مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری ۹۴ مجموعه مهندسی مکانیک (۱) کد۲۳۲۱

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات کنکور دکتری مجموعه مهندسی مکانیک (۱) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش ساخت و تولید است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه مهندسی مکانیک (۱)۱۳۹۴

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه مهندسی مکانیک (۱)

2321

ثبت‌نام
باخبرم کن!

142 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسام
مرداد ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ

حالا که نتایج اعلام شد ، دوستان بیایید خبر بدین چی شد؟
من شهید رجایی تهران قبول شدم/

متالورژ
خرداد ۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ

سلام دوستان
مصاحبه خواجه نصیر چطور بود؟
کسی رفته اونجا؟

متالورژ
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ق٫ظ

سلام دوستان
چرا کسی در مورد مصاحبه هاش چیزی نمی گه؟!
کجاها دعوت شدین و کجاها تا الان رفتین؟
مصاحبه ها چطور بوده و چه سوالاتی می پرسن؟!
ممنون

مهندس مکانیک ساخت و تولید
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  متالورژ

بله دوستان لطفا بیاین و کمکمون کنید

متالورژ
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان
می خواستم بدونم مدارک لازم برای دانشکده فنی دانشگاه تهران رو کجا می زنن؟
اگر امکانش هست لینکش رو معرفی کنین
یا حداقل لینک مدارک مورد نیاز پارسال
ممنون

حسام
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۸ ب٫ظ

دانشگاه شهید رجایی تهران و دانشگاه کاشان چطوره؟

حسام
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

واقعا موندم با رتبه ۶۰ چطور انتخاب کنم؟!
یه طرف میگن شبانه تهران شاید،
(از طرفی روزانه های تهران رو جمع میکنم حدود ۳۰ تا میشن)
بنظرتون روزانه اصفهان ، بابل امیدی هست؟

محمد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

پارسال روزانه صنعتی اصفهان تا حدوده ۴٠ معرفی شدن
در ضمن امسال ظرفیتش یکی کم شده

متالورژ
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

پارسال رتبه ۵۴ بابل قبول شده
اما گویا آخرین نفر دعوت شده به مصاحبه بوده
البته یه رزومه خیلی خوب داشته
یعنی ۳ تا مقاله ISI داشته
مدرک زبان و …

مشاور
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

سلام
امکان دارد برای روزانه شهرستان های پایین تر مانند ارومیه، بیرجند و بابل و کاشان دعوت به مصاحبه شوید، اما شانستان خیلی زیاد هم زیاد نیست.
شانس اصلی ات برای دوره شبانه است.

حسام
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ

از دوستان کسی نمیدونه پارسال دانشگاه ها چندبرابر ظرفیت دعوت به مصاحبه کردند؟

آرمین
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسام

سلام
پارسال ۵ الی ۷ برابر
امسالو از سنجش پرسیدم گفتند بسته به رشته فرق میکنه

رتبه ساخت و تولید دانشگاه ها
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

ساخت و تولید:
۱-امیرکبیر۲-تهران۳-تربیت مدرس۴-خواجه نصیر۵-صنعتی اصفهان۶-علم و صنعت۷-تبریز۸بیرجند۹-بابل

مهندس مکانیک
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ب٫ظ

دوستان خواهشا پاسخ بدید:
تو علم وصنعت استادای ساخت چه طورن؟
میشه تو زمینه رباتیک کار کرد باهاشون؟
خودم ساختما اما کارم مکاترونیکیه یا مثلا میشه استاد از گروههای دیگه به عنوان راهنمای دوم یا مشاور گرفت؟گیر میدن و اذیت میکنن یانه؟
ممنون میشم کمکم کنین تنها شانسمه

رتبه مکانیک جامدات(تنش) دانشگاه ها
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ

ساخت علم و صنعت ضعیفه. خواجه بهتره به ویژه تو بحث رباتیک

مهدی مومن
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۱ ق٫ظ

علم و صنعت استادای خوبی تو فیلد رباتیک داره مثل دکتر حبیب نژاد که یکی از بهتریناس و تو فیلد مکاترونیک هم دکتر دوائی حرف نداره هم از نظر اخلاق و هم سواد.
تو فیلد شکلدهی هم که دکتر صدیقی و دکترهاشمی تو زمینه تخصصی خودشون بهترینن

بهنام
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی مومن

خوب اینا که تو گروه طراحی کاربردی هستند. زمان مصاحبه اینها تو جلسه نیستند و فقط اساتید ساخت میاند برای همین شانس قبولی میاد پایین .

مهندس مکانیک ساخت و تولید
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

دوستان سوال۳۶ رو که ۲ زده.توضیح میدین با منبع بچه ها

بهنام
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۲۳ ق٫ظ

یک مورد جالب ! شدت کوئنچ آب نمک بیشتر از آب با همزن هست ولی اینا گزینه آب با همزن رو به عنوان گزینه درست اعلام کرده اند! (البته من هم آب با همزن رو زده بودم !!!) تو کتاب تویسرکانی هست.

مکانیک
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

آقا با رتبه ۶۳ جایی امید هست برای قبولی ؟! با یک مقاله علمی پژوهشی و یک کنفرانسی… ،، رتبه ۳۵ پارسال بدون رزومه پژوهشی جایی قبول نشده… البته بیرجند رو نرفته بود برای مصاحبه…

میلاد ساخت و تولید
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

کاشان یا بیرجند هرکدوم که به محل زندگیتون نزدیکه اونجا رو توو انتخابای بالا بزن چون رزومت خوبه ایشالا قبول میشی
پارسال خبر دارین آخرین رتبه مجاز روزانه چند بوده؟

حسام
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۶ ق٫ظ

آخرین رتبه مجاز روزانه پارسال ۹۲ بوده و سایر دوره ها ۲۱۸ /

حسام
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مکانیک

نمیبایست هم قبول میشد!
۳۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۷۰ درصد نمره سوابق عملی( به صورت ۲۱ درصد مصاحبه حضوری، ۲۱ درصد سوابق آموزشی و ۲۸ درصد سوابق پژوهشی)

ساخت و تولید
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسام

دوستان قبولی خیلی به رزومه بستگی نداره

پارسال یکی از دوستان با رتبه ۳۲ با یک رزومه عالی شامل مقاله isi، ثبت اختراع، مدرک زبان، سابقه تدریس و… جایی قبول نشد!!!(در دانشگاههای تهران)

بهنام
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ساخت و تولید

پس به چی بستگی داره ؟! ما موندیم !

حسام
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

یعنی شبانه های تهران رو هم درنیومد؟ زده بودشون؟

محمد
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

به این بستگی داره که استاد شما رو بشناسه

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ

“آقا محمد استاندارد” همه منتظریم بگی نتیجه آزمونت چی شد؟
امیدوارم تو هم به نتیجه مطلوبت رسیده باشی
منتظریم
مرسی

میلاد ساخت و تولید
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

آقا محمد درصداتو و این که کدوم دانشگاه ها خوندی مقطع قبلیتو بگو لطفا

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ

آقا میلاد من رتبم بد شد
زبان ۲۱
استعداد ۶
تخصصی ۱۳
کاش شکل دهی رو بهتر خونده بودم

شما رتبت چند شد؟

میلاد
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ق٫ظ

من رتبم خوب شد خدارا شکر
زبان ۶۵
استعداد ۲۱
تخصصی ۴۸
رتبم ۱۲ شد
ولی یکی از بچه های همین صفحه فکر کنم رتبه ۴ آورده (محمد استاندارد)

مهندس مکانیک ساخت و تولید
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

تبریک میگم
زبان خیلی نقش داشته
میشه بگین زبان رو چه طور خوندین؟
ریاضی چند تا زدین؟
تخصصی رو کلا از چی بخونیم؟
کتاب موسسه خاصی داشتین؟مثل مدرسان
ممنون میشم همه رو جواب بدین

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

خداروشکر نتیجه تلاشت رو گرفتی
بار چندم بود آزمون میدادی؟
حالا کجا رو اول میزنی؟ تربیت مدرس؟
ایشالله رزومه پژوهشی خوبی داشته باشی که واسه مصاحبه با قوت قلب بری
بخدا انگار خودم قبول شدم نمیدونم چرا!
توفیقتون افزون تر

میلاد ساخت و تولید
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

خیلی خیلی ممنون
بار اولم بود آزمون می دادم هنوز دارم روی پایان نامه ارشد کار می کنم که سریع تر دفاع کنم
والا زبان رو صرف این آزمون نخوندم کلا مطالعه زبان دارم همیشه
شکل دهی رو از جزوه مدرسان خوندم و جزوه استاد
متالوژی رو هم از کتاب تویسرکانی و عملیات حرارتی گلعذار
نگرانی اصلیم هم نداشتن رزومه پژوهشیه، نمیدونم چطور انتخاب رشته کنم؟

مهندس مکانیک ساخت و تولید به میلاد
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ

نگران نباشید ایشالا یه جای خوب قبولید
فقط کدوم دانشگاه بودید؟
جزوه استاد ؟اسمشون رو لطف میکنید؟

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

منم که رتبه ۴ شدم.

ولی من محمد استاندارد نیستم محمد خالی هستم!

متالورژ
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

خیلی بهتون تبریک می گم
امکانش هست درصد هاتون رو هم بگین
شما ارشد امیرکبیر بودین؟

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

آقا محمد تبریک میگم واقعاً
منابع شما رو میتونم بدونم
مرسی

متالورژ
فروردین ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

بچه ها امکانش هست درصد ها و رتبه هاتون رو اعلام کنید
بخصوص کسانی که رتبه های خوبی آوردن
ممنون

محمد استاندارد
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

تست های جدید دکتری ساخت و تولید ۱- در روش شکل¬دهی کشش عمیق، در کدام قسمت بُرش خالص رخ می¬دهد؟ ۱) دیواره ۲) کف پانچ ۳) لبه¬ی ورق¬گیر ۴) هیچ¬کدام *گزینه¬ی (۳) درست است. در روش شکل¬دهی کشش عمیق، در لبه¬ی ورق¬گیر بُرش خالص رخ می¬دهد. ۲- ویژگی مهم روش کران بالا در محاسبات شکل¬دهی چیست؟ ۱) مبتنی بر تعادل تنش است ۲) به معیارهای تسلیم و خودسازگاری هندسی توجه دارد ۳) بر پایه¬ی میدان¬های تنش با فرض مساله¬ی کرنش¬صفحه ای است ۴) ۲ و ۳ * گزینه¬ی (۴) درست است. روش تحلیل قاچی مبتنی بر تعادل تنش است، اما روش کران بالا در محاسبات شکل¬دهی به معیارهای تسلیم و خودسازگاری هندسی توجه دارد و بر پایه¬ی میدان¬های تنش با فرض مساله¬ی کرنش¬صفحه ای است. ۳- کدام گزینه از مزایای خم¬کاری چرخشی “Rotary Bending” است؟ ۱) حذف ورق¬گیر ۲) کاهش یا حذف برگشت فنری (واجهش) ۳) کاهش نیروی خم¬کاری ۴) همه¬ی موارد * گزینه¬ی (۴) درست است. حذف ورق¬گیر، کاهش یا حذف برگشت فنری (واجهش) و کاهش نیروی خم¬کاری از مزایای خم¬کاری چرخشی “Rotary Bending” است. ۴- در روش شکل¬دهی نورد، کدام گزینه صحیح است؟ ۱) کنترل ضخامت لبه¬ها با استفاده از غلتک پشتیبان “Back-up roll” انجام می¬شود ۲) جبران خمش غلتک¬های کاری با استفاده از غلتک¬های مخروطی میانی “Intermediate roll” انجام می¬شود ۳) کنترل بهتر همواری سطح با جابه¬جایی غلتک¬های میانی انجام می¬شود ۴) همه¬ی موارد * گزینه¬ی (۳) درست است. در روش شکل¬دهی نورد، کنترل ضخامت لبه¬ها با استفاده از غلتک¬های مخروطی میانی “Intermediate roll” انجام می¬شود؛ جبران… ادامه نظر»

محمد استاندارد
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ب٫ظ

اصلاح
۱۱- پدیده¬ی دهان¬سوسماری یا شکافتگی خود¬به¬خود قطعه¬کار “Alligatoring” در فرایند نورد به دلیل ………… رخ می¬دهد.
۱) تجمع تنش پس¬ماند در منطقه¬ی تغییر شکل یافته¬ی قطعه¬کار
۲) تمرکز فاز دوم در نزدیکی خط مرکزی شمش و تغییر شکل غیر یکنواخت
۳) ترک¬کردن تنش پس¬ماند از منطقه¬ی تغییر شکل نیافته¬ی قطعه¬کار
۴) ۱ و ۲
*گزینه¬ی (۲) درست است.
۱۴- کدام گزینه درخصوص فولادهای عاری از اتم بین¬نشینی IF صحیح است؟
۱) تراز مقدار R (با بالانویس – ) با اندازه¬ی دانه کاهش می¬یابد
۲) استفاده از دانه¬های بزرگ¬تر از ASTM 7 مرسوم است
۳) اثر پوست نارنجی معمولاً در صورت استفاده از دانه¬های بزرگ¬تر از ASTM 7 تشدید می¬شود
۴) ۱ و ۳
* گزینه¬ی (۳) درست است. در فولادهای عاری از اتم بین¬نشینی IF ، تراز مقدار R (با بالانویس – )با اندازه¬ی دانه افزایش می¬یابد. معمولاً استفاده از دانه¬های کوچک¬تر از ASTM 7 مرسوم است تا از تشدید اثر پوست نارنجی جلوگیری شود.

۱۵- معمولاً ۹۵ درصد گذار از تغییر شکل کشسان به مومسان در تغییر شکل¬صفحه¬ای زمانی رخ می¬دهد که:
۱)ep=ee
۲)ep=3ee
۳)ep=2ee
۴)ep=1.5ee
* گزینه¬ی (۲) درست است. معمولا ً۹۵ ¬ درصد گذار از تغییر ¬شکل¬ کشسان به مومسان در تغییر¬شکل ¬صفحه¬ای زمانی رخ می¬دهد ¬که ep=3ee.

مهندس مکانیک ساخت و تولید
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام مهندس عزیز
میبخشید این سوالات رو از کجا آوردید؟خیلی عجیب و غریبند!
راستی جواب استعداد و زبان تو سایت سنجش اومده.از همین سایتم میتونید بگیرید دوستان
یه خبر دیگه این که میگن چهارشنبه میده جوابارو (کارنامه)
یه سوال دارم از کجا بفهمیم که سنجش اعتراضهارو قبول کرده یا نه؟

محمد استاندارد
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

سلام
روند طرح تست ها در سال های ۹۱ ۹۲ ۹۳ و ۹۴ به ۱۵ سووال فوق می انجامد که از ویرایش ۴ هاسفورد اقتباس کرده ام.
با توکل به خدا و امیدوار پیش برو. نگران نباش.
خبر زمان اعلام نتیجه ها در سایت سنجش آمده است.
موفق باشید

مهندس مکانیک ساخت و تولید
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

همچنین شما

mekanic
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ

توی صفحه کارنامت اگر خوب دقت کنی.نوشته پاسخنامه شما…که بعد از کلیک کردن پاسخنامه شما و جوابهای صحیح(اصلاح شده)که با انها تصحیح صورت گرفته میادواون موقع میفهمی که چوابها چه تغییراتی کرده است..

مهندس مکانیک ساخت و تولید
فروردین ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  mekanic

ممنون
اون وقت میشه دوباره به جوابا اعتراض کرد اگه درست نکرده باشن؟

mekanic
فروردین ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ق٫ظ

متاسفانه خیر….ولی میشه نامه کتبی نوشت و فقط انتقاد کرد ولی هر کلیدی رو بدهند کارنامه و رتبه با اونها بدست اومده و کارنامه عوض نمیشه..مگه کار بکشه به مجلس و اعتراض و..که معمولا کسی از ما داوطلبا اینقدر پیگیری نمیکنه..یادمه ۲سال پیش کارنامه نظام مهندسی رو با کلید غلط تصحیح کرده بودند ومن وخیلیا رد شده بودیم اینقدر نامه نوشتیم و اعتراض کردیم که سازمان سنش کلیدا رو عوض کرد و کارننامه مجدد صادر شد ومن قبول شدم ولی تو کنکور چون رشته ها متفاوته و..اینطوری نمیشه و…

مهندس مکانیک ساخت و تولید به mekanic
فروردین ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۱۴ ق٫ظ

ممنون از پاسختون
میبخشید شما ساخت و تولید هستید؟آخه شنیدم ساختیا نمیتونن نظام مهندسی بگیرن!میشه؟

mekanic
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

نه نمیشه پروانه بگیرند..(سیالات دو نوع پروانه و جامدات یک نوع) برا همین من لیسانس سیالاتم رو هم رفتم گرفتم…

مهندس مکانیک ساخت و تولید به mekanic
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ

درسته.
از همون ابتدا سیالات رو خوندید؟۴ سال؟یا یه سری واحدها رو حساب کردند؟
حالا پروانه دارین؟
می ارزه به دوباره درس خوندنش؟راضی هستین؟چون من دوست داشتم نظام مهندسی داشته باشم اما موقع انتخاب رشته نمیدونستم همه نمیتونن منم ساخت رو اول انتخاب کردم !

mekanic
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ

۲ساله پروانه دارم…اول جامدات بودم(پروانه نظارت…)بعدش رفتم یه دانشگاه غیر دولتی(پیام نور یا ازادمیتونی دوباره قبول شی.)ودقیقا۱۲۱ واحد تطبیق دادم(نصفه هزینه واقعیشو ازم گرفتند نامردا…. و ۱۸ واحد باقیمانده رو تو ترم قبل پاس کردم.وتا پنجم دی ماه ۹۳ درگیر امتحانای رشته جدیده (سیالات) بودم..مدرک سیالات روگرفتم.(یک ترمه).و به همین دلیل فقط ۳۵روز برا ازمون امسال خوندم..اگه ۴ماه میخونده خیلی رتبم خوب میشد.(هر چند شهرخودم رو میخواستم بیارم ..که احتمالا بیارم..اگه شما شغل نداری.حتما این کاری که من کردم رو انجام بده .وگرنه ارزش نداره وقت بزاری..باور کن امتحانای پیام نور دست کمی از سراسری ندارند.(از تمام جاهای کتاب سوال میدهند..ولی اگه یه شغل نیمه نصفه داری ویا سربازی رفتی و قراره استخدام بشی .بیخیال شو..(اعصاب زیادی ازم خورد کرد.(باور کن بیشتر از ازمون دکتری براش زحمت کشیدم و…).تازه الان میگن (نظام مهندسی که باید حداقل یکی دوسال از مدرک سیالاتت بگذره تا پروانه اشتغال طراحی(که خیلی بهتر از نظارته میشه پول در اورد رو هم بهت بدیم..موفق باشید..

مهندس مکانیک ساخت و تولید به mekanic
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

ممنون از پاسختون
خیلی بهتون تبریک میگم هم بابت دکتری و هم بابت پشتکار عالیتون.یک سولم اینه که برای خانمها چی این پروانه به درد بخوره یا نه؟

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ

آقا محمد رتبه شما چند شد؟

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ

آقا محمد رتبت؟

salar-mekanik
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

اقایون صفحه نظرسنجی بعد از کلیدپارسالتون رو براتون پیدا کردم..اگر نیاز داشتیدکلیک کنید..https://phdtest.ir/1392/12/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-93-94/

محمد استاندارد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ب٫ظ

دوستان
بهار فاطمی شما خجسته باد

محمد استاندارد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۵۹ ق٫ظ

همه دوستان به تست های ۱۳ و ۳۶ در سایت سنجش اعتراض کردند؟
انتگرال تست ۱۲ هم فاقد dx است و قابل اعتراض است!

محمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۴۸ ق٫ظ

همچنین سوال ٣٠

salar-mekanik
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۱۰ ق٫ظ

افرین درست میگی انتگرال سوال ۱۲ مشخص نیست که برمبنایdx هست یا da.(جوابها فرق میکنه..منم اعتراض میزنم..

متالورژ
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

دوستان سوال ۳۶ همون گزینه ۲ درسته
مگه نه این که با کاهش اندازه دانه انعطاف پذیری زیاد می شه حتی اگه زیر ۱۵ میکرون هم بشه خاصیت سوپرپلاستیک ماده پیدا می کنه
پس چطوری با ریز کردن دانه حالت شکست از نرم به ترد تغییر می کنه؟

محمد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  متالورژ

چون با کاهش اندازه دانه انرژی شکست کاهش پیدا میکنه یعنی ماده تردتر شده

بهنام
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  متالورژ

موافقم

متالورژ
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

کاهش اندازه دانه علاوه بر افزایش چقرمگی ماده، چقرمگی شکست یا همون K1c رو افزایش می ده
در واقع هم ماده مقاوم تر می شه هم با کاهش اندازه دانه موانع بر سر راه ترک افزایش پیدا می کنه و سرعت رشد آن را کاهش می ده
تو کتاب دیتر اشاره کرده و در کتاب خواص مکانیکی دکتر ابراهیمی در صفحه ۲۶۹ اشاره شده است

محمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  متالورژ

چقرمگی
و چقرمگی شکست دو تا موضوع جدا هستن
با کاهش اندازه دانه چقرمگی کاهش ولی چقرمگی شکست افزایش پیدا میکنه

کتاب علم مواد تویسرکانی که جزء منابع اصلی کنکور ارشد و دکتری هستش اینو میگه.

مکانیک
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  متالورژ

آقا جان سوال ۳۶ همون گزینه ۲ میشه این یه چیز واضحیه چرا اینقدر بحث میکنین… الکی برین اعتراض بزنید تو بقیه موارد هم که اعتراض بجاست ، اعتراض ها رو نادیده بگیرن!!!
اصطلاح خشکه بودن را تا حالا شما نشنیدید؟!!! فلز دانه درشت را اگه از ارتفاع رها کنید بیفته زمین امکان شکستنش وجود داره…

محمد استاندارد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مکانیک

پیشاپیش سال نو مبارک.

محمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مکانیک

لطفا با ذکر منبع دلیل بیاورید!!!

اینجوری با استدلال کلی و در نظر نگرفتن تمام موارد در مورد هر سوال نمی‌توان به سوالات ساخت و تولید جواب داد…

اینجوری که شما استدلال کردین
“فلز دانه درشت را اگه از ارتفاع رها کنید بیفته زمین امکان شکستنش وجود نداره…”
واقعا میشه به این سوال جواب داد!!!؟؟؟

محمد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  متالورژ

برای خاصیت سوپرپلاستیک شرایط زیادی باید فراهم باشه
یکیش ریز دانه بودنه
دما بالا، حساسیت زیاد به اهنگ کرنش، دانه های ریز و متساوی المحور و یکنواخت، اهنگ کرنش پایین
تمام این شرایط باید فراهم باشه

مطلبی که در مورده انتقال از حالت ترد به نرم در کتاب تویسرکانی اومده اینه که با ریز شدن دانه انرژی شکست کاهش پیدا میکنه و دمای تبدیل از حالت نرم به ترد افزایش پیدا میکنه
در نتیجه گزینه ١ جواب صحیح سوال ٣۶ میباشد.

مهندس مکانیک ساخت و تولید
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بله دقیقا

salar-mekanik
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ب٫ظ

یادتون نره اعتراض برا سوال۱۳ رو اگه حذف بشه درصد همه یه ۲درصدی بالا میره…

ممم
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  salar-mekanik

۱۳ چطور حل میشه ؟

محمد استاندارد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ممم

تست غلط است.

لطفا برین تو سایت سنجش تو قسمت سیستم ارسال و درخواست اعتراض کنین تاتست ۱۳ حذف شود. .
متن زیر را در باکس سازمان سنجش کپی کنید.

سووال ۱۳ تناقض دارد. زیرا نامساوی ۱ بزرگتر از ۲ را نتیجه می دهد. متن سووال باید تغییر کند. یعنی ۱ و ۲ جابه جا شوند تا ۸/۵ درست شود.
f(0)=1
۲>=Ichz.f(z)I
سووال ۱۳ باید حذف شود.

salar-mekanik
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۳۲ ق٫ظ

لطفا یک بند نوشتاری به این اعتراض اضافه کنید که گزینه ای که به عنوان جواب اعلام شده شرایط خودصورت سوال را ارضا نمی کندو(حذف سوال۱۳ قطعی است)

salar-mekanik
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ممم

دقت کنید که حذف سوال درصد اکثریتی که به سوال جواب نداده اند یا جواب غلط داشته اند را بالا میبرد.(پس به سوال۱۳اعتراض کنید)

مکانیک ساخت
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۲۴ ب٫ظ

میشه درصد هاتونو بگید, ایتکه پارسال درصد بقیه چطور بوده. کسی اطلاع داره؟

میلاد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک ساخت

تخصصی ۴۳.۷
استعداد ۲۵
زبان ۷۳.۳

شما چکار کردید؟

مکانیک
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

منابعی که خوندی چی بوده آقا میلاد؟؟

محمد استاندارد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۲۲ ب٫ظ

در مورد غلط بودن سووال ۱۳ نظرتون چیه؟

میلاد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۵۰ ب٫ظ

صورت سوال ایراد و تناقض داره حتما توو اعتراض بنویسید

وحید صابری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

سوال ۹ رو چجوری حل کردید؟؟؟

محمد استاندارد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  وحید صابری

کافی است بدانیم انتگرال منفی بی نهایت تا مثبت بی نهایت e به توان منفی a ضرب در x به توان دو ؛ رادیکال پی به a می شود. به کتاب رد گزینه های مدرسان شریف مراجعه کنید.

مهران
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

با سلام
سوال ۱۹ رو با شکل آمده نمیتوان جواب داد چون اشاره ای به نیروی وارده نشده است که کششی است. این سوال در کتاب هاسفورد آمده است و در آن نیروها هم نشان داده شده است اما در اینجا با این اطلاعات نمیتوان گفت گزینه ۳ درست است.
این سوال را هم اعتراض کنید.
با تشکر

وحید صابری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

منم کاملا موافقم سوال اصلا چیزی نپرسیده نگفته چه اتفاقی داره میافته، این سوال و سوال ۳۰ رو حتما اعتراض کنیید

محمد استاندارد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۶ ب٫ظ

جواب صحیح سووال ۱۷ گزینه ۳ است.
جواب صحیح سووال ۳۰ گزینه ۱ است.
سووال ۴۲ فاقد گزینه صحیح است. ۰.۷۲ درست است اما در گزینه ۲ ۱۱ باید به ۱۰ تبدیل می شد.
سووال ۱۳ تناقض دارد زیرا نامساوی ۲=Ichz.f(z)I تغییر کند. یعنی ۱ و ۲ جابه جا شوند تا ۸/۵ درست شود.

محمد استاندارد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۹ ب٫ظ

سووال ۱۳ تناقض دارد. زیرا نامساوی ۱ بزرگتر از ۲ را نتیجه می دهد. متن سووال باید تغییر کند. یعنی ۱ و ۲ جابه جا شوند تا ۸/۵ درست شود.
f(0)=1
۲>=Ichz.f(z)I
سووال ۱۳ باید حذف شود.

محمد استاندارد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۰ ب٫ظ

به نظر می رسد جواب صحیح سووال ۲۰ گزینه ۴ باشد. بر اساس تغییر مکانیزم تغییر شکل از تغییر شکل صفحات کریستالی به لغزش مرزدانه ها (هال پچ) و این که با افزایش m (تاحدی) FLD افزایش می یابد و با افزایش n شیب سمت راست منحنی FLD کاهش می یابد. بنابراین نمی توان با قاطعیت حکم صادر کرد. در کتاب هاسفورد به صراحت به افزایش دما روی FLD اشاره ای نشده است اما با افزایش جریان شکل دهی بهتر می شود (و نه الزاما FLD)

محمد استاندارد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ

متن سووال باید تغییر کند. یعنی ۱ به ۲ تغییر کند تا ۸/۵ درست شود.یعنی:
f(0)=2
۲>=Ichz.f(z)I

f(z)=2/chz

مهندس مکانیک ساخت و نولید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۱۱ ب٫ظ

جواب سوال ۴۲ رو پایین نوشتم و البته با گرد کردن جواب سمنتیت به ۱۱ خواهید رسید.
کلید زبان و استعداد رو چه طوری بگیریم؟

متالورژ
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۲۷ ب٫ظ

سوال ۴۲ درسته و گزینه ۲ می شه
جواب ۱۰.۵ می شه که رند کنید همون۱۱ درسته
دوستان دیگه قبلا به شما پاسخ دادن جالبه که هنوز شما اشتباهتون رو تکرار می کنید
اما باهاتون درمورد سوال ۳۰ موافقم ۱ درسته
من در مورد جواب سوالهای دیگه هم شک دارم
به نظرم
۲۸ ۴
۲۹ ۴
۳۳ ۲

بهنام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  متالورژ

آقا ۲۸ همون یک میشه ،، گزینه ۲ و سه غلط هستند زیرا روی یک خط لغزش مستقیم قرار دارند و مادامی که روی خطوط لغزش مستقیم حرکت میکنیم فشار ثابت است . گزینه یک صحیح است

مهندس مکانیک ساخت و تولید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  متالورژ

۲۹ رو همون ۲درسته:
چون در صورت صحیح بودن ۴ باید نمودار c بالاترین می بود چون با افزایش سرعت کرنش نمودار یا در واقع تنش تسلیم بالاتر خواهد رفت و از طرفی گزینه ۲ نیز به این دلیل درست است که توان حساسیت به نرخ کرنش یا m در واقع همان میزان تغییر شکل پلاستیکی( دقت کنید یعنی تغییر شکل بعد از نقطه ناپایداری یا همان فلشهای روی سوال) ماده تا قبل از شکست میباشد که هرقدر بیشتر باشد خاصیت سوپرپلاستیکی ماده بیشتر خواهد بود به عبارتی:
هر قدر طول خطچینهای نمودار در سوال ۲۹ بیشتر باشد m بزرگتر و تغییر شکل پلاستیکی بیشتر و خاصیت سوپرپلاستیکی ماده بیشتر است.

محمد استاندارد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

۲۹ رو همون ۲درسته

موافقم

پایین بودن تنش سیلان (کمتر از ۱۰ مگا پاسکال) را هم به دلیل هایتان می توان اضافه کرد.

متالورژ
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۵۷ ب٫ظ

aو b و c سه ماده متفاوتن
یک ماده نیست که با افزایش نرخ کرنش سطح تنش افزایش پیدا کنه

محمد استاندارد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  متالورژ

بله موافقم.
این یکی از شرایط شکل دهی این مواد است.

محمد استاندارد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  متالورژ

آلیاژ های غیر متبلور آلیاژ های فلز مایع ویژگی های بسیار مطلوبی را دارا هستند ، از جمله : مقاومت کششی بالا، مقاومت در برابر خوردگی, ضریب ترمیم بسیار بالا، بسیار سبک، و همچنین در حالت گرما دیده مثل ترموپلاستیک یا همان گرمانرم ها هستند.
این ویژگی ها در هیچ ماده ای یکجا یافت نمیشود. به همین دلیل در بعضی جاها جایگزین پلاستیک، تیتانیوم یا غیره شده است. طبق ادعای شرکت اصلی Liquidmetal این آلیاژ ها از فولاد سخت تر و از مس شکل گیر تر هستند. از ترکیبات اصلی این آلیاژ ها زیرکونیوم ، تیتانیوم و مس است.

بهنام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

۱۷ را موافقم ،، گزینه ۳ درسته . و همینطور سوال ۳۰ گزینه ۱ صحیح است. ولی ۴۲ را دارید اشتباه میکنید.

محمد استاندارد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

لطفا برین تو سایت سنجش تو قسمت سیستم ارسال و درخواست اعتراض کنین تا کلید اصلاح بشه.
ضمنا برای حذف تست ۱۳ هم تلاش کنیم.
سووال ۱۳ تناقض دارد. زیرا نامساوی ۱ بزرگتر از ۲ را نتیجه می دهد. متن سووال باید تغییر کند. یعنی ۱ و ۲ جابه جا شوند تا ۸/۵ درست شود.
f(0)=1
۲>=Ichz.f(z)I
سووال ۱۳ باید حذف شود.

٣۶ هم ١ میشه
چون تو گزینه ١ هر سه مورد کاهش دما، افزایش سرعت تغییر شکل و کاهش اندازه دانه تاثیر یکسان روی انتقال از حالت نرم به ترد داره

ولی تو گزینه ٢ مورده سوم یعنی افزایش اندازه دانه تاثیر متفاوتی با دو مورد قبلیش داره.
صفحه ١۳٣ کتاب علم مواد تویسرکانی
شکل ۵-۵۲ صفحه ۱۳۷ نشون میده که که با کاهش اندازه دانه انرژی شکست کاهش پیدا میکنه که کاهش دما و افزایش سرعت تغییر شکل نیز همین تاثیر دارند که با گزینه ۱ سوال ۳۶ همخوانی داره.

لطفا اگه قانع شدین تو سایت سنجش اعتراض بزنین
ممنون

بله من اعتراض زدم لطفا شما هم با همون صفحه کتاب تویسرکانی بنویسید من یادم رفت
دوستان اعتراض کنید لطفا

محمد استاندارد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سووال ۳۶ ؛ گزینه ١ درست است.
چون در گزینه ١ هر سه مورد کاهش دما، افزایش سرعت تغییر شکل و کاهش اندازه دانه روی گذار از نرم به ترد تاثیر یکسانی دارند.

ولی در گزینه ٢؛ مورد سوم یعنی افزایش اندازه دانه تاثیر متفاوتی با دو مورد قبلی دارد.
صفحه ١۳٣ کتاب علم مواد تویسرکانی
شکل ۵-۵۲ صفحه ۱۳۷ نشان می دهد که که با کاهش اندازه دانه انرژی شکست کاهش پیدا می کند که کاهش دما و افزایش سرعت تغییر شکل نیز همین تاثیر را دارند که با گزینه ۱ سوال ۳۶ همخوانی دارد.
کافی است copy کنید.

محمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۶ ب٫ظ

دوستان سوال ۳۰ کلید زده ۴ که اشتباهه جواب صحیح ۱
سوال ۳۶ هم کلید زده ۲ که اشتباهه جواب صحیح ۱

لطفا برین تو سایت سنجش تو قسمت سیستم ارسال و درخواست اعتراض کنین تا کلید اصلاح بشه.

ممنون

محمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اشتباهه تایپی!!!
۳۰ کلید زده ۳

محمد استاندارد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مخالفم

محمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۵۴ ب٫ظ

شما که خودت تو نظرات قبلی گفتی ۳۰، گزینه ۱ صحیحه
پس با چی مخالفید!!!؟؟؟

سواله ۳۶ هم ۱ میشه.

مهندس مکانیک ساخت و تولید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

موافقم با مهندس محمد

مهندس مکانیک ساخت و نولید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

درسته البته بهتره با جوابهای کلید f بگید که سوالات هم برای f هست ولی بله منم درمورد سوالات گفته شده براساس دفترچهf :
۳۰)۱
۳۶)۱
نه؟
حتما اعتراض بدید

محمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۳۳ ب٫ظ

من اعتراض زدم لطفا شما هم اعتراض بزنید.

ممنون

بهنام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۹ ب٫ظ

۳۶ همون ۲ میشه … ۳۰ هم همون گزینه ۳ درسته که من هم اشتباه زدم متاسفانه…!!! برای هر جفتش هم میشه مطالب مربوط رو در کتاب دیتر پیدا کرد. بازگشت فنری در ورق نازک مقاومت بالا که باشعاع کمی خم شده باشد بالا خواهد بود.

بهنام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

آقا حق باشماست ۳۰ گزینه ۱ میشه من اشتباه کردم،، یه لحظه انحنا را با شعاع خم اشتباه گرفتم… گزینه ۱ صحیح است ،، لطفا برید اعتراض بزنید من هم اعتراض ثبت میکنم

ساخت و تولید
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

دوستان سوال ۳۰ رو حتما اعتراض بزنین این سوال کاملا واضحه اشتباه زدن

محمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

٣۶ هم ١ میشه
چون کاهش دما، افزایش سرعت بارگذاری و کاهش اندازه دانه باعث ترد شدن میشن و تاثیر یکسانی روی انتقال از حالت نرم به ترد دارن

ولی تو گزینه ٢ نوشته افزایش اندازه دانه که این مورد باعث نرمتر شدن میشه و دمای تبدیل نرم به ترد را کاهش میده و انرژی شکست افزایش میده که با دو مورد دیگه تو گزینه ٢ هم خوانی نداره. صفحه ١١٣ کتاب علم مواد تویسرکانی

خلاصه توضیحاتم: تو گزینه ١ هر سه مورد یک تاثیر روی انتقال از حالت نرم به ترد دارن ولی تو گزینه ٢ دو مورد اول تاثیر یکسان ولی مورد آخر تاثیر متفاوت داره.
نتیجه : گزینه ١ درسته

لطفا اگه قانع شدین تو سایت سنجش اعتراض بزنین
ممنون

بهنام
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

تو صفحه ۱۱۳ تویسرکانی همچین چیزی وجود نداره ،، بعد هم این قائده کلی واضحه که مواد ریز دانه در دمای پایین استحکام بیشتری دارند و مواد دانه درشت در دمای بالا دلیلش هم به خاطر تفاوت در تعداد مرزدانه هاست.

محمد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اقا بهنام منظورم صفحه ۱۳۳ بوده ببخشید.

شکل ۵-۵۲ صفحه ۱۳۷ نشون میده که که با کاهش اندازه دانه انرژی شکست کاهش پیدا میکنه که کاهش دما و افزایش سرعت تغییر شکل نیز همین تاثیر دارند که با گزینه ۱ سوال ۳۶ همخوانی داره.

محمد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

٣۶ هم ١ میشه
چون تو گزینه ١ هر سه مورد کاهش دما، افزایش سرعت تغییر شکل و کاهش اندازه دانه تاثیر یکسان روی انتقال از حالت نرم به ترد داره

ولی تو گزینه ٢ مورده سوم یعنی افزایش اندازه دانه تاثیر متفاوتی با دو مورد قبلیش داره.
صفحه ١١٣ کتاب علم مواد تویسرکانی

لطفا اگه قانع شدین تو سایت سنجش اعتراض بزنین
ممنون

مهندس مکانیک ساخت و تولید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بله من اعتراض زدم لطفا شما هم با همون صفحه کتاب تویسرکانی بنویسید من یادم رفت
دوستان اعتراض کنید لطفا

وحید صابری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۷ ب٫ظ

سلام نظرتون درباره سوال ۴و ۵ و ۹ ریاضی چیه؟؟؟ جواب ستجش درسته؟؟؟

محمد استاندارد
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  وحید صابری

سلام
پاسخ های ۴ و ۹ صحیح اند.
اما گزینه صحیح سووال ۵ (۲) است.

محمد استاندارد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۱۹ ق٫ظ

ببخشید. گزینه صحیح سووال ۵ همان (۴) است.

رضا
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۳۰ ب٫ظ

پارسال با ۳۸ ساخت و استعداد ۱۷ و زبان ۷ ۴۵ آورده دوستم که روزانه مجاز شده یعنی امسال سوال انقدر اسون بوده که نمیشه روزانه آورد؟

مهندس مکانیک ساخت و تولید
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ

برای سوال
۳۱ به بعد که از متالورژی از کدوم کتاب بیشتر اومده؟دیتر؟مثلا سوالای ۳۲ ۳۳ ۳۴ ۳۵ ۳۷ ۴۰ ۴۴ ۴۵
لطفا با دقت جواب بدید که بیخودی کتابای دیگرو نخونیم
ممنون

وحید صابری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۳۶ ب٫ظ

اگه حوصله داری و علاقه دیتر رو بخون، کافیه اما خسته کنندست و ترجمش خیلی خوب نیس
اگه نداری تویسرکانی رو بخون

مهندس مکانیک
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  وحید صابری

ممنون
آره دیتر خیلی بد ترجمه شده

رضا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۲۰ ب٫ظ

به نظرتون با تخصصی ۳۹ استعداد ۳۰ زبان ۰ کجا میارم؟

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۷:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

به احتمال قوی که پولی ها رو میارید شایدم شبانه مجاز کنه امسال

رضا
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۱۱ ب٫ظ

سوال ۴ ریاضی که سری سینوسیه گزینه ۱ که سینوس نداره میشه؟ سوال تغییر شکل پلاستیکی شدید میشه عدم تغییر سطخ مقطع؟

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ب٫ظ

بقیه کلیدشونو بزارن مقایسه کنیم

بهنام
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سوال ۲۹ رو از کدوم کتاب داده ؟؟؟ جواب درستش چیه ؟

محمد استاندارد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

نمی دونم
اما حلش تو “۳ سال تشریحی مدرسان شریف ” هست.

میلاد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

۱۶ ۳
۱۷ ۳
۱۸ ۲
۲۱ ۴
۲۲ ۲
۲۵ ۳
۲۶ ۳
۲۷ ۴
۲۸ ۱
۲۹ ۲
۳۰ ۱
۳۱ ۳
۳۲ ۱
۳۳ ۳
۳۴ ۱
۳۵ ۲
۳۶ ۳
۳۷ ۱
۳۸ ۴
۳۹ ۳
۴۰ ۴
۴۱ ۲
۴۲ ۲
۴۳ ۴
۴۵ ۱

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

کم مشابه زدیم
خدا بخیر کنه نتیجه یکی از ما رو پسر

میلاد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۰:۴۷ ق٫ظ

ایشالا که خیره، شما کجا خوندی ارشدو؟

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

آزاد دزفول
و شما

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

آقا میلاد کلیدت؟

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ

محمد، _ساخت و تولید و بقیه کجائین پس؟

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۲۸ ب٫ظ

آقا فقط نمیدونم دفترچم از کدوم رده بوده(احتمالاً F)

۴۳-۴
۴۱-۳
۴۰-۱
۳۹-۲
۳۸-۴
۳۶-۲
۳۴-۴
۳۲-۳ فک کنم
۳۱-۴
۳۰-۱
۲۷-۴
۳۶-۳ شایدم ۲ یادم نیست بالاخره کدوم رو به توافق رسیدم با خودم
۲۵-۱
۲۴-۳
۲۱-۲
۱۷-۴
۱۶-۳
۱۵-۲ نمیدونم زدم یا خالی گذاشتم آخرش
۵-۴
۱-۲

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۵ ب٫ظ

هیشکی نیومده

میلاد
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۵۰ ب٫ظ

آقا بزار کلیدت رو

فنی و مهندسی_ساخت و تولید
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۴۱ ب٫ظ

ساخت و تولیدی ها اومدین؟

محمد استاندارد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

سلام علیکم و رحمت الله
تست ۴۲
من هر چی فکر می کنم نمی فهمم که چطور جمع پرلیت و آستنیت از ۱۰۰ درصد بیشتر میشه.
یعنی رابطه ۱٫۲۹ در درصد کربن منهای ۱ بخش بر ۳۱ ؛ درصد پرلیت رو میده که با داشتن درصد پرلیت۹۰ درصد ؛ درصد کربن ۰٫۷۲ میشه و درصد آستنیت ۹۰-۱۰۰=۱۰ میشه. (مشابه سال قبله).
۱۰ با ۱۱ در عمل خیلی فرق میکنه!
پس: تست ۴۲ غلطه و در صورتی که ۰.۷۲ و ۱۰ بود گزینه ۲ درست بود.
تست ۴۲ باید حذف بشه

بهنام
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

عزیز سوال داره میگه فولاد هیپویوتکتوئیدیه،، که نکته سوال همین جاست… این یعنی فولاد درصد کربنش کمتر از درصد کربن نقطه یوتکتوئیده… متاسفانه من هم متوجه این نکته سر آزمون نشدم و گزینه سه رو زدم!!! درست گزینه ۲ می باشد ،، درصد کربن باید کمتر از ۰.۸۳ باشد.

محمد استاندارد
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

یعنی ۱۱ درصد درسته یا باید ۱۰ درصد می شد؟؟؟؟؟؟؟؟

مهندس مکانیک ساخت و تولید
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۱۵ ب٫ظ

سلام
من کلا سر جلسه با نمودار حل کردم ۲ رو آوردم:
۹۰=(۰.۸-۰.۰۲۱)/(x-0.021)که مقدار کربن رو میده و مقدار سمنتیت:
۰.۷۲-۰.۰۲۱/۶.۶۷-۰.۰۲۱ است