مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

خبرهای بد دکتری از راه رسید

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با تکیه زدن دکتر توفیقی بر مسند وزارت علوم روند افزایش اختیارات دانشگاه ها در پذیرش دانشجوی دکتری آغاز شد.

به گزارش پی اچ دی تست ،  دکتر خدایی در مصاحبه امروز خود ازتوقف روند افزایش وزن آزمون کتبی در کنکور دکتری 93 و نیز افزایش اختیار دانشگاه ها در آزمون دکتری  94 خبر داد. حرکتی رو به عقب که مشکلات قبلی پذیرش در مقطع دکتری را به ارمغان خواهد آورد.

این تصمیم در حالی از سوی وزیر علوم دولت مردمی تدبیر و امید اتخاد شده است که طبق اعلام قبلی  سازمان سنجش اکثریت مطلق داوطلبان خواستار افزایش وزن آزمون کتبی و کاهش تأثیر دانشگاه ها بوده اند و این کار چیزی جز نادیده گرفتن خواست بیش از دویست هزار نفر از نخبگان کشور نیست.

پیش از این انتظار می رفت تا سازمان سنجش با تخصصی کردن مباحث آزمون کتبی و افزایش میزان تأثیر این بخش ازکنکور دکتری کلیدی برای حل مشکلات این کنکورارائه کند اما خبرهای ناامید کننده امروز حاکی از زدن قفل های محکم بر دروازه های نخبه پروری و نخبه گزینی است.

متأسفانه تجربه چندین سال پذیرش آزمون غیر متمرکز دکتری و تجربه سالهای اخیر در پذیرش نیمه متمرکز گویای آن  است که هرچه تأثیر آزمون کتبی دکتری بیشتر باشد پذیرش دانشجویان عادلانه تر و شایسته سالارانه تر خواهد بود.

امیدواریم وزارت علوم و سازمان سنجش ضمن انصراف از این حرکت ارتجاعی در جهت افزایش وزن آزمون کتبی در کنکور 93و 94 گام بردارند .

منتظر نظرات شما در این زمینه هستیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

298 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
آبان ۸, ۱۳۹۲ ۴:۲۳ ب٫ظ

بابا دانشگاه و مدرک قدیما خوب بود الن کار کجاست دکتر ارشد همه کشکه

taha
مهر ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۴۶ ب٫ظ

با سلام
واقعا خبر بدی بود، افرادی که برای مصاحبه برای آزمون نیمه متمرکز دکترا میرن می بینن که در حال حاضر هم اختیارات دانشگاه ها تاحدودی بر نحوه گزینش تاثیر بسزایی داره!!و ما خواستار این بودیم از اختیارات دانشگاه ها کم بشه تا عدالت در گزینش از طرف یک سازمان مرجع مثل سازمان سنجش کشور برقرار بشه، امیدوارم که این خبر به سرانجام نرسه و اون سیستم قبلی گزینش، جایگزین این روش نشه وحتی به سمتی بهتر پیش بره تا ما داوطلبان بتوانیم با خیالی آسوده به ادامه راه کسب علم و خدمت خودمون ادامه بدیم.
باسپاس

محمدرضا
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

من نمی دونم این چه عدالتی هست که پردیس دانشگاه شریف با توجه به اعلام ظرفیت ۴ نفر در آزمون نیمه متمرکز فقط یک نفر را پذیرش می کند ولی دو هفته بعد از اعلام نتایج و با آزمون داخلی خودش ۸ نفر را پذیرش می کند

مدیریت ورزش
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۴:۰۳ ب٫ظ

با سلام..ایا یکی از شرایط هییت علمی شدن یکسان بودن ۲رشته مقاطع ارشد و دکتراست؟در با ازمون دانشگاه ازاد منظورمه؟سوال دوم اینکه مدیریت اجرایی در ارشد و مدیریت ورزش در دکترا با هم یکسان محشوب میشوند یا خیر؟

ali
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۰:۴۴ ق٫ظ

سلام.من تقریبا همه کامنت هارو خوندم. من لیسانسم پیام نور گرفتم. ارشدم امسال تموم کردم ازاد. تیر ماه دفاع کردم. از پایان نامم یه مقاله isi دارم اونم تو ۳ ژورنال برتر بازاریابی دنیا به نام Journal of Marketing Research یه مقاله هم از پایان نامم تو ژورنال فصلنامه علوم و صنایع غذایی اکسپت گرفتم که جز نشریات isc هست. یه مقاله isi هم توی Journal of Consumer Behaviour دارم که پابلشینش وایلیه(wiley). من الان وضعم اینه. تو جاهایی isi دارم که خیلی از اساتید دکترا اونجا ندارن. حالا اگه به جرم دانشگاه لیسانس و ارشد حق خوندن تو سراسری ندارم یکی به من رک بگه وقتمو الکی سر دکترا خوندن نگیرم. ازادم توان مالی ندارم. دوستان رک بگین اگه یکی مثل منو نمیگیرن تکلیفمو بدونم چون الان ۲ ماه دارم درس میخونم. خواهش میکنم یکی جواب منو بده. وقتمو الکی نگیرم.

phdmech93
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ali

حتما دارین دوست عزیز تو هر دانشگاهی حداقل چند استاد خوب است به خدا توکل کنید و همه چیز را دست او بسپارید هیچکی نمیتواند آینده را پیش بینی کند

کشاورزی (تربیت مدرس)
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام بر همه عزیزان و شما علی آقا / اصلا به دانشگاه کارشناسی و ارشد ربط نداره مطمئن باش / رتبه ۱ شیمی آلی ۹۱ سارا عظیمی راد از دانشگاه آزاد رشت بود و الان دانشجو دکتراست / وقتی رتبه ات خوب باشه روز مصاحبه ات از الان تامینه / الان و بچسب به درس و مطمئن باش روزمه شما توپ تر از اون که بهتون گیر بدن / به هیچ چیز جز خووندن فکر نک حیف با این همه روزمه دکترا نری

bita
مهر ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ب٫ظ

به هر حال فرقی نداره. امسال هم زبان کنکور رو خراب کرد. یکی با درصد اختصاصی خیلی پایین تر رفت مصاحبه به خاطر زبان بالاتر.

منظورم اینه که حتی کنکور هم معیار سواد نیست تا وقتی بر اساس زبان قبول میشند.

سمیه
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  bita

واقعا درست گفتین_‏ کنکور روش درستی برای آزمون دکترا نیست_‏

منصور
مهر ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ق٫ظ

حالا ما امسال تو اقتصاد رتبمون ۳۰ شد کجا قبول شدیم یه موسسه هم نتونستیم قبول شیم اصلا امسال واقعا رتبه بی تاثیر بود در صورتی که رتبه ۱۱۰ و ۱۰۵ همون موسسه قبول شدن ولی من و رتبه ۱۵ و ۱۶ اون موسسه قبول نشدنن

مجید
مهر ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۴۸ ب٫ظ

نسبت ۵۰ کتبی و ۵۰ مصاحبه در صورت اصلاح معیار و روند مصاحبه مقداری عادلانه است و مصاحبه باید با معیارها و سازوکار جدید به صورتی که اساتیدی غیر از اساتید اون دانشگاه مصاحبه انجام دهند و معیاری با ضمانت اجرایی برای مصاحبه کنندگان و قابل پیگیری برای دانشجویان و یا روش های دیگه انجام بشه تا انتخاب های سلیقی ای و روابطی و بی عدالتی نداشته باشیم..امیدوارم اقای توفیقی هم فکری برا این داشته باشه وگرنه سپردن پذیرش به دانشگاهها یعنی بی عدالتی صرفا محض و بدون دفاع…رئیس دانشگاه شریف گفته بود به هر دانشجویی برای پذیرش دکترا به غیر از دانشجوی صنعتی شریف نمره مصاحبه ۰ می دهد…محض اطلاع مسولان تصمیم گیر…

الی
مهر ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی دکتری هستم اما به نظر من تستی بودن سوالات آزمون دکتری سنجیدن نحوه تست زنی است و بیان کننده سواد فرد نیست من خودم قربانی تستی بودن دکتری دولتی هستم (پذیرفته شده آخرین سال تشریحی آزاد). ولی یک چیزی رو از همه شما عزیزان می خوام و اون اینه که اگه یک روزی استاد شدید و مصاحبه دکتری رو داشتید آخرت خودتون را به خاطر دنیای دیگران خراب نکنید. پیروز باشید

مجتبی
مهر ۲۱, ۱۳۹۲ ۷:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان من یه سئوال دارم اگه این عزیزان به اصطلاح پژوهشگر توانمندی علمی و پژوهشی دارن و واقعا زحمت علمی کشیدن این چند ماه رو هم بخونند و رتبه خوب بیاورند چرا نمی تونند و انقدر صغری و کبری میچینند. پس صراحتا بگین رو پارتی بازی اساتید حساب باز کردین دیگه!؟

phdmech93
مهر ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

نه کسی نمیگه کنکور حذف شه میگیم مصاحبه حذف نشه تفاوت باشه بین کسی که پایان نامه انجام داد و سنوات خورد با کسی که پول داد و پایان نامشو دو هفته قبل دفاع تحویل گرفت.هرچقد پول بدی اون کسی که انجام داده همه چبو به شما نمگیه یعنی کد برنامه رو نمیده اما با دو سه تا سوال تخصصی از کد میشه فهمید طرف کار خودشه خودش نوشته یا یک کار آماده است.من به این میگم مصاحبه.منی که یک دانشجو هستم سر جلسه دفاع خیلی راحت تونستم تشخیص بدم کی خودش انجام داد کی خودش انجام نداده.

آذر
مهر ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

آقا مجتبی
چرا ما به اصطلاح پژوهشگر های توانمند باید بشینیم کتاب حفظ کنیم برای کنکور؟!این “چند ماه” رو که استراحت نمی کنیم! صرف یه پژوهش علمی دیگه می کنیم تا حفظیات!
در ضمن اساتید برای دانشجویان خوب و مد نظرشون پارتی بازی می کنن، شما اگه نتونستی جرو اون دسته باشی حسادت هم نکن!!

محمد
مهر ۲۰, ۱۳۹۲ ۷:۴۴ ب٫ظ

با این اعمال سلیقه ها به گفته ی دوستمون بهترین کار سخت کردن آزمون کتبی و در مرحله ی نهایی هم پیشینه ی کاری در حد ۱۰ درصد هست و تمام.
هرجا اعمال سلیقه باشه پارتی بازی تشریف می آورد و کارراخراب می کند.
یک کلام؛ آزمون کتبی والسلام
یک کلام ؛ آزمون کتبی والسلام

آریان
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

آخ جوووووووووووووووووون
بالاخره تلاشای این چند سالمون دیده میشه نه ۶ ماه کنکور خوندن
آخه مگه میخواید تو دکتری واحد پاس کنید که اینقد آزمون تئوری مهم باشه

شادی
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آریان

حالت خوبه شما؟؟؟بله من الان دانشجوی دکترام و باید یکسال واحد پاس کنم بعدم امتحان جامع بدم اگه قبول شم تازه میرسم به دفاع از پروپوزال!!!شما پس اصلا تو باغ نیستی فقط می خوای درس نخونی

بهروز به simin
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۴۱ ق٫ظ

برداشتن آزمون کتبی یعنی:
۱) باز گذاشتن دست اساتید برای گزینش کسانی که می شناسند.
۲) کاهش شدید احتمال قبول شدن کسانی که به هر علتی در دوره ارشد یا کارشناسی در دانشگاه آن اساتید نبوده اند.
۳) باز کردن دکان مقاله چاق کن های بی محتوایی که کارشان حتی یک رفرنس واقعی ندارد.
۴) جایگزینی شاخص های کمی (با همه ایراداتش) با شاخص های کیفی (میزان همراهی با گرایشات سیاسی اساتید- درجه انطباق با ذائقه اساتید و…)
۵) قبول شدن کسانی که سوالات و منابع را پیشا پیش در دوره ارشد مستقیم و غیرمستقیم از استاد مربوطه گرفته اند.
۶) یک تصمیم کاملا سیاسی!!!!!

آسمان
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ق٫ظ

بچه هااااااا بی خیال شین تو رو خدا نظرهای ما در نهایت اصلا مهم نیست فعلا که شیوه همینه که باید کنکور بدیم و بعد هم مصاحبه،حالا یا منصفانه هست یا نیست! همینیه که هست!! بشینید بخونید بابا بالاخره اول باید رتبه بیارید چه ۱۰۰ تا مقاله داری چه ۰ تا چه دانشگاه شریفی چه آزاد چه پیام نور فرقی نمیکنه!! خواهر من،برادر من اول باید رتبه بیاری…. وقتتو تلف نکن به نظر من… و در آخر داستانی رو براتون تعریف میکنم: مردی یک پیله پروانه پیدا کرد. و آن را با خود به خانه برد. یک روز سوراخ کوچکی در آن پیله ظاهر گشت مرد که این صحنه را دید به تماشای منظره نشست ساعتها طول کشید تا آن پروانه توانست با کوشش و تقلای فراوان قسمتی از بدن خود را از آن سوراخ کوچک بیرون بکشد. پس از مدتی به نظر رسید که آن پروانه هیچ حرکتی نمی کند و دیگر نمی تواند خود را بیرون بکشد. بنابراین مرد تصمیم گرفت به پروانه کمک کند! او یک قیچی برداشت و با دقت بسیار کمی آن سوراخ را بزرگتر کرد. بعد از این کار پروانه به راحتی بیرون آمد. اما چیزهایی عجیب به نظر می رسید. بدن پروانه ورم کرده بود و بالهایش چروکیده بود مرد همچنان منتظر ماند او انتظار داشت بالهای پروانه بزرگ و پهن شود تا بتواند این بدن چاق را در پرواز تحمل کند. اما چنین اتفاقی نیفتاد. در حقیقت پروانه ما باقی عمر خود را به خزیدن به اطراف با بالهای چروکیده و تن… ادامه نظر»

سپیده
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  آسمان

روایت بسیار زیبایی بود و بسیار تاثیرگذار.
امیدوارم همواره آسمانی باشید و خدا به همراهتان.

لیلی
مهر ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

فوق العاده بود
آسمان عزیز
مرسی….

کشاورزی (تربیت مدرس)
آبان ۲۷, ۱۳۹۲ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

آسمان جان واقعا متن زیبا بود / از این تیکه ها همیشه واسه ما بزار نازنینم / همیشه خندان باشی

org chem
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۰۴ ق٫ظ

البته که داشتن مقاله و رزومه پژوهشی خوب باید در نتیجه قبولی تاثیر زیاد داشته باشه اما آخه مساله اینجاست که توی مصاحبه خیلی چیزهای دیگه هم تاثیر داره از جمله همون شناخت اساتید که به قول آقا امین بین دو نفر مساوی دانشجوی خودشون رو انتخاب میکنند خوب برادر من این بی انصافیه چه بسا اون یکی خیلی بهتر باشه. اگه نه برای امتیاز دادن به مقاله دانشجو که بدون دیدنش میتونند موقع ثبت نام آدرس مقالات رو بخوان و خیلی اصولی تر و دقیق تر در زمان بیشتر مقالات رو بررسی کنند. در دانشگاههای دولتی یه جور نژادپرستی واسه دکتری بین اساتید مصاحبه کننده وجود داره.

سولماز
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

من امیدم به دولت امید بود بلکه به داد ما برسه من یکی از قربانیان مصاحبه و اعمال سلیقه اساتید هستم چون تبریز خوندم و دانشجوی اونها نبودم.

صالح صدر
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

این نوشته نهایی من است امیدوارم سایت پی تست درج نماید در پاسخ به برخی از مدافعان مصاحبه خیلی ایده ال گراها هستید اساتیدی که مصاحبه می کنند فقط علم شما را در نظر نمی گیرند خیلی از مسائل را در نظر می گیرند وباور کنیم انها هم ادمند وایده ال نیستند و یک نکته دیگر خیلی از کسانی که طرفدار مصاحبه اند بدانند که هیچ جای دنیا به این شکل از دانشجوی دکتری مصاحبه نمی گیرند این شکل توهین به دانشجو است این طریقه مانند انتخاب یک بازاریاب است حتی اگر به بارم بندی سنجش دقت نمایید این مطلب برای شما واضح تر می شود اگر یک شرکت بازریابی بخواهد بازاریاب استخدام کند می تواند از تجربه اساتید در این زمینه استفاده کند جاتلب است که برخلاف تصور این خیل مشتاقان مصاحبه در هیچ جای دنیا مصاحبه را بدین شکل نمی گیرند والله رفیق های ما که برخی هایشان فاند گرفتند ورفتند خارج فقط چند نمره تخصصی خود را فرستاند وچند توصیه نامه همین نه این که بلند شوند بروند انجا ابتدا در انمجا تیپ وقیافه وظاهر ونحوه حرف زدن واصلا بلد بودن حرف زدن ورفیق فلانی بودن واعتقادات و…را بسنجد بعد به انها فاند بدهند به خدا قسم می خورم اگر سازمان سنجش بر مبنای طرحی بخواهد ادای خارجی ها را در بیاورد ومشخصات وتوصیه نامه ها ومقالات یک شخص رابه صورت یک فایل برای دانشگاهها بفرستد بدون اینکه خود دانشجو برود انجا یعنی سازمان سنجش لیست مقالات ونمره ها را ناشناس برای دانشگاه ها بفرستد ودانشگاهها ارزیابی… ادامه نظر»

حسین
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۵۸ ب٫ظ

من خودم برا کنکور ارشد سال ۸۹ با این امید خوندم تا در یک دانشگاه معتبر قبول بشم و مطابق شیوه قبلی در مقطع دکتری نیز در همان دانشگاه ادامه تحصیل دهم. خوشبختانه در سال ۸۹ در دانشگاه تربیت مدرس قبول شدم و در دوره ارشدم زحمت خیلی زیادی کشیدم ولی متاسفانه با این روند جدید کسایی که معنی پژوهش رو به اون صورت نمیدونن تو دکتری قبول میشن. و خیلی ها شبیه من از ادامه تحصیل باز می مونن.
به نظر من شیوه قبلی خیلی بهتره

تینا
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۴۷ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان عزیز
روشی که سازمان سنجش برای بیشتر دخیل کردن نمره مصاحبه در نظر گرفته در واقع راهی هموار برای ورود دانشجویانی خاص که قبلا در دانشگاه خودشون تحصیل کردن ، باز می کنه. با این روش بقیه افراد باید دور قبولی دکتری رو خط بکشن.
توی مصاحبه مگه چی می پرسن؟اساتید مصاحبه کننده مطالبی که خودشون سر کلاس گفتن رو به عنوان سوال می پرسن و… بعد هم دانشجوهای خودشون رو قبول اعلام می کنن.

باران
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۴:۰۸ ب٫ظ

بابا چرا همه ی دعواتون سر مقاله ست؟
تو مصاحبه که فقط مقاله نمیخوان؟
کلی سؤال علمی میپرسن و از طرق مختلق دنبال این هستن که ببینن دانشجو چند مرده حلاجه؟!!!
من دانشجوی ترم ۳ دکتری هستم، چندان رزومه و سابقه ی علمی خوبی نداشتم اما بخاطر رتبه خیلی خوبم که حاصل ۶ ماه درس خوندن و تست زدن بود بهرحال توی یکی از انتخاب هام قبول شدم
روز مصاحبه ۱ نفر کنارم بود که رتبه اش از من بالاتر بود اما کارپژوهشی و مقاله داشت، الان با هم سر یک کلاسیم،
من اولش که دیدمش سرکلاس زورم اومد که با اون رتبه قبول شد
اما الان بعد ۳ترم فهمیدم چقدر اشتباه کردم
دیکه سر کلاس دکتری که تست زنی و … ملاک نیست!
خداشاهده سرکلاس از علم و عمل و تجربه ی این فرد دهنم باز میمونه! هر سؤالی سر تز و تحقیق و پروپوزال و … داریم سراغ این فرد میریم یعنی واقعا یک پژوهشگر به تمام معناست! همین الان میتونه چند تا دانشجوی ارشد رو راه بندازه!
استادا هم از اطلاعات علمی و عملیش کلی استفاده میکنن!
اینه تأثیر مصاحبه…

عسل
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  باران

Nice one

ادریس
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۲:۲۰ ب٫ظ

به نظر من تو مصاحبه باید داشتن مقاله تاثیر داشته باشه .اصلا توی مقطع دکتری آزمون کتبی نباید معنا داشته باشه مگر برای امتحان جامع.بچه هایی که زحمت کشیدن و توی ژورنال های معتبر مقاله چاپ کردن باید برای کارشون ارزش قایل شد.الان آزمون کتبی زیاد مهم نیست.طرف با ۲ ۳ ماه خوندن و کلاس کنکور هایی مثل پارسه و ماهان راحت میتونه با شیوه های تست زنی نمره کتبی بیاره.اما دانشجویی که مقاله داده رفته زحمت کشیده نرم افزار یاد گرفته مقالات و کتاب های زبان اصلی رو خونده واقعا ۲ سال ارشدشو زحمت کشیده.پس کسی باید بره دکترا که توانایی پژوهش داشته باشه نه اینکه به ضرب یه سری حفظیات.در ضمن تو کل دانشگاه های معتبر دنیا هم این روال مرسومه.آزمون کتبی معنا نداره.

امین
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ب٫ظ

خیلی ها به نظر دانشجو ها اشاره داشتن که اکثرا موافق آزمون هستند (فکر کنم حدود ۷۰ درصد) می خوام یه مثال بزنم تا مشخص بشه این نظر سنجی اصلا نمی تونه ملاک باشه چون تنها درصد محدودی از دانشجویان ارشد (حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد) زحمت زیادی واسه پژوهش می کشن و بقیه فقط درساشون رو پاس می کنن و میرن بدیهی هست اگه ازشون سوال بشه با چه نوع پذیرشی موافقین میگن آزمون چون می دونن با دو سه ماه درس خوندن حل میشه فرض کنید از یه کلاس ۳۰ نفری بخوان یه تعداد نفر برتر انتخاب کنن به جای اینکه معدل این دانشجو ها رو در طول یکسال در نظر بگیرن بیان نظرسنجی بزارن که کیا موافقن که یه آزمون بگیریم نفرات برتر انتخاب بشن و معدل قبلی مربوط به کل سال رو در نظر نگیریم! خوب معلومه ۲۷ نفر نظر میدن که یه آزمون بگیرن چون می دونن که اینطوری می تونن چیزی که قبلا براش تلاش زیادی نکردن رو الان چند روزه با یکم بیشتر خوندن جبران کنن و ارزش نظر شاگرد اول کلاس با نظر شاگرد آخر کلاس یکسان هست در صورتی که این کاملا غلطه در این جور موارد نظرسنجی نمی تونه ملاک باشه نه دوستان من جایگاه دکتری این نیست شما باید نظر اونهایی رو که چند سال زحمت کشیدن درس خوندن رو ملاک قرار بدید نه نظر اکثر دانشجو های معمولی که میگن اگه آزمونی باشه شانس همه برابر میشه بعد ادعا می کنید که اگه کسی قبلا خوب درس خونده… ادامه نظر»

org chem
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سلام دوست عزیز صحبت شما در مورد معدل تا حدی درسته، ولی این هم اصلا عادلانه نیست که کسی که سطح علمی خوبی داره صرفا بخاطر اینکه دوره کارشناسی یا ارشد رو در واحدی دیگر گذرونده حق رفتن به خیلی از دانشگاهها رو نداشته باشه و چون اساتید هر دانشگاه تا جایی که بتونند دانشجویان خودشون رو قبول دارند به بهانه های واهی که چرا مال فلان دانشگاهی یا … دانشجو رو رد کنند. به هر حال کسیکه اونقدر توانایی داره که از پس آزمون سخت دکتری بر بیاد حتما یه مایه ای داره. یا اینکه دانشجویی که مال دانشگاه آزاده انگار گناه کرده و دیگه حق نداره توی دانشگاه دولتی درس بخونه. این خیلی بی انصافی و خودخواهیه.

امین
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  org chem

مسائل رو قاطی نکنید
گفتم نظر سنجی ملاک نیست
مطمئنا تعداد دانشجوهای پرتلاش با رزومه خوب کمتر از تعداد دانشجوی های سهل انگار هست پس اگر عادی نظر سنجی بشه معلومه چه اتفاقی می افته
در ضمن قبلا هم گفتم اساتید مطمئنا دانشجو های بیسواد خودشون رو به دانشجو های خوب غیر خودی ترجیح نمیدن هیچکسی با ابروی خودش بازی نمی کنه و کاری نمی کنه که هیچ منفعتی براش نداره ولی خوب ممکنه بین دو نفر مساوی یا دو نفر که اختلاف کمی با هم دارن اساتید ترجیح بدن دانشجوی خودشون که نسبت بهش شناخت خوب دارن رو بگیرن که این هم منطقی هست چون از قابلیت های فرد دیگه مطمئن نیستن

خودم هستم
دی ۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  امین

من با نظر شما موافقم.
این بهانه جویی ها و ناله ها همه از دم دانشجویانیست که فقط واحد پاس کرده اند و میخواهند “دکتر” صدایشان کنند.

صالح صدر
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  امین

اقا امین بحث ما اتفاقا روی اون سه نفر نیست روی اون ۲۷ نفره یعنی داریم یک سیستم برای کل دکتری طراحی میکنیم نه برای افراد خاص بنابراین نظر ان ۲۷ نفر ملاک است البته برای افرادی که داریا قدرت پژوهشی بالا هستند یعنی ان سه نفر همین الان سیستمهایی مانند رتبه اولی یا استعداد درخشان المپیادی وغیره تقریبا وجود دارد یعنی ان سه نفر را جدا از کانالهای دیگر دارند می گیرند البته این اشتباه شما نیست خیلی از مسئولین واساتید ما وافراد عادی بیرون از جریان نیز چنین تصوری از ازمون دکتری دارند حال فرض کنیم شما بخواهید بین ان ۲۷ نفر ۵ نفر را انتخاب کنی اولین کاری که به نظرت می رسه چیه…

مسعود
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  صالح صدر

واقعا گل گفتی آقا امین

مجید
مهر ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  صالح صدر

به نظر من بحث سر نظرسنجی نیستش بر سر استعداد های درخشان هم نیستش بر سر اینکه دونفر مساوی باشند هم نیستش…شما اگر حساب کنید در هر سال مثلا دانشگاه تهران در یک رشته ۱۵ نفر رو بگیره در چند سال گذشته تعداد زیادی فارغ التحصیل تهران واشنا با اساتید و مطمئنا این دانشجویان بیشترشان دارای مقاله و سابقه خوبی هستند یکی کم یکی زیاد…سوال اینه که در مرحله اول همه ما دانشجویان ارشد شهرستانی رقبای اصلیمون این دانشجویان سال های گذشته دانشگاههای تهران هستش و در مرحله دوم سوال اینه ایا شخص من که ۱ مقاله isi و ۲ علمی پژوهشی و چند همایش و دو کتاب و سابقه تدریس دارم در برابر دانشجوی دانشگاه تهران که رزومه کمتری داره پیروز مصاحبه میشوم ؟ ایا اساتید تهران من رو به اون دانشجو با رزومه کمتر ترجیح می دهند ؟ جواب من قطعا منفی هستش…این بی عدالتی هستش و دولت تدبیر و امید باید تدبیری بیاندیشه تا امید ما تحصیل کرده های شهرستانی به دولت و تحصیل از بین نره…

مسعود
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  امین

گل گفتی

ب تو امین!
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امین

والا من نمیدونم رشته شما چی هس که با چن ماه درس خوندن میتونی همه سیلابای درستو بفهمی یادبگیری چمیدونم حفظ کنی یاهرکاری که میکنی….. ولی ما فیزیکیا درحد رتبه ی اولمون که مثلا دیگه بسیار فهمیده و شریف خونده و لابد المپیاد جهانیم رفته و.. حدود ۳۰ نهایت میزنه.. شما میتونی ب مصاحبه نفر دهم فیزیک امسال مراجعه کنی ک تو همین سایت هسش.. میفهمیییییییییی!! یعنی توی رشته ما اگر تو ۶ سال هم فقطططط درس بخونی اونم توی دانشگاههای حتی شریف یا تهران .. اینه آخرو عاقبتش.. پس نمیشه تو رشته ما حتی چندین سال اونهم با بهترین استادا اونقدرا یاد گرف چ برسه ب چن ماه!!!! بعدش فساد نمره دهی ک دوستان ی جاهایی اشاره کردن وجود داره یک! دو درسا مشابه نیس! دانشگا مشابه نیس! استاد مشابه نیس! آخه بابا افلاطون و سقراط و تمام این حکما رو زنده کنین ازشون بپرسین چطور باید با این شرایط اکازیسیون! کنار اومد! /اگه حرفای ما ظلم درحق شده ها رو نمیفهمید یا دوس ندارید و نمیخاید ک بفهمید!/ بخداوندی خدا که در طی سالهای درس خواندن و درس دادن دیده ام معدل ۱۲ -۱۴ فهمیده ی درس و معدل ۱۸، ۱۹ ک خدا فقط آگاه است که چرا… ما نمیگیم معدل نباشه.. آقا باشه اصن بقول اون دوستمون ک نوشته بود ک پول میدن نمره میگیرن و اصن هرچی.. شب امتحان از رو حل تمرین سوالایی ک بهت گفتنو حفظ کنی بری نمره بگیریو.. انقد انواع مختلف داره ک ازبس عصبیم حتی حوصله نوشتنشو ندارم.. ما میگیم الان… ادامه نظر»

امین
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ب تو امین!

خوب وقتی قویترین در رشته شما نمی تونه بیشتر از ۳۰ بزنه که حرف من رو در مورد اینکه آزمون غیر استاندارد و نادرست هست تایید میکنه

در آزمونی که من دادم حداقل ۴۰ درصد سوال ها حفظی بودن اگه خوب حفظ کرده بودی راحت می تونستی بزنی
از فکر اینکه با حفظ کردن بتونید دکتری بخونید بیایید بیرون
برید تلاش کنید زحمت بکشید تا بتونید رزومتون رو ارزشمند تر کنید
ببینید الان تقریبا ۵۰ درصد کسایی که در آزمون قبول میشن دانشجوی ترم ۳ هستن هنوز پایان نامشون معلوم نیست هنوز مفهوم پژوهش رو درست نفهمیدن ولی چون درساشون رو تازه پاس کردن گرمن می تونن سوال های غیر استاندارد رو بهتر جواب بدن و این کاملا بی عدالتی و ناردست هستش

مجید
مهر ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  امین

اقا امین بحث بر سر مقاله و پژوهش و سابقه پژوهشی نیست .اگر کسی مقاله نداشته باشه اصلا برا ملی نباید بخونه …دوست خود من رو با کلی سابقه پژوهشی و رتبه ۲ تهران نپذیرفتند و اون از طریق استعداد های درخشان وارد دانشگاه تهران شد..امین خان سوال اینه که چرا برای فارغ التحصیل شدن از دانشگاههای پایتخت نمره قائل شد ؟ چرا باید برا فارغ التحصیل ارشد ملی و ازاد و پیام نور و.. تفاوت نمره قائل شد ؟ چرا باید به واسطه اشنایی بی عدالتی اون هم در مسئله ای که با اینده این همه جوون که درس رو برا علاقه ای که به علم میخونند و سابقه خوبی دارند بازی کرد ؟

مرصاد
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

سلام امیرخان شما هم هستید؟؟ کجایید پس؟؟

پیام
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

نکته جالب اینجاست که…

شما دوستان مدام از خواسته و صلاحدید خودتون صحبت می کنید. در حالیکه اولین صف موافقان مصاحبه و نبود تاثیر آزمون رو اساتید دانشگاه تشکیل می دن! از اونجا که قراره با همین اساتید در آینده فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشید، پس قطعا نمی تونید ادعا کنید نظرشون براتون مهم نیست (چون طبیعتا باید مهم باشه)!

اما در این صفحه دوستانی هستن که مقاله رو بی ارزش می دونن، کنکور رو پر از اشکال، و اساتید رو پارتی باز و مکار.

سوال بنده اینه که اگر این سیستم به نظرتون اینقدر حقیر و مفسد و مشکل داره چرا ازش دست نمی کشید؟ نق زدن ها رو تمام کنید و سراغ حرفه ای برید که اینقدر خودش و دست اندر کارانش رو تحقیر نکنید.

صالح صدر
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

پیام میدونی خیلی از افراد در این صفحه دیدشان از استاد یک ادم ایده ال است که در مصاحبه کاملا ایده ال فکر می کند هیچ انحرافی از وجدان ندارد هیچ حق وناحقی نمی کند فقط برایش علم ملاک است ودر مصاحبه علم شما مد نظرش است … این واقعیت جامعه ماست بنابراین باید استاد شد باید این مسیر و رفت. تا دید جامعه ما این است باید به طرف دکتری حرکت کرد دکتری گرفت دکتری عین یک ماسک است همه یک استاد را از پشت سمت استادی ایده ال می بینند …. ولی واقعا ایا این است اقا پیام ایا دکتری گناه نمی کنند اشتباه نمیکنند دروغ نمی گویند زیر اب هم را نمی زنند وبین اساتید در دانشگاه ها همیشه گل وبلبل است نمی دانم تو خودت جواب خودت را داده ای

امین
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

آفرین واقعا حجت رو تموم کردی

سارا
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

ماها مجبوریم که همین سیستم رو ادامه بدیم که شاید به جایی برسیم وزحماتمون نتیجه بده البته با کفشهای آهنینی که از همون ابتدا پوشیدیم و البته در هر مقطع باید مقاومترش کنیم.
ماها درست یا غلط این مسیر رو انتخاب کردیم و به نظرم از اول شروع کردن دیگ دیره!

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  پیام

پیام عزیز حرف شما اینه که باید دانشجو مطیع افکار و نظرات استادش باشه چون بهرحال باید باهاش فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشه!! فکر نمیکنین همین استاد هم بهرحال باید با همین دانشجوها سر و کار داشته باشه؟! چرا همین اساتید صلاح دانشجو رو در نظر نگیرن و خودشون رو به دانشجو تحمیل کنن؟!!
.
.
متاسفانه سیب های گندیده ی معروف مثالهامون تو جعبه ی سیب که همیشه تعدادشون کم بود و باید اونها رو میریختیم دور تا باقی سیبها سالم بمونن جای خودشون رو داده به سیبای سالم و از نگاه شما باید سیبهای سالم رو بریزیم دور تا سیبهای گندیده گندیده تر شن!!! درسته اینجوری سیبای سالم باز سالم میمونن ولی دیگه جعبه ای ندارن و خیلی زود له میشن!!
مقاله ی خوب بی ارزش نیست. کنکور، بی اشکال و پر اشکال نیست و البته خیلی از اساتید پارتی باز و مکار نیستند!!!
پیرمرد هم با پیام عزیز دشمن نیست:)

مخالف
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دوستان یه کم فکر کنید!!!مثل همه ی دنیا! توی ایران هم آزمون باید حذف بشه و پذیرش بر اساس رزومه و سوابق علمی و بررسی کیفیت آنها انجام بشه.

خیلی خنده داره که پذیرش دکتری را بر اساس آزمون بزارن. من از دانشگاه رده ۵۹ دنیا پذیرش گرفتم و دارم میرم از ایران. نکته خنده دارش اینجاست که امسال زاهدان قبول شدم و نرفتم! تازه صنعتی شریف هم آورده بودم نمیرفتم…رده ۱۶۰۰ دنیا :)))

bita
مهر ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مخالف

آفرین. تبریک میگم و با نظرتون هم موافقم.

زنبور بی عسل....
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

دوستان من
چرا فکر میکنید مصاحبه یعنی مقاله؟
هر مقاله حداکثر بتونه ۳-۵نمره از ۱۰۰ نمره مصاحبه رو بگیره! این زیاده واسه کسی که این همه زحمت کشیده؟!!! چرا چون خودتون مقاله به هر دلیلی نتونستین بدین سعی میکنین تلاش بقیه هم نادیده گرفته بشه تا واسه آزمون رقیباتون کمتر باشه؟ چرا الکی مقالات پولی رو بهانه میکنین؟ اساتید ما اونقدر هم ….نیستن که به هر اسمی تو مقاله امتیاز بدن! اینقدر علم و شعور بالایی دارن که میفمن همه چی رو!
من با رتبه ۲رقمی به مصاحبه رفتم ۳تا مقاله هم داشتم اما الان پشت کنکورم!!!
چرا!؟؟
چون مصاحبه رو گذاشتن واسه سنجش توان تحلیل و علم و عمل دانشجویی که قراره استاد و دکتر آینده باشه! بخدا ته دلم ازشون کینه ندارم که ردم کردن چون تو مصاحبه اساتید فهمیدن که من فقط با ۴-۵ ماه درس خوندن و کلاس رفتن تونستم رتبه دورقمی بیارم و اصلا صلاحیت دکتر شدن رو ندارم! شاید باورتون نشه اما چنان بی سوادیم به خودم و اساتید ثابت شد که خداشاهده با خودم میگفتم اگه قبول بشم با چه رویی برم سر کلاس و باچه رویی برم اتاق یکی از این اساتید واسه استاد راهنمام!
بخدا وقتی قبول نشدم و دیدم رتبه های بدتر از من قبول شدن، بهشون حق دادم و ماهیت مصاحبه واسم بیش از پیش روشن شد!
پس اینو بدونین مصاحبه که تو مقاله خلاصه نمیشه
مصاحبه یعنی ارزیابی توان علمی و تجزیه و تحلیل فردی که قراره دکتر مملکت بشه! دکتر…

عسل
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

مرسی از شخصیت قوی و درک متقابلی که داری. امیدوارم موفق باشی.

تربیت مدرسی آینده
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۶ ب٫ظ

سلام
یه نگاه بندازید به اونایی که الان توی رشته خودتون قبول شدند.
مطمئن باشید بهتر از شما نیستند. باور کنید خیلی هاشون اصلا حرف زدن بلد نیستند ….
من که امسال اون ها رو دیدم قبول شدند واقعا تاسف خوردم، پرستیژ گروهمون یهو اومده پایین

سولماز
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

اما من تو جلسه مصاحبه کاملا معنی دانشجوی استاد فلانی نبودن رو درک کردم یکی از اساتید بجای پرسید از مقاله و روش کار من از ادرس خونه ما و پارک نزدیکش میپرسید! حالا بعدا بگید اساتید در ۱۰ دقیقه شناختن ما رو. نخیر دوست عزیز اصلا امکان شناخت در این زمان غیرممکنه. من پارسال رتبه ۱۶ بودم و امسال هم ۵ بودم تصمیم دارم برای سال ۹۳ با رتبه ۱ و با ۲ تا isi برم مصاحبه و اخرین فرصت رو به اساتید ایران بدم

حسابداری
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

به نظر من دوستانی که نمیتونند از پس کنکور و آزمون تستی بر آیند بهتر است به ادامه ی تحصیل لااقل در دانشگاه های خوب ایران فکر نکنند. این آزمون حداقل چیزهایی را که باید شما داشته باشید در مقایسه با رقبایتان می سنجد و تازه بعد از این مرحله است که شما وارد قسمت مصاحبه می شوید. نقش مصاحبه در قبولی بسیار زیاد است و اگر شما هنر و هوشی دارید می توانید آنجا خودتان را نشان دهید. اگر من استاد مصاحبه کننده بودم ابدا به مقاله اهمیت نمی دادم چون این مقاله ها اکثرا ارزشی برای علم ندارند…

ساحل
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۱۸ ق٫ظ

دوستان در ادامه حرف هایی که زدم و مخالف هایی که شد میگم که در رشته ما(شاید لازم باشه بگم فیزیک) به علت سخت بودن ‏بعضی گرایش ها اساتید برای مقاله آبکی که برای تهیه رزومه تو یه مجله ضعیف یا حتی قوی داده باشی تره هم خورد نمی کنن ‏و چه بسا ذهنیت منفی نسبت به همچین دانشجویی پیدا کنن و به خاطر همین ذهنیت منفیه که گاهی میشنویم کسی رو که شاید ‏واقعاً شایسته بوده باشه، سر جلسه مصاحبه دست انداخته اند و الان شرایط به حدی رسیده که خشک و تر رو باهم میسوزونه. ‏بارها از خود اساتید در دانشگاه های خوب تهران شنیدم که از این مقاله زدگی دانشجوها و بالا اومدن بعضی ها از کنکور با وجود ‏ضعف علمی شاکی هستند و میگن برید درساتونو خوب بخونین. ببینید دوستان ما از بچگی یاد گرفتیم اونی که نمره ش بالاتره ‏زرنگ تره. حالا هم میگیم چون رتبمون خوب شده یا تعداد مقاله های بیشتری داریم از دیگری برتر هستیم و باید قبولیمون ‏تضمین باشه. وقتی میشنویم فلانی با ۳ تا مقاله رد شد ولی دوستش یه کله قبول شده، تعبیر به پارتی بازی میکنیم. ولی لزوماً ‏پارتی بازی نیست. خیلی از استادا معتقدند دکترا یعنی قدرت تحلیل بالا در پژوهش تخصصی به همین خاطر طرف مقابلشون رو ‏جدی میگیرن و وارد جو مقاله زدگی و ارزیابی بر اساس نمره نمیشن و جلسه مصاحبه طرف مقابل رو رو در رو ارزیابی ‏می‌کنن تا ببینن چند مرده حلاجه. شخصاً به علت وجود چنین اساتیدی در دانشگاههای کشور دارم… ادامه نظر»

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

تعدد طراح سولات مزیت هست مه عیب!! مگر در جامعه مشکلاتی که یک دکترای فیزیک یا هر شخص در رشته ی دیگری قراره باهاش مواجه بشه سلیقه ایست و حق انتخاب هست توشون؟!!!.
مشکلات فردای جامعه به این نگاه نمیکنند که فلان دانشجو تو دانشگاه خاص و پیش استاد برتر خاص یا کتاب خوب خاص چه مطالبی رو یادگرفته تا به تناسب اون اتفاق بیفته!!!

مشکلات فردای کاری که توی اون مشغول خواهید شد رو هم اون استاد خوبِ مد نظرِ شما طرح نخواهد کرد!

پس ۴۵ سوال به قول شما” قاریشمیش” اتفاقا محک مناسبتری هست برا انتخاب دانشجویی که قراره فردا با یک سری مسائل و مشکلات گوناگون مواجه شه!!

.....
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۴۳ ب٫ظ

عزیزم سواله فیزیکه ها پیرمرد گلم! برا سوال دروس حفظی خب دانشجو سریع میدونه که میدونه یا نه ما ولی باید باسوال کلنجار بریم! اگه وقت بذاری کلی واس یه سوال و مثلا یه نرمال کردن یادت بره یه ضربدر ۲ یا تقسیم بر دوی جواب یه انتگرالو اشتبا بزی..فقط شانس بیاری همون جواب نباشه ک توبزنی و هی منفی بیاری حالا وقتی که هدر کردی بدرک.. اونوقت دیگه هیچی.. /نکته: نرمال کردن اونقدرا مهم نیس.. طرف همه مساله رو فهمیده حل کرده ولیی../ خداییش در حق رشته ای مث ما تست ظالمانست.. ولی بیخیال…..

صالح صدر
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

واقعیت این است که اصرار بیش از حد هم بر مقاله اشتباه است شاید باور نکنید برخی ا دوستانم زمانی که من می خواستم یک مقاله به یکی از ژورنالها بدهم واحتمال اکسپت شدنش هم بالابود چند تا از دوستانم به من پیشنهاد داند که اسم انها را هم بیاورم حتی برخی حاضر بودند مبلغ بالای یک میلیون هم بدهند این در حالی است که اگر یک تبلیغ ساده می کردم شاید این تعداد ده برابر هم می شد خیلی از این کسانی که این مطالب وبه عبارتی این اراجیف را نوشته اند مثل اینکه مصاحبه به نفعشان بود وخوش به حالشان شده است اینجا ایران است همین چند هفته پیش یک لیست منتشر شد که اسامی صد نفر از کسانی که غیر قانونی در حال تبدیل شدن به اعضای هیئت علمی یک دانشگاه بودند. شاید باور نکنید چند تا از ان افراد دوستان من بودند یعنمی ما با هم رفتیم ومصاحبه در ان دانشگاه شرکت کردیم انها رتبه شان چند برابر من بود من خیلی به ان رشته علاقه داشتم البته هیچکدام از ما در ان زمان مقاله ای نداشتیم ولی من دو مقاله از پایان در اورده بودم که هر دو در مرحله داوری بودند و من رتبه ام بین همه ان افراد بالا ترین بود ونفر اول بودم لازم به ذکر است با این که رشته ما انسانی بود من خودم استاد بر نامه نویس ام وحتی برنامه نویسی تدریس می کنم یعنی یک متخصص شبیه سازی وبرنامه نویسی که شاید در رشته های علوم انسانی کمتر… ادامه نظر»

phdmech93
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  صالح صدر

چقد توهین در یک نظر شما بود!!!!شمایی که دم میزنید از دکتر شدن اول یاد بگیر که به بقیه توهین نکنی.ترجیح میدهم دیگه حرفی نزنم شمام ندونسته درباره بقیه اظهار نظر نکن.

عسل
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

سطل ماست و سوپر مارکت؟! این شیوه صحیح نقد کردن یک داوطلب دکتری ست؟ واقعا که !

حسین
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ب٫ظ

دوست عزیز که هی می گی دنیا این جوریه یا اونجوریه. سیستم اموزشی ایران با خارج مقایسه می کنی . جدیدا یادت رفته (اسم نمی برم) گفتن تعداد زیادی رو با پارتی هیئت علمی کردن

رها
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

آقا حسین دمت گرم

امید
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۳۰ ب٫ظ

با سلام دوستان عزیز.اولا یه چیزی رو فراموش نکنید و او اینه که هرکاری بکنید باز هم همه چی سلیقه ای هست.ولی باید به این نکته توجه داشت که میانگین هر دو روش ارزیابی درسته.از جهتی هماهنگی استاد با دانشجو اینده خیلی مهمه و همچنین شرایط پذیرش دانشجو باید قزبال گری بشه.اما این کار بیشتر شبیه یه کار نشدنی چون ما عادت نداریم به سیلیقه هم احترام بذاریم.اما چیزی که الان واضحه این بیرون برای نه دکتر بدون فعالیت پژوهشی و نه دکتر با امنحان غربالگری فرش قرمزی پهن نیست.به نظر من باید کیفیت سالاری مدنظر باشه.توی دنیا هم همین طوره.اول باید ظرفیت ها به شرایط اول برگرده بعد یه مرجع خوب بر نظارت مقالات به ضورت کارشناسی شده تعیین بشه و در نهایت امتحان غربال گرب با اصول واقعی یه امتحان برگزار بشه نه این امتحان دربه داغونی که واقعا هیچ اصول کارشناسی نداره زبان بدون نمره منفی استعداد تحصیلی و سوالات غیر کارشناسی.در نهایت یادتون باشه یه بام دو هوا نمیشه…..

امین
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۸:۰۵ ب٫ظ

اکثر کسانی که موافق آزمون هستند و مخالف مصاحبه، بیشتر به دنبال این هستند که بدون زحمت و تلاش چندین ساله و با دو سه ماه درس خوندن دکتری قبول بشن
من سلیقه ای بدون مصاحبه رو رد نمی کنم ولی اصلا قبول ندارم اساتید بی منطق دانشجو ها رو انتخاب می کنن
دانشجوی دکتری حیثیت یک استاد هست
هر چه دانشجو هاش قوی تر باشند به نفعش هست من نمی تونم قبول کنم که اساتید طوری باشند که دانشجوهای بیسواد خودشون رو به دانشجو هایی که رزومه ی خوبی دارند و نمی شناسند ترجیح بدند
آزمون تستی از اساس اشتباه است ولی مصاحبه چیزی هست که تمام دنیا بر اساس اون عمل میکنن
امیدوارم هرچه زودتر این آزمون مزخرف برداشته شه

آذر
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  امین

حرفتون کاملا درسته. صد در صد موافق هستم.

phdmech93
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آذر

واقعا حرفتون درسته

ایران اسلامی
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  آذر

حرفتونو اصلا قبول ندارم….اگه مملت ما پیشرفتش کنده مل همین جور ساده انگاری هاست……اگه میخوای دکتری قبول شی باید دود چراغ بخوری داداش…دیگه نگو آزمونش مزخرفه…پایتو قوی کن…

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  امین

این حرف که دانشجوی خوب حیثیت یک استاد هست به نوعی این رو میرسونه که شما قبول داری استاد در قضیه پذیرش دکتری مهمتره و دانشجو مثل کالایی هست که باید در خدمت حیثیت استاد باشه… !! از اون گذشته، استادی که خودش از سواد کافی برخوردار نیست چطور؟!! همچین استادی بنظرتون دنبال دانشجوی نخبه هست یا دانشجویی که کاری به کار استاد بیسوادش نداشته باشه؟!!
از طرفی داوطلبی که قراره از سد استادای خوب بگذره براحتی میتونه از پس چندتا تست هم بربیاد. پس اونایی که از چندتا تست میترسن لابد خودشون رو در حد این تست ها نمیدونن و تنها شانس خودشون رو مصاحبه میدونن و صحبت اینکه همه جای دنیا فلان هست و اینها هم در جایی که بقیه چیزا مثل بقیه دنیا نیست بیهوده بنظر میاد. مگه همه اونایی که اینروزا دم از دانشگاه خوب خوندن میزنن و به روال تستی بودن کنکور گله دارند با چه روشی به اینجا رسیدن؟!!! غیر از اینه که با همین چندتا تست تو دانشگاههای مختلف وارد شدن؟
.
.
“”” پس اگه کنکور رو قبول نداریم نباید خودمون و وضعیت الانمون رو قبول داشته باشیم که با چندتا تست، شده ایم تافتگان جدا بافته از باقی افراد جامعه!!””””

phdmech93
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

نه من درس خوندن برای کنکور و تست زنی عمر هدر کردن میدونم البته با توهین های یسری دوستان بحث کردن تو این صفحه رو هم.وقتی میشه تو چهار ماه یک کار بین المللی رو به بهترین نحو جواب گرفت بازی با تست و راه های تست زنی چی به سواد من اضافه میکنه؟؟یا در پیشرفت علم چه کمکی میکنه؟؟نه من نه کنکور کارشناسی دادم نه ارشد همشو با ثبت اختراع بالا اومدم سال دیگه هم درصدهای همه ی دوستان رو خواهیم دید

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

خب این خوبه و نشون میده برای کسانی که واقعا اهل پژوهش هستند ارزش قائلند و ظلمی با کنکور بهشون نمیشه
امیدوارم همینطور موفقیتهاتون ادامه دار باشه دوست عزیز

تربیت مدرسی آینده
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

من با پیرمرد موافقم
آفرین پیرمرد

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۴۹ ب٫ظ

ممنونم تربیت مدرس آینده عزیز

امین
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

جناب پیرمرد
فرض کنید دو تا دانشجو برای یک استاد مد نظر هستش
اولی دانشجوی خودش که ضعیف و بدون رزومه هشتش
و دومی یه دانشجوی خوب و رزمومه قوی و مربوط به یه دانشگاه دیگه
طبق حرف شما اون استاد اولی رو بر می داره؟
بعد اگه دومی رو برداره اون کالایی هست در جهت حیثیت استاد

بابا یه ذره واقع بین باشید تو رو خدا
هرچی باشه شما یه چیزی ازش در میارید
من نمی دونم چطوری به این آزمون که کاملا غیر استاندارد است دل بستید و فکر کردید اگه یه تست بیشتر بزنید از کسی که جند سال تلاش کرده و رزمه خوبی داره بهترید
چه ارتباطی بین حفظ کردن چنتا فرمول با عملکرد پژوهشی انسان ها وجود داره؟
واقعا نشون میده که می خواهید ضعف و سهل انگاری چند ساله رو با دو ماه درس خوندن حل کنید

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  امین

بحث حیثیت استاد بودن دانشجو حرف شما بود نه بنده کمی دقت کنید!!!نکنه نظر خودتون رو نخوندین:)
آقای امین یک سوال دارم ازتون:
شما با چه روش گزینشی به جایگاهی که هستین رسیدین؟!!
شما برا ورود به دوره ی کارشناسی و یا ارشد مصاحبه داشتین؟!!
اگه کنکور ظلم هست و حق خیلیها پامال میشه فکر نمیکنی همه اونایی که پشت کنکوری موندن که ما ازش رد شدیم باید شاکی اصلی داستان کنکور باشن نه امثال ما؟!!!
فکر نمیکنین با نظریه ای که مبنی بر ناعادلانه بودن کنکور دارین به این مرحله رسیدین؟!، طی دو مرحله کنکوری که پشت سر گذاشتین
امین جان من دوماه که سهله، یکساعت هم حوصله ی درس خوندن برا کنکور رو نداشتم و ندارم!! اتفاقا کسی که ضعف و سهل انگاری چندساله داشته باید دست به دامن مقالات بی محتوا بشه. وگرنه کسی که طی ۶ سال دوره ی کارشناسی و ارشد چیزی از درسها و کتابها یادگرفته باشه نیازی به خوندن حتی دوماه هم نداره.
از اون گذشته البته پیدا نمیشه ولی اگه پیدا بشه کسی که طی دوماه همه دروس کارشناسی و ارشد رو بخونه و بفهمه و خوب تست یزنه باید بهش گفت نابغه!!!
در ارتباط با کارهای پژوهشی برتر و دانشجوهای خوب هم سازمان سنجش سهمیه خوبی برای استعداد درخشان قائل شده که واقعا راهکار مناسبیه برا عادلانه بودن کنکور

سعید
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  امین

آقا امین اگر واقعا” علم و دانش در ایران برای جذب دکتری ملاک بود ، حرف شما درست بود.اما به ولله من با چشمهای خودم دیدم یکی از اساتید مطرح کشور که بقال ها هم دیگه می شناسندش مدیر گروه دانشگاه ما را که اتفاقا” اون هم برای مصاحبه آمده بود را به کناری کشید و ۵ دقیقه قبل از مصاحبه داشت بهش خط میداد که من این را می پرسم و شما اینطور جواب بده!!!! چون اون آقای دکتر چند سال در آن دانشگاه تدریس میکرد. این را چی میگیییی عزیزم!!!

شادی
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۴۶ ب٫ظ

دوستان من دانشجوی دکتری امسال توی یکی از دانشگاههای تهران هستم.
به همتون این رو میگم که با همین شیوه که سال ۹۲ و انشالا ۹۳ برگزار خواهد شد هم باز ملاک دانشگاههای خوب شایسته سالاری هست و من و همه هم دوره ای هام رزومه های خوبی داریم.ولی در مورد دانشگاههای متوسط و کمی پایین با توجه به اینکه ظرفیت بالا رفته افراد با رزومه کمتر هم شانس قبولی دارند و حتی اگر مدل کنکور دکتری هم عوض بشه میشه قبول شد.در مورد رشته خودمون(مهندسی مواد) هم اینو می گم که سوالات با وجود اینکه تستی بود کاملا مفهومی بود و اگر کسی مفهوم را نگرفته بود نمیتونست جواب بده.البته رشته با رشته فرق داره شاید در مورد بعضی رشته ها واقعا آزمون تستی جواب نده.
به هرحال با افزایش ظرفیت ها زیاد نگران نباشین.

عرفان 92
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۵:۳۷ ب٫ظ

اینکه با یک آزمون تستی یک روزه یک نفر به عنوان دانشجوی دکتری پذیرفته شود کار بسیار غلطی است به دلایل زیر: ۱- استاد دز یک فیلد تمایل به انجام پژوهش دارد، آیا نباید توانایی داوطلب رو برای انجام اون بخش بسنجد؟! آیا لزوما ۴ تا کتاب خوندن و ۴۰-۵۰% تست های اون درس رو زدن توانایی داوطلب رو نشون می ده؟ ۲- سوابق دانشجو یک معیار خوب برای اساتید جهت آینده است. یک دانشجوی دکتری روزانه حداقل ۱۰۰ میلیون هزینه برای دولت دارد، حالا یک نفر که یک ماه درس خونده و امتحان داده و قبول شده توانایی انجام کار پژوهشی رو (اصلا حالشو!) داره یا نداره؟ به عنوان مثال در دانشگاه من (شریف) و رشته من بودند افرادی که در مقطع ارشد با رزومه ضعیف پذیرفته شدند و اکثرشون در انجام پایان نامه و پاس کردن دروس به مشکل خوردند!!! ۳- استاد وقتی دانشجوی دکتری می گیره هدفش پیشبرد اهداف پژوهشی هست (مقاله، پروژه و …) پس دوستانی که می گن استاد پارتی بازی می کنه و از این حرفا سخت در اشتباهند چون یه استاد هیچ وقت با آبروی خودش بازی نمی کنه با گرفتن یک دانشچوی ضعیف! ۴- اخلاق دانشجو و نظم در کارهای پژوهشی برای استاد بسیار مهم هست. که این موضوع فقط در جلسه مصاحبه قابل دریافت هست. در کل معنای عدالت آزمون نیست!!! چه بسا دانشجویی که دارای قوه تحلیل قوی برخوردار هست ولی توانایی تست زنی نداره!!! دیدن یک سری دوستان نوشته اند تعداد زیادی نخبه از ادامه تحصیل محروم می شوند… ادامه نظر»

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۳:۵۳ ب٫ظ

در پسِ تصمیمات( تحمیلات!) رنگارنگ سازمان سنجش،ای کاش حکایت ما حکایت این فیلم نشود!
فیلمنامه” هوش کثیف!” نوشته پیرمرد…
با نقش آفرینی…”براد وانتی” و “اینجلینا”
براد وانتی: بدو بدو…پیاز اعلا…سیب زمینی…هویج…هرکدوم ۳کیلو هزار(قبل از تورم)
اینجلینا: آی وانتی وایسااا… وانتی…
براد وانتی: چی میخواین خانم؟
اینجلینا: ۳کیلو سیب زمینی لطفا، فقط اجازه بدید سوا کنما
براد وانتی: همش اع ع ع لاست! بذار رو ترازو…چندتا دیگه بندازم بشه ۳ کیلو…
اینجلینا: ااا آقا این چندتا دونه که انداختی تو پلاستیک که مدرک دکتری ست قاطی شد با سیب زمینیا!!من سیب زمینی خواستما!!!
براد وانتی: آخ ببخشید خانم البته قیمیتش یکیه ها اصلا میخواید همونا رو ببرید، تازه تز شون دفاع شده با نمره عالی! تو خورشتی چیزی مصرف میشه بالاخره!
اینجلینا:آره بذارید باشه… هویج چند بود راستی؟…

تربیت مدرسی آینده
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۳۸ ب٫ظ

خیـــــــلی با مزه بود :)

مریم
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۳:۰۲ ب٫ظ

آخه این نشد که.باور کنین حتی تو دوره ارشدم کارشون اشتباهه که شاگرد اولو بدون کنکور برمیداران.من خودم لیسانسمو کتابداری دانشگاه تهران خوندم تو گروه ما شاگرد دوم با اساتید خیلی صمیمی بود با اینکه فقط باید یه نفر بدون کنکور میگرفتن اما چون رفیق مدیر گروه و اساتید بود الان مدرک فوق تو جیبشه.دکتریم مثل این

الکترونیک
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام
منم مخالفم.

whine
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۱۵ ب٫ظ

همون شیوه اولیه بهتره ولی اساتید ناظر بذارن براش.. یعنی هرتی پرتی نباشه.. از استادای دانشگاهای مختلف دعوت کنن…

الکتروشیمی
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۰۴ ب٫ظ

دوستان عزیز
من چند کامنت پایین تر ۱نظر دادم فک کنم همه خوششون بیاد
لطفا بیاین نظراتتون رو بدید شاید اصلاح ترش کردیم و به گوش مسیولین رسید و هرکس به حق واقعیش رسید

سارا
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

عجب تصمیمی من موافق نیستم. تو رو خدا دست این دانشجوهایی که از نطر علمی در حد پایین و دست به دامن مقالات فقط میشن و با پارتی اساتید اومدن بالا رو از دانشگاه کوتاه کنید!!
یه سوال علمی رو بلد نیستند اونوقت با چمدان مقالات میرن مصاحبه.
ممنونم از مدیریت سایت بابت این مطالب

احسان
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

آقای توفیقی

دمت گرم. کاملا موافقم. دست این دانشجوهایی رو که شب امتحانین و حافظ کل کتاب از دانشگاه کوتاه کن!فقط کاش تاثیر زبان رو بیشتر می کردی تا همه می فهمیدن دانشجوی دکتری که زبان بین المللی رو مسلط نباشه یعنی خجالت!

samira
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

اتفاقا سؤالهای کنکور طوری طرح میشن که کاملا مفهومی هستن و اگه کسی حفظ کنه از عهده شون بر نمیاد. شما تنبلیت میکنه درس بخونی چرا از سؤالها ایراد میگیری.

آسمان
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

شما اگه تونستی با شب امتحان خوندن و حفظ کردن کل کتاب رتبه خوب بیاری اونوقت بیا من بهت جایزه میدم….

فکر کردی هر مقاله ای رو قبول دارن…

ولی زبان باید نمره منفیش برداشته شه.

شادی
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

والله کنکور دکترایی که ما دادیم و الحمدلله قبول شدیم خیلیم مفهومی بود.خود استادا هم رتبه های خوبو قبول داشتن.حالا شما چی میگید من نمیفهم!!!!!

واقعا متاسفم
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۴۵ ق٫ظ

متاسفم اینجا کسایی که به نوعی تعداد مقالاتشون زیاده و هی نوشتن و نوشتن و نوشتن، معترضند!!
چرا چون تو ازمون دادن مشکل دارن!
بهتره حتی روند بررسی مقالات بره زیر نظر وزرات علوم و اونجا بررسی بشه زیر نظر کمیته ای متشکل از اساتید برجسته هر گروه
اونوقت معلوم میشه که دیگه نور چشمی ها چند مرده حلاجند!!!!

phdmech93
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ب٫ظ

یکی از مخالفان من هستم که واسه پایان نامم جون کندم اگه قرار بود تاثیری نداشته باشه باید از ترم یک به ما میگفتن که با زهم مثل دوران مدرسه درس بخونیم از دو تا مقاله ای که فرستادم هیچکدوم هنوز جوابش نیومده اما انقد به کاری و زحمتی که تو دو سال انجام دادم مطمئنم که میگم مصاحبه باشه تا من هم بدون پارتی و بدون مقاله ی آبکی برم بالا

آسمان به Phmech93
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

ببین دوست عزیز

مصاحبه خوبه ولی به شرطی که توقع مقاله نداشته باشن برای اینکه خودتم وضعیت پذیرش ها رو میدونی… و خودت منتظر جوابی…

مصاحبه باشه،سوالات علمی تا دلشون میخواد بپرسن،زبان بپرسن ولی مقاله زیاد نخوان و وجدانشون رو قاضی کنن و سلیقه ای دانشجو بر ندارن…

منصف باش دکترای مکانیک آینده!!

phdmech93
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۵۹ ب٫ظ

شمام اگه مثل من بخاطر پایان نامه انقد بدبختی میکشیدین شش ترمه میشدین و بعضی ها راحت پایان نامه و رزومه میخریدن حتما خواستار یک فیلتر پذیرش برای پابان نامه بودین دو سال عمر من بازیچه تصمیماتی میشه که هر روز قراره عوض بشه؟؟این انصافه؟؟

phdmech93
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۳۲ ق٫ظ

دوست عزیز که موافق آزمونی من ی مثال واضح میزنم آزمون پارسال یکی از دوستان من زبانش افتضاح بود همرو یک گزینه زد درصدش شد ۳۵ اونوقت رتبه ی یک مواد تافل داشتن زبانو ۴۵ زدن اختلافشون زیر ۱۰% است اما سواد زبانیشون چی؟؟جو آزمون آدمو اذیت میکنه استرس میده جدای از اینکه شوالات استاندارد نیست و ملت شیوه تست زنی یاد میگیرن بجا درس خوندن و کار وتلاش.این شیوه غربالگیری نشان دهنده ی سواده؟؟

آذر
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

” به نوعی تعداد مقالاتشون زیاده” ؟؟؟

ببخشید برای دکتری باید کتاب حفظ کنی یا مقاله بنویسی؟ کدوم راحت تره؟ معلومه اولی! خدا رو شکر که اینجا هم کسی از راحتی بدش نمیاد!!!!!!

Yazdan
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۶:۲۰ ق٫ظ

هر عقل سلیم این تصمیم وزارت علوم رو کاملا غیر معقول می دونه، خدا خودشون عاقبت مون رو به خیر کنند

کورش زارع
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۰:۲۹ ق٫ظ

بنده با افزایش اختیارات دانشگاه ها مخالفم.

Prcn
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۴۱ ب٫ظ

دوستانی که طرفدار افزایش اختیار دانشگاهها و اساتید هستن مثل اینکه یادشون رفته اینجا ایران است و با بقیه کشورها در تمامی زمینه ها فرق داره !!!!!
پارتی بازی حرف اول و آخر و در مصاحبه های فرمالیته میزنه و به تنها چیزی که در مصاحبه ها توجه نمیشه سواد علمی دانشجو و تعداد مقالاته!!!!!!
بهترین راه برگزاری آزمون دکتری به صورت کاملا متمرکز و حذف مصاحبه های فرمالیته است چون تا وقتی مصاحبه باشه پارتی بازی و حق کشی و اعمال سلیقه اساتید و ورود نور چشمی ها هم ادامه خواهد داشت!!!!!

کیانوش
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Prcn

دقیقا !! ۱۰۰ درصد موافقم
دوستان فکر میکنند سیستم کار ایران مثل بقیه کشورهاست
اینجا تا پارتی نباشه نمیری بالا
کمااینکه خیلی از فارغ التحصیلهای دکتری در سال ۹۰ و قبلش همینجوری رفتن بالا!!

زهرا
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۱۸ ب٫ظ

من رتبه کتبی ۳۲ و نمره مصاحبه ۲۰ بهم دادند اونوقت میگفتند نمره کتبی ملاکه من فهمیدم پارتی از هرچی مهم تره من رو انداختن دهاقان اصفهان اونوقت همه تهران مرکزرتبه کتبی ۵۰ به بالا دارندوازشهرستان میان من ازتهران بایدبرم دهاقان اصفهان این عدالته اگه امسال این قانون تصویب بشه پس فقط پارتی بازی مهمه وبایددنبال پارتی بودتاسطح علمی.

زهرا
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۱۴ ب٫ظ

من امسال قبول شدم رتبه کتبی ۳۲ ونمره مصاحبه ۲۰ انداختند من رو دهاقان اصفهان ببنید چقدر بی عدالتی هست اونوقت همه اونایی که تهران مرکز قبول شدند رتبه ۵۰ به بالا هستندخیلی با پارتی بازی نمره مصاحبه دادند.اونوقت میگفتند آزمون کتبی ملاکه فهمیدیم پارتی از هرچی مهم تره انگار.

شاهین
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۱۰ ب٫ظ

کلید آزمون دکتری (به سازمان سنجش و داوطلبان) احترام به منظور بهبود نحوه مصاحبه دکتری دانشگاه های دولتی پیشنهاد ذیل به حضورتان تقدیم می گردد خواهشمند است درصورت صلاح دید و منطقی بودن طرح اقدامات لازم را در این باره مبذول فرمایید. در هر رشته شما حد نصاب تعیین کنید. مثلا اگر در رشته ای ۱۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد شما ۳۰ نفر را مجاز به انتخاب رشته یا دانشگاه کنید. بعد بر حسب انتخاب رشته ای که متقاضیان انجام داده اند بر حسب نمره کتبی آزمون هر نفر را فقط به یک دانشگاه معرفی کنید در نتیجه تمامی مجاز شده ها به مصاحبه دعوت شوند بعد از انجام مصاحبه ها نمرات مصاحبه هر شخص از سوی دانشگاه ها به سازمان ارسال می شود و سازمان سنجش بر حسب نمره مصاحبه ارسالی و نمره آزمون کتبی از طریق سیستم و بر حسب انتخاب رشته انجام شده توسط داوطلب نفرات قبول شده نهایی را اعلام نماید. مزایا ۱- دست دانشگاهها از گزینش شخصی و سلیقه ای کاملا کوتاه می شود چون داوطلب فقط یک بار به مصاحبه می رود و استاد نمی داند که داوطلب مراجعه کننده چه انتخاب هایی داشته است و احتمال قبولی شخص در دانشگاه مذکور فقط ۳۰ درصد می باشد ۲- هزینه چند بار مراجعه به دانشگاهها برای مصاحبه و هزینه مصاحبه کمتر می شود و از روند مصاحبه های تکراری و موازی کاری و سلیقه ای کاملا کاسته می شود ۳- عدالت در گزینش افراد لایق و پژوهشگر بیشتر رعایت می شود و از سلیقه گرایی… ادامه نظر»

الکتروشیمی
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

ا نظر هم به نظرات شما اضافه کنم
اونم اینکه واسه هر رشته گرایشی چند گروه علمی از اساتید که در اون اساتید تمام دانشگاه ها هستن رو برای مصاحبه تعین کنن، دانشج بعد از آورنن حد نصاب نمره ی کتبی به مصاحبه بره و اصلا مشخص نباشه این دانشجو کدوم شهرها رو میخواد انتخاب کنه، بعد نمره ی کتبی و مصاحبه جمع بشه و رتبه نهایی اعلام بشه بعد دانشجو انتخاب رشته کنه و ۱جا قبول نهایی بشه.
با این کار جای هیچ پارتی بازی نیست، و مصاحبه و کارهای پژوهشی فرد هم تاثیر گذار هست که حق دانشجویان زحمت کش ضایع نشه، دیگه هر دانشجو هم نیاز نیست به ۵دانشگه در سرتاسر ایران سفر کنه! و از همه مهمتر تمامی متقاضیان توسط افرادعلمی یکسانی مصاحبه میشوند که این افراد علمی و اساتید هیچ اطلاعی از اینکه این دانشجو درنهایت چه رتبه ای خواهد آورد و چه دانشگاهی را انتخاب خواهد کرد ندارند!!! و اساتید فقط براساس توانایی علمی دانشجو به او نمره مصاحبه میدهند نه براساس پارتی و …

شاهین
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  الکتروشیمی

کاملا موافقم

امین
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

واقعا بی منطق هستش
چظوری ممکنه هرکسی فقط حق داشته باشه شانشسو فقط برای یک دانشگاه امتحان کنه
این روش عملی نیست اصلا

امین
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۰۷ ب٫ظ

با سلام
لطفا در خصوص اعلام نتایج دکتری پردیس دانشگاه علم و صنعت اطلاع رسانی و پیگیری نمایید
بیش از یک ماه از زمان اعلام نتایج اولیه می گذرد اما هنوز نتایج قطعی اعلام نشده است ؟
و در این خصوص پاسخگو هم نیستند
با تشکر

M.T
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۰۳ ب٫ظ

منم با اعتراض اینترنتی بر روند پارتی بازی موافقم

مرتضی(تربیت مدرس)
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۰۴ ب٫ظ

من دانشجوی ارشدم پس از همین ترم باید شروع کنم وای من چند بار مدیر گروه و دیدم یادم رفته بهش سلام کنم فکر کنم همین موضوع رو کینه کنه دکتری ردم کنه!!!!!!

مرصا
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

بجای پاچه خواری درس بخون آقا مرتضی. مدیر گروه هم مثل بقیه عمر کاری اش کوتاهه. یه سیب تا زمین بیفته هزار تا چرخ می خوره. شایدتا زمانی که شما فارغ التحصیل بشی اون عوض بشه!!! از طرفی اگر رشته شما با مدیر گروهت یکی نیست برای چی توی مصاحبه از اون می ترسی؟ خودت باش، ناسلامتی مردی ها!!!

الهه
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱:۰۶ ب٫ظ

واقعا متأسفم واسه خودم که ۱۷ سال درس خوندمو ،اما با این اوصاف دیگه هیچ امیدی واسه ادامه دادن واسم نذاشتن …..باید امتحان در حد تلاش ادما باشه، در حد علمشون باشه ، نه در حد و توان پارتی هاشون …..با این اوصاف دانشگاها ، فقط واسه ی عده خواصه ……….

سعید
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

بچه ها به فکر دکترای داخل ایران نباشین چرا اعصابتونو خرد می کنین
خواهرمن برادر من برو خارج از کشور بخون حداقل حقوق که بهت می دن
خدا شاهده پارتی بازیه اصلا فکر من و تو که نیستن فکر نور چشمی ها هستن

شهرسازی somayeh
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

باهاتون موافقم.

گلناز
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

شماهایی که میگید مصاحبه خوبه اگه یه سال مثل من با رتبه عالی و رزومه خوب قبولتون نکنند اونوقت میفهمید مصاحبه بدون پارتی یعنی چی من ۸ سال بعد فارغ التحصیلی ارشدم کنکور دادم در حالیکه این چند سال تو یه مرکز تحقیقاتی کار کردم و رزومه قابل قبولی داشتم با رتبه ۱۸ در حالیکه ۶۰ تا ظرفیت روزانه داشت رشتمون جایی قبول نشدم چون استادها دانشجویی رو که میشناختن به من ترجیح دادن

کیانا
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  گلناز

!!!!! خیلی متاسفم. واقعا ناراحت کننده است.

گلناز
مهر ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  کیانا

مرسی عزیزم از همدردیت اما ناراحت کننده تر اینه من با وجود تاهل و کارمند بودن و بچه کوچیک پارسال ۶ ماه وقت گذاشتم اما امسال دیگه نمیتونم از خونوادم بزنم خصوصا که بچم کلاس اوله
نمیدونم واقعا اما من هیچ وقت این ناحقی رو نمیبخشم ناحقیی که شاید باعث بشه برای همیشه از دکترا خداحافظی کنم

امین
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  گلناز

هرکسی فکر می کنه رزومه ش خوبه
باید نسبی نگاه کنی دوست گرامی

گلناز
مهر ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  امین

حق با شماست اما رزومه من نسبت به بقیه خوب بود دوتا مقاله علمی پژوهشی، ۸ تا مقاله کنفرانسی ۳ تا طرح پژوهشی گزارش نهایی و سالانه طرح پژوهشی حدود ۱۰ دوره آموزشی مرتبط با رشته ام رتبه اولی فوق لیسانسم از تربیت مدرس و یه چندتا مورد دیگه که کم اهمیت تر بودند به نظرتون واقعا با توجه به رتبه خوبم اینا کفایت نمیکرد؟

دکتر 93
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

جناب مدیر سایت که نوشته ای خبر بد دکتری از راه رسید: من میخوام بدونم که جنابعالی چقدر در مورد دکتری اطلاع دارید؟ مگر میشود با زدن چند تست یک نفر دانشجوی دکتری شود؟ دانشجوی دکتری یعنی ِپِژوهش محور یعنی کسی که تو آزمایشگاه کار کنه/تحقیق یاد بگیره/ بتونه نظر بده/ دکتری که دیگه کارشناسی و ارشد نیست با تست زدن وارد بشی. البته من خودم مخالف سرسخت اعمال سلیقه برخی اساتید در مرحله مصاحبه و پذیرش دانشجو با اساس سلیقه شخصی هستم.
منتظر درج نظر خود در سایت شما می باشم

ما هم با مصاحبه ای که شما می فرمایید مشکلی نداریم. اما باید با توجه به وضعیت فعلی مصاحبه دانشگاه ها تصمیم گرفت.
به هر حال آزمون کتبی هم می تواند تخصصی تر و ممیزتر باشد و اعمال سلیقه هم در آن کمتر است.

امین
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر 93

آفرین به دیدگاه شما
آزمون کتبی برای دکتری کاملا بی معنی هستش

pesare irani
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام دوستان
با طرح جمع آوری طومار اینترنتی علیه این تصمیم غیر منطقی موافقید آیا؟

هر کی موافقه اعلام کنه تا ببینیم چند نفریم

m
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

سلام
من هستم

مسعود
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  m

من و خیلی از دوستانم هستیم.

کیانوش
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

منم هستم تعداد ی از همکلاسیهام هم هستن

آسمان
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

Agree

لیلی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

موافقم

سارا(فیزیولوژی گیاهی)
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

مخالفم

عسل
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

مخالفم.

بهروز به simin
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۳۴ ق٫ظ

شدیدا موافقم.

صابر
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

سلام منم هستم

تورج
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

من و ۱۱ نفر از دوستانم هم هستیم

گلناز
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

منم هستم

مریم
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

منم هستم

حمیده- شیمی معدنی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

موافقم

تربیت مدرسی آینده
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

موافقم

صبا
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۹:۵۲ ب٫ظ

سلام
منم

Hesam
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

سلام
منم هستم
رتبه ۶ من شد ١۶!

علی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

حتما

الهام
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

منم هستم

somayeh
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

سلام دوستان
من دانشجو دکتری هستم ولی باهاتون کاملا موافق و همراهم. :)

کوروش
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  somayeh

منم با این طرح وزارت علوم مخالفم و یک طرح برای برگزاری ازمون دارم. به نظر من بهتر است که آزمون کتبی رو سازمان سنجش برگزار کنه و مدارک علمی – پژوهشیمون رو هم برای سازمان سنجش یا وزارت علوم بفرستیم و یکه کمیته متشکل از چند استاد از هر رشته بطور رندم انتخاب بشه و اونها مدارک رو بررسی کنن و نمره بدن…….

ساحل
مهر ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  کوروش

این دیگه یعنی فاجعه! یعنی خدمت به کسایی که بهشون پول میدی مقاله تحویل میگیری. سازمان سنجش مگه میتونه این همه مقاله رو درست ارزیابی کنه بفهمه مال کی حاصل تلاش چندین ماهس مال کی از این کیلوییاس که بیرون میفروشن؟ باز سر جلسه مصاحبه استاد متخصص در اون فیلد یه سؤال میپرسه میفهمه طرف چی کارس. تو رو خدا این چیزارو دیگه مطرح نکنین. چرا باید اینقدر خودمونو پشت کاغذا قایم کنیم.

سودابه
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  pesare irani

کاملا موافقم

کیانا
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  pesare irani

موافقم

مستر جان بی واتسون J B watson نامبِر وان کنکور 93
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  pesare irani

موافقم

سرافیما
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

مخالفم

fatemeh-math
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

منم هستم

سولماز
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

منم هستم موافقم

sevil
مهر ۲۶, ۱۳۹۲ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  pesare irani

موافقم

darya
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

به نظر من هر دو روش مشکل داره اما روش تست از همه بدتره چون ملاک سنجش درستی نیست اما راه ساده تری از تشریحی هست . در تشریحی و واگذار کردن به دانشگاهها فقط دست استادارو برای پارتی بازی باز نگه می دارند. کلا معیار پذیرش دانشجوی دکتری در سیستم مشکل داره.

سارا
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  darya

موافقم

Reza
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  darya

کاملا موافقم

رویا
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

با سلام
واقعیت اینه با این سوالای غیر تخصصی اصلا عدالت از همون اول رفته زیر سوال.تصور بفرمایید پارسال از یک درس اصلی تخصصی رشته ما فقط ۲ سوال داده بودن.اگر این امتحان واقعا قدرت غربالگری داشت مشکلی نبود با یک برنامه ریزی صحیح میشد قبول شد.ولی الان چی واقعا تو این سه سال اینقدری که شانس مهم شده چیز دیگه ای نقش نداره.چرا تعداد دعوت شده ها به مصاحبه اینقدر کمه که عملا رزومه هیچ نقشی نداره.همین درس زبان اگر مهمه چرا نمره منفی را برداشتن ؟اگر مهم نیست چرا حذفش نکردن؟این آزمون رقابته در این رقابت که نباید شانس دخیل باشه.البته در اینکه اساتیدی هستند که کم لطفی میکنن و آخرت خودشونو فدای روابط میکنن شکی نیست ولی این آزمون با همین سبک سوالا هم شده شانس و بخت و اقبال.

Reza
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

دقیقا رویا خانم
من وقتی رفتم مصاحبه با دیدن بعضی از افرادی که دعوت شده بودند کاملا سرخورده شدم و گفتم کاش اصلا قبول نمیشدم!!!
برای بیسوادها خیلی خوب شده!!!

کشاورزی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

راستی جدا از این حرفا یکی لطف کنه به من بی پارتی بگه که برا استعداد تحصیلی مزخرف چه کتابی بخونم؟ راستی مقالات همایش توی مصاحبه تأثیر داره؟یا پول حروم کردنه؟

تربیت مدرسی آینده
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  کشاورزی

دوست من فقط با چند تا مقاله همایشی فردوسی مشهد

قبول شد.

همایش های دانشگاه آزاد واسه سراسری اعتباری نداره.

دانشگاه هم فقط پول یک همایش رو می ده

کشاورزی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

سپاس دکتر آینده

کشاورزی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

خدا به داد من برسه که استاد راهنمام تو فاز پارتی باز نیست و با استاد کله گنده گروه هم دعوام شده!مصاحبه برام داره! امید قبولی توی دانشگاه شهرم نیست.

شادی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

افزایش اختیار یعنی دانشگاه امیرکبیر و مانند اون از سال آینده به جای ۰.۱ بدن ۰!!!!
دوستای عزیز رزومه تونو که می تونید از خیابان انقلاب قشنگ تکمیل کنید!!! بعدم امتحان جامع فرصتی برای نشون دادن توانایی هاتونو اونجا می بینمتون!!!

phdmech93
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

اون رزومه که شما میفرمایید با سوال تو روز مصاحبه تشخیص داده میشه پوچه یا حاصل زحمت و تلاشه

امین
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

آفرین خیلی عالی گفتی

ملتمس
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

شما رو بخدا مایی که دانشگاه ارشدمون دکترا نداره تازه داشتیم امیدوار به قبولی میشدیم نگین مصاحبه خوبه خیلی ظالمانه است

reza56
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۹:۳۹ ق٫ظ

با سلام
آزمون کتبی قطعا بهتر و عادلانه تره

مهدی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۹:۰۳ ق٫ظ

به نظر من کنکور اصلا معیار درستی برای غربالگری نیست . مصاحبه عادلانه بهتر از آزمون کتبی است

مسعود
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

دقیقا.

m
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

چــــــــــــــشم :))

ساحل
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۶:۴۵ ق٫ظ

خطاب به دوستانی که به سؤالات غیر استاندارد کنکور بیش از اساتید شایسته این مملکت اعتماد دارند. لطفاً با شنیدن این جور خبرها اینقدر جوگیر نشین که بخواین برای ریشه کن کردن ظلم و بی عدالتی در جامعه با طرح شکایت بردن به وزارت علوم یه عده دیگه مثل مارو بدبخت کنین که امتحان تستی گرفتن تو رشته مون از بزرگترین توهین هاییه که به ناچار داریم تحمل می کنیم. بله قبول دارم متاسفانه اساتیدی هستند که با پارتی بازی دانشجو میگیرن اما در مقابل اساتید دیگه ای هم هستند که ملاکشون سواد علمی دانشجو و قدرت تحلیل مسئله اونه و به مقاله های کیلویی و رزومه هایی که گاهی فقط در حد خط سیاه روی صفحه ارزش دارند، توجهی نمی کنند و با ارزیابی علمی دانشجو سر جلسه مصاحبه خلا کنکور منطقی رو پر می کنند. به جای این حرفا بیاین یه تلاشی کنیم تا روش سنجش در هر رشته بنا به جنس و ماهیتش انجام بشه. اینقدر برای همه رشته ها مثل هم تصمیمگیری نکنن و حالا که دارن به اساتید اعتماد می کنن لااقل بپرسن ببینن نظرشون در مورد روش درست ارزیابی سراسری چیه. چه اشکالی داره اگر رشته ها مثل اتحادیه های صنفی دسته بندی بشن و هرکدوم مستقلاً در مورد نحوه گزینش دانشجو تصمیمگیری کنن؟ اتفاقاً بعضی اساتید در رشته های فنی و علوم پایه از این گله دارن که روش کنونی باعث شده دانشجوهایی که بالا میان فقط دونده های خوبی شده باشند در حالی که تو دنیای علم گاهی لازمه بلد باشی قدم… ادامه نظر»

آسمان
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۷:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ساحل

باشه عزیزم

ملاک سواد دانشجو بشه

تا میخوان سوال علمی بپرسن

اما نه اینکه مقاله واسشون مهم باشه

یه دانشجو تو مملکت ما به سختی میتونه مقاله چاپ کنه

چه باید کنم
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ساحل

با این اوصاف پس تکلیف کسایی که به دلایل مهم نتونستن بعد از گذشتن چند سال از ارشدشون کار علمی انجام بدهند و بسیار علاقه مند به ادامه تحصیل هستند چی می شه یعنی نباید شانسی برای شروع دوباره داشته باشند؟ ابه هر حال آزمون های این طوری چه تستی تشریحی و به هر شکل دیگه ای برای اونا فرصت های مناسبیه که بتونن دوباره به زندگی علمیشون برگردن و در دوره دکترا به هر حال همه مجبورن و باید پژوهش کنند.

داوود
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ساحل

ملاک باید نظرو خرد جمعی باشه متاسفانه در عمل شاهد ظلم و تبعیض بسیار زیادی هستیمدر گزینش توسط اساتید

Reza
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

احسنت بر شما

eleheh
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۷:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ساحل

بسییار موافقم.سپاس

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ساحل

ساحل عزیز خواستی مشکلی رو حل کنی مشکلی اضافه کردی!!! خب آره هر استادی وجدانش رو زیر پا نمیذاره. با پیشنهادی که شما دادین آره باید یک کنکور هم برای تشخیص اساتید باوجدان از بی وجدان بذارن!!!مشکل همینه خب نمیشه!!
از طرفی شما که ما رو جوگیر خطاب فرمودین، مگر همین اساتید شایسته ای که شما ازش حرف میزنین همونهایی نیستند که این سوالات کنکور رو طراحی میکنند؟!!! پس اگه سوالات کنکور، به قول شما غیر استاندارده، باید به شایستگی این اساتید شک کرد!!! جوری مطالبتون رو عنوان کردید که انگار سوالات رو از کرات دیگه میارن؟!
اگر سوالات کنکور رو غیراستاندارد و اونها رو توهین میدونید به داوطلبان، باید بدونید که برترین اساتید مملکت که طراح اونها هستند این توهین رو به داوطلبان کردند!!! ( اگرچه نظر بنده اینه که نه استاندارد سوالات و نه اساتید به شدتی که شما ازش حرف زدید نیست)

رضا
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۱۶ ق٫ظ

این تغییر لازمه ی ورود به دکتری است. اعطای اختیار به سازمان سنجش برای ذیرش در مقطع دکتری اشتباه محضه چون شیوه ی برگزاری سوالات دکتری به صورت تستی نمی تونه بیان کننده ی توانائی دکتر های آینده باشه.

nsm
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۰:۳۲ ق٫ظ

سلام دوستان
من با تمام احترام به همه شما اما با نظر آقا محسن کاملا مخالفم. آزمون تشریحی معنی نداره شاید درباره رشته شخص شما اینطور باشه اما تو خیلی از رشته ها تشریحی معنی نداره چرا که تصحیح اون هم کاملا سلیقه ای میشه.
به نظر من آزمون تستی روش استانداردی هست اما لازمه که ضریب آزمون بیشتر از حال حاضر بشه و اعمال سلیقه اساتید کمتر به داوطلبان آسیب بزنه من رزومه خوبی دارم اما واقعا به چشم دیدم که اساتید وقتی از من شناخت ندارن حسابی روی من باز نمیکنن و ترجیح میدن دانشجوی چندین ساله خودشونو بگیرن. این خیلی غیر عادلانست.

هادی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۰:۲۱ ق٫ظ

چرا بیخود تیتر میزنی خبر بد، اتفاقا اونایکه واقعا باید دکترا بخونن خوشحال میشن، چون دکترا با حفظ کردن فرمول و کلاس تست رفتن و تست زدن شانسی به هیچ دردی نمی خوره، نه استاد ها از این وضعیت راضی هستن نه پژوهشگرای واقعی، حتما باید دکترا استاد محور و دانشگاه محور باشه مثل همه دنیا

Reza
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

دقیقا
هادی جان دمت گرم حرف دل منو زدی!!!
از این سیستم بیسواد پرور خسته شدم بخدا

دکتر آینده
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

به نظر میرسه قدم خوبی باشه چون مقطع دکتری باید دید پژوهشی بهش داشت فقط باید معیارهایی رو تدوین کرد جهت برقراری عدالت در بررسی رزومه ها و کار های پژوهشی و علمی و در کل مصاحبه

داوطلب
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

باسلام احترام اساتید و دانشگاهها بجای خود محفوظ، ولی دلیلی ندارد که ما یک معیار قطعی برای انتخاب نداشته باشیم. اگر ازمون کتبی نباشد قطعا محتویات ذهنی در انتخاب موثر خواهد بود و این یعنی تضییع حقوق کسانی که قبلا نمی شناسیم. بنابراین به نظر من بهتر است از عقب گرد صرف نظر و گامی به جلو برداشته شود.

محسن
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

آقایان و خانمها بیایید بپذیریم که : ۱) در هیچ جای جهان به سبک این ۳ سال گذشته در ایراندانشجویان دکتری انتخاب نمیشوند. ۲) دانشجوی دکتری در حین تحصیل و نیز بعد از آن باید نقش گسترش دهنده مرزهای علوم را بر عهده بگیرند . با چند تست چهار گزینه ای نمیتوان دانشجویان دکتری را با این سطح از دانش برگزید. ۳) دانشجوی دکتری باید تحلیل گر و چالش پذیر باشد. با تستهای کنکور دکتری این خصیصه قابل سنجش نیست. ۴) دانشجوی دکتری باید مسیر تحصیلش در طول تحصیل گذشته اش نشانگر ممارست در موضوع مورد علاقه اش باشد. درکنکور دکتری با توجه به پاسخ همان چند تست مثلا در رشته مدیریت متقاضی از رشته بازاریابی – تا استراتژیک و منابع انسانی و تولید و عملیات و… را به عنوان راهی مجاز برای ورود خود به دوره دکتری برمی گزیند که الزاما توانایی و تخصص و علاقه ممتد فرد نیست بلکه شانسی است که آن رامی آزماید.! ۵) واقعیت اینست که ما به دلیل چند بی نماز در مسجد را بسته ایم!! روش آزمون تشریحی که اتفاقا روش درست گزینش دانشجوی دکتری است را کنار گذاشته ایم ودکتری را وابسته به غربال گری گردیم که منطقی نیست. شما که قراراست مدیریت تکنولوژی بخوانید کدام قابلیت شما در کنکور دکتری فعلی سنجیده میشود.در روش تشریحی آزمون تخصصی بود که منطقی بود. سازمان سنجش بجای حذف آزمون تشریحی باید مصاحبه و مقالات را با روش استاندارد برای همه دانشجویان و دانشگاه ها ارزشیابی میکرد و نتیجه را براساس استاندار تعیین شده وزارت… ادامه نظر»

الهام
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اقا محسن سلام بهترین نظر را دادید و روش خوبی را پیشنهاد کردید اما کو گوش شنوا

شادی
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

دانشگاه آزاد هم آزمونش به صورت تستی هست اگر نمیدونید بدونید
در مورد پذیرش دکتری در جاهای دیگه دنیا هم اگر نمیدونید بدونید که فقط یک مدرک زبان می خواهد و اینکه یک پروپوزالی بنویسی که به مذاق استاد موردنظر خوش بیاد.همین!!!!!!!!!!!!
عدالت در برقراری آزمون یکسان برای همه است و اینکه این آزمون توسط یک جای خاص برگزار بشه.
وقتی هر دانشگاهی باسه خودش امتحان بگیره فقط هم کسانی رو که می خواد به مصاحبه دعوت میکنه و نهایت هم هرکسی قبول بشه از اول مورد تایید اساتید اون دانشگاه بوده.
من کاری به تستی یا تشریحی بودنش ندارم ولی آزمون باید برای همه یکسان باهش

سولان
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

واقعا روش درست آزمون کتبی هست که میتونه قدرت حل مسئله،قدرت تحلیل و سطح تسلط دانشجو رو ارزیابی کنه و نه امتحانی که تست باشه در مورد مصاحبه هم باید یک روند منطقی و قانونی اعمال بشه

سارا
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

موافقم

مرصا
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

من کاملا موافقم. انشاالله امسال همه قبول شیم. ولی این که برای مصاحبه بیشتر ارزش قایل بشن بهتره.

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

عزیزانی که موافق اختصاص سهم بیشتر به مصاحبه و اعمال سلیقه اساتید هستند و داشتن رزومه رو ملاک میدونن میتونن سری به خیابون انقلاب بزنن و با روال تهیه ی یک رزومه به قول بعضی ها علمی آشنا شن و ببینن که این کارهای به اصطلاح تحقیقاتی، توی اتاقهای کار بعضی سودجوها و با بستن قراردادهای رنگارنگ انجام میشه نه توی آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی. (البته هستند خیلی ها که متکی به تحقیق واقعی رزومه تهیه میکنند و خدای نکرده روی صحبتم با این عزیزان نیست)

مریم
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۹:۵۱ ق٫ظ

آفرین. دقیقا همینطوره

دکتر آرمان
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

سلام خسته نباشین من که نفهمیدم چی شد؟خیلی واضح نیس میشه دقیقتر بگین چی شده؟

دکتر آرمان
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر آرمان

فهمیدم به نظرم جفتش اشتباهه دوستان همه راست می گن نه با چندتا تست زدن میشه صلاحیت ورود به مقطع دکتری رو داشت و نه با مقالات! توی همین تهران خودمون چندصدجا رو می شناسم پول می گیرن و ظرف یه هفته مقاله آی اس آی و علمی پژوهشی میدن بهت. خیلی ها هم با روزی ۶ یا۷ساعت درس خوندن اونم دوماه یا یه ماه مونده به کنکور میشن خانم دکتر و آقای دکتر که اینم منصفانه نیست
باید دنبال راه سومی بود

سمیرا
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

با سلام
من سه ساله که کنکور دکتری نیمه متمرکز شرکت میکنم و در رشته من فقط به اندازه ظرفیت دانشگاه ها دعوت به مصاحبه میشن و من سه ساله که شاهدم خیلی از افراد توانمند به خاطر استاندارد نبودن آزمون و شرایط دعوت به مصاحبه حتی به مصاحبه دعوت نشدند. خیلی از هم رشته ایهای من به راحتی قبل از این پذیرش نیمه متمرکز در دانشگاههایی غیر از دانشگاه خودشان حتی دکتری قبول شدند. ولی حالا حتی در دانشگاه خودمان هم دعوت به مصاحبه نمیشویم…. روش قبلی خیلی بهتر بود این رو مطمئن باشید

Reza
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

موافقم

بهمن
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۲ ب٫ظ

من پیشنهاد میکنم اگر فکر میکنید حق خوری در مصاحبه توسط اساتید دانشگاه رخ می دهد. سیستم جدیدی برای مصاحبه اعلام کنید. مثلا اینکه فقط یک نفر از مصاحبه گیرندگان از دانشگاه مورد نظر باشند و بقیه از سایر دانشگاهها و با انتخاب وزارت علوم باشند. چون حتی اگر هشتاد درصد هم ازمون تاثیر بگذارد، استاد بخواهد می تواند در مصاحبه شما را رد کند. مگر اینکه مصاحبه را حذف کنید!
من خودم یکی از پیام نوری هایی هستم که امسال طی یک روند ۱۵ روزه و با اعتراضات مکرر به خبرگزاری ها و سازمانهای زیربط حقمان را گرفتیم. اقای توفیقی فوق العاده فرد منطقی و دلسوزی است و مطمئنا اگر حق با شما باشد به شما کمک می کند. ما حتی وارد اتاق ایشان برای اعتراض شدیم و چون حرفمان منطقی بود قبول کردند. به همین دلیل با سرتیتر این خبر مخالفم چون حتما برنامه ای بهتر پشت ان قرار دارد.

شهروز صبوری
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۲۳ ب٫ظ

از ما که گذشته ولی هر دو شیوه مشکلاتی دارن و نمیشه گفت کدوم یک بهتره برای مثال من با عنایت ۲ نفر از اساتیدم که بهم ۱۱ دادن معدل ارشدم به ۱۵.۵ رسید در حالیکه باید بالای ۱۷ میشذ حال تصور کنید اگه ازمون نبود و طبق ایین نامه نخبگان که معدل بالای ۱۷ رو ملاک قبولی در دکترا میدونه من هیچوقت نمیتونم قبول بشم ولی با خوندن و کنکور تونستم به این امر دست پیدا کنم در نقطه مقابل هم به قول دوستان تو کنکور افراد زیادی رو دیدم که فقط با تقلب و استفاده از فرصتی که متاسفانه هر چی سطح بالاتر میره به وجود میاد قبول میشن برای مثال من تو ارشد با ۲ نفر دوست بودیم که هر ۳ کنکور پیام نور دادیم و من قبول نشدم ولی اونا طبق گفته خودشون با تقلباتی که انجام دادن قبول شدن ولی در نقطه مقابل من تو کنکور سراسری قبول شدم در حالیکه اونا حتی مجاز نشدن پس هر دو شیوه کنکور و مصاحبه دارای ایراداتی هست

دانشجو
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۳۸ ب٫ظ

سایت پی اچ دی تست شما خیلی محبوبیت کسب کردین مثلاً من وخیلی های دیگه ؛یک ساله جزو صفحات باز لبتابم بودی ومرتب ریلودت می کردم تا حتی حالا که دانشجوی دکتری شدم .موضع گیری با جمع بندی تمام جوانب کار وتمام عوامل وافراد دخیل ونگاهی عمیق به عملکرد در زمان ومقایسه با سایر جوامع وبهینه کردن با شرایط زمانی ومکانی موجود شکلی دقیقتر وعلمی تر به خود می گیرد . ونه صرفاً عوامل نظیر احساسات و جذب مخاطب بیشتر و….
قضاوت هارا به صورت سوالی مطرح کنید تا از جامعه آماری مورد نظر به یک جمع بندی حدودی برسیم .
با تشکر از سایت پی اچ دی تست که حالا مثل دوستی شده ای که هرروز باید سرت بزنم .

با تشکر از محبت شما.
ما در این مطلب نیز قصد جذب مخاطب نداشتیم. بحث در مورد تصمیمی است که به یکباره عکس روال قدیم اتخاذ شده است حال آنکه تجربه افزایش وزن آزمون کتبی تجربه موفقی بود.

فریبرز
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز، پذیرش هر طور که باشه شما توکل کنید به خدا. قبل از آزمون مطالبی میگن و حرف هایی می شنوید که خیلی هاش شایعه و بر اساس موارد خاص و منحصر به فردیه که برای افرادی اتفاق افتاده. این اتفاقات عمومیت نداره. خود من در دانشگاه شهید بهشتی با این که مقاله نداشتم و دانشجویان خودشونم حضور داشتن و در جلسه مصاحبه فقط موضوع پایان نامه رو پرسیدن و بس، نمره مصاحبه ۷۰ گرفتم و بسیاری از دوستانم هم از نمرات مصاحبه شون در بعضی دانشگاه ها بسیار متعجب هستن. بدون نگرانی بخونید و برید مصاحبه و در هر موقعیتی که هستید امیدوار باشید. خدا یارتون.

کیانوش
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۲۳ ب٫ظ

تو رو خدا دوستان بیاین ما هم مثل بچههای پیام نور یه خودی تکون بدیم بابا
اون از پارسال که گفتن ۵۰ ، ۵۰ و دقیقا قید کردن که میخواهیم حق کشی نشه و گفتن سنجش مستقیما دخالت میکنه و نتیجش شد این!!
این از امسال که دولت تدبیر علنا اعلام کرده که باید دانشگاهها و اساتید نظر بدن!!
خوب چی رو نظر بدن؟؟ بس نبود اعمال سلیقه سالهای گذشته؟؟!!
تو رو خدا همه بسیج بشید نامه ای نوشته یا حضورا مثل بچه های پیام نور بریم خدمت اقایون محترم
تا سکوت کنیم وضع همینه یکی نیست بگه شما که قانون میذارید نظر دانشجوی بد بخت رو اصلا میپرسید….؟؟
فرقی نداره دولتی هستی، پیامنور یا ازاد هممون باید کاری بکنیم
نظر شما چیه؟؟

—-
ممونم خانم اسمان شما خوبین؟؟ خوب پیش میرید؟؟ من که باید امسال قبول شم چون معلوم نیست همین امسالم چه آشی برامون پختن، وای به حال سال بعد !!

ابولفضل
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۴۹ ب٫ظ

ببینید الان همه دانشگاه های دنیا همینطور هستند، همه جا خود استاد و نهایتا گروه دانشکده تصمیم می گیره که چه کسی رو قبول کنن.
توی مقطع دکتری اساتید دنبال کسی هستند که توی زمینه تحقیقاتی اشون مسلط باشه و بتونه خوب کار کنه. قرار نیست که فقط عده ای بیان و دکتری بگیرن و برن، قراره یه کار تحقیقاتی انجام بشه. روش فعلی به هیچ وجه به این موضوع نزدیک نیست.
من فکر می کنم اینکه یه نفر چند تا درس رو دو سه ماه بخونه و رتبه بیاره توی کنکور لزوما به این معنی نیست که کار تحقیقاتی بلده

phdmech93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ابولفضل

من هم با شما صد در صد موافقم کنکور کارشناسی و ارشد نیست که

آسمان
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ابولفضل

کسی هم که کار تحقیقاتی داره و مرتبط به موضوع اون استاده لزوما به این معنی نیست که مسلطه…

هزار و یک دوز و کلک واسه نوشتن پایان نامه و داده سازی هست…

بعدم دانشگاه های خارج رو با اینجا مقایسه نکنید اونا دانشجویانشون از اول پر از امکاناتن مثل ماها نیست که استادامون زورشون میان مقاله بفرستن…

طرفداری الکی هم نکن دوست عزیز

عسل
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

به نظر من تصمیم خوبی گرفته شده.
مصاحبه با رتبه های برتر رو که بخونید می بینید خیلی از قبولی ها میانگین ۲ ماه و روزی ۳-۴ ساعت مطالعه داشتن!!! حتی نظراتی با این موضوع که سوالات حفظی هستن و نه مفهومی. زبان هم که نمره منفی نداره! واقعا اینها باید ملاک پذیرش دانشجوی دکتری باشه؟!

محسن مرتعداری
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ابولفضل

برادر من کجا رو با کجا مقایسه میکنی

وقتی تعداد شرکت کننده اونقت زیاده که کمتر از درصد در اخر پذیرش میشن نمیشه کار رو به چند نفر سپرد

بعدشم کدوم کار علمی کدوم دانش
من خودم فارغ التحصیل دانشگاه تهرانم والا بخدا به پیر به پیغمر هیچ علمی تولید نمیشه و همه دارن با یه مشت داده بازی میکنن و محصولش میشه مقاله ای که ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
مقاله رو در نظر گرفتن کار درستیه که شده پولی و داده سازی و اشنا بازی

این مورادی رو که گفتم خودم به عینه دیدم

حتی بخدا خودم با گوشهای خودم شنیدم که استاد تمام دانشگاه تهران غیر مستقیم به دانشجویی که تو ارزیابی داده هاش به مشکل خورده گفته برو داده
سازی کن و پایان نامت رو جمع جور کن

قبول دارم که با یه امتحان تستی خشک و خالی دکتر شدن روش صحیحی نیست ولی تو شرایط الان مملکت ما با این خیل عظیم دانشجو و مهم نبودن معیارهای علمی برای اکثر اساتید این بهترین روشه

بچه ها عزیز بیاین بصرف داشتن چند دونه مقاله از دایره انصاف خارج نشیم و منصفانه با قضایابرخورد کنیم

خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار

کیانوش به محسن مرتعداری
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۹:۳۲ ق٫ظ

محستن جان دورد بر تو
منم با نظرت ۱۰۰درصد موافقم.
مثلا زمانی که مجله مرتع تو رشته خود ما دست گروهی از اساتید صاحب نام این رشته بود، باور بفرمایید چقدر از همیندوستان خودم رو به عینه دیدم که بدلیل پارتی بازی و اشنا بودن اساتید راهنما با مسئولین مجله مرتع، کشکی از پایان نامه مقاله در اورده و فرستادند. به نطرم فقط درصد ناچیزی مقالات ارزش علمی داره و معتبره بقیش یه مشت کاغذ بدون ارزش و اعتبار علمیه
یکی از اساتید رو میشناسم باور کن،فقط داده سازی میکنه و جاش از دانشگاه پول شرکت در این همایشها رو میگیره!!
یعنی دانشجو پول رو میریزه به حساب ولی ایشون فیش رو به نام خودش اسکن میکنه!!
تا این حد از همه چی دور شدیم
خدا خودش رحم کنه

مسعود
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ابولفضل

خیلی از دوستان من با داشتن مقالات علمی – پژوهشی و آی اس آی و کتاب و… و رتبه خوب با اعمال سلیقه اساتید نتونستن توی مصاحبه قبول بشن و استادها رتبه های بیشتر رو مبتنی بر سلیقه خودشون نمرات خیلی بیشتری دادن و اونها قبول شدن! چه نظری دارید شما!
البته دانشجوهای این استادها از این نوع پذیرش به صورت کاملا غیرعادلانه ای منتفع می شوند!!!!

ابولفضل
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  ابولفضل

من با صحبت های دوستان در مورد ناکارامدی سیستم پژوهشی موافقم
ولی این دلیل میشه که سیستم ناکارآمد تری رو جایگزین کنیم؟

درسته که ممکنه عده ای اینکارو بکنن و پایان نامه های آبکی ارائه کنن ولی صد درصد این موضوع شامل همه نمیشه
ببینید وقتی فردی دکتری قبول بشه که زمینه کاری استادش رو بلد نباشه حداقل حداقل یک سال باید وقت تلف بشه که بتونه کار تاثیر گذاری انجام بده.
با این دیدگاه نگاه نکنید که ما میخایم دکتری قبول بشیم، با این رویکرد ببینید که قراره یه کار انجام بشه باخروجی قابل قبول که توی پیشرفت کشور موثر باشه.

کوروش
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ابولفضل

اقای عزیز آزمون کتبی فقط یک فیلتر است و در مرحله بعد به اصطلاح مدارک علمی -پژوهشی بررسی میشه، من با رتبه ۴ کتبی که همه دانشگاهها ا ز جمله صنعتی شریف دعوت به مصاحبه شده بودم و و ضعیت رزومه ام هم بدلیل گذشت ۳ سال از فارغ التحصیلی ام و کار روی موضوعات مرتبط به رشته ام عالی بودهیچ جا قبول نشدم بعد ۱ ماه پیگیری و رفتن به وزارت علوم، وزارت علوم قبول کرد که نتنها در حق من بلکه در حق ۲۰۰ معترض دیگر که شکایاتشون رو به وزارت علوم داده بودن اجحاف شده است ولی مسئله این است که در پایان کاری وزارت علوم هم نتوانست انجام دهد چون سنجش میگفت که بیش از این دیگه این مسئله رو بالا پایین نکنین و وزارت هم بین معترضین و سنجش گیر کرده !!!!!!!!!!!

مستر جان بی واتسون J B watson نامبِر وان کنکور 93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۴۶ ب٫ظ

دوستان این ناراحتی نداره!!!!! مگه این ۳ سالی که نیمه متمرکز بود غیر از این بود؟ خب اساتید باز هم دانشجوهای دلخواهشون رو انتخاب میکردن با آزمون استعداد و زبان و دروس کارشناسی مگه میشه دانشجوی دکتری انتخاب کرد؟ باور کنید هیچچیز تغییر نکرده و نمیکنه هنوز هم اساتید انتخاب مبکنند و هنوز هم حق کشی میشه تا زمانی که مصاحبه وجود داره حتی اگر تاثیرش ۱ درصد باشه باز هم استاید حرف اول و آخر رو میزنن. نمونه اش دکتری آزاد امسال بود که با تاثیر ۲۵% مصاحبه رتبه ۴ قبول نشده ولی رتبه ۱۴۰ قبول شده!!!۱ من فکر میکنم همه ما در یک دور باطل قرار گرفتیم چون ۱- سوالات رو اساتید برتر از دانشگاههای برتر از کتب تالیفی خودشون و جزوات خودشون طرح میکنند ۲- این اساتید برتر مطمئن هستند که دانشجویان خودشون که با روش تدریسشون آشنا هستند نمره قبولی اولیه رو کسب میکنند ۳- در مصاحبه دانشجویان مورد نظر خودشون رو قبول اعلام میکنند حالا شما بگو وزن مصاحبه ۱% یا ۱۰۰% هیچ فرقی نمیکنه من این مسئله رو امسال خودم به عینه تجربه کردم.اصلا هم برایم خبر تعجب آوری نبود فقط حقیقت موجود رو بیان کردند و از دروغ دست برداشتند. شما اگر زبان و دروس امتحانی رو بخونی فقط مرحله اول رو قبولی این هیچ تضمینی برای قبولی مصاحبه ات نیست حتی اگر رتبه تک رقمی داشته باشه ________________ بنظر من باید با وزیر علوم مکاتبه کتیم و مثل ورودی های امسال دانشگاه پیام نور از حق خودمون دفاع کنیم. _____________ باید تلاش… ادامه نظر»

سولماز
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

کاملا درسته من با رتبه ۵ ازاد موندم ولی ۲۴ قبول شد

phdmech93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۴۶ ب٫ظ

ولی من موافقم؛امتیاز معدل درسته اما تاثیر پابان نامه ها و ارزش مختلف کارهای پایان نامم باد درنظر گرفته بشه.امتحان ارشد نیست که یکی سه ماه کار کرده روی پایان نامه یکی دو سال

phdmech93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

منظورم این بود که برای امتیاز معدل حرف دوستان که بودنش حق شکنی است رو قبول دارم اما برای مصاحبه نه باید باشه

محسن مرتعداری
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  phdmech93

بنظرم بهترین راه اینا که فقط پایان نامه و مقالات پایان نامه رو در نظر بگیرین

نه هر مقاله الکی و دروپیتی رو

بهمن
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۴۰ ب٫ظ

سلام
پی اچ دی تست این چه موضع گیری که شما دارین؟
من خودم الان ترم اول دکتری هستم و تاثیری برای من نداره. اما بهترین تصمیم گرفتن. دانشجوی دکتری باید پژوهشی باشه و نه اموزشی. یک نفر با خوندن زیاد یا تقلب و … میره ازمون رتبه میاره و دست اخر هم با یه مقاله پذیرش میشه. اونی هم که ۱۰ تا ۲۰ مقاله داره، اگه ازمون قبول نشه به دردش نمیخوره. من خودم با ۱۶ مقاله و ۳ کتاب و دو طرح و سابقه اموزشی و معدل ۱۹ متاسفانه رتبه خوبی نیاوردم و اخرین رتبه دعوت شده به مصاحبه بودم. اما وقتی رفتم مصاحبه رزومم قابل قیاس با بقیه نبود و با اینکه نفر اخر دعوت شده بودم تو ۷ نفر درخواستی سوم شدم. الان میرین دانشجوهای دکتری میبینید متوجه میشید که از لحاظ پژوهشی فوق العاده ضعیف هستن. به نظر من خیلی خبر خوبی هست چون اونایی که لیاقت دکتری دارن پذیرش میشن، حالا شاید معدود افرادی هم با پارتی برن که اونم میشه با دعوت کردن از اساتید دانشگاههای دیگه برای مصاحبه برطرفش کرد. مثلا ۵ نفر مصاحبه بگیره یکی از خود دانشگاه پذیرش گیرنده و ۴ نفر از ۴ دانشگاه مختلف، اونم به انتخاب وزارت علوم.

phdmech93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهمن

من هم با شما موافقم

فرناز
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهمن

سلام دوست عزیز
آره حرف شما کاملا متینه اما به شرطی که دانشگاهها این رزومه ر. درنظر بگیرن و انصاف داشته باشن ….نه اینکه به دانشجوهای خودشون و پول و … فکر کنن!!!

بهمن
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

بله، میتونین اعتراض کنین که سیستم مصاحبه کارامد کنند. فرض رو بر این بزارید که یک لیسانسه زبان ارشد را در رشته شما بخواند، این فرد مطمئنا با اینکه اطلاعات کمتری نسبت به شما دارد ام با توجه به اینکه لیسانس زبان دارد در رشته شما دکتری قبول می شود. این بحث مطرح کردم که بدونین اگر دانشجوی زرنگی هستین به هیچ عنوان دلیل نمیشه که بتونین تو ازمون قبول شین!

عسل
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

ببخشید مگر دانشجو های خود اساتید شاخ و دم دارن؟ چون دانشجوی اساتید بودن حق درس خوندن ندارن؟ مطمئن باشید یه استاد نمیاد آبروی علمی خودش رو با قبول کردن یه دانشجوی ضعیف ببره!! پس این چه حرفیه که شما می زنید؟

تربیت مدرسی آینده
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهمن

سلام
تبریک بابت قبولیتون

ولی من یه سوال دارم. بظرتون چرا این همه جوون با کوله باری از رزومه و رتبه های خوب در آزمون امسال رد شدند و کسایی قبول شدند که در نقطه مقابل بودند؟؟

بنظرتون این روش باعث تقویت رفتارهای این چنینی نمی شه؟

سولماز
مهر ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهمن

این زمانی درست است که اساتید نظر شخصی خودشان رو اعمال نکنند و فقط مقاله و کار پژوهشی در مصاحبه مد نظر باشه نه دانشجوی فلان استاد و ….

امید
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۳۹ ب٫ظ

در همه جای دنیا پذیرش دکتری بر اساس تجارب و استعداد پژوهشی است ونه تست زدن دروس پایه !!! اتفاقا این سیستم بسیار به سیستم پذیرش روز دنیا نزدیکتر است. حال اینکه عدالت رعایت شود بحث دیگری است.

phdmech93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امید

موافقم

سارا(فیزیولوژی گیاهی)
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امید

با نظره شما کاملا موافقم.با هشتاد تا تست هم باز قبولی دکترا منصفانه نیست.اما همه ماها به این سیستم عادت کردیم البته شاید چون میدونیم عدالتی نیست.

کوروش
مهر ۱۷, ۱۳۹۲ ۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  امید

پسر خوب همه جای دنیا پارتی در این حد که اینجاست نیست و به قول شما رزومه مهم است!!!!!!!!

اصغر کیوانی
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۲۵ ب٫ظ

سلام. دوستان عزیز یک نامه اعتراضی ترتیب بدن و بفرستیم به وزارت علوم و سازمان سنجش. من که تا آخرش وایستاده ام.

مستر جان بی واتسون J B watson نامبِر وان کنکور 93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر کیوانی

کیوانی جان این نامه رو چجوری باید سازمان دهی کنیم؟مثلا چطور از داوطلبین دکتری امضا بگیریم؟کمپین تشکیل بدیم؟بنظرت چجوری میشه اینکار رو انجام داد ؟من هم هستم تا آخرش

تربیت مدرسی آینده
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۲۵ ب٫ظ

بچه ها باید واسه ۹۳ قبول شیم وگرنه واسه ۹۴

توی این تار عنکبوت گیر می کنیم !

mehdi
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۲۰ ب٫ظ

مشکل فقط و فقط اساتید هستن.
چرا افرادی با رتبه خوب(با آزمون) و رزومه خوب باید جا بمونن!!!!
چرا افرادی با گذراندن مرحله مصاحبه(بدون آزمون) و رزومه خوب باید جا بمونن!!!

آتنا
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۴۳ ب٫ظ

ببینید اساتید هر کی رو بخوان برمیدارن
و به نظر من حق دارند
۴-۵ سال میخوان باهاش کار کنند
حالا سهم مصاحبه هر چه قدر باشه

دانشجو
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۳۴ ب٫ظ

دوستان یک سوال :کدام یک از این دو پذیرشش برایتان راحت تر است؟
جواب نه با صراحت و صداقت!
جواب نه در زرورقی محکم وشکیل !
امتحان کتبی که دانشجو های مورد نظر حتی سوالات را بدانند وسهم مصاحبه ۵۰ درصد = جواب نه در زرورقی محکم وشکیل در پاسخ به سیل مشتاق داوطلبین دکتری
آزمون سابق که برخی نام آن را آزمون ارتجاعی نامند=جواب نه با صراحت و صداقت

تربیت مدرسی آینده
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۳۳ ب٫ظ

آخه این چه خبریه اعصابم خورد شد !!!!

الهام
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۰۶ ب٫ظ

سلام بچه ها بیایید همه با هم اعتراض کنیم ونامه بنویسیم به مجلس و به رییس جمهور به خدا برای بالا بردن معدل دارند پول می گیرند اساتید و دانشگاهی را می تونم اسم ببرم که برای داشتن تعداد زیاد مقالات به ازای نوشتن اسم طرف به عنوان نفر دوم هر مقاله ای یک ملیون می گیرند حرف زدن و کامنت گذاشتن هیچ فایده ای نداره

shamim
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام
الهام جان منم موافقم، دیدین که بچه های پیام نور انقدر پیگیری کردن که شهریه ها زیاد نشد، ماهم باید پیگیر باشیم و اعتراض کنیم بشخصه دانشگاه خاصی مد نظرمه و ممکنه دوباره سال بعد بخوام دکترا شرکت کنم که با این قانون جدید باید به کل قیدشو بزنم

حسین
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۸ ب٫ظ

دوستان اصلا معلومه اکثریت با افزایش نمره ازمون کتبی موافقند والا مگه چند درصد واقعا مقاله واقعی و.. دارند. مگه چند نفر قبول می شن؟مثلا ظرفیت دانشگاه خیلی خوب ۴ یا ۵ نفره . بعد من پیام نوری زورم به اونی می رسه که همون جا خونده .

phdmech93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

این مقاله های الکی و اینا همه با مصاحبه تشخیص داده مبشود.منم اگه استاد بودم کسیو برمیداشتم که ازش اطمینان داشته باشم طرف سه سال باهاش کار کرده دیگه

حسین
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۶ ب٫ظ

دکتر توفیقی تو رو قران از این تصمیم رجوع کن؟عدالت محور باش نه عدالت مهور

حسین
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۴ ب٫ظ

نصیحت برادرانه: نامه ای به دولت عدالت مهور:بیایید نمره ازمون کتبی را بالا ببرید وبساط پارتی بازی و….. را برچینید . بیایید همه در دست هم نخبه هارو بیاریم تو دانشگاه خوبا،نه این که بچه مایه ها و .. . .هرکی با من موافقه اعلام کنه.

حمیده- شیمی معدنی
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

موافقم

Reza
مهر ۱۶, ۱۳۹۲ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

کاملا مخالفم
کسی که بار رتبه ۴ کنکور سراسری رفته حقوق شهید بهشتی خونده با کسی که با رتبه ۲۰۰هزار از پیامنور مدرک گرفته باید با هم تفاوت داشته باشن. پس اون عدالتی که میگید کجا میره؟؟!!!!

حسین
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۵۰ ب٫ظ

یعنی تو عرض ۱۰ دقیقه طرف بی سواد می شه بعد تو ۲ ساعت ازمون با سواد بوده ؟چجوریه؟یا طرف حالش خوب نبوده یا سر مصاحبه رفته فضا؟مثلا استا می پرسه،کارم می کنی تو دوران تحصیل؟نا فکر می کنند این اخه سواله؟اینا فکر می کنند مردم همه میلیونرن،می خورن ومی خوابن ،فقط درس می خونن.

آسمان
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

آفرین موافقم باهات

حمیده- شیمی معدنی
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

جالب اینجاست که روز آزمون نظرسنجی کردن درباره رضایت یا عدم رضایت از آزمون کتبی و وزن مصاحبه و …
بعدشم اعلام کردن رضایت ۷۰ درصدی از آزمون کتبی
الان یادشون افتاده که چی ؟؟که بگن آقا دیگه آزمون کتبی تفننی هستش و فقط اینکه جلو دانشگاه ها کم نیاریم آزمون میگیریم

دانشجوی اجرایی
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۴۷ ب٫ظ

بچه ها من که اصلا روحیمو باختم. می بوسم میزارم کنار و می چسبم به کارم.من که کارشناسی و ارشدم آزاد بوده و مقاله هم ندارم و همه امیدم به کتبی و پایان نامم بود سر کارم . بی خیال بشم بهتره

اتفاقا بهتر است سعی کنید تا وضع از این بدتر نشده از این مرحله عبور کنید. مگر اینکه کلا قضیه را فراموش نمایید.

آسمان
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۲۹ ب٫ظ

آره منم با مدیر محترم سایت موافقم

منم شرایطم مثل شماست

از دانشگاه آزادم

ولی اجازه نمیدم هیچ کس نا امیدم کنه

حتی رئیس سازمان سنجش

قدرت اینا در مقابل قدرت خدا صفره

توکلت به خدا باشه

اتفاقا باید انگیزت بیشتر شه

حامد ( جغرافیا و برنامه ریزی شهری )
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

احسنتو بارک الله. ایول به پشتکارتون. منم موافقم

elahe
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آسمان

وااااااااااای منم ارشدم ازاده ولی با چه انگیزه ای داشتم درس میخوندم. تمام وقتم درس خونده الان انگار اب سرد روم ریختن. خشکم زد. ۲تاisiو ۳-۴تا همایشی دارم و سابقه تدریس اما فکر کنم حق کشی بشه. ای خداانصافشون کجا رفته. ولی بازم با تمام انگیزه میخونم اما اگه حقمو توی مصاحبه ضایع کنن بخداوندی خدا میرم جلوی دفتر ریاست جمهوری یا وزارت علوم یا مجلس یا… اعتصاب میکنم.تا حقمو بگیرم. ولی امیدوارم به اینجاها نرسه و حقم ضایع نشه.

حسین
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۴۶ ب٫ظ

بهتربود دکتر توفیقی و تصمیم گیرندگان به نظر اکثریت که خواهان افزایش نمره ازمون کتبی بودند توجه می کردند نه این که نیومده (از راه رسیده )با تصمیمات این جوری ،روحیه خیلی هارو بگیرن. یک سوال؟ازمون ۹۳ با ۹۴ چه فرقی داره؟همون ۵۰ -۵۰ هم کلی پارتی بازی بود ،این تصمیم که دیگه رشوه ،پارتی بازی رو تا ۱۰۰ در جه می بره بالا. من نمی دونم طرف مثلا ۸ ساعت سرکاره بعد ۵۰ تا مقاله نوشته ،همه هم چاپ شده ،عجیبه؟

حسین
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۴۲ ب٫ظ

دوستان عزیز بهترین حالت ،امتحان استاندارد تستی است که همه در شرایط برابر قرار بگیرند. والا ای که استاد از قیافه تو خوشش ومد ،چرا کت نپوشیدی و اینا حرف مفته،یکی نیست بگه من از کجا اعتماد کنم؟

phdmech93
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

این شرایط برابر که میگین کجاست؟؟ما بیشتر از ۷۰% از زمان ارشد صرف پایان ناممون شده باید یک فیلتری هم واسه پایان نامه باشه خیلی ها پول دادن واسه پایان نامشون بیرون انجام دادن یک فیلتر باید تفاوتی بزاره بین کسایی که زحمت کشیدن و نکشیدن

m
مهر ۱۵, ۱۳۹۲ ۵:۴۰ ب٫ظ

سلام…جهنم و ضرر
بازم میخوانیم
من که اصلا به حرفای هیشکی توجه نمیکنم،اینها خودشون نمی دونم با خودشون چند چندان
به این حرف و حدیث ها اصلا و ابدا گوش نمیدم
ما حنجرمون هم پاره کنیم اینا کار خودشون میکنن
خدایا به امید تو نه به امید این آدمهای روزگار که جز یاس و ناامیدی هیچی نمیدن…