مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

سوالات زبان عمومی آزمون دکتری ۹۳ گروه فنی و مهندسی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سوالات زبان دفترچه عمومی گروه فنی و مهندسی آزمون دکتری سراسری ۱۳۹۳ از طریق لینک قابل دانلود می باشد:

دانلود سوالات زبان عمومی دکتری ۹۳ گروه فنی و مهندسی

answer key 93 fanni

ثبت‌نام
باخبرم کن!

112 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
jane
اسفند ۱۵, ۱۳۹۳ ۵:۴۷ ب٫ظ

زبان خوب بود

الهه
دی ۳, ۱۳۹۳ ۴:۰۹ ب٫ظ

باسلام
لطفا سوالات دکتری برق الکترونیک سال های گذشته را به همراه پاسخ قرار دهید ویا درصورت فروش شماره حساب بدهید.
باتشکر

قاسم زاده
فروردین ۹, ۱۳۹۳ ۸:۴۶ ب٫ظ

باعرض پوزش زدن ۷۰ درصد آیا رشته زبان هستی اما تعجب از پاسخ های اشتباه در اامتحان basis با of براحتی میتوانست نشان دهنده گزینه ص باشد یا در مورد سوال ۱۰۰ احتمالا شما سوالات سخت را بهت جواب دادهای

مقایسه زبان امسال و پارسال
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

بچه ها با توجه به اینکه زبان پارسال نمره منفی نداشت ولی امسال داشت. ارزش درصدای امسال بالاتر از پارساله. به منظور مقایسه نسبی درصداتون با پارسال از فرمول تقریبی زیر استفاده کنید: اگر درصد امسالتون x هست درصد معادل اون در آزمون پارسال میشه:
y= (3*x+100)/4
و اگر درصد پارسال برابر y باشه، درصد معادل اون در آزمون امسال میشه:
x= (4*x-100)/3

مقایسه زبان امسال و پارسال
اسفند ۲۷, ۱۳۹۲ ۹:۵۸ ب٫ظ

اصلاح میکنم فرمول دوم میشه
x= (4*y-100)/3

حسین
اسفند ۲۶, ۱۳۹۲ ۹:۲۹ ب٫ظ

سلام بچه ها اعتراض ها باز شده
سوال ۹۳ زبان رو اعتراض بزنید
علاوه بر conclusive گزینه ی demonstrative هم درست است و تقریبا همان معنا را می دهد.

علی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۲ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

درسته سوال ۹۳ دو گزینه صحیح داره، بچه ها حتما اعتراض کنید

تینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۱ ب٫ظ

دوستان نظرتون در مورد سوال ۱۰۲ زبان فنی چیه؟ گزینه ۱ هم نمیتونه درست باشه بنظرتون؟

مجید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

تینا.
نه. ببین این گزینه تا حدی بازی با کلمات هستش. گفته اثرات عمیق وقتی بوجود میان که “فقط” موجودات کوچک مورد غفلت قرار بگیرند.
در حالیکه در متن گفته شده فقدان این موجودات کوچک “می تواند” اثرات عمیقی بدنبال داشته باشد. یعنی یکی از عوامل این اثرات عمیق از بین رفتن این موجوداته.

تینا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

مجید
مرسی از راهنماییت

تینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۰ ب٫ظ

دوستان نظرتون در مورد سوال ۱۰۲ چیه؟ گزینه ۱ هم نمیتونه درست باشه بنظرتون؟

تینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۴۳ ب٫ظ

دوستان نظرتون در مورد سسوال ۱۰۲ چیه؟ گزینه ۱ هم نمیتونه درست باشه بنظرتون؟

مازیار
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۱۴ ب٫ظ

سلام بچه ها .من درصدام اینه بنظرتون رتبه ام چند میشه(رشته ام عمران-سازه هست)
تخصصی ۳۲
استعداد ۲۷
زبان ۰

مرتضی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۴:۳۵ ب٫ظ

دوستان به نظرتون تو این یکی دو ماه راحت ترین مدرک زبانی که بشه گرفت و نتیجه اش هم زود میاد چیه؟

از بین tolimo , msrt, زبان عمومی دانشگاه تهران یا….؟

مجید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۲ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بهترین مدرک ظاهرا msrt هستش. چون جوابش یک هفته ای میاد. شما برید توی صفحه زبان عمومی این سایت و یا توی قسمت خبر مربوط به آزمون تولیمو. اونجا اطلاعات کامل هست

sahand
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۲۱ ق٫ظ

سلام دوستان درصدهای شما چجوری شد؟؟؟ درصدهای من که خیلی افتضاح شد
درصد تخصصی ۲۰٫۷۴%
درصد استعداد ۴۶٫۶۷%
درصد زبان ۱۲٫۲۲%
درصد کل ۲۳٫۶۴%

یکی فقط بهم بگه که به نظرتون من مجاز میشم یا نه ؟؟ یا برم شروع کنم برای سال دیگه

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  sahand

رشته تون چی بوده؟
بستگی به رشته تون داره و اینکه تخصصی رو چطور زدین.

sahand
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

رشته من مهندسی صنایع بوده. به نظرتون چطوره؟ شما چکار کردین؟؟ رشته شما چیه؟؟

مرتضی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  sahand

من زبان و استعداد رو مثل شما زدم در مجموع تقریبا. مکانیک هستم.
ولی تخصصی ۲۰ درصد احتمالا به شبانه ها برسونه.
حالا از الان که نمیخواد شروع کنین،آخر فروردین نتیجه میاد دیگه . :)

الهام
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  sahand

سلام رشته من هم مهندسی صنایع است
با درصدهای
تخصصی ۲۱.۵
زبان ۲۷.۷۸
استعداد ۲۲.۲۲
به نظر من شما قبولید
نمی دونم من خیلی مطالعه کردم ولی افتضاح شد

علی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۲:۰۴ ق٫ظ

سلام دوستان، لطفا توجه کنید
یک نکته خیلی جالبی به چشمم خورد که بدم نیومد با شما درمیون بگذارم:
طبق کلید سنجش، گزینه های ۱ و ۲ هرکدام ۸ سوال و گزینه های ۳ و ۴ هرکدام ۷ سوال را به خود اختصاص داده اند.
حالا فرض کنید امسال هم مثل پارسال نمره منفی نداشت و شما هم سرجلسه کنکور فقط ۳۰ ثانیه وقت برای زبان داشتید خوب خیلی راحت میشد همه سوالات رو در پاسخ نامه گزینه ۱ یا همه رو گزینه ۲ پر میکردید در اینصورت به راحتی درصد زبانتون میشد۲۷ . . .!
این همون نکته ایه که دوستان به هیچ وجه به خاطر درصدای پایین امسالشون ناراحت نباشن و به هیچ وجه هم خودشونو با پارسال مقایسه نکنن
موفق باشید

یه بنده خدایی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

آقا محسن کلید هم درباره سوال ۷۸ با شما هم عقیدست…تبریک میگم بهتون ;)
حالا درصدتون چقد شد؟من که درک مطلب زیاد غلط داشتم…کلا ۶۳ درصد زدم:(ناراضی ام !

نانومواد
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان
نانومواد کسی اینجا هست؟
جواب سوال ۲۹ کلید اشتباه هستش نظرتون؟درصدهای من ۳۵ تخصصی ۲۰ زبان ۲۳ استعداد

سیب
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

مهندسی فناوری اطلاعات
تخصصی : ۳۳
استعداد : ۳۳
زبان : ۴۰

متوسط به پایینه یا به بالا ؟

فرهاد IT
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیب

سیب جان تو هم رشته ای ما بودی هیچی نمیگی؟
تبریک میگم. درصدهات خوبه.ببین گرایشت چی بود؟ کدوم درسها رو زدی؟

سیب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

فرهاد تو درصدات چطوره ؟
من فوق برق – الکترونیک بودم …
تو IT نمیدونم اگه مجاز شم چه گرایشی بزنم بهتره …

IT
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

من تخضی۲۰استعداد ۴۰ زبان ۷ تو فناوری اطلاعات مجاز میشم یانه؟

سیب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  IT

آره مجاز که میشی ، قبول هم میشی انشالا… .
زبان ۷ یا ۷۰ ؟

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۸:۳۷ ب٫ظ

کلید منتشر شد.
من رشته ام مکانیک بود و ۴۴.۴۴ درصد زدم.

کجا باید اعتراض کنم تا demonstrative رو هم صحیح در نظر بگیرن؟
مکانیکی ها زبان رو چطور زدین؟

امیر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

بنظرم خیلی خوب زدی مرتضی خان
من که ۳۳ درصد زدم فکر میکردم خیلی شاخم :دی. ولی طبق اس ام اس هایی که رد و بدل شدرفیقام همه بین ۱۰ تا ۲۰ زدن، همین الان !
آقا محسن و آقا فرهاد و بقیه م درصداتونو اعلام کنید ببینیم چیکار کردیم. فقط بچه ها درصدای واقعی تونو بزنید
قرار نیست خودمونو گول بزنیم !

مرتضی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

شما چه رشته ای بودین امیر خان؟
من مکانیک بودم.
راستش سر استعداد وقت گذاشتم و درصد استعدادم کم شد.

تخصصی : ۵۳
استعداد: ۱۳.۳۳
زبان : ۴۴.۴۴

امیر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من برق هستم
تخصصیو خیلی خوب زدی
امید به رتبه خوبی داشته باش

فرهاد IT
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
من ۷۰ درصد زدم. اصلا راضی نیستم. سر سوالات ۹۸ و ۱۰۰ هم معتقدم طراح خیلی سوالارو پیچونده.
اصلا هم قبول ندارم. ولی به آقا محسن تبریک میگم.

امیر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۲ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

دمت گرم فرهاد
بقیه درصدات چند بود؟
زبانو عالی زدی

سازه
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من رشتم عمران سازه ۳۳ زدم منم اعتراض دارم demonstrative زدم
به نظرتون مجموع زبان و استعداد ۶۰ تا ۶۵ متوسطه؟

امیر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۴:۴۶ ب٫ظ

دوستان در مورد سوال ۸۳، با وجودیکه گزینه ۱ کاملا درسته و عین متنش هم تو اینترنت هست، فکر نمیکنید گزینه ۳ هم از نظر گرامری کاملا درسته و استفاده میشه؟ من این سوالو ever to experience زدم. چون پیش خودم گفتم all experience باید جمع به کار بیاد غافل ازینکه experience میتونه غیر قابل شمارش و قابل شمارش باشه. اما بنظر ever to experience هم میتونه درست باشه. در مورد گرامر هم مثل لغت گزینه بهتر و بدتر وجود نداره، یا یه گزینه درسته یا نیست!
ببینید کلا یه فرم گرامری به این ترتیب وجود داره:
the + adj + …est + ever + to verb
یا the + most + adj + ever + to verb
که بیانگر برتری چیزیه که تا بحال به نوعی تجربه یا استفاده یا … شده
نظرتون چیه؟ باز طراح سوال مثل قضیه demonstrative و conclusive قاط نزده؟
اخه این طراحا صورت سوالو از قسمتی از یه متن برمیدارن
بعد گزینه های غلطشون رو دیگه یه چیزی از خودشون میزارن! انگار که دیگه هرچی غیر از اون گزینه درست حتما غلطه!

محسن
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام امیر جان
در مورد سوال ۸۳ نمیتوان از اون ساختار مد نظر شما استفاده کرد. دلیلش هم فقط به لحاظ معنایی است:

the most important basis ever to experience

این جمله اینطور معنی میشود:

مهمترین مبنایی که میتوان آن را تجربه کرد

اما در جمله مورد نظر ، حس بینایی به عنوان “مهمترین مبنای هر تجربه ای” توصیف می شود.

سیب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۰۵ ب٫ظ

شک نکنید سوال ۷۸ گزینه ۴ درسته نه گزینه ۱ ولی در مورد سوال ۷۹ مطمئن نیستم ولی به نظرم گزینه ۱ معقول تره تا ۴

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیب

سیب جان! اجازه بده شک کنیم.

اگر در سوال ۷۸ گزینه ۴ را در جای خالی قرار دهیم، جمله این میشود:
Perhaps the most unusual office is the one is used by Davis Smith

و اگر در سوال ۷۹ گزینه ۱ را در جای خالی قرار دهیم، جمله این میشود:
The Earth’s some regions are rich in a wide variety of species is well known,…

در هر دو جمله فوق دو فغل کمکی داریم که یکیشان اضافی است.
سوال ۷۸ گزینه ۱ و سوال ۷۹ گزینه ۴ صحیح است.
البته مجددا تاکید میشود این پاسخها بر اساس دفترچه سری F است که توسط سازمان سنجش منتشر شده است.

علی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

آقا محسن سوال ۷۶ رو شما چی زدی؟

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

۷۶ گزینه ۲ درسته when they cried

سیب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

عمو محسن جان اگه مایل هستی شک کن ولی تو شک نمون خب ، ببین در سوال ۷۸ اگر فعل کمکی (دوم) را نزاری معنی جمله این میشه :
نامعمول ترین دفتر اونی هست که استفاده کرد بوسیله دیوید اسمیت (جمله سکته مغزی کرد!)

اما “دفتر” فاعل نیست بلکه مفعول هستش ! یعنی جمله مجهوله (البته رو این فکر کنم با من هم عقیده ای) پس فعل کمکی دوم در واقع برای مجهول کردن جمله است و is اول در واقع فعل اصلی جمله هستش نه فعل کمکی. پس معنی درست جمله این هست :

نامعمول ترین دفتر اونی هست که استفاده شد بوسیله دیوید اسمیت

برای اینکه مطمئن شی بین دو تا گیومه عین عبارت is the one is used by را بزار و در گوگل سرچ کن ببین چنتا نمونه برات میاره.

سیب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

عمو محسن عمو محسن عمو محسن ! سوال ۷۹ رو دوباره ببین … . اون آپسروف اس هستش ( قطعا میدونی محض یادآوری گفتم ) که به “زمین ” چسبیده و فعل کمکی نیستش ! اگه منظورت دو فعل is و are هستش که هر دوی اونها در تمامی گزینه ها مشترکه . حالا اگه من گفتم بین ۱ و ۴ گزینه ۱ معقول تره از لحاظ معنیه … ببین معنی گزینه ۱ :
بعضی مناظق زمین در دارا بودن طیف وسیعی از گونه های معروف غنی هستند.

معنی گزینه ۴ :
آن بعضی مناظق زمین در دارا بودن طیف وسیعی از گونه های معروف غنی هستند.

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیب

سیب جون! سیب جون! سیب جون!
هرچی تو گوگل اومد انگلیسی استاندارد نیست. دقت کن کلا ۴ تا نتیجه میاد که مال گوگل گروپ و سایتهای متفرقه است که هر کی با انگلیسی دست و پاشکسته تو این گروپ ها حرف میزنه.
در مورد سوال ۷۹ اگر گزینه ۱ را در جای خالی قرار دهیم یکی از دو فعل کمکی در جمله زائد خواهد بود.. اما اگر گزینه چهار را در جای خالی قرار دهیم، مشکلی بوجود نمیاید زیرا یکی از فعلهای کمکی مربوط به عبارت اسمی است که در جای فاعل جمله تشسته و دومی فعلی اصلی جمله است. ترجمه صحیح نیز چنی خواهد بود:
“اینکه برخی مناطق زمین به لحاظ تنوع گسترده گونه ها غنی هستند امری شناخته شده است، چیزی که برای هیچکس محل بحث و تردید نیست”

محسن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سیب جون! در مورد سوال ۷۸ شما که به گوگل اطمینان داری جمله زیر که با انتخاب گزینه ۱ به دست میاد رو بذار تو گیومه و تو گوگل سرچ کن:

Perhaps the most unusual office is the one used by David Smith

اصل صورت جمله را برات میاره

موفق باشی

فرهاد IT
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

اون بالا اون ” سوال ۷۸″ نیست . “سال ۷۸” منظوره.

یه بنده خدایی
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۲:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

دوست عزیز استدلالتون درباره سوال ۷۹ کاملا درسته، اما سوال ۷۸ نه ! تو سوال ۷۸ درباره ی چیزی صحبت مبکنه که به وسیله ی دیویس طراحی شده ، یعنی مجهوله ! is اولی، واسه جمله ی اصلیه، is دومی مربوط میشه به جمله ی توصیفی که برای office اومده ! نمیدونم منظورمو خوب بیان کردم یا نه ! اگه نه که ببخشید..

محسن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

جناب یه بنده خدایی
تقریبا متوجه منظورتان میشوم. ببینید در مورد سوال ۷۸ اگر جمله قرار بود با دوفعل کمکی بیاد باید اینگونه میشد:

Perhaps the most unusual office is the one that is being used by Davis Smith

or

Perhaps the most unusual office is the one that was used by Davis Smith

در جمله فوق میتوان that was را حذف کرد بدون اینکه به معنی جمله لطمه وارد شود:

Perhaps the most unusual office is the one used by David Smith

پس گزینه صحیح گزینه ۱ است و همونطور که گفتم میتوانید جمله فوق را در گوگل سرچ کنید تا به منبع سوال دست یابید.

سیب
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سوال ۷۸ : محسن خدا کنه طراح سوال و کسی که جواب ها رو میده مثل تو اشتباه نکنه …. . لزومی نداره فعل کمکی (دوم) WAS بوده باشه میتونه IS باشه ، یعنی “دفتری که استفاده میشه بوسیله” نه “دفتری که استفاده شده” و همچنین میتونه فقط اون “THAT” حذف شده باشه نه “THAT IS” پس جمله به صورت :
Perhaps the most unusual office is the one that OR WHICH) is used by Davis Smith)

و اگر در حال استفاده مکرر باشه به BEING احتیاج داره. در حالیکه میتونه استفاده غیر مستمر حال باشه …

امیر
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سیب عزیز
قواعد زبان رو نمیشه زیر سوال برد
شما بیشتر داری با توجه به معنا و مفهوم جمله قضاوت میکنی. که این درست نیست.
صورت کلی عبارت های موصولی در حالت مجهول به این صورته:
… + which(that) + to be + pp + …
و در حالت اختصار which + to be جذف میشن
… + pp + …
جالبه به قول محسن خان وقتی همون جمله رو داخل “” تو گوگل سرچ میکنی، بدون هیچ کم و کاستی میارتش. دیگه مدرک ازین بهتر میخوای ؟؟؟

فرهاد IT
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سیب جان . شما به جمله بعدش دقت کن که زمانش گذشته است. برای همین باید was باشه.
این قاعده گرامری که آقای محسن میگه درسته و میتونین در اینترنت جستجو کنید.

سیب
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سوال ۷۸ :
به امیر : میتونی دقیقا بگی کجای گرامر لزوم کرده که با حذف which یا that حتما فعل کمکی بعدی باید حذف شه ؟!

به فرهاد : طبیعیه که جمله بعدش گذشته باشه ، چون داره میگه همون عمو دیویدی که سال ۲۰۰۷ چه و چه کرده … ! پس باید گذشته باشه. مثلا به این جمله دقت کن :
“بهترین کتاب گرامر توسط فرهاد استفاده می شود کسی که سوال ۷۸ زبان را طی آزمون روز جمعه سال ۹۲ گزینه “۲” زده بود.”

فرهاد IT
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سیب جان!!!
شما اینقدر که اهل طنز هستی و اینقدر که ماشالله پشتکارت خوبه ! . اگه یه مقدار مطالعه میکردی حتما جوابت رو میگرفتی!
این جوابها و گیرهایی که داری میدی و مثلهایی که میزنی مصداق بارز مغلطه کردنه. اگه میخوای بگی جواب شما درسته باشه ما میپذیریم اصلا شما خدای زبانی! ای استاد. Please take our hands!
ولی اگه واقعا دنبال جواب صحیحی آقا محسن توضیح داده آقا امیر هم “قاعده” گرامری رو گفته. شما اگه بری یک کتاب گرامر رو بخونی یا توی اینترنت این قاعده رو سرچ کنی جوابتو میگیری.
ضمنا اگه من میگم به جمله بعد دقت کن. . ! بخاطر اینه که این دو جمله بهم مربوط هستند. دو تا جمله متفاوت نیستند که! مغلطه نکن. دقت کن!
بهترین کتاب گرامر توسط فرهاد استفاده شد کسی که سوال ۷۸ تصمیم گرفت با انتخاب یک کتاب گرامر خوب در امتحان موفق شود!!
This conversation is over!

علی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

منم ۷۸ گزینه ۱ را انتخاب کردم. ببینید دوستان، مطالبی که آقا امیر و آقا محسن در خصوص این سوال عنوان کردند یک قاعده هستن که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم وجود دارند(میتونید به کتاب دکتر خیرآبادی مراجعه کنید). این طبیعیه در هر زبانی ممکنه قواعدی وجود داشته باشه که به نظر ما عجیب باشه بعنوان مثال در زبان عربی یه قاعده ای وجود داره که میگه “اگر در فاعل جمله حداقل یک اسم مذکر وجود داشته باشد فعل باید به صورت مذکر ذکر شود” حالا فرض کنید فاعل شامل ۱۰۰ نفر مونث و ۱نفر مذکر باشد بازم طبق این قاعده فعل باید مذکر باشه در صورتی که ما ممکنه بگیم این اصلا منطقی نیست و چون تعداد افراد مونث خیلی بیشتره قطعا فعل باید به صورت مونث ذکر بشه؟!
بهر حال باید بپذیریم که نظر شخصی ما تاثیری در قواعد موجود نداره.

سیب
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

ماشاالله ما ایرانی ها آخر هر چیزی هستیم ! برا انگلیس ها هم گرامر می سازیم ! حذف فعل کمکی و یا which و that در گرامر هست اما ندیدم جایی بگه باید هردو با هم (فعل کمکی + کلمه ربطی) حذف شوند. کلی سمپل هست که بعضا یکیشون حذف شده. حالا حضرات الان باز می فرمایند سیب می خواد از گزینه خودش دفاع کنه ! یا اهل طنزه ! یا …
صلواتی بفرستید … ایشاالا قبولید همه

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام دوستان
در مورد سوال ۹۳ حتما حق اعتراض دارید زیرا ترکیب های conclusive proof و demonstrative proofهر دو صحیح و قابل استفاده است.
هرچند conclusive proof بسیار متدوال تر است.
****
در مورد کلید نهایی که امیر آقا قرار داده اند:
سوال ۹۸ گزینه ۲ صحیح است. این جمله در مورد oxygen هست چون molecules جمع است. ولی در جمله:
it gets around, reacting with all kinds of things
فاعل مفرد است و به اکسیژن اشاره دارد و این جمله، capricious بودن آن را توضیح می دهد.
گزینه های ۱ و ۴ هر دو در واقع آثار این capricious بودن اکسیژن را بیان میکنند.

سوال ۱۰۰ نیز گزینه ۲ صحیح است. در متن به مکانیسم دفاعی بدن در برار oxidants اشاره شده (مقابله با آنها و ترمیم آثار تخریبی آنها) و سپس این نقل قول از جان کارنی برای بیان استعاره ای از این پروسه بیان شده. گزینه ۳ میگه ما بیش از حد لازم برای مقابله با آثار اونا انرژی صرف میکنیم.. که این مطلب از متن و نقل قول مطرح شده،به دست نمیاد.

امیر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

دقیقا! هر دو استفاده میشن و البته conclusive متدوال تره، اما احتمالا طراح سوال فکر کرده demonstrative کاربرد نداره. این سوالو خیلی از بچه ها demonstrative زدن، حیفه واقعا، همه اعتراض کنین، ایشالا رسیدگی میکنن
در مورد ۹۸ و ۱۰۰ تو کلید اول من هم مثل شما ۲ رو انتخاب کرده بودم و اتفاقا دوستمم که این جوابا رو داده بود از نظر فرهاد خان تعجب کرد! شما دو تا استادید دیگه من نظری نمیدم

سیب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

آقا محسن اشتباه نکن سوال ۹۸ فقط و فقط گزینه ۱ میشه . اتفاقا گز ینه های ۳و۴ ، مفید بودن اکسیژن را می گوید . و گزینه ۲ هم صرفا بر بد بودن تاکید ندارد . ضمنا گزینه ۱ هم فاعلش مفرد است.

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیب

به سیب:
نکته اول اینکه پاسخهای من بر اساس دفترچه سری F است. اینو چک کنید ممکن است در دفترچه های دیگر ترتیب گزینه ها منفاوت باشد.

اما در مورد سوال ۹۸:
تمام گزینه ها فعلشان مفرد است. اما آقا فرهاد دلیل رد گزینه ۲ را این بیان کرده بودند که این جمله در متن، در مورد molecules آمده.. بنده عرض کردم نمیتواند چنین باشد چون ضمیر و فعل جمله مفرد است و molecules جمع است. و جمله مذکور در مورد oxygen است و عبارت reacting with all kinds of things در واقع capricious بودن اکسژن یعنی متغیر و ناپایدار بودن ان را توضیح میدهد.
گزینه ۳ که کاملا بی ربط است و از متن به دست نمی آید.
گزینه های ۱ و ۴ نیز فکت هایی هستند که حاصل متغیر بودن اکسیژن است و در پاراگراف دوم متن هر دو مورد ذکر شده.
بحث خوب یا بد بودن هم اصلا در این سوال مطرح نیست.

سیب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

با توجه به اینکه معنای capricious قابل تغییر است ، جواب شما به نظر صحیح تر از جوابی است که من گفتم . من استنباط منفی یا بد بودن از کلمه مورد نظر داشتم

فرهاد IT
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیب

البته استدلالی که من اول کاردر رد گزینه ۱ آوردم درست نیست و قبول دارم. بی دقتی از من بوده.
سوال ۱۰۰ دلیل اون نقل قول رو میپرسه.
و برای دلیل نقل قول باید بدونیم اون آقا چیکار میکنه. چون از we استفاده کرده:
خونه مرتبا داره کثیف میشه و ما مرتبا درحال تمیز کردنیم.
در متن اشاره شده که اون آقا درحال تولید داروهای ضد پیری هستش. وجمبه اون به این معناست که در حالیکه سلولها درند از داخل پیر میشن( بدلیل کراهای بد اکسیژن) ما داریم داروهای ضد پیری تولید میکنیم! این ربطی به مکانیزم دفاعی نداره. در ادامه هم گفته شده بالاخره کارامدی نیروهای دفاعی از کمتر میشه و ما ازداخل پیر میشیم. این به ان معناست که داریم زیادی نیرو صرف مقابله با پیر ی میکنیم
االبته اینها نظرات منه. و فکر میکنم اگه طراح سوال مثل شما فکر کرده باشه هیچ دفاعی ندارم. خودمم اینقدر این گزینه هارو بررسی کردم دارم گیج میشم پس بی خیال!

فرهاد IT
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

با سلام
اگه بخوام جواب آقا محسن رو بدم باید بگم که در زدن تستهای درک مطلب باید چیزی بیش از گرامر جملات و یا انطباق فعل و فاعل رو بدونیم. و یک نکته مهم اینه که معمولا جواب یک سوال اون گزینه ای نیست که در اون یک جمله به صراحت از متن اومده باشه. این یک دامه و اکثرا درش گیر میفتند.
در مورد سوال ۹۸
معنی سوال؟
نویسنده بیان میکند که اکسیژن غیر قابل پیش بینی و بی ثبات است بگونه ای که…
گزینه ۱- رادیکالهای آزادی را در سلول ایجاد میکند که باعث آسیب می شود
گزینه ۲- میچرخد و با همه چیز ترکیب می شود
درسته که گزینه ۲ در متن به صراحت اومده ولی دلیلی بر بی ثبات بودن و غیر قابل پیش بینی بودن نیست. اون قسمت متن که میگه
..but the conversion isn’t perfect
اینجاست که دلیل غیر قابل پیش بینی بودن رو میگه . و از محتوای جملات بعدی باید به گزینه ۱ برسید. از این سه جمله میشه گزینه ۱ رو دریافت کرد. که اگرچه اکسیزن باعث ایجاد انرژی در بدن میشه ولی کارش رو طبق پیش بینی انجام نمیده و یه مقدار هم خرابکاری میکنه!

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

سلام فرهاد جان
طبق تعریف دیکشنری آکسفورد:
Capricious: changing suddenly and quickly.
Syn, changeable
بنا براین به نظر من عنصری که reacts with all kinds of things ، را میتوانCapricious دانست.
حالا اینکه در این کنش و واکنشها انرژی آزاد میشه (گزینه ۴) یا رادیکالهای آزاد و مخرب (گزینه ۱) یا هر چیز دیگه، در اصلِ متغیر و ناپایدار بودنِ آن تفاوتی ایجاد نمیکنه. هر دو نوعی تغییر است و ارزشگذاری در مورد مفید بودن یا مخرب بودن این کنشها محل بحث نیست

فرهاد IT
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

محسن جان نوع استدلالت رو قبول دارم. اما تفاوت دیدگاه ما در مورد تفسیر معنی capricious هست. من نمیدونم دیکشنری آکسفوردت مال چه سالیه. ولی در این دیکشنری آنلاین نگاه کن.
http://www.oxforddictionaries.com/definition/american_english/capricious

Given to sudden and unaccountable changes of mood or behavior:

a capricious and often brutal
administration

a capricious climate

ببین اینجا تاکید در معنی capricious بر ” غیر قابل پیش بینی بودن” هستش. یعنی غغیرات ناگهانی و غیر قابل پیش بینی. یعنی اکسیژن واکنش میده. اما ما نمیدونیم چطوری؟ بر این اساس و با توجه به بقیه جملات من فکر میکنم گزینه ۱ صحیحه

محسن
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

فرهاد جان در Oxford Advanced Learner’s Dictionary تعریف این واژه با تفکیک دقبق تری ذکر شده:
http://oald8.oxfordlearnersdictionaries.com/dictionary/capricious

معنای آن به عنوان “تغییر غیر قابل پیش بینی ” بیشتر در مورد رفتار و حالات انسانیست. وحتی اگر این معنا را به رفتار اتم اکسیژن تعمیم دهیم در ترکیب اکسیژن با چربی و کربوهیدارت و تولید انرژی و … کامل نبودن این تبدیل و تولید مقداری اکسیدانت مخرب و مضر در این بین، چیز غیر قابل پیش بینی ای وجود ندارد.
اما به نظر من در این متن capricious به معنای changing suddenly and quickly است
و عبارت reacts with all kinds of things به خوبی دال بر آن است.
در هر صورت اگر قانع نشدی میتوان گفت Let’s agree to disagree :)

محسن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

در مورد سوال ۱۰۰ هم من با توجه به مسئولیت جناب جان کارنی در زمینه تولید داروهای ضد پیری ، در وهله اول به نظر من گزینه ۴ صحیح به نظر میرسید. ولی گزینه ۴ برای اینکه پاسخ صحیح باشد، نیاز به paraphrasing دارد زیرا در شکل فعلی که صحبت از replace کرده به متن نمیخورد. اما فکر نمیکنم به هیچ وجه گزینه ۳ صحیح باشد. اینکه ضمیر we در صورت سوال را به کارکنان تولید کننده داروی ضد پیری برگردانیم دور از ذهن است. و حتی اگر بر فرض چنین هم باشد معنی محصلی ندارد. از کجای متن در می آید که این تولید کنندگان “بیش از آنچه که باید” در راه مقابله با آثار رادیکالهای آزد انرژی صرف میکنند؟

هانیه - نرم افزار
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

۴۰ درصد زبان برای رشته های مهندسی چطوریه؟
متوسطه یا پایین؟

بچه های مهندسی زبان چند درصد می زنن معمولا؟

من اولین ساله که کنکور دکتری دادم.

امیر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۵۸ ب٫ظ

برای امسال که نمره منفی داشت ۴۰% متوسط رو به بالاست. بچه های مهندسی معمولا از سختی سوالات زبان دکتری می نالند. فکر میکنم بطور متوسط چیزی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد میزنن.

فرهاد IT
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

فکر میکنم امسال میانگین خیلی پایینتره. چون خیلی ها وقت نکردند زبان بزنند

آرمیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

سلام.
لطفا اینو جواب بدین :

سئوال ۸۷ چرا گزینه ۱ boisterouos صحیح نیست؟
یعنی آدمی که تو نظراتش خشن و بی ادب هست رو نمیشه باهاش بحث منطقی داشت.

با آدم سخت گیر intransigent میشه بحث منطقی داشت ولی با خشن و بی ادب نه.
اما تو کلید زدین ۳ چرا؟

هانیه - نرم افزار
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرمیتا

سوال ۸۷ گزینه های ۱ و ۲ و ۳ هرسه می تونن درست باشن.

substantial in his view
محکم و قاطع در عقیده
———————–
boisterouos in his view
خشن و بی ادب در عقیده
———————–
intransigent in his view
سخت گیر در عقیده

من فکر میکنم که substantial صحیحتر بنظر میرسه

امیر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرمیتا

آرمیتاجان معنای کلمات رو از دیکشنری انگلیسی به انگیلیسی چک کن، بعضی کلمات معادل های فارسی دقیقی ندارند. برا همین تو دیکشنری های فارسی مجبور میشن چند معادل بیارن که مفهوم واژه رسونده بشه. در مورد boisterous تو دیکشنری لانگمن اینطور معنا شده:
someone, especially a child, who is boisterous makes a lot of noise and has a lot of energy
خب خیلی سختگیرانه میشه معنای خشن رو ازش دراورد و اصلا هم معنای بی ادب نمیده
اما Intransigent اینطور معنا شده:
unwilling to change your ideas or behaviour, in a way that seems unreasonable
یک رفتار یا عقیده غیر قابل انعطاف که معمولا هم غیرمنطقی است.
تو صورت سوال هم گفته بود “غیر ممکنه بشه با جف یه بحث منطقی کرد” چون ادم خیلی غیر قابل انعطاف ، سرسخت و غیرمنطقیه پس intransigent درسته

امیر حسین
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

کلید منتشر شده ی توسط موسسه خوارزمی سوال ۸۷ رو گزینه ۲ زده یعنی substantial

فرهاد IT
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

من پایه ام اگه میخواید اعتراض کنید این سوال حذف بشه! چون من نزدم. ولی گزینه۳ قطعا صحیحه.
خواهران و برادران در تست لغت باید اون گزینه ای رو بزنید که “بهترین” گزینه است. یعنی ممکنه دو سه تا گزینه معانی نزدیک به هم داشته باشند اما ” بهترین و نزدیکترین” گزینه باید انتخاب بشه.

صادق
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

کلید موسسه ماهان اصفهان هم substantial رو گزینه صحیح زده ولی من خودم boisterouos رو زدم. اگر اعتراض به این سوال زیاد باشه امکانش هست که سنجش سوال رو حذف کنه؟

امیر
اسفند ۲۱, ۱۳۹۲ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

من این سوالو نزدم ولی بطور قاطع میدونم Intransigent صحیحه. بعید میدونم در مورد این سوال اعتراضی رو قبول کنن، البته ما که خوشحال میشیم حذف بشه!
آخه substantial رو مثلا چی معنی کردید شما؟؟؟

matin
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

من تو زبان تسلط فوق العاده ای دارم. سعی کردم استعداد تحصیلی رو کامل بزنم که دیدم وقت تموم شد!زمان بندی ناعادلانه بود. ای کاش دو تا دفترچه رو باهم میدادن!که زحمت های منم به باد نمی رفت!

آرمیتا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

سئوال ۹۳ هم conclusive proof و هم demonstrative proof به وفور استفاده میشه.

کافیه دوستان اینارو تو گوگل سرچ بزنن و کلی لینک قضایی و دینی در این مورد رو پیدا کنن.

هرکس یکی از این دو گزینه رو زده خواهشا اعتراض رو بزنه چون اثر میدن.

ما یکسال برای ارشد اینکارو کردیم، به هر دو گزینه پوئن مثبت دادن.

امیر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

serving as conclusive evidence of something; giving proof.
“demonstrative evidence”
اگه این معنی واقعا درست باشه پس قطعا سوال غلطه!
چون طبق این نوشته conclusive = demonstrative
یعنی هر دو گزینه درسته! میشه به سازمان سنجش اعتراض کرد. یا سوالو حذف میکنن یا هر دو گزینه رو درست میگیرن.
البته من این مورد رو من تو هیچ دیکشنری پیدا نکردم!!

فرهاد IT
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر
فرهاد IT
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

این هم عین عبارت که در این لینک اومده. بنابر این مطمئنیم conclusive درسته. اگر کسی ترکیب demonstrative proof رو هم در جایی پیدا کرد اطلاع بده.
http://www.oxforddictionaries.com/definition/american_english-thesaurus/conclusive#conclusive__1_2

امیر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

عبارت هایلایت شده ی لینک زیر رو نگاه کنید:
http://books.google.com/books?id=qozPQqiGLxEC&pg=PA46&lpg=PA46&dq=%22we+have+no+demonstrative+proof%22&source=bl&ots=BxvkuyM4nx&sig=xkw3METAkfhVmoL8x21SvN14aiM&hl=en&sa=X&ei=jOIcU5qaF4nFtQb49YGIAQ&ved=0CCgQ6AEwAA#v=onepage&q=%22we%20have%20no%20demonstrative%20proof%22&f=false
عین جمله we still have no demonstrative proof هست فقط still رو نداره

اینم یه demonstrative proof برای غلط بودن سوال :دی

فرهاد IT
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

البته این مدرک شما demonstrative هست اما conclusive نیست! : دی

امیر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

پس اگه جوابهای فرهاد خان رو در مورد متون درست فرض کنیم کلید نهایی سوالات به این صورت درمیاد:
۲-۷۶
۳-۷۷
۱-۷۸
۴-۷۹
۴-۸۰
۳-۸۱
۲-۸۲
۱-۸۳
۲-۸۴
۴-۸۵
۲-۸۶
۳-۸۷
۱-۸۸
۳-۸۹
۱-۹۰
۲-۹۱
۳-۹۲
۲-۹۳
۴-۹۴
۴-۹۵
۱-۹۶
۳-۹۷
۱-۹۸
۴-۹۹
۳-۱۰۰
۱-۱۰۱
۴-۱۰۲
۱-۱۰۳
۳-۱۰۴
۱-۱۰۵

مکانیک ارتعاشات
اسفند ۲۰, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

دوست عزیز جوابای ریدینگها به نطرم اکثرشون درست نیست. ۹۶ و ۹۸ که خیلی واضحن به ترتیب گزینه ی ۴ و ۲.

ندا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۲۴ ب٫ظ

به نظرم زبان آسون بود ولی وقت آزمون عمومی خیلی کم بود که فرصت پاسخگویی نبود واقعا.در عوض واسه اختصاصی وقت اضافه اومد

امیر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۴:۴۵ ب٫ظ

کلید زبان بر اساس دفترچه سازمان سنجش
این کلید توسط یکی از اساتید زبان به تایید رسیده
۲-۷۶
۳-۷۷
۱-۷۸
۴-۷۹
۴-۸۰
۳-۸۱
۲-۸۲
۱-۸۳
۲-۸۴
۴-۸۵
۲-۸۶
۳-۸۷
۱-۸۸
۳-۸۹
۱-۹۰
۲-۹۱
۳-۹۲
۲-۹۳
۴-۹۴
۴-۹۵
۴-۹۶
۳-۹۷
۲-۹۸
۴-۹۹
۲-۱۰۰

فرهاد IT
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

البته استاد تا حد زیادی درست گفتند اما بعضی جا ها هم نه!
۹۶- ۱ گزینه ۴ انحرافیه.
۹۸- ۱ گزینه ۲ در باره مولکوله نه اکسیژن
۱۰۰- ۳ گزینه ۲ ای مفهوم رو نمیرسونه
ضمنا
۱۰۱ – ۱
۱۰۲ – ۴
۱۰۳ – ۱
۱۰۴ – ۳
۱۰۵ – ۱

امیر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

دوستان جواب Passage ها رو فرصت نشد ایشون بررسی کنن، و اون passage اول هم جواب یکی از دوستان شرکت کننده بود
که خالی از اشکال نیست، اما با توجه به نظر استاد در بقیه فکر نمیکنم اشتباهی وجود داشته باشه
ضمنا فرهاد جان سوال ۹۸ بدون شک oxidants جوابه
چرا که با توجه به معنای جمله اکسیدگرها دی.ان.ای ها را بمباران می کنند. پس در اینجا assailant که به معنی مهاجم و حمله کننده هست باید اکسیدگرها باشند.

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

این جوابا براساس کد ۴۰۵F هستش؟
۹۳ گزینه ۱ درستتر نیست؟
۷۶ رو مطمئنید۲ میشه؟

فرهاد IT
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

امیر جان شما منظورت سوال ۹۹ هست دیگه؟ سوال ۹۸ چیز دیگه ایه .جوابهای من بر اساس همین دفترچه ایه که توی این صفحه میشه دانلود کرد. جواب ۹۹ رو که استاد درست گفتند منم تایید کردم. oxidant میشه گزینه ۴.
اما ۹۸ میشه گزینه ۱.

فرهاد IT
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

البته ببخشید ظاهرا اگه passage ها رو استاد جواب ندادند پس همون شرکت کننده ۹۹ رو درست گفته.
من خودم تعجب کردم چرا جواب passage ها اینقدر اشتباه داره

امیر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

بله من سوالو اشتباهی دیدم

فرهاد IT
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سوال ۹۳ گزینه ۲ به جواب خیلی نزدیکتره . چون
conclusive= قانع کننده، قطعی، نهایی
demonstrative: ،شرح دهنده ، نشان دهنده
البته به هم خیلی نزدیکند. و به نظرم میشه گفت این تست یکم مشکل داره
۷۶ درسته.

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

ممنون فرهاد جان از اینکه به سوالم جواب دادی
البته من ۷۶ رو همون ۲ زدم ولی با توجه به اینکه زمان جمله(صورت سوال) گذشته کامل و زمان گزینه ۲ گذشته ساده است حس کردم جوابم غلط باشه، شما در این زمینه نظری نداری؟
در مورد ۹۳ یکی دیگه از معانی DEMONSTRATIVE میشه (اثبات کننده) که بنظرم چون بحث جرم و جنایت بوده این گزینه مبنای حقوقی تری داره

فرهاد IT
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خواهش میکنم. در مورد سوال ۷۶ گزینه دو برای این درسته که گزینه های دیگه غلط هستند! اگر گزینه crying در سوال بود حتما اون درست بود.
در مورد سوال ۹۳ اگر همه معانی لغات رو در نظر بگیریم این دو تا لغت حتی هم معنی هم هستند. اما معنی اول لغت conclusive به جمله میخوره. ولی معنی اول demonstrative نمیخوره. البته شایدم ظراح سوال اینظور فکر نکرده باشه و نظرش به شما نزدیکتر باشه. تو اینترنت هم هردوشون به این معنا استفاده شدند

con·clu·sive
(of evidence or argument) serving to prove a case; decisive or convincing.

de·mon·stra·tive
(of a person) tending to show feelings, esp. of affection, openly.
synonyms: expressive, open, forthcoming, communicative, unreserved, emotional, effusive, gushing; More
antonyms: reserved
۲.
serving as conclusive evidence of something; giving proof.
“demonstrative evidence”

امیر
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا منم با همین استدلال demonstrative رو انتخاب کردم، تقریبا همه ی دوستامم همینو زدن ولی
demosntrative بمعنای اثبات کننده نیست! با وجودی که اینکه یکی از معانی فعل demonstrate اثبات کردنه.
فارغ از معناش demonstrative اصلا یک صفته که برای انسان به کار میاد نه شی! و همین یک دلیل دیگه برای غلط بودنشه :|

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ممنون فرهاد جان، اطلاعاتت خیلی مفید بود، راستش من هر وقت لغت زبان میخونم خیلی به معنای اول و دومش توجه نمیکنم. اگه واقعا طراحا چنین ظریف کاریایی رو در نظر بگیرند من که ترجیح میدم دیگه به هیچ سوال واژگانی جواب ندم!
بازم ممنون

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چرا امیر جان اثبات کننده هم جزو معانیش هست من همین الان توی google translate زدم. بنظر خودم تستای واژگان باید روتین باشن، نه اینکه خیلی تخصصی و کلاسیک طراحی بشن،اینجور مباحث تخصصی بهتره توی همون بخش گرامر گنجونده بشه

امیر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ظاهرا درست میگید
الان تو گوگل سرچ زدم همونا رو اورد.
سوال ۹۳ هر دو گزینه demonstrative و conclusive درسته!
اینو به سازمان سنجش اطلاع بدید بچه ها. حس میکنم مدنظر طراح conclusive بوده ولی demonstrative هم قطعا درسته !!!

علی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

حالاچه جوری باید اعتراضمونو اعلام کنیم یعنی بهتره به چی استناد کنیم و چه متن اعتراضی ای به سنجش بنویسیم؟ چون قطعا سطح زبان من از استاد طراح خیلی پایینتره و ممکنه به یه سری اعتراضای سطحی توجه نکنن! لطفا دوستان (آقا فرهاد یا آقا امیر) در این زمینه راهنمایی کنن
با تشکر

امیر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد IT

خود سازمان سنجش گفته بعد از انتشار کلید سوالات
همه می تونن از طریق سایت اعتراضشونو بفرستن
باید تا ۵شنبه صبر کنیم

علی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

میدونم امیرجان اون موقع باید از طریق سایت سنجش اقدام کنیم اما منظورم این بود که خصوصا شما که با اساتید زبان در ارتباطی اگه امکانش هست یک متن قوی جهت اعتراض به این سوال آماده کنید و در اختیار دیگر دوستان قرار بدید تا اثر بخشی اعتراضا بیشتر بشه. چون احتمالا بچه های زیادی گزینه ۱ رو انتخاب کردن که اگه از طریق همین سایت اطلاع رسانی کنیم و تعداد اعتراضا بالا بره قطعا سازمان سنجش یه فکری به حالمون میکنه.
خصوصا اگه خود اساتید به این سوال اعتراض کنن که قطعا اثرگذار خواهد بود

سیب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

شک نکنید سوال ۷۸ گزینه ۴ درسته نه گزینه ۱ ولی در مورد سوال ۷۹ مطمئن نیستم ولی به نظرم گزینه ۱ معقول تره تا ۴

امین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۳:۰۰ ب٫ظ

زبان مهندسی اصلا ربطی به مهندسی نداشت همش محیط زیست و این چیزا بود. درسته زبان عمومیه ولی معنی زبان عمومی این نیست که تخصصی یه رشته دیگه بدن که بگن عمومیه. همون عمومی هم میتونست در حوزه مهندسی باشه نه اکسیژن و محیط زیست و این حرفا.

فرهاد IT
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امین

فکر کنم زبان برای همه رشته ها یکی بود. و سوالات هم از آزمونهای تافل مظرح میشه معمولا!

نسترن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۲:۱۸ ب٫ظ

گزینه های vocab زبان فک کنم تو دیکشنریم نیست :))
وقت دفترچه ۲ خیلی کم بود.

راضیه
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۱:۵۱ ب٫ظ

دفترچه دوم وقت کمی داشت اول رفتم زبان جواب بدم دیدم هیچیشو بلدنیستم رفتم استعدادتحصیلی جواب دادم سوالات اولش. سخت بودولی سوالات اخرش بهتربود ولی روی زبان وقت هدر ندادم ولی اگه میخواستم زبان بزنم واقعا وقت کممیومدو

وحیده
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۹:۱۶ ق٫ظ

من گفتم اول برم زبان بزنم چند تا سوال اول را به سختی زدم به قسمت vocab که رسیدم دیدم هیچ کدوم از گزینه ها تا به حال به گوشم و چشمم نخورده
برای استعداد تحصیلی هم وقتم کم بود هنوز داشتم جواب می دادم که وقت تموم شد

حسن
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۸:۱۳ ق٫ظ

همیشه کنکور دکتری بیخوده.سوالات بی معنی مشکل و …

AMIN
اسفند ۱۸, ۱۳۹۲ ۷:۵۸ ق٫ظ

سوالات استعدادتحصیلی نسبت به پارسال سخت تر بود
زبانم من نزدم :)

به پی اچ دی تست
اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

ممنون از لطفتون