مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

عصر تبدیل دانشجوی دکتری به استاد به پایان رسید

وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان دوره دکتری باید در شرکت های دانش بنیان به تحقیق و توسعه بپردازند، گفت: مطالعات نشان داده است که در بیشتر کشورهای موفق یک سازمان متولی حقوق مالکیت فکری است که امیدواریم یک سازمان ملی واحد به این امر رسیدگی کند.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا فرجی دانا در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی حضور رئیس جمهور در این جشنواره را نشان دهنده رغبت دولت به گفتمان علم و فناوری دانست و افزود: تاریخ آموزش عالی پس از انقلاب نشان دهنده دستاوردهای درخشانی در عرصه علم و فناوری است از این رو یکی از برنامه های مهم دولت یازدهم تکمیل زنجیره تبدیل علم به ثروت است.

فرجی دانا با تاکید بر توجه بیشتر به دانشجویان دوره دکتری خاطرنشان کرد: دانشجویان دوره دکتری نیروهای انسانی موثر در عرصه نوآوری و پژوهش هستند که باید به آنها به عنوان فرصت نگاه شود از این رو ارتقای کیفی این دوره نیز باید در دستور کار باشد.

وزیر علوم تامین معیشت دانشجویان این دوره را از عوامل موثر در توسعه فناوری در کشور دانست و یادآور شد: اگر قرار است دانشجویان دوره دکتری پژوهش کنند و به کارهای غیر متجانس مبادرت نکنند باید به وضعیت معیشت آنها توجه شود چرا که عصر تبدیل دانشجوی دکتری به استاد دانشگاه به پایان رسیده است و باید این دانشجویان در شرکت های دانش بنیان به تحقیق بپردازند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

113 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
roya
تیر ۳۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان بنده در رشته ی ریاضی با معدل ۱۰،۲۵ فارغ التحصیل شدم بله بعد کنکور دادم پیان نور قبول شدم اونجا بذ تصمیم گرفتم درس بخونم ارشدم رو با رتبه ۲ رقمی پذیرفته شدم و الان ترم ۲ ارشدم در دانشگاه دولتی تا الانم یه مقاله isi دارم و ۶ تا پژوهشی. هیچ دانشگاهی با هم فرق نداره. این ماییم که تصمیم میگیریم کجا بهترین باشیم .الانم دارم واسه دکتری دانشگاه تهران میخونم به امید موفقیت

ملیحه السادات
آذر ۱۲, ۱۳۹۳ ۲:۳۷ ب٫ظ

به سعیده الی و الین :
مگه تدریس کردن چی داره که اینقدر حسرتشو میخورین من الان سه ساله تدریس میکنم نه حقوق انچنانی داره نه مزایای دیگر.اگر عضو هیات علمی بشین جای خود دارد.فقط بله از نظر علمی پیشرفت میکنین چون باید مطالعه وسیع داشته باشین که اینم خودتون میتونین بدون درس دادن با مطالعه خوب بعلمتون اضافه کنین.هنوز یک کار ثابتی داشته باشین خیلی بهتره..
ثانیا دانشجو دانشجوست.ازاد و ملی نداره.مهم اینکه که خودت با مطالعه گسترده سوادتو بالا ببری و اگرم ازاد هستی بااراده و پشتکار بهمه جا میتونی برسی.پس از دوستان خواهش میکنم بحث خوب یا بد بودن دانشجویان ازاد یا ملی دراین سایت رو کنار بذارن.

محمد از ساری
مهر ۲۰, ۱۳۹۳ ۶:۳۴ ب٫ظ

درود بر تمامی کسانی که اهل تلاش و کوشش اند. آقایان بنده هم لیسانس و هم ارشدم رو از دانشگاه دولتی گرفته ام. ۱- دانشگاه ۱-۱ : سواد : چیزی که دانشگاه رو می بره بالا اساتید محترم شان نیست. استاد فقط حداکثر ۱۰ تا۱۵ درصد در موفقیت دانشجو تاثیر دارد و نبود آنرا میتوان با منابع دیگری هم جبران کرد البته کار سختی است اما برای دانش جو! کاری غیر ممکن نداریم!. چیزی که دانشگاه را می سازد خود دانشجو است. دانشگاه شریف اگر از دانشجویان نخبه خالی شوداز لحاظ پرورش دانشجویان با سواد و ممتاز هیچ است حالا قوی ترین اساتید هم در آن تدریس کنند! ۱-۲ اعتبار مدرک : حال مدرک معتبر یعنی چی و اعتبار مدرک چه مفهومی دارد؟ بنده ی نوعی به فرض دانشجوی دانشگاه آزاد هستم و نخبه ی نخبه به معنای واقعی و با سواد و بنا به دلایلی وارد دانشگاه ملی نشدم آبا دوست ندارم بر معلوماتم مهر تایید از دانشگاهی معتبر مثلا میشیگان باشد تا با عبوراز سخت ترین آزمونها،از سخت گیر ترین اساتید گواهی تحصیلی دریافت کنم؟! پس اعتبار مدرک به سواد و درجه ی استاد یک دانشگاه مربوط است. ۳-کنکور سراسری : تنها ابزار موجود برای ورود به دانشگاههاست و نه بهترین ابزار. یک دانشجوی المپادی( البته نه همه ی انها) از او انتظار نیست که بتواند همه ی دروس کنکور سراسری را مثل نفرات اول کنکور بالای ۹۰ درصد بزند و کسی است که در دروس تخصصی نمونه است حال در درس خاصی مثل ریاضی نخبه است اگر… ادامه نظر»

ایران
مهر ۱, ۱۳۹۳ ۳:۴۵ ب٫ظ

سلام من در هر دو دانشگاه آزاد و دولتی درس خوندم باور کنید فرقی ندارن چون دانشگاهی که ارشد دولتی می خوندم نمیگم کدوم دانشگاه دولتی خدایی برخی از اساتید این دانشگاه به اندازه ی سر سوزن اطلاعات نداشتن ما همه تحصیلات داریم باید با هر اسمی و هر کجای دنیا بتونید علمی یاد بگیرید بهش احترام بزارید و سرکوب نکنید دانشجویان دانشگاه آزاد و دولتی هر دو زحمت می کشن آیا دانشگاه دولتی دانشجوی مشروط نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا واقعا نخبه هستن؟؟؟؟؟ اما بین دانشگاه آزادی ها هم درس خوان و تنبل وجود داره این طبیعت هر مکان علمی هست جور دیگری باید دید همزمان با علمتان که افزایش می دهید سعی کنید فرهنگتان را نیز افزایش دهید و به انسان ها منزلت انسانی دهید
متشکرم

علیرضا
مهر ۶, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ایران

این دوستمون واقعا درست میگن دیگه واقعا این مقایسه ها بین دانشجوهای دانشگاه های مختلف داره اعصاب دانشجوها رو بهم میریزه البته نمیشه بیشتر از اینم توفع داشت وقتی دانشجوی بعضی از دانشگاهها جلوی درب دانشگاه خیلی مغرورانه خودشو میگیره!

پریسا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ایران

واقعا عالی نوشتین :) زنده باشین

طاهر
شهریور ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۴۰ ق٫ظ

با دیدن دیدگاههاتون یک بار دیگه مردد شدم من دانشجوی ارشد حقوق جزا دانشگاه ازادم نمی دونم این خوبه یا نه ولی تصمیم دارم برای دکتری بخونم برا همینم به این سایت اومدم با خوندن دیدگاههای شما دارم فکر میکنم کار درستی دارم انجام میدم یا نه اونم به قول شما برای ما ازادی یا که سطح علمی مون خیلی بالا نیست حالا دوست دارم بدونم با تجربیاتی که شما دارید من برم سراغ وکالت بهتره یا برا دکترا بخونم یا شایدم اصلا ادامه تحصیل ندم و بچسبم به زندگی و قید علاقه مو بزنم دوست دارم نظرات شما رو بدونم.

مهدی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۳۱ ق٫ظ

سلام اقا من شاگرد دوم زمان لیسانس و فوق بودم کلیم کار عملی کردم جهارتا ثبت اختراع دارم اما الان بی کارم زدم تو کار آزاد هر کی درس خوند به نظر من ضرر کرد

اردوان
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۳ ۵:۲۴ ب٫ظ

کسی نمیدونه تاریخ مصاحبه دانشگاه آزاد کی هستش ؟

مهندسی عمران-خاک
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  اردوان

سلام.
اینطور که گفتند قراره امروز اعلام کنند.
بعضی از دوستان که تونستن با مرکز آزمون تماس بگیرند گفتند تو ۱۰ روز آخر خرداد اعلام می شود.
ما هم نفهمیدیم والا.
کسی اطلاع داره و مطمئن هست لطفاً اعلام کنه.
ممنون.

ایرانی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

بچه ها هر کسی شاگرد اخر بدترین دانشگاه هم باشه حق کار و زندگی داره تو لیسانس چه برسه ارشد و دکتری
یاد بگیریم به هم احترام بگذاریم

nima
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

با سلام و احترام به همه ایرانیان عزیز
در متن های بالا خواندم که بعضی از افراد با توجه به داشتن مدارک بالا(دکتری ) از دانشگاههای رتبه یک و البته مقاله به لحاظ ازدحام تقاضا برای تدریس و به گفته آن عزیزان پارتی حتی نتوانسته اند یک واحد تدریس هم داشته باشند.این صحبتها ناراحت کننده است اما به اون دوست عزیزم عرض کنم که فرمایش حضرتعالی متین اما توجه به چند نکته باعث پیشرفت دوچندان می شود.در ابتدا مدرک تحصیلی و مقاله و رتبه قسمتی از توانمندی شما در کسب این مدارج است و پشتکار در یافتن موقعیت های شغلی مناسب قسمت تکمیلی و اصلی برای کسب موفقیت خواهد بود.شایسته است پذیرفتن این موضوع که در سالهای گذشته به لحاظ کمبود مدارک تحصیلی از دانشگاههای با کیفیت بالا از اساتید دانشگاههایی با کیفیت کمتر استفاده می شد و در حال حاضر که افراد نخبه همچون شما عزیزان وارد این عرصه شده اید نیاز به تغییراتی در آینده دانشگاهها لازم است و همه این موضوع تقدم و تاخر است الیته در این که دانشجوهای معمولی در حال حاضر یا به گفته شما دانشگاه آزاد در بعضی دانشگاهها تدریس و یا هیات علمی شده اند تا اندازه ای هم نشان از پشتکار و تلاش آن دوستان را گویاست پس در تلاش هدفمند استمرار بفرما.به امید موفقیت شما در کلیه مراحل زندگی.

مهندسی عمران-خاک
خرداد ۱۵, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  nima

درود بر آقا نیما.

الناز
فروردین ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۱۱ ق٫ظ

سلام
بچه ها به نظرتون ما کی می خوایم برای انتخابا و علایق دیگران ارزش قائل شیم؟ واقعا خیلی عجیبه هر جا تو فضای مجازی که می ری به یه عده بر می خوری که دارن دعوای اینکه کجا مدرکش معتبرتره می کنن! اصلا کسی نمیگه کی توانمند تره! من خودم تو سراسری درس خوندم ولی واقعا بین دوستانم کسانی هستند که تو ازاد یا پیام نور به نحو احسن درس خوندن و اشخاص موفقی هستن ، بیاید با هم تصمیم بگیریم که سیاه نمایی نکنیم چون واقعا این صحبتا رو روحیه دوستانمون تاثیر بسیار بدی داره

الین
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

سلام من رتبه ممتاز دوره کارشناسی و رتبه ممتاز ازمون و همینطور رتبه ممتاز کارشناسی ارشد هستم و دارای ۷ مقاله علمی پزوهشی بعنوان همکارو ۴ مقاله خارجی.با وجود رزومه کاری و علمی عالی همچنان در شغلی که مربو ط به رشته خودم نیست کار میکنم و همیشه ارزوی تدریس داشتم اما همکلاسی های مشروطی من با پارتی الان در دانشگاه مشغول به تدریس هستند. اینه عدالت؟؟؟

الی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  الین

حرف دل منو زدی، در دوره ارشد و کارشناسی هر دوش دانشجوی ممتاز باشی، اونم بهترین دانشگاه؛ سخته که دانشجوی دانشگاه آزاد الان بتونه تدریس کنه ولی ما کاری انجام بدیم که اصلا مربوط به رشته مون نیست.

مهسا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  الی

ببخشید مگه دانشجوی دانشگاه آزاد چه جوری هستند که نباید تدریس کنند؟؟لطفا توی این سایت آزاد وسراسری جدا نکنید….

فاطمه
فروردین ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

جور خاصی نیستن
خوب معلومه آزاد سطحش پایین تره

یکی
تیر ۹, ۱۳۹۳ ۷:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  الی

دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور از سطح علمی بالایی برخوردار هستند./

لیلا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  الین

سلام
حداقل شما با این رزومه یه کاری دارین انجام بدین ما که توی شهرستان با همین رزومه نشستیم توی خونه در و دیوار رو نگاه میکنیم.
نمیدونم واقعا عدالت چیه؟ عدالت پارتیه؟

سعیده
فروردین ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  الین

سلام الین. منم رتبه یک دوره کارشناسی و ارشد از دانشگاه دولتی هستم. ۳مقاله isiو یک کنفرانس داخلی دارم. دوست داشتم تدریس کنم اما نشد.چون پارتی نداشتم.الان سه ساله بیکارم.۷ ماه یک شرکت رفتم کار کنم مارو پیچوندن کلی وقت گذاشتم امانه از پول و نه بیمه خبری نشد.

بهارک
اسفند ۱۹, ۱۳۹۲ ۹:۱۸ ق٫ظ

سلام دوستان امیدوارم از این داستان آموزنده خوشتون بیاد. با آرزوی موفقیت برای همگی

تجربه دروغ

به اصفهان رفته بودم . کنار سی و سه پل نشسته بودم . نگاهم به دختر بچه سه یا چهار ساله افتاد که از پدر و مادرش اندکی فاصله گرفته بود و داشت مرا نگاه میکرد . بقدری چهره زیبا و بانمکی داشت که بی اختیار با دستم اشاره کردم به طرفم بیاید اما در حالتی از شک و ترس از جایش تکان نخورد . دو سه بار دیگر هم تکرار کردم اما نیامد .

به عادت همیشگی ، دستم را که خا لی بود مشت کردم و به سمتش گرفتم تا احساس کند چیزی برایش دارم . بلافاصله به سویم حـرکت کرد . در همین لحظه پدرش که گویا دورادور مواظبش بود بسرعت به سمت من آمد و یک شکلات را مخفیانه در مشتم قرار داد . بچه آمد و شکلات را گرفت .

به پدرش گفتم من قصد اذیت او را نداشتم .

گفت میدانم و مطمئنم که میخواستی با او بازی کنی اما وقتی مشتت را باز میکردی او متوجه میشد که اعتمادش به تو بیهوده بوده است.

کار تو باعث میگردید که بچه ، دروغ را تجربه کند و دیگر تا آخر عمرش به کسی اعتماد نکند.

ساسان تهرانی
مرداد ۵, ۱۳۹۳ ۳:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهارک

با عرض سلام و احترام
بنده متنی با همین مضمون روایتی از حضرت پیامبر (ص) خوانده بودم البته با قدری تفاوت نقل شده بود

professor
اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

سلام بچه ها من بیل گیتسم. منم با اینکه تا حالا سه بار آزمون دکتری قبول شدم ولی افتخار ندادم برم دانشجو بشم. الانم دارم رو طرح ماشین پرندم کار میکنم که ایشالا از سال بعد پیش فروشش می کنیم.

کنکور دکترا داده امسال.که ریاضی خونده وبیکار مونده
اسفند ۱۷, ۱۳۹۲ ۸:۲۳ ق٫ظ

سلام به همه اینقدر اقا بابک رو سرزنش کردیم اما هممون میدونیم راست میگه ما دهه شصتی ها به خاطر تعداد زیادمون حتی وقتی پیر بشیم مشکل داریم در تلوزیون شنیدم ۲۵ سال دیگه کشور برای نگهداری سالمندان با کمبود نیرو مواجه میشود و اون سالمندا کین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب ما دیگه.

بابک به همه
اسفند ۱۶, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان

علیرضا-روانشناسی
اسفند ۱۵, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

باسلام.چهار سال پیش که دانشجوی ارشد شدم همش به فکر این بودم که دکترا فبول بشم چون می گفتند اگه قبول بشی همون ترم اول بورس میشی حالا که ترم دکترام نه از بورس خبریه و نه حتی دو واحد حق التدریسی هم نمیدن حالا هم امید زیادی برای هیات علمی شدن حتی در شهرهای کوچک رو هم ندارم ولی باتایید گفته های بابک عزیز به دنبال اینم که در یه زمینه بخصوص روانشناسی مهارتهای عملی لازم رو کسب کنم تا بتوانم با تاسیس کلینیک از مدرک خودم استفاده کنم و میدانم که هر کس اگر در کار خودش مهارت کافی رو کسب کنه و در قله های علم باشه موق خواهد بود و این رو انتظار نداشته باشین که اساتید به شما بدند خودتان باید این قابلیت رو کسب کنید

rojan be babak
اسفند ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۵۹ ب٫ظ

واقعا درست گفتی، هر چی که گفتی عین حقیقته ولی ماییم که نمیخواییم واقعیت ببینیم، بعد از چند سال البته باید گفت همه عمرم دنبال درس و مطالعه بودم به هیچ جایی نرسیدم!! آزمون دکتری هم شرکت کردم و… ولی تازه میخوام برم تو شغل آزاد و برنامه هایی هم تو ذهنم دارم، میدونم که الان مسیر درست انتخاب کردم جدای از علاقه ام به درس، واقعا عمرم بیهوده تلف شد…

مهران
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  rojan be babak

موافقم دوست عزیز . منم شاید برم پی کار آزاد

مهندسی مالی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۲ ۵:۱۸ ب٫ظ

سلام
به نظر بنده اقا بابک و نخبگانی که دغدغه اصلی ان ها پیشرفت است و نه لزوما مدرک، برترین دانشجویان ایران هستند. من بارها عرض کرده ام داشتن هزاران مقاله ای اس ای وقتی به درد ایران نخوره چه ارزشی داره؟
ما فقط تولید علم میکنیم بدون هدف مشخص.
با عنوان دکتری و تدریس پول زیادی حاصل نمیشود ولی ایجاد یک طرح جدید و کاربردی تحت عنوان venture capital یا همان سرمایه گذاری های ریسک پذیر به شدت سود اور است. پس اگر دنبال پول هستید طرح های کاربردی بدهید. ولی بعضیا از تحصیل خوششون میاد دیگه! نمیشده کاری کرد
موفق باشید

حسن
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۹:۳۶ ق٫ظ

سلام به دوستای گلم
سال پیش همین موقع داشتم دیگه جمع می کردم که برم ببینم یه سال زحمتم بکجا میرسه و بکمک خدا تونستم نتیجه خوب بگیرم. فقط دو سه باری که کنکور دکتری داده بودم این اولین باری بود که میخاستم ۱ دکتری بشم. چون یخ بار قبلا با تلاشم تو مقطع ارشد شده بودم پس مطمئن بودم باز میشه.
لطفا بدون اینکه فکرای دیگه ای بکنید هر روز یه برنامه ای و یه وزیری و مقاله ای تو این مملکت هستش.از سال ۸۲ که من رفتم ارشد از اون موقع هم بوده. پس بدون نگرانی درستون رو بخونید خدا بزرگه. اینها هم کشکه که جاها پره! دیگه جذب نیست. بلاخره تا اینجاش اومدین و کار رو تموم کنید.
خدا یارتون
ضمنا تو آزاد و سهمیه هم تونستم همون یک بشم. والی سمهیه ازاد۶۹

سمانه ادبیات به بابک
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۵۶ ق٫ظ

ضمنا اینا دعوا نیست. تبادل نظره. و قبل از هر چیز باید رو خودمون کار کنیم که تحمل شنیدن نظر مخالفو داشته باشیم. انشالله هر کسی تو هر مسیری که انتخابش کرده موفق باشه.

سمانه ادبیات به بابک
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۵۴ ق٫ظ

احسنت!!!!!!!!!
واقعا لذت بردم از خوندن افکارت.
به شخصه به آدمایی که می تونن تصمیمای بزرگ بگیرن و همینجری با آب رودخونه جلو نمی رن تا ببینن چی میشه علاقمندم. خودمم همینطوری ام و در عمل ثابت کردم. اما اصلا خوب نیست که اگه واسه علاقه درس می خونیم دائم غر بزنیم. یه دور تو این صفحه ها بزنی با سیلی از نق نق مواجه می شی. حرف منم یک کلامه. اگه علاقه داری برو جلو با همه سختیاش. اگرم می خوای فقط ایرادارو ببینی و دائم غر بزنی کلا بی خیال شو و برو دنبال یه کار دیگه. حالا که شرایط ما و کشور ما و دانشگاه های ما اینه. با غر زدن درست می شه؟ اینهمه خودمونو به در و دیوتذ میزنیم آخرم که مسئولین هر کاری خودشون صلاح می دونن می کنن.
ضمنا وقتی وزیر مملکت میاد یه هفته به کنکور این حرفو می زنه هیچ نقدی به شما نیست . شما که حداقل تو عمق حرفاتون پر از امید و انگیزه بود.
بهت افتخار می کنم. موفق باشی. امثال شما هر جا که باشن موفقن. چون فکر زیبا باز دارن.

به بابک
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۰:۳۷ ق٫ظ

موضوع این نیست که شما مقاله داری یا درآمدت ۴ برابر استادته! موضوع اینه که افرادی که میان تو این سایت ۲ روز دیگه یه امتحان مهم دارن که میتونه مرحله مهمی تو زندگیشون باشه و این حرفای شما اگه موجب از دست رفتن روحیشون نشه دستکم ذهنشونو بیخود مشغول میکنه…
خیلی خوبه که ۲۰ تا تب رو باهم باز میکنی و آمار خرید و فروش نفت برنت دریای شمال رو پیگیری میکنی ولی خوبه که یکم متوجه باشی چه حرفی رو کی و کجا بزنی!

سمانه ادبیات
اسفند ۱۳, ۱۳۹۲ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  به بابک

عزیز من اون که جناب وزیره اومده یه هفته به کنکور این حرفو زده . شما به این بنده خدا نقد می کنی؟ واقعا نمی تونست این حوفو هفته بعد بزنه؟ مثلا ما بریم دانش ادبیات رو بنیان بنهیم ؟؟؟؟؟؟؟

بیماریشناسی گیاهی
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۶:۱۵ ب٫ظ

ولی کاش حرفایی که میزنن رو یه کم با تامل بیشتر و برنامه ریزی شده باشه…
البته فکر نکنم…

به خانوم لیلا و ...
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۴:۴۰ ب٫ظ

میشه بفرمایید هدف شما از این حرفها دو روز مونده به کنکور چی هست؟؟؟؟؟؟
آیا برای داوطلبینی که چندین ماه و شاید چندین سال درست و یا اشتباه زحمت کشیدند، شنیدن این حرفا قبل از جلسه کنکور انگیزه میده؟؟!!!! اکثر ما دهه شصتی ها نسل سوخته و به معنای واقعیش بدون چاره هستیم، پس لطفا از درامدهای آنچنانی خود و اطرافیانتان کم بگویید و روحیه ها رو بیشتر از این خراب نکنید.
امروز جای این بحث ها نیست!!!

لیلا به (به خانوم لیلا و ....)
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۵:۰۸ ب٫ظ

باشه من هیچی نمیگم، من خودمم الان میخوام آزمون رو شرکت کنم چون تو پذیرش پارتی بازی بدون آزمون هیچ پارتی ای ندارم، من گفتم من درآمد دارم؟ من که گفتم من هیچ درآمدی ندارم، من دارم میگم اگه بخوایم میتونیم با همین مدرک لیسانس و ارشد درآمد خیلی خوبی داشته باشیم پس غصه نخوریم که میگن استاد نمیگریم.
شما چرا بیخودی خودتونو اذیت میکنین…..
ان شاء ا… که کنکورتونو عالی بدین.

به خانوم لیلا و ...
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۶:۲۹ ب٫ظ

منظور من از تعریف و توصیف کردن از درامدهای بالا شما نبودین.شما مثل اکثریت شغلی نداشتید.
منظور بنده اون آقای محترمی بود که هی نصیحت میکردن و الحمدلله نگاهشون به مسائل بسیار فراتر از نگاه ما کنکوری ها بود!!!! و بسیار هم خوب با کلمات بازی میکردند که دیگه زمان این اسلوب ها گذشته دیگه.
شما هم موفق باشید

بابک
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

دوست عزیز موفق باشی
نرود میخ آهنین بر سنگ
کلمات زیبا بودن یا منطق پشت سرشون
از چی ناراحتی!!! از حقایق!!!
هیچ نسلی سوخته نیست
هر نسلی با فرصت ها و تحدید های خاص خودش مواجه بوده و هست و خواهد بود
هنر اینکه از تهدید ها بتونی فرصت ایجاد کنی

ناشناس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۸:۵۵ ب٫ظ

موافقم.واقعن.من دیگه به زحمت کشیدن باور کنید اعتقادی ندارم. چون دوروبرم پر ادمهایی که زحمت نکشیده وضع کاریشون بهتر از امثال منه.

ممد
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۲:۱۱ ب٫ظ

خواهشا یه فکر برای بیکاری این جوونا بکنید

tamime
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

ای بابا دکترا و ادامه تحصیل جواب نمیده چون شرط علم نیست همه درس می خونند

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

بشنوید ای دوستان این داستان***خود حقیقت نقدِ حالِ ماست آن!!
بود شاهی در زمانی پیش ازین***ملک دنیا بودش و هم ملک دین
اتفاقا شاه روزی شد سوار***با خواص خویش از بهر شکار
یک کنیزک دید شه بر شاه‌راه***شد غلام آن کنیزک پادشاه
مرغ جانش در قفس چون می‌تپید***داد مال و آن کنیزک را خرید
چون خرید او را و برخوردار شد***آن کنیزک از قضا بیمار شد
آن یکی خر داشت و پالانش نبود***یافت پالان گرگ خر را در ربود
کوزه بودش آب می‌نامد بدست***آب را چون یافت خود کوزه شکست
*****
ظرفیت بود، مدرک می نامد به دست***چون که مدرک یافت، ظرفیت از کف برفت!!

مولوی. ج م ب ۶۰۴ (ه ق) و پشمک موی.پ (۲۰۱۴ م)

گرگ
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۲:۵۱ ب٫ظ

دانشجویان دکتری امروز بیشتر از بچه گیهاشون به جیب باباییشون وابستن و این بزرگترین دردی است که یک دانشجوی دکتری متحمل میشه.
حال که کار نیست و عذاب وجدان و افسردگی روز به روز برای دانشجویان دکتری بیشتر میشه باید فکری به حالشان کرد.
بهترین فکر همین شرکت های دانش بنیان است! الان دیگ دانشجویان دکتری بدون هیچ دغدغه ای میتونن تا اخر عمر مشغول تحقیق و پژوهش بشن!
لازم به ذکر است بدون هیچ چشم داشتی! فقط برای تبدیل علم به ثروت برای دوستان و اشناییان!
دوستان عزیزم در آنجا می بینمتان، مشتاق دیدار!
خدا قوت.

دانشجوی دکتری پشیمون و خسته
اسفند ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  گرگ

امروز همگی می گید قبول شیم بریم، اما من هم شبیه شماها بودم، نمی خوام تو دلتونو خالی کنم، اما بچه هر جایی هستید بدونید که فقط شهر خودتون درس بخونید، در هر شهرستانی مخصوصا غیر تهران، این قدر اذیت می کنند که آدم پشیمون می شه، الان من خودم روزانه یکی از دانشگاههای شهرستان قبول شدم، عین چی پشیمونم، اصلا دکتری یعنی کلا بیکار باشی تو شهر خودت کلی هم پول تو جیبت باشه، فکر نکن قبول شی درست می شه، باید بدونی شهر خودت با فکر آزاد بهترین انتخابه، اینو زمانی می فهمی که گیر یک دانشگاه … بیفتی، دوستانه گفتم، قصد توهین به کسی و دانشگاهی رو هم ندارم.
موفق باشیدهمگی.

!
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

آقا بابک وقتت رو با این حرف ها تلف نکن!!
شما که شرکت نکردی، دیگه فکرت رو مشغول نکن. تازه امروز جمعه هم نیست از صبح تو یک روز کاری با یک سمت نسبتا مهم از وقت و کارت زدی!و مرتب کامنت مینویسی!
موفق باشی :)

لیلا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  !

چرا تعجب کردی، ما تصور میکنیم مدیر عامل باید انقد درگیر کار باشه که اصلا وقت آزاد نداشته باشه.
شاید الان وقت آزادشه داره کامنت میذاره.
لازم نیست فول تایم کار کنی، شاید یک ساعت فکر درست حسابی کار یک ماه کار بدون فکر رو بکنه.

!
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

هر کسی نظر خودش رو داره
یک نفر با این همه استعداد و رزومه قوی و مهمتر از همه این ها با این همه علاقه به علم که باعث شده استعداد درخشان باشه، چرا حتی فقط یکبار شانسش رو امتحان نکرده و چرا یکباره دکتری براش انقدر بی ارزش شده!!
کسی که در عرض یکسال از حد یک کارگر صفر به مدیر عاملی یک شرکت میرسه، در صورت دکتر شدن هم به جاهای مناسبتری میرسید!!!!
شما میتونی تعجب نکنی

لیلا به !
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  !

بخدا منم الان استعداد درخشان گروهم، شاگرد اول دانشکده ام، با نمره ۱۹.۹۶ از پایان نامم دفاع کردم که تمامی اساتید گفتن این در حد یک رساله دکتری ست، پنج تا مقاله علمی پژوهشی پذیرفته شده در دوره ارشد دارم در صورتی که کل دانشکدمون بچه ها موقع دفاع حتی یکشیم نداشتند، یه آی اس آی در حال داوری دارم، دو تا طرح تحقیقاتی داخل دانشگاهی دارم که همه کارشو خودم انجام دادم و تایید نهاییشون هم اومده، طرح با وزارت نیرو دارم که داره داوری میشه، تدریس هم انجام دادم.
اما میگم که دکتری ارزش نداره، واقعا برای من بی ارزش شده، مثل آقا بابک، با این حرف وزیر حتما بعد عید میرم دنبال شغل آزاد، مثل برادرم که در موردش تو کامنت پایین تر نوشتم.
شاید شما هم یه روزی به حرف من برسید.شایدم نه

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  !

سلام به دوستی که خودش رو ! نامیده
عزیزه من اثبات بعضی چیزها خیلی سخت نیست
یه جستجوی ساده در sciencedirect بزن babak bahrami
یه جستجوی کوچولو هم تو google بزن Zimmer

اما اینکه چرا اینجام:
۱. موقع چک کردن ایمیل های روزانم این عنوان به چشم خورد و داغ دلم تازه شد، چون موقعیت حالای جنابعالی، موقعیت دو سال پیش منه
۲. من همزمان با ان tab، ۲۰ Tab دیگه هم به شکل باز دارم از بورس ایران و weblog های مربوطش بگیر تا سیستم حسابداری آنلاینمون
۳. من از خدامه که همه افراد تحصیل کرده جامعم رو موفق ببینم
۴. شما می تونی بری مثل یه پسر خوب بشینی درستو بخونی، انشالله هم قبول می شی، بعدشم بورس می شی و بعد هم با تائید حراست استاد می شی و یه شرکت دانش بنیان هم راه می ندازی با سودآوری عالی
اما اگه نشد بشین فکر کن که چرا نشد!!!!؟؟؟
راستی چرا؟؟؟؟

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  !

سود حاصل کار زیاد نیست
فرق من با آقای ! اینه که من شرایط رو تحلیل می کنم مثلا از نظر جنابعالی اخبار اوکراین بی اهمیت، اما برای من مهم چون همین امر باعث افزایش جهانی قیمت طلا میشه
یا افزایش بهره مالکانه چیزیه که شک دارم حتی به گوشت خورده باشه و نمی دونی به چه دردی می خوره؟؟!!!

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  !

سلام به دوستی که خودش رو ! نامیده
عزیزه من اثبات بعضی چیزها خیلی سخت نیست
یه جستجوی ساده در sciencedirect بزن babak bahrami
یه جستجوی کوچولو هم تو google بزن Zimmer

اما اینکه چرا اینجام:
۱٫ موقع چک کردن ایمیل های روزانم این عنوان به چشم خورد و داغ دلم تازه شد، چون موقعیت حالای جنابعالی، موقعیت دو سال پیش منه
۲٫ من همزمان با ان tab، ۲۰ Tab دیگه هم به شکل باز دارم از بورس ایران و weblog های مربوطش بگیر تا سیستم حسابداری آنلاینمون
۳٫ من از خدامه که همه افراد تحصیل کرده جامعم رو موفق ببینم
۴٫ شما می تونی بری مثل یه پسر خوب بشینی درستو بخونی، انشالله هم قبول می شی، بعدشم بورس می شی و بعد هم با تائید حراست استاد می شی و یه شرکت دانش بنیان هم راه می ندازی با سودآوری عالی
اما اگه نشد بشین فکر کن که چرا نشد!!!!؟؟؟
راستی چرا؟؟؟؟
سود حاصل کار زیاد نیست
فرق من با آقای ! اینه که من شرایط رو تحلیل می کنم مثلا از نظر جنابعالی اخبار اوکراین بی اهمیت، اما برای من مهم چون همین امر باعث افزایش جهانی قیمت طلا میشه
یا افزایش بهره مالکانه چیزیه که شک دارم حتی به گوشت خورده باشه و نمی دونی به چه دردی می خوره؟؟!!!

ناشناس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

قضیه چیه دوستان؟ این اقا از کجا شمارو میشناسه؟بچه ها دعوا نکنید سر بحث حق و حقوق. این چیزا همه قسمته بخدا. منکه خیلی خیلی معتقدم. بخدا

جواد
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

درود بر بابک.واقعا کارت درسته.آدمایی مثل تو کم اند.اینقدر از آدمایی که به زور میخان دکتری بگیرن بدم میاد.

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

کسی می تونه موفق باشه که تغییر و تحولات آینده رو بتونه ببینه و درست تفسیر کنه
مخلص کلام:
یه تحلیل گر باشید نه یک پیرو کور
شرایط رو خوب ببینید و خوب بسنجید

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۹:۳۳ ق٫ظ

نکته سوم
نه ساختار اقتصادی کشور ما در جهت نوآوری و تولیده و نه ساختار دانشگاه های ما
برای تولید باید سود نظام بانکی ما ۲-۳ درصد باشه
کدوم دانشگاه ما تیم بازار یابی و تیم حقوقی داره که دنبال بازاریابی و عقد قرار داد با صنایع باشن
همه دانشگاه های مطرح دنیا این تیم ها رو دارن و کارهای تاپ خودشونو پتنت می کنن و می فروشن و فقط تهمونده کارهاشونو مقاله می کنن
مقاله دادن یعنی پژوهشگر مجانی برای دیگران بودنه

علی مکانیک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

کیه که اینو بفهمه؟
واسه همین دکترا قبول شدن یکی ازمهمترین سوالایی کهاز آدم می پرسن همینه. چند تا مقاله؟؟؟؟؟؟

ناشناس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی مکانیک

کاش یکی هم پیدا بشه بپرسه قبل این سوال چندتا مقاله بپرسه رو شخصیتت چقد کارکردی؟ کاش قبل وارد شدن به اجتماع شخصیتمون رو رشد داده باشیم.

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۹:۱۷ ق٫ظ

نکته بعدی اینکه متولدین ۶۴+_۲ پیک جمعیتی ایران رو تشکیل می دن و حالا این سنین رسیدن به دکتری، مسلما تقاضا بالا رفته اما از اونجائیکه دانشجوی ورودی کارشناسی کاهش پیدا کرده پس قابل پیش بینی بود که دولت دیگه حتی دانشجوی سال ۴ رو هم بورس نکنه، شما بودی ۴ سال پول مفت به کسی می دادین؟؟
مطمئن باشید شرایط بهتر نخواهد شد. هرم جمعیتی ایران یک زنگوله معکوسه. اگر این شرایط رو در نظر بگیرید بهتر می تونید تصمیم بگیرید

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۸:۳۰ ق٫ظ

صبح بخیر،
ایشون فقط یک نکته کوچولو رو یادشون رفته
در همه جای دنیا تولید یک نوآوری ریسک بالایی داره به همین جهت دولت ها با وام های ریسک پذیر از این شرکت ها حمایت می کنند مثلا آمریکا که تا ۱۲۰ میلیون وام ریسک پذیر می ده، توی کشور ما تولید عادی یه محصول خودش ریسک چه برسه به نوآوری!!!!
دلالی مگه چشه!!!! فکر می کنید چرا هر روز مثل قارچ موسسه مالی و بانک سبز میشه نه شرکت دانش بنیان!!؟؟؟
من عضو استعدادهای درخشان دانشگاه بودم با ۴ تا مقام کشوری رباتیک
۳ تا ثبت اختراع با تائیدیه علمی
۲ تا مقاله با IF 3.7
TOEFL 85
عطای دکتری بدون کنکور رو به لقاش بخشیدم چه برسه با کنکور، حالا هم خیلی از این تصمیمم راضیم. کمی فکر کنید همیشه دنباله رو نباشید. کمی شرایط اقتصادی و تصمیمات کلان رو هم تحلیل کنید
درآمد کنونی حالای خودم بعد از یک سال ۲ برابر استاده خودمه!!!
عزیزان کشور ما بعد از ۲۰ سال شاید به دکترای پژوهش محور نیاز داشته باشه اون هم با گذراندن دوره های مهارتی

negar
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  بابک

می بخشید می تونم بپرسم شما چه کار می کنید؟شغلتون چیه؟

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  negar

من بعد از یک سال خون دل خوردن و شروع از صفر- صفر واقعی، و انجام کارهایی که در حد یک آدم دیپلمه بود- حالا مدیر عامل نمایندگی یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه ایمپلنت های آرتوپلاستی و ستون فقرات هستم

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  بابک

البته نمایندگی استانی
درآمد مدیر عامل کل حداقل ۲۰ برابر بنده هستش

!
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  بابک

:)

لیلا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  negar

لازم نیست دقیقا بدونیم شغل ایشون چیه، باور کنید برادر خودم بعد لیسانس صنایع رفت دنبال شغل آزاد با پنج میلیون تومان سرمایه اولیه همین امسال یعنی سال ۹۲(مرداد ۹۲)، تا الان درآمدخالص ماهیانه اش بیش از هفت میلیون در ماه بوده(از راه حلال و راست و حسینی) و من که ازش پنج سال بزرگترم بدون درآمد دارم برای دکتری میخونم، اینم از آقای وزیر.
واقعا راست میگن که حقوقشون دو برابر استادخودشه، من هر روز یکی جلوی چشم هست دیگه، اگه باور دارید.
هر چند که اینا اگه دکتری هم میگرفتن با دکتری عادی فرق داشتند اینو مطمئنم.

علی
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام برادر شما چکاره است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لیلا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

گفتم که صنایع خونده و الان هم داره در بخش صنعت فعالیت میکنه.
باورش با خودتون.
مثل آقا بابک که خیلی ها فک کنم باورش نکردن.
من که میگم راست میگه.

ویدا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  بابک

احسنت
منم دقیقا همینکارو کردم
ولی تازه فارغ التحصیل شدم و حالا میرم دنبال کار
البته اگه خدا صلاح بدونه تا مهر سال بعد فقط میخوام از زندگی لذت ببرم…تا حالا که هیچی از زندگی نفهمیدم……..

sahar
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

اقا بابک حرفاتون درست.اما به نظر من شما یه چیز مهمو تو زندگی در نظر نمیگیرید.اونم اینه که درس خوندن برا بعضیا یه عشقه جدای از پولی که در میاره یا شغلی که بهت میده یا نمیده.البته منظورم علم برای علم نیست.اما من خودم تو محیط دانشگاهی یه روح تازه میگیرم.میشه تو همین محیط خیلی کارا رو کرد که ارزشش لااقل برای من بیشتر از در امدهای انچنانی بیشتر می ارزه.

بابک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

اشتباه نکنید من بشخصه توی زندگیم عاشق تحقیق بودم و هستم. کارهای تحقیقاتیمو برای دل خودم و با امکانات خودم انجام می دم
من طراحی و ساخت بیش از ۲۴ ربات رو فقط تو دوره کارشناسی انجام داده بودم
هیچ کدوم رو هم تو دانشگاه نساختم. دانشگاههای ما از آنجائیکه هدفشون تئوریه اصولا امکانات ناچیزی دارن
من هیچکدام از مقالاتی رو هم که نیاز داشتم از دانشگاه دانلود نمی کردم. کتابخانه مجازی خودم بیشتر از ۱۵۰۰۰ کتابو شامل میشه. من مقالاتم با همکاری اینجا نبوده و نیست و کارهای علمیم با دانشگاههای خارج ایران ادامه داره.
حرف من اینه که اگه دنبال علمید هیچ ارتباطی با مفاهیمی که دانشگاه می خواد بهتون بده نداره و دانشگاه فقط بهتون مدرک می ده که اون هم خوشبختانه دیگه بدردی نخواهد خورد. دنبال عالم واقعی تو دانشگاه نباشید و صرف اینکه با مدرک دنبال تدریس یا شرکت دانش بنیان بروید نباشید
من نگفتم دنبال علم و تخقیق نباشید
اما تک بعدی پیش نریم و در همه زمینه ها مطالعه نسبی داشته باشیم

گوهر
اسفند ۱۴, ۱۳۹۲ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  بابک

سلام
ضمن تبریک به شما دانشجوی حقیقی موفقیت روزافزون شما را از خداوند عالم مطلق خواستارم. ایران ما و دانشگاههای ما به دانشجویانی چون شما نیاز شدیدی دارد. بسیار خوشحال شدم از اینکه چنین دانش جویانی هنوز واقعیت خارجی دارند.
به امید موفقیت در آزمون دکتری

ناشناس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

سحر خانوم بله درسته. خیلیا فقط علاقه دارن. موافقم باهات. منتها کم میاره ادم. من خودم شاید خودمو از این دست ادما بدونم کسی که برای علاقه درس میخونه. اما بعد ارشد دارم کم میارم واسه دکترا نمیکشم با این صرف علاقه

ناشناس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

اقا بابک منم دقیقا مثل شما فکر می کنم. نخونم دکترا. اما هنوزم با خودم در کلنجارم.

زهرا
بهمن ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  بابک

سلام،کاری که در حال حاضر انجام میدید به مدرکتون که ربطی نداشته،درسته؟

11
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۰:۴۵ ق٫ظ

بالا بردن کیفیت مدرک ها واقعا کار دشواریه و نیاز به تلاش زیاد داره و برنامه ای درازمدت می خواد. امیدوارم بشه تا حدی مسیر دانشگاه هامون رو به این سمت نزدیک کرد.

دانشجو
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۰:۲۷ ق٫ظ

شرکت های دانش بنیان مختص یکسری رشته های خاص هست. مثلا رشته روانشناسی شرکت دانش بنیان داره؟ باز روند تصمیم گیری های عجولانه مسئولین شروع شد. خدا آخر و عاقبت هممون رو به خیر بگذرونه. نمیدونم چی بگم!

farnaz
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

یا رشته ریاضی دانش بنیانش کجا بود؟!!! خوب باید درس بدیم دیگه
آموزش پروش که نمیگیرن خب اگه دانشگاهم نتونیم درس بدیم باید بریم بمیریم دیگه!!!

علی مکانیک
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  farnaz

ریاضی تو ایران این جوریه. وگرنه پتانسیل بالایی داره. البته بیشتر ریاضی کاربردی.

نقی زاده
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

من با نظر ایشان مخالفم چون اولا همه رشته ها دانش بنیان نیستند ثانیا این گفته ایشان چیز جدیدی نیست خیلی ها از این قولها دادهاند اما … .
نظر من اینه که به فکر کار برای این همه دکتری باشیم ن اینکه با چند کلیمه علمی مثل دانش بنیان همه را قول بزنیم.
دکتری کار میخواهد و همه امروزه دارن دکتر میشن چه از دانشگاه آزاد چه از دانشگاه …

حقیقت دوره دکتری
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

من و دیگر دوستانم در رشته های ژنتیک مخابرات عمران سال ۴ دکتری بیکاریم و حتی فارغ التحصیلان رشته های شیمی وریاضی فیزیک زمین شناسی کشاورزی از دوستان بیکار داریم و اینکه دیدی که قبلاً به دکتری بود کاملاً دیگر تغییر کرده !واقعاً شاید به گفته های من نباشد و وجود آگهیهای جذب هیات علمی کاملاً تایید کننده صحبتهای من است !و در این آگهی ها خیلی رشته ها نیست! مواردی هم که هست نوشته یک نفر دکتری تمام کرده یا اینکه زمینه کاریش فلان چیز باشه!!!!!!اساتید هم امسال تصمیم گرفتند که ظرفیتهای دوره های روزانه کم شود قطعاً زمانی که انتخاب رشته شروع شود مشخص میشود وضعیت ظرفیتها،واقعاً دیگه دکتری اینهمه گرفتن افتخار نیست زمانی این ضربه رو میخوریم که دیگه نمیشه کاری کرد!با اینکه شواهد همین الان هم نشان دهنده وضعیت این دوره است!به نظرم واقع بین بایستی بود و پرس و جو کرد چه اوضاعیست واقعاً دوره دکتری به یک روند کاملاً عادی و معمول داره تبدیل میشه و نیاز به ایجاد یک هیجان روحی با کلمه دکتری پایان یافته!

فریبرز
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

بنده با صحبت‌های ایشان به شدت مخالم به دلایل زیر:
۱. در برخی رشته‌ها از جمله رشته خودم حتی دانشگاه‌های مادر دولتی هم کمبود دارند.

۲. من و خیلیا دیگه اصلا به کار پژوهشی علاقه نداریم!

۳. اساتید کنونی رشته ما همه فرسوده و اصلا حوصله ندارند! بنده‌های خدا حتی حوصله خوندن مقاله‌ای که بنده و دوستانم با خون دل نوشتیم را نخواندند!!!!!

۴. استاد من شب دفاعم زنگ زد موضوع پایان نامت چی بود و بگو کی دفاع داری؟

حالا اینا می‌خوان استاد باشن که چی؟

پیر آزمون های سازمان سنجش
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

دوست عزیز
با پوزش
بند دوم صحبت های شما، کل دانشگاه و ماهیتشو زیر سوال میبره!
تنها وظیفه دانشگاه دادن مدرک نیست!
به عنوان استاد آینده خودتون دو خط زیر رو تفسیر بفرمایید
دانشگاه=پژوهش + آموزش=;پیشرفت
دانشگاه=جزوه=; مدرک

مهسا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۰:۰۲ ق٫ظ

دقیقا همینطوره! اگه دانشگاهی ها پژوهش و تولید علم نکنن، پس کی باید این کار رو بکنه؟! اگه دائم استاد و دانشجو تحویل جامعه بدیم که میشه یه دور باطل!!

فریبرز
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱:۲۷ ق٫ظ

سلام
بنده منظورم أین نبود که أصلا أهل پژوهش نیستم! کمااینکه ۵ طرح پژوهشی در کارنامه ام دارم:)
منظورم أین بود که تدریس را همیشه در اولویت قرار داده ام.

مرتضی
اسفند ۱۴, ۱۳۹۲ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

به احتمال زیاد شما دانشگاه ازاد هستین اینو از بند ۴ متوجه شدم

دکتر میکروبیولوژی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۵۴ ب٫ظ

من سال دوم دکترای میکروبیولوژی تهران هستم و با حرفهای اقای فرجی دانا تا حدودی موافق هستم باید علم را کاربردی کرد وگرنه تکرار مکررات سر کلاس درس چه فایده ایی داره…

عضو هیئت علمی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۷:۴۰ ب٫ظ

کاملا با فرمایشات جناب دکتر موافقم،بنده احساس می کنم که دانشگاههای کشور در نگاه کمیتی به اندازه کافی از اساتید با سواد و نخبه برخوردار است و بیشتر از این ظرفیت برای پذیرش اساتید جدید وجود ندارد.

roya
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۸:۱۵ ب٫ظ

سخن شما متین اما گرایش با گرایش فرق میکنه

دانشجوی نمونه
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۰:۳۳ ق٫ظ

استاد گرامی همه جا یکسان نیست. اساتید رشته من در دانشگاهی که تحصیل میکنم اکثرا سنی بالای ۵۵ دارند و متدها و اطلاعاتشون قدیمیه. در حدی که اکثرا از من راهنمایی میخوان در بسیاری از موارد. حالا چه پافشاری هست که این افراد استاد باقی بمونن؟ به نظر من دور باطل اینه که این اساتید از دور خارج نشن. احترام همشون واجب، پیش کسوت هستند اما حقیقت اینه از علم روز دنیا عقب هستند. باید بچه های جوان وارد گود بشن و سیستم آموزشی رو در دست بگیرن. دنیا داره روبه جوانگرایی میره ما هنوز از اساتید ۵۰، ۶۰ ساله استفاده میکنیم.

دانشجوی دکتری عمران
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۷:۳۸ ب٫ظ

با صحبتهای آقای دانا کاملا مخالفم.اتفاقا نیاز به اساتید جوان داریم.استادهای حاضر به مسائل جدید، علوم نرم افزاری و تحلیل های مدرن اشراف ندارن. باید اساتید تازه نفس وارد بشن. در کل مخالف آقای دانا هستم.

مهسا
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۰:۰۵ ق٫ظ

دوست خوبم منظور ایشون این نیست که شما میفرمایید. بلکه این دور باطل که هی دانشجو و استاد و مدرک دار تحویل جامعه میدیم و پیشرفتی ایجاد نمیشه مدنظرشون هستش و میخوان که دانشگاهی ها وارد عرصه کاربرد بشن. وگرنه جذب هیئت علمی های جوان که داره انجام میشه!

پیر آزمون های سازمان سنجش
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۷:۳۲ ب٫ظ

عالیه. کار خوبیه بشرطیکه بشه ولی نمیشه. خروجی پژوهشی دانشگاه های ما منفیه. تو تموم دنیا، دانشگاه پژوهش می کنه و نتیجه ش میشه کار. تو ایران دانشگاه فقط کارش تولید مدرکه و نه آموزش و پژوهش.
این حرف آقای وزیر عالیه، بشرط اجرایی شدن والبته ۵۰% این گفته که “عصر تبدیل دانشجوی دکتری به استاد دانشگاه به پایان رسیده است” به طور قطع اجرایی خواهد شد و ۵۰& باقیمانده که “باید این دانشجویان در شرکت های دانش بنیان به تحقیق بپردازند” هرگز اجرایی نخواهد شد. برای یافتن دلیل این گفته مراجعه کنین به اعلام نیاز هیئت علمی دانشگاه ها در بهمن ۹۲ در سایت وزارت علوم.

به همه
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۵:۱۷ ب٫ظ

معلوم نیست آقا فرجی دانا برای آزمون سال بعد چقدر گرد و خاک به پا کنند
بیشترین تغییرات رو در این ۵ ماه اخیر با تغییر شرایط جدید و تعویض مسئولین شاهدش بودیم
هر روز یه چیز جدید و نا امید کردن استعدادهای این کشور که داره هر ر.وز نا امیدتر و نابودتر میشه!!
جای تاسف داره

به مینا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۵:۱۵ ب٫ظ

شاید رشته شما اینجوری بشه تو مرکز ژوهشی کار کنی
خیلیا دوست ندارن و شرایطشون فقط در تدریس خلاصه میشه

ثنا میکروبیولوژی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۵:۱۰ ب٫ظ

شیوه نامه ایجاد شرکتهای دانش بنیان ویژه دانشگاهها و واحدهای پژوهشی  و اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری     مقدمه       به منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتها و تواناییهای موجود در دانشگاهها و موسسات پژوهشی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و اعضای هیات علمی آنها و تحقق اهداف برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور (بند الف ماده ۴۸ و ماده ۵۱ قانون برنامه چهارم) شرکتهای دانشبنیان با شرایط زیر ایجاد میشوند: شرکت دانشبنیان به شرکتی گفته میشود که از %۱ تا %۱۰۰ سهام آن متعلق به یک دانشگاه یا واحد پژوهشی و یا از ۵۱ تا ۱۰۰ درصد آن متعلق به اعضای هیات علمی دانشگاهها یا واحدهای پژوهشی باشد. در صورتی که سهام دانشگاه کمتر از %۵۰ باشد شرکت دانشبنیان خصوصی است و در غیر اینصورت شرکت دانش بنیان دولتی است.   اهداف ۱- ایجاد زمینه به کارگیری هرچه بیشتر تواناییهای دانشگاهها و واحدهای پژوهشی و اعضای هیات علمی در جامعه ۲- تجاری سازی یافتههای پژوهشی ۳- ترغیب هیئت علمی دانشگاهها و واحدهای پژوهشی برای فعالیتهای بیشتر در رفع نیاز جامعه و امکان افزایش درآمد اعضاء هیئت علمی ۴- افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاهها و واحدهای پژوهشی   زمینههای فعالیت ۱- انجام پژوهشهای کاربردی و توسعهای ۲- ارائه خدمات تخصصی و مشاورهای (خدمات علمی،‌ تحقیقاتی و فنی) ۳- تولید محصولات با فنّاوری نوین(توسعه فنّاوری) ۴- انجام خدمات نظارتی بر پروژههای پژوهشی، ‌اجرائی و مشاورهای ۵- ارایه خدمات توسعه کارآفرینی ۶- ایجاد مراکز رشد و خدمات ایجاد و توسعه کسب و کار… ادامه نظر»

ثنا میکروبیولوژی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۵:۱۳ ب٫ظ

معلوم شد شرکت دانش بنیان این هست…..خدا کنه اینجا دیگه ازاد یا سراسری نکنند …

ثنا میکروبیولوژی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۵:۰۷ ب٫ظ

ببخشید من یه ذره دیر میفهمم ….
یعنی چی؟؟؟؟
خوب حالا تا پنجاه سال دیگه استاد به قدر کافی هست؟؟؟ دانشجوی دکتری استاد نشه پس کی استاد باشه؟؟؟؟؟؟شرکت دانش بنیان کجاست ؟؟؟؟تازه تاسیسه؟؟؟؟

مهندس مکانیک
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۴:۴۲ ب٫ظ

نوبت ما که رسید آسمون تپید!

لیلا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

واقعا! ما دهه شصتی ها از بچگی شانس نداشتیم!

سینا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۴:۴۱ ب٫ظ

باشه بابا هر چی میگه قبول داریم تو رو ارواح اونی دوست داری فقط یک هفته به آزمون هیچی نگید.
اصلا میریم هر جا میگی دانش بنیان دانش سرا ………….

شیما
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

:‏))))))))‏ وای خیلی خندیدم!‏ منم همون جا میرم که شما گفتین!‏ به علاوه ی یه ناکجاآباد هم آخرش :‏))))))))‏ فقط از این سد رد بشم…

ناشناس
اسفند ۱۲, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

وای خدا اقا سینا چقد خندیدم از این مطلبتون.

هنگامه
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۴:۳۴ ب٫ظ

چه جالب حالا که ایشان خودشان دوره استاد بودنشان داره تموم میشه و استفاده های لازم رو نمودند عصر تبدیل دانشجو به استاد تموم شد؟/.
عجباااااااااااااااا

مینا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۴:۲۸ ب٫ظ

این دقیقا همون چیزی هست که من دنبالشم، استخدام و کار کردن تو یه مرکز پزوهشی. به نظر من تحقیق و پژوهش یه کار زنده و پویاست اما تدریس یه کار یکنواخت و تکراری.
امیدوارم همه کسانی که در راه رسیدن به اهدافشون تلاش میکنن نتیجه زحماتشونو ببینن و منم جزوشون باشم

رها
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

منم کاملا موافقم!

کاظم
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

مگه استاد فقط تدریس میکنه؟؟؟؟

خط مشی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  کاظم

بله فقط تدریس می کنه، ضمن اینکه می تونه از پژوهشهای دانشجوی بدبخت هم استفاده کنه!

دانشجوی خواجه نصیر
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  خط مشی

ضمن اینکه می تونه از پژوهشهای دانشجوی بدبخت هم استفاده کنه! —>>> کاملا موافقم

لیلا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

دقیقاً

شیما
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  کاظم

بستگی داره به استاد!‏ ما باید یاد بگیریم که هر جایی هستیم کارمون رو به نحو احسن و با وجدان انجام بدیم. یه استاد میتونه خودش یه محقق ارزشمند باشه یا میتونه یه قول بچه ها از نتیجه ی زحمات دانشجو استفاده کنه. به هر حال نباید تعمیم داد

مجتبی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

منم از شمبه ی هفته بعد با شما موافقم

لیلا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

این یکی رو راست گفتین، کنکور رو بدیم حالا یه چی میشه دیگه.