مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد در هاله ای از ابهام

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در حالی رو به اتمام است که نحوه ارزیابی متقاضیان پذیرش بدون آزمون این دانشگاه با ابهام زیادی همراه گردیده است.

به گزارش پی اچ دی تست ، روال پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد به این صورت بود که متقاضیان می بایست پس از ثبت نام اینترتی و در فرصتی معین نسبت به ارسال مقالات و مدارک موید شرایط خاص خود اقدام می نمودند . اما در دفترچه سال جاری مطلبی در خصوص ارسال مدارک بعدی درج نگردیده است و سیستم پاسخگویی مرکز آزمون نیز ارسال مدارک را منتفی می داند.

در این حال سوالی که مطرح می شود این است که ارزیابی داوطلبان دکتری بدون آزمون بر چه اساسی صورت می پذیرد؟

آیا محل اخذ مدارک و معدل فارغ التحصیلی می توانند به عنوان تنها فاکتورهای ارزیابی داوطلبان به کار گرفته شوند ؟ یا اینکه این دانشگاه قصد دارد ارزیابی مدارک داوطلبان را در فرآیندی جدا و مشمول دریافت هزینه به شمار آورد؟ آیا هدف دعوت از تعداد زیادی داوطلب به مصاحبه و ارزیابی در جلسه حضوری است ؟ آیا این امر موجب امیدواری کاذب بسیاری از داوطلبان که شرایط ویژه ای ندارند نخواهد شد؟

بهتر است مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک نسبت به اطلاع رسانی شفاف در این زمینه اقدام نماید تا از اتلاف وقت داوطلبان این نوع پذیرش جلوگیری گردد. منتظر نظرات داوطلبان عزیز در این زمینه هستیم…

ثبت‌نام
باخبرم کن!

85 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mary
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

سلام. من هنوز نمیدونم چرا امسال نخواستن که مدارک را بفرستیم ؟؟؟؟؟

سمیرا
اسفند ۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

با سلام من رشته مدیریت بازرگانی گرایش مالی علوم تحقیقات دارم درس میخونم میخواستم بدونم بدون مقاله امکان قبولی در دکتری ازاد هست و معدلم فکر میکنم ۱۶ بشه. بنده فرزند جانباز نیز هستم

دکتر آرتیمانی
دی ۲۶, ۱۳۹۲ ۷:۱۶ ب٫ظ

سلام وعرض ادب
تشکر از دوستانی که مثبت صحبت می کنند وباعث افزایش روحیه بنده شدند
معدل من ۱۸۰۱وپایان نامه۱۹۶۶رشته من مهندسی شیمی هست به نظرتون بدون آزمون قبول میشم

اموزش زبان
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۲:۵۷ ق٫ظ

سلام دوستان. من تازه از الان میخوام شروع کنم به خوندن. به نظرتون أمیدی هست یا کلا امسال رو فراموش کنم؟

علی
دی ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

منم علوم تحقیقات خوندم و برا بدون آزمون ثبت نام کردم.دعا کنید قبول بشم.خیلی دلم میخاد ادامه تحصیل بدم و دکتری بخونم.خیلی زحمت کشیدم.ممنون از همگی

ایمان
بهمن ۱۶, ۱۳۹۲ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

امسالو بیخیال شو دوست عزیزم

مهلا
دی ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ب٫ظ

بچه ها برای من دعا کنید حتما قبول شم اگه قبول نشم دیگه هیچ

دانشجوی دکترای علوم تحقیقات
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

سلام به همگی
یادش بخیر پارسال منم مثل شما ها همش به این سایت میومدم و نظر میدادم وهی میگفتم شرایطم چیه و آیا قبول میشم یا نه. الان که قبول شدم میبینم که هیچ خبری نیست و به این همه استرس نمی ارزید هر چند این استرسا تمومی نداره.ایشالا هر کی زحمت میکشه نتییجش رو ببینه و قبول شه…

helpeeeeeeeeee me
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۰:۱۹ ق٫ظ

سلام دوست عزیز شما تو بدون ازمون پذیرفته شدید؟ شرایطتون به چه صورت بود؟

دانشجوی دکترای علوم تحقیقات
دی ۱۶, ۱۳۹۲ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  helpeeeeeeeeee me

بله بدون آزمون بودم.معدل ۱۸.۵ .دو تا مقاله علمی پژوهشی.نمره پایان نامه ۲۰. رتبه دونم بچه های هم ورودی خودم که البته اصلا نگاه نکردند…

اموزش زبان
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۲:۵۹ ق٫ظ

ممنونم انشاللاه که توانمند و موفق باشید؟ مصاحبه خیلی سخت بود؟ مقاله خیلی مهمه؟ بدون مقاله هم ممکنه اًدم پذیر فته شه؟؟؟؟ مقالم فعلا حاضر نیست.

دانشجوی دکترای علوم تحقیقات
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  اموزش زبان

نه زیاد سخت نیست.فقط کافیه خودتون رو خوب نشون بدید که استحقاق علمی برای رفتن به دوره دکترا را دارید. خوب برا بدون آزمون پارسال مقاله شرط اصلی بود ولی امسال ظاهرا شرایط فرق کرده…موفق باشید

اموزش زبان
دی ۲۰, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ب٫ظ

راستی دوست عزیز رشته شما چی هست؟

دانشجوی دکترای علوم تحقیقات
دی ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  اموزش زبان

ریاضی کاربردی

Sana
دی ۱۵, ۱۳۹۲ ۹:۴۲ ب٫ظ

سلام
اکر دانشکاه محل تدریس براشون ملاک هم باشه خوبه به خدا
جون من علوم تحقیقات درس خوندم و اساتید بسیار سختکیر بودن
ولی بسیار از دانشکاه ها اینطور نیست
بجه ها نمیتوانند یک بایان نامه درست تهیه کنند

مینو
دی ۱۳, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ب٫ظ

واقعا با ایمان موافقم!!

مونا...
دی ۱۳, ۱۳۹۲ ۳:۲۳ ب٫ظ

من معدل هن ام ۱۷ است و ۱ مقاله ISI و ۱ مقاله ISCو ۲ مقاله در همایش ملی و یک مقاله در همایش بین المللی دارم. دو جلد کتاب تالیفی در دست چاپ دارم، به نظرتان امیدی واسه رفتن به مصاحبه دارم؟ دارم سعی می کنم یکی از کتابها را حداقل تا اسفند به چاپ برسانم.

لاله
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

با تشکر از مدیر سایت
چرا دانشگاه ازاد ایندفعه شفاف سازی نکرده؟ حتما میخوان همه رو بکشونن مصاحبه کلی پول بابتش از ما بگیرن و بعدشم با استفاده از بند پ کسایی رو که خودشون صلاح میدونن انتخاب بکنن. بقیه هم که وقت و هزینه گذاشتن ناامید برگردن.

تلاش
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  لاله

دوست من باید متحد باشیم و اگر چنین شد بریم مرکز آزمون. بیایید برای یکبار هم که شده پشت هم باشیم. ممنون

sim
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۱۴ ب٫ظ

با سلام
من رشته معماری هستم
معدل ۱۸.۶
نمره پایان نامه ۲۰
دو مقاله ISI
دو مقاله در کنفرانس بین المللی
یک مقاله علمی پژوهشی
تالیف کتاب
سابقه تدریس در دانشگاه
احتمال دعوت به مصاحبه در دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را دارم؟

ایمان
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام دوستان
من ۴ سال است که مرتب آزمون می دهم دانش آموخته رتبه اول لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه علامه طباطبایی هستم رتبه پارسال من در آزمون کتبی دکتری بازاریابی دانشگاه آزاد ۵ شد ولی نمره مصاحبه ۱۳: با ۳ مقاله ISC و ۷ مقاله کنفرانس بین المللی دو کتاب تالیفی و مشارکت در ۵ طرح کلان ملی … و عضویت در بنیاد ملی نخبگان و سابقه تدریس در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی ؟
با این وجود واحد تهران مرکز قبول شدم ولی نرفتم زیرا به اعتقاد من صرف داشتن مدرک دکتری مهم نیست دانشگاه تهران مرکز ۸۰۰۰ دانشگاه جهان هست علوم و تحقیقات ۴۰۰۰ که حتی از علامه بیت رتبه بهتر دارد

در مصاحبه اصلا به مقالات نگاه هم نمی کنند من با رتبه ۵ آزمون اگر در مصاحبه اساتید محترم تعصب به خرج نمی دادند فکر می کنم رتبه علوم تحقیقات را داشتم که اگر اینگونه بود ادامه تحصیل می دادم

شما که می خواهید ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه کنید آیا بهتر نیست یک دانشگاه ممتاز در خارج از کشور تحصیل بفرمایید یا یک کشور نزدیک به ایران؟

رامی
دی ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

سلام
شما با این سابقه علمی درخشان چرا دانشگاه دولتی شرکت نکردید؟؟دانشگاه علامه که بچه های باسوادی بیرون می ده.

novin
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

سلام من دفاع کرده ام اما شش ماه برای مقاله فرصت دارم ،بدون آزمون دانشگاه ازاد میتونم شرکت کنم؟بدون آزمون دفترچه جدایی دارد یا در همان دفترچه ازاد است؟ممنونم

ناشناس
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۳:۰۸ ق٫ظ

سلام رشته ام معماری معدلم ۱۴/۱۹ نمره پایان نامم ۵۰/۱۹ شاگرد اول کارشناسی و کارشناسی ارشدم بودم. پارسال اسفندم دفاع کردم.۶ تا مفاله همایش دارم ۲تا مقاله علمی پژوهشی دارم می نویسم چند درصد امکان قبولی در بدون آزمون دارم؟ دعوت به مصاحبه می شم؟

شیلات
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

سلام من معدلم ١٨.٣۶ و نمره پایان نامه ام ١٩/۵ هست. ۴ تا مقاله در یک همایش دارم، ١مقاله علمی -پژوهشی، ١ مقاله ISC، ١مقاله الکترونیک .
با این اوصافی که من میبینم و از نوشته های بچه ها فهمیدم ، کلا قبول نمیشم :|||||||

رضا
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  شیلات

مطمئن باش قبولید.شک نکنید
فقط مصاحبه علمی باید خودتونو نشون بدید

جغرافیا
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۳:۳۹ ب٫ظ

سلام
لطفا بچه هایی که رشته جغرافیاو برنامه ریزی شهری هستن بیان و از تجربیاتشون بگن،مخصوصا عزیزانی که در حال حاضر دانشجوی دکتری هستند
من امسال میخوام شرکت کنم ولی یکی از اساتید میگفت بازار کار نداره و خوندنم بی فایده هست

م.ا.
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  جغرافیا

سلام بر شما
استادتان دقیقا درست فرمودند
حتی طرفهای مقابلتان حاضر نیستند به حرف یک جغرافیدان گوش دهند چه برسد به کار!!!!!!!
بنده پژوهشگر برتر و دارای کتاب و مقالات متعددم ولی هرجا رفتم در مصاحبه فقط به دلیل جغرافیا بودن رد شدم
فقط وقت بیهوده صرف کردن است این رشته

الیسا
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۶:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  جغرافیا

سلام نه اتفاقا بازار کارش عالیه عزیزیم ناامید مشو

سپیده
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۳:۱۷ ب٫ظ

با سلام
معدل کل من ۱۸.۶۳ است و نمره پایان نامه من ۲۰ است.
دو مقاله در کنفرانس بین المللی تبریز دارم و یک مقاله ISI,و تالیف یک کتاب

آیا امیدی به قبولی در مصاحبه هست؟

اعظمی
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ب٫ظ

باسلام
در دکترای با آزمون در صورت قبولی در آزمون ونداشتن مقاله چاپ شده امکان قبولی وجود دارد؟

گرجان
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام
من سال گذشته به مصاحبه دعوت شدم رتبه کتبی من ۱۶ بود متاسفانه اساتید به جهت مشکلی که با استاد راهنمای من داشتند چنان رتبه مرا نزولی کردند که شد ۲۴ درحالی که رتبه ۲۲ پذیرش شد این هم از اعمال نظر اساتید که ۲۵ درصد نمره آنها به راحتی سر می برد

مریم
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

سلام از دوستانی که در رشته حسابداری سال قبل دعوت به مصاحبه دانشگاه شدند خواهش می کنم از سوالات و تجربه هایی که دارند صحبت کنند ممنونم

نوشین
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

پارسال من را با داشتن ۲ مقاله ISI و یک کتاب که در کشور آلمان چاپ کرده ام در مصاحبه رد کردند نمی دونم دیگه قرار بود چی براشون ببرم تا مورد پسندشون باشه!!!!!!!!!!!!!

یاسمن
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۸:۳۸ ق٫ظ

سلام خسته نباشین شرایط کامل ثبت نام میشه برابندهام توضیح بفرمایین خواهش میکنم چون اصلا آشنایی ندارم وشرایطش و وقتشم نمی دونم ممنون میشم کمکم کنین

مهشید
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۷:۲۳ ق٫ظ

پارسال هم همینطور بود ولی فقط اسما گفته بودن که مدارک رو پست کنید اما دوست من که پست نکرد دعوت به مصاحبه شد. اینم یجور بیزنس شده دیگه!

فریماه
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۳:۰۹ ق٫ظ

سلام یک سوال از دوستان
من ارشدو با معدل ۱۸/۸۰ از ازاد مشهد گرفتم امل هنوز دفاع نکردم که می افته به ترم ۴
ایا امسال می تونم بدون ازمون شرکت کنم یا نه
و سوال دیگه اینکه می تونیم به طور متوالی در دو سال شرکت کنیم یا فقط ۱ بار میشه شرکت کرددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
محدودیتی در دفعات شرکت در پذیرش بدون آزمون وجود ندارد.
ضمنا این نوع پذیرش دانشگاه آزاد مختص فارغ التحصیلان است .

علی
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  فریماه

سلام من از مرکز آزمون سوال کردم. گفت فقط یکبار میشه شرکت کرد

آنا
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۲:۲۹ ق٫ظ

سلام، من دانشجوی ترم آخرم ،میتونم برای بدون آزمون ثبت نام کنم ؟ از پایان نامه ام خیلی مطمعنم،فکر می کنم نمره بالا بیارم ،معدلمم میرسه…

سلام
خیر نمی توانید.

sana
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۲:۲۲ ق٫ظ

salam.bebakhshid man hanuz payannamamo defa nakardam vali ta bahman defa mikonam.mitunam vase bedune azmun sabte nam konam?

سلام
همانطور که گفته شده است پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد مختص فارغ التحصیلان است.
ضمنا خواهشمندیم از حروف فارسی استفاده فرمایید. با تشکر.

ana
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۲:۴۲ ق٫ظ

باسلام
حالا که با این سیستم ۷۰-۳۰ ، روش بدون ازمون بی معنا می باشد
کسانی که با ازمون شرکت می کنند به نظر من. باید با توجه به مصاحبه و نمره ازمون در دانشگاه پذیرش شوند
و دیگر نیازی نیست که از این روش استفاده شود
حالا که کار برای با ازمون مشکل شده است پس باید منتظر باشیم هر دو این روش خیلی بیهوده هست …… به نظر من روش ۵۰-۵۰ بهتر است

دانشجو دکتری_سحر
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۲:۲۵ ق٫ظ

فوق العاده شرایط امسال غیر منطقی برای بی ازمون ها.

زهرا
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۵۱ ق٫ظ

سلام سید
یه دنیا متشکرم.امیدوارم خداوند هر آنچه لایقش هستی بهت بده

بهروز
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۳۴ ق٫ظ

علت اصلی که دانشگاه ازاد امسال به مقالات توجه زیادی نمیکنه این است که هر کسی به راحتی میتواند با پول مقاله علمی پژوهشی و isiچاپ کند و تشخیص ان برای دانشگاه هزینه بر و زمان بر است در دوستان که این هم مقاله دارن چرا ازمون نمیدن ؟

کاوه حسنی
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۱۵ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید، شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد خیلی خنده دار شده، پروفسورهای این دانشگاه ملاک عملکرد دانشجو رو فقط معدل قرار داده واقعا مسخره هست. من معدلم ۱۶.۶۴ نوزده مقاله علمی – پژوهشی و ISI دارم جزه ادیتور و داور ۲ مجله یکی تو اسپانیا این لینکش : http://www.ijmp.jor.br/index.php/ijmp/about/displayMembership/2

و تو یه مجله تو امریکا که اینم لینکش: http://www.sciepub.com/journal/JBMS/EditorialBoard
حال چون معدلم ۱۶.۶۴ هستش نمی تونم تو بدون کنکور شرکت کنم، من طرف رو میشناسم که معدلش ۱۹.۶۰ ، یک دونه مقاله هم نداره، حتی مقاله پایان نامه اش رو خودم براش چاپ کردم، واسه همین من دکتری دانشگاه آزاد رو تحریم می کنم و اصلا شرکت نمی کنم. یه جا خیلی بهتر از اونجا پیدا کردم.

هانا
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه حسنی

شما اینجا چکار میکنی کلا برو تو پیج دکتری خارج از کشور اینجوری دیگه لازم نیست چیزی رو هم تحریم کنی.‏!!!‏

سعید
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۲:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه حسنی

دوست عزیز سلام.اولا ملاک فقط معدل نیست. دوم اینکه با این رزومه برو خارج درس بخون. ما یاد گرفتیم خودمون راه پیشرفت خودمون رو ببنیدیم و دائم به مسئولا بد و بیراه بگیم. دوست من با شرایطی مثل شما داره در کانادا بدون هزینه درس میخونه. راه خودت رو پیدا کن و اعصاب خودت رو خراب نکن. موفق باشی

آلما
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه حسنی

سلام منم دانشجوی رتبه اول و پژوهشگر نمونه و ۶-۷ تا فعلا مقاله چاپ شده دارم ولی شرکت نمیکنم به همین دلیل. کجا رو پیدا کردید؟

مصطفی
دی ۲۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه حسنی

سلام کجا را پیدا کردی بگو تا ما هم بدونیم برادر

زهرا
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۱۲ ق٫ظ

سلام به دوستای بامرام
من فارغ التحصیل دانشگاه آزاد رشته جامعه شناسی با معدل ۱۷/۲۰وپایان نامه۱۹/۵ویک مقاله علمی پژوهشی ودو مقاله همایشی و یک مقاله خارجی دارم و ۴واحد پیام نور حق التدریس هستم امسال دکتری شرکت کردم اما دلسرد شدم استادام میگن بیخود نخون رشته ی خوبی نیست کاربردی نیست ارزش نداره وقتتو بگیری مستاصل شدم بهم میگن برو کارشناسی رشته دیگه بخون بخدا افسرده شدم نمیدونم چکارکنم.کمکم کنید

سید
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام آبجی
با این ذهن ناقص خودم چند نکته میگم شاید بدردتون بخوره:
۱- اگر استاد واقعا آدم فهمیده ای بود این حرف بهتون نمی زد- در موفقیت دو عامل تأثیر ویژه ای داره: عشق و علاقه به رشته تحصیلی و استعداد در اون رشته- شما ببینید این دو عامل در خودتون دارید یا نه؟!
من نمیدونم منظور استاد از کاربردی نبودن چیه! اگه کاربرد رو به درآمد معنا کرده، در جوابش باید گفت تقریبا همه رشته ها این وضع دارند- اگر کاربردی بودن رو به همون معنای واقعی خودش معنا کرده، باز هم حرف خوبی نزده!
هر رشته ای جا برای کار داره. مگه میشه رشته ای جا برای کار نداشته باشه؟!
به نظرم اگر دو عامل رو دارا هستید رشته رو ادامه بدید و به گفته های مؤلفان قبلی درباره رشتتون اتکا نکنید- به فکر تحول باشید

omidvar
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

با عرض سلام ادب و احترام خدمت دوستان گرانقدر
بنده به لطف ایزد حق دکترا قبول شده ام که با مطالعه ی نرمال به رشته ی دلخواه خود دست یافتم. مطمئن باشید شما نیز با مطالعه و نیز رزومه ی نه خیلی ایده آل بلکه در حد نرمال نیز می توانید دکترا قبول شوید. به سخنان سایر دوستان نیز مبنی بر عدم قبولی و سخت بودن شرایط اعتنایی نداشته باشید چراکه امواج منفی که عاید شما می شود سبب دلسردی شما و در نتیجه عدم مطالعه می گردد. انشاالله قبولی امسال شما سروران هستید.
با سپاس و احترام

میکروبیولوژی
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

من معدلم ۱۹.۵۸ و پیان نامه ۲۰ و ۴ تا ا اس ا و ۸ علمی و پزوهشی و ۴ تا کنفرانس و زبان و کنفرانس و….. دارم به مصاحبه دعوت شدم قبول نشدم میدونید چرا ۱. چون بیشتر بچه ها معرفی شده اند مثل دو تا از افراد که تازگی با هم دوست شدیم گفتند که شب قبل از مصاحبه اشنامون با یکی از داوار ها زنگ زد و کمی از ما تعریف کرد و همچنین مالی و…. را گفت و قبول شدن و امسال قرار است این کار را برای یکی از دوستام هم بکنند براش دعا کنید که داور ها عوض نشند فکر نکنم که عوض شن چون اون باید صد در صد باشه ۲. اینطوری که من فهمیدم توی رشته میکروب اینکه اگه مثلا پایان نامت در مورد انسان باشه در مورد سنگ و کهکشان و .. ازت سوال می پرسند مثلا از من در مورد زیست شناسی گیاهی پرسیدن و یکیشون در مورد بیماری زای های حیوانی که من اصلا نفهمیدم چه ربطی به پایان نامه من داشت ولی من به بهشتی و تهران مصاحبه دعودت شدم و اونها سوالاتی به غیر از پایان نامه و مربوط به پایانامه نپرسیدن ۳. به شدت سلیقه عمل می کنند سعی کنید هر چی میگن بگید بله ، حق باشماست، چشم، و………… تازه اینکه شما در نگاه اول می تونید متوجه میشید که این افراد تظاهر به علم می کنند ولی وقتی کمی دقت کنید از سوالاتشون متوجه می شوید که اینجور داور ها بر اثر تکرار درس… ادامه نظر»

تینا
دی ۱۰, ۱۳۹۲ ۳:۳۷ ب٫ظ

با سلام
خیلی خوشحال شدم بالاخره یه نفر در رشته میکروبیولوژی پیدا کردم. لطفا میشه در مورذ منابع این رشته کمک بفرمایی ممنون

فرشته
دی ۹, ۱۳۹۲ ۹:۴۷ ب٫ظ

سلام.به نظر من این بی انصافیه که هرکی معدلش بالای ۱۸ هست(علوم انسانی)بدون آزمون شرکت کنه
باید هر دانشگاهی نفر اول هر گروهی رو به سازمان معرفی کنه تا اینطوری حداقل عدالت رعایت بشه.چون متاسفانه معدل بالای کشکی زیاد شده.

ممتاز فنی
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

سلام. آخ گل گفتی دوست عزیز. حدود ۱۰ سال پیش اینطوری بوده که هر دانشگاه خودش شاگرد اولش رو معرفی میکرده به علوم تحقیقات برای دکتری. من الان شاگرد اول هستم هم مقاله ISI دارم هم علمی پژوهشی هم کلی کار تحقیقاتی. کاش هنوز هم همینطوری بود. دعا کنید برام قبول بشم. دوستان خیلی دعا کنید. برام خیلی مهمه

فرشته
دی ۱۱, ۱۳۹۲ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ممتاز فنی

سلام ممتاز فنی عزیز. امیدوارم امسال حق به حق دار برسه شماهم قبول بشین. دعا کنید منم به حقم برسم چون خیلی زحمت کشیدم تا نفر اول شدم.

دکتر آرتیمانی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

حلا اگه نفر اول را معرفی میکردن شما نفر اول میشدی فرشته خانم معدل تا شانزده تقریبا برای درس خونها آسونه اما از شانزده که معدل میره بالا پوست آدم کنده میشه تو رو به خدا زحمت بقیه را با کشک مقایسه نکنید البته کشک سرشار از کلسیم هستش شاید به این خاطر با کشک مقایسه کردید

ادیب
دی ۹, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ب٫ظ

سلام بچه ها این مدیر سایت ما هرچی می نویسیم نشون نمی دهد منم دیگه هیچ وقت نظر نمی دم.

__

سلام دوست عزیز:
با عرض پوزش از شما به دلیل مشکلات فنی سایت نظر شما حذف گردیده است.

دانشجو
دی ۹, ۱۳۹۲ ۷:۴۰ ب٫ظ

راستی، دوستانی که سالهای قبل به مصاحبه دعوت شدند لطف کنند بگن که تو مصاحبه بیشتر چی میپرسند؟ زبان هم میپرسند؟

میکروبیولوژی...
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام دوستان. من دو سال در بدون آزمون دکترای آزاد شرکت میکنم( معدل۱۸.۲۲ و پایان نامه۲۰) با ۸ تا مقاله ISI و علمی پژوهشی انگلیسی زبان. با ۱۵ تا گواهی کنگره.. یکبار هم دعوت به مصاحبه نشدم.. برای امسال هم مقالات و کنگره های جدید دارم ولی میدونم که خبری از دعوت به مصاحبه نیست..

Ph.D
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

دوست عزیز شما با چنین رزومه ای چرا صبر میکنید برای دانشگاه آزاد؟ مدارک و سوابقتون رو بفرستید خارج و به راحتی اپلای بگیرید. به نظر من دارید وقت و پولتون رو هدر میدید.

متحیر رزومه
دی ۹, ۱۳۹۲ ۷:۲۷ ب٫ظ

یا سلااام
شما با این رزومه خداییش اینجا چیکار میکنید؟ چطور تا الان جایی قبول نشدید؟؟؟؟

دانشجو
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

فکر نکنم. اگه یه مقاله ی درست و حسابی ISI داشته باشی میتونی تو هر جای دنیا تحصیل کنی

دکتر آرتیمانی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

اینطور که در سایت های مختلف دیدم در میکروبیولوژی معدل بالای نوزده خیلی زیاده بخاطر این هستش که دعوت نمیشید

نظر شخصی
دی ۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۹ ب٫ظ

معدل چرا باید ملاک عمل قرار بگیرد وقتی که در بعضی از دانشگاه ها نمره بذل و بخشش می شود؟

faride
دی ۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۹ ب٫ظ

سلام بچه ها من دو سال پیش دانشگاه آزاد بدون آزمون ثبت نام کردم با معدل ۱۸.۵۶ و نمره پایان نامه ۱۹.۸۰ اما حتی دعوت به مصاحبه هم نشدم که بخوام کارای پژوهشی را ارایه بدم یا به سوالات اساتید پاسخ بدم. اصلا رئال کارشون معلوم نیست

دکتر آرتیمانی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  faride

دو سال پیش شما بایستی مقالات را پست میکردیدتا بررسی بشه سال ۹۳نیازی به پست مقالات نیست

نا امید
دی ۹, ۱۳۹۲ ۲:۰۹ ب٫ظ

دوستان سلام .من در بدون ازمون دانشگاه ازاد با اختلاف نمره به قول خودشان سرسام اوری با نفر بعدی بودم .اما یک نامه از همین دفتر ازمون امد که به دلیل سن امکان نداره ادامه بدید.و نفر بعد از من که از عرش تا کف در رزومه اختلاف داشتیم رفت داخل.اما امسال ورق برگشت و این یعنی ما عمرمان تلف میشه و اقایان هر روز یه قانون برای خودیها صادر میکنند.

Ph.D
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱:۴۸ ب٫ظ

سلام.بچه ها در دفترچه یه جایی نوشته:پذیرش در
این دوره براساس ظرفیت موجود و اولویت افراد میباشد.من فکر میکنم اونایی که پایان نامشون به ۲۰ نزدیکه و معدلشون خیلی از ۱۷ فاصله داره قبول میشن که تعدادشونم خیلی کمه. تو دانشگاه ما تو دو گرایش مختلف فقط دو نفر همچین شرایطی رو دارن که کلی هم کار تحقیقاتی کردن.اینطوری هم نیست که همه رو قبول کنن چون اون وقت صدای وزارت علوم درمیاد.

ساناز
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ب٫ظ

منم زمانی که رفتم ثبت نام کنم به این مسئله برخورد کردم قبلاً زمان محدودی بود برای ارسال کارهای پژوهشی الان اصلا چنین چیزی نبود واقعا هدفشون از این کار چی هست؟ مثل مصاحبه شده که تعداد خیلی بالایی دعوت به مصاحبه شدند اما آخرش نتایج برای همه شوک برانگیز بود و تا الان هم تکمیل ظرفیت رو اعلام نکردند. مثلا ماها افراد تحصیل کرده یک دولت هستیم اما هیچ بها و ارزش برای ما قائل نیستن که ما رو در جریان اتفاق مربوط به خودمون هم قرار بدن.

میکروبیولوژی
دی ۹, ۱۳۹۲ ۴:۲۱ ق٫ظ

بهتره اول یه نگاهی به صندلی های خالی ارشد بندازید…این در حالیه که صندلی های پر هم بغیر از چند تا دانشجوی با هوش پر شده از افراد مسن که بدلایل شخصی کاری و متاسفانه چشم و هم چشمی و اصلا فرض کنیم با دلایل موجه و این در حالیه که تکمیل ظرفیت مهر ماه محدود بود اما حالا بشنوید و لطفا ببینید که چقدر تکمیل ظرفیت ارشد بهمن ماه با تعدد رشته و محل پذیرش داره . چقدر دانشجوی ارشد میگیرند در حالی که همه اینها دو سال دیگه متقاضی دکتری میشن.خیلی خوبه اما هر کی پولداره میشه تحصیل کرده!!!! پس با این همه اوصاف مجبورند پذیرش دکتری را زیاد کنند حالا هم ناگفته نماند وقتی علوم تحقیقات بیست نفر اعلام میکنه برای دکتری مهر و بهمن و فقط ۵ نفر اومدن ثبت نام فکر میکنید بچه هایی که لایق علوم تحقیقات بودند و مجبور شدند واحد های دیگه رو برند و حالا یه عده دیگه دوباره اعلام میشند و صندلی های خالی با یه ترم فاصله پر میشند…صد در صد مشخصه که دکتری تکمیل ظرفیت داره در بهمن ماه. همین سرنوشت تعدد رشته محل ارشد و اعلام چند باره تکمیل ظرفیت برای دکتری هم پیش میاد تا اونجا که هر چی رتبه خوب و بچه درس خونه قبول شن ولی نتونن برن و نوبت برسه به رتبه بد ها و بچه تنبلا !!!!ایکاش دانشگاه ازاد فارغ التحصیلی ارشد و دکتری را سخت بگیره و دانشجو های ممتاز واقعا متمایز از بقیه باشن. بدون ازمون هم قبلا هم مدارک… ادامه نظر»

دانشجو
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ب٫ظ

من هم با صحبتهای شما دوست عزیز موافقم. البته این احتمال وجود داره که با قرار دادن ضرایبی افراد رو در حین مصاحبه متمایز کنند. ذکر این نکته هم ضروریه که در برخی مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از ترم گذشته روندی داره اجرا میشه و اون این هست که به دانشجویانی که معدل زیر ۱۷ دارند اجازه اخذ واحد پایان نامه داده نمیشه. همچنین حرفهایی به گوش میرسه که میخوان از سال آینده معدلهای زیر ۱۷ رو اجازه ندن که در مقطع دکتری شرکت کنند. شاید میخوان این سال آخری (یعنی دکتری ۹۳) حسابی دانشجو بگیرن تا از لحاظ مالی دانشگاه ترازش بالا بیاد. به احتمال زیاد بهمن ماه امسال مجدد تکمیل ظرفیت اعلام میکنن برای دکتری ۹۲. دکتری ۹۳ هم که با این اوصافی که در دفترچه قید شه خود به خود ظرفیتش داره بالا میره. ولی از سال آینده ازین خبرها فکر نکنم باشه. به هرحال امیدوارم هرکسی که لایق این مقطع هست پذیرفته بشه و از این فرصت نهایت استفاده را ببره.

هانا
دی ۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۵ ب٫ظ

میکروبیولوژی جان از ترم گذشته بعضی از دانشگاه آزادها سقف نمره پایان نامه رو از ۱۸ برداشتن و الان سقف نمره ۱۹.۵ شده.یعنی افرادی بدون نمره مقاله نمره پایان نامشون۱۹.۵ شده.

فرزانه
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

من شاگرد ممتاز هستم اما به دلایلی چون نیاز به مدرکم داشتم با سقف نمره ۱۸ پایان نامه فارغ التحصیل شدم . آیا این انصافه که من شاگرد ممتاز هستم و نمره سقف پایان نامه را گرفتن نتوانم در بدون آزمون شرکت کنم ؟!!! این سقف نمره جدید رو هم بر تازه بخشنامه کردن من سه ماه پیش فارغ التحصیل شدم . دوستان به نظر شما آیا افرادی مثل من رو می گیرن ؟

علی
دی ۹, ۱۳۹۲ ۳:۲۳ ق٫ظ

با سلام من فارغ التحصیل سال ۸۹ هستم ایا می تونم برای دکتری بدون ازمون ثبت نام کنم

سلام
بله مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سازه
دی ۹, ۱۳۹۲ ۲:۵۴ ق٫ظ

با تشکر از مدیر محترم سایت که به این مساله مهم پرداختند.
واقعا هدف از اینکه ارسال مدارک و مقالات منتفی شده، چیست؟

دکتر آرتیمانی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  سازه

منتفی نشده فقط بررس را به مراجعه حضوری موکول کردند از یکی از اساتید شنیدم معدل ونمره پایان نامه را با ضریبی که به هر واحد دانشگاهی دادند محاسباتی انجام میشه وداوطلبان به ترتیب چیده میشوند از جایی از لیست که امتیاز خیلی کم میشه واختلاف زیاد میشه دیگه به مصاحبه دعوت نمیشن در روز مصاحبه هم مقالات وکارهای پژوهشی همزمان با شرایط علمی وشخصیتی ورفتاری بررسی میشود

kk
دی ۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۰ ق٫ظ

بسیار عالی. امیدواریم که دانشگاه آزاد پاسخ گو باشد و اینگونه داوطلبان را در بلاتکلیفی نگذارد

دانشجو
دی ۹, ۱۳۹۲ ۴:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  kk

ملاک اولیه برای دعوت به مصاحبه دارا بودن شرایط قید شده در دفترچه راهنمای آزمون است. ملاک نهایی برای پذیرش توانایی پاسخگویی به سؤالات اساتید، شناخت اساتید نسبت به دانشجو و سوابق پژوهشی دانشجو می باشد که در نهایت منجر به پذیرش در مقطع دکتری و یا حذف از این مقطع می شود. به نظر می رسد ظرفیت بالایی برای امسال درنظر گرفته شده که میزان فیلترهایی نظیر سن، محدودیت شرکت در دوره بدون آزمون و … برداشته است. به امید قبولی همه عزیزان در دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

تعداد افرادی که ملاک اولیه را دارا می باشند بسیار زیاد است.

دکتر آرتیمانی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

پارسال بیشتر رشته ها علوم تحقیقات ۲۰ نفر گرفت امسال ۳۰ نفر میگیره پارسال ۱۵نفر ازمون و۵نفر بدون ازمون امسال ۲۰ نفر ازمون ۱۰ نفر بدون ازمون تازه شنیدم ۱۰ نفر هم پژوهش محور جذب میشوند

دانجشو
دی ۹, ۱۳۹۲ ۲:۳۷ ق٫ظ

سلام
مدیران عزیز سایت لطفاً به داوطلبان گرامی استرس وارد نکنید. افرادی که به مصاحبه دعوت میشوند مقالاتشان در جلسه مصاحبه توسط اساتید همان رشته بررسی خواهد شد و به نظر میرسد مرکز آزمون امسال شیوه صحیحی را در دست اقدام قرار داده زیرا اساتید هر رشته بهتر میتوانند نسبت به مقالات اظهار نظر کنند. جای هیچ ابهام وجود ندارد. در ضمن ذکر این نکته ضروری است که امسال با توجه به تمهیدات دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت مقطع دکتری به طور چشمگیری افزایش خواهد داشت که هنوز به طور رسمی اعلام نشده.

سلام
بحث ما هم در مورد ملاک های گزینش افراد برای دعوت به مصاحبه است.

دانشجو
دی ۹, ۱۳۹۲ ۴:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  دانجشو

سلام. اگر گذرتان به مرکز آزمون افتاد بد نیست بپرسید. میخواهند در جلسه مصاحبه سوابق پژوهشی را بررسی کنند. صرفاً داشتن معدل بالا کافی نیست. لازم به ذکر است که افرادی که پایان نامه بالای ۱۸.۵ دارند یعنی مقاله داشته اند. در این بین ملاک تحقیق و پژوهشی است که داوطلب به جز مقالات مستخرج از پایان نامه دارد. بررسی این سایت نشان می دهد که برخی افراد با داشتن چند صدم پایینتر از نمرات اعلام شده در دفترچه ثبت نامه کرده اند که امکان مردود شدنشان وجود دارد. همچنین در این بین بی شک اولویت پذیرش در شرایط یکسان با فردی است که در دانشگاه آزاد تحصیل کرده است. ضرایبی برای این شرایط وجود دارد که نزد مرکز آزمون محفوظ است.

دانشجو
دی ۹, ۱۳۹۲ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دانجشو

بله متأسفانه. ولی فراموش نکنیم گزینش در درست اساتید هست و مطمئن باشید به کسانی که شناخت نداشته باشند بی هیچ ترسی مردودش میکنند. بسیاری از افرادی که اولویت دارن پایان نامشون ۱۸.۵ هست؛ یعنی یک مقاله کنفرانسی داشته اند. و تعداد کمی از افراد پایان نامه بالای ۱۹.۵ دارند که بی شک این تعداد کم پذیرفته خواهند شد.

هانا
دی ۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

پارسال تو مصاحبه از من پرسیدن پول شهریه رو چجوری تامین میکنی؟فقط سوال درسی پرسیدن و از پایان نامه پرسیدن.اصلا رزومه رو نگاه نکردن‏.واقعا گزینش در دست اساتید است.