پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

عدم تغییر ضرایب مصاحبه و آزمون کتبی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور عالی سازمان سنجش: نتایج آزمون دکتری امشب بر اساس ضرایب اعلام شده در دفترچه منتشر می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری در ساعت 22 امشب یکشنبه 26 شهریور، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان طی روزهای 28 تا 29 انجام می‌شود.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش 47 هزار و 306 نفری تعداد داوطلبان آزمون دکتری امسال نسبت به سال گذشته، گفت: در آزمون دکتری 91، حدود 178 هزار و 453 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 60.49 درصد داوطلبان را مردان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: از 178 هزار و 453 داوطلب، 153 هزار و 269 داوطلب در جلسه آزمون صبح حاضر بودند که از این تعداد، 60.5 درصد از حاضرین را مردان تشکیل داده‌اند. همچنین در آزمون نوبت بعدازظهر آزمون عمومی، 150 هزار و 333 داوطلب حضور داشتند و از این تعداد 60.02 درصد از آنان مردان بوده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، 35 هزار و 876 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 35 هزار و 95 نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده‌اند. به عبارتی 97.82 درصد از مجازین انتخاب رشته کرده‌اند.

توکلی افزود: از 35 هزار و 95 نفر از انتخاب رشته‌کنندگان، فهرست اسامی 16 هزار و 46 نفر به عنوان معرفی‌شدگان برای شرکت در مصاحبه با چند برابر ظرفیت و حداکثر در چهار کد رشته محل از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شدند.

وی در خصوص نحوه گزینش داوطلبان، گفت: با توجه به نمرات ارسالی از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، گزینش نهایی بر اساس نمره آزمون کتبی ( حاصل از 80 درصد نمره امتحان و 20 درصد معدل‌های تراز شده دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد) با ضریب یک و نمره مصاحبه اعلامی دانشگاه‌ها با ضریب دو و سهمیه داوطلبان انجام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی ساعت 22 امروز، 26 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.