مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری ۹۳ مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی کد ۲۴۳۵

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات تست تخصصی رشته مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزیجهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی

2435

ثبت‌نام
باخبرم کن!

293 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
s.biotech
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

بچه ها به نظرتون تا رتبه چند باید امید به دعوت روزانه داشته باشه؟ با احتساب اینکه همه جا رو بزنه؟

---
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  s.biotech

تا حدود ۷۵.نهایتا ۸۰ برا یکجا امید به دعوت داره

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

تا جایی که میدونم استخدامش دردسره مخصوصا برا هیات علمی که تقریبا صفره.ترجیحا اموزش محور اولویت داره

سمیرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

مطمئنین؟؟ ینی از کسی شنیدین یا حس میکنین فقط؟!

سخت نگیر
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

من خودم ساری تحصیل کردم ۲سال پیشم مصاحبه همون جا دراومدم.رئیس پژوهشکده هم استاد راهنمام بود.استاد مشاورمم همون جاست خودش بم گفت منم انصراف دادم

amin0611
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

حس نمیکنم هم شنیدم هم دیدم.امسالم تو دفترچه مختصر توضیح داده

کیوان 131
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

من امروز با مسئول جذب هیئت علمی یکی از دانشگاه ها صحبت کردم در خصوص تفاوت دانشجوی پژوهش محور و آموزشی
ایشون فرمودند که دانشجوهای پژوهش محور برخلاف تصور کورس برای گذراندن دارن (چندین واحد کمتر از دانشجویان آموزش محور) و اختلاف و تفاوتی چندانی در جذب برای هیئت علمی ندارند
ملاک اصلی در جذب فارغ التحصیلان دکتری برای جذب در مرکز تحقیقاتی و دانشگاه ها رزومه علمی و سابقه پژوهشی آن ها می باشد

بیوتکنولوژی کشاورزی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان امکانش هست درصد و رتبه ها تون درج کنید برای بعد می خوام

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۷:۱۹ ب٫ظ

سلام.ما که گذاشتیم شما هم بگید؟

سمیرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

تخصصی ۶۰
زبان ۱۰
استعداد ۲۹
رتبه ۲۴
امین آقا زتبه شما چند شد جسارتا؟؟

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام. من ۲۸ شدم همون شخص — ام

سمیرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

به نظر شما پژوهش محورها برای جزب هیئت علمی دچار مشکل میشن؟ نسبت ب اموزش محورها منظورمه. چیزی نشنیدین؟

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

یادم رفت تبریک بگم.مبارک باشه سمیرا خانم
فکر کنم جاهای مشترکی دعوت به مصاحبه بشیم

سمیرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

ممنونم. شما هم مبارکتون باشه. انشاالله هرجا دوست دارین قبول شین. مطمئنا لیاقتشو دارین

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

لطف دارید.نتایج اومد خیلی ناراحت شدم اما بعد خوندن کامنتای بقیه حالم بهتر شد.بازم شکر

سمیرا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

تو این شرایط باید واقعا خدارو شکر کرد چون ظااهرا هر ۱ درصد تحصصی ۱۰ تا رتبه رو جابجا میکنه هرچند واقعا حقمون بیشنر بود با تخصصی نزدیک ۷۰…

منتظر مشاورسایت
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

دقیقا همینطوره.۱۱تا سوال غلطو درست میکردن میشدم بالا ۷۵.اما حالا دیگه راضیم
شمااولویت چی میزنید؟

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

دقیقا همینطوره.۱۱تا سوال غلطو درست میکردن میشدم بالا ۷۵٫اما حالا دیگه راضیم
شمااولویت چی میزنید؟

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

بله من که بالا ۷۵ درصد میشد.حالا کجاهارو در اولویت انتخاب کنیم

---
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۵ ب٫ظ

ظاهرا حتی یه تستم تو کلید تصحیح نشده چون دقیقا درصد تخصصی همون شد که با کلید اولیه حساب کردم.البته استعداد ۱۰ درصد کمتر شدم. من که سکته رو نزنم خیلیه.خیلی ناراحتم خداحافظ تهران خداحافظ مشهد خداحافظ تبریز و…
:((((((((
تخصصی:۶۱
زبان ۳
استعداد۳۲
معدل ۱۷
رتبه ۲۸
بقیه بچه ها رتبه هاتونو همراه با درصد بذارید لطفا

کیوان 131
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ---

تخصصی ۵۷
استعداد ۳۷
رتبه ۳۹

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان 131

خدا کنه ظرفیتای پذیرش معقول باشه.
منتظر شک بعدیم

کیوان 131
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

خیلی بد بود! درصد تخصصیم با اشتباهات ۶۲ شده بود الان میبینم شده ۵۷
بیخیال دیگه کاری نمیشه کرد
ساعت هم از ۱۶ گذشته ولی دفترچه انتخاب رشته هنوز نیومده

amin0611
فروردین ۳۱, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان 131

منظور از شک، شوک بود اشتباه تایپی بود. اصلا واسشون مهم نیست به تعهداتشون عمل کنن واقعا که هرچی مقطع میره بالاتر بدتر میشه چه در ازمونش چه امکانات دانشگاه و چه تو استخدام.
از هرسال یه ساز زدن گرفته تا سوالات اشتباه و جوابایه فضایی
از سهمیه گرفته که ۲۰ درصد میدن به کارکنان،۲۰درصد دیکه به رزمندگان و جدیدا ۱۰درصد به کسایی که از خارج می خوان برگردن، تا ظرفیتای عشقی و مصاحبه اونجوری.
بابا یه کوچولو امیدم ته دیگ برا ما بذارید
زمانبندیشونم اینه بابا نخواستیم فقط استرسش مال ماست.

کیوان 131
فروردین ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

کی نتیجه ها مشخص میشه؟

urm
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۹:۰۹ ب٫ظ

درصدای پارسال گفتم چون ادم خیلی زحمت می کشه درس می خونه بعد سرجلسه یا ایراد از خودمه یا متن سووالات یه جوریه که آدم شک می کنه در عین ناباوری آسونارو غلط می زنه والله نمیدونممنکه بعد امتحان فکر می کردم تخصصیام بالا۷۰ میشه ولی نشد؟!بازنمیدونم چی میشه!

urm-پیام نظربده
فروردین ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۳۴ ب٫ظ

۱۱سووال از بیوتکنولوژی غلط بودن:راستی من پارسال تخصصی ۴۲.۵۰ وزبان ۲۲.۸۶ واستعداد۵ زدم رتبه شدم۲۴۴ حالا پس چرا من حتی زیر ۱۰۰ م نیاوردم اعتراضمم جایی نرسیدحالا نظرتون چیه؟خب الان گفته بودین زنجان قبول شدن خب ما چرا زیر۱۰۰ هم نشدیم؟امسالم ۵۸اختصاصی استعداد۲۰ دیگه سپردم دست خدا.چون از کارکردن زدم درس خوندم حالا دیگه بقیش با خود خداچون خودش بهترمیدونه که دیگه آخرین فرصت بود.

---
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۲۷ ب٫ظ

منبعی گفته ۱۱سوال غلطه یا شما میگید؟
پارسالم باید بگم رتبتون قاعدتا باید زیر ۱۰۰ می شدحالا اگه می گید اعتراضم زدید اما فایده ای نداشت بازم عجیبه !!!!!!

بیوتک پارسال و امسال
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام urm عزیز
من پارسال با ۳۵ درصد تخصصی، ۵۹درصد زبان و ۱۳ درصد استعداد با میانگین وزنی حدود ۳۵.۶ شدم ۱۳۳، پس رتبه شما با میانگین وزنی ۳۱.۵۳ درست هست و جای اعتراض نداشته. پارسال اختلاف میانگین وزنی بنده با رتبه ۲۱ هم حدود ۴.۷ الی ۵ بوده!!!
محض اطلاع درصدامو گذاشتم
امسال امیدوار باشین.

بیوتک پارسال و امسال
فروردین ۱۲, ۱۳۹۳ ۶:۱۷ ب٫ظ

ببخشید زبان ۴۹ درصد بود!!

مریم
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۵۷ ب٫ظ

منم اعتراض زدم
خدا کنه اثر داشته باشه

کیوان 131
فروردین ۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

هر کی به اندازه خودش تلاش کرده، با این جور حرف ها فقط استرس خودتون رو بیشتر می کنید.
اگه غلط بوده واسه همه غلط بود، منم در غلط بودن چندین سوال با شما موافقم ولی مسلم این که من ، شما و دیگران به یک نسبت از درصد هامون کم میشه و این در رتبه شما تاثیر نداره!!!!

سمیرا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

ی جیزی بکم عصبانی نمیشین?! سوال هولو انزیم اشکال نداره?

yuna
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام چرااااا
اخه دی ان ای پلیمراز ۳ ساختار هلوانزیم داره
سوال دو تا جواب داره…
هم ۲ درسته هم ۴
که من ۴ زدم….

میترا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

مرسیییییییی
تازه RNA پلیمراز به صورت کورآنزیم فعالیت داره اما غیراختصاصی در صورتیکه DNA پلیمراز به صورت کور نمیتونه همانندسازی کنه. به جان خودم کلید غلطه

yuna
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

ار ان ای به صورت هلوانریم هستش که بعد زیرواحد اپسیلون زیرواحد nusa جایگزین میشه.
ولی
دی انی ای پلیمراز ۳به صورت هلو انزیم هستش.
این سوال کلا دو تا جواب داره.
دوستان به اینم اعتراض کنید.
منبع
کتاب زیست ملکولی کیتی امتیازی…

s.biotech
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

بچه ها من اعتراضمو وارد کردم احتمالا ارسال شده ولی هیچ پیامی مبنی بر تایید ارسال یا عدم ارسال نداد یعنی ارسال شده؟چون سوالمو جستجو میکنم نمیاد!

میترا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  s.biotech

براتون کد پیگیری میاد و هروقت وارد اکانتتون بشین میونید لیست شکایاتتونو پیگیری کنین

amin0611
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  میترا

شما کدوم سایت رفتید نکنه این سایت شکایت کردید که کد پیگیری میده
http://erp.msrt.ir/SubSystem/Relate/Answering/Answering_req.aspx
در اصل باید بریداین لینک
http://request.sanjesh.org/noetrequest/
بچه ها همگی اعتراض بزنید و سهل انگاری نکنید
اگه اعتراضا زیاد باشه و پیگیر باشیم جواب میده.

سمیرا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

من ب این لینک http://request.sanjesh.org/noetrequest/ رفتم. بعد اینکه ارسال کنید ی علامت تیک تایید سبز میاد و بعدش کد بیکیری ک هروقت وارد شین با یوزرتون لیست درخواست ها هست. اکه کدی نیومد ارسال نشده

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

با سلام به دوستان
من هم نسبت به سوالات که اعتراض داشتم در سیستم سنجش اعتراضم را وارد کردم. بقیه دوستان هم این کار را بکنند تا حق کسانی که زحمت کشیدند ضایع نشود

زارعی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

دوستانی که نمیدونن تفاوت ژن با آلل و تست کراس و خویش آمیزی چیه لطفا کمی مطالعه داشته باشند.
موفق باشید.

باران
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۱۳ ق٫ظ

دوستان خودتون رو درگیر حرف های بی اساس نکنید، حق گرفتنی است حتما اعتراض بگذارید
ممنون

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  باران

بله موافقم حتما اعتراض بدید حالا که لینکش هم باز شده فرصتو از دست ندید

yuna
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۲۱ ق٫ظ

هی……
چه بریز به پاشیه اینجا..
دکترای اینده رو……….

amin0611
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

دکتری باشه واسه یه عده که هنوز نمیدونن Rh همون مثبت منفی گروه خونیشونه اونوقت میان با ادبیات سخیفی میگن مگه میشه بگیم گروه خونیم Rh مثبت داره.
من از همگی دوستان معذرت می خوام

زارعی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۷ ب٫ظ

دوستان عزیزم من احساس میکنم کلید سوالات رو عمدا اشتباهی دادند. تا پارسال که اصلا کلید منتشر نمیشد و امسال که منتشر شد با کلی اشکالات واضح منتشر شد.
به عبارتی انتشار کلیدهای غلط هیچ فرقی با عدم انتشار کلیدها نداره.
البته دلیلشو نمیدونم چیه ولی با توجه به سوال ۳۴ و نسبتا سوال ۲۵ به راحتی میشه دریافت که کلیدها عمدا دستکاری شدن
من بطور اتفاقی سوالات علوم دامی شماره ۳ مربوط به اصلاح نژاد رو دانلود کردم و دیدم که سوالات بیوشیمی اونا دقیقا کپی بیوشیمی رشته ما بود و جالبتر اینکه اونجام لسیتین رو دی پپتید گفته و یک نفر هم اعتراض کرده بود
بهتره زیاد خودتونو درگیر نکنین تنها کاری که میتونین بکنین اینه که منتظر جواب بمونین
از من گفتن بود

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

خیلی خودتو تحویل نگیر.اونوقت به خاطر این ۲ تا سوالت عمدا دستکاری شده.مثلا می خواد بگه علوم دامی حالیشه جمع کن بابا برا دیگرانم تصمیم نگیر

زارعی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

من واسه کسی تصمیم نگرفتم رفیق نظر شخصیم بود و اولشم اینو گفتم
شما میتونی یه سر به گروهای دیگه مثل برق و مکانیک بزنی و نظرات اونا رو هم بخونی
مودب بودن هم چیز خوبیه

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

اقای به اصطلاح با ادب لقمه نپیچون فکر کنم یه سوال(۱۴) حق با تو بود روتو زیاد کرد دور برداشتی.خیلی ساده می گم گروه خونیم ب منفیه.که خودش هم ABOهم Rh داره فکر کنم از معدود سوالاتی که جواب دادی که اینقدر حرصشو می خوری..با این ادبیات می خوای دکتر شی؟ بعدشم به شعور جمعی توهین نکن بچه جان هرکسی از یه قسمت به این سوال ایراد گرفته

زارعی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

دوست عزیزم منکه با هزار دلیل و توجیه تونستم به شما بفهمونم که توی یه سوال جواب صحیح کدومه چطور انتظار داشته باشم که بفهمی کلیدها رو عمدا اشتباهی گذاشتن؟!!
بنده نگرانی شما رو از تعداد کامنتهایی که گذاشتین و بقیه دوستان رو درک میکنم
برای جواب دادن به چند تا سوال ساده نیازی به خوندن ژنتیک پزشکی ۲E نبود باور کنین!
کمی با ادب باش

amin0611
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

من یه سوال ازت دارم تو که که قیافه حق به جانب گرفتی و باصراحت میای میگی فقط سوال ۳۴ ایراد داره و بقیه بیخود نظر میدن سوال کوزاک چی زدی حتما اونم به رونویس ربط داره هه.یا سوالای به مراتب واضح دیگه ۷ و۱۷ و ۲۱و۲۳و۴۹و ۵۳
اگه اون سوال ۱۴ رو ج دادی در حد اون سوال از من برتری (اونم بی توجهی خودم بود) نه برای همه سوالا عقل کلی، درضمن همینطور که تو برات جوابت درست به نظر میاد دیگرانم با دلیل و سند جواباشون جای بحث داره پس فکر نکن دیگه پرفسوری اینجا همه یه مدرک دارن همه هم صاحب نظرن
بعدشم درسته ایراد داره ولی این ازون حرفاست که عمدی غلط اوردن این حرفت خنده داره
مطمئنم بسیاری از سوالا رو شانسی زدی
دیگه هم در حدی نمیبینمت که جوابتو بدم

زهرا بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

سلام دوستان بیوتکنولوژی
من هم سوال ۱۴ را صحیح پاسخ دادم ولی این دلیل نمیشه که پاسخ نامه ایراد نداره، من هم مثل سایر دوستان به پاسخ انتخاب شده به سوالات ۷ که پاسخ صحیحش میشه ۶۴ ولی متاسفانه توی گزینه ها نیست، سوال ۱۷، ۲۳، ۳۴، ۴۱، ۴۳ و ۵۳ اعتراض دارم، لطفا اینقد به همدیگر حساس نشوید، همه ما در موقعیت یکسانی قرار داریم و از استرس رنج می بریم اینجا هر کسی نظر شخصی خودشو میگه که اگه کسی موافق هست با هم به یک اجماع فکری از نظر اعتراض به سوالا برسن! لطفا جنگ روانی درست نکنین و برا همدیگه دعا کنید. امیدوارم که حق به حقدار برسه. در ضمن اعتراضمو از طریق سایت سنجش اعلام کردم.

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  زارعی

ببخشید من ۱ سوال برام پیش اومد شما زارعی عزیز که این حرف رو میزنید سوالم اینه که اونوقت هدف از این از عمد اشتباه دادن کلید چی بوده؟؟

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۵۶ ب٫ظ

دوستان گزینه بررسی مجدد کلید سولات فعال شده برید به سوالات مورد نظر در سایت سنجش اعتراض بدید
تشکر

amin0611
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۰۲ ق٫ظ

سپهر جان تایپ درست سوال گروه خونی رو محبت کن اینجا تایپ کن هر چه می فرستم می گه کارکتر نادرسته

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

امین آقا به خاطر گروه های خونی بوده که انگلیسی تایپ میشه منم به اجبار همه رو فارسی تایپ کردم اینجوری که فرستادم مشکلی پیش نیومد ارسال شد
سوال ۴) پاسخ صحیح در بین گزینه ها ندارد چون به گروه خونی خاصی اشاره نشده اگر منظور گروه خونی آ ب او بود باید ذکر می شد و به علت اینکه در سوال ذکر شده گروه های خونی نه گروه خونی پس به کل سیستم های گروه خونی اشاره دارد و سیستم های گروه خونی شامل آ ب او، آر اچ، ام ان، لویس و سس می باشند (صفحه ۳۰۷ کتاب ژنتیک از دیدگاه ملکولی مترجم دکتر یزدی صمدی) بر این اساس گزینه ۱ و ۲ رد می شوند گزینه ۳ و ۴ چون به نوع گروه خونی اشاره نشده قابل انتخاب نیستند.

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

امین آقا به خاطر انگلیسی تایپ شدن گروه های خونی بوده من هم به اجبار فارسی تایپ کردم و مشکلی پیش نیومد و ارسال شد
سوال ۴) پاسخ صحیح در بین گزینه ها ندارد چون به گروه خونی خاصی اشاره نشده اگر منظور گروه خونی آ ب او بود باید ذکر می شد و به علت اینکه در سوال ذکر شده گروه های خونی نه گروه خونی پس به کل سیستم های گروه خونی اشاره دارد و سیستم های گروه خونی شامل آ ب او، آر اچ، ام ان، لویس و سس می باشند (صفحه ۳۰۷ کتاب ژنتیک از دیدگاه ملکولی مترجم دکتر یزدی صمدی) بر این اساس گزینه ۱ و ۲ رد می شوند گزینه ۳ و ۴ چون به نوع گروه خونی اشاره نشده قابل انتخاب نیستند.

amin0611
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ق٫ظ

ولی سوالای دیگه انگلیسی ایراد نمی گرفت
در هر صورت ممنونم دوست من

زارعی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۲۵ ب٫ظ

دوستانی که در مورد سوال ۴ مشکل دارن میتونن بگن مشکلشون کجاست؟
شمایی که میگین سوال نامفهومه اگه ازت بپرسن گروه خونیت چیه چه جوابی میدی؟؟؟ میگی RH خونم مثبته؟ یا تعداد گلبولهای قرمز و سفیدتو میگی؟ واقعا چی میگی؟
یه سوال کاملا آسون پرسیده جوابشم مشخصه حالا شما رفتی واسه ۴ تا سوال ژنتیک ساده ژنتیک امری خوندی اومدی سر جلسه واسه هر سوال هم هزار بار لقمه رو دور سرت میچرخونی چرا طراح رو متهم میکنی؟
” حالا هی شما بگو خیلی از منابع ژن رو معادل آلل در نظر گرفتن!! دقت کنین سوال چی خواسته؟ نوشته کدومش صحیحتره؟ خود همین صحیحتره میدونی یعنی چی؟

میترا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

میشه درصداتونو بگین زارعی ؟

نگار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

حالا شما انقدر حرص نخور
دوستان نظرشونو گفتن شما واسه سوال ۴ اعتراض نگذار ولی منم با اینکه سوال گنگه و پاسخ واضح نداره موافقم خانم یا آقای عزیز بالاخره باید بین شما و کسی که اصلا رشتش ارتباطی با ژنتیک نداره ۱ فرقی باشه اگه قرار بود از اون دیدی که شما به سوال نگاه میکنی جواب بدیم که اگه از بابابزرگتم بپرسن سوالو جواب میده این که دیگه نشد سوال دکتری اینکه گفتی اگه ازت بپرسن گروه خونیت چیه چه جوابی میدی؟؟؟
آخه یه بار دیگه سوالو بخون ببین با اینکه تو پرسیدی چقدر فرق داره
در ضمن لطفا جو رو متشنج نکنید همه مجبور نیستن عین هم اعتراض بدن هر کس هر سوال رو که با منبع معتبر پاسخ درستشو داره اعتراض میده، با هم که دعوا نداریم آخه

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

باهاتون موافقم هر کس سوالاتیو که با استفاده از منبع متوجه شده که اشتباهه اعتراض بده در ضمن گزینه بررسی مجدد کلید سوالات فعال شده دوستان به سایت سنجش برید و اعتراض بگذارید

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

با سمیرا موافقم.۸تا سوال تا الان از دید منابع و همگی دوستان اشتباه در اومده این یعنی بالای ۱۰ درصد اختصاصی که می تونه ما رو نسبت به کسانی که کم ومختصر یا حتی در حد عادی خوندن متمایز کنه
اگه اینارو تاثیر ندن با کسانی که شانسی زدن چه بسا رتبه هامون پایین تر بیاد
۱۰درصد تو سالی که اختصاصی تعیین کنندست و سخت اومده به نظرم خیلی رتبه هارو جابجا میکنه

سمیرا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

بچه ها تو سایت سنجش ی قسمت با عنوان برسی کلید سوالات باز شده. برین زودتر تو همون قسمت دکتری ۹۳. سریعتر لطقااااااااااااااااا

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

یه سوال دیگه هم هست
در تبدیل فروکتوز به گلیکوژن
مگه انزیم فسفو فروکتو کیناز جواب نیست اینجا یه جواب دیگه زده لطفا اینم بگید

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

فروکتوز ۶ فسفات توسط انزیم فسفوفروکتوکیناز دوباره یه فسفات میگیره و تبدیل به فروکتوز ۱ و ۶ فسفات که مسیر گلیکولیز میره.
برای ساخته شدن گلیکوژن به فروکتوز ۶ فسفات یا خود فروکتوز نیازه.پس فروکتوز ۱ و۶ فسفات توسط فسفاتاز به فروکتوز ۶ فسفات تبدیل می شه که خود فروکتوز ۶ فسفات از ۲ مسیر …
به گلیکوژن تبدیل می شه

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

مرسی

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

منظورم جوابی که کلید داده درسته

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

احتراما به اطلاع می رساند در پی انتشار کلید اولیه ازمون سراسری دکتری ۹۳ توسط سازمان محترم سنجش آموزش کشور در اکثر قریب به اتفاق رشته ها کلیدهای منتشره با اتکا به منابع معتبر فارسی و انگلیسی موجود در هر رشته دارای ایرادات اساسی است( حداقل ۱۰ الی ۲۰ در صد کلیدهای هر رشته) از طرفی علی رغم اعلام قبلی تاکنون هیچ تمهیدی از طرف سازمان سنجش اموزش کشور جهت درخواست بررسی مجدد کلیدهای مذکور اندیشیده نشده است لذا ضمن اعتراض به این روش ناصواب خواهشمند است به هر نحوی که صلاح می دانید با تدبیری شایسته از تضییع حقوق داوطلبان کنکور دکتری ۹۳ جلوگیری فرمایید.
و من الله التوفیق

لینک http://erp.msrt.ir/SubSystem/Relate/Answering/Answering_req.aspx

yuna
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

سلام
سوال ۶۸ چی میشه کلا بحثی نشده راجبش؟؟؟؟؟

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

سلام
۶۸ که گفتی درست جواب دادی کلیدم گفته گزینه ۴ مشکل چیه؟

yuna
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

اره درست زدم کلا گیج شدم این چند روز.
خخخخخخخخخخخ

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۵۲ ب٫ظ

ه سپهر
کتاب ژنوم ۳ براون ترجمه اله یاری و فرد اصفهانی
سوال ۴۱) طبق تعریف صفحه ۴۳۷ فصل سیزدهم (سنتز و پردازش پروتئوم) ژنوم ۳ کدون شروع که در یوکاریوتها معمولا
۵-AUG-3است به علت وجود توال ثابت ۵-ACCAUGG-3شناسایی می شود این توالی توالی کوزاک Kozakنام داردبا قرار گیری کمپلکس شروع بر روی کدون شروع ،زیر واحد بزرگ متصل می شود و…
پس کاملا مربوط به روند ترجمه است و هیچ ربطی به رونویسی که در گزینه ۱و۲و۳ امده ندارد.و کاملا معادل Ribosome Binding Site.پس گزینه ۴ درست است

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

دقیقا همینطوره. کوزاکو ک تو ویکیپدیا هم هست!! بحثسپی توش نیست.

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

مرسی از تاییدت

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

دقیقا همینطوره. کوزاکو ک تو ویکیپدیا هم هست!! بحثی توش نیست.

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

خیلی ممنون امین جان

مریم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۱۸ ب٫ظ

فقط سوالات ۴-۱۷-۲۳-۳۴-۴۱-۴۳-۵۳ اشتباه هستند

اعتراض
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سایت سنجش. عضو شین. درخواست جدید. دکتری. ۹۳. عمومی. گروه رو نمیخواد انتخاب کنین. ضوابط دکتری. فقط نکته اش اینه ک هیچ حرف انگلیسی توش نباشه. هیچ حرفی. من قبلا ی سوال واسه آزمون داشتم جواب دادن. فعلا تنها راه همینه.

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  اعتراض

من همه اصطلاحات انگلیسی هم فارسی تایپ کردم باز میگه کاراکترهای غیر مجاز!

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۰۱ ب٫ظ

حتما ی حرف انگلیسی جا مونده حتی یه دات(.)چون من فرستادم

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

موفق شدم فرستادم، بچه ها هر کس اعتراض میگذاره ذکر منبع یادش نره خیلی مهمه

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۱۷ ب٫ظ

حجمشم باید کم باشه

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با همه این سوالات اشتباه که مریم خانم اشاره می کنه بلا استثنائ موافقم سوال های ۷ و ۴۹ رو هم به مجموعه اضافه کنید

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

پس سوال ۱۴ و ۴۵ چی؟ کلید سنجش درسته؟!!

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

۱۴ من خودم ۴ زدم اما کلید درست میگه توضیحاتشم تو همین پیج (زراعی) توضیح داده.
۴۵ هم به نظرم کلید درسته البته بچه ها منبع دادن گفتن گزینه ۳ .

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

چه اشتیاهی. سوال به این آسونی.. اما سوال ۴۵ هم تو مقالات هست برای مثال مقاله http://jxb.oxfordjournals.org/content/52/355/193.long
Plants, in common with all eukaryotic organisms, organize their DNA for replication as multiple units known as replicons (Van’t Hof, 1985, 1988). Each replicon is defined spatially by an origin of replication (ori) and two termini: و هم شنیدم کتاب دکتر مجد البته خودم ندیدم

yuna
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

اره ۴۵ کلید درسته

yuna
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

اره ۴۵ کلید درسته
………….

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سوال ۴۵ صد در صد گزینه ۳ درسته
کلید اشتباهه هر کس شک داره صفحه ۵۲۹ کتاب زیست شناسی سلولی ملکولی احمد مجد مراجعه کنید کاملا واضحه همین جمله رو نوشته و شکل هم داره این کتاب به چاپ ۱۵ رسیده و رفرنسه

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۴۳ ق٫ظ

من از خدامه این که می گید باشه.خودم اعتراض میزنم.اخه چرا باید هرچی سوالای مورد داره بیارن, این دیگه چه وضعشه اونی که نخونده احتمالش کمتره منفی بزنه چون سوال به گوشش نخورده رد میشه اینوسط ما که ج. خوردیم همش منفی میشه.اون از پارسال که ۴جامصاحبه اندازه ۴ سال از استرس پیرمون کرد اینم از امسال زندگی نداریم. من همیشه دوز استرسم پایین بوده انقد اشتباها واضحه که هم زورم اومده هم استرسم گرفته که باز با ناحقی حقمونو بخورن

amin0611
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۲:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

این چنگال همانندسازیه که از یه جا شروع میشه ودر دو طرف ادامه پیدا میکنه تا به انتهای چنگال بعدی برسه(یوکاریوتها برعکس پروکاریوت منوسیسترونی و پلی رپلیکانند) در نهایت چنگال دوتا پایان(یکی چپ و یکی راست) پیدا میکنه اما یک رپلیکون تصور کنید ریپلیکون یعنی یک واحد همانندسازی یعنی یک طرف این چنگال(یا سمت راست یا سمت چپ) که انتهاش به رپلیکون به انتهای رپلیکون بعدی می رسه و تنها یک پایان داره.دقت کنید یوکاریوته و بحث رپلیکانه.

سمیرا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

اینکه هر ژنوم پروکاریوتی ی رپلیکون محسوب میشه بحثی توش نیست و اینکه هر رپلیکون هم دو تا پایان داره بازم بحثی توش نیست. من واستون سند فرستادم.ایمپکت این مقاله بالای ۵. فک کنم واسه کنکور رفرنس خوبی باشه. دوستان میگن تو رفرنسای فارسی هم هست.

سمیرا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

یکی از دوستام ک ی هفته خونده مث من تخصصی ۵۸ زده این چه وضعشه همش با کلیدای سنجش غلطاش درست از آب در اومده یکی ب داد ما برسه لطفااااااا

yuna
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

۵۳ کلید درسته
کتاب بروان کامل گفته.

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۴۴ ب٫ظ

Amin
میبخشید و در مورد ارکی ها HU پروتیین شبه هیستون هست. منبع ژنتیک مولکولی براون ترجمه ولیزاده _ یزدی صمدی
پس هم ارکی ها شبه هیستون دارند هم باکتریها
پس گزینه ۳ درسته

روی سوال رو بخونید گفته گزینه غلط کدام است؟

گزینه ۴ غلطه چون طبق همون منبع که گفتم ارکی ها RNA پلیمرازشون بیشتر شبیه یوکاریوتهاست ولی گزینه ۴گفته شبیه پروکا یوتهاست
پس غلط گفته و طبق سوال گزینه غلط گزینه ۴هست

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۴۰ ب٫ظ

همینه دیگه من تاکید کردم.منبع شما کاملا غلطه چون hu شبه هیستون نیست و اصلا پروتئین دیگه ای.منم قبلا اینطور فکر میکردم اما فقط تو یکسری جزوئ به اشتباه hu رو شبه هیستون میدونن و منابع معتبر اینو رد میکنن استاد مشاورمم اینو تایید کرد در ضمن ژنتیک مولکولی براون هم همچین چیزی نگفته.منبع وقتی می دید صفحه شم بگید.

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

میبخشید اشتباه کردم منبع زیست شناسی سلولی مولکولی صفحه ۱۴۷
مریم خالصی به وضوح گفته شبه هیستون

میدونید که زیست خالصی حتی برای علوم پزشکی هم منبع هست
از بس سوالات قاطی شده منابع رو قاطی کردم

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

اتفاقا من این کتابم خوندم.بجزئ فصل اخرش که مربوط به انسانیه
تو این کتاب که تالیف خیلی قدیمه چون ارکئی رو جدا نیاورده و برای همانندسازی باکتری و ارکئی رو با هم بصورت پروکاریوت بررسی کرده بنابرین hu , شبه هیستونو باهم اورده.عرض کردم من خودمم اینجور فکر میکردم اما منبع ژنوم ۳ خیلی مانور داده و بحثو کامل باز کرده یعنی ارکئی از باکتری جدا کرده.

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

اخه جواب ۴ رو مطمینم غلطه براون واضح گفته RNA پلیمراز ارکی شبیه یوکاریوتهاست. پس این سوال چند جوابداره؟این چه وضعشه
هر کی از منابع خبر نداره بهتر از من یا شما زده چون اصلا نزده منفی هم نشده

سوالارو میدادن خودمون طرح می کردیم دیگه

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۱۱ ب٫ظ

Amin
در مورد گروههای خونی کتاب دکتر اساد بخش گروههای خ،نی

گروههای خونی با یک ژن چند اللی کنترل میشوند پس مونوژنی هستند

حالا چه ABO باشه یا MN باشه یا RH همشون مونوژنی هستند

اگه منظور طراح سوال از ژن الل بود در گزینه های ۳ و ۴ دیگه عبارت الل را به کار نمیبرد و همه جا میگفت ژن

پس واضحه که طراح سوال منظورشون از ژن همون ژن بوده و نه الل

هر چند سوال خوبی نبود

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۴۵ ب٫ظ

اگه منظور mn باشه که گزینه گزینه ۴ هم درسته که هم بارزیه
اگه منظور rh باشه که گزینه ۳ غالبیت هم درسته
پس میبینی که فرق می کنه.
این سوال فراتر از اینه که بگید سوال خوبی نیست اگه تو گروه علوم پایه یا پزشکی طرح می شد قطعا به سوال میخندیدن.احتمالا طراح محترم از گروه خونی و مسائل مربوط به ان در حد سطحی میدونه

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

درسته سواله خنده داریه. گفتم که بهتره از این به بعد سوالارو بدن داوطلبا طرح کنند. این چه وضعشه؟ چند تا سواله مبهم.

اون سواله چرخه تقسیم سلولی هم خنده داره.
چرخه تقیسیم سلولی؟؟؟؟؟؟؟؟
یا باید میگفت چرخه سلولی یا میگفت مرحله تقسیم. باهم قاطیشون کردند یه عبارت جدید ساختند :-) :-)

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۵۸ ب٫ظ

موافقم اگه سوالو خیلی ریز وارد شیم مثل این چرخه و گروه خونی غلط از اب در میاد.یا اگه بخوایم سطحی رد شیم و انقد ریز و با وسواس به سوال نگاه نکنیم مثل این همه سوال مبهم اشتباه در میاد.
بلاخره تکلیف چیه سوال عمقی نگاه کنیم یا نه
هرچی سوال گنگ و دو پهلو اورده شده.نمونش سوال مربوط به تعداد ATP در اثر اکسیداسیون اسیدچرب ۱۶ کربنست که یکسری ازمنابع ۱۳۱ منهای ۱ ATPمیکنن یکسریم منهای ۲TAP(برای انتقال اسیل به میتوکندری ۱ATP مصرف می شه اما معادل ۲ ATP انرژی مورد نیازه).این سوال چون دو پهلوست خیلی وقته تو کنکور دیگه نمیارن یا اگه بیارن فقط یکیشون تو گزینه هاست شما ببینید خدایی ۲تاشون تو گزینه هاست

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

درسته

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۵:۵۶ ب٫ظ

با امین موافقم
بیتا خانم سوال اینه در خصوص گروه های خونی کدام صحیح است؟
خوب گزینه یک به این دلیل غلطه که در گروه های خونی چندین ژن درگیر هستند ABO، Rh، MN، لویس و سس همونطور که میبینید گزینه ۱ و ۲ رد میشوند این که بحث کردن نداره! درسته که هر کدام مونوژنی هستند ولی ۵ نوع ژن درگیرند

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۲۵ ب٫ظ

چون سوال میگه گروه های خونی نه گروه خونی پس به هر ۵ نوع سیستم اشاره داره نه فقط یک نوع
کلا سوال مشکل داره باید حذف شه

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۳۱ ب٫ظ

ببینید من قبول دارم این سوال و سوال چرخه تقسیم سلولی که من تا حالا همچین اسمی نشنیدم .
اسمش چرخه سلول هست که شامل تقسیم و اینترفاز نه چرخه تقسیم سلول و سوالات دیگه خیلی هستن

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۵۴ ب٫ظ

بیتا جان حالا میخواید چیکار کنید. دست رو دست نگذارید تا حقمون به همین راحتی خورده شه.

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ب٫ظ

داش سپهر اینجور که شما میگی گزینه ۲ نزدیکترین جوابه چون گفته گروه های خونی وگروه خونی RH , ABO هرکدوم در یک جایگاه ژنی جدا می توانند با هم بیان شن.و به عبارتی گروه های ژنی چند ژنی اند.من خودم این گزینه روزدم اما با اینحال فکر می کنم بازم سوال ایراد داره و از هر منظر نگاه کنی نه سوال کامله نه جواب

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۴۸ ب٫ظ

Amin
روی سوالو لطفا بخونید فاژ هست باکتری یا پلاسمید نیست که بخواد male باشه یاf

فاژ الوده کننده باکتریهای male specific یعنی فاژی که باکتریهای male رو الوده میکنه

شما فاژ رو با پلاسمید اشتباه گرفتید

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۱۶ ق٫ظ

سوالاتی که مطمئنا با ذکر منبع موثق در کلید به اشتباه جواب داده شده یا کلا ایراد دارند به شرح ذیل می باشند.عاجزانه استدعا دارم کسانی که قبول دارند با من هم صدا شوند و اعتراض خودتونو تو سایت اعلام کنید سوال ۴)این سوال اگر برای گروه علوم پایه یا پزشکی مطرح میشد به راحتی میگفتن سوال غلطه و پاسخ صحیح در بین گزینه ها ندارد چون به گروه خونی خاصی اشاره نشده اگر منظور گروه خونی ABO بود باید ذکر می شد چون سیستم های گروه خونی شامل ABO، Rh، MN، لویس و سس می باشند (صفحه ۳۰۷ کتاب ژنتیک از دیدگاه ملکولی مترجم دکتر یزدی صمدی) بر این اساس گزینه ۱ و ۲ رد می شوند گزینه ۳ و ۴ چون به نوع گروه خونی اشاره نشده قابل انتخاب نیستند. ضمن اینکه اگر هم ABO (گروه خونی بومبای)ذکر میشد گزینه ۱ هم کامل نیست زیرا کاملش توسط یک ژن چند اللی کنترل میشود.در بعضی از منابع ژن معادل الل پس به هیچ عنوان نه سوال و نه جواب درست است سوال ۷) گزینه ۲ صحیح می باشد زیرا عنوان “حداقل” در ابتدای سوال ذکر شده است و انواع ژنوتیپ از رابطه ۳ به توان تعداد مکان ژنی های هتروزیگوت محاسبه می شود (صفحه ۴۸ کتاب مبانی ژنتیک دکتر آساد) بنابراین حداقل اندازه جمعیت برای مشاهده انواع ژنوتیپ ۲۷ است. سوال ۱۷) طبق کتاب ژنوم ۳ فصل ۹ (ژنوم، ویوس ها و عناطر ژنتیکی متحرک) قسمت ژنتیکی متحرک صفحه ۳۰۴ به بعد عینا اینو گفته الگوی پراکندگی سراسر ژنومی… ادامه نظر»

biotechnology keshavarzi
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

سلام
با بعضیا موافقم ولی

کتاب بیوتکنولوژی کشاورزی چاولا ببینید مرزهای چپ و راست جزو عوامل انتقال دهنده هستند.
اللته چند عامل هست که یکیشون مرزها هستند و بقیه تو سوال نیست

پلاسمید male specific هم یعنی اختصاصی فقط میتونه male رو الوده کنه و male یعنی f مثبت که همون self transsible ها هستند
که مثل f مثبت هستند

ارکی ها هم که با صفحش گفتم که براون گفته RNA پلیمراز ارکی ها شبیه هسته دارانه پس سوال ۴ که غلطه جواب میشه

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

یعنی شما می گید male می تونه وارد male بشه ????
شما خودت داری می گی male یعنی self یعنی مثبت
عزیزم مثبت نمی تونه وارد مثبت بشه و فقط میتونه به اف منفی وارد شه این از بدیهیاته
به نظرم شما چون جوابتون درست در اومده واقعیت انکار می کنید. پس منبع اصلی ۹۰۰ صفحه ای یعنی کشک

بىوتکنولوزى کشاورزى بىتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

نه من از همون ا ل گفتم اىن حرفو حتى قبل اىنکه کلىدا بىاد
من مىگم male specific ىعنى مخصوص نزاد male ,ىعنى فقط مىتونه باکترىهاى male رو الوده کنه و در اىن گزىنه ها male همون self … است

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۱۹ ب٫ظ

ببینید به روی سوال دقت کنید این فاژ الوده کننده هست و پلاسمید نداره که بخواد male حساب بشه و f مثبت باشه

فاژ الوده کننده مخصوص باکتریهای male یعنی میتونه باکتریهای male رو الوده کنه

حالا تو این گزینه ها کدوم باکتری male هست؟ معلومه که self … که مثل همون f مثبتها هستند

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ب٫ظ

من و خیلیای دیگه می دونیم male همون selfe اتفاقا چون همونه نمی تونه خودشو الوده کنه male موقعی مجرا جنسی می سازه که در طرف دیگه male نباشه و فاقد پلاسمید باشه.اینو من نمی گم منبع می گه بالاتر از براون که دیگه نیست.بعدشم male نژاد نیست نوع جنسیته
حاضرم قسم بخورم این سوال و سوالای دیگه اشتباهه
شب و روز بیداری بکش اینقدر دقیق منابع پرحجم بخون اخرش جواب درست برا من منفی بشه

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

ببخشید امین جان میشه این سوال ۴۱ منبع معرفی کنید منم با شما موافقم فقط صفحه ۴۳۷ از چه کتابی؟ چون میخوام اعتراض بدم
تشکر

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۱۳ ب٫ظ

ژنوم ۳ کامل گفته کوزاک به ترجمه ربط داره نه رونویسی.اخه روچه حسابی طراح گزینه ۱ زده؟؟؟؟؟

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

من هشتا سوال رو با منبع نوشتم و تو سایت سنجش وارد کردم. لطفا هرکسی که میتونه و جوابو میدونه اینکارو بکنه

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

شما دقیقا کجا اعتراضتونو وارد کردید؟نه قسمت گروه فعاله و نه قسمت مربوط به کلید
جایه دیگه هم هرچی وارد می کنم می گه کارکتر غیر مجاز فقط چندتا سوال تونستم وارد کنم

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

سوال ۴۹ کزینه ای ک سنجش اعلام کرده درسته (ینی در واقع غلطه)جون تو مقالات جدید کونه هایی از ارکیی ها بیدا شدن که تا هفت ربلیکون دارن. بس کزینه دومیتونه درست باشه. اما کزینه جهار ک کاملا واضحه غلطه و همه جا نوشته و کزینه سه هم ک بجه ها کفتن غلطه بس،این سوال دوتا جواب داره

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

اره گزینه ۴ واضحه که غلطه

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

تقریبا با تمام سوالات موافقم به استثنای ۷۴ جون هم توی کتاب چاولا و هم کتاب کلون سازی ژن ها و آنالیز DNA (نوشته براون) ذکر شده که مرز چپ راست عامل انتقال است محصول ترجمه شده ژن های vir شناسایی این نواحی و برش را به عهده دارند
کلا اگر بخوایم ژن از طریق آگروباکتریوم منتقل کنیم همین قدر که این دو مرز را داشته باشیم کافی است ژن برای انتقال بین این دو ناحیه قرار میگیره
سوال ۴۱ هم مثل شما زدم
سوال ۱۷ duplication هم طبق منابعی که پایین گفتم صحیحه پس سوال ۳ جوابه است

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۵۰ ب٫ظ

سوال ۱۷ هم بله Duplication درسته اما این دوبل شدن ناشی از جابجایی همراه به همانند سازیه یعنی یه نسخه میمونه و یک نسخه از روش ساخته میشه و جابجا میشه.هم ترانسپوزون هم دوبل شدن تو این مورد زیر مجموعه جابجایین. اگه منبع ژنوم۳ که کامل ترین منبع تو کل دنیاست در دست دارید می تونید برید با شکل هم ببینید.اگه نه بالا مختصر توضیحی با انواع مثال دادم

باران
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۵۸ ب٫ظ

من به سایت سنجش رفتم فعلا که در قسمت پاسخگویی نمیشه اعتراض گذاشت کسی نمیدونه کجا باید اعتراض بگذاریم
مرسی

سمیرا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

اصلا گروه مهم نیست. شما جوابهای صحیحو با منبع بفرست.

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

منم منتظرم قسمت گروه باز بشه.یکی نیست بگه کجا اعتراض کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سمیرا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

امین آقا ب کروه کاری نداشته باش. شما اعتراضو بنویس با کد رشته

سپهر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۵۲ ب٫ظ

سوال ۴) پاسخ صحیح در بین گزینه ها ندارد چون به گروه خونی خاصی اشاره نشده اگر منظور گروه خونی ABO بود باید ذکر می شد چون سیستم های گروه خونی شامل ABO، Rh، MN، لویس و سس می باشند (صفحه ۳۰۷ کتاب ژنتیک از دیدگاه ملکولی مترجم دکتر یزدی صمدی) بر این اساس گزینه ۱ و ۲ رد می شوند گزینه ۳ و ۴ چون به نوع گروه خونی اشاره نشده قابل انتخاب نیستند. سوال ۷) گزینه ۲ صحیح می باشد زیرا عنوان “حداقل” در ابتدای سوال ذکر شده است و انواع ژنوتیپ از رابطه ۳ به توان تعداد مکان ژنی های هتروزیگوت محاسبه می شود (صفحه ۴۸ کتاب مبانی ژنتیک دکتر آساد) بنابراین حداقل اندازه جمعیت برای مشاهده انواع ژنوتیپ ۲۷ است. سوال ۱۷) گزینه ۳ و ۴ هر دو صحیح هستند زیرا تکرار توالی DNA در خانواده های چند ژنی هم مشاهده شده که نتیجه دو برابر شدن ژن ها یا Duplication است (صفحه ۱۲۵ و ۱۲۶ کتاب اصول ژنتیک دکتر یزدی صمدی و صفحه ۶۴ کتاب ژنتیک از دیدگاه ملکولی ترجمه دکتر یزدی صمدی) سوال ۲۳) گزینه ۴ صحیح است، لوسین و لیزین کاملا کتوژنیک هستند و در گلوکونئوژنز شرکت نمی کنند در عوض پیروات از سوبستراهای گلوکونئوژنز است (صفحه ۱۲۸ و ۱۲۹ و ۱۶۸ از کتاب چکیده بیوشیمی ترجمه دکتر پاسالار و صفحه ۲۴۴ و ۲۵۰ از جلد دوم کتاب بیوشیمی دکتر شهبازی و ملک نیا) سوال ۳۴) گزینه ۲ صحیح است، لسیتین یک فسفولیپید و همان فسفاتیدیل کولین است که از گلیسرول+۲ اسید چرب+… ادامه نظر»

باران
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

ممنون بابت منابع که گذاشتین
ولی فعلا معلوم نیست چطور میشه اعتراض کرد!

bio keshavarzi
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

منم در مآرد حداقل جمعیت که ۲۷ میشه با شما موافقم
رپلیکون هم مثل شما زدم ولی فکر میکردم اشتباهه ولی اگه شما منبع مطمین دارید میشه اعتراض کرد

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  bio keshavarzi

بله منابع کاملا درسته اگر در مورد سوال ۴۵ میگین عین همین جمله در DNA یوکاریوتی هر replicon دارای یک ناحیه شروع (o) و ۲ ناحیه خاتمه (T) است (عین همین جمله در صفحه ۵۲۹ از کتاب زیست شناسی سلولی ملکولی دکتر احمد مجد)همین صفحه ۵۲۹ با شکل توضیح داده
در مورد بقیه سوالات هم تمام منابع صحیحه

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۰۴ ب٫ظ

ممنون

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

۴,۷,۱۷ موافقم
سوال ۲۳ فقط لوسین کتوژنیک و تو گزینه والین ولیزین اومده که گلوکوژنیکن (منبعشم پروین پاسالار و همپنین ضروریات بیوشیمی اقای حیدری زرنق) ضمن اینک به وضوح ۴ سوبسترا اصلی
۱لاکتات ۲گلیسرول ۳ پروپیونات ۴ اسیدامینه قند ساز. و همه میدونیم که پیروات در مسیر بی هوازی تبدیل به لاکتات می شود.واونچه سوبسترا نیست استیل کوا ا است که در سیتوپلاسم نمی تواند به پیروات یا اگزال استات تبدیل شود.
سوال واقعا ج نداره
۳۴ کاملا موافقم دیگه لسیتین تابلو
۴۳ رو من نزدم اما دقت کنید eifنه if لفظ e یعنی مربوط به یوکاریوتهاست و فکر کنم شما جوابتون مربوط به پروکاریوت
۴۵ و ۶۶ با شما مخالفم،منابع من چیزی غیر از اینو میگه

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

امین جان سوال ۴۵ هم مثل همون ۳۴ به قول خودتون تابلو اگه شک دارید صفحه ۵۲۹ کتاب زیست شناسی سلولی ملکولی احمد مجد مراجعه کنید کاملا واضحه همین جمله رو نوشته و شکل هم داره این کتاب به چاپ ۱۵ رسیده و رفرنسه
سوال ۴۳ هم من کاملا متوجهم که یوکاریوتی بوده و طبق منابعی که گفتم گزینه ۲ صحیح هست

amin0611
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۴۲ ب٫ظ

به سپهر
کتاب ژنوم ۳ براون ترجمه اله یاری و فرد اصفهانی
سوال ۴۱) طبق تعریف صفحه ۴۳۷ فصل سیزدهم (سنتز و پردازش پروتئوم) ژنوم ۳ کدون شروع که در یوکاریوتها معمولا
۵-AUG-3است به علت وجود توال ثابت ۵-ACCAUGG-3شناسایی می شود این توالی توالی کوزاک Kozakنام داردبا قرار گیری کمپلکس شروع بر روی کدون شروع ،زیر واحد بزرگ متصل می شود و…
پس کاملا مربوط به روند ترجمه است و هیچ ربطی به رونویسی که در گزینه ۱و۲و۳ امده ندارد.و کاملا معادل Ribosome Binding Site.پس گزینه ۴ درست است

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

درسته باید اشاره میشد کدام گروه خونی و اگه منظرشون MN یا ABO باشه در هر دو صورت یک ژنی هستند کتاب ژنتیک دکتر اساد بخشروههای خونی و سییستم ایمنی
گروههای خونی با یک ژن چند اللی کنترل می شوند
حتی اگه منظورشون RH هم باشه اونم مونو ژنیه پس در هر صورت تک ژنی درسته
اگه طراح سوال تو این سوال ژن رو معادل الل به حساب می اورد دیگه در گزینه های ۳ و ۴ اسمی از الل نمیبرد . با همون ژن خطاب میکرد

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۲۹ ب٫ظ

بیتا خانم سوال اینه در خصوص گروه های خونی کدام صحیح است؟
خوب گزینه یک به این دلیل غلطه که در گروه های خونی چندین ژن درگیر هستند ABO، Rh، MN، لویس و سس همونطور که میبینید گزینه ۱ و ۲ رد میشوند این که بحث کردن نداره! درسته که هر کدام مونوژنی هستند ولی ۵ نوع ژن درگیرند

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۱۰ ب٫ظ

میبخشید گروههای خونی مونو ژنی هستند ولی چند نوع گروه خونی داریم که تمام انواعشون مونوژنی هستند.
کتاب اساد بخش گروههای هونی، یک فصل کا مل فقط گروه خونی و سیستم ایمنی هست و در مورد تمام انواع گروهها صحبت کرده همون اولش هم گفته گروههای خونی با یک ژن چند اللی کنترل می شوند.
عین جمله.
البته در سوال باید اشاره به نوعش می کرد ولی چون خیلی واضحه و هر وقت بحث گروه خونیه اول یاد گرذوه ABO می افتند شاید اشاره نکرده. ولی این حرف شما صحیح نیست.
هر گروه جداگانه در نظر گرفته میشه نه اینکه چند تا ژن با همکاری هم چند گروه رو بسازند. اگه اونطوری بود حرف شما درست بود.

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۷:۱۲ ب٫ظ

بله من منظورم این نبد که تمام این ۵ سیستم با همکاری یک گروه خونی ایجاد می کنند خوب این که واضحه که اینطور نیست من گفتم وقتی سوال اینطور طرح میشه که در خصوص گروه های خونی کدام صحیح است؟
جواب نمیتونه ۱ یا ۲ باشه چون گزینه ۱ میگه چون گزینه ۱ میگه با یک ژن و گزینه ۲ میگه با ۳ ژن کنترل میشه که هیچ کدام درست نیست چون گفته گروه های خونی نه گروه خونی پس اشاره به کل ۵ سیتم داشته
بازم ممنون از توجهتون

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

من هم رپلیکون رو مثل شما زدم میخوام اعتراض کنم همین منبع که شما گفتید مطمینید این جمله رو نوشته من به عنوان منبع ارایه بدم

ژنوتیپ هم من با۲۷ موافقم و اعتراض میدم

گروههاب خونی هم به اقا امین کاکنت گذاشتم فرقی نداره چه نوعی باشن هممشون تک ژنی هستن چه ABO چه MN چه RH
کتاب دکتر اساد
اگه منظور از ژن الل بود در این سوال، اون وقت در گزینه ۳. و ۴. لفظ الل به کار برده نمیشد و همه جا ژن میگفتن پس معلومه منظور از ژزن اینجا همون ژن هست و نه الل

سپهر- بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۴:۳۱ ب٫ظ

بله رپلیکون کاملا مطمئن هستم جون عین همین جمله در صفحه ۵۲۹ از کتاب احمد مجد نوشته شده

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۶:۱۶ ب٫ظ

ممنون

نگار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۳۳ ب٫ظ

چطور میشه به کلید اولیه اعتراض کرد سایت سنجش قسمت پاسخگویی، انتخاب گروه غیرفعاله کجا باید اعتراضمون ثبت کنیم؟ من ۸ سوال با منبع پیدا کردم که جوابش اشتباه بود
خواهش می کنم جواب بدین

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

http://request.sanjesh.org/NOETRequest/Request.aspx
فعلا که لینکش اینه ولی هنوز قسمت گروهش فعال نیست

s.biotech
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

باسمیرا موافقم کلید چند تا از سوالاتش بدجور اشتباهه اگه اینجوری بخوان تصحیح کنن که فاجعه است و خیلی حق ناحق میشه،من که حتما اعتراض میکنم قطعا تو سایت سنجش جایی برا اعتراض هست.

s.biotech
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  s.biotech

باران جان تو سایت سنجش همون قسمت تماس با ما باید بریم برا اعتراض؟

باران
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  s.biotech

آره باید اونجا بریم ولی فعلا که گزینه انتخاب گروه غیرفعاله منم نتونستم اعتراض بگذارم اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه چطور اعتراض کنیم؟
ممنون

سمیرا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

کروه رو نمیخاد انتخاب کنین فعلا راه دیکه ای نیست شاید سنجش ی راهی رو بعدا بیشنهاد بده.

باران
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

بچه ها لطفا به سایت سنجش برید و سوالاتی که به نظرتون اشکال داره رو با ذکر منبع گزینه صحیح رو اعلام کنید

سمیرا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

امین آقا شما ک انقد خوندین باید متوجه میشدین کلید سوالا اشکال داره. سوالات ۷ ۱۴ ۲۳ ۳۴ ۴۱ ۴۵ ۴۹ ۵۳. جوابا خیلی ساده ان. حتما تو کلید نهایی تصحیح میشن. البته اکه ما نظر بدیم

بیوتکنولوژی کشاورزی_ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

منم قبول دارم

باران
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

منم کاملا موافقم

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

منم قبول دارم تو کامنتامم گفتم یه سری سوالا تابلووایراد داره.ولی پارسالم همینجور بود رسیدگی نکردن.الانم یهسایتی مخصوص شکایت سوالات هست الان لینکشو الان میفرستم برات

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

۳۴,۴۱,۷روباشما موافقم و سوالات ۱۷و۳۸با توجه به منبع معتبر اشتباهه.۲تا سوال دیگه رو کلا ایراد دارن و طراح سوالو سطحی گرفته

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۵۹ ق٫ظ

اختصاصی ۶۰.
استعداد ۴۳
زبان ۶.۵
فکر میکردم اختصاصی ۸۰ به بالا میزنم
۲۰تا غلط زدم دوسومشون سوالای پیش پا افتاده.امیدی به کسب رتبه نیست

بیوتکنولوژی کشاورزی_ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

شما خیلی خوب میشید
زبان و استعداد تقریبا مثل شما زدم ولی اختصاصی افتضاح
غلطام زیاده مثل شما ولی من تعداد کمتری از شما زده بودم واسه همین اختصاصیم رفت رو ۴۰
من فکر کنم تک رقمی بشید

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۶ ق٫ظ

واقعا اینجور فکر میکنید امیدوارم کردید من واقعا نا امیدم هنوز.انشالله شما هم نتیجه بگیرید.لطفا بقیه هم درصداشونو بذارن.فقط منو بیتا خانم گذاشتیم؟؟؟؟؟

بیوتکنولوژی کشاورزی_ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

اره شما حتما رتبتون خوله و احتمالا تک رقمی
تبریک

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

اختصاصی ۵۸
استعداد۵۲
زبان۵.۵
به نظر شما چه دانشگاهی ممکنه برای مصاحبه دعوت بشم؟ امیدی هست؟ درصدای بچه های پارسال را نمی دونید؟

بیوتکنولوژی کشاورزی_ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

عالی
دانشگاهشو نمیدونم ولی رتبه خوب میارید

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

به نظرم شما تو مایه های رتبه من میشید کمیم بهتر.حالا باید ببینیم بقیه چیکار کردن

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

سلام با این درصد ها احتمال زیاد رتبه تون خوب میشه موفق باشید.

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۷ ق٫ظ

مرسی شما هم همینطور

yuna
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

منم اختصاصی ۴۵ فاجعه شده….
استعداد ۳۵
زبان هم ۱۳
معدل هم ۱۸/۸۰
رفتم برای علوم،پزشکی……
قبول نمیشم.

بیوتکنولوژی کشاورزی_ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

نا امید نباشید به نظرم رتبه میارید احتمال مجاز شدنتون زیاده

yuna
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

من اگه مجاز بشم که باید قبولم کنن دو تا ثبت اختراع دارم
سه تا مقاله ای اس ای
یکی هم داخلی
ولی کلا مجاز نمیشم.
به نظرم علوم پزشکی خیلی بهتره حداقل اینده داره

بیوتکنولوژی کشاورزی_ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  yuna

علوم پزشکی بهتره هر چند من هنوز از دوستانم که ۳سال پیش بیو پزشکی قبول شدند هیچ کی هنوز بورس نشده ولی قبول دارم بهتره.
ولی شما به نظر من مجاز میشید.

اخه نمیدونم وضعیت بقیه چطوره؟
اگه کسی از هم دانشگاهیاش خبر داره که چطور زدن لطفا اطلاع بده

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

منم قیول نشدم علوم پزشکیو پایتم.رشته ای که ازمونش این باشه اخرش معلوم نیست سراز کجا دربیاره.از یه طرف بیکاری تحصیلات تکمیلی بیداد میکنه حالا رشته به اصطلاح نو پا و بدون بازار کارمارو هم بش اضافه کن.
بچه ها امیدتونو از دست ندید ما نسل سوخته ایم اما بسیار سخت کوشیم و سنگرو خالی نمی کنیم گرچهبه نظرم مشکلات زیادی پیش رویه ماست و دکتری تازه شروع ماجراست

بیوتک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

من سال قبل بیو پزشکی شرکت کردم سال اولم بود و در حد پایه خونده بوده بودم بیوشیمی رو ۵۸ و سلولی رو ۵۶ زدم اما متاسفانه ایمنی خیلی برام سخت بودم ۱۳ زدم بیوانفورماتیک هم که زیاد تاثیر نداشت . نمیدونم اما به نظر من شانس قبولیه ما بیوتک کشاورزی ها یه کم کمتره چون بیس ایمنولوژی نداریم… حالا شاید امسال میکروب و ژنتیک پزشکی مجددا اضافه بشه که سختر میشه.
در هر صورت من امسال باز تلاشم رو میکنم برا بیو پزشکی چون وزارت علوم قبول نمیشم.

بیوتکنولوژی کشاورزی _ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۳ ق٫ظ

دوستان کسی اینجا نیست؟

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۶:۰۷ ق٫ظ

من هستمومگه میشه خوابید

بیوتک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۲۳ ق٫ظ

دوستان من مشکلی برام پیش اومده…
من پاسخ هایی که داده بودم رو پشت کارت ازمونم نوشته بودم که بعدها شک نکنم به گزینه ایی که زدم. الان که با کلیدها داشتم مقایسه میکردم بخش تخصصی مشکلی نبود اما بخش عمومی دیدم در واقع همه جوا بهام غلط اند. دوباره با خوندن سوال و جواب چک کردم دیدم اون گزینه ایی که مطمئنم زدم با اونی که پشت کارتم نوشتم کلی فرق داره…مثلا میدونم که تواستعداد زدم ۱۰۳ کلید سنجش هم همینه اما پشت کارتم گزینه فرق میکنه….
مگه امکان داره گزینه ها برای هر فرد یه چیزی باشه آخه سوالاها که کدشون همه یکی بود
حسابی گیج شدم من یعنی چی شده اصولا هم از اون افرادی نیستم که اشتباه گزینه صحیح رو وارد کنم چون چندبار چک میکنم.

خدایا………..

biotech keshavarzi-2435
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  بیوتک

خوب شاید دفترچه شما با کلیدای سنجش فرق داره
این کلیدا برای همون دفترچه هست که سنجش خودش گذاشته تو سایت

بیوتکنولوژی کشاورزی _ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  بیوتک

اره دفترچه ها فرق دارن دفترچه سنجش رو دانلود کنید

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  بیوتک

سلام.واضح تر بگید من که نگرفتم.پشت کارت دیگه چیه؟؟؟

بیوتک
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

من جواب سوالایی رو که داده بودم پشت کارتی که چسبونده بودن روی صندلی نوشته بودم که شک نکنم. مثلا نوشته بودم سوال۱) گزینه ۲
اما وقتی گزینه های عمومی رو با کلید سنجش چک کردم کلا اشتباه بود.
اما وقتی سوالارو خوندم و میدونستم چه گزینه ایی رو زدم دیدم درسته.
به این دلیل حالا گیج شدم که چی شده که با اینکه جواب درست رو زدم اما گزینه متفاوت شده.

yuna
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  بیوتک

کد دفتر چت رو چک کن
عمومی رو.

بىوتکنولوزى کشاورزى بىتا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان من از اونى که فکر مىکردم هم بدتر شدم.
شما چى کار کردىد؟

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۶ ق٫ظ

سلام.منم برخلاف انتظار خیلی بدشدم. نزدیک ۲۰تا غلط.خدایی یه چندتا سوال اشتباه جواب داده.

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۲۵ ق٫ظ

سلام.منم برخلاف انتظار خیلی بدشدم. نزدیک ۲۰تا غلط.وحشتناکه دوسوم غلطام ساده بودن:(((((
البته یه چندتا جواب غلطه
اختصاصی ۶۰
استعداد ۴۳
زبان ۶.۵
بعید میدونم رتبه خوب بیارم کاش این همه وقت نمیذاشتم

بیوتکنولوژی کشاورزی_ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

احتمالا تک رقمی بشید
امیدوار باشید
بقیه دوستان هم درصداشونو بذارن یه میانگینی داشته باشیم
حالا اعتراض هم میشه کرد
زبانشون که افتضاح بود

بیوتک
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۰:۵۷ ق٫ظ

سلام دوستان
خسته نباشیداز وقتی که گذاشتید برای جواب سوالا.
فکر میکردم تخصصی رو نسبتا خوب زدم اما با چک کردن جواب هاتو این صفحه متوجه شدم که حتی چند سوال ساده رو اشتباه زدم دیگه سوالات دو پهلو جای خود دارد.
در هر صورت تا پنجشنبه صبر میکنیم تا ببینیم چی میشه…
برا همتون ارزو موفقیت میکنم

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

دوستان لطف کنند درصد افرادی که پارسال رتبه خوب آوردن را اینجا بنویسند. اگه می دونند که رزومه بچه ها برای مصاحبه چی بوده لطفا اطلاع بدهید. من هم قبلا فکر می کردم اختصاصی خوب زدم ولی حالا نه. راستی دوستان کسی را می شناسید پارسال استعداد درخشان قبول شده باشه؟ رزومه اونا می دونید؟

yuna
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام
دوستم پارسال تخصصی ۴۰زد
استعداد۳۵
زبان۳۷
رتبش شد ۲۰
راستی امسال دانشگاه زابل هم ۸نفر بیوتک میگیره
که با این تفاسیر حدود ۳۵ نفر قبول میشن…

amin0611
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  yuna

۱ زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش یا
زیست شناسی سلولی و مولکولی احمد مجد
تستهای سلولی و مولکولی کنکور های سالهای گذشته IQB
۲ بیوشیمی لنینجر-استرایر-هارپر-دولین یا بیوشیمی شهبازی-ملکنیا
تستهای بیوشیمی کنکورهای سالهای گذشته پروین پاسالار یا IQB
۳ ایمونولوژی رویت یا ایمونولوژی ابولعباس تستهای ایمونولوژی کنکور های سالهای گذشته IQB
۴ کتاب بیو انفورماتیک دکتر ملبوبی

ضرایب به ترتیب ۵و ۲و۲و۱

yuna
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

مرسی امین جان
من داشتن تست های وزارت بهداشت رو نگاه میکردم میکروب و ژنتیک هم جزو امتحان بود….
حذف شده برای امسال این دو درس؟؟؟

amin0611
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

خواهش می کنم.اره حذف شده من خودم پارسال منابع ژنتیک و میکروب گرفتم ولی خوشبختانه حذف شده.چون میکروب و ژنتیک(بخصوص قسمت بیماریها وسندروما) مصیبته.راستی اگه امسال هر دانشگاهی از وزارت علوم پذیرفته بشی حتی اگه انصراف بدی از امتحان وزارت بهداشت محرومه.پس قبل مصاحبه ادم باید تصمیمشو قطعی کنه.دفترچه ثبت نام پارسالو اگه داری مطالعه کن.امتحانشم برج ۸

yuna
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  yuna

مرسی امین جان
بیوتک پزشکی ۳۵ نفر گرفته..
سوالهای بیوتک هم واقعلا استاندارد بود….

بىوتکنولوزى کشاورزى بىتا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  yuna

مگه مىشه؟
من پارسال بالاى ۵۰ تخصصى زدم زبان و استعداد هم نزدىک ۳۰
رتبم رو ۵۰ بود مىانگىنم از مىانگىن دوست شما خىلى بالاتر بود که؟ رشتشون بىوتکنولوزى بود؟

yuna
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۵:۴۴ ق٫ظ

زبانتون کم بوده بیتا خانم
و احتنالا معدلتون هم کمتر بوده.

بیوتکنولوژی کشاورزی_ بیتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

معدل ارشدم خوب بود بالای ۱۸
لیسانسم یکم کم بود ولی دانسگاه خوبی درس خوندم که تاثیر داره
میانگین کلی درسای من پارسال خیلی بالاتر از این دوست شما بود که معدل بخواد جبرانش کنه

من با محاسبه ضریب زبان میانگین گرفتم دوست شما میانگین زیر ۴۰ و من بالای ۴۰ شدم معدلم هم بد نبود گفتم که

هر چه قدر معدلشون بهتر از من باشه نمیشه این همه تفاوت رو اینطور جبران کرد که ۳۰نفر با هم فاصله داشته باشیم.
شما از درصدها و رتبه دوستتون مطمینید؟

yuna
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

نمیدونم ولی این رومیدونم الان داره دکترا میخونه زنجان
کارنامش روهم خودم دیدم همین درصدا بود

بیوتکنولوژی کشاورزی بیتا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۲ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  yuna

چی بگم

بىوتکنولوزى کشاورزى بىتا
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

سلام
من پارسال بالاى ۵۰ اختصاصى
زبان و استعداد نزدىک ۳۰
رتبم رو ۵۰ شد. مىانگىن من از دوست شما خىلى بالاتره چطورى رتبشون اىنقد با من فرق داره؟

amin0611
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

مگه میشه با ۴۰درصد تخصصی؟ من خودم تخصصی ۶۳% زدم همین حوالی شدم

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

راستی ممنون از همتون مخصوصا اقای امین واسه دلداری و شرمنده از اقا یا خانم زا رعی که اون همه وقت گذاشتن یه سوالو واسمون توضیح بدن که ما اشتباه متوجه سوال شده بودیم.

amin0611
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۰:۰۱ ق٫ظ

خواهش میکنم انشالله موفق باشید.از شما هم ممنونم توکلتون به خدا.کاری که از ما برمیومد کم کاری نکردیم بقیش هرچی صلاحه.اینجوری نگید ادم دلش میگیره در ضمن اشاره کردم شاید ندیدی ،خود من با اینکه زحمت زیادی کشیدم اما اگه قبول نشم خیلی هم ناراحت نمیشم .به نظرم فقط تهران ارزش داره.اگه نشد برا بیوتک پزشکی بخونم باقدرت.اون دیگه ۷۰ درصد کتبیه.سوالاشم کاملا استاندارده.درضمن قبول شی بلافاصله بورس میشی رشته شم فوق العادست.پیشنهاد میکنم رو بیوتکم فکر کنید اطلاعاتو منابعو همه رو دارم

yuna
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

سلام اقا امین مرسی از دل داریت
محبت میکنید منابع رو بزارید ما که نا امیدیم به قبولی….
تشکر فراوان.

amin0611
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  yuna

۱ زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش یا
زیست شناسی سلولی و مولکولی احمد مجد
تستهای سلولی و مولکولی کنکور های سالهای گذشته IQB
۲ بیوشیمی لنینجر-استرایر-هارپر-دولین یا بیوشیمی شهبازی-ملکنیا
تستهای بیوشیمی کنکورهای سالهای گذشته پروین پاسالار یا IQB
۳ ایمونولوژی رویت یا ایمونولوژی ابولعباس تستهای ایمونولوژی کنکور های سالهای گذشته IQB
۴ کتاب بیو انفورماتیک دکتر ملبوبی

ضرایب به ترتیب ۵و ۲و۲و

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

دوستان عزیز
من قبول نمیشم
ولی ۵ شنبه اگه درصد حساب کردم درصدامو مینویسم اینجا
تا ۵ شنبه خدانگهدار

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۵۲ ب٫ظ

Yuna
در مورد ۳۵ امیدوارم کردید
ولی والین یکی از اسیدهای امینه پروتیینها به حساب میاد تا جاییکه من میدونم
تفنگ ژنی هم شما درست میگید
ولی همانندسازی ندامکها مثل باکتریها نیس بلکه به شکل Dهست
۴۵ رو مثل شما زدم یعنی ۲ نقطه پایان مثل شما فکر میکردم ولی از طرفی رپلیکون یعنی یک منطقه با یک نقطه شروع و یک نقطه پایان پس فکر میکنم من و شما غلط زدیم ولی امیدوارم درست زده باشیم
۴۹ رو هم هر کی یه چیزی زده. من فکر میکردم ارکی ها هم مثل یوکاریوتها چند نقطه شروع دارند. اینم جوابش معلوم نیست. باید منتظر کلیدها بود
۵۲ رو من ۳ زدم یعنی کسب صفات جدید ولی مطمین نیستم
بقیه رو یا مثل شما زدم یا نزدم
مرسی

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۴۴ ب٫ظ

سلام
به youna
۳۵ شک نکنید ۲ مسیر گلوکونئو از همین مالات
تستشم به کرات زدم
۲۵ نمیدونم
۴۵ و ۴۷ منم همینارو زدم اگه غیر از این گفتم اشتباه تایپیه
۴۹ هم که زیاد بحثش شد ولی به احتمال ۹۰%۳ چون کتاب ژنوم۳ فصل۸ ژنوم پروکاریوتی عینا اینو نوشته
حداقل ۳ پروتئین در بسته بندی dna باکتری نقش دارد درمیان انها HUبیش از سایرین است گرچه ساختمان این پروتئین با هیستون های یوکاریوتی تفاوت دارد ولی انها یک تترامر تشکیل می دهند کهDNAحدوا ۶۰ bpبه دور ان میپیچد
لازم است بین کروموزوم باکتریایی و کروموزوم گروه ۲ از پروکاریوتها یعنی ارکئی ها تمایز قائل شویم، یکی از دلایلی که سبب تفکیک ارکئی شده است عدم وجود پروتئین بسته بندی dnaدر ارکئی شده برعکس، پروتئین هایی که برای بسته بندی dna در ارکئی مورد استفاده قرار می گیرد شبه هیستون .این پروتئین تترامر تشکیل می دهد که ۸۰ BP DNA به دور ان میچرخد. ۲۲ که تابلو والین جز گروه اروماتیک و ضروریه و غیر قطبی و معلومه که شرکت میکنه اورنیتین اصلا اسید امینه نیست و یه ترانسفراز برای انتقال اسید های چرب برای بتا اکسیداسیونه.
۵۲ رو نزدم ۵۳ هم اگه زدم گزینه ۴ زدم
۷۴ و ۷۵ نیاز به مستندات قویتری داریم چون معلوم نیست.چون مثال اورده عالم مثال پر از تناقضات
۷۹ هم حق با شماست گزینه ۱ درسته

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

خوبه پس رپلیکون رو اگه همه مثل هم زدیم درسته
تفنگ ژنی هم شما و یولا درست زدید و من اشتباه
۴۹ هم شاید شما روی سوال رو اشتباه میخونید. نوشته کدام گزینه صحیح نیست؟ پس اون گزینه که شما میگید صحیحه و فکر کنم همون جواب ۴ درست باشه که کن گفتم.
۵۳ منم مثل شما زدم
۷۴ رو مطمینم مرزهای چپ و راست هستند
۷۵ رو شما درست زدید و من غلط

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

۴۹ گزینه۳ طبق تعریف درست نیست چون ارکئی برعکس باکتری ها برای بسته بندی شبه هیستون داره نه hu. تو گزینه ۳ نوشته مانند باکتری داری شبه هیستون بوده در صورتی که طبق منبع مانند باید بشه برعکس
البته یهو دیدی ج شما درست دراومد طبق تجربه (نمونش کلکل با زراعی”)رو این سوالم نمیشه خیلی مانور داد. ۴۵ هم ببخشید گزینه ۴ درسته اون یه سوال دیگه بود که ۳ زدم چون بحثش چنگال نیست بخثش یه رپلیکونه که یجا هم ختم میشه

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

درسته ۴۹ رو هم فکر کنم من اشتباه زدم گفتم که رپلیکون تعریفش فرقداذه. نمیدونم چرا سر امتحان اونطوری شد.
ولی به هر حال من از قبولی انصراف دادم گفتم که.
عید رو دیگه راحتم. میدونم نباید منتظر نتایج بمونم. :-)
پارسال که خوب زدم اونطوری شد . امسال که بد زدم دیگه چه انتظاری میشه داشت؟
به هر حال قسمت و خواست خدا هم هست.

امیدوارم همه موفق باشند هر چی صلاحه

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

اینجوری نگید ادم دلش میگیره خدابزرگه.خود من با اینکه زحمت زیادی کشیدم اما از خدامه قبول نشم برم برا بیوتک پزشکی بخونم باقدرت.اون دیگه ۷۰ درصد کتبیه.سوالاشم کاملا استاندارده.درضمن قبول شی بلافاصله بورس میشی رشته شم فوق العادست.

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ب٫ظ

Yuna
سوال ۶۸ رو من هم همین رو زدم

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۴۹ ب٫ظ

۶۸ هم ۴ زدم ولی فکر کنم لحضات اخر پاکش کردم لودیش هم جواب مشخصی برای الایزا نداده یعنی یک گزینه به تنهایی درست نیست

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۴۶ ب٫ظ

به yuna
بله سوال انتقال ژن رو اشتباه زدم پارسال همین سوال رو درست زده بودم
امسال از بس سریع و بی دقت جواب دادم اینطور شد

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۱۱ ب٫ظ

خوب من دیگه از قبولی ناامید شدم فکر کنم زی ۵۰ درصد میشم.
اونم که امسال میانگین درصدا رفته بالا من قبول نمیشم
بقیه موفق باشید

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۲۵ ب٫ظ

مطمئن باشه همه اینجورن هرکی مخش یه جا گیر میکنه سوالایه ساده رو از دست میده.برا همین ۲پهلو میارن.هیچوقتم درصدا بالا نیست.ما توهم زدیم.

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

:-)

زارعی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۵:۱۷ ب٫ظ

دوستان عزیزم amin0611 و بیتا: چه در حالتی که ژنها به حالت سیس پیوسته هستند و چه در حالت ترانس همیشه یه درصدی هم گامتهای نوترکیب داریم. به فرض اگر پیوستگی از نوع سیس باشه پس گامتهای والدینی میشن ab و AB و گامتهای نوترکیبمون هم میشن Ab و aB. در پیوستگی ترانس هم جای این دو گروه عوض میشن یعنی Ab و aB میشن والدینی و ab و AB هم میشن نوترکیب. که واضحه گامتهای والدینی درصدشون بیشتره همین سوال کنکور رو براتون یه جور دیگه مثال بزنم: اگر پیوستگی “سیس” باشه و فاصله هم ۲۰سانتی مورگان باشه یعنی نوترکیبیمون ۲۰درصد باشه، پس: گامتهای والدینی میشن: AB=0/4 و ab=0/4 همچنین گامتهای نوترکیب هم میشن: Ab=0/1 و aB=0/1 (نوترکیبی برابر ۰/۲ است) حالا اگر بخواهیم گیاهی با ژنوتیپ AB/ab رو خودگشن کنیم (دقت کنین گفته “خود گشن”، نه “تست کراس”) پس گامتهای نوترکیبمون هم شرکت میکنن و بنابراین: َAB*AB AB*ab AB*Ab AB*aB والی آخر میتونن ترکیبات ما باشن چون گفته خودگشنی نه تست کراس اگر در سوال مورد نظر تست کراس گفته بود نظر هر دو دوست عزیزم کاملا درست بود چرا که در این حالت ما تنها ۴ نوع ژنوتیپ داشتیم اما چون در سوال خود گشنی آورده پس ترکیبات مختلف ژنی رو میتونیم داشته باشیم دوستان میتونن مربع پانت رو رسم کنن و در ستون افقی و هم عمودی گامتهای زیر رو بنویسن و منظور بنده رو بهتر درک کنند: َAB=0/4 ab=0/4 Ab=0/1 aB=0/1 دوستان عزیزم چون مطمئن هستم که محاسباتتون کمی اشکال داره دارم براتون کامل توضیح… ادامه نظر»

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

بارکلا.بازم کم توجهی نیاز نبود توضیح بدی من خودم گرفتم اشتباهم کجا بود . تست کراس نبود خویش امیزی بود اوردم رو کاغذ فهمیدم.انقد مطمئن بودم اصلا توضیحاتتونو تا اخر نمیخوندم .بهرحال عذرر می خوام به خاطر پافشاری.خدایی سرجلسه یه لحظه خویش امیزیو دیدم اما دریغ از تامل شب امتحان میخوابیدم این افتضاحا به بار نمیومد.سوالای به ظاهر ساده یازم هست خدا به خیر کنه.

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

اره مثل اینکه شما درست میگید. ما تست کراس حساب کردیم.
اگه از ۱۶ صدم رادیکال بگیریم ۴ دهم میشه و اگه با ۴ دهم گامت دیگه هم جمع کنیم میشه ۸ دهم که چون حداکثره پس والدینی هستند.
یعنی سیس
اینم یه اشتباه دیگه

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۰۱ ب٫ظ

چند تا سولو فقط چون به دقت نکردیم از دست دادیم چند تا سوال هم که مبهم هستند معلوم نیس چیه خدا اخرشو به خیر کنه نفی نشیم

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۱۳ ب٫ظ

بیتا خانم اینم کار بود گفتی سوالارو ج بدیم حالا هی بشینم حرص بخوریم.

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

واقعا بهتر بود این کار رو نکنیم
اخه من تو صفحه استعداد تحصیلی و زبان جوابارو با یکی دو نفر چک کردم عالی نشد ولی بدم نبود نا امید نشدم
گفتم واسه اختصاصیا هم این روش رو به کار ببریم اونم که اینطوری شد.
حالا ناراحت نباشید
کلیدا که در نهایت ۵ شنبه میاد اونجا معلوم میشه
تا ۵شنبه انگار نه انگار

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

چه دل و جراتی دارید بیتا خانم حتی استعدادم رفتی زدی ای وللل:))))
راستی دیدی همه غلط ساده دارن هرکی میاد یه سری سوالو اشتباه زده البته بعضی جاها هم ادمو به شک میندازن کلا خنده دار شد قضیه، هیچ امنیتی برا هیچ کی و هیچ کدوم از سوالا نیست.بچه ها زیاد حرفه این بعضا سوالو میپیچونن بازم ای ولل به خلاقیت
درنهایت پرچم بیوتکنولوژی بالاست ههه

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

میبخشید

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۱۵ ب٫ظ

۶۷ قطعا از عوتمل انتقال دهنده مرزهای چپ و راست هستند و virها و بقیه موارد که فقط مرز چپ و راست تو گزینه ها هست
گوجه فرنگیو مطمین نیستم
Udp رو شما درست میگید
سوال ۴۹ صفحه ۲۴۰ براون رو بخونید واضح نوشته rna پلیمراز ارکی شبیه هسته دارانه
اگزالو استات هم احتمالا شما درست میگید
سوال ۵۰ هم male specific یعنی مخصوص باکتریهای male پس وارد این باکتریها میشن و باکتریهای self…. هستند کهmale به حساب میان

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۶ ب٫ظ

سوال ۶۷ شاید شما درست بگید.سوال ۴۹ همین الان ژنوم ۳ که اونم از براونه خوندم ۳ میشه صفحه ۲۷۳ کامل گقته.من خودم شک داشتم بین ۳ و ۴ که این صفحه رو یادم اومد الانم اومدم چک کردم همینه.ببین male یعنی f+ و f+ هم به f- که بدون پلاسمیده وارد میشه تا جایی که میدونم اینجوره

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۴۷ ب٫ظ

به amin0611
در همانندسازی اونی که شما میگید برای یوکاریوته اینجا پروکاریوته و پریماز پرایمرهای قطعات اوکازاکیو میسازه

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۱۷ ب٫ظ

ای وای راست میگی پرو و یوکاریوتو هواسم نبود تو یوکاریوت الفا پرایمر میذاشت.اونطور که معلوه اشتباهاتم کم نیست.

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

اشتباهات منم که دیگه غیر قابل شمارشه
همیشه اینه من پارسال ۶۸ سواو زدم فکر میکردم حداقل ۸۰ درصد میشم اومدم خونه حساب کردم دیدم ۶۵ درصد تازه از سنجش که کارنامم اومد تقریبا۵۵ شده بودم البته میدونید که ۵۵ برای پارسال خوب بود خیلیا با زیر۵۰ قبول شدن حیف شد پارسلو زبان خراب کرد:-) :-)

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۱۳ ب٫ظ

اگه بخوام غصه گذشته رو بخورم که دپ میشم من استاد راهنمام بام لج بود بچه ها بم گفتن تو نمره مصاحبه نمرمو از عمد کم داد جالب اونجاست یکی مونده به اخر شدم یکی انصراف داد رفت استعداد درخشان جا برا من باز شد حتی سازمان سنجشم گفت کاقیه یه نامه از دانشگاه بیاری حله بازم گفت نه بدبختی هم استاد راهنمام بود هم رئیس دانشگاه هم نماینده مجلس ههههه همجا هواشونو دارن ما اینجوریه .الانم نمیخواستم تا موقع نتایج یفهمم. کلی ام غلطای ساده پیدا شد. تازه شایدم بیشتر بشه.خدا به خیر کنه.عیب نداره ۳و۴تا غلط که چیزی نیست انشالله قبول میشی

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

راستی اون سوال گروه خونی از همون اول که تست دیدم میدونستم توسط یک ژن چند اللی کنترل میشه که رابطشونم A=B>O(که بشون میگن بومبای)اما دیدم تو تست نگفته تک ژنی و چنداللی بنابرین بازم ناقصه.درضمن نوع دیگه از گروه خونی MN که رابطشون فقط هم بارزیه
هم تو سوال باید قید میکرد ABO هم توی جواب کامل میگفت.پس اگه بخوایم ریز وارد شیم سوالای به ظاهر ساده رو هم درست طرح نمیکنن.
هرسال اینجوریه

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

اره واقعا گذشته دیگه گذشته در ضمن سوالات دوپهلویه امسالم کم نبود. اون چرخه سلولی، اونم که گروههای خونی

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۱۴ ب٫ظ

یکی دیگه هم بود پروتئین Rho تو پایان رونویسی،اونم مورد داشت اساسی.یا سوال ۴۹ یا اون که میگفت vir.ما ۲تا بودیم کلی از هم غلط گرفتیم وای به حال اینکه بقیه بیان.
چرا هیچکی نیست رشته های دیگه کلی ادم نظر میدن

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

پروتین رو من گزینه ۴ رو زدک هرچند اینم سوال خوبی نبود
سوال۵۲ گزینه۳
سوال اندازه سلول هم با شما متفاوت زدم
دوستان دیگه جواب این ۳ سوال رو چی دادن؟

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

۲نوع ختم رونویسی داریم
یکی وابسته به (سنجاق سر روی rna + پروتئین rho که به ۳ پریمrna اضافه میشه و کمپلکس بریک میکنه)

یکی غیر وابسته (سنجاق سر روی rna +پلی A در DNA)
حالا جوابارو نگاه کنید هرکدوم یه سازی میزنه
انقدر پاک کردمونوشتم اخرش یادم رفت ج چی نوشتم

زارعی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۴۲ ب٫ظ

در بخش ژنتیک
سوال ۴: ۳ درسته. گروهای خونی توسط ۱ ژن با ۳ آلل کنترل میشن (یادآوری اینکه آللها اشکال مختلف یک ژن هستن)
سوال ۸: ۴درسته. در همانندسازی رشته پیرو DNAپلیمراز۳ کار همانندسازی رو انجام میده و DNAپیمراز۱ وظیفه حذف پرایمرها از ابتدای قطعات اکازاکی رو انجام میده. لیگاز هم قطعات اکازاکی رو به هم متصل میکنه. پرایماز هم که وظیفش مشخصه و نیاز به گفتن نداره
سوال ۱۴: ۳درسته. در سوال اومده “خویش آمیزی”. پس اگه از ۰/۱۶ یه رادیکال بگیریم جواب ۰/۴ میشه که برابر درصد گامت ab هستش که در نتیجه درصد گامت AB هم برابر ۰/۴ که مجموعا گامتهای والدینی رو تشکیل میدن و پیوستگی بصورت سیس هست
سوال ۱۷: ۴درسته. در یوکاریوتها که تولی تکراری زیاده که این تولیها در نتیجه دو برابر شدن بوجود اومدن. جابجایی تاثیری روی بوجوداومدن این تولیها نداره

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

سوال ۴ رابطه اللها هم غالبیته هم همبارزی پس اونیکه شما میگید درست نیست
ولی با ۱ ژن چند اللی کنترل میشند
حالا ببینیم طراح محترم منظورشون از ژن چی بوده یا جواب من درسته یا جوابه اقای amin بسته به اینکهطراحان سوالات الل در نظر گرفتن یا ژن؟
سوال ۱۴ چون گفته ۱۶ صدم پس گامت دیگه هم همون مقدار میشه مجموعا ۳۲ صدم که چون درصد پایین تره پس این گامت تولید شده از نوع نوترکیب بوده پس والدین باید به صورت ترانس پیوسته باشند و جواب ۴ درسته

سوال توالیها هم من در یک منبع دیدم که نوشته توایهای تکراری ترانسپوزون هستند

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

سوال ۴ حق با شماست
سوال ۸ طبق منبع ژنوم ۳ که باز کرده ۳ میشه
سوال ۱۴ ترانسه واسه اینکه خالصی که داده نوترکیبه و اگه والدین سیس بود قاعدتا باید aabbوالدینی بود در صورتی که ۱۶%نتاج یعنی نوترکیب.
سوال ۱۷ هم ۱درسته دوبرابر شدن یعنی جابجایی همراه با همانند سازیه.لازم باشه صفحات ژنوم ۳ رو هم بت میدم البته ۲برابر شدن هست اما از طریق جایجاییه همراه همانندسازی.

زارعی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

به بیتا و amin0611
در مورد سوال ۱۴ ارجاعتون میدم به ژنتیک استانسفبلد، به سوالات ارشد سالهای گذشته و همچنین کتاب ژنتیک کشاورزی انتشارات پردازش هم مراجعه کنید اونجام نوشته.
خویش آمیزی یعنی تمامی تلاقیهای ممکن بین AB، ab، Ab و aB
ژنوتیپ aabb از ترکیب ab*ab به دست اومده، به عبارتی میشه ab به توان۲ که میشه ۰/۱۶ که با یه رادیکال گیری ساده جواب میشه ۰/۴ که همون درصد گامتهای ab هستش و برابره با درصد گامتهای AB. مجموع این ۲ گامت میشه ۰/۸ یا ۸۰ درصد. میمونه ۲۰ درصد بقیه که اختصاص داره به گامتهای نوترکیب چون هممون میدونیم که حتی اگه کراسینگ اوور ۱۰۰درصد هم باشه تعداد گامتهای نوترکیب از ۵۰ درصد بالاتر نمیره
پس فاصله دو ژن برابر ۲۰ واحد نقشه هست و بنابراین جواب ۱و۲ منتفیه
میمونه ۳و۴ که چون ab+AB بیشترین فراوانی رو دارن (۸۰ درصد) پس پیوستگی به صورت سیس هست و جواب صحیح ۳.

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

سوال واضحه
این ساده ترین نوع تست کراس اوریه
aabb برابر ۱۶%، خودش گامت نیاز به تقسیم بر دو نداره چون گامت دیگه AABB=16%.جمع میشه ۳۲%و از اونجایی که جمع هر دو کمتر از ۵۰%نتیجه میگیریم این دوتا نوترکیبن و چون هردو خالصن و نوترکیب پس ترانسه .۶۸ درصدم میمونه والدینی که هرکدوم ۳۴%.اگه میشد شکل کشید خیلی راحت میشه فهمید
علاوه بر دیباگران، ژنتیک پروین پاسالار گروه علوم پایه و هرکتاب دیگه ای هم همینو میگه

زارعی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

دوست عزیزم دقت کن aabb و AABB گامت نیستن ژنوتیپن. ما ژنوتیپهای دیگه ای هم تو این خویش آمیزی داریم مثل AAbb، aaBB، AaBB، Aabb و برو بالاتر!
گامتهامون AB، ab، Ab و aB هستن
اصلا من سوالو اینجوری مطرح میکنم: اگر درصد گامتهای ABوab هرکدوم ۴۰% (۰/۴) و فراوانی گامتهای Ab و aB هر کدوم ۱۰% (۰/۱) باشه فراوانی ژنوتیپ aabb چقدر میشه؟
خواهش میکنم دقت کنین این سوال در عین حال که راحته اگه دقت نکنین ادمو به اشتباه میندازه. aabb یه ژنوتیپه

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

دوست خوب این همه ژنوتیپ از کجا اوردی.در حالتی که ترانسن ۴تا ژنوتیپ بدست میاد اونم اگه کراس اور باشه.در حالتیم که سیس ۴تا بدست میان.شما ۸تارو باهم اوردی که هیچ وقت نمیشه بلاخره یا سیس یا ترانس.سوال خیلی خیلی واضحه

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

ببنید اینجا اصلا لزومی به رادیکال گیری نیست. کاملا واضحه نتاجی هست که درصدش کمتره پس نوترکیبه
به همین راحتی
پس ترانس میشه

زارعی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۳۵ ب٫ظ

بنظر شما اون عدد ۰/۱۶ که واسه ژنوتیپ خالص مغلوب بدست اومده چجوری و از کجا اومده؟
۰/۴ رو در ۰/۴ ضرب کردن
خواهش میکنم کمی دقت بفرمایین منظورمو متوجه میشین

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

فکر کنم شما داری اینارو گسسته فرض میکنی اینها ژنهای پیوستن که کرای اور درشون رخ داده یعنی روی یه کروموزوم ان و جدا جدا نیستن.رو کاغذ بیاری متوجه میشی دو تا ژن روکاغذ رو یک کروموزوم بیار بعد خویش امیزی کن.منم یه موقع هایی سوالای ساده رو پیچیده میکنم.روشکل خیلی راحت بدست میاد

زارعی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

در سوال ۸ هم اصلا نیاز به بحث نداره که در همانند سازی پروکاریوتها چه در رشته پیشرو و چه در رشته پیرو DNAپلیمراز ۳ جهت شروع کارش نیاز به پرایمر داره که در رشته پیشرو یکی لازمه ولی در رشته پیرو در ابتدای هر قطعه اکازاکی بایستی این پرایمر سنتز بشه و این پرایمر توسط پرایماز سنتز میشه
برای مطالعه بهتر در این مورد هم رجاعتون میدم به ژنتیک از دیگاه مولکولی ترجمه یزدی صمدی و ولیزاده و همچنین کتاب استانسفیلد

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

سوال ۸ هم عرض کردم.بله درست میفرمائید من اشتباه گفتم پروکاریوت و یوکاریوتو توجه نکردم چون تو یوکاریوتها خود پلی مراز الفا تو رشته پیرو پرایمر گذاری میکنه.البته دم طراح سوال گرم نکته انحرافیش رشته پیرو بود.

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

درست میگید شرمنده

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۳۸ ب٫ظ

Amin0611
در مورد چرخه چون گفته چرخه تقسیم من شک کردم نگفته چرخه سلولی گفته چرخه تقسیم سلولی و اینترفاز جزو تقسیم نیست بین دو مرحله تقسیمه
چرخه سلولی برابر است با چرخه تقسیم به علاوه اینرفاز
شاید هم جواب شما درسته ولی سوال کاملا اشتباهه. باید میگفتن چرخه سلولی یا میگفتن مرحله تقسیم
من چرخه تقسیم سلولی نشنیدم
استانسفیلد رو نگاه کنید نوشته چرخه زندگی یا چرخه سلولیه یک سلول شامل تقسم و اینترفاز هست
حالا چرخه تقسیم سلولی یکم گنگ هست سوال!!!!!!!!!!!

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۰۱ ب٫ظ

میدونم چرخه سلولی درسته اما اگه بخوایم بگیم سوالش دوگانست پس چخه معنی نمیده چون چرخه یعنی دوباره هی تکرار میشه پس تقسیم بدون اینترفاز نمیچرخه و اصلا چرخه نیست.شایدم منظور طراح نظر شماست اما بازم سوالش مورد پیدا میکنه

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

بله این سوال چرخه سلولی گنگ هست ولی
سوال گروههای خونی هم ژنتیک اساد فصل سیستم ایمنی و گروههای خونی به وضوح نوشته گروههای خونی با یک ژنه چند اللی کنترل میشوند و ژنتیک اساد منبع معتبریه برای ژنتیک که یه بخش رو کلا به گروه خونی اختصاص داده

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۸ ب٫ظ

بله این و اون سوال سادرن از جمله سوالای سادست که گیج بازی در اوردم تند تند که رد بشم همین میشه.حق با شماست.

amin0611
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

لطفا نظر بدید با چه درصدایی چه رتبه هایی میشه اورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظر خودمن: اگه مجموع زبان و استعداد رو هم رفته ۱۵-۲۵%بشه (با توجه به سطح زبان و کمبود زمان. و البته ضریب پایین به نظر منطقیه برا اکثریت این میانگینو تعمیم داد پس درصد اختصاصی تعیین کنندس)
رتبه ها به تفکیک درصد اختصاصی:
۵۰-۵۵%,رتبه از ۵۵تا ۷۰
۵۵_۶۰%,رتبه از ۴۰تا۵۵
۶۰-%۶۵,رتبه از ۳۰تا ۴۰
۶۵-۷۰%,رتبه از ۲۰ تا ۳۰
۷۰% -۷۵,رتبه از ۱۰تا ۲۰
۷۵-۸۰%,رتبه ۵ تا ۱۰
بالا ۸۰ ,زیر ۵
در سخترین حالت به نظرم رتبه ها اینجور تفکیک میشن. زبان و استعدادم که اکثریت تو همین رنجه اگه کسی بیشتر زده به ازای هر ۴ درصد اضافتر. ۱ درصد به اختصاصی اضافه کنه تا حدود رتبش مشخص شه

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

فکر کنم پرست باشه امسال درصد اختصاصیا میره بالا
ولی شما خیلی سخت گرفتید به نظر من ۶۵تا ۷۰ زیر ۲۰ میشه

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۰۳ ق٫ظ

اره تو بدبینانه ترین حالت این اتفاق میوفته

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

ببخشید یه سوال داشتم. زبان و استعداد با هم حساب میشن یا جداگانه. یعنی ۲ تا درصد میاد یکی واسه زبان ویکی واسه استعداد یا فقط یه نمره میاد که کلا نمره یا درصد زبان و استعداد با هم هست از ۶۰ سوال؟

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۵۹ ق٫ظ

نه جداگانه میان.البته منظور من جمع هر دو بود ولی درکل تو کارنامه جدا میان.این زبانم همیشه واسم دردسر شده خدا کنه زبان منفی نشم.۵۰۴ از برم، سوالا هم تا جایی که وقت بود می فهمیدم اما واژه های گزینه سخت بود.۳تا بیشتر نتونستم بزنم

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

امیدار باشید بقیه رو خوب زدید. حالا هر چی خدا بخواد

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

حالا شما که باز خوبه من یکی از تک رقمیا رو میشناختم که حدود ۱۰درصد اختصاصیش از من کمتر بود البته تقریبا ۱۰درصد شاید ۸درصد به خاطر زبان ایشون تک رقمی و من رو ۵۰ شدم.
خیلی برام وحشتناک بود.

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۰۲ ق٫ظ

واقعا ناحقیه انشالله امسال برعکس شه بقیه حسرت شمارو بخورن.البته امسالم بعید نیست اینجور نشهو با حتی یکی دو درصد کلی جابجا بشن

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

مرسی انشالا شما هم قبول میشید

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

من ۶۰ تا سوال تخصصی زدم که احتمال خیلی زیاد چند تاش غلطه. استعداد ۲۰ تا زدم و زبان اگه منفی نشه خیلی خوبه به نظرتون امکان این که دانشگاه گیلان مشهد قزوین و زنجان برای مصاحبه دعوتم کنند چه قدره؟ معدل ارشد هم بالای ۱۹ بوده.

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

خوب زدید ولی بستگی به این دا ره که چند درصد بزنید. اگه هر ۶۰ تا رودرست زدید که عالیه دیگه زبان زیاد مهم نیست.
به نظر من امسال درصد اختصاصیا میره بالاتر . فکر کنم ۵۰ تا ۶۰ درصد خوب باشه.
ولی پارسال به خاطر زبان حتی با ۴۵ درصد هم رتبه خوبی اوردن.

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۱۷ ق٫ظ

چقد معدلت بالاست ماشالله.بدبینانه رتبت ۲۰تا ۳۰ و خوشبینانه ۱۰ تا ۲۰ البته اگه منفیت از ۵ تا بیشتر نشه.به جز مشهد که احتمالش کمتره بقیه رو به احتمال زیاد میاری. تبریکککککککک

yuna
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام بچه ها
امسال سوالای اسون بودن من اولین بار بود که امتحان میدادم ۵۲ تخصصی زدم که ۴۵ تا رو ۱۰۰% درست زدم رو ۸ دیگم شک دارم و لی زدم.
استعداد خوب زدم
زبان هم ۵ تا زدم
امیدوارم قبول بشم .
به امید دیدارتون روی صندلی های کلاس دکتری…

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  yuna

از اینکه ۴۵ با ۱۰۰% اطمینان زدی مطمئنا خوبه.چون همگی اتفاق نظر دارن که یه سری سوالا دو پهلو بود و در عین سادگی ادمو وسوسه میکنه بزنه و بنابرین ممکنه تاثر برعکس بذاره

زارعی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

سلام
سوالای امسال نسبت به پارسال آسونتر بود
ژنتیک که خیلی آسون بود و فکر میکنم همشو درست زدم اما بیوشیمی و ژنتیک مولکولی خیلی سوالای جزئی داده بود.
زیست سلولی و مولکولی تقریبا مثل پارسال بود
سوالات بیوتکنولوژی هم با این که هیچ منبعی واسه خوندن پیدا نکردم آسونتر داده بودن

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  زارعی

سلام
شما چند تا از هر کدوم زدید. اخه واسه من از پارسال سختتر به نظر اومد چون بیوشیمی نخونده بودم و بیوشیمیش زیاد بود.
۵۸ تا تخصصی زدم کلا با اونایی که شک داشتم. حتما که چند تاش غلطه.
۱۸تا استعداد
۱۰تا زبان
پارسال بهتر زده بودم
به نظرتون خیلی بد زدم؟

amin0611
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۲۹ ب٫ظ

تخصصی متناسب زدیو زبانو استعداد خوب زدی اگه منفی کم باشه انشالله قبولی.
پارسال که بهتر زدی رتبه هم اوردی؟

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

مجاز شدم. اول پردیس دعوت شدم که نرفتم مصاحبه
بعدش تکمیل ظرفیت ۲ جا رفتم مصاحبه روزانه که قبول نشدم.
رتبم خوب نبود چون تخصصی خوب بود ولی زبان پایین
میدونید که پارسال زبان رتبه ها رو تعیین کرد متاسفانه و کسانی که اختصاصیشون خیلی از من کمتر بود به خاطر زبان الان دارن دکترا می خونن.
واسه همین امسال فکر میکردم کم زدم و ناراحت بودم ولی ممنون بابته اینکه امیدوارم کردید.

amin0611
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

دقیقا منم همینطور درصد رتبه نفر ۵ تو اختصاصیا ,۲درصد از من پایینتر بود اما زبانو خوب زده بود من شدم ۲۰ اون شد ۵.تو ۳ دانشگاه نفر یک به اخر شدم. دفاع نکردنمو بهونه کردن. نمونش ۲تا از کارمندارو با رتبه هایه ۴۰ تو یونیه خودمون گرفتن,امسالو خدا به خیر کنه

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  زارعی

با زنتیک موافقم اما بیوشیمی سوالا بیسیک بود و تنها سوالای استاندارد بود شاید اسون بیشتر می خورد تا سخت.فکر کنم طاح سوالش از علوم پایه بود چون اشراف داشت

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  amin0611

میتونید جوابای تخصصیها رو هم بنویسید مثل اینکه شما خوب زدید
مرسی

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

به ترتیب ۱۰تا ۱۰تا
سوال ۱-۱۰:
۴
۱
۳
۲
۲
۲
۲
۳
۲
۳

سوال ۱۱ تا ۲۰
۳
۴
۱
۴
۲
۱
۱
۲
۲
۴

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

سوال ۴ گروهای خونی با یک ژن کنترل مشن ولی چند اللی هستند. و نه چند ژنی
سوال ۸ پریماز هم دخالت داره در در همانندسازی. و گزینه۴ میشه
سوال ۳ رو من ۱ زدم چون گفته چرخه تقسیم ولی اینترفاز جزو تقسیم نیست. البته اینو مطمین نیستم ولی ۲ تای قبلیو مطمینم

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

سوال ۱۷ خیلی دو پهلوست من اول ۱ رو زدم بعد ۳ رو ولی سوال اشتباهه چون توالیهای تکراری چون ترانسپوزون هستن از طریق جا به جایی زیاد میشن. حالا دقیق نمیدونم کدوم درسته ولی امیدوارم این سوالات دوپهلپ رو حذف کنند

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

گروه خونی هم غالبت داره هم هم بارزی
خیلی از منابعم ژن معادل الل میگن.چند اللییعنی چند ژنی
سوال ۸ تو رشته پیرو دخالت نداره جزئیات بشتر تو کتاب ژنوم ۳ هست و من مطمئنم
سوال ۳ هم تقسیم به تنهایی چرخه محسوب نمیشه چون بدون اینترفاز تکرار نمیشه

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

سوال ۱۷ سوال بسیار خوبیه
ما دو جور جابجایی داریم که یکی محافظه کارانست و بدون همانند سازیه
و یکی همراه با همانند سازیه که خود به دو نوع همراه با ترانس روس که در واقع ار ان جابجا میشه و نوع دیگه مستقیم با جابجاییه دی ان ا است.

ترانسپوزون جزی از جابجاییه محافضه کارانست مثل تی ان۱۰ و ای اس یا جزیی از جابجایی همراه ترانس مثل رتوروترانسپوزون که میتونه همراه با ال تی ار باشه یا بدون ال تی ار که انواع مختلف داره مثل تی وای ۱و۲و۳

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

البته سوال ۴ انقدر ساده بود خودم پیچیدش کردم فکر کنم حق با شما باشه.ولی بقیه طبق منبع گفتم

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

سوال ۲۱تا ۳۰
۳
۴
۱
۱

۱
۴
۳
۲

سوال ۳۱تا ۴۰
۳
۱
۳
۲
۲
۳
۴
۱
۴
۲

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

سوال ۲۱ رو مطمینید؟ من ۴ زدم چون utp مصرف میشه و udp ازاد میشه
۲۳ نزدم
۲۴ من ۲ رو زدم چون در مورد فروکتوز انزیم فروکتوکیناز لازمه
ولی مطمین نیستم
۲۵،۲۶.۲۷،۲۸،۲۹،۳۰ نزدم
۳۱،۳۲،۳۳ نزدم
۳۵ رو ۴ زدم
۳۶. نزدم
۳۷ مثل شما
۳۸ تا۴۱ نزدم

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

نه گلوکزمنو فسفات توسط انزیم udpگلوکز پیروفسفریلاز به udp گلوکز تبدیل میشه و در واقع udp حکم حمل کننده گلوکز داره و پیرو فسفات ازاد میشه نه udp تست اشم به کررات زدم همینه.۲۴ اشتباه تایپیه من خودمم ۲ زدم
۳۵ هم تایلو اگزال نمیتونه وارد بشه و اول به مالات تبدیل مشه بعد که اومد تو ستوزول دوباره به اگزال تبدیل میشه و مسیر گلوکونئو ادامه پیدا میکنه

yuna
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

سلام
من ۳۵ رو ۴ زدم چون اونم شاتل ورود به میتوکندری محسوب میشه.
۲۵ رو هم میشه گزینه ۴
و اما سوال ۲۲ میشه والین گذینه ۳
۲۹ هم که غلطد زدم زدم گذینه ۳

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سوال ۴۱ تا ۵۰
۴
۱
۲
۳
۴
۳
۳
۳
۳
۱
سوال ۵۱تا۶۰
۴


۲

۱
۱
۲
۴
۲
۳

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

۴۸ من۱ رو زدم چون اسم اون مولکول رو نشنیده بودم ولی فکر کنم ۴ درست باشه
۴۹ تقریبا مطمینم ۴ درسته
۵۰ چون گفته male specific من ۳ رو زدم چون باکتریهایی که selt… هستند male به شمار میاند ولی مطمین نیستم

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

۴۸ اصلش اینه پاسخ sos باعث القای reca میشه recaهم میزنه بازدارنده ci رو از بین میبره ;i fhue تبدیل چرخه لیزوژنی به لیتیک میشه .پس ۳ صحیحه.۴۹ هم باید بگم متاسفانه ۳ درسته من خودمم شک داشتم الان چک کردم ۳ درسته.۵۰ خودت داری میگی male.+هم به + نمیزنه

yuna
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

دوستان ۴۲ میشه گذینه ۲ همانند سازی تتا بر اساس همانند سازی باکتری ها.
۴۳ رو ۳ زدم نمیدونم درسته یا غلظ..
و اما ۴۵ دوستان غزیر ما در یوکاریوت ها دو نقطه پایان داریم چون همانند سازی دو طرفه هستش میشه گذینه ۳
۴۷ میشه ۳
۴۹ دوستان غزیزم میشه گذینه ۲ چون ما فقط یک نقطه همانند سازی داریم.
۵۲ گذینه ۴
۵۳ گذینه ۴

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

۶۱تا۷۰
۱
۱
۱یا۳
۳
۴
۳
۱

۴
۳
۷۱تا۸۰
۳
۲
۱
۳
۲
۴
۱
۳
۲

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

۶۷ من ۲ رو زدم
۷۴ من ۲ رو زدم چون پروموتر که در ناقل ربطی به انتقال نداره ولی مرزها لازمند البته به ژنهای مقاومت هم شک دارم
۷۵ من ۳ رو زدم البته به۲ هم شک دارم که درست باشه ولی در مورد گوجه فرنگی خوندم که از ناقلهای ویروسی استفاده میشه ولی مطمین نیستم
۷۹ رو مطمینم که۱ میشه

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

در کل جوابامون با هم خیلیاشون فرق داره خدا رحم کنه
حالا من هر کدومو اختلاف داشتیم واسه خودم غلط گذاشتم اینطوری درصدم میره زیر ۵۰
شما اگه در مورد جوابای من نظری دارید بگید لطفا

amin0611
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

۶۷ خودمم شک دارم .۷۴ هم vir درسته که تو گزینه ها نیست.بقیه هم بیربط بودن شاید پروموتور موجب القای vir بشه که بازم مطمئن نیستم
۷۵ هم مطمئن نیستم به این دلیل زدم جون همکلاسیم پایان نامش رو همین بود و ۳تا ژنو با م منتقل کرد به گوجه فرنگی و می گفت تهران همه رو بحث انتقال ژن گوجه با استفاده از ریزوژنزه ممکنه هم غلط باشه. ۷۹ هم قطعا همینطور که میگید ۱ و نمیدونم چرا انقد سوال واضحو اشتب زدم

yuna
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  amin0611

دوستان عزیز ۶۸ میشه گذینه ۴ چون ما داریم با آنتی بادی و انتی ژن الایزا میزاریم
و در مورد ۷۴ و ۷۹ هم حق با بیتا خانمه
و اما سوال ۷۵ میشه ۲
چون ما در گیاهان به ندرت روش ریز تزریقی به کار میبریم

بیوتکنولوژی کشاورزی- بیتا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۰:۴۷ ق٫ظ

ممنون
لطفا دوستان اینجا در مورد سوالات و اینکه چطور جواب دادن نظر بدن