پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

تحصیل 1درصد دانشجویان در مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سعید قدیمی در همایش آموزش عالی؛ الزامات تحول : کمتر از 1 درصد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند

مدیر کل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم اعلام کرد که آمارها نشان می‌دهند توسعه آموزش عالی بر اساس یک توسعه هدفمند و همگرا نبوده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سعید قدیمی در همایش آموزش عالی؛ الزامات تحول در آموزش فنی و مهندسی، گفت: از جمعیت 4 میلیونی دانشجویی کشور 23 درصد در مقطع کاردانی، 64 درصد در مقطع کارشناسی، 12 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و کمتر از 1 درصد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند که این آمارها نشان می‌دهد توسعه آموزش عالی بر اساس یک توسعه هدفمند و همگرا نبوده است.

وی افزود: در طول دوره‌های قبلی برنامه‌ریزی، مکانیک و فرآیند روشنی برای به روز‌رسانی رشته‌های دانشگاهی نداشته‌ایم که این امر موجب شد ارتباط موثری بین برنامه‌های درسی دانشگاهی ایجاد نشود.

مدیرکل پشتیبانی و حمایت آموزش عالی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر موضوع بازنگری و محتوای متون درسی به عنوان دغدغه و تکلیف ملی مشخص شده است که باید تمام ظرفیت‌ها و توان ملی برای اجرای این کار در کشور استفاده شود.
قدیمی با بیان اینکه طی سال‌های آینده جمعیت کشور در سن 18 تا 24 سال کاهش می‌یابد، گفت: بر این اساس می‌توان به توسعه کیفی دانشگاه‌ها بیشتر فکر کرد؛ زیرا دیگر دغدغه توسعه کمی نخواهیم داشت.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها