موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

عدم کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی شبانه دانشگاه تهران

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه تهران گفت: تنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجوی نوبت دوم داریم و برنامه ای برای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان شبانه در این دانشگاه نداریم.

محمود نیلی احمدآبادی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: درحال حاضر برنامه ای برای کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی نوبت دوم نداریم اما در تامین بودجه برای این دانشجویان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزد: سرانه ای که سازمان برنامه و بودجه برای دانشجویان در نظر گرفته فاصله زیادی با شهریه دانشجویان این دوره ها دارد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: سرانه سازمان برنامه و بودجه برای دانشجویان کارشناسی ارشد حدود ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان است اما شهریه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نوبت دوم ۹ تا ۱۱ میلیون تومان است.

نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: درحال حاضر دانشگاه برای تحصیل دانشجویان نوبت دوم در دانشگاه به گونه ای سوبسید می دهد.

وی گفت: کاهش ظرفیت پذیرش در دوره های نوبت دوم نداریم اما باید به گونه ای مشکل بودجه ای در این زمینه را رفع کنیم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: در این دانشگاه هیچ زمانی دانشجوی نوبت دوم در مقطع کارشناسی پذیرش نشده است و تنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجوی نوبت دوم داریم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیامک
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۴:۳۷ ب٫ظ

برنامه تمام دانشگاهها و نه فقط دانشگاه تهران همین هست که به مرور دوره شبانه حذف و به جاش دوره پردیس گسترش پیدا کنه.و بعد هم به مرور تعداد ظرفیت روزانه کمتر بشه و به ظرفیت دوره های غیر رایگان کا همان پردیس هست اضافه بشه.این سیاست تمام دانشگاهها و موسسات اموزش عالی هست و به مرور هم در حال انجامه

بهنام
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

کم دانشگاه تهران به هر بهانه ای پول میگیره.
الان بپرسید از بچه ها که مصاحبه شرکت کردن چقد هزینه مصاحبه دادن. من خودم ۲۷۰ هزار تومن فقط پول مصاحبه دکتری دانشگاه تهران رو دادم … دانشگاهی که به اصطلاح دولتیه و میخواد دانشجوی روزانه دکتری بگیره. هر گرایش رشته رو جدا جدا باید پول میدادیم که باهات مصاحبه کنن. اونم چه مصاحبه ای یعنی خدا میدونه ذره ای اغراق در این صحبت باشه که من انقدر که طرز بد رفتار و برخورد در این دانشگاه دیدم در هیچ دانشگاهی ندیدم. دو تا ازاستادا که خواب بودن وقتی تکیه داده بودن به صندلی. بقیه هم دنبال آتو بودن که فقط بخندن. نه تنها در مورد من در مورد بقیه داوطلب ها هم همین بود.

رسول-نرم‌افزار
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

کاملا مشخصه که میخوان به تدریج شبانه ها رو حذف کنن. در عوض ظرفیت پردیس ها بیشتر کنن. چون درآمد حاصله از دوره های پردیس، سودآوری بیشتری داره.

مینا
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۳:۲۳ ب٫ظ

کاملا درست است.
من نمی دونم ۱۹ ملیون برای چیه. کلاس های دانشجوی روزانه و شبانه که یکی است. یعنی اگر دانشجوی شبانه هم نباشد برگزار می شود. در پایان نامه هم که استادها اصلا کاری نمی کنند و فقط نقش غلط گیر املایی را دارند. می ماند یک وعده غذا و خوابگاه. که پول خوابگاه را کامل می گیرند قفط برای غذا کمی سوبسیت می دهند.

هادی هوش
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۶:۵۱ ب٫ظ

ما داریم به گذشته برمیگردم.کسایی میتونند درس بخونند که پول دارن.الان اگه کسی پول نداشته باشه نمیتونه بره مصاحبه!!!!!مدارس ما که کلا پولی شدن.شما هیچ مدرسه ای پیدا نمیکنی پولی نباشه.حالا هم اموزش عالی داره به این سمت میره.این موضوع رو چندسال پیش استارت زدن.

لیلا
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  هادی هوش

گذشته کی اینطوری بوده؟

داوطلب
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

بله آقای هادی کاملادرست میگن و کاملا با نظرشون موافقم. شما اطلاع از تاریخ ندارید دعوتتون میکنم روند سال های گذشته از باستان تا کنون را مطالعه بفرمایید.