مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری 93 مجموعه مهندسی عمران (1) کد 2307 (سازه)

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته مجموعه مهندسی عمران (1) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش سازه است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه مهندسی عمران (1)1393

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه مهندسی عمران (1)

2307

ثبت‌نام
باخبرم کن!

237 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فردین دوم
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ

چند سال گذشت ولی این ماجرا همچنان ادامه دارد…
دوستان سوال ۴۳ الاستیسیته چطور میشه که بیست نهم سیگما به توان یک و نیم؟

هاشم
آبان ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

با سلام خدمت مهندسین عزیز. من از دانشجویان دانشگاه … می باشم. با رتبه ۲۰۰ اینجا قبول شدم. بسیاری از دعوت شده ها به مصاحبه نیامدند و بعضی هام آمده بودند ولی مصاحبه نکردند. بهرحال خوشبحالشون. چون من بعد از یک سال اینجا بودن با مشکلاتی روبرو شدم (نه تنها من بلکه اکثر دانشجویان دکترا سازه اینجا) که قصد انصراف داریم. خودتون میفهمید دانشگاه با رنکینگ بسیار پایین و با معدل پایین چه امیدی به ادامه ش هست؟ موفق باشید

پریا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

با رتبه ۱۸۲ روزانه، شبانه، کدومشو دعوت به مصاحبه میشم.اصلا تا رتبه چند دعوت میشه؟

پریا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

با رتبه ۱۸۲ روزانه، شبانه، کدومشو دعوت به مصاحبه میشم.اصلا تا رتبه چند دعوت میشه؟

آرامش(عمران)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام بچه ها چکار کردید؟

زهرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۸:۵۷ ب٫ظ

سلام بچه ها چکار کردید؟
آقا پیمان کجایید؟چکار کردید؟
من خراب کردم حسابی
شما چکار کردید؟چند شدید؟

پیمان
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام دوستان عزیز.من ۴۷ سازه شدم.
تخصصی:۴۹
استعداد:۴۵
زبان:۲

آرامش(عمران)
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۳:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

مبارک باشه انشالله توی مصاحبه خودتونو ثابت کنید
خوشحال شدم

پیمان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

بله درسته!!!
شما از کجا میشناسین؟

؟
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

مهم نیست خدا رو شکر که آزمونتون خوب شده موفق باشید

پیمان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

چرا.اتفاقا مهم هستش
شما از کجا میشناسین؟

؟
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

عجب!!!

پیمان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

خب بفرمایید؟
بله من اول فامیلیم همونه.
امرتون؟

؟
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

عرضی نیست مستدام باشید

پیمان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

موفق باشین

fardin م
فروردین ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

یکشنبه ساعت ۶ تکلیف هممون روشن میشه.برا همدیگه وبرای خودتون دعا کنید که هر جی خیرمون هست خودش سر راهمون قرار بده.ضمنا اگه بعضیا کمی تند رفتن به دل نگبرید واقعیت اینه از مابیشتر درس خوندن برای اعلام نبیجه یه خورده بیشتر بیتابی می کنن.همین.التما۳-۲a

سازه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام بجه ها رتبه ۲۹ تربیت مدرس دعوت به مصاحبه میشه؟
امسال آخرین نفر مجاز ۱۰۰ تا نسبت به پارسال کم شده این ربطی به ظرفیت ها نداره؟

پیمان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

سلام دوست عزیز
تبریک میگم
آره.حتما دعوت به مصاحبه میشین
انشالله توی مصاحبه می بینمتون.

آرامش(عمران)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام چکار کردید آقا پیمان؟

پیمان
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  آرامش(عمران)

سلام دوست عزیز
من ۴۷ شدم.
شما ها چیکار کردین؟
چرا دوستان خبری ازشون نیست.

سازه
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

ممنون
به شمام تبریک میگم
من درصدام فرق کرد از اونی که حساب کرده بودم
میانگینم۴۲ شد با معدل ۱۸.۱۹
۲۹ شدم
پارسال یا این رتبه تربیت مدرس و امیرکبیر دعوت نشده بودن علم و صنعت شده بودن
به نظرتون امسال امیدی به امیرکبیر هست؟ ظرفیتا کم شده
شما چجوری انتخاب می کنین؟
جایی رو نمیشناسین برای مشاوره بریم تهران؟

آرامش(عمران)
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

سلام آقا پیمان من فکر میکنم شما رو میشناسم
شما فامیلی تون با حرف (ب) شروع میشه؟

پیمان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

شما از کجا میدونین بچه های تهران بهتر زدن؟
منظورتون بچه های دانشگاه تهران هستش یا بچه های شهر تهران؟آخه تهران ۲۰ تا دانشگاه داره

پیمان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۴۹ ب٫ظ

شما که خیلی خوب زدین
شما حتما تک رقمی هستین
من همون بین ۳۰ تا ۵۰ رو تصور میکنم واسه خودم.
شما سئوالات ۱ و ۵ و ۷ و ۱۸ و ۲۳ و ۳۳ رو چطور زدین؟آیا اعتراضی داشتین؟
به نظرتون من با این درصدا چند میشم؟

maryam
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۲:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

۱ رو که نزدم، الان سوالات رو ندارم ، یکسری سوالات اشکال داشتیم که با دوستان گزارش دادیم..
تک رقمی که بعید میدونم، هم دانشگاه تهران و هم از شریف حتی از علم و صنعت هم آمار گرفتیم درصد ا امسال بالا بود.. امسال اکثرا شرکت کردن

درصد شما رو نمیدونم؟

پیمان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

میتونم بپرسم کدوم سئوالات رو مشکل داشتین؟بالاخره شما از روی چی اعتراض کردین باید سئوالات جلوی دستتون باشه یا نه؟؟؟
جای تعجب داره؟؟؟
چطور زبان و استعداد رو فرصت کردین اینجوری بزنین؟

maryam
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

ببخشید ظاهرا شما استرس بالایی دارید، من نمیدونم چه شرایطی هستید ولی دوستانی TOEFL یا gre دادن فک نکنم امتحان وقت گیری بوده باشه .. ضمن اینکه زبان با درصد های بهتر من زیاد دیدم،
من سوالات رو همراه با دوستان تصحیح کردیم و جریان ۱ ماه پیش و شماره سوالات رو خاطرم نیست مگر اینکه مجدد سوالات رو چک کنم.نگران نباشید و امیدوارم رتبتون خوب بشه

پیمان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

نه.آخه جالبه
پارسال که زبان نمره منفی نداشت و بصورت جداگانه بر گزار شد کسی نتونسته بود هم زبان و هم استعداد رو ۶۰ و ۶۰ بزنه.جالبه!!!
شما فوق العاده زدین.
در ضمن یه خورده استرس طبیعی هستش.من نگرانی خاصی ندارم.هدفم ۷۰ تا تخصصی بود که ۵۲ درصد زدم،البته چون واقعا این ۵۲ امسال همون ۷۰ پارسال.هدفم ۶۰ تا استعداد بود و زبان سفید که خدا رو شکر بازم ۴۶ استعداد و ۳ درصد زبان زدم.
شما که کلید رو دیدی چرا درصداتون رو با تقریب و اختلاف ده درصد نوشتین؟مثلا نوشتین تخصصی ۵۰ تا ۶۰.یا واسه زبان و استعداد هم همینطور؟؟؟!!!
مثه اینکه من بدونم تخصصی ۵۲ زدم اما بنویسم تخصصی ۵۰ تا ۶۰.همین ده درصد اختلاف خودش به اندازه تقریبا ۷ درصد روی میانگین تاثیر داره و ۷ درصد اختلاف میانگین شاید ۵۰ تا رتبه رو جابجا کنه!!!
اینو هم بگم که چند تایی از بچه های تربیت مدرس،امیرکبیر،علم و صنعت و تهران و حتی شریف رو هم میشناسم که درصداشون زیاد چنگی به دل نمیزنه!!!نمونش توی همین قسمت هستش دیگه…
اگه واقعا اطلاعات درستی از درصد بچه ها دارین بزاین و گرنه که همه میتونن از این حرفا بزنن.
من خودم از درصد چند تا از دوستام خبر دارم که چون زیاد خوب نشدن ننوشتم.اما اگه درصدای به درد بخوری ببینم حتما واسه بچه ها مینویسم.
در ضمن اینو هم بگم که آزمون استعداد واقعا واسه ۵۰ درصد زدنش حداقل ۷۰ دقیقه وقت میخواد که اونم شاید بشه زد.

feri
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

پیمان جان نمیدونم از چند نفر دانشگاه تهرانی، شریفی و یا … پرسیدی درصداشونو، ولی اینکه بگی درصداشون چنگی به دل نمیزنه به نظر نوعی توهین به اوناست. مطمئن باش بچه های اکثر دانشگاههایی که گفتی اصلا به فکر دکترا داخل نیستن. چرا که اگه بخوان فکر کنم خیلی راحت میتونن رتبه برتر کسب کنن. متاسفانه این شیوه ازمون دکترا باعث چنین وضعی شده. در ضمن تو این ازمون که گفتی با وجود سخت بودن نسبت به سالهای قبل، به راحتی میشد درصدای دور و بر ۵۰ رو زد، اگه فقط یک ماه حوب میخوندی.

آرامش(عمران)
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

feri لاییییییییییییییییییک

پیمان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

feri جان سلام
من نگفتم همه ی بچه های دانشگاه های تهران،شریف،امیرکبیر،علم و صنعت و ….
گفتم بچه هایی که تا حالا توی این سایت درصداشون رو گذاشتن از همین دانشگاه ها بودن و زیاد هم بالا نزدن من منظورم با خودم هم هستش چون انتظار بیشتری از خودم داشتم.بالاخره منم خودم امیرکبیر بودم و همه شرایط رو میدونم
در ضمن خیلی از بچه های دانشگاه های شهرستان رو میشناسم که تا الان درصداشون خیلی بهتر از ماامیرکبیری ها،تهرانی ها،بچه های علم و صنعت و … هستش.اون کسایی هم که شما گفتین واسه دکتری خارج از ایران میخوان اقدام کنن لابد دلیل خاصی دارن.خیلی از همین بچه ها هم که شما گفتین همین کنکور رو دادن و الان منتظر نتیجه هستن.
من با همه ی احترامی که واستون قائل هستم اما خوب باز هم میگم درصد هیچ کدوم از بچه ها رو که تا الان دیدم همینطور درصد خودم زیاد چنگی به دل نمیزنه.

maryam
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

مستر پیمان شما از کدوم دانشگاه هستید ؟ با چه معدلی؟

پیمان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

من انتقالی از دانشگاه امیرکبیر به دانشگاه لرستان.گرایش سازه
معدلم ۱۶.۲۳
شما هم سازه امتحان دادین؟

maryam
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

بله، درصد امسال برای رتبه های زیر ۲۰ حدودا چطوری است؟

پیمان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

کدوم دانشگاه بودین شما؟
والا من فکر میکنم حدودا با میانگین درصد ۴۵ بتونین زیر ۲۰ بیارین.
یه درصدایی مشابه اینا:
تخصصی:۵۵ تا ۶۰
استعداد:۵۰ تا ۶۰
زبان:۲۰ تا ۲۵
شما درصداتون چطور شد؟
نظرتون در مورد سئوالات آزمون چی هستش؟

maryam
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

خواجه نصیر،
من تخصصی بین ۵۰ تا ۶۰
استعداد بین ۴۰ تا ۵۰
زبان ۵۰ تا ۶۰

البته دوستان زیادی رو میشناسم از بچه های تهران که اختصاصی رو بهتر زدن، امسال خیلی ها اماده بودن مثل سالای قبل نبود

؟
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام آقا پیمان من فکر میکنم شما رو میشناسم
شما فامیلی تون با حرف (ب) شروع میشه؟

پیمان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

بله.درسته
شما؟؟؟

پیمان
فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

بچه ها سلام
چه خبر؟
کجائین؟؟؟
آقا این طور که معلومه بچه های سازه کسی تخصصی رو بالای ۵۰ نزده؟؟؟
دوستان امیرکبیر،شریف،تهران،علم و صنعت،خواجه نصیر،تربیت مدرس،صنعتی اصفهان،شیراز،گیلان،…
اگه اطلاعی دارین از درصداشون بگین؟؟؟

پیمان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

در واقع طراح اومده واسه اون یک سانت ۵۰ کیلونیوتن نیرو مصرف کرده اما واسه ۴۰۰ سانت ۲۵ کیلو نیوتن نیرو در نظر گرفته.در واقع یک سانت از اون استوانه خارجی ۵۰ کیلو و ۴۰۰ سانت ازش ۲۵ کیلو نیرو میبره!!!

fardin
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

کدوم ۴۰۰ سانت؟ فاز اول تغببرمکان ۱ سانت بوده که همش رو دوش استوانه بزرگتر بوده.فاز دوم هم ۱ سانت اضافه بوده که هر دو با هم تحمل بار میکنند.

پیمان
فروردین ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

فردین جان با تمام احترامی که قائلم اما من نظرم روی گزینه ۵۰-۵۰ هستش.اگه مهندسی بهش فکر کنی جواب همونه.اگه صدبار دیگه هم امتحان بدم بازم همون گزینه رو میزنم.
چاکر پاکریکم

fardin م
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۷:۵۹ ق٫ظ

feri .رابطه f=k*delta رو اوردم که استدلال شما ها رو نقض کنم.والا حل کا مل مسئله همونه که قبلا شنبدی.باید اول ۱ سانت ابتدائی انالبز بشه و بعد ۱ سانت دوم.که جواب همون ۲۵-۷۵ میشه

پیمان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  fardin م

فردین جان سلام
یه سئوال ازت دارم
به نظرت تا لحظه ای که استوانه خارجی به اندازه یک سانتی متر کاهش طول نداشته استوانه داخلی تغییر طول داشته؟
من استدلال feri رو قبول دارم.طراح مد نظرش باید این باشه که آیا این نیروی ۱۰۰ تایی میتونه ۱ سانت کاهش طول رو در استوانه خارجی ایجاد کنه یا نه؟که با توجه به خصوصیات مسئله می بینیم که بله میتونه.

fardin م
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۷:۴۵ ق٫ظ

در هورد سوال ۱ توضیحی قبلا داده بودم با ببان دیگری می خوام تکمیلش کنم.فرض کنید دو جک که ۱۰ سانت اختلاف ارتفاع دارند رو با دست دارید فشار میدید. یکی ۱۱ سانت می یاد پایین و کوتاه تره فقط ۱ سانت.حالا شما می خواهید بگید اونا به یک اندازه دارن به دست شما نیرو وارد می کنند چون سختی یکسانی دارن؟؟؟!!!!
باید مواظب باشبد دستون از جک ازاد نشه و الا جک بیرونیه به صورتتون پرت میشه.چون نیروی داخلیش حدود ۱۰ برابر اون کوتاه ترس.

پیمان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۴۹ ق٫ظ

دوستان عزیز مسئله رو به این شکل مدل کنید:
فرض دو میله یکی به طول ۴۰۰ سانتی متر و یکی دیگه به طول ۴۰۱ سانتی متر داریم.حالا این دو میله رو به صورت قائم و موازی هم قرار بدین و یک صفحه صلب روی دو میله قرار بدهید.(البته صفحه صلب فقط روی میله به طول ۴۰۱ سانتی متر قرار داره) و نیروی ۱۰۰ کیلونیوتن به وسط صفحه صلب وارد میشه.خب ملاحظه میشه که نیروی ۱۰۰ کیلویی تا وقتی که میله بلندتر با میله کوتاهتر هم ارتفاع نشده (۴۰۰ سانتی متر) متعلق به میله بلندتر پس تا اینجای کار تمام نیروی ۱۰۰ کیلویی به میله بلندتر تعلق داشته.لحظه ای که ارتفاع میله بلندتر به ۴۰۰ سانت میرسه دو میله با هم درگیر(موازی) شده و نیروی ۱۰۰ کیلویی به نسبت سختی بین اونها تقسیم میشه.
همه ی بحث ما روی همون نیروی ذخیره شده هستش که دوستان میگن اون یک سانتی متر باعث میشه که ۵۰ کیلونیوتن نیرو ذخیره بشه و اصلا ما چیزی بعنوان نیروی ذخیره شده نداریم عزیزان.اون نیروی ۵۰ تایی که شما میگین ذخیره میشه قاعدتا بعد از اتصال موازی دو استوانه بین دو استوانه ذخیره میشه.

fardin
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۷:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

good morning peyman.مدل سازی تو کاملا صحیح است.ولی با جمله ما ذخیره سازی نیرو نداریم. نبرو به نسبت سختی توزیع میشه این فلسفش همون رابطه f=k*delta است و زمانی درسته که تغییر مکان ها یکسان باشه.

fardin
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

فلسفه جمله “نبرو به نسبت سختی توزیع می شود”.رابطه f=k*delta است.واین جمله که بچه ها مرتب به اون استناد میکنندزمانی معتبر است که تغییر مکانها مانند هم باشند.

fardin
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

f=k*delta.عکس العمل فنر رابطش اینه.همه بلدیم.سختی یکسان وفتی نیروی یکسان تولید میکنه که delta اونا هم یکسان باشه.پس یادتون باشه .نیروی داخلی هم تابع سختیه وهم متناسب با delta هست.

محمد
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۹ ب٫ظ

سلام مازیار جان
منم استدلال شما را حتما در جلسه کنکور داشتم اما این استدلال به نظرم ایراد داره و فکر میکنم باد به حالت نهایی نگاه کنیم آخه وقتی دو جسم در یک نقطه تبادل نیرو دارند نمیتونیم بگیم انقدر نیرو ذخیره شده

fardin
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

به محمدودیگر بجه های طرفدار ۵۰-۵۰.برای اینکه بتونید درک فبزبکی بهتری از مسئله داشته باشبد.فرض کنبد اون ۱ سانت ۱۰ سانت باشه.وجدانا شما میتونید قبول کنبدعکس العمل های دو فنر(دواستوانه)بعد از۱ سانت فشار مشترک، یکسان هست؟!!!!!!بابا فنر اول پدرش دراومده ۱۱ سانت فشرده شده ولی اون یکی فقط ۱ سانت پایین رفته . اون وقت شما میگید چون سختیشون یکیه اندازه هم تحمل نیرو میکنند ؟!

feri
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

اگر اون ۱ سانت ۱۰ سانت باشه که در این صورت کل نیرو رو استوانه اول تحمل میکنه؟؟؟؟؟؟؟

feri
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  feri

اگر هم منطورتون اینه که نیرو هم ۱۰ برابر بشه باز هم همون مساله هست. برادر من تعادل نیرو در هر لحظه باید برقرار باشه. ما نیروی ۱۰۰ داریم که بعد تغییر مکان ۱ سانت هم باز نیرو ۱۰۰ هستش نه ۵۰ . و این ۱۰۰ بین دو استوانه به نسبت سختی تقسیم میشه. حالا شما دلیلی میارین جای خود ولی به ۵۰-۵۰ جواب مناسب تری هست تا ۷۵-۲۵

fardin
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  feri

feri جان نیرو فقظ به سختی وابسته نیست .f=k*delta.,وقتی دو فنر سختی یکسان دارند.اگر delta یکی ۱۰ برابر دیگری باشه .نیروی داخلیشم ۱۰ برابر دیگریس.

feri
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  feri

خوب این فرمول که میگین کاملا درسته. اینجا هم ما یه نیرو داریم که اونم ۱۰۰ هستش. دلتا هم که میگین باید بعد اون تغییر مکان ۱ سانت حساب بشه که اونم برای هر دو میله یکسانه. به نظر من اون ۱ سانت اول هیچ نقشی در توزیع این نیرو در مرحله دوم نداره و فقط به این دلیل در مساله اومده که نشون بده اون نیروی ۱۰۰ باعث رسیدن دو میله به هم میشه یا نه.

feri
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  feri

در ضمن با این استدلال شما نه نیروی بین دو میله یکسان هستش و نه تغییر مکان. یعنی اینکه نه این دو میله سری هستن و نه موازی.!!!!!!!!!!

feri
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  feri

با این رابطه نیروی استوانه اول ۲ برابر استوانه دوم میشه نه ۳ برابر که در گزینه ها هست.

feri
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد تو دوره لیسانس کدوم دانشگاه بودی؟

مازیار
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۸:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان منم سوال ۱ رو ۵۰-۵۰ زدم اما بعد وقتی حل کردم دیدم ۲۵-۷۵ درسته
روش حل به این صورته که مقدار نیرویی که استوانه خارجی بابت ۱cm تغییر مکان تا رسیدن به استوانه داخلی تحمل میکنه ۵۰ می باشه و وقتی دو تا استوانه با هم تحت فشار قرار میگیرند نیروی اعمالی ۵۰=۵۰-۱۰۰ می باشه که سهم هر کدام ۲۵ می باشه پس استوانه داخلی=۲۵
و استوانه خارجی ۷۵=۲۵+۵۰

fardin
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

مممون مازیار.حسن نیت تو قابل تقدیره.کدوم دانشگاهی؟رفقا چکار کردن؟درصداشونو بگو که بجه ها بتونن اوضاع خودشونو ارزیابی کنن.

آرامش(عمران)
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۴:۳۸ ب٫ظ

سلام بچه ها سنجش سوال اول رو چه مقداری اعلام کرده ؟ من از استرس نمیتونم جوابامو چک کنم

پیمان
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرامش(عمران)

عزیز متاسفانه ۷۵-۲۵اعلام کرده.البته من اعتراض کردم اما فکر نکنم اهمیت بدن.
حالا فقط باید منتظر کلید نهایی بود

آرامش(عمران)
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

ممنون پیمان جان

محمد
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

من اعتقاد دارم با کمی درک مهندسی میشه به سوال یک جواب داد
البته نظر همه دوستان محترمه و من فقط نظرمو میگم و شاید هم اشتباه باشه اما هنوز نتونستم استدلال جواب سازمان را درک کنم و سوالات مشابه هم در آینده ببینم با استدلال خودم حل میکنم

fardin
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

استدلال طراح همینه که شرایط اولیه دو استوانه یکسان نبوده.نظرت در مورد سوال ۵ چیه؟تخصصی بچه های امیرکبیرغبراز خودت کسی بالای ۳۵ نزده؟!!!

feri
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

فردین جان بحث شرایط اولیه نیست، بحث اینه که وقتی استوانه بزرگتر ۱ سانتی متر تغییر مکان داد باز هم نیروی موحود در اون لحظه ۱۰۰ هستش نه ۵۰ و اونایی که میگن ۵۰ تا از نیرو در استوانه اول دخیره شده به نطرم کاملا در اشتباهند. این مبحث دقیقا شبیه اون مبحث کوتاهی یا بلندی در ساخت هستش. حالا به فرض اگه ما استوانه کوتاهتر رو بکشیم تا دو استوانه هم اندازه شن و بعد رها کنیم به نظرت اون نیرو چه طور بین دو استوانه تقسیم میشه؟
جواب به نسبت سختی هستش و این سوال هم دقیقا مثل همونه. جواب ۵۰-۵۰ گزینه درست هستش.

پیمان
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  feri

feri جان من نظرتو کامل قبول دارم.دیدگاهت کاملا درسته.البته من واسه خاطر اینکه خودمم همین گزینه رو زدم نمیگم،واقعا اگه خوب بهش فکر کنید همینم درسته.

فردین
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  feri

باید ببینیم کتابهای مرجع چی می گن؟

فردین
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  feri

سلام فری سال گذشته چکار کردی؟

پیمان
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد جان سلام
منم استدلالی شبیه به استدلال تو دارم.اما با یه تفاوتهایی!!
فرض که گفته بچه ها درست باشه.در ابتدا ۵۰ کیلونیوتن از نیروی ۱۰۰ کیلویی به استوانه خارجی تعلق میگیره تا اونو به اندازه یک سانتی متر پایین بیاره و از اون جا به بعد دو استوانه موازی شده و نیروی باقیمانده ۵۰ کیلونیوتنی به نسبت سختی بین اونها تقسیم میشه و ۲۵ کیلو به استوانه داخلی و ۲۵ کیلو به خارجی میرسه.یعنی در کل ۷۵ کیلو استوانه خارجی و ۲۵ کیلو استوانه داخلی سهم دارن.اما باید توجه داشت که دو استوانه قاعدتا موازی شدن و مشخصات کاملا یکسانی دارن،پس چور ممکن هستش یکی ۲۵ و دیگری ۷۵ تا نیرو ببره.من استدلالم اینه که اون یک سانتی متری که استوانه خارجی پایین اومده اصلا نیرویی ذخیره نکرده و صرفا صرف پایین اومدن شده و از اونجا به بعد دو استوانه موازی داشتیم.اگه هم همون نظریه ۲۷، ۷۵ رو در نظر بگیریم قاعدتا از نیروی ۷۵ کیلویی ۳۷.۵ به استوانه خارجی و ۳۷.۵ به استوانه داخلی و از نیروی ۲۵ کیلویی ۱۲.۵ به استوانه خارجی و ۱۲.۵ به استوانه داخلی میرسه.و در نهایت هر کدوم ۳۷.۵ +۱۲.۵ کیلو نیوتن نیرو سهم دارن یعنی ۵۰-۵۰

محمد
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

مرسی فردین
درسته حرفت اما وقتی دو جسم باهم در تماس قرار گیرند اینطور نیست که ما بگیم بخشی از نیرو براى جسم اول و حالا بقیش تقسیم بشه ما یک نیروی کل داریم که باید به نسبت سختی بین دو جسم در تماس تقسیم بشه
من اگر طراح بودم اون گزینه سازمان سنجش بعنوان دام آموزشی میذاشتم نه گزینه صحیح
من رو سوال خط تاثیرم اعتقاد دارم پاسخنامه اشتباهه

محمد
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

نیرو به نسبت سختی تقسیم میشه
من شک ندارم ۵۰ میشه

fardin
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد جان اینی که تو شنیدی برای وقتیه که تغییر طول یکسان داشته باشند.راستی بهت تبریک میگم تو یه همچین امتحانی ۳۴ تست تخصصی زدی.عحب شهامتی داری.امیدوارم موفق باشی.

محمد
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۳۷ ق٫ظ

دوستان عزیز زیاد استرس نداشته باشید و توکل به خدا کنید انشاالله هر کسی نتیجه تلاششو بگیره
امیدوارم هممون روز اعلام نتایج شاد باشیم

پیمان
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد جان شما با چه دلیل و راه حلی سئوال ۱ رو ۵۰-۵۰ زدین.ممکن راه حلت رو بدونم؟اگه امکانش هست واسم بنویس

محمد
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۳۴ ق٫ظ

سوال یک و پنج

محمد
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۷:۳۹ ب٫ظ

بله
امیرکبیر
البته با ده تا غلطی که زدم درصدم این شده و من هم مثل خیلیا به پاسخنامه اعتراض دارم و اعتقاد دارم درصدم باید بیشتر بشه اگه اعتراضات جواب بده

پیمان
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد جان توی تخصصی کدام سئوالات رو بر اساس کلید سنجش غلط زدی؟؟؟
کدوم سئوالات رو اعتراض کردی؟
از بچه های امیرکبیر دیگه چه اطلاعی داری؟
خبری از درصدای دوستات داری؟

feri
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

پیمان جان اینقدر استرس نداشته باش عزیز
تو که رتبه خوبی میاری چرا اینقد نگران درصدای بچه ها هستی.
رتبه تو که قطعا زیر ۳۰ هستش وهمه دانشگاه های برتر رو واسه مصاحبه میاری.

feri
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد تو ورودی چند هستی تو امیرکبیر؟

محمد
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۹:۳۹ ب٫ظ

استعداد و زبان را از هرکسی پرسیدم کمتر زده زیر ۳۵درصد
اما خب زبان را فکر میکنم افتضاح بودم
به نظرتون تاثیر زبان زیاده?

fardin
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد.کدوم دانشگاه هستی؟تخصصی واقعا نصفشو باکلید سنجش صحیح زدی؟

محمد
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

سلام
میانگینم
۴۵ تخصصی
۵۵ استعداد
زبان صفر
فکر میکنید رتبم چند بشه
مرسی

fardin
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ان شاءالله ۱۰ تا ۲۰. هحمدبقیه هم دانشگاهی هات چی کار کردند؟

کیوان
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۴:۲۳ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان.
با توجه به سختی سوالها و منفی داشتن زبان به نظرتون امسال میانگین چقدر پایین میاد؟
ممنون

fardin
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان

من براوردم از میانگین ۴۰ تک رقمیه.و میانگین ۳۰ فکر کنم دورقمی بیاره.

peyman
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۱:۱۰ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز.
با تخصصی ۴۲-زبان ۱۷-استعداد ۱۳ و معدل ۱۶.۰۶ دانشگاه تربیت مدرس چه رتبه رو برام پیش بینی میکنید

fardin
فروردین ۷, ۱۳۹۳ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  peyman

ان شاءاله زیر ۵۰

پریا
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۴:۰۱ ق٫ظ

تخصصی۳۷.۸‏ استعداد۳۶.۷‏ رتبم حدودا چند میشه؟

fardin
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  پریا

زبان جی؟

پیمان
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

سلام
با این درصد ها و فرض اینکه زبان سفید باشه و گرایشتون هم سازه باشه،میانگینتون حدودا ۳۱ میشه و تقریبا رتبه ای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تقریب میزنم.
معدلتون چند هستش؟
از کدوم دانشگاه فارغ التحصیل شدین؟

سازه
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام بر چه اساسی تقریب میزنین میشه برا منم بگین
میانگینم ۳۷ میشه معدلم ۱۷.۸ امیرکبیرم؟

پیمان
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

مهندس عزیز با این تقریب درصدی که شما گفتین و با توجه به معدلتون من رتبه ای بین ۴۰ تا ۶۰ براتون پیش بینی می کنم.اما امیدوارم که بهتر شین.
حالا از دوستای دیگتون خبر دارین که ببینم چیکار کردن؟به نظرتون من تک رقمی میشم با توجه به درصدام؟

سازه
فروردین ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

ممنون
من از یکی دیگه از همکلاسیهام خبر دارم که درصدش ۳۵ اینا میشه
به نظر من باید زیر ۲۰ شین
فکر نمیکنم تخصصی خیلی از بچه ها بالای ۵۵ شده باشه

fardin
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

سلام به بجه های سازه و دیگر عمرانیها.عید همتون مبارک.میدونم همه زحمت کشیدیم ولی بعد از امتحان شوکه شدبم.من قبل از ازمون خودمو برای میانگبن ۶۰ اماده کرده بودم .ولی با پاسخ نامه سنجش ۳۵ میشم.به هر حال بد نیست روزه سکوت بشکنیم وراجع به امتحان باز هم با هم صحبت کنیم.

Amir
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۰:۰۲ ق٫ظ

salam bacheha be nazareton ba darsadaie
takhasosi 30
estedad 25
zaban 20
rotbam chand mishe
dar zemmnd age kasi solae 93 zaban ro demonstrative zade eteraz bezane chon pasokhe sahiho conclusie elam kardan vali demonstrative ham doroste age eteraz bezanim tasir midan
thx.

پیمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

دوست عزیز با توجه به میانگین شما ۲۷.۵ ، تقریبا رتبه ای بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ واستون تخمین میزنم.البته امیدوار به زیر ۱۵۰ هم باشین.از من میشنوید دانشگاه هایی مثه،ملایر،کرمانشاه،زاهدان،سمنان اینا رو بزنید.

عبداله
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

آقا پیمان با چه رویکردی این رتبه رو تخمین میزنی منم تخصصی رو ۳۱ زبان رو ۳۳ و استعداد رو ۱۷ زرم

پیمان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۹:۵۲ ب٫ظ

بچه های سازه مثه اینکه دیگه نمیاین؟
کجایین؟؟؟؟
اعتراض کردین؟

پیمان
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۳۵ ب٫ظ

آقا feri دیدی سئوال ۵ رو چه گزینه ای اعلام کردن.واقعا مسخره نیست این کنکور؟

feri
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

منم قبول دارم که کنکور مسخرست. اصلا به فرض تو کنکور رتبه خوب هم بیاری، باز تو مصاحبه ردت میکنند و این دیگه واقعا غیر قابل تحمله. اگه بخوای تو یه دانشگاه متوسط و یا متوسط به پایین با این وضعیت درس بخونی همون نخونی بهتره.

پیمان
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  feri

feri جان به نظرت من چند میشم؟
از دانشگاه های تهران واسه مصاحبه جایی رو میارم؟

feri
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

با این درصدایی که زدی من رتبه بین ۱۵ تا ۳۰ برات پیش بینی میکنم. البته بستگی به معدلت هم داره.

feri
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  feri

دانشگاه های تهرانو میاری ولی اینکه تو مصاحبه قبول میشی یا نه بستگی به رزومه داره.

آرامش(عمران)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام دوست عزیز من اصلا جرأت نکردم نگاه کنم اون سوال که’m11 رو باید بدست میاوردیم سنجش چه مقداری رو اعلام کرده?گزینه رو نگید مقدار جواب رو بگید لطفا

feri
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرامش(عمران)

PAL/3

آرامش(عمران)
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  feri

ممنونم

محمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۱۵ ب٫ظ

سوال پنج هیچکدام باید باشه

عمرانی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۰۷ ب٫ظ

سلام بر همه ی دوستان
امیدوارم همگی خسته نباشید
من سوال ۵ رو هرچی حل می کنم شبیه گزینه ۳ می شود اما ۲ ای که در صورت هست به نظرم نباید باشد! اگر یکی از دوستان که این سوال رو حل کرده لطف کنه و بگه که چرا اون ۲ توی صورت ظاهر شده کمک بزرگی به من کرده ؟ ;-)
ممنون از همه

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  عمرانی

۲ نباید باشه. هیچ کدام از گزینه نیست

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  feri

اره بارک ا له دارم همینو می گم .معنیم داره.PA جرم در واحد طوله .PAdx جرم هست.سای هم که بی بعد است.

این جوری اگر تعبیر نکنی واحد کل انتگرال که باید از جنس جرم بشه.هرگز جور در نمی یاد.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

منم قبول دارم که PAL/L که میشه همون PA.ولی وقتی انتگرال داریم PAx/L میشه جرم در واحد طول و اکه از این عبارت استفاده کنیم جواب گزینه ۱ هستش یعنی مخرج ۴ میشه.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  feri

بایستی جرم در فاصله x رو بدست بیاریم و بعد انتگرال بگیریم. نمیدونم منظورم فهمیدی یا نه. ولی

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  feri

mdx جرم المان dx هست درفاصله x از ابتدای بازه.تا اینجارو قبول دارم.ولی این دلیل نمیشه که عامل x را هم الکی بیاری داخل انتگرال.mdx=pAdx کلا واحد جرم باید داشته باشد که دارد.و بله جرم الما نی است به طول dx در فاصله x از ابتدای بازه.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

شما چطور m=PA میگیری من متوجه نمی شم. اگه جرم در واحد طول حساب می کنی m=PAx/L درسته.

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  feri

بابا Adx حچم المان هست.(سطح مقطع استوانه A و ارتفاغ استوانه dx )رو هم که جرم حجمیه.پس pAdx کلا جرم اون المان است.پس جرم واحد طول اون المان میشه PAdx/dx=pA . اگه این دفعه نفهمیده باشی یعنی معنی المان رو تو ریاضی ۲ نگرفتی.

مازیار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۱ ب٫ظ

سلام بچه ها درصدام اینه به نظرتون رتبه ام چند میشه؟
استعداد = ۲۸
تخصصی = ۳۳
زبان= ۰

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

فکر کنم ۲۰۰ تا ۲۵۰ بشی

Amir
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فردبن

۱۸۰ ta 200

پیمان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

نمیخوام نا امیدت کنم مازیار جان.اما خودت میدونی توی گرایش سازه بر خلاف همه گرایشها رقابت یه خورده سخت تر هستش.الان میانگینت حدود۲۶.۶ هستش.پارسال با میانگین ۲۹ رتبه ۴۰۰ داشتیم.البته اون پارسال بود.اصلا با امسال قابل مقایسه نیست.هم از لحاظ سطح دشواری سئوالات تخصصی هم از لحاظ ضریب بندی که کاملا تاثیر زبان کم شده.من یه رتبه ی حدودی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ تخمین میزنم.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

پیمان جان یک کیلوگرم نیرو ۱۰ نیوتن میشه نه ۱ برو این لینکو ببین.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kilogram-force

پیمان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  feri

خب پس اگه اینجوری feri جان منو تو اشتباه زدیم.جواب همون ۴۰۰ میشه.اگه راه حلی داری که نشون بده جواب ۴۰۰۰ میشه بطور کامل واسم بنویس.ممنون

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

اقا چطور می گی ۴۰۰ میشه. دقیقا با همین رابطه جواب ۴۰۰۰ میشه. k=mw^2 هستش و w=20 . با این فرمول k=400m بدست میاد. حالا مشکل تو جرم هستش که خود مسئله m=10kg داده. وقتی میگیم جرم یعنی هر کیلو جرم معادل ۱ کیلو نیروست (۱۰ نیوتن) و چون ۱۰ کیلو نیرو داریم پس جواب ۴۰۰۰ بدست میاد. اصلا شک نکن که طراح این سوال اشتباه کرده. جواب ۴۰۰۰ هستش. تو جزوه خود دکتر برگی هم واحدها رو کامل توضیح داده.

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  feri

فری من خودم ۴۰۰۰ زدم.ولی همیشه نگران تبدیل واحدهای این رابطه بودم.چون در هیچ کتابی به ظرافت های ان به طور دقیق پرداخته نشده.بهر حال به نظر می یاددر سیستم si وقتی در رابطه جرم واحد کیلوگرم داشته باشه.اتوماتیک واحد سختی که نیرو بر ثانیه است باید واحد نیوتن بر ثانیه داشته باشه که همه واحدها در استاندارد SI باشه.یعنی ۴۰۰۰ نیوتن بر ثانیه میشه.که طبق همان لینکی که خودت معرفی کردی۴۰۰کیلوگرم نیرو بر ثانیه در می یاد.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

اقا قبول داری که k=mw^2هستش؟ اگه قبول داری پس w^2 میشه ۴۰۰ و k=400m . حالا من یه سوال دارم چطور میشه ۱۰ کیلو جرم بشه ۱ کیلو نیرو. تا اونجایی که من یادمه برای تبدیل جرم به نیرو بایستی جرم رو در g یعنی شتاب ثقل ضرب کنیم که میشه ۱۰۰ نیوتن نیرو که اگه دوباره این مقدار نیرو به صورت کیلوگرم نیرو نوشته بشه میشه همون ۱۰۰. اصلا روابط تبدیل واحد تو جزوه دکتر خسرو برگی به خوبی توضیح داده شده. اگه در روی سوال میگفت وزن ۱۰ کیلو اونوقت ۴۰۰ درست بود.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

البته همون ۱۰ درسته.

امیر
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مازیار

من سال گذشته رتبم ۳۰شد تو سازه درصدهام هم اینا بودن تخصصی ۶۴زبان۴۰و استعداد هم ۱۵بود .امسال آزمون تخصصی شما سخت تر شده البته

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۳ ق٫ظ

سلام به همگی دوستان و عرض خسته نباشید من انشاالله اگه عمری باشه می خوام سال دیگه توازمون شرکت کنم.می خواستم در مورد درس الاسیتیسه و دینامیک ازتون بپرسم که از چه منابعی استفاده کردین

feri
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

این کلید سنجش ما رو بیچاره کرد…………..

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  feri

سلام فری بالا خره در صدات با کلید سنجش چند شد؟

پیمان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  feri

feri جان درصدات چی شد بالاخره؟
آقا ما نگرانتیم.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

زیاد خوب نشد.
تخصصی ۴۲
استعداد ۴۰ زبان ۱۰
البته من به کلید سوالات ۱ ۷ ۲۳ و ۳۳ شک دارم درست باشن. مخصوصا ۲۳ و ۳۳ .

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  feri

فری .سوال ۳۳ کاملا درسته.مشکل ابعادی هم نداره.(m(x نه PA L هست نه pA X باید PA dx باشه.یعنی جرم حجمی * حجم

پیمان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

اما فردین جان ما میگیم P(x)=pAx نه P(dx)=padx

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  feri

فری .سوال ۳۳ کاملا درسته مشکل ابعادی هم نداره. پایین تر توضیح دادم .حتما بخون

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

برادر من با این فرمول که تو می گی دو تا dx زیر انتگرال ظاهر میشه. این رابطه سال گذشته در کنکور دکترا اومده بود و یه m(x) نوشته با یه dx جداگانه. یه نگاه به سوالات سال گذشته بنداز اقا فردین.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

در مورد سوال ۲۳ هم نمیدونم این طراح خودشو چی فرض کرده. بابا سختی رابطش k=mw^2 هستش. w هم که ۲۰ هستش. جرم رو هم که خودش ۱۰ کیلوگرم داده یعنی m=10 نه وزن. حالا چه سور میشه که جرم ۱۰ کیلو میشه ۱ کیلو نیرو من موندم. بابا اگه وزن داده بود یه چیزی . خودش جرم داده. فکر کرده مثلا پیچونده سوالو. خودشو سر کار گذاشته به نظرم طراح این سوال

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  feri

نه عزیز من .در واقع من دارم میگم.چه اینجا چه در مثال ها ی مشابه ما فقط یک dx داریم که اون خودش قسمتی از جرم است.ممکنه بخواهی جواب بدی که نه رابطه یک m جدا داره ویکdx جدا.در این صورت دیگه m روبه معنی جرم نباید تعبیر کنی. در این شرایط معنی m حتما باید تعبیر جرم در واحد طول بشه .والا کلا رابطه همیشه مشکل ابعادی پیدا میکنه.ضمنا توجه کن سای هرگز واحد نداره.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

اقا برو سوال سال پیشو نگاه کن. دقیقا این رابطه رو داده. با تفسیری که شما کردین باید m(x) رو PA بذاریم که اصلا معنی نداره.

feri
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فردبن

صلا به نظرم باید PAx/L بذاریم که جر در واجد طول بشه تا مشکل ابعادی هم نداشته باشهو در این صورت هم باید گزینه ۱ درست باشه.

محمد
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۹ ب٫ظ

در پاسخنامه سازمان سنجش سوال ۱ و ۱۴ را غلط زده
سوال یک باید ۵۰-۵۰ بشه شک نکنید
سوال خط تاثیر جواب میشه ۲ یعنی گزینه ۳ شک نکنید روش اینه که سختی فنرها را باید به بینهایت میل داد یعنی تیر یکسر گیردار و یکسر ساده – جزوه دکتر نادر فنایی
چطور میشه اعتراض کرد?
لطفا نظرتونو بگید
سپاس

امیر رضا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

حاجی خط تاثیر نامعینه! تیرم صلب! باید بار واحد بذاری رو b مقدار نیرو سر مفصلی بیابی درسته جوابش هرچند خودم نزدم!

سازه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بچه ها میشه درصداتونو بگین
تخصصی ۴۱
زبان و استعدادم ۶۵
دانشگاه امیرکبیرم
شماها چه جوری زدین؟
فکر میکنید درصدام چه جوریه؟

پیمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

من
تخصصی:۵۲
هوش:۴۶
زبان:۳

سازه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

شما خیلی تخصصی خوب زدین فکر کنم زیر ۱۰ بشین تبریک میگم
امسال باید میانگین پایین تر اومده باشه شما چه طور فکر میکنین؟

پیمان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سازه

بله مهندس جان.به نظر منم میانگین یه ۱۰ تا ۱۵ درصدی پایین کشیده.البته من کارنامه های پارسال رو نگاه میکنم مثلا رتبه ۷۰ سازه میانگین کل درصدهاش ۴۱ یا ۴۲ هستش،اما اون آزمون کجا،این کجا.اونجا زبان ضریب ۲ بدون نمره منفی بود،مقاومت هاش مثل آب خوردن،اصلا نفر اول پارسال تخصصی رو ۷۲ زده بود،اما امثال فکر نکنم ۶۰ هم بزنن.

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سازه

زبان واستعدادو واقعا کولا ک کردی.مجموع ۶۵ هم خیلی خوبه.تو اگر واقعا هر کدوم رو ۶۵ زده باشی.تو ۳۰ تای اولی.تخصصی ۴۱ هم بالاس.

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  سازه

تبریک میگم.عالی زدی.باید زیر ۵ باشی .

پیمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام مهندس محمد
منم سئوال ۱ رو ۵۰-۵۰ زدم
شما دلیلی داری واسه جوابت؟

مازیار
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۸ ب٫ظ

ببخشید منظورم سوال ۴۱ بود

مازیار
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۱۷ ب٫ظ

پیمان جان .شک نکن که جواب ۴۳ گزینه ۳ هست.این تست مشابه تست سال ۹۲ بود .تو روابط تنش کرنش فقط بایستی E و ضریب پواسون محور ۳ را تغییر دهیم.(عمود بر صفحه ایزوتروپی)

پیمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۷:۰۲ ب٫ظ

feri جان نظرت در مورد سئوال ۱ چی هستش؟می بینم که توام ۵۰-۵۰ رو انتخاب کردی!!دلیلت چی بوده؟

پیمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۶:۴۱ ب٫ظ

feri جان شک نداشته باش که سئوال ۴۱ جوابش ۰.۰۱۴۵ هستش.از رابطه بین تنش و کرنش استفاده کن و کرنش های e11 , e22 , e33 رو بر حسب تنشهای هیدرواستاتیکی بنویس.جواب همون ۰.۰۱۴۵ هستش.در ضمن در مورد سئوالای ۳۵ و ۴۵ هم که قبلا خدمتتون عرض کردم من اونا رو توی خونه حل کردم و جواب ۳۵)۱ و ۴۵)۱ بدست اومده.

feri
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

برادر من اینقدر مطمئن حرف نزن. این سوالو برو از راه حل درستش حل کن دقیقا .۰۱۶ به دست میاد دیگه .۰۱۴۵ از کجا در اومده>!!!!!!

feri
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

پیمان عزیز نظرت راجع به سوال ۴ چیه. به نظر من روی سوال اشتباه داره یا اینکه هیچ کدام از گزینه ها صحیح نیست. چون با توجه به سوال که نسبت تغییرمکان به لنگر خواسته شده یک E در گزینه ها جا افتاده و به نظرم باید حذف شه.
بایستی در سوال نسبت تغییرمکان بار محوری به تغییر مکان خمشی خواسته میشد نه لنگر خمشی

مازیار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

چون تو کتاب چوپرا اگر به نمودار ضربه دقت کنیم تو این نمودار سرعت اولیه رو ۱ تقسیم بر m داده که m=10 kg و سرعت میشه ۰.۱ m/s که در نهایت با تبدیل واحد به عدد ۱۰ cm/s میرسیم.

پیمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مازیار

مهندس جان اونی که شما میگی ضربه در لحظه ی T هستش.اما اینجا سرعت اولیه رو خواسته نه سرعت در لحظه T.شک نداشته باش جواب ۱۰۰cm/s هستش.

سازه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

حق با شماست ۱۰۰ میشه منم اشتباه. محاسباتی کردم ۵۰۰ زدم وگرنه ۱۰۰ میشد از راه فرمول حداکثر جابجایی
من سه تا از سوالامو اشتباه محاسباتی کردم تا اعلام نتایج از غصه دق میکنم:'(

feri
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

درسته جواب صد هستش. در ضمن اینقدر در مورد جوابهای الاستیسیته که در سایت ارشد عمران گفتی ۱۰ تا از ۱۲ تا رو زدم و همشن درست هستن مطمئن نباش.
حداقل دو تا از اون گزینه هایی که زدی من مطمئنم اشتباهه بقیشو نمی دونم.
موفق باشی

feri
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  feri

منظورم اقا پیمان هستش

پیمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  feri

feri جان شک نداشته باش که هیچ سئوالی توی الاستیسیته حذف نمیشه.تنها سئوالی که تو شک داشتی ۳۷ هستش.منم همه ی اون ۱۰ تا رو مطمئن هستم درسته.موفق باشی دوست من

پیمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  feri

پاسخ های من توی الاستیسیته اینا بوده
۳۴)۳
۳۵)-
۳۶)۴
۳۷)۲
۳۸)۲
۳۹)۳
۴۰)۴
۴۱)۱
۴۲)۱
۴۳)۴
۴۴)۳
البته توی خونه سئوالای ۳۵ و ۴۵ رو هم حل کردم که جواب ۳۵)۱ و ۴۵)۱ درست هستش.حالا feri جان از این ده تایی که زدم کدوم اشتباه هستش؟؟؟

feri
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

۴۱ رو دوباره حل کن. جواب .۰۱۶ هستش و گزینه ۲ پاسخ صحیح هستش. ۳۵ هم که قبلا تو سایت ارشد عمران زده بودی ۲ الان گزینه ۱ کردی

feri
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

بقیه سوالات رو درست زدی. البته من باز هم به سوال ۳۷ در مورد درست بودن سوال شک دارم.

پیمان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

در ضمن آقا مازیار شما که استاد ما هستی،اگه از این راه که شما گفتی استفاده کنیم پاسخ ۰.۱ میشه با واحد kg^-1 .حالا یه سئوال واحد kg^-1 رو چطور به cm/s تبدیل کردی؟یعنی هر یک kg^-1 برابر با ۱۰۰ cm/s هستش؟؟؟پس اگه اینطور هر kg^-1 برابر با یک متر بر ثانیه است؟جالبه!!!!!!!!!!!!

مازیار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

پیمان جان جواب ۲۴ الاستیسیته ۱۰۰ نمیشه ۱۰ میشه.

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

مهندس feri قبول دارم.شرط لازم مثبت بودن دترمینان ماتریس تغییر مکان هستش.اما اگر میدان تغییر شکل رو میداد حق با شما بود.توی این سئوال میدان تغییر مکان داده شده.لازم هست فرق بین میدان تغییر مکان و تغییر شکل رو بگم.میدان تغییر مکان در واقع Xi-xi هستش،اما میدان تغییر شکل همون xi هست.

مازیار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۴:۰۷ ب٫ظ

دوستان سوال ۳۸ الاستیسیته به ۲ دلیل غلط بود
۱-غلط املایی داشت(x تغییر شکل یافته با X تغییر شکل نیافته یکی بود.مشخص نبود کدوم به کدومه)
۲-u=x-X اگر فرض کنم اون بردار بردار تغییر شکل یافته باشه انوقت اگه بردار های U1 U2 U3 رو تشکیل بدیم و برای بدست آوردن کرنشهای طولی مشتق بگیریم تمام کرنشها صفر میشن که یعنی کرنش حجمی صفر . که در گزینه ها نبود.

feri
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

به نظر من هم سوال اشکال داشت. بایستی ژاکوبین رو حساب می کردیم و بزرگتر از صفر قرار می دادیم که در گزینه ه جواب نبود.

سازه
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  feri

بچه ها شما چه جوری دادین امتحانو
میشه درصداتونو بگین با دانشگاهتون؟
من خیلی ناراحتم خونده بودم ولی اینجوری که جوابارو اینجا دیدم تخصصی ۴۰ درصد زدم استعداد و زبانم رو هم ۶۰ فکر نمیکنم زیر ۵۰ شم

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  feri

مهندس عزیز
دوستمون مازیار جان منظورش سئوال ۳۸ بوده که توضیح دادم.
شما منظورت سئوال ۳۷ بوده،توی اون سئوال(۳۷) بایستی یه ژاکوبین رو حساب میکردی و بزرگتر از صفر میزاشتی.در نهایت به این نامعادله میرسیدی:۲۴/۱۰۰۰۰۰۰>12A/10000 با حل این نامعادله داریم:A<0.02

feri
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

مهندس بایستی جملات a11,a22 و a33 با عدد ۱ جمع شن که در این حالت جواب یه عدد دیگه ای بدست میاد که تو گزینه ها نیست.
شما از اون عدد ۱ صرف نظر کردین و به جواب .۰۲ رسیدین.

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  feri

مهندس جان شما کافی بود که ۹ درایه واسه ماتریس بدست بیارین.ماتریس به این شکل میشه:
A 0.05 0.06
۰.۰۱ A 0
۰.۰ ۰.۰۴ ۰
حالا اگر از این ماتریس دترمینان بگیرین بایستی دترمینان بزرگتر از صفر بشه.که نتیجه A<0.02
به نظر من یکی از راحت ترین سئوالای آزمون این بود.از شما تعجب میکنم مهندس؟؟؟؟
شما صفحه ی ۷۱ کتاب تئوری دکتر سعادت پور رو مطالعه کنید.یه مثال داره.
سئوال مورد نظر گفته میدان تغییر مکان،نه میدان جابجایی.تغییر مکان یعنی اینکه Xij-dij یعنی خود میدان تغییر مکان از مولفه های قطر اصلی یک واحد کم کرده.شما دیگه نیاز به اضاف کردن عدد یک ندارین.

feri
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  feri

من هم از شما می خوام صفحه ۱۵ کتاب تئوری ارتجاعی دکتر سعادت پور رو یه نگاه بندازین. اونجا شرط لازم و کافی برای یک تغییر شکل رو توضیح داده. در اینکه گزینه .۰۲ کلید سنجش هستش شکی نیست و قطعا این گزینه به عنوان جواب صحیح انتخاب میشه

feri
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  feri

البته اشتباه شد کتاب دکتر رحیمیان صفحه ۱۵

feri
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  feri

البته من سوال ۳۷ رو گفتم. سوال ۳۸ درست بود و -۸ جوابشه

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

مازیار عزیز سئوال اصلا غلط تایپی نداشته.بردار تغییر شکل باید بصورت X=x1i+x2j+x3k باشه که خود x1 و x2 و x3 بایستی بر حسب X1،X2،X3 باشند.در واقع مولفه های تغییر شکل یافته بردار تغییر شکل بایستی بر حسب مولفه های تغییر شکل نیافته باشند.حالا اگر ژاکوبین(دترمینان ) ماتریس تغییر شکل رو حساب کنی حاصلش ۸/۱۰۰۰۰-۱ میشه.از طرفی هم dv=det(U).dV پس تغییر شکل نسبی یا همون dv-dV/dV برابر با det(U)-1 که در نتیجه برابر ۸/۱۰۰۰۰-.

مازیار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۳:۴۵ ب٫ظ

در مورد سوال ۲۴ .سرعت اولیه ضربه میشه ۱ تقسیم بر m

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

اون سئوال ۱۰۰cm/s جوابش میشد

سازه
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

من اون سوال و ۵۰۰ زدم از فرمول جابجایی حداکثر رفتم و تغییر مکان اولیه را صفر فرض کردم

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سازه

مهندس جان توی این سئوال ضربه مطرح شده.اگه یادتون باشه ما توی ضربه همچین فرمولی داریم:
X(max)=V(0)/w یعنی V(0)=X(max)*w
در ضمن اگه از همون فرمولی که شما میگین استفاده بشه و تغییر مکان اولیه رو صفر فرض کنیم داریم:X(max)=(x(0)+(V(0)/w)^2)^1/2 حالا اگر X(0)=0 در اینصورت باز هم داریم:V(0)=X(max)*w

مازیار
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۳:۳۴ ب٫ظ

ببخشید ۸-۱ درسته

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

بله درسته.سئوال ۸ جوابش ۴۷۷۲ میشه.این سئوال مشابه تست کنکور پارسال دکتری ۹۲ بود.سئوال اول پارسال مشابه این بود.

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

FERI جان در مورد سئوال ۷ هم من با شما هم عقیده ام و گزینه ۱ رو زدم.اثر پیچش هم کاملا مشهود هستش.

feri
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

پیمان عزیز نظرت راجع به سوال ۴ چیه. به نظر من روی سوال اشتباه داره یا اینکه هیچ کدام از گزینه ها صحیح نیست. چون با توجه به سوال که نسبت تغییرمکان به لنگر خواسته شده یک E در گزینه ها جا افتاده و به نظرم باید حذف شه.
بایستی در سوال نسبت تغییرمکان بار محوری به تغییر مکان خمشی خواسته میشد نه لنگر خمشی.

پیمان
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

feri جان سلام
نظرت در مورد سئوال ۳۳ کاملا درسته.حق با تو بود.باید m=PAX توی رابطه انتگرالی جایگذاری بشه که جواب باز هم مشکل ابعادی داره،به جواب PAL^2/4 میرسیم.به نظرم میاد یا حذف شه یا نمرش به اونایی تعلق بگیره که گزینه PAL/4 رو زدن.

feri
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سلام پیمان جان
به نظرم سوال حذف شه، ولی اگه حذف نشه کلید سنجش حتما ۱ هستش.

mojtaba
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سلام بچه ها فکر کنم تا قبل از اعلام نتایج آزمون کلا همه سوالارو حذف کنین.مراقب باشین توروخدا!!!!!!!!!
پیمان جان در مورد سوال ۳۳ هم حق با شماست شرمنده من اون موقع فرمول شمارو کامل نخوندم فکر کردم فرق میکن.آخه من چوپرا خوندم که فرمولشو کامل نگفته. سر جلسه هم به مخرج نگاه کردم دیدم درسته دیگه زدم.اما مطمئن باش حذفش نمیکنن.
محمد جان ممنون منم فکر میکنم درست باشن حداقل از ۳تا ۲تاش درسته دیگه.
پیمان جان سوال ۲۲ رو خودت چی زدی؟

پیمان
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۲۹ ب٫ظ

بچه ها کسی در مورد سئوال ۲۲ نظری نداره.دینامیک سازه؟؟؟؟؟

محمدرضا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۲۰ ب٫ظ

مطمعنم سوال ۱۳ میشه گزینه ۳

محمد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

سوالات ۸ ۱۴ و ۱۷ را مثل شما زدم آقا مجتبی و ۸۰ درصد مطمئنم درسته
موفق باشید

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سوال ۸ گزینه ۱ یعنی ۴۷۷۲ درسته
سوال ۱۴ گزینه ۲ درسته
س.ال ۱۷ هم گزینه ۱ درسته به نظرم البته، با این استدلال که اگر a=0باشه لنگر x=M0 و ضریب انتقال تکیه گاه گیردار .۵ هستش و لذا y=.5M0 به دست میاد که اگه اینارو از هم کم کنیم گزینه ۱ به دست میاد

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۳۹ ق٫ظ

۱-۳
۲-۴
۳-۳
۴-سوال غلط
۵-جواب بین گزینه ها نیست.
۶-۲
۷-۱
۸-۱
۹-۲
۱۰-۴
۱۱-۴
۱۲-۱
۱۳-۲
۱۴-۲
۱۵-۱یا ۳
۱۶-۲
۱۷-۱
۱۸-۴
۱۹-۲
۲۰-۳
۲۱-۲
۲۲-۳
۲۳-۲
۲۴-۳
۲۵-۴
۲۶–
۲۷-۴
۲۸-۴
۲۹-۲
۳۰-۱
۳۱-۱
۳۲-۱
۳۳-۲
۳۴-۳
۳۵–
۳۶-۴
۳۷-۲و یا هیچکدام
۳۸-۲
۳۹-۳
۴۰-۴
۴۱–
۴۲-۱
۴۳-۴
۴۴-۳
۴۵–

پیمان
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  feri

سلام مهندس جان
اقا feri شما همه این سئوالات رو جواب دادین؟
پس اولین دیگه
تبریک میگم

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

نه همشو بعضیارو تو خونه حل کردم. در ضمن سوال ۳۳ هم یا گزینه ۱ درسته یا باید سوال حذف شه. مشگل ابعادی داری. مخرج قطعا ۴ هستش. یه انتگرال x^3 باید حل کنیم

پیمان
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  feri

feri عزیز چون توی صورت سئوال گفته شده که m11 پس بایستی از (سای ۱) و (سای ۱) استفاده بشه.اصلا نیازی به استفاده از (سای ۲) نیست.این سئوال فقط توی گزینه ها مشکل ابعادی داره.یعنی پس از حل انتگرال جواب PAL^2/3 بدست میاد نه PAL/3 .

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

منم میدونیم از سای ۱ استفاده میشه من میگم m(x) باید بذاری یعنی PAx نه PAL.!!

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

مخرج سوال قطعا ۴ هستش و اگه سوال حذف نشه گزینه ۱ درسته

فردبن
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  پیمان

پبمان و فری .جواب سنجش برای این سوال درسته.مشکل ابعادی هم در گزینه ها وجود نداره.همه ۴ تا گزینه ها واحد جرم دارند.ضمنا (M(X نه PAL میشه نه PAX بلکه PA dX

mojtaba
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۰۶ ق٫ظ

در مورد سوالات ۸ ۱۴ و ۱۷ کسی نظری نداره؟

mojtaba
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

سلام سوال ۱ رو مطمئنم گزینه ۱ میشه چون ویژگی صفحات صلب اینه که از جابجایی جلوگیری میکنه میتونیم این دوتا صفحه رو مثل کف و سقف یه ساختمون در نظر بگیریم.
سوال ۷ هم لنگر پیچشی ناشی از خروج از مرکزیت نیروی P ایجاد میشه و طول ۱۰۰a باعث میشه لنگر خمشی زیاد بشه و دقیقا عاملی میشه که اثر لنگر پیچشی در مقایسه با خمشی ناچیز باشه.
سوال ۳۳ هم فرمول شما درسته ولی توی کتاب چوپرا ترجمه شاپور طاحونی صفحات ۳۳۴-۳۳۸ یه فرمول دیگه هم واسه جرم داره وقتی دیدم از این فرمول نمیخوره از اون استفاده کردم و جوابش درست در اومد ببخشین به فارسی مینویسم انتگرال( m در سای به توان ۲ ) من از این فرمول استفاده کردم البته زده جرم کلی. شایدم غلط باشه ۱۰۰ درصد مطمئن نیستم اینو ولی امیدوارم درست باشه و حذفش نکنن. ایشالا که نتایج بر وفق مرادمون باشه…

پیمان
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

مهندس جان این فرمول که نوشتین همونی هست که من گفتم.فقط به جای (سای * سای ) از فرمول ( سای به توان ۲ )استفاده کردی که دوباره همون pPAL^2/3 بدست میاد.

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

سلام
سوال ۷ اثر پیچش مهمه و اگه یه نگاه به گزینه ۱ که جواب صحیح هستش به نظرم، مقدار جمله دوم در مقایسه با جمله اول کوچک نیست و حدود ۵ درصد جمله اول هستش و ۵ درصد فطعا قابل صرف نظر کردن نیست.

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

سوال ۳۳ هم مخرج عدد ۴ درسته ولی مشکل ابعادی داره مسئله و به نظرم نظر طراح گزینه ۱ باشه.

mojtaba
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۶:۲۲ ب٫ظ

زیر ۱۰ که فکر نمیکنم! با رتبه ۲۰۰ هم امید هست. سال گذشته ۱۴۲ نفر روزانه و شبانه پذیرش شدن. استدلال سوال ۱ هم میتونی توی کتاب مقاومت گاج دکتر عرفانی پیدا کنی مثال ۱۲ صفحه ۲۲ و تست ۳۴ صفحه ۳۳. مهمترین خصوصیت صفحه صلب اینه که اجازه جابجایی در اون راستا را نمیده و کرنش در اون راستا صفره

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

مرسی مجتبی .ولی من به شکل مسئله هر جی نگاه میکنم.احساسم میگه صفحات پایین وبالا فقط نقش انتقال نیرو به استوانه ها رو دارند.

پیمان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

احساست کاملا درسته آقا فردین.صفحات صلب فقط نقش انتقال نیرو را دارند واسه اینکه نیرو به هر دو استوانه برسه.

پیمان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

حساست کاملا درسته آقا فردین.صفحات صلب فقط نقش انتقال نیرو را دارند واسه اینکه نیرو به هر دو استوانه برسه.

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

پیمان حان بالاخره نظر نهایی تو در مورد سوال ۱ چبه؟

پیمان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

فردین جان نمیتونم به طور قطع بگم.اما فکر میکنم به احتمال ۸۰ درصد جواب شما درست باشه.شاید جواب منم ۲۰ درصد احتمال داشته باشه.

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

راستی پبمان تو شیرازی هستی؟

پیمان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

سلام مجتبی جان
من سئوال ۱ رو با استدلالی که گفتم حل کردم و یه جورایی مطمئن هستم.در مورد سئوال ۷ هم فکر کنم با توجه به طولانی بودن ورق اثر پیچش تاثیر گذار باشه.
سئوال شماره ۳۳ رو یک بار دیگه حل کن.مگه از این رابطه استفاده نکردی:
m11=انتگرال PAL*X/L*X/L در فاصله صفر تا L.حالا اینو حساب کنی جواب PAL^2/3 میشه نه PAL/3 .

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

اره یعنی مشکل دیمانسیون داره.ولی نکنه حذفش کنند.

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

سوال ۳۳ نباید در انتگرال از PAL استفاده کنی باید m(x) بذاری که در این صورت PAx در اتگرال ظاهر میشه و مخرج قطعا ۴ هستش.

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

صفحات صلب که در راستای نیرو نیستند.

mojtaba
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۴۳ ب٫ظ

دقیق که نمیشه گفت ولی فکر میکنم تخصصی ۴۵ تا ۵۵ استعداد ۵۰ تا ۶۰ و زبانم سفید ۰. شما چی پیمان جان؟

mojtaba
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

شرمنده اشتباه گفتم اسمتونو فردین جان. شما هم درصداتو بگو

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

تبریک میگم اگه تخصصی ۵۰ زده باشی حتما زیر ۱۰ هستی.من تخصصی ۳۵ استعداد ۲۵ زبان ۲۵ فکر میکنم حدوده ۲۰۰ رتبه من بشه و قطعا ردم.

mojtaba
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۳۸ ب٫ظ

دوستان نظرتون راجع به سوال ۸، ۱۴ و ۱۷ چیه؟
۸ گرینه۳
۱۴ گزینه۳
۱۷ گزینه۲

feri
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

سوال ۸ گزینه ۱ یعنی ۴۷۷۲ درسته
سوال ۱۴ گزینه ۲ درسته
س.ال ۱۷ هم گزینه ۱ درسته به نظرم البته، با این استدلال که اگر a=0باشه لنگر x=M0 و ضریب انتقال تکیه گاه گیردار .۵ هستش و لذا y=.5M0 به دست میاد که اگه اینارو از هم کم کنیم گزینه ۱ به دست میاد

mojtaba
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۱۶ ب٫ظ

فردین خوشحالم کردی سوالامو با شما چک کردم ۱۹تا سوال مشترک داشتیم که ۱۵تاش جوابامون یکی بود.پیمان جان سوال ۷ فاصله زیاد تاثیری توی پیچش نداره و تاثیرش روی لنگر خمشیه و گزینه ۴ درسته سوال ۳۳ هم هیچ ایرادی نداره.موفق باشی

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  mojtaba

ممنون مجنبی.درصداتم بنویس

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

استدلال سوال ۱ رو کجا قبلا دیده اید؟

mojtaba
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۵:۰۸ ب٫ظ

سلام سوال ۱ گزینه ۱ درسته. تفسیر آقا پیمان درسته فقط چون در راستای عمودیم دو طرف صفحات صلبن کرنشمون صفر میشه و اون یک سانتی متر جابجایی اتفاق نمیفته و نیروشون ۰ و ۱۰۰ میشه.

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۳۸ ب٫ظ

merci peiyman fekr mikonam bishtare eshtabatam ro peida kardi.soale 23 ro man 4000 zadam.moghe type eshtebah neveshtam dar morede soale 1 nazaret ro begoo.darsade khodet ro ham baram begoo rotbato barat takhmin bezanam.daneshgahetam hamintor

پیمان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

FARDIN عزیز اینا درصدام

تخصصی بین ۵۵ تا ۶۰
هوش بین ۵۰ تا ۵۵
زبان بین ۵ تا ۱۰

پیمان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

سئوال یک همه اومدن از راه شما استفاده کردن.اما به نظر من اصلا لزومی نداشته که بیایم نیرویی که باعث میشه تا استوانه بیرونی ۱ سانت پایین میاد رو بدست بیاریم و بعد از نیروی ۱۰۰ تا کم کنیم و بعد نیروی باقی مانده رو بین دو استوانه تقسیم کنیم.من تفصیرم به این شکل هست که تا لحظه ای که استوانه خارجی با استوانه داخلی موازی میشن نیروی استوانه خارجی ۱۰۰ تا هستش و بعد از اون با توجه به موازی شدن اونها نیروی صدتایی بینشون تقسیم میشه.

پیمان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

عذر میخوام،تفسیر نه تفصیر
اشتباه شد

fardin
اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

۱-۲
۲-۴
۵-۱
۶-۲
۷-۴
۹-۱
۱۰-۴
۱۲-۱
۱۳-۲
۱۷-۴
۲۰-۳
۲۱-۲
۲۳-۴
۲۵-۴
۲۷-۴
۲۹-۲
۳۰-۱
۳۱-۳
۳۳-۲
۳۴-۳
۳۵-۴
۳۶-۴
۳۷-۴
۳۸-۴
۳۹-۳
۴۰-۴
۴۱-۴
۴۲-۱
۴۴-۳
۴۵-۴

ساسان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  fardin

سلام
سوال ۹ فکر کنم گزینه ۲ یعنی (۱/۴) میشه.
با بقیه گزینه ها موافق هستم

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساسان

سلام ساسان من خودم هنوز ۷ نا از ابن پاسخ هاروشک دارم.ضمن اینکه من ۲۶ تا سر جلسه زدم که ۲ تا غلط حتمی دارم.۷تا هم مشکوک.واقعا سخت بود.شما جی؟

fardin
اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان.من شروع میکنم.شما کمکم کنید.

پیمان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  fardin

سلام FARDIN جان
خسته نباشی
منم تقریبا مثه تو زدم فقط یه جاهایی نظراتمون فرق میکنه
سئوال ۱ رو من گزینه ۳ زدم.واسشم دلیل منطقی دارم.یعنی ۵۰ ، ۵۰ نیرو بینشون تقسیم میشه.
سئوال ۵ رو هم گزینه ۲ زدم.یه بار دیگه حل کن متوجه اشتباهت میشی.شما اصلا نیروی ۲FL/EA رو در نظر نگرفتی.
سئوال شماره ۷ با توجه به طول زیاد ورق در مقایسه با مقطع اون اثر پیچش بایستی لحاظ بشه.من گزینه ۱ رو زدم.
سئوال ۹ هم گزینه ۲ میشه یعنی ۱/۴
باید بگم که سئوال ۲۳ هم گزینه ۲ جواب درست یعنی ۴۰۰۰ نه ۴ !!!!!!!!!!
در مورد سئوال ۳۳ هم یه ایرادی توی گزینه ها هست که احتمالا حذف بشه.
سئوال ۳۷ رو هم اشتباه به دست آوری و جواب A<0.02 میشه.
همین طور سئوال ۳۸ رو هم اشتباه زدی و جواب ۸/۱۰۰۰۰- میشه.
سئوال ۴۱ هم گزینه ۱ درسته که جواب میشه ۰.۰۱۴۵
موفق باشی

fardin
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

merci peiman dar morede bishtar javabhayat