین بعضی ها نزدن به دلیل اشکال سوال ..
نامردی هست که چون کلید به نفع شماست به اون اعتراض نمی زنین..
معنی اعتراض نکردن یعنی اینکه شاید دوست ندارین امتیاز یه عده اضافه بشه در حالی که حقشونه و شاید اضافه شدن امتیاز اونها به عنوان رقیب براتون خوشایند نباشه!

ناشناس
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۱:۵۷ ق٫ظ

سلام دوستان
خودم رو ناشناس معرفی کردم تا خدایی ناکرده در مورد چیزی که نوشتم، برداشت سوئی صورت نگیره
بنده با وجود اینکه به سوال ۳۶ جواب صحیح داده بودم، همین الان رفتم در سایت سنجش و به این سوال اعتراض زدم. اگرچه بر این باورم که اشکال موجود در این سوال براحتی قابل تشخیص بوده و میشد گزینه صحیحو انتخاب کرد اما بی معرفتی بود که حق دوستانی رو که وقتشون و حقشون به خاطر این سوال ضایع شده را نادیده بگیرم

پرناز
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

هم به ۳۶ هم به ۳۷

پرناز
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ق٫ظ

لطفا به سوال ۳۷ هم اعتراض بدین
شما درست زدین بعضی ها نزدن به دلیل اشکال سوال ..
نامردی هست که چون کلید به نفع شماست به اون اعتراض نمی زنین..
معنی اعتراض نکردن یعنی اینکه شاید دوست ندارین امتیاز یه عده اضافه بشه در حالی که حقشونه!
مردانگی هست این؟؟!!
جای بسی تاسفه

حامد
فروردین ۴, ۱۳۹۳ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  پرناز

ببخشید ها بعضی ها بلد باشند ۹% هم تو گزینه ها بود می زدند

قدرت
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

سوال سوال ۳۵ تخصصی ثابت H در کتاب کندور و دکتر کراری که از دو کتاب موثق دینامیک هستند بعنوان ثابت لختی معرفی شده است:
صفحات ۹۲۰، ۱۵۶ ترجمه کتاب کندور توسط دکتر سیفی و خاکی صدیق دانشگاه تبیت مدرس ومعادل انگلیسی آن inertia constant است.
صفحات ۵۱ و۳۷۲ کتاب دکتر مهدی کراری دانشگاه امیر کبیر. لذا گزینه درست گزینه اول است.

علی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  قدرت

سوال۳۵، گزینه ۱ که درست نیست چون وقتی گزینه ها تا دورقم اعشار طراحی میشن دیگه نمیشه جواب تقریبی رو انتخاب کرد. از اونجایی که مقدار دقیق M توی گزینه ها هست پس جواب همون M میشه که جای دوری هم نمیره چون M=2H هستش و در روابط ماشین هم معمولا به جای H از M استفاده میشه و میشه گفت در این سوال M همون ثابت لختی مورد نظر طراحه(البته اگه جواب دقیق H توی گزینه ها بود قطعا همون گزینه صحیح بود)

قدرت_تهران
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

دوستان به این سوالت اعتراض می کنید حذف میشن یا هر دو گزینه درست در نظر گرفته می شوند

علی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  قدرت_تهران

فکرکنم بستگی به سوالش داره
مثلا سوال ۳۷ کلا سوالش اشتباهه و اصلا بحث سر این نیست که چندگزینه صحیح داره و اگه بخوان اعتراضا رو در مورد این سوال تاثیر بدن خوب حذف میشه. ولی سوال ۱۷ سوال درستیه و بحث سر اینه که دو گزینه صحیح داره که اتفاقا به نظر منم احتمالش بیشتره که گزینه ۲ صحیح تر باشه
سوال ۲۴ رو هم فکرکنم با گزینه های بچه ها و گزینه کلید بشه ۳گزینه بحث برانگیز که دیگه معلوم نیس چه بلایی میخوان سرش بیارن
البته ما که نمیتونیم چیزی رو به سنجش دیکته کنیم، فقط میتونیم بهشون بگیم که فلان سوال دوگزینه صحیح داره یا فلان سوال غلطه.
ولی حالا یر اساس تجربه ای که خودم در کنکور ارشد داشتم اینجوری بود که بعضی سوالا رو کلا حذف کردن و بعضی سوالارم فقط برای اونایی حذف کردن که گزینه انتخابیشون با کلید یکی نبود(یا اصلا اون سوالو نزده بود)
در ضمن دوستان اگه از اساتید صاحب نام هم کسانی رو سراغ دارن که حاضر میشن به سوالا اعتراض کنن لطفا ازشون بخوان تا این کارو انجام بدن چون تاثیرش خیلی بیشتر از اعتراضای داوطلباس

احمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  قدرت_تهران

سلام. توی کنکور ارشد ۸۹که من شرکت کرده بودم یادمه که یکی از سوالای کنترل و ریاضی ۲ گزینه صحیح اعمال کردن و چنتا از سوالای ماشین که جواب توی گزینه ها نبود حذف شدن. به نظرم همین کارا انجام بدن. نظر شما در مورد سوالا چیه؟

نیما
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  قدرت_تهران

سوال ۳۷ احتمالا تأثیر مثبت داشته باشه، یعنی هر کی درست زده واسش حساب میکنن، هر کی نزده یا اشتباه زده واسش حذف میکنن

علی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

بنظر منم احتمال داره برای سوال ۳۷ چنین اتفاقی بیفته
بهر حال الان دوستان، خیلی نباید به این فکر کنیم که برای اعتراضامون چه اتفاقی میفته، فقط باید خیلی زود اعتراضامونو جمع و جور کنیم و براشون بفرستیم چون احیانا با شروع سال جدید دیگه اعتراضی رو قبول نمیکنن و مشغول آماده سازی کلید اصلاح شده میشن

امیر
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۱۹ ب٫ظ

درمورد دوستانی که در باره ی سوال های مورد اعتراض می پرسند…
تا اینجا مطمئنیم سوال های ۱۷ و ۲۴ تخصصی بدون تردید غلط هستند، حتما به این دو اعتراض کنید

سوال ۱۷ : علاوه بر گزینه اعلامی -۱- گزینه ۲ نیز صحیح است، چه بسا گزینه ۲ صحیح تر از ۱ نیز باشد!
سوال ۲۴ : بدون شک گزینه اعلامی -۴- نادرست بوده حالا بعضی علما میفرمایند ۱ ولی من یک بار بطور دقیق در پست های قبلی توضیح دادم که هر دوی ۱ و ۳ درست هستند و سوال باید حذف شود.
سوال ۳۷ هم نادرست است ولی بچه ها سوالی که تقریبا هممون درست زدیم دیگه جای اعتراض نداره، حالا بعضی ها که نزدن میتونن اعتراض کنن
بقیه ی سوالات مشکوک به غلط در هاله ای از ابهام هستند، اما میتونید اعتراض کنید. فقط رو ۱۷ و ۲۴ که مطمئنا غلط هستند با یه دلیل هر چند مختصر اعتراض کنید

حامد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

به نظر من هم اعتراضات محدود باشه بهتره.
اگه به تعداد زیادی از سوالات اعتراض بشه، اثر معکوس داره.
همون ۱۷ و ۲۴ برای اعتراض کافین.

احمد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام دوست عزیز. اینکه شما میگین به دلیل اینکه ۲۴ دو گزینه صحیحه باید حذف بشه کاملا بی عدالتیه و بهتر بود بگین باید هر دو گزینه صحیح اعلام بشن.

امیر
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۳:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

ببین احمد جان مدل سوال جوریه که بطور معمول هر کسی که طرف حلش بره تمام گزینه ها رو بررسی میکنه تا با پیدا کردن سه گزینه غلط با اطمینان خاطر گزینه درست رو انتخاب کنه، چون گزینه ها شبیه به همن و چک کردن درستی یا نادرستیشون نباید کار زمانبری باشه که البته شد!!! راستش من خودم سر جلسه از همین حرصم گرفته بود که چرا این سوال دو گزینه درست داره! باور کنید بیش از ۵ دقیقه رو سوال قفل بودم و مدام فرمول رو با خودم مرور میکردم که شاید اشتباهی کرده باشم … اما وقتی مطمئن شدم همینه و دلیلی برای برتری ۱ یا ۳ پیدا نکردم جواب ندادم!
اما برای مثال بنظرم سوال ۱۷ نباید حذف بشه، چون حال و هوای گزینه ها باهم فرق میکنه، این جور موارد رو اکثر داوطلبان وقتی به یک گزینه درست و مسلم میرسن میزنن و قید مابقی رو میزنن.
البته این نظرات من و شماست و بهتره زیاد راجبش بحث نکنیم چون تصمیم گیرنده سازمان سنجشه

احمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام امیر جان. به نظر من طراح توی گزینه ی ۳ علامت ها را جابه جا گذاشته، اگه دقت کنی توی تک قطبی ضریب ۱، ۲ قطبی ضریب ۲ و pwm بهبود یافته(۶۰ درجه) ضریب ثابت ۱/۲ بوده ولی علامت مثبت و منفی برعکس حالت تک قطبی و دو قطبی بود( توی کتاب رشید هر سه تا اومدن)به همین خاطر من گزینه ۱ را زدم و واضحه که ۳ هم درسته. به نظر من هر دوشون درست اعلام میشن. من درکت میکنم، این سوال سوال آسونی بود ولی به خاطر بی دقتی طراح خیلی ها را به شک انداخت.

پرناز
اسفند ۲۹, ۱۳۹۲ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

به ۳۷ هم باید اعتراض بدین
شما درست زدین بعضی ها نزدن به دلیل اشکال سوال ..
نامردی هست که چون کلید به نفع شماست به اون اعتراض نمی زنین..
معنی اعتراض نکردن یعنی شاید دست ندارین امتیاز یه عده اضافه بشه در حالی که حقشونه!
با همین دید میخواین استاد و .. بشین و بچه های مردم رو تربیت کنین !

شریف_قدرت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۲۰ ب٫ظ

دوستان به کدام سوالات اعتراض کردین

از دانشگاه شریف ، امیر کبیر ، تهران کسی هست اگه هست درصد هاشون رو اعلام کنن

علی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  شریف_قدرت

لطفا شما هم درصدای خودتونو اعلام کنید، چون اکثربچه ها تا الان درصداشونو اعلام کردن، فقط نگفتن از کدوم دانشگاهن
من به سوالای ۱۷ و ۳۷ اعتراض زدم، سوال ۲۴روهم خیلیا اعتراض داشتن
دوستان، سوال ۳۶رو هم قبول دارم که احتمالا یه اشکال تایپی داشته ولی خوب سرجلسه هم میشد به این موضوع پی برد و گزینه صحیحو انتخاب کرد.
البته هرکس مختاره به هر سوالی که خواست اعتراض بزنه. ان شاءالله که انصاف رو هم دراعتراضاتمون رعایت کنیم

مرتضی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  شریف_قدرت

من امیرکبیرم داداش، اگه ایشالا رتبه بیارم میخوام بیام شریف
تخصصی : ۴۱
جی مت : ۴۴
زبان : ۳۳
بفرمایید شما و دوستانتون چطوری زدین؟

علی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آقا مرتضی تبریک میگم درصداتون خیلی خوبه، ایشالا که رتبه شریف رو میارید، شما اطلاعی نداری دانشگاههای تهران تا چه رتبه ای دعوت میکنن؟

مرتضی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

والا همه رو نمیدونم فقط شنیدم شریف و تهران تا رتبه ی ۳۰-۳۵ دعوت به مصاحبه میشن

مرتضی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خیلی ممنون، ایشالا شمام به خواسته تون برسین

محمدرضا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

آقا مرتضی یک نصیحت، اگه رتبشو آوردی اول بزن دانشگاه تهران… دانشگاه تهران واسه دکتری خیلی بهتره… پارسال هم دانشگاه تهران زودتر از شریف پر شد، با اینکه دانشجوی بیشتری هم میگرفت… شریف رفیق من با رتبه ۴۲ هم قبول شد. پارسال رتبه ۱ و ۲ هم رفتن دانشگاه تهران، البته کارشناسی و ارشد هم تهران بودن. ولی کلا دانشگاه تهران واسه دکتری آزادتری، دانشجو محوره و در ضمن اساتید خیلی با تجربه ای داره، مثل دکتر فیض، لسانی، فرهنگی، محسنی و …

علی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

واقعا رتبه ۴۲ روزانه شریف قبول شده؟
مگه اصلا با این رتبه به شریف دعوت میشن؟
محمدرضا، شما نمیدونی دانشگاهها چندبرابر ظرفیتشون دعوت به مصاحبه میکنن؟
در مورد دانشگاههای تهران چطور اطلاعی نداری تا چه رتبه ای دعوت میکنن؟

مرتضی
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بله بعضی دوستان هم با حرف شما هم نظرن محمدرضاجان
البته من که هر دو رو میرم واسه مصاحبه حالا معلوم نیست شاید اصن تو مصاحبه ی هردو رد شدیم :(
باز هم ممنون از راهنمایی تون

محمدرضا
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

انشاالله که قبول میشی آقا مرتضی…
آره علی آقا، پارسال دوست من با ۴۲ شریف قبول شد… یکی از دوستام هم با ۳۰ و خورده ای تهران مصاحبه دعوت شد ولی قبول نشد… تا حدود ۴۰-۴۵ امکان داره واسه مصاحبه تهران و شریف قبول بشن. البته اکثرا چون تهرانو اول میزنن، تهران بیشتر از ۳۰-۳۵ واسه مصاحبه دعوت نمیشن. یعنی پارسال اینجوری بود.

برق-قدرت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۲۴ ب٫ظ

دوستان به سوال ۳۶ اعتراض شود نسبت به مقدار C2 چون طبق کتاب کراری و کتاب یو این مقدار اشتباه است دوستان اعتراض کنید

power_shiraz
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  برق-قدرت

سلام

برق_قدرت من هم با شما موافقم

دوستان به این سوال هم اعتراض بزنید

شریف_قدرت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  برق-قدرت

your statement is correct , amount of C2 is not correct

شریف_قدرت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  برق-قدرت

من هم با نظر شما موافقم این سوال مقدار C2 اشتباه داده شده است طبق کتاب یو حرف شما درست است

دکتری 93
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۲۱ ب٫ظ

دوستان به سوال ۳۶ نسبت به مقدار C2 اعتراض بزنید چون مقدار C2 نادرست است

برق-قدرت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری 93

من با نظر شما موافقم

دوستان به این سوال اعتراض شود

بامرام های برق قدرت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب٫ظ

سلام

دوستان به چه سوالاتی باید اعتراض شود

دوستان اگه اشکال نداره بگید که در کدوم دانشگاه درس خوندن و تا جزوه هاشون برای سال بعد استفاده کنن بقیه دوستان

پرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۰۷ ب٫ظ

ببحشید تا چه رتبه ای برای شبانه دعوت به مصاحبه خواهند شد؟

حامد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  پرناز

سلام.
از رتبه ۳۰۰ تا ۵۰۰ شانس دعوت به مصاحبه شبانه دارند.
پردیس رو اطلاع ندارم

رضا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۸:۳۵ ب٫ظ

سوال ۱۷ ۲۴ و ۳۴ رو بچه ها اعتزاض بدن
در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
فقط این سه تا سوال اشکال داره

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

۳۴ گزینه ۲ درسته دیگه، مشکلش چیه؟

رضا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ببخشید ۳۷ نه ۳۴
اشتباهی رفتم به ۳۴ اعتراض دادم!!!!!!

رضا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ببخشید ۳۷ نه ۳۴
اشتباهی رفتم به ۳۴ اعتراض دادم!!!!!!

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۶:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان
“قبل از هر چیز برد دلاور مردان تیم ملی کشتی کشورمونو در برابر آمریکا(تازه اونم در خاک آمریکا) به همه جوونای باغیرت ایران زمین تبریک میگم.”

صحبتایی که “آشنا” گفت درستند اما جناب “آشنا” شما اگه زودتر به این جمع اضافه میشدی متوجه میشدی که دوستان، بیشتر میخواستن به یک جمع بندی در خصوص وضعیت کنکور امسال برسن تا ببینیم بالاخره چند چندیم؟ وگرنه این که بدیهیه، هیچ کس نمیتونه ادعاکنه که با فلان میانگین میشه فلان رتبه رو آورد!

اما از همه اینا بگذریم، نکته عجیبی در کنکور دکتری وجود داره که نباید ازش غافل بشیم و اونم اختلاف زیادیه که بین سطح آمادگی داوطلبا وجودداره
بعنوان نمونه طبق اطلاعاتی که نیما در خصوص درصدای بچه های ۹۲ در اختیارمون گذاشت میبینیم که میانگین درصد رتبه ۲ حدود ۶۰درصد و میانگین رتبه ۲۰ حدود ۴۶ درصد بوده یعنی ۱۴ درصد اختلاف در میانگین(که انصافا خیلی زیاده) و تنها ۱۸تا اختلاف در رتبه؟
یعنی شما فرض کنید که مشابه همین فضایی که ما الان داریم این دو دوستی که رتبه های ۲ و ۲۰ رو آوردن قبل از اعلام نتایج با هم روبرو میشدند، خوب معلومه اون بنده خدایی که رتبه ۲۰ آورده همین که میفهمید کسی هست که میانگین درصدش ۱۴ درصد از خودش بیشتره شاید تو خوابشم نمیدید که رتبش ۲۰ بشه، شاید حتی فکرشم نمیکرد زیر ۴۰ بشه اما بخاطر همون نکته ای که در ابتدای عرایضم گفتم این اتفاق افتاد!

حسن
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان در مورد رتبه های زیر ۲۰ هیچ نظر قاطعی نمیشه داد. چون همیشه یه تعداد انگشت شمار افراد استثنائی وجود دارن. بطور قطع اختلاف تراز رتبه ۲ و ۲۰ نسبت به ۲۰ و ۴۰ بسیار بیشتر هست و فقط این اختلاف شدید در میانگین درصدها نیست. چه بسا ممکنه که با وجود سخت تر بودن سوالات امسال و نمره منفی زبان شخصی میانگین ۷۰ درصد رو هم زده باشه، نگید نمیشه، از یک قرد استثنائی بعید نیست!
همون قضیه داده های پرت در امار و احتماله که میگه برای قضاوت درمورد وضعیت کلی یک جامعه ی آماری داده های پرت بالا و پایین رو کنار بذارین
بنظرم از رتبه ۲۰ به بعد میانگین درصد میتونه معیار نسبتا مناسبی باشه، اما مسلما دقت بالایی رو نداره

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

صحبتای شما رو تا حد زیادی قبول دارم، ولی خوب همون سال ۹۲ اگه میانگین رتبه ۳۴ رو حساب کنی میبینی که ۴۰ درصده(البته با احتساب ضریب ۲ برای زبان، که اگه ضریبو یک بگیری حدود ۵درصدی کمترمیشه) که اینم باز با رتبه ۲۰، ۶ درصد اختلاف داره؟ که خداییش ۶ درصد میانگین خیلیه، البته طبیعیه هرچی رتبه ها بدتر باشه، این اختلافم کمترمیشه و اینم به خاطراینه که سطح آمادگی داوطلبا به هم نزدیکترمیشه.
من کل صحبتم اینه که از اونجایی که انگیزه داوطلبان دکتری خیلی با هم متفاوته طبیعتا سطح آمادگی داوطلبا هم خیلی با هم متفاوته و اصلا نمیشه در خصوص این کنکور، مثل کنکورای کارشناسی یا ارشد از روشای میانگین درصدو اینا استفاده کرد.
مثلا شمادرنظر بگیر که عده ای کلا عشق رتبه برتر شدنن، بعضیا هم کلا خودشونو وقف تحصیلات کردن، بعضی دیگه به خاطر ارتقای شغلی و . . . در صورتی که در کنکور کارشناسی یا ارشد اصلا اینجوری نیست و همه واقعا میخونن حتی اگه ندونن واسه چی دارن میخونن!

حامد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۱۱ ب٫ظ

علی جان،
من سوال ۵ رو ۴ زدم.
ولی همچنان نمیفهمم منظور طراح چی بوده.
میشه توضیح بدی.
سوال ۱۰ هم بنظر من دو گزینه درست داره.
بستگی به دید شما داره.
میتونم کامل توضیح بدم.

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام حامد جان
سوال ۵: میدونیم که مجموع تلفات فوکو و هیسترزیس تلفات بی باری رو تشکیل میدن. منظور از تغییرات تلفات بی باری به فرکانس همون مشتق جزئی تلفات بی باری نسبت به فرکانسه که باید یکبار به ازای f2 و یکبار به ازای f1 حساب کنی و چون f2=f1 هستش، نسبت حالت دوم به حالت اول همون
۲^(B2/B1)میشه
البته بنظرم راه درستتر اینه که ابتدا در رابطه تلفات بی باری به جای V/f،B قراربدیم و بعد از تلفات بی باری نسبت به f مشتق بگیریم که البته بازم به همون گزینه ۴ میرسیم.
سوال ۱۰ فکرکنم همون گزینه ۲ درست باشه

حامد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ممنونم علی جان.
راجع به سوال ۱۰ عرض کنم که در ماشین القایی معکوس، سرعت میدان دوار استاتور نزدیک به صفر است.
و روتور در خلاف جهت میدان دوار استاتور میچرخد.
اگر به کتاب ماشین مدرسان شریف مراجعه کنی، متوجه منظورم میشی.
اگر سرعت سنکرون را سرعت میدان دوار استاتر در نظر بگیریم، گزینه ۳ درست است و اگر سرعت سنکرون را سرعت میدان روتور بگیریم، گزینه ۲ درست است.
استادم که استادتمام ماشینه، حرف منو تایید کرد ولی گفت گزینه ۲ صحیح تره.
گفت نباید گزینه ۳ رو میذاشتن تو سوال.

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

خواهش میکنم حامد جان
ببین طبق گفته خود شما که میگی سرعت میدان دوار استاتور نزدیک به صفره، میشه نتیجه گرفت که فرکانس القا شده در استاتور خیلی کوچکه، پس میشه فهمید که روتور با سرعت بسیار بالایی در خلاف جهت داره میچرخه که نتیجه اش این شده که فرکانس استاتور خیلی کوچک بشه.
سرعت سنکرون رو هم که فرکانس شبکه(منبع تغذیه) تعیین میکنه یعنی اگه به جای این ماشین القاییمون با تعداد p قطب یک ماشین سنکرون با تعداد p قطب قرار بدیم باید با این سرعت بچرخه تا با شبکه سنکرون بشه.
حالا استثنائا در این سوال به جای استاتور، روتور رو به شبکه وصل کرده که این کار تغییری در سرعت سنکرون ایجاد نمیکنه.

حسن
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من خودم گزینه ۳ رو زدم و بنظرم اشتباه زدم
اما اگه بشه یه جوری ازش اشکال گرفت که خیلی خوبه
به نظر منم مقدار سرعت سنکرون fs=120f/p هست که در هر دو حالت تغییری نمیکنه چون فرکانس و تعداد قطب ها ثابت هستند.
اگر هم سرعت سنکرون رو s*fs فرض کرده باشید، در اون صورت جواب اینه که موتور با سرعتی بسیار بالاتر از سنکرون میچرخه که تو گزینه ها نیست

حامد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان من حرف شما رو کاملا قبول دارم، اما تعریف سرعت سنکرون بستگی به دید شما داره.
با این تعریف شما، مشخصه که گزینه ۲ درسته.
خود من اگه کتاب مدرسان رو نخونده بودم، قطعا گزینه ۲ رو میزدم، اما ریزبینی بیش از حد باعث شد این سوالو غلط بزنم.
یه چیز جالب اینه که هرکس یه مرور کوچک بر ماشین داشته، قطعا این سوالو درست میزد.
چون چند بار سوال کنکور ارشد بوده.
بعضی وقتا زیاد خوندن هم نتیجه معکوس داره

حامد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

طبق کتاب مدرسان، سرعت روتور رو منفی میگیره و میگه که خیلی کمتر از سرعت میدان دوار استاتوره که نزدیک صفره.

در هرحال من قبول دارم که همه ۲ رو زدن، ولی بنظرم نباید گزینه ۳ رو میذاشت

علی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

حامد جان، حالا اینجوریم نبوده که همه این سوالو درست زده باشن، چون فکرکنم اون قسمت جواب که میگه”با سرعتی نزدیک به سرعت سنکرون” رو جدید اضافه کردن و در تستای ارشدهم من این عبارتو ندیده بودم بخاطر همینم بعضیا سر این سوال به شک افتادن.
بهرحال این طبیعت کنکور دیگه حامد جان، بعضی وقتا آدم سوالایی رو که خوب بلده غلط میزنه، بعضی وقتا هم یه سوالایی رو که کمترکسی جواب داده درست میزنه!

مجتبی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

در سوال ۵، باید از مجموع تلفات فوکو و هیسترزیس نسبت به فرکانس مشتق میگرفتین

حامد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

تلفات فوکو که به فرکانس بستگی نداره.
پس میشه مشتق تلفات هیسترزیس نسبت به فرکانس

مرسی آقا مجتبی

حامد (برق)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

به ۵ دلیل زیر، میانگین درصدها امسال حداقل ۵ درصد میاد پایین.
۱- پارسال زبان منفی نداشت و میشه گفت همه کسانی که شانس قبولی داشتن، بالای ۲۰ درصد زدن. درحالیکه امسال منفی داشت.

۲- پارسال چون زبان منفی داشت، دوستانی که زبان قوی دارند، بدون ترس، سوالاتی که بین دو گزینه شک داشتن رو میزدن و این شد که درصدهاشون تا ۶۰ هم رفت، در حالیکه امسال از این خبرا نبود.

۳- پارسال زبان ضریب ۲ بود و امسال ضریب ۱.

۴- پارسال زبان ۱۰۵ دقیقه وقت داشت و امسال ۳۰ دقیقه.

۵- پارسال زبان بعدازظهر و بعد از استراحت برگزار شد در حالیکه امسال در پیک خستگی برگزار شد.

من کاری به مقایسه تخصصی با پارسال ندارم.
ولی با توجه به درس زبان، به طور قطع میشه گفت میانگین درصدها حداقل ۵ درصد افت میکنه.
حتی ممکنه تا ۷ درصد هم افت کنه.

آشنا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

واقعا از مهندسی ارشد بعیده که دارن با درصد، تخمین رتبه انجام میدن!!
یه مثال میخوام بزنم که برای همه ملموس باشه. درس فیزیک کنکور سراسری ۸۴ خیلی سخت بود، به طوری که طیق اخبار واصله هیچ کس در کشور حتی نتونست به درصد ۹۰ برسه. رتبه زیر ۱۰۰ کنکور هم حدود ۵۷ زده بود.
اما فیزیک سال ۸۵ خیلی آسون بود و خیلی راحت میشد درصد بالای ۸۰ و حتی ۹۰ اورد. به نظر شما اگر کسی میومد با توجه به درصد مثلا ۸۶ سال ۸۵ و مقایسه ی اون با درصدهای یال ۸۴ میگفت من رتبم زیر ۱۰۰ میشه، درست بود؟! مسلما چنین تخمینهایی غلطه!
بعضی از دوستان چنان جدول درست کردن که انگار به تمام بانک های اطلاعاتی سازمان سنجش و رتبه ها و درصدها دسترسی داشتن!
به هیچ وجه نمیشه با درصد، رتبه رو تخمین زد. اینقدر الکی خودتونو گول نزنید. هر کسی یا سایتی هم چنین کاری انجام میده، اشتباهه.
بهتره به جای این صحبتها، در مورد آمادگی لازم برای مصاحبه صحبت بشه.

حامد (برق)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  آشنا

بهرحال یک ماه دیگه معلوم میشه که ما حرفمون درست بوده یا نه.
میانگین درصدها امسال حداقل ۵ درصد میاد پایین.

آشنا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

شما چه طور میخواین متوجه بشید که میانگین امسال چنده؟ یا اینکه میانگین پارسال چند بوده؟
این اطلاعات رو فقط سازمان سنجش داره که اون هم منتشر نمیکنه!

حامد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  آشنا

بنده رتبه ها و درصدهای دوستانمو دارم.
محاسبه میانگین هم کار سختی نیست.
یه فرمول ساده است

آشنا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

مشکل همینه. یعنی دوستان شما میتونن نماینده ی کل داوطلبان باشن؟! بعیده یک نفر بتونه چنین نمونه آماری مناسبی رو تهیه کنه!

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  آشنا

آشنای عزیز
خدا خیرت بده
از یه مهندسی ارشد بعیدتر اینه نخونده نظر بده!
اول بخون ما چی گفتیم بعد موضع سفت و سخت بگیر!
ما هم داریم همین حرف تو رو میگیم!
میگیم امسال سخت تر بوده درصدها افت کرده همین!!
داریم میگیم احتمالا حول و حوش اینقدر اقت کرده و معادل پارسالش میشه این رتبه!!
جالب بود…

نیما
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان
من الان رفتم سایت سنجش، بخش ورود به قسمت پاسخگویی، بررسی مجدد کلید سوالات در قسمت درخواست جدید اضافه شده. لطفا دوستان برن اعتراض کنن.

نیما
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

فقط نمیدونم چجوری باید دلیلشو توضیح بدیم، آخه کاراکترهای ریاضی (مثل ضرب و…) نمیشه وارد کرد! قسمت دریافت اعتراض ها هم مثل سوالاتشونه!!!

نیما
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

انشاالله که نظراتو تأثیر بدن، ولی فکر کنم فرمالیته باشه…

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

نیما جان من هم به سوالای ۳۷ و ۱۷ اعتراض زدم. میتونی اول فرمولتو توی word بنویسی بعد به قسمت مربوطه کپی کنی.
ولی نمیدونم چرا وقتی اعتراض میزنیم، دیگه متن اعتراضی قبلی رو نشون نمیده، واسه تو هم چنین مشکلی پیش اومده، میدونی از کجا باید متن اعتراضای ارسال شدمونو دوباره ببینیم؟

احمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام آقا علی. سوال ۲۴ اعتراض نزدی؟ من خودم سوالای ۱۷ را نزدم ولی روی حساب دلایل شما دوستان به این سوال هم اعتراض زدم. سوال ۲۴ رو دکتر ذوالقدری هم تایید کرد. خواهشا اعتراض بزنید. ضمنا سوال ۱۴ هم هیچ جای سوال اشاره نکرده جزیان فاز سمت موتور و به نظر من گزینه ی ۴ درسته. به سوال ۱۴ هم اعتراض بزنید لطفا.

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام احمد جان، سوال ۱۴ رو هم من گزینه ۴ زدم ولی خوب توی سوال گفته جریان سیم پیچی موتور دیگه که میشه همون جریان فاز.
سوال ۲۴ رو من نزدم، اون سوال، داستانش چیه اونم دو گزینه صحیح داره، گزینه هاشو بگو چشم اعتراض میزنم.
از اینا بگذریم، الان من نمیدونم چرا لینک اعتراضای قبلی من هیچ جا نیست یعنی چی کلا پریده و دوباره باید اعتراضامو وارد کنم. واسه شما همچین مشکلی پیش اومده؟

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

درسته نیما جان، واقعا نمیشه هیچ نوع عملگر ریاضی رو در اعتراضا وارد کرد، اعتراضای قبلی منم به خاطر همین خودبخود حذف شده بود. واقعا یعنی چی؟ یعنی یه مهندس تو سازمان سنجش نیست؟ خوب بچه های مهندسی چه جوری باید اعتراض بزنند؟
دوستان لطفا اگه کسی میتونه در این خصوص کمکی بکنه به ما هم بگه چی کار کنیم؟

نیما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان فکر کنم سر کاریم!!! وقتی نمیتونم دلیل اشتباهاتشونو بهشون بگیم، خوب اونا هم متوجه اشتباهشون نخواهند شد!!!

احمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام.از من نپریده، فکر کنم به خاطر اینکه فرمول استفاده کردی پریده. دو باره برو اعتراض بزنو سعی کن توضیحاتتو توی چند جمله خلاصه کنی. درضمن من فکر می کردم ۲۴ رو هم زدی، واسه همین گفتم اعتراض بزن. ببخشید.

نیما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

احمد جان توضیحاتتو چجوری بدون فرمول نوشتی؟ به ما هم بگو ما هم به همون صورت بنویسیم…

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نیما جان، بعنوان نمونه من متن اعتراضیمو به سوال ۱۷ اینجوری براشون نوشتم: ” در اکثر کتب مرجع الکترونیک قدرت خصوصا کتاب الکترونیک صنعتی تالیف م.ه. رشید(چاپ هفتم، پاییز۸۶، انتشارات جهان فردا، مشهد، صفحه ۱۱۶) جهت محاسبه ولتاژ یکسو شده در یکسوساز سه فاز تمام موج تمام کنترل شده برای تمامی انواع بارها تنها یک فرمول ذکرشده(که در حین اثبات فرمول و همچنین مثالهای آورده شده تصدیق شده که این فرمول برای تمامی انواع بارها قابل استفاده می باشد). براساس این فرمول به ازای زاویه آتش ۶۰ درجه (براساس دفترچه ۱۴۹F) گزینه ۲ صحیح می باشد. همچنین براساس این فرمول به ازای زوایای آتش بزرگتر از ۹۰ درجه توان ازسمت DC به سمت AC منتقل می شود که این یعنی گزینه یک نیز صحیح می باشد. در واقع جهت صحت گزینه مورد نظر کلید(گزینه ۱) باید به همین فرمولی متوسل شویم که سبب درستی گزینه ۲ نیز می شود (البته بنده شخصا اعتقاد دارم که گزینه ۱ به ازای بارهای کاملا مقاومتی برقرار نمی باشد چرا که مقاومت صرفا یک عنصر تلف کننده انرژی می باشد و بحث برانگیز است که چنین عنصری قادر باشد توان را برگشت دهد) بنابراین در حالت کلی میتوان گفت در سوال ۱۷ از دروس تخصصی مهندسی برق قدرت(کد۲۳۰۴) دفترچه ۱۴۹F هر دو گزینه ۱ و ۲ صحیح می باشند. البته لازم بذکر است که امکان وارد کردن فرمول ها در بخش اعتراضات برای داوطلبان وجود ندارد.” شما اگه دوست داشتی میتونی همین متن منو مقداری تغییرش بدی و براشون ارسال کنی. البته درسته که… ادامه نظر»

نیما
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ممنون علی جان، انشاءالله که تأثیر بدن…

حامد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان، من سوال ۵ رو ۴ زدم.
ولی همچنان نمیفهمم منظور طراح چی بوده.
میشه توضیح بدی.
سوال ۱۰ هم بنظر من دو گزینه درست داره.
بستگی به دید شما داره.
میتونم کامل توضیح بدم.

سعید
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام به همگی
در مورد سوال ۷ و ۱۶ کسی نظری نداره؟
۷ گزینه ۳ و ۱۶ گزینه ۲ نمیشه؟

امیرعلی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

نه سعید جان هر دو درست هستند!
سوال ۱۶ شبیه سوال پارسال بود، پارسال ti ها معلوم بودن و باید تشخیص داده میشد که لحظه ی وصل کامل در کدوم زمان رخ میده تا با توجه به اون تلفات وصل حساب بشه. امسال هم مشابه پارسال مدنظر طراح لحظه وصل کامل کلید بوده که در زمان t3 اتفاق میفته. در نتیجه مقدار ولتاژ ایده ال کلید برابر صفر و درحالت دقیقتر (Vds(on خواهد بود. در لحظه وصل کلید دیود مبدل باک آف هست و جریان بار فقط از کلید عبور میکنه. در نتیجه iA=IL.
در مورد سوال ۷ هم من سر جلسه حلش کردم و به عددی کمتر اما خیلی نزدیک به ۰.۲ رسیدم. نمیدونم شما چطوری به ۰.۲۵ رسیدی. میخوای شما راه حلتو بگو من اشکالتو بهت بگم

حامد (برق)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۳:۲۲ ب٫ظ

خدمت دوستی که اعتقاد داره میانگین معیار غلطیه و تراز معیار درستیه، عرض کنم که میانگین و تراز کاملا با هم متناسبند.
محاله که شما تراز بالایی داشته باشی و میانگین پایینی داشته باشی.
یه مثال ساده میزنم.
پارسال وقتی اعلام شد که زبان منفی نداره، همه درصدهای زبان اومد بالای ۲۵.
همه فکر میکردن زبان دیگه رتبه رم بهبود نمیده زیاد، اما درعین ناباوری باید بگم که بعضی ها با تخصصی ۲۵ و زبان ۵۵ رتبه ۵۰ آوردن. اگه این تاثیر میانگین نیست، پس تاثیر چیه؟

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

حامد نگران نباش
مطمئنم همون چیزی که میخوای قبول میشی
رسول
اصلش مصاحبه هست
به خصوص که الان شده ۷۰ ۳۰
یه رتبه خوب و بد در مصاحبه راحت جابه جا میشن
مبنای مصاحبه هم
فقط رزومه پژوهشی و اموزشی نیست
استادا یه سری ملاکها دارن که بعضی وقتها
حق و ناحق زیادی میشه
کجا لیسانس خوندی
کجا فوق
اینجا انتخاب چندمنه
ازدواج کردی
بچه داری
سر کار میری
حتی ظاهر مذهبی یا غیر مذهبی هم ممکنه منجر به رد شدنت بشه

رسول
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام به همگی

فکر میکنم به قدر کافی راجع به سوالات بحث شد

به نظرم اگر موافق باشند دوستان راجع به مصاحبه نظر بدبدم

یعنی فرض رو بگذاریم به دعوت شدن برای مصاحبه

چون زمان تا مصاحبه زیاد نیست بهتره آماده بشیم

موافقید بسم الله

حامد (برق)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان.
باید یه سری توضیحات بدم خدمت تون.
اولا که همواره میانگین درصدها و همچنین تراز ، تعیین کننده رتبه است.
ما که در محاسبه تراز ناتوانیم.
پس میشه بر اساس میانگین صحبت کرد.
وقتی پارسال میانگین ۳۲ رتبه زیر ۲۰۰ آورده، چرا قبول نمیکنید که امسال میانگین ۲۸ رتبه زیر ۲۰۰ خواهد اورد؟
تازه این بدترین حالت ممکنه.
مطمئن باشید میانگین ها حداقل ۵ درصد افت کرده امسال.
حتی یک درصد هم شک ندارم تو حرفم.

مجید
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۴۰ ب٫ظ

سلام رفقا
یکی به ما بگه دانشگاههای مختلف تا چند دعوت به مصاحبه میکنند؟؟
کسی امار نداره!!
ببینیم بریم دنبال رزومه یا نه

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

طبق نظر حامد تا ۳۰۰ روزانه
تا ۵۰۰ یا ۶۰۰ نمی دونم این ورا شبانه و پردیس و ..

power_shiraz
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

دوستان خواهش می کنم که بیخودی تخمین رتبه نزنید چون خیلی ها رو دارید نا امید می کنید و زمان رتبه ها اگه رتبه خوبی برای دعوت به مصاحبه داشته باشن و هیج کاری نکرده باشن واقعا گناه داره ، ببینید تراز درس مشخص می کنه که رتبه چند میشه و من تا الان ندیدم که میانگین رتبه مشخص کنه و تمام تحلیل هاتون اشتباه است و الان چون همه استعداد توی یک رنج زدین خیلی درس تراز سازی نیست ولی تخصصی تاپ ترین ها ۳۰ تا ۳۵ زدین و امسال هم تخصصی خیلی مشکل بوده و این درس تراز ساز است و تعیین کننده است ، در زمان اعلام نتایج میبینید که همه تحلیل هاتون اشتباه هستش
و نکته ی بعدی سطح دانشجو های سال پیش رو نمیشه با سطح امسال مقایسه کرد

خواهشا کسی رو نا امید نکنید و تمام تحلیل های نادرست رو کنار بزارید هدف تبادل نظر در مورد صحیح بودن سوالات و اینکه اعتذاض دسته جمعی نسبت به ۱ سوال خاص داشته باشیم
الان کسی نمی دونه باید به کدوم سوال اعتراض بشه

موفق باشید همه دوستان

مهمان
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  power_shiraz

به سوال ۱۷ و ۲۴ خواهشا دوستان همه اعتراض کنیم با هم
در ضمن چرا این لینک اعتراض رو نمیذاره این؟

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  power_shiraz

چشم …
من که همه تخمین هامو پس گرفتم..
نظر خود من هم اینه که این تخمین ها بدبینانه ترین حالته و اصلا به قول شما و علی و بقیه امسال ورای دو سال قبل بوده و به یقین هیچی قابل پیش بینی نیست
از همه دوستان هم عذر میخوام اگه این تخمین سنجی ما باعث ناراحتی و خدای نکرده نا امیدی و .. شده باشه.. به قول دوستان ارشد ۹۱ که تقریبا اینطور شرایطی بوده نتایج نهایی همه پیش بینی ها رو بر هم زده و الان هم به یقین اینطور هست..
همه موفق باشید ایشالله
توکل همه بر خدای خوب و مهربان

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

خسته نباشی محسن جان، البته کار شما هم باارزش بود و فضایی رو ایجاد کردی تا دوستان بیان درباره ی شرایط کنکور امسال نظرشونو بگن والبته حین این بحثاازیک درصد تاپ تخصصی هم رونمایی شد و همانطور که امیرعلی هم گفت امسال کسانی هستند که واقعا برای این کنکور زحمت کشیدن ودرصدای خیلی خوبی هم در تخصصی زدند نه مثل من که حدود۱۳ سوال تخصصی رو اصلا نمیدونستم چی هست چه برسه به اینکه بخوام بهشون پاسخ بدم!
موفق باشی

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۸ ق٫ظ

به این ترتیب آخرین جدول اصلاحی با تذکر امیرعلی به این صورته..
بالای ۴۰ زیر ۳۰
بالای ۳۳ زیر ۷۰
۳۳-۳۵ زیر۱۰۰
۲۸-۳۰ زیر ۲۰۰
۲۱-۲۷ زیر ۴۰۰
۱۶-۲۰ زیر ۶۰۰
۱۰-۱۶زیر ۸۰۰

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ق٫ظ

یک سوال، لطفا تمامی دوستان اگه اطلاع دارن جواب دهند:
کسی رو سراغ دارید که امسال تخصصی رو بالای ۴۰ زده باشه؟ اگه آره چند زده؟
باور کنید جواب دادن به این سوال به تخمیناتونم خیلی کمک میکنه

امیرعلی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بله علی جان!
همین دوست بنده شاید بهتر باشه بگم ترکونده!!
با حدود دو ماهی که براش وقت گذاشت
تخصصی رو ۵۶ درصد زد!!!
ایشون درساش خیلی خوبه و بنده فکر میکنم رتبه ای زیر ۵ بیاره
البته قرار نیست با اینجور افراد مقایسه ای صورت بگیره
ولی خواستم گفته باشم که امسال چنین درصدهایی هم در تخصصی داشتیم، و پیش خودتون فکر نکنید که ۴۰ درصد تخصصی مثلا رتبه رو تک رقمی یا چیز دیگه ای میکنه!

بلوط
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

پارسال هم نفر اول ۵۶ نزده!

امیرعلی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بلوط

نفر اول پارسال آقای صمیمی بودن و البته باید بگم واقعا
ایشون یه مغز متفکر هستن، درصداشون به این ترتیب بود دوست عزیز:
تخصصی ۶۳
زبان ۶۵
جی مت ۵۳
معدل موثر ۲۰

محمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

آقای صمیمی همکلاس بنده بودند، واقعا کارش درسته. البته آقای یزدی هم که رتبه ۲ شده، تخصصیش بالای ۶۰ بود…

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

قبل از هر چیزی از جانب بنده به این دوستتون تبریک بگید چون واقعا این درصد برای تخصصی یک شاهکاره.
البته من به هیچ وجه پیش خودم فکرنکردم که با ۴۰ درصد تخصصی میشه رتبه تک رقمی آورد و به تخمین رتبه هم اعتقادی ندارم فقط چون دوستان اصرار داشتن که تخمین بزنن پیشنهاد دادم که براساس درصدای امسال بچه ها اینکارو انجام بدن و این سوالی هم که مطرح کردم در راستای همون پیشنهادبود(البته اگه این نظر منو به همراه نظر قبلیم خونده بودید خودتون متوجه میشدید)
البته دوست من دوماه هم وقت کمی نیست برای کنکور دکتری خوندن و به نظرم کسی دوماه برای این کنکور وقت میذاره که واقعا ایمان داشته باشه باید در این مقطع از زندگیش دکتری بخونه که البته این گونه انسانها که عزم راسخی دارند شایسته تقدیر هستند

حامد (برق)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۴۶ ق٫ظ

میانگین ۲۵ رتبه اش زیر ۳۰۰ میشه
میانگین ۲۸ رتبه اش زیر ۲۰۰ میشه
میانگین ۳۰ رتبه اش زیر ۱۵۰ میشه
میانگین ۳۲ رتبه اش زیر ۱۰۰ میشه
میانگین ۳۵ رتبه اش زیر ۵۰ میشه

احمد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

سلام. البته اینا برای سال پیشه. به نظر من امسال میانگین پایین تر میاد چون تخصصی ها سخت تر بودن و زبان هم نمره ی منفی نداشت. درسته؟

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

نه برای امساله
کلی محاسبه و … کردیم
البته بازم قابل پیش بینی نیست.
شاید به قول شما پایینتر

بلوط
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

حامد این که با محاسبات خودت در تناقضه
مگه نگفتی رقابت ۲۰۰تای اول شدیدتره اینجوری بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میانگینشون ۲۸ تا ۳۲ ولی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ زدی میانگینشون ۲۵-۲۸! رقابت رو در دسته دوم شدیدتر نشون دادی!!!

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

حامد تشکر
من جدول جدید رو متناسب با محاسبات تو اصلاح کردم
تا ۳۰۰ هم روزانه مصاحبه دعوت میشن
و لطفا” تکمیلش کن بگو شبانه تا چه رتبه ای دعوت میشن؟

حامد (برق)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

دوستان تا رتبه ۳۰۰ شانس دعوت به مصاحبه روزانه داره.
راجع به شبانه هم بگم که خیلی زیاد دعوت میکنند.
دوستم پارسال با رتبه ۳۸۰ ، اصفهان و شیراز و چند شهر دیگه دعوت به مصاحبه شد.

امیرعلی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

بنظرم تخمین نسبتا خوبیه
البته بچه ها اینم درنظر بگیرید که ازونجا که کنکور دکتری با امسال سه ساله که برگزار میشه هر سال بچه ها با سبک سوالات بیشتر اشنا میشن، چه بسا کتاب هایی در زمینه ی کنکور تالیف بشه و شرکت کننده ها سال به سال قوی تر میشن. پس خیلی روی ضریب سختی سوالات امسال مانور ندید!
میشه اینم بهش اضافه کرد:
میانگین ۴۲ رتبه اش زیر ۲۰ میشه

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

امیرعلی
اتفاقا همین نکته که داوطلب ها خونده باشن و اکثرا” توقع یه تیپ سوال رو داشته باشن و بعد یه تیپ دیگه رو سر جلسه ببینن اونم سوالاتی که پیچده تر و ابتکاری تره تمرکز و اثر آمادگی قبلی داوطلبان رو کاهش میده و همه بچه ها اینو معترفن…و حتما” میانگین ها کاهش پیدا میکنه. این چیزیه که همه مون باش روبه رو شدیم.. درصورتی آمادگی داوطلبا اثرگذاره که تیپ سوال حفظ شه حالا یه کم مثلا” سخت تر باشه.. اما وقتی کن فیکن میشه نوع سوال اتفاقا تمرکط و سطح درصدهای کسایی که خوندن به نسبت کسایی که نخوندن بیشتر پایین میاد.. اینو که قبول دارین..

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

باشه اضافه می کنم
ولی فکر می کنم اکثرا” با ۴۰ زیر ۳۰ موافق باشن..

احمد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۳۴ ق٫ظ

سلام بچه ها. من جزوه ی الکترونیک قدرت دکتر ذو القدر که از اساتید دانشگاه شریف هست و جزوش توسط رتبه ۱ پارسال پیشنهاد شده بود دانلود کردم و با استناد به این جزوه سوال ۲۴ الک قدرت صد در صد اجوابش اشتباهه. من قسمت مربوطه از جزوه به همراه سوال ۲۴ را اسکن کردم و به دکتر ایمیل زدم، باشد که با حمایت این اساتید توجهی به اعتراضات بشه و حف کسی ضایع نشه. ضمنا به دکتر صداقتی و قهرمان نیز که مترجم کتاب رشید هستن ایمیل زدم.

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام احمد جان، بر اساس این جزوه ای که شما در اختیار داری در خصوص سوال ۱۷ نمیشه به جواب مشخصی رسید؟ چون در خصوص اون سوالم بچه های زیادی اعتراض دارن.

احمد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان. راستش من سوال ۱۷ را نزدم ولی جزوش خیلی کامله،می تونی خودت دانلودش کنی و بررسی کنی. ما هدفمون اینه که حق هیچ کس ضایع نشه. لینک دانلود جزوه در زیر گذاشتم:
http://www.mediafire.com/download/6wou4m0vlo2kn7b/Electronics_Zolghadri.zip

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

ممنون احمدجان خیلی لطف کردی

حامد (برق)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۱۷ ق٫ظ

دوستان یه چیز جالب بگم خدمت تون.
طبق مقایسه ای که بین میانگین درصدها و رتبه های پارسال انجام دادم، دیدم که:
برای رتبه های ۴۰۰ تا ۲۰۰، هر یک درصد میانگین، ۳۰ نفر رتبه شما رو پایین میاره.
اما برای رتبه های زیر ۲۰۰، رقابت شدیدتره و هر یک درصد میانگین، تقریبا ۲۰ نفر رتبه شما رو کاهش میده.
امسال هم قطعا این قضیه برقراره.
میانگین ۲۸ به بالا، قطعا زیر ۲۰۰ هستن.
ولی اونجا رقابت شدیده و هر یک درصد میانگین، تقریبا ۲۰ نفر جابجا میکنه رتبه رو.
میانگین ۳۳ بنظر من زیر ۱۰۰ میشه

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

پس بر اساس نظر تو
و با در نظر گرفتن ۲۰۰/۳۰ اختلاف درصد در بازه رتبه ۴۰۰-۲۰۰ و ۲۰۰/۲۰ در بازه رتبه ۱-۲۰۰
امسال رتبه ۲۰۰ تا۴۰۰ میانگین درصد هاشون چیزی بین
۲۱ تا تقریبا” ۲۸ باید باشه
رتبه ۱-۲۰۰ هم میانگینشون بین ۳۸-۲۸ هست یعنی تقریبا میشه گفت میانگین نفر اول به ۴۰ هم نمی رسه که این با نطرات اکثر بچه ها سازگاره
و این رو من در آخرین جدول به شرح زیر اصلاح می کنم:
بالای ۳۳ زیر ۷۰
۳۳-۳۵ زیر۱۰۰
۲۸-۳۰ زیر ۲۰۰
۲۱-۲۷ زیر ۴۰۰
۱۶-۲۰ زیر ۶۰۰
۱۰-۱۶زیر ۸۰۰

حامد (برق)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

۲۸-۲۵ میشه ۲۰۰-۳۰۰
۳۰-۲۸ میشه ۱۵۰-۲۰۰
۳۲-۳۰ میشه ۱۰۰-۱۵۰
۳۵-۳۲ میشه ۵۰ -۱۰۰
۳۵ به بالا میشه زیر ۵۰

رضا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان من با این درصدا مجاز میشم؟؟؟
تخصصی ۱۴
استعداد ۳۸
زبان۰
ممنون

بلوط
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بله میشی..
با توجه به جدول محسن
میانگینت میشه ۱۵.۶۶
و رتبه ات زیر ۸۰۰ میشه که پارسال تا ۸۲۰ مجاز بود..

مجید
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۴۷ ب٫ظ

عایا کسی اماری از اخرین رتبه های دعوت به مصاحبه شده ی دانشگاه های مختلف داره؟؟

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۱۳ ب٫ظ

بچه ها برآیند همه تحلیل ها من یه جدول به صورت زیر درست کردم.. که هرکی با توجه به میانگینش (تخصصی ضریب ۴ و استعداد و زبان ۱) احتمالا” امسال رتبه اش چه حدودی میشه
نظری دارید بگید جدول رو تصحیح کنیم با هم..

میانگین درصدها —–> رتبه احتمالی
بالای۳۵ زیر ۷۰
۳۲-۳۵ زیر ۱۳۰
۲۹-۳۲ زیر ۱۵۰
۲۸-۳۰ زیر ۱۷۰
۲۵-۲۸ زیر ۲۴۰
۲۲-۲۵ زیر ۳۸۰
۲۰-۲۲ زیر ۴۵۰
۱۸-۲۰ زیر ۶۰۰
۱۴-۱۶ زیر ۸۰۰

نظرتون چیه؟
تخمین ها رو با کمک هم دقیق تر کنیم..
ضمنا اینو هم اضافه کنیم که امسال تا چه رتبه ای روزانه و تا چه رتبه ای شبانه ها رو دعوت به مصاحبه میشن؟
لطفا کمک کنید جدول رو ارتقا بدیم

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

سلام به همه دوستان.
من با اطمینان کامل میگم امسال میانگین ۳۰ رتبه اش زیر ۱۰۰ خواهد شد.
چون حداقل ۸ درصد میانگین امسال اومده پایین

علی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

محسن جان این جدولو براساس چه سالی تنظیم کردی؟ بنظرم این جدول شما برای امسال کمی بدبینانه هستش(یعنی بدیهیه که میانگین بالای ۳۵ زیر۷۰ میشه حتی شاید زیر ۴۰ هم بشه)
اگه نظر منو بخوای برای امسال واقعا نمیشه هیچ تخمینی زد چون شرایط کنکور عوض شده و نتایج امسال ما مبنایی خواهد شد برای سالای بعد
مثل کنکورارشد۹۱ که خودم شرکت کرده بودم ویادمه اونسال همه تخمینا غلط از آب دراومد چون کلا شرایط کنکوراونسال نسبت به سالای قبلش عوض شده بود ولی همین کنکور ۹۱ مبنایی شد برای سالای بعدش

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مرسی علی برای همین سال ۹۳ ایشاا..
خوب هرجاش که به نظرت بدبینانه هست بگو اصلاح کنم..
نظرتون در مورد این یکی چی هست؟
میانگین درصدها —–> رتبه احتمالی
بالای ۳۳ زیر ۷۰
۳۰-۳۵ زیر ۱۵۰
۲۵-۳۰ زیر ۲۵۰
۲۰-۲۵ زیر ۴۰۰
۱۶-۲۰ زیر ۶۰۰
۱۰-۱۶زیر ۸۰۰

حامد (برق)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

میانگین ۲۸ رتبه اش زیر ۲۰۰ میشه
میانگین ۳۰ رتبه اش زیر ۱۵۰ میشه
میانگین ۳۲ رتبه اش زیر ۱۰۰ میشه
میانگین ۳۵ رتبه اش زیر ۵۰ میشه

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

حامد ، تقریبا” ۳۰-۵۰ رتبه با هم اختلاف نظر داریم
در مورد میانگین
۲۰-۲۵
۲۵-۲۸
هم نظرتو بگو لطفا”

حامد (برق)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

میانگین ۲۵ رتبه اش زیر ۳۰۰ میشه.
رتبه بالای ۳۰۰ هم که اساسا خوب نیست.
چون تا رتبه ۳۰۰ شانس دعوت به مصاحبه برای روزانه دارند

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  حامد (برق)

حامد مرسی
من جدول رو متناسب با محاسبات تو اصلاح کردم
تا ۳۰۰ هم روزانه
و شبانه تا چه رتبه ای؟

بلوط
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی میانگینت بر اساس جدول محسن ۳۲ میشه هاااا ! رتبه ات زیر ۱۳۰

علی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  بلوط

والا چی بگم، چون من قبلا یکبار مشابه چنین شرایطی رودر کنکور ارشد داشتم بخاطرهمینم احساس میکنم برای امسال نمیشه تخمین قابل قبولی ارائه داد.
واقعا بهمن۹۰ هم تقریبا همه بچه ها بعد کنکور ارشد توی شوک بودن، حتی یادمه خودم تمام زحماتمو بربادرفته میدیدم چون واقعا ازاون چیزی که انتظارداشتم پایینتر زده بودم و میانگین درصدامم به نسبت سالای قبل اصلا به یک رتبه خوب شبیه نبود! آخه اونسالم هم کنکوردونوبته رو کردنش یک نوبته و هم تعداد سوالاتو کمش کردن. اما وقتی نتایج اومد خداروشکر رتبم ازاون چیزی که فکرشو میکردم خیلی بهتر شده بود وتونستم در یکی از دانشگاههای مورد علاقم قبول بشم.
ولی خوب با اینحال چون آقا محسن امر کردند نظرمو بگم، فکر کنم بهتر باشه کلا بیخیال درصدای سالای پیش بشیم و بیایم درصدای امسال حداقل ۳۰ تا از بچه های خیلی قوی(کسانی که به خاطر رتبه تک رقمی خوندن) رو ازشون بگیریم و توی همین صفحه اعلام کنیم، شاید بشه بر اساس این درصدا به یک جمع بندی رسید وگرنه همینجوری که نمیشه براساس فرضیات و تخیل خودمون تخمین بزنیم.
من که خودم واقعا امسالو همینجوری شرکت کردم و وقت کمی گذاشتم واسه کنکور، همه چیزم واگذار کردم به خدا چون واقعا نمیدونم صلاحم در دکتری خوندنه یا نه؛ چون حقیقتا دکتری خوندن شوخی نیست و باید ۴،۵ سال قید همه چیزو بزنی!

ببخشی پرحرفی کردم، سفره دله دیگه یهو باز میشه

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

علی مرسی..
اتفاقا خوب گفتی..
قبول دارم این تخمین هم خیلی نمیشه روش حساب کرد.. و به قول تو چون شرایط عوض شده توقع هرچیزیو میشه داشت
والله دکتری توی مملکت ما که مدرک گرایی وجود داره جایگاه خودشو نداره.. دکتری یعنی به قول تو حاضر باشی ۴-۵ سال از سالهای طلایی زندگیتو صرف پژوهش کنی بی آنکه غصه بخوری..اما چند درصد دانشجوهای دکتری در ایران دارن فقط پژوهش می کنن و لذت میبرن و گله ندارن؟!

حامد (برق)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

بنظر من میانگین ۲۸ زیر ۲۰۰ میشه

محمد ( قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۵:۵۱ ب٫ظ

تخصصی ۲۲
زبان ۲۵
استعداد ۲۵
حدود رتبه رو میگید؟؟
بچه ها دعوت به مصاحبه می شم؟

برق_قدرت
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام دوستان

به نظرتون با این درصد ها دعوت به مصاحبه می تونم بشم

تخصصی۳۰/۳۰

زبان ۰

استعداد ۵/۵

مثلا صنعتی شیراز یا اهواز

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق_قدرت

حدس می زنم طرفای ۴۰۰ میشی

محسن ( قدرت)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن ( قدرت)

البته ۳۰۰-۴۰۰ میشی احتمالا
و دعوت به مصاحبه هم میشی
اما دوستان باید بگن احتمالا کجاهااا

علی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

به حامد(برق قدرت)
حامد جان، این ایرادی که شما درخصوص سوال۱۷ به گزینه ۲ گرفتی میشه واسه گزینه ۱ هم بررسیش کرد:
اولا- فرض کنیم بار، مقاومتی باشه، از اونجایی که مقاومت، صرفا یک عنصرهدردهنده انرژی هست آیا امکان داره که چنین عنصری به طرف ac توان تزریق کنه؟
ثانیا- تا اونجایی که من میدونم در بحث یکسوسازها برای محاسبه ولتاژ متوسط به ازای بارهای سلفی عبارت cosa و به ازای بارهای مقاومتی عبارت ۱+cosa ظاهر میشه که برای این که برگشت توان صورت بگیره باید ولتاژ منفی بشه(طبق جهتهای قراردادی جریان و ولتاژ برای توان تولیدی)، مشخصه که برای بارهای سلفی a باید بزرگتراز ۹۰ باشه تا cosa منفی بشه اما برای بارهای مقاومتی عبارت ۱+cosa اصلا منفی نمیشه که برگشت توان صورت بگیره!
ثالثا- بازم تا اونجایی که من میدونم برای یکسوساز سه فاز تمام موج تمام کنترل شده یک رابطه بیشتر برای محاسبه ولتاژ متوسط ذکر نشده که از طریق همون رابطه میشه به گزینه ۲ رسید.
نظرت؟

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان.
من با صحبت های شما موافقم.
واقعا میشه دلیل آورد که گزینه ۱ هم میتونه غلط باشه در شرایط خاصی.

علی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

علیک سلام
بهرحال دیروز شما با توضیحات خوبت تونستی منو راجع به سوال ۱۴ قانع کنی امروزم به لطف خدا شما صحبتهای بنده رو راجع به سوال ۱۷ پذیرفتی.
ضمن تشکراز مدیریت سایت، این فضای بسیار خوبیه که واسه تبادل نظر ایجاد شده و باید حداکثر استفاده رو تا قبل از قرارگرفتن لینک اعتراض ازش ببریم.

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا علی جان.
واقعا سطح سوالات ماشین بالا بود.من خیلی ماشین کار کردم، به صورت مفهومی، نه به صورت تستی.
ولی واقعا سوالات ماشین امسال هر کسی رو تو تله هاش گیر مینداخت

نیما
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۵۲ ب٫ظ

تشکر از علی و حامد، بحث های خوبی بود… من که نکات خوبی یاد گرفتم. پس احتمالا با این اوصاف پاسخ سوال ۱۴ که همون ۳ درسته، ۱۷ هم ۱ درسته هم ۲ ، و ۳۷ هم سوالش ایراد داره… ولی باز هم باید ببینیم سنجش اعتراض ها رو چجوری تأثیر میده… موفق باشید دوستان

علی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

درسته حامد جان، حتی بعضی سوالای آسون ماشینم طراح محترم یه جوری پیچونده بود که آدم وقتی واسه اولین بار سوالو میدید یکم گیج میشد مثلا سوال ۵ که یه بنده خدایی فکرکرده بود سوال اینو ازش میخواد
(ΔP/f2)/(ΔP/f1) و چون فرکانس ثابته جوابو ۱ بدست آورده بود که اتفاقا توی گزینه ها هم بود!
حامد جان شما کسی رو اصلا سراغ داری که تخصصی رو بالای ۴۰ یا ۴۵ زده باشه؟

حامد (برق)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

سلام علی جان.
اتفاقا همون سوال ۵ رو من درست زدم ولی بنظرم سوالش مبهمه.
من کسی رو نمیشناسم که بالای ۴۰ زده باشه

برق_قدرت
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جواب سوال ۱۷ اینجوری که من در پارسه دیدم گزینه ۱ درست بودش

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۵۹ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیزم.
به جرات میگم امسال درصد تخصصی بالای ۴۰ کم داریم. زبان هم که منفی داشت و ضریبش ۱ بود. مطمئن باشید میانگین درصدهای امسال حداقل ۷ درصد پایین تر از پارساله.
یعنی اگه میانگین ۳۵ پارسال رتبه اش شده ۱۰۰، امسال میانگین ۲۸ رتبه اش میشه ۱۰۰.

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۸ ب٫ظ

در مورد سوال ۲۴ کسی تونسته توجیهی واسه ی گزینه ی ۴ که سنجش گفته بیاره؟ به نظر من این سوال جوابش قطعا ۱ و ۳ میشه. نظرتون چیه؟

power_shiraz
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سوال ۲۴ جواب سنجش اشتباه هستش گزینه ۱ درست هستش دقیق تو جزوه ی دانشگاهی ما هستش

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان
من تو چند سوال شک دارم کلیدها درست باشه لطفا اگه کسی متونه راهنمایی کنه
سوال ۱۲ به نظرم گزینه ۴ درسته
سوال ۱۷ گزینه ۲ درسته
سوال ۲۶ به نظرم گزینه ۱
مرسی

علی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

۱۲ گزینه ۱ درسته. چون شما ابتدا باید از شرط گشتاور ثابت که در سوال گفته S رو در حالت جدید پیدا کنی و بعدش باید نسبت جریانا رو که متناسب با S*V هست رو بدست بیاری و به توان ۲ برسونی.
۱۷ رو خودم ۲ زدم و تااونجایی که بلدم فکر کنم درسته
۲۶ رو نزدم

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۲۹ ب٫ظ

به هر حال من نظرم اینه که دوستان دیگه نگران رتبه هاشون نباشن، فقط اگه سوالی رو اعتراض دارن به سازمان سنجش اعلام کنن (هر وقت لینک اعتراض رو گذاشت) در هر حال یا اثر میدن یا نه… دیگه مابقیش هم هر چی خدا خواست… فکر نمیکنم خوندن دکتری خیلی دغدغه بزرگی باشه… فکر می کنم تو این مدت بهتره استراحت کنین و رزومه تون رو جمع و جور کنین و منتظر بمونین تا نتایج بیاد… خیلی هم نگران نباشید، هر چی خدا خواست، مهم اینه که تلاشتون رو کردید…

مجید
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۳۸ ب٫ظ

اقا یه بار دیگه
دوستان همه نظر بدند
تخصصی ۳۴.۸
استعداد ۴۵.۵
زبان صفر
رتبه؟؟

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

واقعا نمیشه محدوده کوچکی رو مشخص کرد، آخه هر سال ویژگی های خاص خودش رو داره. ولی فکر کنم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ همین حدودا بشی

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان
میخواستم درصدای چند نفری رو از سال های گذشته بگم شاید به دردتون خورد. درسته امسال رو نمیشه با ۹۱ و ۹۲ مقایسه کرد، ولی با توجه به درصدا میشه یه بازه ای در نظر گرفت. اینم بگم که این ها درصدهای بعضی از دوستانم در ۲ سال گذشته بودن.
سال ۹۱:
رتبه ۳۵: تخصصی ۳۳، استعداد ۳۰، زبان (دقیقا نمیدونم ولی حدود ۲۰ درصد بود).

سال ۹۲:
رتبه ۲: تخصصی ۶۵، زبان ۶۳، استعداد ۳۰
(رتبه ۱ رو دقیق نمیدونم، ولی تخصصی و زبانش حدودا مثل رتبه ۲ بود، ولی استعدادش رو بالاتر زده بود)
رتبه ۲۰ (این دوستم نیست!): تخصصی ۴۳، زبان ۶۳، استعداد ۲۴
رتبه ۳۴: تخصصی ۴۴، زبان ۳۸، استعداد ۲۸
رتبه ۶۷: تخصصی ۳۸، زبان ۳۷، استعداد ۳۸
رتبه ۱۲۱: تخصصی ۳۵.۵، زبان ۳۷، استعداد ۲۸
رتبه ۱۴۴: تخصصی ۳۲، زبان ۳۲، استعداد ۳۸.

فقط دوستان واسه مقایسه با سال قبل در نظر داشته باشن که زبان پارسال نمره منفی نداشت، یعنی برای مقایسه درصد زبان از درصدای بالا حداقل ۲۰ درصدشو کم کنین، در ضمن سوالات تخصصی امسال به نظرم سخت تر بود و وقت زبان و استعداد هم کمتر بود. باالطبع درصدها هم نسبت به پارسال پایین تره.

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

تحلیل تون فوق العاده بود.
دوستان من هم درصدهایی مشابه همین ها داشتن.
امسال با ۳۵ تخصصی و ۲۵ استعداد و ۱۰ زبان قطعا زیر ۱۵۰ میشه

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

ممنون نیما جان،اطلاعاتت راجع به رتبه های سالای پیش خیلی مفید بود. سال ۹۱ واقعا تخصصیش از امسال آسونتر بوده اگه رتبه ۳۵ای که گفتی زبانو ۲۰ زده باشه پس امسال خیلی باید امیدوار بود هرچند که من خودمو خیلی مقید به دکتری خوندن نکردم و اگه هم رتبه خوب نشه برنامه های زیادی(صرفنظر از دکتری خوندن) دارم.

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۱۱ ب٫ظ

دوستان سلام.
بنظر من کلید سوالات کاملا درسته.
بعضی سوالات مثل ۱۴ و ۱۷ واقعا نکته دار بودن که باعث شده فکر کنید کلید ایراد داره. ولی کلید کاملا درسته.
بنظر من تخصصی بالای ۴۰ امسال زیر ۱۰۰ میشه مطمئننا.

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۳۳ ب٫ظ

سوال ۱۷ گزینه ۲ هم صد در صد درسته! هم ۱ درسته هم ۲

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلام حامد جان، در خصوص سوال۱۴ من تحلیلمو اواسط همین صفحه نوشتم وهنوز نظرم روی گزینه ۴ هستش. درخصوص سوال۱۷ حقیقتش من حدود ۲هفته بیشتر واسه الکترونیک قدرت وقت نذاشتم ولی باتوجه به مطالبی که توی همین مدت یادگرفتم فکرکنم گزینه های ۱ و۲ هردو درستن.سوال ۳۷ هم که قطعا غلطه و سوال ۳۶ هم یک اشکال احتمالا تایپی داشته پس نمیشه با اطمینان گفت که این کلید خالی از اشکاله.
شما راجع به درصدای پارسال بچه ها اطلاعاتی نداری؟ تا الان که من درصدارو میدیدم تقریبا همه بچه ها تو یک محدوده هستن و احساس میکنم درصدای تخصصی امسال با توجه به این کلیدی هم که منتشر شده باید پایینتر از پاریال باشه، نظر شما چیه؟

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ببخشید خط آخر منظرم “پارسال” بود اشتباها دستم به کلید “ی” خورد

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان، با حرفات موافقم به جز سوال ۱۴. پایین همون قسمتی که توضیح داده بودی، منم توضیحاتمو اضافه کردم.

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی جان.
سوال ۱۴ رو من خودم هم ۴ زدم ولی غلطه.
چون گفته جریان در سیم پیچی موتور چقدر است؟
و اتصال موتور مثلث است. بنابراین ۴.۸ باید بر رادیکال ۳ تقسیم شود که ما یادمون رفت.
راجع به درصدها هم بگم که امسال میانگین ۳۰ قطعا زیر ۱۰۰ میشه.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ب٫ظ

حامد جان سوال ۱۴ هیچ جاش نگفته اتصال موتور مثلثه، اون قسمتی هم که گفته جریان در سیم پیچیهای موتور چنده به خاطر وجود اتوترانس گفته یعنی اگه شما جریان قبل از اتوترانس رو میخواستی بدست بیاری باید جواب نهاییتو ضربدر ۸/۰ میکردی(که البته در این سوال نباید این کارومیکردی.
گذشته از این هم به هیچ وجه موتور در حالت مثلث راه اندازی نمیشه چون جریان زیادی میکشه(سه برابر حالت ستاره)

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان بذار برات توضیح بدم.
ما سه نوع راه اندازی داریم.
۱- راه اندازی به روش اتصال مستقیم به شبکه
۲- راه اندازی با اتوترانس
۳- راه اندازی به روش ستاره مثلث

در روش مستقیم، اتصال موتور مثلث است.
در روش ستاره-مثلث، جریان راه اندازی ۳/۱ حالت اتصال مسقیم است. بنابراین جریان خط در حالت اتصال مستقیم به شبکه میشه ۶ پریونیت.
حالا با اتوترانس، جریان خط میشه ۴.۸ پریونیت.
و جریان فاز میشه ۴.۸ تقسیم بر رادیکال ۳

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بله این تحلیل شما به نظر درست میاد. حامد جان بنده این راه حل شما رو بیشتر میپسندم تا راه حل بقیه دوستان.در واقع اتصال اولیه(مستقیم) رو باید مثلث درنظر بگیریم تا بتونیم سوالو تحلیل کنیم(حالا چه گفته باشه اتصال، مثلثه چه نگفته باشه)و در حالتی که اتوترانس قرار میگیره هم اتصال موتور همون مثلثه.
میشود نتیجه گرفت تحلیلی که بنده در اواسط این صفحه برای اتصال ستاره-مثلث نوشتم کاملا درسته و راه اندازی ستاره-مثلث جریان را با نسبت۳/۱ کاهش میده(چون بحث پریونیته، منظور جریان خطه که البته در صورت سوال هم ذکرشده).
حامد جان و نیما جان خوشحالم که بحث خوبی رو باهم داشتیم و این بحثا باعث شد که کمی بیشتر راجع به چیزایی که بصورت نکته ای خونده بودم فکر کنم.

آرمان (برق-قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی جان، من خیای ماشین کار کردم. اما امسال واقعا سوالات سخت بودن وگرنه اگه مثه پارسال بودن، بیشترشونو میزدم. امسال سوالات پر از تله بودن

علی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا همینطوره آرمان جان، البته من چون قبل از انتشار کلید سوالا رو بررسی کرده بودم حس میکردم پس از انتشارکلید همه غافلگیر بشن چه بسا خودمم سر ۲ سوال غافلگیر شدم. واقعا بعضی سوالای ماشین امسال هر چند ظاهر ساده ای داشتن اما از عمق زیادی برخوردار بودن. من فکر کنم همه دوستان موقع اعلام نتایج غافلگیر بشن چون حداقلش توی نظرات همین صفحه کسی تخصصی رو بالای ۴۰ نزده و قطعا امسال میانگین درصدا به شدت کاهش پیدا میکنه.

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سوال ۱۷ گزینه ۲ وقتی درسته که بار شدیدا سلفی باشه.
اما گزینه ۱ همیشه درسته.
من خودم هم اینو غلط زده اما با دیدین کلی به نکته اش پی بردم.

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۰۸ ب٫ظ

حامد جان من تا اونجایی که می دونم و الان هم کتاب رشید رو دیدم، نوشته واسه بار شامل مقاومت و اندوکتانس. به نظرم گزینه ۲ هم درسته…

حامد (برق-قدرت)
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

بار R-L با بار مقاومتی خالص فرق میکنه برادر عزیزم

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

شما گفتی در حالت شدیدا سلفی برقراره، من اینو به خاطر گفته شما گفتم که برای بار R-L در هر حالت برقراره. در حالت مقاومتی خالص هم می تونید شکل موج ها رو بکشید، می بینید همون گزینه ۲ به دست میاد. البته من خیلی به ال قدرت تسلط ندارم، ولی یکی از دوستانم هم که ال قدرت تسلط داره اونم گفت گزینه ۲ هم درسته…

برق_قدرت
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۰۵ ب٫ظ

از دوستان کسی هست که در مورد تخمین رتبه من بتونه نظری بده ؟

ممنون می شم

برق-قدرت
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۴ ب٫ظ

تخصصی ۳۵
استعداد ۲۵
زبان ۱۱

بنظرتون زیر ۲۰۰ میشم دوستان؟

امیرعلی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  برق-قدرت

زیر ۲۰۰ قطعا میشی

برق_قدرت
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان

به نظرتون با این درصد ها دعوت به مصاحبه می تونم بشم

تخصصی۳۰/۳۷

زبان ۰

استعداد ۵/۵

مثلا صنعتی شیراز یا اهواز

به نظر تون رتبم چند می تونه بشه معدل ارشد ۱۸/۲۶

برق_قدرت
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق_قدرت

دوستان کسی میدونه با این درصد ها دعوت به مصاحبه می شم ؟

چه رتبه ای میشه آوردش ؟

دانشگاه صنعتی شیراز یا اهواز رو میتونم بیارم ؟

اکبر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

بچه های برق کجا رفتن
بنظرتون با این درصدها رتبم چند میشه

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

به نظر من بین ۱۰۰ تا ۱۵۰

امیرعلی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

نمیخوام ناامیدت کنم ولی خیلی بعیده زیر ۱۰۰ بشی اکبر جان.
بنظر من رتبه ت بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ ـه

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

دوستان اگه فهمیدید چطوری اعتراضاتمونو به کلید سوالات سنجش ثبت کنیم حتما خبر بدین.

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۳ ق٫ظ

تخصصی ۳۶
زبان ۱۲
استعداد ۴۰

امیرعلی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

بنظرم بین ۶۰ تا ۱۵۰ میشی نیما

اکبر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۳ ق٫ظ

درصدهای من
۳۰ تخصصی
۲۵ استعداد
۳۱ زبان
بنظرتون رتبم چند بشه؟

برق-قدرت
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

بنظر من بین ۱۵۰ تا ۲۰۰

مجید
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام
تخصصی ۳۴.۸
استعداد ۴۵.۵
زبان صفر
رتبه؟؟

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

نمیشه قطعا گفت چند میشی، ولی به نظر من حول و حوش ۱۰۰

امیرعلی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

بین ۱۰۰ تا ۲۰۰

مهمان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۳۴ ق٫ظ

دوستان من نمیدونم چه گیریه شما به سوال ۳۷ دادین
شما که همتون درست زدین!!!

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهمان

من نزدم، دیدم سوال مشکل داره شک کردم نزدم

برق_قدرت
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهمان

واقعا دمت گرم همه درست زدن دارن اعتراض هم می کنن

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۴۳ ق٫ظ

درصدای من:
تخصصی:۳۱ یا ۳۴
زبان: ۱۰
استعداد:۲۷

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۷ ق٫ظ

درصدای من:
تخصصی: ۳۰
جی مت: ۳۳
زبان: ۲۴
بقیه هم درصداشونو بگن لطفا

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام دوستان
با توجه به کلید اعلام شده درصدهای من به صورت زیر دراومد:
تخصصی ۳۶
زبان ۱۲ یا ۱۷
استعداد ۳۳

لطفا بقیه دوستانم درصداشونو اعلام کنن. البته مفتخرم نظر محترمتونو راجع درصدای منم بگید. چون بنده هیچ تجربه ای در زمینه کنکور دکتری ندارم و نمیدونم با این درصدا در چه رنجی هستم
ممنون

امیرعلی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خوبه فکر میکنم بین ۵۰ تا ۱۵۰ بشی

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

ممنون امیرعلی جان، شما نمیدونی پارسال آخرین رتبه دعوت شده به علم و صنعت یا تربیت مدرس چند بوده؟

امیرعلی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه تو این زمینه اطلاعاتی ندارم

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان. من چند بار کتاب الکترونیک صنعتی رشید را بررسی کردم. سوال ۲۴ قطعا گزینه ی ۱ درسته، گزینه ی ۳ غلطه چون ضریب ۱/۲ مزبوط به حذف هارمونیک به روش کنترل جابه جایی فاز هست و همچنین در این روش علامت های مثبت و منفی بر عکس روش تک قطبی و دو قطبی هست. سوال ۱۴ هم گزینه ی ۴ درسته چون من نمونه ی این سوال را توی کنکور ارشد سالای قبل حل کردم. نظرتون چیه؟

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

واقعا مشابه همین سوال در ارشد بوده؟ میشه اگه زحمتی نیست سوالشو اینجا به همراه گزینه هاش بگید یا اینکه بگید ارشد چه سالی بوده تا خودمون پیداش کنیم؟
البته بنده فکرکنم دوستانی که گزینه ۳ را انتخاب کرده اند جریان ستاره مثلث را یک بر رادیکال۳ برابر گرفته اند در صورتی که در راه اندازی ستاره مثلث جریان یک سوم میشه و من بارها این نکته را هم دیدم هم شنیدم و طبیعی هم هست چون سیم پیچ مثلث با امپدانس z معادل ستاره با امپدانس z/3 هستش یعنی اگه همون سیم پیچو به صورت ستاره ببندیم ۳/۱ حالت مثلث از خط جریان میکشه

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا نمیدونم چه سالی ولی منم با نظر شما موافقم به جای ۱/۳، ۱ بز زادیکال ۳ گرفته و این اشتباست. حتما اعتراض کنید.

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

یک بر روی رادیکال ۳ درسته، خیلی مطمئنم! بعضی کتابا اشتباها نوشتن ۳/۱، ولی میدونیم جریان ستاره جریان فازه و جریان مثلث جریان خط، پس قطعا یک بر رادیکال ۳ درسته.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

ببینید دوستان بیایید لطفا خودمون کمی در مورد این سوال بحث کنیم، گذشته از این که در هر کتابی چی نوشته شده.
الان بحث اینه که ماسه سیم پیچ داریم که امپدانس هر کدومz می باشد و به دو حالت ستاره یا مثلث میتونیم اونارو ببندیم.
حالت اول- مثلث: در این حالت ولتاژ خط روی هر سیم پیچ میفته و جریان هر سیم پیچ میشه VL/z که جریان خط میشه ۲/۱^۳)*(VL/Z
حالت دوم- ستاره: در این حالت ولتاژ فاز روی هر سیم پیج میفته و جریان هر سیم پیچ میشه VL/(Z*3^1/2 که این جریان همون جریان خط یا جریان کشیده شده از منبع هست.
پس مشخصه که جریان کشیده شده از منبع درحالت اول سه برابر حالت دومه.
اینکه جریان خط مثلث رادیکال ۳ برابر جریان فازشه خوب درست ولی چه ربطی به این بحث داره! اصلا یه جمله معروفی من از زمان کارشناسی یادمه که میگفتن توان مثلث سه برابر ستاره هست و استاد خودمونم تو درس ماشین ۲ این نکته رو بهمون گفته بود

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

علی آقا مشکل تحلیلت اینه که در حالت مثلث میگیم ولتاژ خط برابر ولتاژ فاز هست، ولی نه این که ولتاژ دو سر هر فاز تا ولتاژ خط افزایش پیدا میکنه! به عبارت دیگه دو سر فاز همون ولتاژ فازه نه خط، پس جریان فاز میشه Vph/z نه VL/z. اگه متوجه نشدی بگو بیشتر توضیح بدم، شاید نتونستم منظورمو برسونم.

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

ببین نیما جان ولتاژ شبکه که دست مانیست که بخواهیم کم و زیادش کنیم. الان شما فرض کن یک موتور سه فاز القایی داری که میخوای به شبکه سه فاز متعادل با مشخصات ولتاژ و فرکانس ثابت وصل کنی خوب معلومه اگه سیم پیچی موتورت به صورت مثلث باشه ولتاژ خط دو سر هرسیم پیچی موتورت میفته و اگه ستاره باشه ولتاژ فاز دو سرش میفته.
نظرت؟

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

راستش من خودم هم یه خورده گیج شدم، ولی حالا با توجه به رابطه هایی که تو کتابا هست، در حالت راه اندازی ستاره-مثلث :
Tst/Tfl= (1/3)*(Ist/Ifl)^2*Sfl
یعنی Ifl=3^(1/2) Ist
یه نکته ای این وسط هست که من نمی تونم توجیهش کنم! ولی طبق رابطه بالا گزینه ۳ باید درست باشه…

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

آها نکته اینجاست که تو رابطه گشتاور Ist و Ifl جریان های فاز هستند نه خط!!!

نیما
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

منظورم از Ist جریان راه اندازی (در اینجا حالت ستاره) و Ifl جریان بار کامل (در اینجت مثلث) هستش.

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

بچه ها ببینید این یه روش کاملا ریاضی وار برای حذف هارمونیکه:
در حالت کلی میشه ثابت کرد (اثباتش هم خیلی سخت نیست) در حالتی که شکل موج صورت سوال n پالس از ۰ تا ۹۰ داشته باشه هارمونیک n ام چنین شکلی پیدا میکنه:
*۴E/npi((1-2cos(na1)+2cos(na2)-2cos(na3)+…+2cos(nan)
در رابطه بالا a همون آلفاست و جملات یک درمیان منفی و مثبتند. خب برای صفر شدن مثلا هارمونیک ۵ باید n را ۵ گذاشت و عبازت داخل پرانتز را صفر کرد. در این صورت گزینه ۴ بدون تردید غلطه چون جای مثبت و منفیش باید عوض شه و گزینه های ۱ و ۳ درستند. دیگه یه رابطه ی ریاضی رو که نمیشه زیر سوال برد حالا شما بیا دو طرف رابطه گزینه ۳ رو در یک دو ضرب کن و همه رو ببر یه طرف! قراره حذف هارمونیک انجام بشه و میخوایم بدونیم چه رابطه ای باید بین آلفا ها برقرار باشه. اینکه چطوری نوشته بشه اهمیتی داره؟!!

احمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام حق با شماست. هر دو گزینه ی ۱ و ۳ درستن.

رضا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

سوال ۳۷ غلطه
سوال ۱۷ و ۲۴ هم دوتا گزینه اش درسته
سازمان سنجش فکر کنم در روزهای آینده یه لینک برا اعتراض می گذاره

مهندس برق قدرت
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان قدرتی.
کلید اومده،میشه بگید درصدهاتون در چه حده؟من که خراب کردم،حیف از عمری که تلف شد.لطفا دوستانی که تخصصی رو خوب زدن منابعشون رو معرفی کنن. با تشکر

مهمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ب٫ظ

حالا این سوال هایی که ۲ تا گزینه درست دارن مثل ۱۷ و ۲۴ حذف میشن به نظر شما؟!
چه کار کنیم؟!!

امیر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهمان

یا حذف میشن یا هر دو درست درنظر گرفته میشه
احتمال اینکه هر دو درست گرفته بشه بیشتره
چون حق اونایی که وقت گذاشتن و زدن رو نباید ضایع کنن

مهمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من احساس میکنم خیلی بخوان لطف کنن حذف کنن
از اینا بعیده همچین منطقی داشته باشن