مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
مدرسان شریف
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
عالم زاده

تنوع دفترچه‌‌های آزمون دکتری برای کاهش تقلب

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سطح سوالات امتحان تخصصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نحوه سوالات دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری، گفت: سوالات عمومی و اختصاصی آزمون هر یک از رشته‌های امتحانی به صورت تستی چهار گزینه‌ای است.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این آزمون داوطلبان در هر کد رشته امتحانی علاوه بر مواد آزمون عمومی که شامل زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی است، به مجموعه‌ای از دروس تخصصی از دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کد رشته مورد نظر باید پاسخ دهند، اظهارکرد: ضرایب دروس امتحانی در هر یک از کد رشته‌های امتحانی عبارت است از زبان انگلیسی با ضریب دو، استعداد تحصیلی با ضریب یک، مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهارو ضرایب هر یک از دروس اختصاصی گروه آموزشی علوم پزشکی در مقابل هر درس در دفترچه راهنمای آزمون دکتری 91 مشخص شده است.

وی با بیان اینکه سطح سوالات امتحان تخصصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است، با اشاره به تستی بودن سوالات کلیه رشته‌ها، گفت: در تست‌های چهار گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح، سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط، به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی، یک نمره منفی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به داوطلبان پیشنهاد می‌شود که اگر پاسخ سوالی را اصلا نمی‌دانند، به آن سوال جواب ندهند؛ چرا که به سوال‌های بدون جواب، نمره نفی تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ‌های آن سوال غلط محسوب خواهد شد و به این سوال یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر شخصی سازی دفترچه‌های آزمون و ایجاد تنوع در دفترچه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: آزمون سوالات امتحان اختصاصی در نوبت صبح و آزمون امتحان عمومی در نوبت بعدازظهر با پاسخنامه‌های جداگانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین آزمون دکتری با رقابت 178 هزار و 424 داوطلب در 285 کد رشته و 9 گروه آموزشی روز جمعه 25 فروردین ماه در 32 شهرستان مختلف و 94 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها