مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

آخرین فرصت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

قانون فروش خدمت سربازی را خیلی از ما به خاطر داریم و خیلی ها هم اسم آن را شنیده ایم. قانونی که با وجود عمر کوتاهش آوازه ای بلند دارد. فرصتی که مدتی بوجود آمد و آنهایی که قدر فرصت ها را می دانستند از آن استفاده کردند و لابد خاطره شیرینی هم از این فرصت طلبی دارند.

آزمون نیمه متمرکز دکتری هم گویا قرار است به قانون فروش خدمت سربازی بپیوندد. قبل از نیمه متمرکز شدن این آزمون اوضاع پذیرش دکتری طور دیگری بود. بچه های هر دانشگاه شانس اصلی ورود به دوره دکتری همان دانشگاه بودند و رقابت ها تقریبا داخلی بود. البته همیشه نوابغی هستند که در هر دانشگاهی جا دارند اما برای افراد معمولی شانس اصلی قبولی در دانشگاه خودشان بود و هر دانشگاه هم که دکتری نداشت!

سال 1390 نخستین آزمون دکتری برگزار شد. آزمونی که به قول آقایان فرایند سنجش و پذیرش از هم جدا بود. آزمون کتبی را سازمان سنجش برگزار می کرد و تمام نمره قبولی مربوط به مصاحبه بود. وضع از قبل خیلی بهتر شده بود. البته دروس آزمون، تخصصی نبود و این جای گله زیادی برای نخبگان گذاشت. اما هر چه بود بهتر از قبل بود.  دست دانشگاه ها هم باز بود و این اعتراض آنها را کمتر می کرد.

آزمون 91 و بعد هم 92 وضع باز هم بهتر شد. در سال 92 نصف نمره قبولی فرد در پذیرش نهایی را نمره آزمون کتبی تعیین می کرد و این  فرصت بزرگی برای بسیاری از داوطلبان فراهم نمود. دانشگاه ها هم البته بی کار ننشستند و با تعیین حد نصاب قبولی و دست کاری نمرات مصاحبه تلاش کردند گزینه های مورد نظر خود را بگیرند. ولی خوب یک نمره عالی در آزمون کتبی شانس زیادی به داوطلب می داد.

این طور که از خبرهای اخیر به گوش می رسد این فرصت رو به پایان است. دقیق تر بگوییم امسال آخرین فرصت است؛ آخرین فرصت طلایی. فرصتی که نصیب آنهایی شده که اتفاقات زندگی اجازه نداده است آنچه باید باشند بشوند. پس اگر دانشگاه های غیردولتی بوده اید و دوست دارید بدون هزینه تحصیل کنید. اگر مدرک کارشناسی ارشدتان را از دانشگاههای سراسری کوچکتر گرفته اید و برای دانشگاه های بزرگ برنامه دارید و حتی اگر دانشجوی دانشگاهی بزرگ هستید که دکتری رشته شما را ندارد، قدر امسال را بدایند. سال بعد قطعا شرایط سخت تری خواهید داشت.

یادتان باشد هنوز فرصت زیادی برای اثبات خود دارید. 140 روز دیگر تا آزمون دکتری 93 باقی مانده است وفرصت کافی برای استفاده از این فرصت هست. این موضوع برای آنهایی که قصد تغییر رشته دارند هم صادق است. آنها هم باید همین امسال سروسامان بگیرند وگرنه راه دشواری پیش رو خواهند داشت.

زود باشید. همت کنید. نمی خواهیم در این مطلب در مورد درست یا نادرست بودن این تصمیم صحبت کنیم. فقط می خواهیم بگوییم شما باید احساس کسی را داشته باشید که گردباد بزرگی تعقیب ش می کند. گردبادی که می تواند همه چیز را زیرورو کند. به نظر شما چنین فردی لحظه ای سستی می کند ؟ پس دقیق باشید و سریع تا پیروزی سرانجام تان باشد. با آرزوی موفقیت شما.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

59 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهه
آبان ۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ

بچه ها ثبت نام آزمون امسال کیه؟

———-
۵ تا ۱۱ آذر

oooo
مهر ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

ادمین و عزیزانی ک فرجی دانا رو میشناسن لطفا اگر ممکنه و میدونن نظر ایشون رو درباره آزمون دکتری بگن.. موافقه؟ مخالفه؟

oooo
مهر ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

بچه ها ادمین و همه عزیزانی ک فرجی دانا وزیر معرفی شده رو میشناسین ممکن هس که بگین درمورد دکتری نظرش چیه؟ با کنکور توی این مقطع موافقه مخالفه

ساناز
مهر ۲۸, ۱۳۹۲ ۳:۴۳ ب٫ظ

به farideh
من روانشناس با گرایش بالینی هستم در خدمتتون

faride
آبان ۱۱, ۱۳۹۲ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

سلام ساناز جون
به نطرت اول زبان و استعداد بخونم یا دروس احتصاصی؟ واسه رشد و آسیب به نظرت چه کتابایی در اولویت هستند از هرکدوم یکی رو بم معرفی کنی ممنون می شم

faride
مهر ۲۸, ۱۳۹۲ ۱:۵۵ ب٫ظ

دوستان اینجا کسی نیست که رشتش روانشناسی باشه؟سوال دارم

زرتشت
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام
دوستان عزیز من الان مربی وهیات علمی دانشگاه ازاد هستم.الان گفتن باید هرجوری هست همه دکترا بگیرن ودارن به هر طریقی مربی ها رو می فرستن دکترا….اینو به این خاطر نوشتم که باتوجه به اینکه دانشجو هم کم شده واز طرفی جذب هیات علمی در حد صفر است دوستانی که می خوان دکترا بخونن واسه استاد دانشگاه شدن فکر نکنم دیگه امکانش باشه در ضمن هر چه شما مدرکتون بالاتر باشه سطح توقع شما نیز زیادتره در نتیجه واسه کارپیدا کردن مشکل بیشتری هم دارید واز طرفی کارفرماها هم زیاد مایل به جذب مدرک بالا نیستن چون کارشون با مدرک کمتر هم انجام میشه… پیشنهاد من اینه اول وضعیت کارآینده تون رو مشخص کنید …بعدان ادامه تحصیل بدید.موفق باشید.

negar
مهر ۲۹, ۱۳۹۲ ۷:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  زرتشت

ما با امید به خدا درس می خوانیم . الان هم دنبال کار هستیم اما متاسفانه پیدا شدنی نیست .

فاطمه
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۱۳ ب٫ظ

به نظر من اگه بخواهیم به این مسائل فکر کنیم که اصلا همون قید دکترا رو بزنیم بهتره…آخه این چه وضعی .فعلا به جای فکر کردن آدم باید ماکزیمم تلاشش رو حالا هر کی متناسب با شرایطی که توش داره انجام بده وبعد هم به خدا توکل کنه .هیچکسی فعلا از آینده با خبر نیست .نوجه کنین اصلا ثباتی وجود نداره ممکن هست این قانون حذف بشه ویا تغییر کنه ویا…فقط چیزی که مهم هست هدف هست نه حواشی اون.

آزمون استاندارد
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دوستان عزیز نطرات رو که خوندم دیدم که میشه به همتون حق داد هم به آقای آرش و هم به دوستان دیگه. برای ورود به دوره دکتری لازمه که داوطلب از یک سری فیلترهای استاندارد عبور بکنه که در ایران دو فیلتر کتبی و مصاحبه گذاشتن . به نظر بنده میشه فیلتر مصاحبه رو حذف کرد و در عوض آزمون کتبی رو تخصصی تر کرد تا کسانی که از توانایی علمی بیشتری برخوردارند وارد این مقطع بشند البته با ۴۵ سوال تخصصی غیر استاندارد نمیشه واقعا توانایی یک داوطلب رو به خوبی محک زد چون من خودم سر جلسه آزمون ۹۲ شاهد بودم که مراقبین در حوزه امتحانی ما جوابها رو به داوطلب هایی که آشناشون بودن میرسوندن. به هر حال بنده بعد از انتشار کارنامه امسال و پیگیری یک سری از مسائل فهمیدم که خیلی از اساتید هستند که از روی سلیقه دانشجوهاشون رو انتخاب می کنن به عنوان مثال من در د.امیرکبیر نمره ۰.۱ دهم برای من گذاشته بودن که با اساتید در این رابطه صحبت کردم گفتن که نمره شما در مصاحبه بالاتر از افرادی بوده که ما قصد انتخابشون رو داشتیم به همین دلیل چون نمیخواستیم شما قبول شید به شما این نمره رو دادیم که افراد خودمون وارد شن واینگونه هم شد .پرسیدم پس اون ۵۰ نمره سنجش چی میشه گفتن ما با سنجش کاری نداریم حتی اگه یک درصد هم دست ما باشه و نود نه درصد دست سنجش اینقد راه و روش هست تا بتونیم دانشجویی که خودمون می خواهیم انتخاب کنیم پس… ادامه نظر»

مهدی
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

با همه این اوصاف، نمیشه این استعداد تحصیلی رو از آزمون حذف کرد؟ ضریبش هم که ۱ هست. واقعا درس بیخودی هست. بقول یکی میگفت اگه داوطلب آزمون دکتری اگه استعداد نداشت که تا اینجا نمی کشید که بیاد امتحان دکتری بده!!!!

ریاضی
مهر ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

همینو بگو

محسن
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

سلام من امسال شهرستان قبول شدم ولی می خوام انصراف بدم تا کی زمان دارم که انصراف بدم و مشمول جریمه نشم؟؟

چه جریمه ای ؟

سارا
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۲۴ ب٫ظ

برگزاری کنکور تستی برای تعیین دانشجوی دکتری یعنی تصادفی و شانسی شدن انتخاب دانشجوی دکتری! باورتون نمیشه دانشجوهای ضعیف دوران لیسانس مون که ارشدشون هم دانشگاه آزاد خوندن حالا تونستن برن علم و صنعت و امیرکبیر دکتری بخونن!

m
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خب شمام اگه میتونی بخون برو..مگه اونها دست شمارا بیستن که شما نخونی…مگه میشه آدم هیچی نخونه و شانسی قبول شه؟؟؟؟زحمت کشیدن نتیجه زحماتشونو دیدن شما چرا ناراحتی…شما خب بخون

حمیده- شیمی معدنی
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  m

موافقم

سارا
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  m

لطفا واقع بین باشید. حتما شما هم در زمره همون خوش شانس ها هستید!
خب اینکه یه چیزه واضحه هر کی وقت بذاره بخونه رتبه بهتری کسب میکنه ولی آیا این ملاکی برای پژوهشگر بودن اون شخص میتونه باشه یا نه فقط ملاکی برای قهار بودن در تست زنی و … هست!
داریم به کجا میریم؟

هدی
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سطح علمی دانشگاه ازاد در مجموع بهتر از دانشگاه های دولتی است مگر چند شهر بزرگ.

ف
مهر ۲۸, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  هدی

دانشگاه آزادم حتما چند تا شهر بزرگو منظورتونه دیگه؟!

samane
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۲۵ ب٫ظ

سلام من تازه دفاع کردم و نمره کاملو گرفتم تازه میخوام شروع کنم
به نظرتون میرسونم؟؟؟؟؟؟؟

علیرضا
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  samane

چرا نرسین؟وقت زیادی تا آزمون باقی مونده اون قدر که حتی موفق به کسب رتبه یک بشین.

حمیده- شیمی معدنی
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  samane

من قراره ۲هفته دیگه شروع کنم و مطمئن هستم که نتیجه خوبی میگیرم
پس محکم و جدی شروع کن

کاوه
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

سلام با توجه به اینکه این مدیران این سایت چندسالی است که پیگیر اخبار دکتری هستند به دوستان توصیه می کنم این حرفها را جدی بگیرند. من در آزمون سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ شرکت کردم و نهایتاً امسال در دانشگاه تبریز قبول شدم و به نظر من هم امسال شاید شانس آخر پذیرش برای اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری کوچک و آزاد باشد

آرش
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۲۱ ق٫ظ

مدیر محترم سایت، کوتاه کردن دست استاد در گزینش دانشجو در مقطع دکتری عملا از غیر ممکن هم غیر ممکن تره،برای من فرقی نمی کنه چون سالها پیش فارغ التحصیل شدم، اما باید توجه داشت که این وزارت علوم و سنجش نیستند که میخواهند با این دانشجو طی چندین سال کار سنگین پژوهشی انجام بدهند بلکه این استاد مربوطه است که این وظیفه رو به عهده داره بنابراین در هر دانشگاهی اساتید این حق طبیعی رو دارند که دخالت مستقیم و فعال در انتخاب دانشجو داشته باشند، دکتری دیگه مثل کارشناسی و ارشد نیست و به نوعی دانشجوی دکتری همکار علمی استاد مربوطه قلمداد میشه تا همین جاشم برگزاری آزمون اساتید رو در محدودیت برای انتخاب دانشجو قرار داده،برخی از دوستان معتقدند که باید مصاحبه از مقطعی مثل دکتری حذف بشه، هر چند که نظر این عزیزان بسیار بسیار قابل احترامه اما میشه بفرمائین اون وقت فرقش با کنکور کارشناسی چی میشه؟یعنی به نظر شما نباید هیچ فرقی وجود داشته باشه؟میشه فقط و فقط یک دانشگاه دیگه در سطح چهان(نه الزاما در کشورهای دارای نظام کارآمد دانشگاهی) نشون بدید که فقط معیار برای ورود به دوره دکتری تعدادی سوال چهار گزینه ای است؟چه طور ممکنه وقتی ما استاد رو در قبال یک کار سنگین پژوهشی در حد رساله دکتری مسئول میدونیم حق انتخاب دانشجویی رو که قراره این کار رو انجام بده ازش سلب کنیم؟ برخی از دوستان صحبت از نور چشمی می کنند،کدوم استاده که حاضر باشه با اعتبار علمی چندین ساله و بعضا حتی چند ده ساله خودش… ادامه نظر»

شیمی معدنی
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

سلام من کاملا با نظرات شما موافقم

phd 93 تغذیه
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

مرحبا، خیلی واضح و روشن موضوع رو بیان کردید منم با نظرات شما موافقم

negar (فیزیولوژی گیاهی)
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

موضوع این نیست که باید دست استادها بسته باشد موضوع این است که بیشتر اساتید سفارشی عمل می کنند .هرکه آشنا و معرف هم دارند این وسط به نون و نوایی می رسند .

phdmech93
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

خب استادی که بخواد با سفارش بره جلو یعنی استاد خوبی نیست و بهتر که ما باهاش کار نکنیم اما واقعا استاد های خوب هم هستن کسایی که شما میگیم وجود دارند اما تعدادشون کمه

سمیه
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

کاملا موافقم_

Faezeh
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

منم کاملا موافقم. آزمون کتبی با ۵۰ تا سوال تخصصی تستی و زبان بدون نمره منفی و استعداد سنجش درستی نیست .
ولی در مصاحبه هم دیدم افرادی که واقعا شایستگی نداشتند نمره بالایی گرفتند. بعضی اساتید عادلانه عمل نمی کنند.

جواد
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

کاملا مخالفم
مگر غیر از اینه که همون کسی که قراره استاد برش داره با کنکور ارشد اون دانشگاه سطح بالا قبول شده و الان چون استاد میشناسش برش میداره
آیا این عدالته دوست من، همه ما با کنکور قبول شدیم و حالا چون مثلا نتونستیم ۴ تا تست بیشتر بزنیم کارشناسی و ارشد جای خوب قبول نشدیم حالا باید تا آخر بزنن تو سرمون که شما هیچی نیستی. آخه این رسمشه. به عینه دیدم که استاد چون فلانی دانشگاه تهران درس خونده هواش رو داره در حالی که از نظر سوادی هیچ فرقی با بقیه نداشت.

Prcn
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

دوست عزیز شما چند سال پیش فارغ التحصیل شدی از اوضاع خبر نداری!!!!!
اولا اینجا ایران است و با بقیه کشورها خیلی فرق داره پس مقایسه کردن کار بیهوده ای!!!!
شما بهتره بری ببینی که همین استادایی که شما ازشون حمایت میکنی و میگی دنبال دانشجوی خوب و کارهای پژوهشی و ٠٠٠ است چه حق کشی هایی که در این چند سال نکردن!!!!
دانشجوهایی با رتبه های خوب و رزومه های عالی رد کردن چون دلشون میخواسته!!!!!!!!!!
همه میدونن که این مصاحبه ها چقدر فرمالیته است و تنها راه افزایش ضریب آزمون کتبی است٠

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

آرش عزیز اونایی که با آزادی اساتید مخالفند لزوما اونهایی نیستند که کار پژوهشی معتبر یا سابقه خوب ندارن!
از طرفی شما ضمن توضیحاتتون همه حق رو به اساتید دادین!!
مگر هدف از کنکور دکتری انتخاب چند دانشجوست که در خدمت حیثیت فلان استاد معتبر باشن؟!! با این نگاه شما عزت دانشجو زیر سوال نمیره؟!! بهش بعنوان ابزاری برای ارتقای درجه اساتید نگاه نمیشه؟!!
شما که تا اینجا اومدین انصافا چقدر اساتید رو در کمک به دانشجو در پیشبرد پروژه دلسوز دیدین؟!! همه اساتید وقتی که باید برای راهنمایی دانشجو بذارن، میذارن؟!!
یکی از معیارهایی که این اساتید تو انتخاباشون معیار قرار میدن سابقه تحصیلیشونه!! خب مگر دانشگاه خوبی که یک دانشجو در اون درس خونده با همین تست ها اون رو پذیرش نکرده؟!!!
اگر روند کنکور دکتری رو قبول نداریم چطور باید به برتر بودن دانشجوی فلان دانشگاه خوب حکم بدیم که در دوره کارشناسی و ارشد دانشجوهاش رو با این روش تست پذیرش کرده؟!!
همین دانشجوی ضعیفی( که لابد معیار ضعیفیش دانشگاه سطح پایین هست) چطور تو این تقسیم بندی ضعیف و قوی وارد شده؟!! غیر از اینه که لابد چند تا از همین تستهایی که امروز شما ازش شاکی هستین رو کمتر از اون دانشجوی قوی زده؟!!!
ارش عزیز من هم نظر شما رو محترم میدونم و قصد جسارت ندارم خدای نکرده، ولی ممکنه پارادوکسی که تو این تحلیلتون هست رو برای بنده روشن کنید؟! شاید بنده هم توجیه شدم

حمیده- شیمی معدنی
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۱:۴۹ ب٫ظ

من با پیرمرد کاملا موافقم
(احترام موی سفید پشمکیشونا باید نگه داشت)

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ب٫ظ

:)
ممنونم

عمران
آبان ۵, ۱۳۹۲ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

درسته که استاد باید مطابق با کار علمی که قراره انجام بشه باید دانشجوشا بگیره اما واقعا تا جه حد حساسیت لازمه کسی که تونسته قبلا کارهای پژوهشی انجام بده حالا هم میتونه این کارا بکنه
نه من فکر میکنم فقط پارتی بازیه

مرتضی(تربیت مدرس)
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد مدرس هستم الان که کارنامه نهایی اومده من زیر مدرس شهید بهشتیم اورده بودم من میخوام اولویتمو جابجا کنم برم بهشتی به نظرتون کاری میشه کرد؟؟؟باید چطوری اینکارو انجام بدم من به خاطر گرایش میخوام برم بهشتی

سلام
از نظر قوانین که چنین چیزی ممکن نیست.

y
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

باسلام
میشه به من یک مشاوره بدید؟
رشته من صنایع-صنایع الزهرا بوده با معدل مؤثر ۳۸/۱۷ و پایان نامه با موضوع مدیریت داشتم و ۵ مقاله کنفرانسی و ۱ علمی-پژوهشی نویسنده چهارم دارم. می خواستم امسال رزومه ام رو قوی کنم و سال دیگه شرکت کنم، ولی با این اوضاع نمی توانم این کار رو انجام دهم. به نظر شما با این رزومه منطقی هست برای کنکور رشته مدیریت اقدام کنم و اگر قبول شوم برای مصاحبه به مشکل بر نمی خورم؟اگر جوابم رو بدهید خیلی ممنون می شم

سلام
بله منطقی است.
بهتر است همین امسال حداکثر تلاش تان را به خرج دهید.

هدی
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۵ ب٫ظ

بستگی به مقاومت داوطلبان دارد باید تلاش کرد وزن ازمون را بالا برد نگران نباشید.

دکتر 93
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۶:۰۹ ب٫ظ

مطمئن باشید اگر دانشجوی مناسبی باشید در هر دانشگاهی قبول میشوید/
با این مطلب نوشته شده فقط استرس داوطلبان زیاد شد نه چیز دیگر

حسین
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۶ ب٫ظ

حتی از وزن ۵۰ مصاحبه هم ناراضی اند اکثرا. اقایون این جا رو با انگلیس و… اشتباه گرفتند. این جا پول می گیرن مقاله و پایان نامه می نویسن. بعد می کن این جا سیستمش با جا های دیگ فرق می کنه ؟ابتدا عدالت را اجرا کنید بعد دنبال مقایسه دانشگاه های ایران با دنیا باشید

امین
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

آره اینجا پول میگیرن مقاله می نویسن ولی تو مجله های پاکستانی که هیچ استادی تره واسش خورد نمی کنه

حسین
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۴ ب٫ظ

مطمئنا با مقاومت نخبگان این طرح اجرایی نیست

حسین
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۲ ب٫ظ

دوستان طبق شنیده ها گویی تصمیم اجرایی نیست ودر حد حرف است

حسین
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۵:۰۰ ب٫ظ

اکثرا بالای ۹۰ درصد مخالف طرح جدیدن. پس چرا این چه وضعی . اینا که کارشون از قبلی ها بدتره.

حسین
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۵۴ ب٫ظ

امروز در انقلاب تا دلتان بخواد از این اگهی تبلیغاتی دکتری و نگارش مقاله گرفتم. انگار دکتر توفیقی و جناب اقای روحانی خبر ندارند در این مملکت چه می گدرد که دارن کار ی رو که در دولت قبل رو به اصلاح می رفت و وزن مصاحبه را کم می کردند از بین می برند ودوباره صدای همه دانشجوها را در می ارن.

life
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۴۱ ب٫ظ

استرس گرفتم

حسین
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۴:۳۳ ب٫ظ

امکان قبولی از علوم تحقیقات تهران در بهشتی یا علامه هست؟

مسعود
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۳:۰۴ ب٫ظ

قانون سربازی فقط به درد کسانی میخورد که “پدر پولدار” داشتند، کنکور دکتری هم فقط به درد کسانی میخوره که رزومه قابل عرضه ای ندارند، وگرنه طلا که پاکه چه منتش به “مصاحبه” است…

حسین (تربیت مدرس)
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مسعود

گل گفتی

نگران
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۲:۴۵ ب٫ظ

آخه ما که تازه سال دیگه می تونیم شرکت کنیم باید چی کار کنیم آخه چرا یک بار از دانشجو ها نظر نمی خوان.

نظرخواهی انجام شده است . اما متأسفانه به نتایج آن توجهی نمی شود.

na
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نگران

یعنی دیگه این قانون تصویب شده.

negar (فیزیولوژی گیاهی)
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۴۷ ب٫ظ

این جوری حرف زدن فقط آدم و عصبی می کنه فقط باید به آینده امیدوار بود در قرآن کریم آمده خداوند روزی انسان را از جایی که فکرش را هم نمی کند می رساند.وهو الرزاق.

مهمان
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

حق با کی هست؟

مهمان
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

سلام
نگران نباشید
به این مطلب فکر کنید که امروزه دور افتاده ترین دانشگاه هم دانشجو دکتری را بورسیه هیات علمی نمی کند و اکثر دانشگاه ها دیگر نیازی به جذب هیات علمی ندارند حساسیت کم می شود
فقط بیندیشید که می خواهید ۴و۵ سال دیگر هم وقتتان هدر دهید

آسمان
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهمان

شما نخون

ما درس رو به خاطر علاقه ای که داریم میخونیم

سایا
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

واقعا فقط برای علاقه ست؟!! درس بخون رتبه برتر شو … وقتی جایی نیست که جذب شی بعد مدتی علاقه کمرنگ میشه

phdmech93
مهر ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

کاملا حق با شماست

جواد
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

من برای قبولی در مقطع ارشد توی مصاحبه های زیادی شرکت کردم باید بگم که سلیقه شخصی اساتید واقعا تاثیر داره.