مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری ۹۳ مجموعه فیزیک کد ۲۲۳۸

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته  مجموعه فیزیک جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش های فیزیک (کلیه گرایش ها)، فیزیک محاسباتی است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه فیزیک۱۳۹۳

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه فیزیک

2238

ثبت‌نام
باخبرم کن!

827 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
بهمن ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۰۱ ب٫ظ

چه قدر سوت و کور

زهرا
آذر ۲۳, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

سلام حل تشریحی این آزمونو دارید؟ ممنون میشم اگه بذارید

بهار
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۲ ب٫ظ

جواب سوال هشت اشتباه است بنظرم

درسا
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

سلاام به همگی و خسته نباشید
دوستان خواهشا اگر کسی قبلا کنکور دکتری داده از نحوه خوندن آماری و به خصوص الکترو بگه. من واقعا نمیدونم چطور بخونمشون. سوالات آخر فصل مهمه یا بیشتر تست کار کنم؟
هرکی هر اطلاعاتی داره و حتی از منابع ، بذاره اینجا

الهه
مهر ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

سلام. یک سوال معدل لیسانس برای دکتری خیلی مهمه؟؟

م-م
آبان ۶, ۱۳۹۳ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

بله.خیلی مهمه. برای هیئت علمی هم مهمه.برای هیئت علمی شدن هم مهمه

فیزیک
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۵:۱۷ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه برای قبولی تو پردیس چه رتبه ای لازم هست؟ آیا با رتبه ی ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ میشه پردیس قبول شد؟ یا دعوت به مصاحبه شد؟؟؟؟ حداکثر رتبه ی قبولی تو شبانه دانشگاههای ضعیفتر چقد هست؟؟؟؟

sahar
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۲:۵۰ ب٫ظ

به نظر من امسال هر کس باید اول دانشگاهه خودشو بزنه.آخه هفتاد درصد کم نیس. البته کسایی که زیر صد هسن دستشون بازه

یه دوست
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان یه سوال
وقتی دانشگاهی به صورت زیر دانشجو می گیرد مثلا
دانشگاه بوشهر گرایش m
دانشگاه بوشهر گرایش n
دانشگاه بوشهر ………….
منظور از نقطه چین یا جای خالی چیست ؟
دانشجویان آن کد با چه گرایشی فارغ التحصیل می شوند ؟
آیا زمینه کاری تز آن همانست که درmوn است یا موضوع آن به گرایش دانشجوی برمی گردد که آنجا را انتخاب کرده ؟
با تشکر ازشما دوستان محترم

به 323
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

سلام…
شما با این درصدا رتبه تون باید خیلی بهتر میشد… واقعا عجیبه!!
میانگین درصدتاتونو با درصد بچه های همین سایت هم ک مقایسه کنید متوجه اختلاف میشید…
رتبه شما باید زیر ۲۰۰ یا حتی ۱۰۰ باشه…
میانگین درصد شما = ۲۵.۴۷
میانگین درصد رتبه ۱۷۳ = ۲۲.۴۷
میانگین درصد رتبه ۲۳۸ = ۲۱.۶۷۴
میانگین درصد رتبه ۲۷۰ = ۲۱
میانگین درصد رتبه ۲۷۶ = ۲۰.۷

میانگین درصد رتبه ۴۲۱ = ۱۸.۲۱

مگر اینکه معدلتون خییلی کم باشه ک بازم این رتبه رو بعید میدونم…
ب نظرم یه پیگیری کنید… حیفه

323
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  به 323

سلام. درست حدس زدین
متاسفانه معدلم پایین بود
معدل لیسانسم ۱۳.۲ هست و معدل ارشدم ۱۷.۹۰

زهرا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۵:۰۶ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان
لطفا برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشیم
اطلاعات کسانی را که از رتبه و دانشگاه های مصاحبه کننده آنها در سال گذشته اطلاع دارید در سایت درج کنید تا راهنمای خوبی برای انتخاب درست همگی باشد با تشکر

مثلا دوست من با رتبه ۶۳۰ فقط دانشگاه های پیام نور تهران و فارس و مشهد و شبانه شاهرود دعوت به مصاحبه شد

فیزیک روناک
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ب٫ظ

بچه ها لطفا جواب بدید با رتبه ۱۸۴ اتمی کجاها رو میشه آورد؟ پللللللللیییییییییییززززززز

sahar
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

سلام
بچه ها کسی از امیرکبیر خبر داره که چه گرایش هایی داره. تو دفترچه فقط زده ۶ نفر میگیره ولی گرایششو ننوشته
ممنون

sara...........
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

بچه ها سلام
میخاسم بدونم انتخابمونو از همون دفترچه که یکشنبه منتشر شد بکنیم؟اصلاحیه که نزدن که همه جا اسم از اصلاحیس؟

Bphysics
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  sara...........

آره منم شنیدم اصلاحیه در راه است.

یاسمن
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

بچه ها با رتبه ۲۹۳کجاها رو احتمالن میارم؟خاهشا جواب بدین

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

دوستان با ۴۳۰ امیدی به قبولی گرایش ذرات هست؟

foton
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۵:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام شما که ذرات هستید از رتبه های قبولی سال پیش ذرات خبر ندارید؟

ثمینه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

اره سمنان میتونی قبول بشی. من آمار پارسال تو این رتبه ها برای ذرات دارم.

سارا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ثمینه

ممنونم که جواب دادید

فیزیک 93
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ثمینه

نظرتون با رتبه ۴۱۹ میتونم نظری جایی قبول شم؟

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

امسال کلا فکر میکنم ظرفیت کم شده چندتا از دانشگاهها کلا دانشجو نمیگیرن پارسال وضعیتش بهتر بود

foton
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

سلام
تخصصی ۲۳
زبان ۲
استعداد ۳۶
رتبه ۲۳۸
به نظرتون کدوم دانشگاه تهران و در چه گرایشی میتونم قبول بشم؟منظورم روزانه هستش.
آیا از رتبه های قبولی شبانه سال پیش خبر دارید؟

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  foton

دانشگاههای تهران با۲۰۰ قبول نمیشید. ظرفیت محدوده

foton
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام منظورتون روزانه تهرانه یا شبانه؟
فکر میکنم با ۲۰۰ شبانه بشه؟نظرتون چیه؟کلا شبانه ارزش داره؟۵۰ میلیون بدی و …..؟

سارا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  foton

والا بنظرم ارزش نداره شبانه. منکه پارسال شبانه قبول میشدم اما اصلا انتخاب نکردم. باز میل خودتون. روزانه اصفهان و مشهد هم با این رتبه قبولید. حالا حتما که نباید تهران باشه شهرستانا هم استادای تاپ دارن

سارا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  foton

شبانه فکر کنم قبول میشید

323
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۳ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  foton

من خودم میخوام شبانه دانشگاههای تهران رو اول بزنم بعدش برم سراغ روزانه شهرستانها.
به نظر من شبانه ارزش داره و همون اول وام هم میدن و از طرفی تهران محیطی هست که میتونی خیلی زود درامد کسب کنی
من با اینکه رتبه ام خوب نیست اما تمام شبانهه ای دانشگاههای تهران رو میزنم میخوام شانس خودمو امتحان کنم

امیر
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۶:۴۱ ب٫ظ

سوالاتی که سازمان سنجش در سایتش قرار داده کد F است ولی پاسخنامه تخصصی من کد E و عمومی کد D بود. چطور میشه مقایسه کرد؟

یاسمن
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۴ ب٫ظ

کسی میدونه پژوهش محور چطوره؟ مثلا دانشگاه مالک اصفهان میگیره ولی هیچ توضیحی براش آخر نداده؟

فیزیک
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۵:۵۰ ب٫ظ

کسی میدونه پارسال چندتا روزانه میگرفتن؟ کمتر یا بیشتر امسال؟

سارا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

به نقل یکی از دوستان:
” در رشته فیزیک ۴۳۸۱ شرکت کننده در گرایش های متفاوت (نظری، جامد، هسته ای، اتمی، پلاسما، گرانش، نجوم و …) وجود داره که کلا ۳۴۷ نفر ظرفیت روزانه داره. یعنی به عبارتی ۴۰۰۰ نفر در این رشته سیاه لشکر هستن!!!! ”
و این خیلی بده! باید گرایش های متفاوت رو از هم جدا کنند

فیزیکککککککککککککککککککککککک
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

یکم خاهشا اکتیو باشین. کسی نمیدونه پارسال تا چند اصفهان دعوت به مصاحبه شدن؟d

ثمینه
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

۲۵۴ خبر دارم که دیگه بالاتر کسی به من نگفت

323
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

من میخوام از دانشگاههای بزرگ به ترتیب بزنم تا برسم به دانشگاههای کوچکتر
هرچه بادا باد

سپهر
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
رتبه من ۱۹ شده و نمیدونم کجاها رو بزنم!!!

323
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

تبریک میگم آقا سپهر
درصدهای خودتو میگی؟
از کدوم دانشگاهی و معدلت چند بود؟

سپهر
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  323

ممنون
تخصصی ۳۴.۸
استعداد ۴۸.۸
زبان ۸.۸
معدل موثر ۱۶.۸۸
دانشگاه شیراز

مریم
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

شماها که رتبتون خوب شده که دیگه نباید اینجوری حرف بزنین
دستتون بازه کامل براساس سواد و علاقه و استعدادای خودتون میتونید انتخاب کنید. سپهر تخصصیت همون ۳۴ بود؟

Bphysics
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

تبریک میگم آقا سپهر
میشه گرایشتان را بگید؟

فیزیک روناک
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام رتبه من ۱۸۴ هست. به نظرتون اتمی کجاهارو میارم؟

323
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۷ ب٫ظ

بچه ها با رتبه ۳۲۳ کدوم دانشگاههای شهرستان میشه قبول شد؟
لطفا راهنمایی کنین

سپهر
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  323

رتبه ۳۲۹ سال گذشته دانشگاه یاسوج قبول شده و باید توضیح بدم که دانشگاه یاسوج دارای تیمی قوی در زمینه فیزیک جامد هست تمامی اساتید جوان و پرانرژی هستند

maryam
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  323

میشه درصداتون را بگین؟

323
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۳ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

سلام
زبان ۱۲.۸
استعداد ۲۵.۶
تخصصی ۲۸.۶

از علوم تحقیقات تهران

فیزیکککککککککککککککککککککککک
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۷ ب٫ظ

بچه ها خو چرا کسی اگه چیزی میدونه نمیگه؟

فیزیکککککککککککککککککککککککک
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۰ ب٫ظ

چرا آیا کسی جواب نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟/

foton
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۶ ب٫ظ

سلام
تخصصی ۲۳
زبان ۲
استعداد ۳۶
رتبه ۲۳۸
به نظرتون کدوم دانشگاه تهران و در چه گرایشی میتونم قبول بشم؟منظورم روزانه هستش.
آیا از رتبه های قبولی شبانه سال پیش خبر دارید؟

323
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۷ ب٫ظ

دانشگاه های شمال سطحش خیلی خیلی پایینه . مخصوصا دانشگاه مازندران. فقط اقتصاد و شیمی قوی داره.
من ترجیح میدم با رتبه خودم شبانه دانشگاه مشهد یا اصفهان برم
به نظرتون با رتبه ۳۲۳ کجاها میشه قبول شد

اروند - فیزیک
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۹ ب٫ظ

زبان ۱۸.۸
استعداد ۲۴.۴
تخصصی ۲۰
معدل موثر ۱۵.۸
نمره ۴۸۴۵

رتبه ۳۴۵

به نظرتون کجاها میتونم قبول بشم؟

فیزیکککککککککککککککککککککککک
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

بچه ها با رتبه ۲۹۳کجاها رو احتمالن میارم؟خاهشا جواب بدین

رتبه 433
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

سلام. بچه ها به نظرتون با رتبه ی ۴۳۳ کجاها رو بزنم تا برای روزانه دعوت به مصاحبه بشم؟

پیرمرد
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
من رتبه ام فیزیک ۱۷۳ شده
زبان:۰
استعداد:۲۲٫۲۲
تخصصی: ۲۸٫۱۵
دوستان فیزیکی نطرتون؟

سارا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۲:۰۰ ق٫ظ

دوستان اطلاع دارید ipm کلا دانشجو دکترا میگیره یا نه؟

جامد-ذرات
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

سلام بر همه دوستان امیدوارم همه با رتبه هایی که میخواستن رسیده باشن.
رتبه من ۲ شده.

فیزیک 93
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

تبریک میگم دوست عزیز،میشه درصد هاتان بگید؟

جامد-ذرات
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیک 93

سلام
تخصصی ۴۶.۱۲
زبان۲۰.۷۱
استعداد۴۶.۱۹

فیزیک 93
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

مرسی،بازم تبریک

فاطمه
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

سلام خیلی خیلی بهتون تبریک می گم. میشه لطف کنید بگید از چه منابعی استفاده کردید؟امکانش هست جزواتتون رو برام ایمیل کنید؟
من خودم تحصیلات تکمیلی زنجان خوندم متاسفانه هنوز بعد از سه سال برای دکتری اقدام جدی نکردم ولی می خوام برای امسال تلاش کنم. راهنماییم می کنید؟
ممنون می شم

طیبه(فیزیک نظری)
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

اولن که تبریک میگم.احتمالن اون دوستی که با اسم شریف-IPM میانگین وزنی ۵۰ داشتن هم اول شدن.

سارا فیزیک
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

بهتون تبریک میگم. امیدوارم همیشه موفق باشید.
میشه لطفا درصدای دقیقتون رو بزارید.
ممنونو

ندا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

کسی میدونه امسال روزانه تا چه رتبه ای دعوت به مصاحبه خواهند شد؟

فیزیک
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۸ ب٫ظ

با سلام وخسته نباشید به همه.
درصدام
تخصص ۱۴/۸۱
زبان ۴/۴۴
استعداد ۴/۴۴
رتبه ۱۳۴۰
مجاز نوبت دوم شدم.
به نظرتون شبانه دعوت به مصاحبه میشم؟؟

مینا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۶:۲۵ ب٫ظ

سلام بچه ها امیدوارم اونهایی که امسال رتبه موردنظر شون رو آوردن موفق بشن بقیه هم انشاالله سال بعد،من مجاز به شبانه شدم البته فقط می خوام انتخاب رشته کنم به نظر شما با رتبه ۱۲۰۰ شبانه کجاها رو قبول می شم ؟دصدام تخصصی ۱۷
زبان ۶
استعداد ۵
خیلی دلم براتون تنگ میشه لطفا اسم منبع کتاب آماری تون ودرصداتون رو بذارین،با تشکر وسپاس فراوان
پاسخ دادن

فیزیک فردوسی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ

ظرفیت روزانه ۳۵۹ نفر
شبانه ۵۱
پیام نور ۲۰
پردیس
مجموع ۴۵۸
البته اجمالی شمردم

فیزیک 93
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

دوستان به نظرتون رتبه ۴۱۹ کجا میشه قبول شد؟

physics
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۷ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
لطفا اگه کسی اطلاعاتی از رتبه ها و گرایشهای قبولی سال گذشته داره در اختیار ماهم بذاره
مدنظرم جامد و اتمی روزانه تهرانه
ممنون میشم

physics
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۷ ب٫ظ

به —–۲
میخواستم بگم دمت گرم باز حرفایی که شما زدی با واقعیت بیشتر جور بود البته رتبم حدود ۱۰۰ تا از اونی که با فرمولتون رفتم بیشتر شد ولی بازم تقریبش خوبه ۲۱۹ شدم.
به نظر شما روزانه تهران جامد میارم؟ کجاها؟ البته پایان نامم تا حدی اتمیم هست بعد از جامد اتمیم میتونم بزنم

سارا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  physics

سلام
نه متاسفانه تهران بعیده قبول بشید اما شهرستان اصفهان ۱۰۰ درصد هست

فیزیک فردوسی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۱۷ ب٫ظ

سلام
۳۸۶ شدم
می شه به روزانه شهرستان توی نجوم امید داشت؟

میم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۲۰ ب٫ظ

درصداتون میشه بگید. ممنون میشم

physics
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۵۵ ب٫ظ

بله شک نکن شهرستانو میاری

بهار
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۹ ب٫ظ

ارزش داره برم شبانه؟

ds
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

واقعا نه

فیزیک
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ds

چرا؟

فیزیکی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

شبانه حداکثر تا چه رتبه ای قبوله؟
پیام نور و پردیس چطور؟؟؟؟؟
لطفا جواب بدین….

ds
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیکی

اگه آخرین نفر مجازی رو نصف کنی بعد ضربدر ۱.۲ کنی میشه تعداد دعوت به مصاحبه واسه روزانه که تو فیزیک میشه ۴۷۸
واسه شبانه حدود ۲ برابر دعوت به مصاحبه میشن

ds
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیکی

اگه آخرین نفر مجازی رو نصف کنی بعد ضربدر ۱٫۲ کنی میشه تعداد دعوت به مصاحبه واسه روزانه که تو فیزیک میشه ۴۷۸
واسه شبانه حدود ۲ برابر دعوت به مصاحبه میشن

فیزیک
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ds

دو برابر چی؟

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ

رتبه م با تقریب نسبتن خوبی چیزی شد که فکر میکردم.۲۷۶

میم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۳ ب٫ظ

میشه درصدتا بگی؟

ds
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۵ ب٫ظ

درصداتونو میشه لطف کنید بگید؟

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ds

تخصصی :۱۷.۷۸
زبان:۲۳.۳۳
استعداد:۳۰

ندا (دانشجوی دکتری فیزیک نظری)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

طیبه خانم مقایسه کنید:

تخصصی :۱۷.۷۸
زبان:۵
استعداد:۳۸
رتبه : ۵۰۰

شما که از زبان و استعداد دفاع کردید

ندا (دانشجوی دکتری فیزیک نظری)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

عذر می خوام. پاسختون رو الان دیدم. موفق باشید

atila
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۴ ب٫ظ

سلام اینا چیکار کردن.بابا اصلا درصدام با کلیدشون ۱۸۰درجه فرق می کنه.یعنی چه.من استعداد و با کلیدی که دادن تطبیق دادم.شدم ۵۰الان زده ۱۸درصد.زبان رو ۴۶ زدم اینجا شده ۲درصد.تخصصی ۱۴شده.رتبم ۱۴۲۰

en
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۱۶ ب٫ظ

بچه ها با ۱۶۰دانشگاههایی مثله علم وصنعت یا الزهرا یا خواجه نصیر میشه آورد؟البته با رزومه ی متوسط

بهروز
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  en

لطف می کنی درصداتو بگی؟

میم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  en

درصداتو میشه بزاری با معدل موثرت؟ ممنونم

en
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  en

۲۸اختصاصی.۳۰عمومی.معدل موثر ۱۷/۰۷

زهرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۹ ب٫ظ

زبان انگلیسی ۱۱.۱۱
استعدادتحصیلی ۲۲.۲۲
تخصصی ۱۵.۵۶
معدل موثر ۱۵.۰۹
نمره کل ۴۰۳۹
رتبه ۸۰۱

فیزیکی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۸ ب٫ظ

بچه ها من مطمئنم ۵ تا سوال اختصاصی درست زده بودم. ۶ تا غلط زده بودم . میشه حدود ۷ درصد.
الان درصدم نشوته ۰.۷۴ تخصصی
۳۸.۸۹ استعداد
۷ زبان
غیر مجاز
چکار کنم؟
دارم دیوانه میشم.

میم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام .چیکار کردین دوستان فیزیکی؟

افسرده
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ب٫ظ

من مجاز نشدم
زبان ۱۰
استعداد ۲۲.۲۲
تخصصی ۵.۲۲

احسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۳۰ ب٫ظ

زبان انگلیسی ۶/۶۷
استعدادتحصیلی ۲۵/۵۶
تخصصی ۱۷/۰۴
معدل موثر ۱۵/۸۶
رتبه در سهمیه ۶۴۵

احسانه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

راضی هستی؟! اونی بود که فکر میکردی؟ من اصلا راضی نیستم … :(

احسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  احسانه

اگه بگم راضی نیستم، فرقی می کنه؟
درصدام همونایین که خودم حساب کردم.

احسانه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

تخصصی ۱۴.۸۱
استعداد ۱۷.۷۸
زبان ۱.۱
معدل موثر ۱۶
نمره کل ۳۶۷۰
رتبه ۱۱۵۵

من خیلی ناراحتم. ۸تا تخصصی که زده بودم مطمئن بودم درسته. زبان هم ۵.۵ حساب کرده بودم. فکر میکردم روزانه قبول شم. حالا مطمئن نیستم مصاحبه دعوت بشم.

احسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  احسانه

مهم نیست خودتون رو ناراحت نکنید.
من تا من این دفعه ۴ بود که شرکت کردم.

بهروز
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام بچه ها با رتبه ی ۳۶۵ از کجا میشه قبول شد؟
(حالم خیلی بده)

میم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

درصداتون؟

میم
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

دوستان شما آماری چی خوندین؟ که درصد اختصاصیتون بالا رفته

ghgi
فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۱۷ ب٫ظ

نمیدونم چرا بعضا ها نمیفهمند کنکور دکتری فیزیک یعنی کنکور دکتری فیزیک ونه زبان و یا استعداد. کسی که خود فیزیک رو بالا بزنه تا حدود زیادی معنیش این هست که استعداد تحصیلیشم خوبه. فهمیدن این برا یه سریا خیلی سخته . حالا حالاها هم جهان سوم خواهندموند.

ندا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۳ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ghgi

من با شما موافقم.

کاکا سیا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ghgi

ایشالا با این برنامه ها و اهدافی که آموزش عالی در حال برسیشونه همه چیز تا یه ده سال دیگه درست بشه وگرنه منم بشدت اگریم

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۳۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ghgi

استدلال شما به شدت احساسی و غیر منطقیه.یه جور دید از بالا.شما هم خودتون ساکن همین کشور هستین! دومن چه ربطی بین تست فیزیک و استعداد هست.باز با زبان مقایسه میکردی یه چیزی.ولی رسمن دو موضوع بی ربط رو به هم ربط دادی.کسی که فیزیک رو خوب میزنه لزومن استعداد رو خوب نمیزنه.نمونه ش رتبه ده پارسال یا نفر اول سال ۹۱.

ندا (دانشجوی دکتری فیزیک نظری)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۰:۰۴ ق٫ظ

خب طیبه جان میشه بفرمایید درصدِ بالای استعداد، تا چه میزان و بر چه اساسی میتونه نشانه ی واجدِ شرایط بودنِ یک فرد برای دوره پژوهشی دکتری باشه؟

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ق٫ظ

من جواب استدلال فرد کامنت گذار رو دادم.چون به نظرم استدلالش اشتباهه.کسی که درصد فیزیک بالا بزنه لزومن معنیش این نیست که استعدادم بالا میزنه.البته بهتر بود بگم کلن نمیشه درصدهای استعداد و زبان و یا فیزیک رو با هم مقایسه کرد.چون قیاس اشتباهیه.شما توی یه مسابقه یه بخش رو بهتر از سایر بخش ها تست میزنین.این یعنی کنکور.مث دوره ارشد که خیلیا به واسطه درصد زبان بالا واردش شدن.نمیدونم چرا اینجا که میرسه میشه محل بحث.
در ضمن لحن کامنت اصلن مناسب نبود.اخلاق حرفه ی هم برای دکتری لازمه.

علی داداشی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۲۶ ب٫ظ

می شد تخصصی ها رو خیلی بهتر بزنم، اما خوب خوب نخونده بودم.
اینا درصدام شده
تخصصی ۱۷
استعداد ۶۱
زبان ۶
معدل ۱۸.۷۶
فک کنم زیر ۴۰۰ بشم! موافقید؟

فیزیک 93
فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی داداشی

ماشاالله درصد استعداد!!

phd92
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی داداشی

بین ۲۵۰ تا ۳۰۰

آتنا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۳ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی داداشی

به نظرم زیر ۲۰۰ می شید

مهسا
فروردین ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۵۶ ب٫ظ

سلام
دکترهای آینده فیزیک همه رفتن تو خلسه!!!! کسی دیگه اینج نیست!!!
از شور و شوق روزای اول بعد کنکور خبری نیست!
ایشالا که همه به چیزی که صلاحشونه برسن
به امید خبرهای خوش روز یکشنبه!

کاکا سیا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون .ایشالا شمام به هدفت برسی

مهسا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  کاکا سیا

خواهش میکنم.مرسی

سارا
فروردین ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۰۴ ب٫ظ

خدایا….

فیزیک فردوسی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۳ ۵:۴۸ ب٫ظ

خوب بچه ها بالاخره زمان قطعی اعلام نتایج هم مشخص شد
ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۹۳/۱/۳۱
و اما به نقل از payam
نتایج اولیه کنکور دکترا در ۳۱ فروردین:

البته هنوز جزئیات آزمون اعلام مشخص نشده است. اما نکته اساسی این است که کلیدها تغییری داشته یا نه. معمولا هر پاسخنامه بعد از خوانده شدن با کلید نهایی با توجه به نوع دفترچه درصد های ۳درس تعیین شده و با توجه به ضرایب میانگین وزنی هر داوطلب مشخص می شود.بعدش هم تراز سازی نمرات بر اساس معیار ۰ تا ۸۰۰۰ برای آزمون و ۰تا ۲۰۰۰ برای معدل موثر بدست آمده این ۲ عدد جمع می شود. مثلا اگر شما نفر اول آزمون کتبی-تستی در رشته ای بشوید نمره تراز ۸۰۰۰ را کسب می کنید و اگر معدل موثرتان حاصل از میانگین وزنی ۲ به ۳ کارشناسی و ارشدتان بعد از افزایش نفر اول به ۲۰(تراز ۲۰۰۰) ۱۶٫۹۸ شده باشد ۱۶۹۸ نمره تراز گرفته که با ۸۰۰۰ میشه ۹۶۹۸ اگه کسی در نمره تراز مجموع به شما نرسه رتبه شما ۱ می شود.

واقع بین
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

قطب فیزیک ایران: امیرکبیر!!!!!!!!!!
مگه تو ایران، در رشته فیزیک هم قطب داریم؟
در رشته فیزیک، قطب، خودِ دانشجوست نه دانشگاه!
من خودم از طریق استعداد درخشان، هم امیرکبیر قبول شدم و هم شهرستان که شهرستان رو انتخاب کردم.
چون استادِ خودم در دانشگاهِ شهرستان رو بهتر از خیلی از دانشگاههای مطرح دیدم.

به جامد-ذرات
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۳۶ ب٫ظ

سلام
آقای جامد- ذرات میشه لطف کنید رتبه من رو هم تخمین بزنید:
تخصصی: ٢٨
زبان: ۴٨
استعداد: ٢٢
معدل موثر: ١٧.١
و میشه لطفا بگید چطوری تخصصی انقدر بالا زدید؟
ممنون.

جامد-ذرات
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  به جامد-ذرات

منظورتون از اینکه سه ترمه تموم کردید اینه که آماری رو تا سر گاز فوق نسبیتی خوندید؟؟؟؟؟ یا اصلا آماری رو نخوندید و به جاش دفاع کردید؟

به جامد-ذرات
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  به جامد-ذرات

آقای جامد-ذرات
لطفا اگه میشه تخمین روتبمو بگید، لطفا خوشبینانه و بدبینانشو بگید.
ممنون

جامد-ذرات
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  به جامد-ذرات

کسی که اینقدر باهوشه و اختصاصی اینقدر بالا زده فکر میکنم اینقدر آدم تیزی باشه که رتبه خودش رو هم بتونه تخمین بزنه. واقعا نتونستی رتبتو حدس بزنی؟ پس اختصاصی ۴۶ نزده ای عزیزم……..:

به جامد-ذرات
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

شما حالتون خوبه؟
کی گفت تخصصی ۴۶ زده؟

به سپهر
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۱۴ ب٫ظ

جمله آخرش:”خودمو برا امتحان سخت آماده کنم”

به سپهر
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۵:۱۱ ب٫ظ

شاید شما اصلا دانشجوی یکی از دانشگاههای تهران نبودید وچون در شهرستان درس خوندید فکر می کنید تهران چه خبره.قبل از اینکه اشخاصی مثل شما وارد تهران بشوند مطمئنا همین حس رو دارند وبعد که وارد می شوند می بینند خبری نیست.درصدهای شما خوبه.بچه های دانشگاههای شهرستان رو دست کم نگیرید.دانشگاههای مطرح تهران چیز خاصی ندارند.مطمئن باشید رتبه شما زیر ۸۰ خواهد بود.حدودی که —–۲ هم میگه زیاد بی راه نیست.شاید در کل از مرتبه ۵۰ تو تخمینش اشتباه می کنه.
سال ۹۱ کمی تخصصی سختراما بچه ها مطلع نبودند سوالا چه جوریه.وبلافاصله هم در ۴ ساعت پشت سرهم امتحان برگزار نشد.این استراحت بینش بازهم در بالابردن میانگین موثره.سال ۹۲ زبان بعدازظهر بدون نمره منفی بوده.پس کلی میانگین بالا میاد.درصد بدون نمره منفی حداقل ۲۵ درصد با اینکه نمره منفی لحاظ بشه تفاوت داره.
سال ۹۳ سوالها برخی سطحی بهتر بگم با نکاتی احمقانه.اما برخی سوالا واقعا وقتگیر بود که آدم لازم بود بشینه وحدود یه ربع نیم ساعت روش کار کنه.ولی به قول —–۲ چیدن سوالای آسون خودش وقتگیر ویک هنره!!در کل من دوست داشتم سوالها سخت باشه اما افسوس که نبود!!خودم همیشه تو امتحاناتی که سوالاش سخته موفقترم وهمیشه تو امتحانات آسون نمرم کم میشده.مگر اینکه نرسیدم خوب خودموبرا امتحان آسون آماده کنم.

میم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام دوستانی که تخصصی بالای ۲۰ یا ۲۵ زدن میتونن بگنن که این درصدشون مربوط به چه درسیه؟ کوانتوم یا الکترو یا آماری؟ اگه میشه بگن آماری رو از چه کتاب یا جزوه ای خوندن؟

یکی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۱۹ ب٫ظ

ای ۲—-
میشه بپرسم شما کنکورسراسری رتبتون بدون اعمال هیچ سهمیه ی احتمالی چند بوده؟

en
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  یکی

ول کنین دیگه.الکی واسه چی جو میدین به قضیه .درسته آزمون آسونتر بود ولی درصد خطام بیشتر بود.رتبه هایی که ۲—-میگه ام برا یه سری درصدا کن بیراه نیس.

---2
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  یکی

یکی بود اطلاعات اقتصادی یکی نبود اطلاعات تحصیلی همه هم برای هیچی.
حالا اگه بعضی ها رتبه خوب نمیخاند حرفی نیست.
منم همون ۱۷ که نه ۱۸ تا زدم. اما پیدا کردن اونا بین بقیه سوالا و حل که نه تحلیلشون وقت نمیبره. و تعداد اونایی که بی غلط جواب میدند چند تاست. حتما سه تا غلط که پیدا میشه!!!!
همه میدونیم چیزی که نهایتش پول کلانی نداره دیگه پس افتادن نداره.اما کاری که هممون کردیم میخواهیم تموم کنیم همین. منم فقط نظرم رو گفتم ان شالله که درست ذربیاد و مایه مسرت همه بشه.حالا بعضی ها منابع بهتر داشتند یا از بچگی زبان کار کردند که یه مقداری از متوسطی که بود جلو افتادند همه میدونند که قدرت یک فیزیکدان تو این چند تا سوال خلاصه نمیشه!!! فکر کنم شما چند تا هیاهو رو کم کنید واسه همه بهتره!!!منم منتظر نتیجه میمونم.

یکی به دو
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

متاسفم اقا/خانم —۲
بنده قصد جسارت واینها نداشتم. چون فرمولتون رو با همون فیزیک محاسباتی خروجیاشو چک کردم بنظرم نتایج در یک محدوده هائی بسیار نامعقول بودند…امیدواریم که حق با شما باشه و آرزوی سلامتی داریم برای شما که زحمت استخراج این فرمول رو به خودتون دادید.
فقط میخام بشما بگم که اگه مصرع معروف شاعر”در نا امیدی بسی امید…..” در اذهان باشد بهتر است از اینکه بعضی دوستان انتظار رتبه خوب داشته باشند و بعداز اعلام نتایج بسسسسسسسسیار ناراحت وغمگین بشوند.

سپهر
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۴:۳۵ ب٫ظ

من نه از دانشگاه شریفم و نه دانشگاههای تهران. ارشد دانشگاه شیراز بودم.ولی شدیدا با جامد-ذرات موافقم.و به نظرم اگه الان منطقی فکر کنیم بهتره تا از دیدن رتبمون هنگ کنیم.ومن تازه با درصدای خودم فکر میکنم خوشبینانه حدود۱۰۰-۱۵۰ بشم با این درصدا:
تخصصی ۳۴
استعداد ۳۴
زبان ۱۳

جامد-ذرات
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

سلام بر دوست بزرگوارم از دانشگاه شیراز
ممنون از لطفتون.
ولی رتبه شما تحت هر شرایطی زیر ۱۰۰ خواهد بود.

saeedesaeed
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

زیر بیست میشه
مطمئن باش

جامد-ذرات
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۳۵ ق٫ظ

سلام بر—–۲
به قول دوست هم دانشگاهیمون
عزیزی از قطب فیزیک ایران امیر کبیر!
توانا در فیزیک و ریاضی و….
امسال نتایج فیت(منطبق) بر سال ۹۱؟؟؟؟؟
میشه؟
اطلاع دارید که میانگین نفر اول ۹۱ حدود۳۸ بوده.
امسال پر واضحه که نفرات اول نه نفر اول دارای میانگین بالای ۴۵ میشه.
اگر ۹۱ یا ۹۲ بود رتبه بنده ۱ بود بدون هیچ بحثی.
ولی امسال با درصدایی که از هم کلاسی ها و سایر دوستان هم دانشگاهیم در شریف اطلاع دارم رتبه من بین ۱ تا ۲۰ میشه.
پس جایی برای بحث بیشتر نمیمونه.

رعنا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

پس به نظر شما کسی که اختصاصی ۲۲ درصد و استعداد -۱ درصد و زبان ۰ زده رتبش چطور میشه؟

میم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

میتونم ازت بپرسم مکانیک آماری چه جوری خوندی؟ درصد تخصصیت مربوط به چه درسیه کوانتوم بالا زدی یا اماری یا الکترو؟ منبع مکانیک اماریت چی بوده

م-م
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

افرین به جامد-ذرات. تورتبت ۱-۲۰ میشه پس چرا انقدر میای اینجا.اگه به خودت مطمئنی که که دیگه نیا اینجا هی نظرات بچه هارو بخون. اعتماد بنفستو قوی کن که برای مصاحبه به دردت میخوره.

جامد-ذرات
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  م-م

سلام
اگه دوست دارین با دیدن رتبتون پس بیفتید میتونید به نظرات بعضی از دوستان که قوی در ریاضی و فیزیک هستند اتکا نمایید.
ولی نظرات بنده منطبق بر جامعه آماری واقعی می باشد.
چرا باید اعتماد به نفسمو قوی کنم؟من ارشد ۳ ترمه تموم کردم با رتبه کارشناسی ارشد ۸.کافیه.

خنثی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

من نه امیدوارم نه خوشحال نه ناراحت . خنثی هستم و به خدا توکل میکنم. ارشد ۳ ترمه هم خوب واقعا عالیه. اونم در فیزیک. نمیدونم چه جوری میشه ولی حداقل با خودم که در دانشگاه اصفهان درس خوندم مقایسه میکنم میبینم اونجا ما تا اخر ترم ۳ به اضافه یک مدت دوماهه برای تحویل پروژه فیزیک محاسباتی و جامد تا اخر اسفند (ترم ۴ ارشد شروع شده)فقط درگیر پاس کردن درس ها با سر فصل های فوق العاده زیاد بودیم. چه برسه به کار مربوط به سمینار و پایان نامه… حالا احتمالا شما کارت از دوران لیسانست اماده بوده و فقط تو دوره ارشد دفاع کردی که اینم از مزایای با استعدادی شما بوده که همون شریف دوباره قبول شدی استاد راهنمات همون استاد راهنمای لیسانست بوده…خلاصه جامد ذرات موفق باشی حسابی… برات ارزوی موفقیت های بیشتر دارم. امیدوارم واقعا تو این مملکت بتونی از استعداد بخوبی استفاده کنی.

جامد-ذرات
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  خنثی

ممنون

---2
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

منبطق که نه!!! مشابه
نکته جالبی که به دست میاد اینه. تو سال ۹۱ از رتبه۱ تا۲۰۰ به ازای هر درصد کم شدن به طور متوسط ۱۵ نفر جابه جا میشن اما این جابه جایی برای رتبه های بالاتر مثل ۶۰۰ متوسط۸۵ نفر هستش. بگذریم. میانگینها و رتبه های امسال اینطوریه:
میانگین بالای ۳۰ رتبه زیر ۵۰
۲۵-۳۰ رتبه ۵۰-۱۲۰
۲۰-۲۵ رتبه ۱۲۰-۲۰۰
۱۵-۲۰ رتبه ۲۰۰-۳۰۰
زیر ۱۵ بالای ۳۰۰

یکی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

ببینین آقایون وخانوم های مخ….
امسال خیلی سوالات کوانتوم و آماری ساده بودند. فقط ده تا از سوالای کوانتوم فقط و فقط نیاز به یکی دو درصد هوشیاری داشتن برای یه دانشجوی فیزیک.۷ تا از آماری ام که تابلو بودند.پس امسال میانگین خیلی بالاتره پارساله.
اگه این طوری باشه که شما میگین ، به جرئت میگم که وضعیت فیزیک اینجا افتضضضضضضضاحه.
ومتاسفم برای این رشته که نوابغش ماهاایم.

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  یکی

میشه من به عنوان یکی از اون افرادی که شما براشون متاسفین بپرسم درصدهای خودتون به چه صورته؟

saeedesaeed
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  یکی

مطمئن باش با بیست درصد تخصصی و ۱۵ درصد زبان و استعداد راحت تهران قبول میشه قیول شد

جامد-ذرات
فروردین ۲۲, ۱۳۹۳ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  saeedesaeed

تهران
کدوم دانشگاه تهران منظورتونه؟دولتی یا آزاد؟روزانه یا شبانه یا پردیس؟
تهران شریف هم داریم و دانشگاه تهران هم داریم. آزادو پیام نور هم داریم.

آتنا
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

من درصدام
تخصصی ۱۰
استعداد ۱۸
زبان ۳
معدل موثر: ۱۷/۲۰
به نظر خودم روزانه شهرستان قبول می شم نظر شما چیه؟

جامد-ذرات
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  آتنا

شما احتمالا مجاز نخواهید بود.

شهر
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  آتنا

امیدت به خدا باشه.. من هرجور فکر میکنم دانشجویان دکترا بایدتحلیل گر باشن نه تست زن. واقعا این درصد های زیاد تخصصی و عمومی که بچه دارن منو به شک انداخته… هرکسی که مفهومی خونده باشه باید سوالو حل کنه تا به جواب برسه که اونم زمان خودشو میبره. پس یا بچه ها جوابه سوالارو داشتن یا اینکه …. عمومیا هم اونجور که من سر جلسه دیدم همه دوروبریام خسته بودن واقعا تمرکز ۴۵ ۵۰ درصد نداشتن. نمیدونم شاید ما چون تو شهر کوچیکیم اینجور یبوده .نمیدونم خدا عالم است .. صبر فقط صبر

آتنا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شهر

ممنونم دوست عزیز. من هم با شما موافقم. دوستان جوری درصد می دن که گویا سوالا براشون تکراری بوده!!! والا بار اول حل کردن سوال نیاز به زمان برای فکر کردن داره. آقا یا خانم جامد- ذرات هم نمی دونم برای چی میاد اینجا بچه ها رو با خاک یکسان می کنه!!!!!

---2
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۴۸ ب٫ظ

به دکترای آینده-اتمی
اولا امتحان امسال باید نتایجش خیلی شبیه سال ۹۱ باشه نه ۹۲. من وشما چند تا سوال ربان میتونستیم بزنیم که به خاطر خستگی و ترس از نمره منفی نزدیم. من خودم mche با نمره خوب دارم اما زبان هیچی. رابطه من هم از فیت ۹۱ به دست اومده.حالا شما هم مثل من زبان ۳۷ رو به ۵یا۱۰ یا۱۵ تغییر بده که ضریب ۲ اون شده ۱ ببین میانگین چه قدر پایین میاد. توکل به خدا

اتمی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ---2

سلام
از دست من ناراحت نشید من منظور بدی نداشتم فقط خیلی استرس دارم میدونم که همه ی حرف هایی که اینجا زده میشه قرار نیست درست باشه ای کاش واقعا رتبه ی امسال با فرمول شما مطابقت داشته باشه من دیگه توان دوباره شکست خوردنو ندارم منم تقریبا میانگینم ۱۸.۸۹ خیلی ناراحتم چون دو تا سوال فیزیکی که راه حل طولانی داشتو تا انتها درست حل کرده بودم و در مرحله ی آخر توی یه منفی مثبتی که نمیدونم چطور اشتباه کردم جواب نهاییو اشتباه در اوردم. بهر حال موفق باشی دوست عزیز و برای من هم دعا کن

جامد-ذرات
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ---2

و تخصصی رو از میانگین ۲ الی ۳ به میانکین ۱۲ الی ۱۵ با ضریب ۴ تغییر بدین و مجددا میانگین رو به صورت صحیح محاسبه کنید.
دیدید چقدر بالا رفت؟

نوشین
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۶:۴۸ ب٫ظ

باسلام وخسته نباشید خدمت دوستان محترم ، میشه با این درصدها رتبه من رو تخمین بزنید؟
تخصصی ۱۷.۷۷درصد
استعداد۱۰ درصد
زبان ۶درصد خیلی ممنونم

---2
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نوشین

حوالی ۲۵۰

یکی
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

چرا واقع بین نیستید خانم یا اقای —۲ ؟ خیلی خوب است که امید میدید.

---2
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  یکی

اولا خیال برتر از واقعیت است ای دنباله رو انیشتین. ثانیا معتقدم یکی از افراد توانمند ایران در فیزیک و ریاضی ام. و توانایی دوستان رو تو شریف و دیگر دانشگاههای ایران میدونم. ثالثا اگه کمی دقت کنید دست دروغ را در درصدهای بعضی از دوستان می بینید. (به درصدهای استعداد وزبان دوستان فنی و دیگر رشته ها دقت کنید که جمع این دو نمیتونه بیشتر از ۳۰ باشه. البته سادگی سه چهار تا سوال کوانتوم باعث شده که میانگین تخصصی کمی بالا بیاد اما تو نتیجه کلی تاثیری نداره. فقط لازمه شما تخصصی رو بیشتر از ۱۵ زده باشید تا تو رنج زیر ۶۰۰ قرار بگیرید. موفقیت همه فیزیکدانان را تو امتحان دکترای فیزیک خواستارم از خداوند نه زبان دانان

atila
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

احسنت.داداش.منم کاملا موافقم.حرف حق جواب نداره.کاملا منطقی و درسته.حتی من رتبه نفر دهم رو تو این سایت دیدم.دقیقا ۲۲زده بود.تخصصی رو.کاملا من با نظر شما عزیز موافقم.

جامد-ذرات
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ---2

سلام بر—–۲
به قول دوست هم دانشگاهیمون
عزیزی از قطب فیزیک ایران امیر کبیر!
توانا در فیزیک و ریاضی و….
امسال نتایج فیت(منطبق) بر سال ۹۱؟؟؟؟؟
میشه؟
اطلاع دارید که میانگین نفر اول ۹۱ حدود۳۸ بوده.
امسال پر واضحه که نفرات اول نه نفر اول دارای میانگین بالای ۴۵ میشه.
پس جایی برای بحث بیشتر نمیمونه.

جامد-ذرات
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  نوشین

سلام
در خوشبینانه ترین حالت ۱۰۰۰

نوشین
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

خیلی ممنونم که جواب دادین

en
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۰ ب٫ظ

اگه ممکنه دوستانی که فک می کنن رتبشون تقریبا زیره سیصده یه مقدار از رزومشون بگن.مقاله همایش کنفرانس داخلی و خارجی.تالیف و ترجمه و…تا یه حسابی رو مصاحبه بتونیم داشته باشیم.ممنونم.

سپهر
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۲:۲۴ ق٫ظ

به نظر من این شیوه تخمین رتبه خیلی خطا داره.ببینید میانگین من شده ۳۰.۵ و معدل موثر ۱۶.۶۰.با این احتساب رتبه من با حول و حوش ۵۰ باشه ولی به نظرتون با این درصد های دوستان دانشگاه شریف من چنین رتبه ای میارم؟ به نظر خودم یه چیزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ خواهم بود یا خیلی خوشبینانه حدود۱۰۰!!!!!!!!!!!

---2
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

اگه کسی دوست داره رتبه شو بدونه از فورمول من استفاده کنه.
۳۰exp(30/x
x اینجا میانگینهای زیر ۳۰ می باشه. مطمئن باشید با رزونانس ۱۰ رتبه تون درست درمیاد.

ناراحت
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

سلام
میشه با میانگین ۱۸.۲۷ بگید با فرمولتون رتبه من چند میشه؟

مرسی

---2
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

ماکس حوالی ۱۷۰
باید ۳۰ رو در اکس پی ای که نمای آن از تقسیم عدد ۳۰ بر میانگین شما به دست میاد بکنید. این تابعی است که به اسپلاین رتبه های ۹۱ نزدیکه. میتونید بقیه ی درصدهای داده شده تو سایت رو هم چک کنید رتبه ها خیلی معقول به نطر میرسه.

ناراحت
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

سلام
خیلی ممنون که جواب دادید.

نگار- فیزیک
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

سلام
این فرمول رو از کجا آوردین؟؟
زیادی خوشبینانه نیس؟؟

---2
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگار- فیزیک

مگه فیزیک محاسباتی نگذروندید!!! اگه خوشبینانه هم باشه لااقل از استرس بچه ها کم میکنه. ان شالله یه هفته بعد می بینید که درسته.با یه سری درصد و رتبه سال۹۱ که خیلی مشابه کنکور امساله میتونید با نرم افزارهای ریاضی فیت انجام بدید.

رعنا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

ببخشید تاثیر معدل چی میشه؟

---2
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رعنا

دیگه شبیه سازی که نیست. فقط یک تقریبه.

اتمی
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

آقا یا خانم —۲
ببینید من سال گذشته با
۸٫۸۹ تخصصی
۱۸ استعداد
۳۷ زبان
معدل موثر ۱۶٫۲۰
میانگین :۱۸.۲۲
رتبه ۴۰۰ و خورده ای (خورده ایش یادم نیست شاید ۳۵) شدم
فقط شبانه دانشگاه تربیت مدرس و خوارزمی دعوت به مصاحبه شدم. این ناراحت جان هم حدودا میانگین نمراتشون شبیه منه پس چطور میشه که رتبشون انقد جابجا بشه حتی با در نظر گرفتن اینکه سال گذشته زبان نمره منفی نداشت و کنکور فیزیکش واقعا نسبت به امسال سخت تر بود بازم به نظرم از طریق میانیگن بهتر میشه رتبرو تخمین زد. ولی بازم امیدوارم که به شیوه ی فرمول شما نتایج نزدیک اعدادی باشه که شما اعلام میکنید. بهر حال موفق باشد.

---2
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

رتبه ات میشه
۸۵

help
فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

سلام بچه ها
به نظرتون با تخصصی۱۸.۵ زبان ۱۰ استعداد ۱۰ معدل ۱۷.۵۸ چه رتبه ای میارم! لطفاهم خوش بینانه وبد بینانه نظر بدبد فقط با خاک یکی نکنید!

جامد-ذرات
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  help

سلام
با توجه به سال گذشته حدود بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰.

احسانه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

خوب شد گفت با خاک یکسان نکن!!!
امیدت به خدا .

ارسلان
فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۰:۴۰ ق٫ظ

دوستان با تخصصی ۲۰ و استعداد حدودا ۲۳ و زبان ۴۲ چه احتمالی میشه برای رتبه داد ؟

---2
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ارسلان

۱۲۰

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

آقایی که تایید می کنید نظرات رو تو نظر قبلیم -۸۰ رو -۳۳ کنید سپاس

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

من یک نکته ای بگم
توی تراز کردن سنجش در هر درسی میاد و بالاترین و پایین ترین درصد رو به عنوان سقف و کف تراز مشخص می کند.
مثلا اگه تراز ۱۰۰۰ باشه و بالاترین و پایینترین درصد ۸۰ و -۳۳ باشند اونی که درصد ۸۰ زده ترازش ۱۰۰۰ می شه و اونی که درصد -۸۰ رو زده ترازش صفر می شه و بقیه داوطلبان هم به نسبت فاصله با نفر اول و آخری نمره ای می گیرند
در اینجاهست که اگر معدل نمره تو درسی پایین باشه و کسی توی اون درس بالا بزنه ارزشش بیشتره

atila
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

با سلام.من نمی دونم بر چه مبنا های شما ها این میانگین و تراز ها رو مشخص می کنید.اما این بگم که روشن بشینسال قبل با ۱۱.۵ تخصصی و ۱۵ استعداد و ۳۳ زبان و با معدل موثر ۱۲.۷۲ رتبه من ۷۹۹ شد.اما فرق من و رتبه ۳۰۰ فقط ۴نمره و یا بصورت ساده تر ۶۰۰نمره بود.از لحاظ تراز نمره گفتم.تراز نمره من ۴۷۶۶ بود و تراز اون ۵۳۰۰ تقریبا.اما درصد های من بیشتر از اون بود.اما چون معدلم کمتر بود.رتبم نزول پیدا کرده بود.من می خوام این بگم از دوستان پارسال کسی بود که ۷۵زبان زده بودو استعداد را ۱۰درصد و تخصصی رو صفر زده بود.اتبش شد ۱۰۰دقیقا.یعنی به همین راحتیا نیست که تقسیم بر ۶یا ۴ بکنید.بگین میانگین رو پیدا کردید.اگر تو درسی از میانگین کل داوطلبان ۱۰درصد بیشتر بزنید.به صورت تصاعدی شما علیرغم کمتر زدن درس تخصصی حتما رتبه تون خوب می شه.این مطمئا باشید.من تو ارشدم این رو تجربه کردم.

جامد-ذرات
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  atila

به atila
۴۱.۴۳زبان
۲۲.۵۰استعداد
۱۲.۵۹تخصصی
رتبه ۱۳۷
میانگین:۲۲.۲۴

دوست شما:
زبان ۷۵
استعداد ۱۰
تخصصی ۰
میانگین:۲۲.۸۵
رتبه ۱۰۰
مشاهده کردید به همین راحتیه عزیزم.

atila
فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

آقا حامد من عزیز می دونم میانگین رو که گفتین.من حرفم این است که ربطی به ضرایب نداره.مهم این که از میانگین هردرس اگر کسی بیشتر بزنه بدون توجه به درصد های درس های دیگر به صورت تصاعدی رتبه بالاتر خواهد امد.دقیقا من این تصاعد را در ارشد دیدم.میانگین درصد های من عمومی بود یعنی عین بقیه.اما دوستم توی یکی از درس ها فقط از میانگین بالاتر زده بود.ضریب شم یک بود اون درس.اما تو رتبه اش دقیقا ۱۰۰۰ تا فرق کرده بود.

جامد-ذرات
فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  atila

atila عزیز
عزیز اینایی که میخوام عرض کنم حاصل یه عمر تجربه شخصی منه.
من کارشناسی فیزیک و ارشد فیزیک ذرات بنیادی شریف بودم با رتبه ۸.
تنها عامل موثر در تعیین رتبه کارشتاسی ارشد و دکتری عبارت است از:
میانگین دروس+معدل موثر.و لا غیر و لاغیر ولاغیر ولاغیر.
شما بالا بودن رتبتون در مقایسه با دوستتون علیرغم نزدیک بودن میانگین دروس معدل بسیار کمتون هست

atila
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

من نگفتم که معدلم زیاده.من گفتم فاصله ها ببینید چقدر کمه.۶نمره باعث شده ۵۰۰نفر این ور اون وربشه.در ضمن اگر به میانگین بود باید مال من از اون بهتر می شد.اما نشده.منظور من اینه

ناراحت
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۹:۵۱ ب٫ظ

طیبه خانم
سلام
میشه بگید حولو حوش رتبه من چند میشه
با ۱۷.۷۷ تخصصی
۲۵.۵۵ استعداد
۱۳ زبان

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

میانگین وزنی درصدهاتون که ۱۸.۲۷ هست.فک نمیکنم بالای ۳۰۰ باشین.
ببنید بازم این یه احتمال هست.میتونید بازم بشنید میانگین سال های گذشته رو از لینکی که دادم به دست بیارید و رتبه خودتون رو تا حدودی مشخص کنید.

جامد-ذرات
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ب٫ظ

سلام
لطف میکنید لینکی رو که آقای پیام نظر میدن تو سایت قرار بدید.
ممنون

ناراحت
فروردین ۱۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

مرسی طیبه خانم

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناراحت

فقط معدلتون اونقدرها نباید پایین باشه.چون انگار معدل پایین بدجور روی رتبه دوستا تاثیر گذاشته.

حافظ
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۹:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان من درصد های امسال رو آنالیز کردم با توجه به اطلا عاتی که ازسال ۹۱ و ۹۲ داشتم به نظر من
هرکسی که به عنوان مثال فیزیک ۲۸ درصد زبان ۲۵ درصد واستعداد ۲۰ درصد زده باشد یعنی با میانگین
حدود ۲۶.۵ ومعدل ۱۶.۵ موثر رتبش به احتمال ۷۵ درصد کمتر از صد میشه . میانگین گیری هم به این صورت انجام میشه غیر از این غلطه فیزیک ضربدر ۴ بعلاوه درصد های زبان واستعداد تقسیم بر عدد ۶
اما احتمال ۲۵ درصد رو برای درصد فیزیک ۳۴ به جای ۲۸ بالا بعلاوه تمام شرایط ذکر شده دربالا می دونم که این گروه ونه گروه بالا رتبه زیر ۱۰۰ رو کسب کنند . الله اعلم

جامد-ذرات
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۷:۲۳ ب٫ظ

آره تقسیم بر ۷ میشد.
امسال که بر ۶ تقسیم میشه.
ولی تقسیم بر ۴ کردم که تاثیر کسر نمره زبان رو روی درصد تخصصی معادل سازی کنم.
یعنی ۶۰ نمره کمتر زبان امسال معادل این میشه که شما تقریبا(نه دقیقا) ۱۵ درصد تخصصی رو نسبت به سال پیش بیشتر بزنید که مطمئنا اینطوری نبوده که میانگین تخصصی ها ۱۵ درصد بیشتر شده باشه.

جامد-ذرات
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۶:۱۸ ب٫ظ

با عرض پوزش از دوستان
در محاسبه تاثیر زبان اشتباهی رخ داده.
در جمع نمرات ۶۰ نمره کمتر میشه که تقسیم بر ۴ میشه ۱۵.

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

چرا تقسیم بر ۴ و نه ۷
مگه نمره نهایی تقسیم بر مجموع ضرایب نمی شه؟

جامد-ذرات
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۷:۱۶ ب٫ظ

آره ولی تاثیر کسر نمره زبان رو روی تخصصی ها پخش کنیم نتیجه معقولتر میشه.
۶۰ نمره کمتر میشه که معادل ۱۵ درصد تخصصی میشه.

جامد-ذرات
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام بر عزیزان
چند نکته برای روشنتر شدن موضوع عرض میکنم.
پارسال معمولا درصد زبان اکثر بچه ها بین ۳۰ تا ۴۰ بود.
با تراکم بیشتر حدود ۳۵.
زبان هم ضریب ۲ بود.
مثال عددی مناسب:
سال پیش تخصصی : ۱۲زبان ۳۴ استعداد ۲۵ میانگین میشه: ۲۰.۱۴
ولی امسال تمام دوستان قبول دارید که میانگین زبان ۳۴ پارسال امسال حدود ۱۰ میشه یعنی درجمع نمرات ۵۰ تا نسبت به پارسال کم میشه.
حالا ۵۰ تقسیم بر ۴=۱۲.۵
نهایتی هم که امسال تخصصی رو بچه ها بهتر زده باشن از میانگین ۱۲.۵ بهتر نمیشه.
نتیجه بحث:
میانگین معیار مناسبی برای تخمین رتبه امسال بر اساس رتبه های پارسال در حالت کلی بدون در نظر گرفتن استثنائات می باشد.

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۴:۲۳ ب٫ظ

ولی دو نکته برای محاسبه رتبه در امسال مهم هستند
اول اینکه با توجه به صاده تر بودن سئوالات تخصصی و همچنین آمادگی بیشتر داوطلبان ( ۲ سال قبل کسی نمی دونست از الکترودینامیک چطور سئوال تستی میاد@@@) میانگین تخصصی ۱۰ درصد بالا رفته
دوما سال قبل زبان نمره منفی نداشت و خیلی ها چشم بسته ۲۵ درصد رو زدند و این باعث می شد تا در محاسبه تراز عملا درس زبان خیلی تاثیر گذار نباشه هرچند ضربیش ۲ بودچون اکثر داوطلبان درحد همین درصد رو زده بودند

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۴:۵۱ ب٫ظ

این کامنتی هست که که همون شخص(پیام) در جواب کامنتی نوشته بود:
چیزی به نام تخمین رتبه نداریم واین کار درست نمی باشد فقط دوستان میانگین امسال و سال گذشته را برای رسیدن به حدود رتبه میشه مقایسه کرد. مثلا اگه کسی میانگین ۴۰ شده که در سال ۹۱ و ۹۲ رتبه ۱۲ و ۱۹ آورده امسال هم زیر ۵۰ میشه و دیگه رتبه ۱۰۰ نخواهد شد…درضمن رتبه شما اونچیزیه که خودتان کسب کردید و نه با تخمین…

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۴:۱۴ ب٫ظ

خوب با این اوصاف
درصدهای من عبارت است اختصاصی ۱۷ زبان۲۴ استعداد ۲۸ پس معدل نمراتم می شه:۲۰
و رتبه ام بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ خوبه؟!!

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۴:۵۳ ب٫ظ

فک کنم همون بین ۲۰۰ تا ۲۵۰.هر چی باشه از مال من بهتر میشه.

طیبه(فیزیک نظری)
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۲:۴۴ ب٫ظ

شاخص های مهم تا اعلام نتایج اولیه چه میباشند؟ ۱- درصد دروس تخصصی – زبان واستعداد اولین شاخص است. ۲- میانگین وزنی: منظور معدل ۳ درس تخصصی با ضریب ۴ و زبان و استعداد با ضریب ۱ است که با جمع کردن ۴برابر درصد تخصصی با درصد زبان واستعداد و حاصل آن بخش بر ۶ بدست میاید. این شاخص معیاری برای داوطلبان برای مقایسه با نفرات سال های قبل برای بدست آوردن حدود وضعیت علمی شان است.سنجش همین شاخص را محاسبه و تراز مینماید.سطح تراز عددی از ۰ تا ۸۰۰۰ برای حداقل و جداکثر نمره است. ۳ – میانگین معدل: شامل ۴۰ درصد معدل کارشناسی به اضاف ۶۰ درصد معدل ارشد است. ۴- معدل موثر: توسط سنجش تعیین می شود که عددی است برابر میانگین معدل و یا بالاتر که با سنجش آماری نسبت به نفر اول معدل هر کد آزمون بدست میاید. همین معدل موثر با برداشتن اعشار به عددی ۴ رقمی حداکثر ۲۰۰۰ نمره برای نفر اول معدل نمره تراز میاورد. ۵- مجاز روزانه: نفراتی که مجاز به انتخاب رشته دوره های روزانه اند. ۶- مجاز شبانه-پردیس-پیام نور و…: نفراتی که تنها مجاز به انتخاب رشته این رشته ها هستند. ۷- ضریب دعوت: عددی مجازیست که در واقع نشانه تعداد دعوت شدگان به مصاحبه دوره روزانه و پولی است. که در سال گذشته و قبل آن حدود ۱٫۲ تا ۱٫۵ برابر ظرفیت روزانه برای روزانه ها و ۲ تا ۲٫۵ برابرظرفیت کل برای رشته های پولی است. متن بالا کامنت شخصی به اسم payam هست که در پست… ادامه نظر»

---2
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ب٫ظ

متاسفانه تحلیلهاتون فقط تاحدودی درسته!!!
مثال: همون سایت معرفی شده
رتبه ۵۰ میانگین ۲۴.۲
رتبه ۵۸ که کارنامه اش رو خودم از نزدیک دیدم: تخ:۱۱.۲ زب:۵۸ اس:۳۵
رتبه ۵۸ و میانگین:۲۷.۹
می بینید که تخصصی خیلی تاثیر گذاره. و بالا بودن میانگین مساوی رتبه بهتر نیست.

جامد-ذرات
فروردین ۱۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ---2

بدون هیچ شکی و حتما معدل موثرشون کمتر بوده.

سارا
فروردین ۱۴, ۱۳۹۳ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام به فیزیکی های عزیز!
از نظر من، یک کنکور غیر استاندارد ۳، ۴ ساعته به هیچ وجه نمیتونه غربالگری صحیح برای گزینش داوطلبانِ دکتری (به ویژه در رشته فیزیک) انجام بده.
خب اینکه واضحه هر کسی وقتِ بیشتری برای درس خواندن اختصاص بده و از نظر حافظه نیز در وضعیت مناسبی قرار داشته باشه به راحتی رتبه خوبی کسب میکنه.
یادم میاد در زمانهایی که کنکور دکتری برگزار نمیشد، هر فارغ التحصیلِ کارشناسی ارشدی در خودش این توان رو نمی دید و به خودش این اجازه رو نمیداد که در مصاحبه دانشگاهها شرکت کنه ولی الان هر دانشجوی ترم ۳، در کنکور شرکت میکنه و بعضاً به صورت شانسی رتبه خوبی میاره و سپس یک دفاعِ سرسری از پایان نامه انجام میده و وارد مقطع دکتری میشه!
و دیگر اینکه باز از نظر من، در رشته فیزیک در ایران، تفاوتی نمیکنه که در کدام دانشگاه تحصیل می کنید و اگر داوطلبی خودش بخواد و اراده و عزمش رو داشته باشه، میتونه بهترین کار رو ارائه بده صرفنظر از نامِ دانشگاهی که در اون تحصیل میکنه.
موفق باشید

فیزیک 1
فروردین ۱۳, ۱۳۹۳ ۷:۳۶ ب٫ظ

به نظرتون تاثیر زبان بیشتره یا استعداد( امسال هر دو ضریب یکن) ؟
چون خیلی از بچه ها استعدادو زدن ولی زبانو سفید گذاشتن.

atila
فروردین ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

با سلام.من به تمامی عزیزانی که ناراحت یا دلسرد می شوند از گفته درصد های بعضی از عزیزانی که می گویند ما خیلی بالا زدیم و مال فلان دانشگاه تهرانیم.اولا این عزیزان بر چه مبنایی خودشون رو ارجح می دونند.ثانیا اگر ارجح می دونند یافته های علمی آنها که در دنیا صدا کرده و خبر ساز شده را می تونند نام ببر ند.ثالثا اساتیدی که سوالات را طرح می کنند از کام دانشگاه ها هستند.قطعا همه آنها از تهرانند.چرا بعضی از سوالات کنکور تو جزوه دانشجویان این دانشگاه ها پیدا می شوند.رابعا سطح سواد به زدن کنکور نیست.من شخصا دانشجوی پیام نور هستم.هر کدام از عزیزانی که تو خودش این عرضه را میبینه که با سواد ومطالعه و اطلاعات عمومی خوبی در هر زمینه داره.می تونم عادلانه و در یک محیط آزاد و عادلانه بدون هیچ شبه ای بحث کنم.اما اگر واقها آماده باشند.در ضمن میانگین کلی تخصصی فیزیک در تمامی ادوار دکتری ۲۵درصد بوده .پس بی خودی خودتتون را دلسرد نکنید.هیچی معلوم نیست.

احسان
فروردین ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  atila

به شدت موافقم

m
فروردین ۱۳, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام
من هم با شما کاملا موافقم. سطح معلومات صرفا به دانشگاه و رتبه ی کنکور نیست . من دیدم افرادی رو که در پیام نور یا آزاد درس خوندن و خیلی سطح سوادشون بالاس. توان علمی صرفا به فرد بستگی داره و اینکه بخواد یاد بگیره و نه اینکه مدرک بگیره ولی قبول دارم که سطح یادگیری با توجه به داشتن اساتید و آموزش خوب میتونه سرعت بیشتری داشته باشه مسلما بچه هایی که در دانشگاه هایی با اساتید خوب درس میخونن با صرف وقت کمتری میتونن مطالب بیشتری یاد بگیرن ولی اینم باز بستگی داره که طرف بخواد که یاد بگیره. همگی موفق باشید و امیدتونو به خدا از دست ندید.

فیزیک
فروردین ۱۳, ۱۳۹۳ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  atila

آفرین آتیلا جان. موافقم

طیبه
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

بچه ها من خیلی استرس دارم.
امتحانو خیلی خراب کردم.
این بچه های شریف هم که ما رو راحت نمیذارن.
من یکی اعتراف میکنم مثل شما نمیتونم باشم.
خوب همه که از نظر هوشی مثل هم نمیتونن باشن.
شما با این درصداتون مدام ما رو بیشتر نگران میکنین.
لطفا اینقد به ما استرس ندین.
هر چند باور کردنش هم راحت نیست.

طیبه
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

سلام بر شریف IPM
والا من هم دانشگاه (مزار) شریف درس خوندم.
بیشترش از دستم بر نیومد.
ولی این درصدا خیلی غیر قابل قبولن.
چی بگم.

Barca
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۵۴ ب٫ظ

سلام چرا نمی تونه ؟! از این بیشتر هم می شد زد.
راستی بچه ها ی شریف شنبه بیان اتاق ارشدا ببینیم چند چندیم!!!
بنظرم سال بعد تخصصی باز هم ساده تر می شه و در نتیجه رقابت تنگاتنگ تر و شانسی زدن سخت تر! یدفعه دیدی بجای کنکور دکتری PGRE امتحان گرفتن! D:

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ب٫ظ

بفرمایید یک رتبه یک دیگه هم پیدا شد
بابا تو با این درصدها اینجا چه می کنی؟
شما قبول نشی ما باید بریم جلو بوق بزنیم!!!!

شریف-IPM
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۵:۰۲ ب٫ظ

سلام بر هم تاپیکی های عزیز
من درصدهام رو محاسبه کردم شد این ها
مجموعه دروس تخصصی: ۴۸.۲
استعداد تحصیلی:۵۱
زبان انگلیسی: ۵۸
معدل موثرم هم ۱۸.۷۱
ارشد و کارشناسی شریف بودم
به نظرتون این درصدها برای IPM خوبه؟
اصلا امسال برای نجوم دانشجو می گیره؟
کسی اطلاعی داره به ما هم برسونه

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۳:۵۶ ب٫ظ

سلام بر فیزیک۱
خدا نکنه ناامید بشی
منظور من اینه که اگه در بدترین حالت جایی هم قبول نشیم اتفاقی نمی افته
وگرنه ما و شما قبول نشیم کی بشه؟!
دنیای خدا اونقدر بزرگهکه اگر دکتری هم نگیریم می تونیمراحت توی اون زندگی کنیم
دیدم یه عده با استرس ناخن هاشون رو می جون هنوز نتایج اعلام نشده کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتن گفتم تازه آخرش اینه

فیزیک خواجه نصیر
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

سلام بر دوستان
چند روزی نبودم.
۲ هفته دیگه نتایج میان.
دوستان لطفا از رتبه هایی که برای مصاحبه به دانشگاههای تهران آمار بزارید.
روزانه یا شبانه.

فیزیک 1
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

سلام بر تینا و elham
چرا باید ناامید باشید؟
امیدتون به خدا باشه.
مگه شما درصداتون چطوری هست که فکر میکنید مجاز نمیشید؟

elham
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۰ ب٫ظ

چه درصداتون بالاست. از خودم ناامید شدم. با این اوصاف مجاز نمیشم :(

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  elham

نگران نباشین بالاخره شبانه و پردیس هم هست که برای ما و شما گذاشتن :(

تینا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۵۵ ق٫ظ

خب من سال دوم هست که شرکت میکنم. شبانه و پردیس دوست ندارم. معدلم بالاست و از دانشگاه های خوب ایران فارغ التحصیل شدم. از کنکور هم خسته شدم. این روزها خیلی ناامیدم :(

تینا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۰:۵۶ ق٫ظ

منم شرایطم مثل شماست و با دیدن این درصدها کاملا نا امیدم

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  تینا

ناامیدی مال شیطان هست
امید شما به خدا باشد
شما تلاشتون رو کردید حالا اگه قسمت باشه حتما قبول می شید و جای خوب هم قبول می شید
اگر هم نباشه دیگه دست من و شما نیست
خودمونیم دکتری بخونیم چی بشه؟
من این روزها رو آوردم به علاقه خودم نویسندگی
دارم داستان کوتاه می نویسم
شما هم سعی کنید وقت خودتون رو با یک کار مورد علاقه پر کنید تا نتایج بیاد ببینیم چی می شه

فیزیک 1
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام بر فیزیک فردوسی عزیز
خوشحالم که اینقد روحیتون بالاست.
ولی یطورایی شمالحن صحبتتون آدمو ناامید میکنه.
من و شما تقریبا مثل هم زدیم.
اگه شما ناامید باشید که من هم باید….
چرا به شبانه یا پردیس فکر میکنید؟
شما که خوب زدید.

فیزیک 1
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۴۴ ق٫ظ

سلام
جرا شما به شبانه و پردیس باید فکر کنید؟
شما که خوب زدید.

فیزیک 1
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ق٫ظ

سلام
جرا شما به شبانه و پردیس باید فکر کنید؟
شما که خوب زدید.

foton
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

سلام بر تمامی دوستان:

با درصدای:
تخصصی ۲۳
زبان ۱۰
استعداد ۲۲
رتبم در چه حدودی میشه؟
معدل موثر ۱۶
ارشد علم وصنعت بودم.

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  foton

باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ بیاری

foton
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۲۷ ب٫ظ

ممنون که جواب دادید.
به نظرتون آقایا خانم فیزیک ۱ رتبشون بهتر از من میشه؟
آخه درصداشون مشابه منه؟

foton
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۳:۵۵ ب٫ظ

ممنون که جواب دادید.
به نظرتون آقایا خانم فیزیک ۱ رتبشون بهتر از من میشه؟
آخه درصداشون مشابه منه؟

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  foton

نه راستش من اون عبارت اگه از ما می پرسین زیر ۱۸۰ رو اشتباهی اونجا نوشتم اون رو برای نظر بالایی نوشته بودم که اصلاح کردم
البته این تخمین ها حدودی هست
امشال متوسط بچه های خوب ۲۰ درصد اختصاصی زدن
حالا با بالا پایین رفتن این درصد ئ همچنین درصدهای زبان و عمومی می شه یک حدس هایی زد

---2
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  foton

۱۳۰

مریم
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۰۰ ب٫ظ

سلام.بنظرتون بچه ها من با این درصدها حدود رتبم چی میشه؟
اختصاصی ۲۸
زبان ۲۲
استعداد ۱۶
معدل موثر ۱۷
ارشدمم دانشگاه تهران خوندم

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اگه از ما می پرسین زیر ۱۸۰

---2
فروردین ۱۸, ۱۳۹۳ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

۹۵

فیزیک فردوسی
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

دوستان به نظرتون با این درصدها رتبه ام زیر ۲۵۰ می شه یا نه؟خودم فکر نمی کنم بشه!!!
تخصصی ۱۷
استعداد ۲۸
زبان ۲۴

فیزیک 1
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام
درصداتون خیلی خوبه.
من خودم بعد از تخصصی تمرکز نداشتم و خسته بودم.
شما و سایر دوستان چطور تونستید عمومی ها رو خوب بزنید؟

فیزیک 1
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۰:۵۵ ق٫ظ

اگه شما رتبتون زیر۲۵۰ نشه پس من باید چی بگم که:
تخصصی ۲۳.۱
زبان ۰
استعداد ۳۲ زدم.

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیک 1

البته مجموع درصدهای شما با در نظر گرفتن ضذایب از من بیشتر می شه!!

فیزیک فردوسی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۳۷ ب٫ظ

اگه از ما می پرسین زیر ۱۸۰

saeedesaeed
فروردین ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۱۹ ب٫ظ

زیر پنجاه قول میدم

مینا
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

سلام بچه ها.یکی از سوالا در مورد تاثیر مدرک زبان در مصاحبه بود کسی میدونه چقد تاثیر داره؟ به نظر شما اگه کسی مقاله ISI نداشته باشه چقد شانس قبولی داره؟

جامد-ذرات
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام اصل موضوع و زمینه کاری استادی هست که میخواین کار کنین.
سال پیش یکی از دوستان با رتبه ۲۸ و بدون هیچ مقاله ISIشریف قبول شدن.
پیشنهاد میکنم کامل به موضوع کاریتون مسلط باشید.
سوالهای اساسی و چالشی در مورد کار ارشدتون ازتون میپرسن.
حتی از جلسه دفاع بیشتر گیر میدن.
در کل دانشگاههای مادر شریف و تهران اهمیت خاصی به امتحان تستی نمیدن.

مینا
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  جامد-ذرات

ممنون از راهنماییتون…

لیلی(فیزیکی)
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
مدرک زبان زیادم مهم نیست شانس قبولی هم بستگی به داشتن یا نداشتن مقاله نداره مهم زمینه کاری و اطلاعات خودتون و استادی که قراره دانشجو بگیره هست, در ضمن همون شانس خالی خالی خودش کافیه