منابع آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

انتخاب مهم‌ترین منابع دکتری آموزش زبان انگلیسی، اولین قدم جهت کسب آمادگی و موفقیت در این امتحان است.

مطابق دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۳ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی مجاز به شرکت در آزمون دکتری رشته آموزش زبان انگلیسی هستند.

مواد امتحانی کنکور دکتری آموزش زبان انگلیس

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی لازم است با توجه به سرفصل‌های آزمون دکتری 1403 رشته آموزش زبان انگلیسی که در دفترچه ثبت نام دکتری 1403 درج شده، نسبت به مطالعه و کسب آمادگی لازم برای آزمون اقدام نمایند.

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی و ضرایب دروس به صورت کلی اقدام می‌کند. بدین صورت که ضریب دروس عمومی (شامل زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی) برابر ۱ و ضریب دروس تخصصی برابر۴ است. اما جزئیات منابع آزمون دکتری رشته آموزش زبان انگلیسی اعلام نمی‌شود.

دروس تخصصی آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی– مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل (زبان‌شناسی)، (سیری بر تاریخ ادبیات انگلیسی ۱ و ۲ – فنون و صناعات)، (روش تدریس) و کارشناسی ارشد شامل (آزمون‌سازی زبان، روش تحقیق در مسائل آموزش زبان، مسائل آموزش زبان (نظریه‌ها، مهارت‌ها، اصول و روش تدریس، تهیه و تدوین مطالب درسی) )، (نقد ادبی – داستان بلند – دوره‌های ادبی (ادبیات قرن ۱۷ و ۱۸ – شناخت ادبیات – شعر معاصر انگلیسی) )، (روش تحقیق در ترجمه – نظریه‌های ترجمه – نقد ترجمه – فرهنگ و جامعه‌شناسی در ترجمه)
دروس عمومی آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی

– استعداد تحصیلی

– زبان عمومی (خاص) آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی

در ادامه منابع پیشنهادی آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی که می‌توانند منابع مناسبی جهت موفقیت داوطلبان در آزمون دکتری باشند ارائه شده است.

منابع آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی

قابل توجه است که منابع زبان عمومی دکتری و منابع استعداد تحصیلی که بین داوطلبان رشته‌های امتحانی مختلف یکسان است، در صفحات مربوطه درج شده که داوطلبان می‌توانند جهت اطلاع دقیق و پرسیدن سؤالات خود در این باره به این صفحات مراجعه نمایند. همچنین امکان دانلود رایگان کتاب زبان عمومی و کتاب استعداد تحصیلی سایت پی‌اچ‌دی تست در صفحات مذکور برای داوطلبان عزیز فراهم شده است.

منابع آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی

دروس در سطح کارشناسی

زبان شناسی

Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams; An Introduction to Language, Cengage Learning International Offices
Grover Hudson; Essential Introductory Linguistics, Wiley-Blackwell Pub
William O`Grady, Michael Dobrovolsky, Mark Aronoff; Contemporary Linguistics: An Introduction, translator Ali Darzi, SAMT Press
Yule, George; The Study of Language, Cambridge University Press
Haghshenas, Ali Mohammad; phonetics, Agah Pub
Linguistics handout of Tehran University
Bateni, MohammadReza; A new look on Persian Grammar, Agah Pub
Linguistics handout of Azad University- Science and Research Branch.
Linguistics handout of AllamehTabatabai University
Lydia White; Second Language Acquisition and Universal Grammar, Cambridge University Press

دروس در سطح کارشناسی ارشد

آزمون سازی زبان

Fundamental Considerations in Language Testing (Oxford Applied Linguistic)’, Bachman, L. F.; Oxford University Press
Language Test Construction and Evaluation’, Alderson, J. C., et al; Cambridge University Press
‘Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Test (Oxford Applied Linguistic)’,
Language Testing: A Critical Survey and Practical Guide’, Baker, D.; Edward Arnold Press
‘The Development of IELTS: A Study of the Effect of Background on Reading Comprehension’, Clapham, C.;
Cambridge University Press
‘Elements of Generalizability Theory’, Brennan, R. L.; Amer College Testing Press
‘Fundamentals of Item Response Theory (Measurement Methods for the Social Science), Hambleton, R. K., SAGE Publications
‘Classroom-Based Evaluation in Second Language Education’, Genesee, F. & Upshur, J.; Cambridge University Press
Bachman, L. F., & Palmer, A. S.; Oxford University Press
Testing Language Skills from Theory to Practice, Farhadi, H., Jafarpur, A., & Birjandi, P.; SAMT Press
‘Beyond Testing: Towards a Theory of Educational Assessment’, Gipps, C.; Routledge
‘A Guide to Language Testing: Development Evaluation Research’, Henning, G.; CreateSpace Independent Publishing Platform
‘Testing for Language Teachers (Cambridge Language Teaching Library), Hughes, A.; Cambridge University Press
Writing English Language Tests’, Heaton, J. B.; Longman Group United Kingdom
Linn, L. R. (Ed.) (1989). ‘Educational Measurement’, Robert L. Brennan; Rowman & Littlefield Publishers
‘Techniques in Testing’, Madsen, H. S.; Oxford University Press
‘Validation in Language Assessment’, Kunnan, A. J.; Routledge
Language Testing’, McNamara, T.; Oxford University Press
‘Measuring Second Language Performance’, McNamara, T.; Addison Wesley Longman
Generalizability Theory: A Primer’, Shavelson, R. J., & Webb, N. M. London: Sage Publications

روش تحقیق در مسائل آموزش زبان

Quantitative Data Analysis with SPSS Release 8 for Windows: A Guide for Social Scientists’, Bryman, A., & Cramer, D.; Routledge.
‘Publication Manual of the American Psychological Association’ by American Psychological Association; American Psychological Association Press
‘Advanced Writing’, Birjandi, P., Alavi, S. M., & Salmani-Nodoushan, M. A.; Zabankadeh Publications
‘Research Methods in Applied Linguistics’, Farhadi, H.; Payame Noor University Press
‘Starting Statistics in Psychology and Education: A Student Handbook’, by Steve; Hardy, Malcolm; Humphreys, Paul; Rookes, Paul Heyes; Weidenfeld and Nicolson Press
‘Research Design and Statistics for Applied Linguistics’, Hatch, E.; Heinle & Heinle Pub
‘Fundamental Statistics for the Behavioral Sciences’, Howell, David C.; Cengage Learning
‘Qualitative Research Design: An Interactive Approach’, Maxwell, J. A.; SAGE Publications
‘Understanding Educational Research: An Introduction’, Van Dalen, D. B.; Pearson
‘Essential Introductory Linguistics’, Grover Hudson; Wiley-Blackwell Press
‘SPSS Survival Manual’, Pallant, J.; Open University Press

مسائل آموزش زبان (نظریه ها و مهارت ها) 

‘An Introduction to Language’, Fromkin, V., & Rodman, R.; Cengage Learning
‘Linguistics and Language: A Survey of Basic Concepts and Implications’, Falk, J. S.; Michigan State University Press
‘Syntax Theory and the Structure of English: A Minimalist Approach’, Radford, A.; Cambridge University Press
‘The Study of Language’, Yule, G.; Cambridge University Press
‘Introduction to Theoretical Linguistics’, Lyons, J.; Cambridge University Press
‘Essential Introductory Linguistics’, Grover Hudson; Wiley-Blackwell

اصول و روش تدریس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Douglas Brown, H; Principles of Language Learning and Teaching, Pearson Longman Press.
Khudayari, H. R; Essential Topics for MA Entrance Exam in TEFL, Pardazesh Pub.
Chastain, K; Developing Second Language Skills: Theory to Practice, Jungle Pub.
Larsen-Freeman, D; Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press.
Rodgers, Theodore. S; Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge University Press
Methodology in Language Teaching; Edited by Jack C. Richards and Willy A. Renandya, Cambridge University Press
Douglas Brown, H; Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy, Longman Press.
J. Michael O’Malley, Anna UhlChamot; Learning Strategies in Second Language Acquisition, Cambridge University Press
Saetti, T; Teaching Methodology for MA Candidates of TEFL, PooranPazhoohesh Pub.
Virginia Richardson; Handbook of Research on Teaching, American Educational Research Association.
David Nunan; Introducing discourse analysis, Penguin Books Ltd
Teaching Methodology handout of Tehran University.
Erika Hoff, Marilyn Shatz; Blackwell Handbook of Language Development, Wiley-Blackwell
Teaching Methodology handout of Azad University- Science and Research Branch
‘Communication strategies: A Psychological Analysis of Second Language Use’, Bialystock, E.; Basil Blackwell
Teaching Methodology handout of AllamehTabatabai University
‘Performance and Competence in Second Language Acquisition’, Kirsten Malmkjaer, John Williams Gillian Brown ; Cambridge University Press
‘English Language Teaching in Its Social Context: A Reader’, Christopher N. Candlin, Neil Mercer; Routledge
‘Psychology for Teaching’, Lefrancois, G. R.; Wadsworth Publishing
Instructed Second Language Acquisition: Learning in the Classroom’, Ellis, R.; Wiley-Blackwell

تهیه و تدوین مطالب درسی

‘Materials and Methods in ELT: A Teacher’s Guide, Jo McDonough & Christopher Shaw & Hitomi Masuhara; Wiley-Blackwell
‘Materials Development for English Language Teachers: A Practical Guide’, Baleghizadeh Sasan; SAMT Press
‘Syllabus Design’, David Nunan; Oxford University Press

انجمن تخصصی آزمون دکتری آموزش زبان و ادبیات انگلیسی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کنکور دکتری و نیز تبادل نظر بین داوطلبان این رشته امتحانی ایجاد شده است. داوطلبان عزیز می‌توانند به منظور به اشتراک‌گذاری نظرات و صحبت با دوستان هم‌رشته خود به این انجمن مراجعه نمایند.

همچنین جهت کسب اطلاع از زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ و زمان آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

اگر سوالی درخصوص آمادگی آزمون دکتری دارید، می‌توانید در صفحه مربوطه کامنت بگذارید تا مشاوران پی اچ دی تست در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

مهم ترین منابع آزمون دکتری رشته آموزش زبان انگلیسی در سال 1403 چیست؟

در این مطلب فهرست منابع ارائه شده است. با ورود به سایت می‌توانید آن را مشاهده نمایید.

منابع کنکور دکتری از سوی سازمان سنجش اعلام می شود؟

خیر، سازمان سنجش تنها سرفصل های آزمون دکتری را اعلام می‌کند. اما در سایت پی اچ دی تست، فهرست پیشنهادی منابع آزمون دکتری ارائه شده است.

منابع آزمون دکتری آموزش زبان انگلیسی تنها شامل دروس تخصصی است؟

خیر، آزمون دکتری همه رشته های وزارت علوم شامل سوالات دروس عمومی نیز است که در این مطلب به طور کامل در این خصوص توضیح داده شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
َAlavi
دی ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۳۹ ق٫ظ

ممنون بسیار مفید بود