مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری ۹۴ مجموعه علوم سیاسی کد ۲۱۱۷

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات کنکور دکتری مجموعه علوم سیاسی جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.
این رشته شامل گرایش های علوم سیاسی با گرایش های : (اندیشه سیاسی، جامعه شناسی سیاسی، مسائل ایران، سیاستگذاری عمومی) ، روابط بین الملل مطالعات منطقه ای (کلیه گرایش ها) ، مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی با گرایش های: (اندیشه سیاسی رهبران انقلاب اسلامی، بازتاب انقلاب اسلامی درجهان اسلام، جامعه شناسی سیاسی جمهوری اسلامی ایران) است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه علوم سیاسی ۱۳۹۴
کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه علوم سیاسی

2117

ثبت‌نام
باخبرم کن!

520 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب
آبان ۵, ۱۳۹۶ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام عزیزان. خواهش میکنم یکی جواب منو بده. من نمونه سوالات دکترای روابط سالهای قبلو میخام.لطف کنید راهنماییم کنید

مزگان بیگله
تیر ۱۶, ۱۳۹۸ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

انتشارات پردازرش

پرویز
آذر ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ

باعرض سلام وخسته نباشید . اگر امکان دارد نمونه سوال یا جزوه برای آزمون دکترا آزاد برام ارسال کنید یا راهنمایی کنید که چه درسهایی را بیشتر بخوانم امکان فبولی است /بسیار متشکرم…

حسن
آذر ۲, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ

من رتبم بالا نمیشه. می خوام بدونم برای دکتری چقد و چگونه باید خوند؟که رتبه ی زیر ۳۰۰ آورد؟تست زدن لازمه؟
کسانی که رتبه ی ۱۰۰ اوردن چند درصد تخصصی زدن؟ ممنونم که جواب میدین

محمد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ

بچه ها چیکار کردین؟
اونایی که قبول شدن بگن رتبه و رزومشونو

علوم سیاسی بانو به مهرداد
خرداد ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۵۳ ق٫ظ

من۲۰۰اما ۶تا مقاله دارم کارشناسی و ارشدم دولتی بودم معدلم۱۷ یکی از شهرستانا میخوام قبول بشم به نظرت امیدی هست دکتر مهرداد؟

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ

ببین مصاحبه رتبه رو خیلی جابجا میکنه
شاید بگم نزدیک ۵۰ نفر
مصاحبه رو خوب بده احتمال قبولی هست
در ضمن واسه ملی تلاش کن با این رزومه حیفه…

علوم سیاسی بانو به مهرداد
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ق٫ظ

دولتی سخته قبولیش

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ

من خودمم لیسانس و ارشد دولتی بودم قبول دارم سخت قبولت میکنند
گرفتاری شدیم با این اوضاع قبولی بخدا !

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام
تجربه مصاحبه دکتری ۹۳
سوال از پایان نامه پرسیده می شود و زبان که متنی را می گذارند که شما باید ترجمه کنید.
مصاحبه کننده هم مدیر گروه علوم سیاسی علوم تحقیقات میباشد ویکی دو نفر دیگه
کتبی بخشی از ماجراست نمره مصاحبه در جابجایی رتبه تاثیر گذار است.

علوم سیاسی بانو
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ق٫ظ

مهردادمن زبانم افتضاحه چه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۸ ب٫ظ

زبان بخون :))
مهم نیست اونقدر فقط باید با اطلاعات رفت سر جلسه مصاحبه

علوم سیاسی بانو
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ق٫ظ

تو رتبت چند شده؟

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ب٫ظ

۱۰۰
شما چی?

علی علوم سیاسی سیاستگذاری عمومی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

درضمن سابقه تدریس ۵سال ومقاله دارم ارشد دانشگاه تهران

علی علوم سیاسی سیاستگذاری عمومی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

سلام به همه عزیزان رتبه ازاد ۳۴واخرین قبولی۱۱۹انتخاب اول شهرضا شانس قبولی؟تاثیر مصاحبه خیلی جابه جا می شوم؟لطف می کنید راهنمایی کنید

علوم سیاسی بانو
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

من رتبم با سهمیه تو ازاد۲۲۲شده رزومم یه چند تا مقاله دارم و توصیه نامه از اساتیدم دارم کارشناسی و ارشدمم دولتی بوده به نظرتون مصاحبه چقدر امیدوارم باشم من می خوام یکی از شهرستان های کرمان قبول بشم

مسایل ایران
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

تهران که قبول نمیشید احتمال داره شهرسان من ۴۰ شدم امیدی به تهران ندارم

علوم سیاسی بانو
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مسایل ایران

خیلی نا امیدی مطمئن باش قبولی برادر من فقط اعتماد به نفس داشته باش

مسایل ایران
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۴ ق٫ظ

ممنون خداکنه

دکتر اینده انشاالله
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

بابا یکی به من بگه منابعی که خوندبد از چه کسایی بوده

دکتر اینده انشاالله
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

برای ازاد منابع چیه

امیری
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ق٫ظ

منابع دانشگاه آزاد مشخص نیس ولی نمونه سئوالات ۵-۶ سال اخیر دانشگاه آزاد ارشدو نگاه کن منابعشو نوشته تو تستهای توضیحی. بنظر اغلب از هموناست.

علوم سیاسی بانو
خرداد ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ق٫ظ

کتاب تست هزار نکته رو با دقت بخون با سوالای ارشد سال قبل

مسایل ایران
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

رتبت چند شده

مرتضی
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۹ ب٫ظ

روابط بین الملل رتبه ام ٣۴ شده، به نظر شما احتمال داره تهران قبول شم؟

محمد
خرداد ۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام آقا مرتضی من رتبه م پنجاه شده روابط، میشه درصداتون رو بزارین با نمره کتبیتون، تورو خدا بزارین چون خیلی مهمه برام

امیری
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

بچه هایی که تهران مصاحبه دارند. چه روزی مدارکو ببریم؟

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ

بچه ها کسی ازاد شرکت کرده?
رتبتتون چند شده???

مسایل ایران
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۳ ب٫ظ

سلام بله رتبم شده همه شهرهارو هم زدم به نظرت قبول میشم امیدی هشت سال دانشگاه درس میدم مدرک زبان هم دارم

مسایل ایران
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مسایل ایران

رتبم ۴۰ شده امیدی هست

مهرداد علوم سیاسی
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مسایل ایران

۴۰ که خوبه قبول میشی فقد مصاحبه خوب باید بشی تا رتبت بهتر شه نه بدتر
من ۱۰۰ شدم فقد تهران میخوام نمیدونم قبول شم یا نه !!!

محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۶:۳۴ ب٫ظ

سلام
ببخشید شما میدونید پارسال مصاحبه کننده های مسائل ایران کدام اساتید بودن؟
و چه سوالایی می پرسیدن؟ تخصصی ؟ پایان نامه ؟ زبان؟

مسایل ایران
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

فقط تهرانو زدی کرج و قم و نزدی

مرتضی
خرداد ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

مگه کل تهران چقدر بر می دارند؟

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ

بچه های علوم سیاسی کجایید؟ مصاحبه ها چطور بوده تا الان؟

علوم سیاسی ها
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان من پس فردا مصاحبه میرم….کسایی که رفتن بیان اینجا بگن چکار کردن خواهشا؟

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ

پس فردا کرمانشاه میری؟ تا حالا کجاها رفتی؟ رتبت چند شده؟

علوم سیاسی ها
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

اره کرمانشاه، امام صادق هم دعوت شدم نمیرم، رتبم ۱۶۰ شما چی؟

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ

منم کرمانشاه و یاسوج دعوت شدم ولی نرفتم امام حسینم که گفتن باید نظامی باشی فقط بابلسر و فردوسی رو رفتم، رتبم ۱۴۰

دانشجو
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

سلام
از اونجایی که همه دوستان در این سایت تخصص مجموعه علوم سیاسی دارن می خواستم از تجربیاتشون استفاده کنم من رتبه ۲۴۰ مطالعات منطقه ای (کارشناسی ارشد) رو آوردم می خواستم بدونم آیا برای شبانه تهران شانسی دارم؟ ممنون

داوطلب
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام به نظرم این بخش رو به تعطیلی داره میره
کجاییییییید ایها السیاسیون؟بیاین یک رونقی به اینجا بدیم در ایام مهم مصاحبه…

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

آقا یا خانم داوطلب شما کجا مصاحبه رفتی؟ در کل چطور بوده تا الان؟

داوطلب
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ق٫ظ

من تا الان هنوز مصاحبه نرفتم

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

بستگی به ظرفیت ها داره ببین ظرفیت مطالعات منطقه ای چند نفره اگه ۴ الی ۵ تا شبانه بخواد شانس داری

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ب٫ظ

دانشگاه امام حسین تو سایتش اعلام کرده که پذیرش در رشته مطالعات منطقه ای منحصرا از بین پرسنل سپاه صورت می گیرد در حالی که در دفترچه انتخاب رشته در مورد شرایط دانشگاه امام حسین به گونه ای توضیح داده شده بود که استنباط می شد اعضای غیر سپاه هم می توانند در مصاحبه شرکت کنند. به همین راحتی یکی از انتخاب های من سوخت در صورتی که بنده با مدرک ارشد مطالعات منطقه ای امید زیادی به این دانشگاه داشتم و تنها محل دعوتی که با گرایشم ارتباط داشت همین دانشگاه بود

زهره
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه وقتی جلوی یکی ازانتخابام سه ستاره زده وتوی توضیحات نوشته از طریق ارگان مربوطه اطلاع رسانی خواهدشدیعنی چی?برای کسی چنین چیزی پیش اومده?

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

برای منم یک مورد اینطوری شده

زهره
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ

ببخشیددوست عزیز میتونم بپرسم کدوم گرایش براتون اینطورشده?برای من مطالعات امریکابه این صورته!اطلاع ندارید یعنی میتونیم برای مصاحبه بریم یانه?

علوم سیاسی ها
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام دوستان منم همون رشته رو اینجوری زده، دقیقا یعنی چی؟

زهره
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

ایکاش یکی دقیقا میدونست یعنی چی?!من نمیدونم به این معنیه که جزو یکی از گزینه های ما برای مصاحبه هست یانه?خواهش میکنم اگر چیزی در موردش فهمیدید اطلاع بدید

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۴ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

مطالعات امریکای شمالی دانشگاه تهران

علامه
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظر شما با رتبه ۵۰۰ شبانه یا پردیس تهران یا شهرستان رو دعوت به مصاحبه میشم؟
رزمه خوب دارم
ارشد علامه بودم.

سیاست
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  علامه

سلام
منم ارشد علامه بودم ، رتبه ام هم همین حدود شد ، منم فقط امیدوارم که پردیس علامه بیارم…
شما شبانه دانشگاه شاهد رو زدین؟
دستاتون زدن شاهد رو ؟
آیا از بچه ها کسی تو این پیج شبانه شاهد رو زده؟

هانوف
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ب٫ظ

سلام بچه های علوم سیاسی اغلب چه گرایشیهایی را میزنند طبق اطلاعات شما؟

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۰:۳۷ ق٫ظ

آقای مشاور
من رتبه ۱۴۰ شدم گرایش ارشدم مطالعات منطقه ای- آسیای مرکزی و قفقاز بوده- دانشگاه ارشدم هم دانشگاه تهران بوده- ۱ مقاله علمی پژوهشی، ۱ مقاله همایش داخلی و ۱ چکیده مقاله در همایش بین المللی دانشگاه تبریز و ۲ سال سابقه تدریس در دانشگاه پیام نور دارم. الولیت های انتخاب رشته ام به صورت زیر است می خواستم نظر شما رو بدونم:
۱. مطالعات منطقه ای- آسیای مرکزی و قفقاز، دانشگاه تران
۲. مطالعات خاورمیانه ، تهران
۳. مطالعات اروپا، تهران
۴. مطالعات امریکای شمالی، تهران
۵. مطالعات خاورمیانه، امام حسین
۶. مسائل ایران، فردوسی
۷. اندیشه، فردوسی
۸. مسائل ایران، مازندران
۹. روابط، گیلان
۱۰. روابط،تربیت مدرس
۱۱. روابط، علامه
۱۲. روابط، اصفهان
۱۳. روابط، تهران
۱۴. روابط، بهشتی
۱۵. مسائل ایران، تهران
۱۶. سیاستگذاری، تهران
۱۷. مسائل ایران، علامه
۱۸. اندیشه، تهران
۱۹. اندیشه، تربیت مدرس
۲۰. اندیشه، علامه
۲۱. اندیشه، بهشتی
۲۲. جامعه شناسی، تهران
۲۳. جامعه شناسی، علامه
۲۴. جامعه شناسی، اصفهان
۲۵. جامعه شناسی، یاسوج
۲۶. جامعه شناسی، رازی
۲۷. مسائل ایران ( شبانه )، فردوسی
۲۸. اندیشه ( شبانه )، فردوسی
بقیه هم دانشگاه شاهد و پژوهشگاهها
نظر شما چیه؟

داوطلب
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ق٫ظ

سلام به نظرت تو گرایش ها پراکنده عمل نکردی؟

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

به نظر شما مطالعات تهران یا روزانه فردوسی دعوت می شم؟ منظور از پراکندگی چیه؟ فکر می کنم با رتبه ۱۴۰ باید تمام انتخابهارو بزنم

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ق٫ظ

انتخاب ۴ تا مطالعات تهران پشت سر هم ریسکه یا نه؟

مشاور
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام محمد
شما احتمالا برای روزانه شهرستان ها که فردوسی هم جزو آنهاست و دانشگاه های پایین تر تهران دعوت می شوی.
یک نکته بخاطر داشته باش، اگر گرایش های مختلف و بخصوص گرایش های مختلف در یک دانشگاه را انتخاب کنی، اساتید گمان می کنند صرفا قبولی برای شما مهم بوده. شما باید در گرایش های که انتخاب کرده اید رزومه داشته باشید و بر موضوعاتشان مسلط باشی، در غیر این صورت سعی کن آن گرایش را انتخاب نکنی.
با در نظر داشتن این موضوع یک بار دیگر انتخاب رشته کن.
موفق باشی

علی
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۶:۰۱ ب٫ظ

سلام من دانشگاه های تهران را دعوت به مصاحبه می شوم اما ۳تا از دانشگاه های تهران را بیشتر نزدم و دوتا رو زدم شهرستان چون از مصاحبه دانشگاه تهران میترسم ۵ اولویتم بسوزه، اشاره کنم که رزومم هم خیلی خوبه. دوس دارم تهران باشم به نظرتون چیکار کنم؟

هانوف
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

پنج تای اولو بنویس تا نظر بدیم

مشاور
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
اگر دوره ارشد را دانشگاه برتر بوده اید و رزومه پژوهشی مناسبی دارید، با توجه به شرایطتان می توانید دانشگاه های تهران را انتخاب کنید، اما همه کد رشته های یک دانشگاه را انتخاب نکنید. بهتر است کدرشته های دانشگاه های مختلف را در انتخاب هایتان داشته باشید.
ضمنا اگر دانشگاه ارشدتان در مقطع دکتری پذیرش دارد، توصیه می کنیم جزو اولویت هایتان باشد.

داوطلب
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

مشاور محترم میشه نظرتون بفرمایید؟

فاطمه
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام من رتبه ام شده ۱۱۹ میخوام بدونم کسی میدونه مصاحبه کننده های دانشگاه تهران کدوم اساتیدن؟

داوطلب
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

مصاحبه کننده ها قاعدتا اعضای گروه هر رشته ای هستند که بنا به گرایش خاص هر استاد تیم مصاحبه کننده تغییر میکنه…

داوطلب
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ق٫ظ

سلام به مشاور عزیز و دوستان
به نظرتون با توجه به افزایش ظرقیت دانشگاه تهران در مسا یل ایران ،چنین ترتیب لیستی برای رتبه ۱۹ مناسبه؟
۱.تهران مسابل ایران
۲. تهران مسابل ایران شبانه
۳.علامه مسایل ایران
۴.تهران جامعه شناسی
۵.علامه جامعه شناسی
۶.تهران اندیشه
۷.بهشتی اندیشه
۸.علامه اندیشه
۹.تربیت مدرس اندیشه
۱۰.تهران سیاستگذاری
۱۱.تهران جامعه شبانه
۱۲.تهران اندیشه شبانه
۱۳.تهران سیاستگذاری شبانه
۱۴.تربیت مدرس اندیشه شبانه
۱۵.بابلسر مسایل ایران
۱۶.اصفهان جامعه شناسی
۱۷.فردوسی مشهد مسایل ایران
۱۸.فردوسی اندیشه
۱۹.یاسوج جامعه شناسی
۲۰.کرمانشاه جامعه شناسی
به نظرتون زیاد رو دانشگاه تهران ریسک نکردم؟

هانوف
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

درصدهاتو میشه بنویسی. سپاسگزارم

هانوف
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

داوطلب مورد چهارمت با توجه به انتخاب رشته و علاقه ت کمی اضافه است چون شما اگر قبول بسی تو همون گرایش اول و دوم تهران قبول میشی بنظر من. لذا لزومی نداره حتما مورد۴ هم تهران باشه البته ایراد نداره اما تا حدی ریسکه ۵ انتخاب اولت ۳تاش مال یک دانشگاه باشه نباید اعتماد بنفس رتبه باعث ریسک پذیری بالا بشه.

داوطلب
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانوف

ممنونم اتفاقا چهارمی عوض کرده بودم مرسی از نکته سنجی ت

مشاور
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام داوطلب
در مورد رزومه خود چیزی به ما نگفته ای، اما همان طور که اشاره کردی انتخاب ۳ کدرشته محل دانشگاه تهران از ۵ کدی که به احتمال زیاد دعوت به مصاحبه می شوی، ریسک دارد. به نظر می رسد بهتر است در انتخاب هایت تجدیدنظر کنی.

داوطلب
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

سپاس از مشاور محترم نکته مهمیه و دغدغه م بوده…

وحید
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ

با سلام
رتبه بنده ۱۴۱ است. آیا امیدی به قبولی در روزانه فردوسی هست؟

هانوف
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

با توجه به بالا رفتن ظرفیت ها تو دانشگاه تهران بنظر من امید هست

مشاور
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام
بله، احتمال دعوت به مصاحبه شما برای دانشگاه فردوسی وجود دارد.

هانوف به مشاور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ

مشاور جان من ارشدم علامه بوده ولی اینطور که میگویند اساتید تهران سایر دانشجویان را بغیر از دانشگاه خودشون را رد می کنند. من سایر کدها را نیز میزنم اما با توجه به آنکه رزومه ام بد نیست و بجز علوم سیاسی یک ارشد دیگه دارم بنظرتون شانس قبولی ام در شبانه دانشگاه تهران برام هست اگه دعوت بشم؟ با توجه به اطلاعاتی که شما دارید. سپاسگزارم

مشاور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ب٫ظ

سلام مجدد
این موضوع اگر چه کاملا رد نمی شود، اما موضوعی قطعی نیست. اولا شاید تعداد رقبای دانشگاه تهرانی شما در مصاحبه کم باشد! دوما اگر شما عملکرد خوبی داشته باشی، مسلما مصاحبه گران مایلند با افراد توانمند کار کنند و انتخابشان شما خواهید بود! نگران نباشید و تمام تلاش خود را برای مصاحبه ای خوب و موثر بکنید.
کتاب هایی مانند “راهکارهای موفقیت در مصاحبه دکتری” را بخوانید و باورهای غلط را کنار بگذارید و به جای آن تلاش و کوشش را جایگزین کنید.
موفق باشید

هانوف به مشاور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

سپاسگزارم و این کتابو هم تهیه می کنم

خدایا کمک به هانوف
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ

لطفا این چهل درصد منابعی که میگی رو معرفی کن.متشکرم

هانوف به خدایا کمک
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

دوست عزیز باور کن منم خیلی خوب نبود رتبه ام. شدم ۲۱۶ اما بگذارید بعد از جوابها ببینم کجا معرفی میشم. چون احتمالا کسان دیگه ای را ببینم و تجربه بیشتری بدست بیارم اونوقت میام همینجا با تمرکز بیشتر و منابع را بهتون میگم.

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ

پذیرش در دانشگاه امام حسین چطوریه؟ بیشتر بحث علمی مطرحه یا سایر مسائل؟

سحر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ق٫ظ

ببینشما فقط رزومه و مصاحبه تون عالی باشه میگیرنت مخصوصا مصاحبه

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ

بچه ها نظراتونو درباره پژوهشکده امام خمینی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه شاهد و دانشگاه امام حسین بگین لطفا

سیاست
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۳:۵۸ ق٫ظ

سلام
دوست عزیز پژوهشگاه مطالعات فرهنگی فقط !
بقیه رشته هاشون آینده کاری ندارن ! خودتون توجه کنین!
امام حسین هم چون مطالعات منطقه ای داره خوبه ، بقیه…

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سیاست

پژوهشگاه خوابگاه نمی ده، درسته؟

سیاست
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ

نه این پژوهشگاه فاقد خوابگاهه
شما مازندران رو هم مد نظر قرار بدین ، احتمال قبولی بسیار زیاده، همه چیزش هم عالیه ، رشته اش هم مسایل ایران

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ

با توجه به افزایش ظرفیت ها با رتبه ۱۴۰ امکان دعوت به روزانه دانشگاه تهران گرایش مطالعات منطقه ای هست؟ من ارشدم مطالعات منطقه ای دانشگاه تهرانه

مشاور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ

سلام
متأسفانه بعید است به روزانه تهران دعوت به مصاحبه شوید. توصیه می کنیم شانس خود را برای روزان شهرستان ها از دست ندهید.

هانوف
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ

‌‌آخه با رتبه من ۲۱۶ احتمالش کمه روزانه دعوت بشم! بنظرتون شبانه دعوت میشیم با توجه به افزایش ظرفیتها؟ و اگه دعوت بشیم احتمال قبولی چقده دوستان؟

هانوف
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  هانوف

منظورم شبانه دانشگاه تهرانه

مشاور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  هانوف

سلام هانوف
امکان دعوت به مصاحبه شبانه دانشگاه تهران برای شما هست. با این حال شانس خود را برای سایر کد رشته ها از دست نده.

سحر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  هانوف

سلام دوست عزیز گاهی برای شبانه علی رغم مصاحبه کلا همه را رد می کنند مثل دانشگاه تهران که دوسال پیش خیلی ها از انتخابش پشیمون شدند چون همه را رد کرد

هانوف به خدایا کمک
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سحر جان درسته تا حدی در جریانم، خوب آدم باید چکار کنه!!! نمیدونم واقعا با چه حسابی رد می کنند

پردیس
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ب٫ظ

دوستان به نظرتون با رتبه ۶۰۰ میتونم امیدوار باشم پردیس ها و یا مثلا شبانه یاسوج دعوت بشم؟

هانوف
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

احتمالش هست اما کمی مقداری ضعیفه. ولی بزن بهرحال اگه واقعا جدی هستی بری بخونی

مشاور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

سلام
تقریبا امید زیادی برای دعوت به مصاحبه شما برای پردیس ها و شبانه ها نیست. اما حتما انتخاب رشته کنید.

هانوف به برادر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ

بچه ها گرایشی که من میخوام زیاد شده تو دانشگاه تهران بنظرتون آیا روزانه را بزنم با رتبه ۲۱۶ یا همون شبانه احتمال قبولم هست؟

freedom
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

سلام دوست عزیز حتما روزانه بزن ، شبانه نزدیک به ۶۰ میلیون فقط شهریه اس به غیر از هزینه های زندگی که به ۸۰ ، ۹۰ میلیون میرسه، آیا به نظرتون مدرک علوم سیاسی انقد ارزش داره که این همه پول هزینه کنی!

دانشگاه مازندران
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  freedom

دانشگاه مازندران هم ۵ نفر ظرفیت زده تو اصلاحیه دفترچه
بچه ها حتما به اصلاحیه نگاهی بندازین واسه علوم سیاسی خیلی تغییرات گذاشتن

خدایا کمک
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام ایها المجازیون. ..یه راهنمایی میخواهم! من ۲ ساله که پشت کنکورم.امسال خیلی خونده بودم اما مجاز نشدم، فکر می کنم منابع رو بدرستی نخوندم و اشتباهی منابع مطالعه شده، اگر امکان داره بگید ضروری ترین منابع چیست؟ دعاتون می کنم

هانوف
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  خدایا کمک

منابع تقریبا ۶۰ درصدش نامشخصه اما شما باید رو اون چهل درصد باقی مانده تمرکز کنی بقیه ش هم چندتا سئوالی می تونی بزنی احتمالا. منم خیلی خوندم رتبه م ۲۱۶ شدم. اگه کلیدها اشتباه نداشت من باید زیر بیست می شدم

هانوف
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ

بچه ها بنظرتون من با رتبه ۲۱۶ امیدی به دعوت وقبولی شبانه تهران دارم؟ چون هنوز در ۵ اولویت اولم نیست. یک ارشد دیگه هم دارم رزومه م هم بد نیست. خیلیا میگن امیدوار نباش بهش!!!آیا شبانه تهران را بیارم تو ۵ اولویتم؟ و یک روزانه را در ۵ اولویتم حذف کنم؟ بلحاظ مالی میتونم شبانه بخونم. اما ظرفیتها کمه متاسفانه

امیدوار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  هانوف

شبانه دانشگاه تهران دعوت می شوید.

مرضیه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

سلام به همه و خدا قوت
اقا یا خانوم مشاور
من با رتبه ۱۲۹ اولویت هامو چطور بزنم؟
مرسی از راهنماییتون

مشاور
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

سلام
در مورد سابقه آموزشی و پژوهشی چیزی نگفته ای. اما احتمال دعوت به مصاحبه برخی روزانه های تهران و روزانه های شهرستان را داری.
اگر رزومه خوبی داری که به ترتیب علاقه از بالا به پایین انتخاب کن، دانشگاه های مقاطع قبلی ات هم اگر پذیرش دارند، جزو اولویت هایت باشد. اگر رزومه خوبی نداری، انتخاب شهرستان ها غافل نشو تا شانس خودت را از دست ندهی.

وحید
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ق٫ظ

با سلام
رتبه بنده ۱۴۱ است. آیا امیدی به قبولی در روزانه فردوسی هست؟ پژوهشگاه امام خمینی، چطور دانشکده ای از نظر کیفیت است؟

محمدرضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

پژوهشکده رشته ی جالبی نداره !
هیچ جا براش کار نیست !
بچه ها سعی کنید رشته ها و گرایش هایی برید که حداقل همین ظرفیت شغلی کم واسه علوم سیاسی براتون فراهم باشه ، رشته و گرایش خوب و همچنین دانشگاه خوب

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ق٫ظ

سلام من با سهمیه ایثارگران ۲۰ سیاسی شدم به نظرتون روزانه ها رو هم بزنم امیدی هست؟

داوطلب
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان هم رشته ای عزیز
من رتبه ۱۹ علوم سیاسی آوردم
ارشد علوم تحقیقات خوندم
معدل موثر ۱۶/۷۸
سابقه تدریس ۴ ساله دانشگاهی دارم

به نظرتون فقط دانشگاههای در تهران هم روزانه و هم شبانه بزنم انتخاب های مناسبیه؟
با وجودگرایش اصلی م که مسایل ایران آیا همه گرایشها رو بزنم حتی سیاستگذاری که اصلا سر رشته ای ندارم ازش؟
خیلی ممنو میشم نظرتون بگید
سپاس

احسان
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

با سلام
به نظر من دانشگاه های تهران را از هر جهت در اولویت قرار دهید اگر از لحاظ مالی اهمیتی ندارد برایتان. اگر من به جای شما بودم به این شکل انتخاب رشته میکردم .
۱- روزانه تهران (گرایش خودم)
۲- روزانه بهشتی (گرایش خودم)
۳- تربیت مدرس (گرایش خودم)
۴- علامه (گرایش خودم)
۵- شبانه تهران (گرایش خودم)
با رتبه ای که دارید حتما همین ۵ انتخاب اول را دعوت میشوید. اما انتخاب های بعدی را هم میتوانید روزانه خوارزمی و روزانه شهرستان ها و سپس سایر شبانه ها بزنید. اما تغییر گرایش ریسک بزرگی در مصاحبه به همراه خواهد داشت. حتی ممکن است با وحود رزومه قوی در مصاحبه امتیاز لازم را نگیرید. اما بعد از انتخاب کردن گرایش های خودتان مشکلی نیست که سایر گرایش ها را نیز انتخاب کنید. اما به طور حتم همان ۵ انتخاب اولیه را خواهید آورد.
می شود لطف کنید درصدهایتان را بنویسید لطفا

مشاور
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام
شما امکان دعوت به مصاحبه روزانه های دانشگاه های تهران و شهرستان ها را داری. اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه های تهران دارید می توانید طبق چیزی که گفته ای روزانه ها و شبانه ها را انتخاب کنی. اما برای روزانه شهرستان ها نیز دعوت به مصاحبه می شوی و توصیه می کنیم با توجه به رزومه ات از شهرستان ها هم غافل نشوی.
ضمنا بهتر است گرایش هایی را انتخاب کنی که در آن سابقه داری و بر دروس مسلط هستی، چون در غیر این صورت ممکن است در مصاحبه ضعیف عمل کنی و شانس خود را برای قبولی از دست بدهی.
با توجه به تاثیر ۷۰ درصدی مصاحبه، عملکرد شما در مصاحبه خیلی مهم است. برای این که شانس خود را با وجود رتبه خوب ت از دست ندهی، توصیه می کنیم مطالب مختلف را برای شناخت با مصاحبه دکتری بخوانی تا حضوری موفق داشته باشی.
http://phdmarket.ir/product/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/
و
https://phdtest.ir/1391/03/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C/
و نیز
https://phdtest.ir/1393/03/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-93/

داوطلب
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

سپاس فراوان بابت توضیحات مبسوط تون.
متاسفانه واسه گرایشم که مسایل ایران گزینه ها خیلی محدوده و ناچارم گرایش های دیگه رو هم بزنم.به ترتیب جامعه شناسی و اندیشه و سیاستگذاری.
اگر نظر خاصی دارید ممنون میشم بفرمایید
وقتتون بخیر

امیر
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ

من با ۲۱۵ امیدم به کجا باشه منهای شهرستان؟

احمد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

قطعا همه شبانه ها تهران را دعوت خواهید شد،
میشه درصداتوون رو بنویسید ببینم با من که ۲۱۸ بودم چقدر اختلاف داریم
من، تخصصی ۲۶، زبان ۲۰، استعداد لعنتی ۱۰

هانوف
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

احمد جان منم تخصصی ۲۶ زبان ۱۵ استعداد۲۶ اما دیدم تنها ۲ درصد با رتبه نزدیک ۶۰ فاصله دارم. تازه من تخصصی را بیشتر از اون زدم. درکا من یک درصد و خورده ای میانگینم از شما بالاتره. البته ببخشید من ۲۱۶ شدم نه ۲۱۵

مشاور
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام امیر
برای شبانه دانشگاه های تهران هم احتمال دعوت به مصاحبه داری.
اما اگر حتما می خواهی در تهران به تحصیل بپردازی، شانس خود را برای پردیس دانشگاه ها هم از دست نده.

امیدوار
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

فقط شبانه دانشگاه درجه یک و درجه دو

احمد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظرتون با رتبه ۲۱۸ شانس دعوت شدن به روزانه ها رو دارم

یک تقاضا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

دوست عزیز احتمال بسیار زیاد شهرستان ها رو دعوت خواهید شد ولی لطف کنین اگر قصد شبانه ها غیر انتفاعی و پردیس رو ندارین انتخاب نکنین خواهشا ، که ماها که رتبمون بالاس بتونیم شانس دعوت شدن در این دوره ها رو داشته باشیم ، اگر لطف کنید و به دوستان خود هم این مسیله را بگویید ممنون میشم ، با این کارتون افرادی زیادی به آرزوهاشون میرسن

سپاس فراوان

مشاور
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام احمد
متأسفانه احتمال دعوت به مصاحبه شما برای دوره روزانه چندان زیاد نیست. پیشنهاد می کنیم برا انتخاب شبانه دانشگاه های پایین تر متمرکز شوی.

احمد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

آقا/خانم مشاور بر حسب تجربه پارسال این رتبه باید همه شبانه ها تهران را بیاورد.

سحر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام اره حتما ولی ۵ انتخاب اولت درست یزن که خیالت راحت باشه

محمد علوم سیاسی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

برای قبولی در روزانه حداقل رزومه چی باید باشه؟

مریم
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ

سلام اگر دانشگاه فردوسی را مدنظر دارید به نظرم یک مقاله کافیست ولی مصاحبه خوب باشد تا ان شاالله قطعی شود

محمد علوم سیاسی
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دانشگاه تهران چطور؟

احسان
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۳ ب٫ظ

همه چیز بستگی به رقبای شما دارد نمی شود گفت با یک مقاله یا ده مقاله پذیرفته یا رد می شود. نهایت امتیازهای پژوهشی ۲۱ امتیاز است. خیلی فاکتورهای دیگر دخیل است. اما روند مصاحبه و نحوه پاسخگویی شما که امتیاز مشخصی دارد خیلی تاثیر گذار است و ممکن به دلیل چابکی شما رزومه ضعیف مورد تسامح قرار گیرد. روند مصاحبه در همان نیم ساعت شاید هم کمتر خیلی تاثیر دارد. حتما امیدوار باشید

محمد علوم سیاسی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب٫ظ

بچه ها به نظر شما با رتبه ۱۴۰ شبانه فردوسی رو جلوتر بزنم یا روزانه شهرهایی مثل رشت، یاسوج و کرمانشاه؟ لازم به ذکره که محل اقامتم مشهده

علوم سیاسی ها
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ

روزانه رو بزن….شبانه واقعا هزینش بالاست…

سحر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

سلام توصیه میکنم روزانه رو بزنید به خاطر مزایای روزانه بورن از جمله هزینه ها

احمد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

قطعا بستگی به شرایط شخصی شما دارد، اما روزانه بهتره، ضمن اینکه این نکته را باید در نظر داشته باشید که دانشگاه فردوسی از دانشگاه های که نام بردید جایگاه بهتری دارد،

مشاور
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام
شانس تقریبا دعوت به مصاحبه روزانه شهرستان های پایین تر و شبانه دانشگاه های مختلف را داری. با توجه به شرایط خودت تصمیم بگیر.

یک تقاضا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۰ ق٫ظ

دوستان علوم سیاسی سلام
خواهشی که از شما داریم این است که اگر خودتان یا دوستانتان قصد دوره های پولی (شبانه یا غیر انتفاعی یا پردیس) ندارید آنها را انتخاب نکنید که کسانی که رتبه شبانه و… آورده اند و قصد این دوره ها را دارند بتوانند در شانسی داشته باشند..
از لطف و توجه شما بسیار سپاسگذارم…

سحر
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  یک تقاضا

سلام من هم همین تقاضا را دارم اگر ممکن است این خواهش را از طریق ایمیل برای همه ارسال کنید و از هر طریق که ممکن است

محمد علوم سیاسی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  یک تقاضا

برای قبولی در روزانه حداقل رزومه چی باید باشه؟

زهره
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ق٫ظ

دوستان کسی هست که گرایش روابط در اولویتش باشه?

علوم سیاسی ها
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

من گرایش روابط بودم و روابط رو هم دوست دارم اما رتبم خیلی بد؛

محمد علوم سیاسی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سابقه تدریس تو مصاحبه امتیاز داره؟

احسان
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۵ ب٫ظ

بله همه چیز تاثیر دارد. تاثیر هم نداشته باشد ارائه گواهی دال بر تدریس ضرری ندارد

محمد علوم سیاسی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

بچه های علوم سیاسی کجائید؟ امسال ظرفیت علوم سیاسی کم شده؟

علی علوم سیاسی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ق٫ظ

سلام باید منتظر بود دفترچه بیاد!هیچی مشخص نیست!

علوم سیاسی ها
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ

ظرفیت ها خیلی کم شده من با رتبه ۱۶۰ هیچ امیدی ندارم

محمد علوم سیاسی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

ناامید نباش الان نکته اینه که چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می شن

علوم سیاسی ها
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ

ممنون دوست عزیز خواهشا واسه انتخاب رشته مشورت بدید دوستان

سحر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام به نظرم فردوسی بهتره چون اشنا هستند و محل زندگیتونه و میتونید بعدا بهتر پیش برید

زهره
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

من با تخصصی ۳۹ زبان ۴۳ استعداد۲۱ رتبم شده سی وخرده

سحر
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

https://phdtest.ir/1391/03/%d8%aa%d9%88%d8%b5%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c/comment-page-8/#comment-372742
سلام دوستان لطفا برای انتخاب رشته به نکات مورد نظر در لینک بالا توجه کنید و از همه مهم تر رشته هایی که می دانید در مصاحبه اش شرکت نمی کنید و مورد نظرتان نیست را انتخاب نکنید
سرنوشت خیلی ها به انتخاب های شما بستگی دارد///به دوستانتان هم یاداوری کنید و هوای هم را داشته باشید چون سازمان سنجش به اندازه کافی اجحاف کرده و می کند

علوم سیاسی ها
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام دوستان با ۱۶۰ به نطرتون امیدی هست؟ میشه واسه انتخاب رشته مشورت بدید؟

علوم سیاسی ها
فروردین ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام دوستان با ۱۶۰ به نطرتون امیدی هست؟ میشه واسه انتخاب رشته مشورت بدید؟

ندا
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ب٫ظ

سلام به همه بچه های مجازبه انتخاب رشته شده قبولی تون رو تبریک میگم میشبه لطف کنین بگین چه منابعی رو خونده بودین خصوصا برای زبان و استعداد ممنون میشم

مریم
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

ندا جان استعداد به فن بستگی داره و باید این مورد را از دوستانی بپرسی که کلاس هاس استعداد رفته اند از طرفی زبان هم نامشخصه مهم تخصصیه که امسال تغییر جهت سازمان سنجش نشون میده که منابع دیگه مثل قبل قابل شناسایی نیستند هرچند میشهمنابعی را خواند که قبلی ها خوانده اند ولی الله اعلم که بتونید از پس سوالات بر بیاید

زهره
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ب٫ظ

کلیدنهایی رایکشنبه میزنه سازمان سنجش ولی دیگه چه فایده!!!

مریم
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

من تهران دعوت میشم رتبه ام نمیتونم ابراز کنم

محمد علوم سیاسی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ

با رتبه ۱۴۰ و یک مقاله علمی پژوهشی و یک کنفرانس کجا دعوت می شم؟

زهره
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام در سال گذشته رتبه ۱۲۰ و ۱۴۰،دانشگاه تهران،مدرس،بهشتی دعوت به مصاحبه شدند

محمد علوم سیاسی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام زهره خانم برای روزانه دعوت شدن؟

مریم
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ب٫ظ

شهید بهشتی و علامه و تربیت مدرس هم میشه به نظرم تربیت مدرس را در اولویت بزنید چون شهید بهشتی خیلی اساتیدش گیر میدن. کدام دانشگاه بودید؟

محمد علوم سیاسی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز دانشگاه تهران

علوم سیاسی ها
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان اول از همه به شدت ناراحتم چون کلید سوالا رو اصلاح نکردن…من با اطمینان ۲۵ تا درست زده بودم که حدود۲۷ درصد میشد………..الان رتبم ۱۶۰ شده به نطرتون امید قبولی دارم

مریم
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۴ ب٫ظ

سلام دوست عزیز اتفاقا من فک کردم کلید ها را عوض کرده اند من حتی تعجب میکنم زبان اصلا نزدم ولی در جواب منفی ۱ خورده واقعا متاسفم….

علوم سیاسی ها
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

رتبتون چند شد مریم؟

مریم
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ

منم فک می کردم در بدترین حالت ۳۰ زده ام ولی نتیجه کاملا فرق می کند احتمال می دهم رتبه های برتر امسال از دانشجویان رشته زبان باشند

زهره
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام مریم جان رتبتون چندشده?منم تخصصی ۴۸ وزبان ۴۸ زده بودم طبق کلیدخودشون ولی درکمال تعجب درکارنامه تخصصی ۳۹ و زبان ۴۳ درصد زده برام!!

محمد علوم سیاسی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

رتبتون چند شده زهره خانم؟

مریم
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

نمی دونم چه بر سر کلید ها اوردن و چرا یکشنبه کلید نهایی را میگن

زهره
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه مریم جان یکی ازدوستانم زبان تقریبا ۵۸ درصد زده تخصصی ۱۰ و استعداد۲۰ ولی رتبش شده تقریبا۶۰۰،امسال سطح سوالات زبان نسبت به سالای قبل راحت تربودبخاطرهمین اکثرازبان رابالا زدن واین تخصصی ها بود که امسال خیلی تعیین کننده بوده،

زهره
فروردین ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۶ ب٫ظ

سلام.بله حتماامیدوارباشید فقط در انتخاب رشته خیلی دقت کنیدوااول از همه جایی راانتخاب کنیدکه احتمال قبولی خودتون را توی مصاحبه میدید.

شناخت
فروردین ۶, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ق٫ظ

با ۲۶ تخصصی، ۳۵ زبان و ۳۶ استعداد چه رتبه ای تخمین زده می شود؟

مهدی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

سلام. لطفا راهنمایی کنید. با ۳۰ درصد تخصصی، ۲۰ زبان و ۲۵ استعداد چه رتبه ای رو تخمین می زنید؟

لقمان قنبری
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۲۳ ب٫ظ

خواهشتن می خواهم بچه ها رتبه منو تخمین بزند ۳۵ در صد تخصص ۲۵ درصد زبان

احسان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  لقمان قنبری

پارسال ۲۱ درصد تخصصی- ۱۰ درصد زبان- ۳۸ درصد استعداد ۲۲۰ شد. تراز زبان معمولا خیلی بالا است. اگر استعداد کمتر از ۲۵ نزده باشید قطعا زیر ۱۰۰ خواهید شد. حول و حوش ۵۰-۶۰- ۷۰ البته برحسب تجربه پارسال

لقمان قنبری
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

ممنون احسان جان

مریم
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  لقمان قنبری

تخصصی در هر شرایطی تعیین کننده تر است رتبه در کل بستگی به نمره تراز دارد و این نمره تراز هرچند تا حدی به درصد هم بستگی دارد ولی به میزان غلط ها نسبت به تعداد درست ها ی شما در مقایسه با بقیه هم بستگی دارد شما در نظر بگیرید کسی که مثلا از ۹۰ سوا فقط ۸۰ سوال زده و از این ۸۰ تا ۴۰تاغلط و ۴۰ تا درست نسبت به کسی که از ۹۰ سوال مثلا ۵۰ تا زده و از این ۵۰ تا حدود ۳۰ تا درست و ۲۰ تاغلط نسبتشان چقدر متفاوت است اولی حدودا ۲۵ الی ۲۶ درصد و دومی حدود ۲۳ درصد است بنابراین نمره تراز این دو در حد تفاوت میان ۳ درصد است به طور کلی منظورم این است که ممکن است کسی تعداد بیشتری سوال جواب دهد وبه همان نسبت هم درست یا غلط بزند ونسبت به کسی که تعداد سوالات کمتری جواب داده و نسبت درست یا غلطش به آن شرکت کننده ای که تعداد بیشتر جواب داده بالا و پایین تر است ترازشان فرق می کند. بهتر است صبر کنید تا نتیجه نهایی چون عملکرد همه نسبت به هم سنجیده میشود

احسان
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

فرمایش شما کاملا صحیح است. اما نجربه نشان داده است. درصدهای شبیه سال قبل رتبه ای در همان همان حول و حوش می شود. با کمی بالا و پایین !!!

لقمان قنبری
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

اقا احسان ایا این امکان وجود دارد که با رتبه ۱۵۰-۱۷۰ روزانه شهرستان قبول بشی البته با داشتن ۱۳ مقاله و یک کتاب در دست چاپ

احسان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  لقمان قنبری

پارسال متاسفانه ۱/۵ برابر ظرفیت دعوت مصاحبه کردن. یعنی رشته ما که مجموعه علوم سیاسی است کلا ۱۲۰ نفر پذیرش داشت تا حدود ۱۸۰ -۲۰۰ دعوت به مصاحبه شدند. در حالی که سازمان سنجش (عزیز!!) تا رتبه ۲۹۰ را مجاز به انتخاب رشته روزانه کرده بود. اما همان رتبه ۲۲۰ که خدمتتان عرض کردم فقط شبانه ها دعوت شد. ۱۵۰-۱۷۰ حتما روزانه ها شهرستان را دعوت خواهد شد. اما به عنوان نفرات آخر یا نزدیک به آخر

احسان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

روند مصاحبه و امتیاز دهی را هم خدا داند!!!
بسته به سایر رقبا و نحوه پاسخگویی در جلسه مصاحبه دارد که به نظر من مهمتر از همه امتیازات پژوهشی است. البته بر حسب تجربه دوستانم که در مصاحبه شرکت کرده اند چنین می گویم

لقمان قنبری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۹ ب٫ظ

به نظر شما ازمون امسال سخت تر بود یا پارسال

مصطفی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظر شما تخصصی ۴۵ درصد، استعداد ۳۰ درصد و زبان ۱۵ درصد تقریبا رتبه چند میشه
ممنونم ازتون اگر نظر بدین

احسان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

به شما اطمینان می دهم زیر ۵۰ می شوید. شاید هم خیلی بهتر

آنارشیست سرگردان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

اعتراض به سوال ۹۰:
نظریه های اصلی ساختارگرایی شامل نظام جهانی و وابستگی است. در کتاب تحول در نظریه های روابط بین الملل در صفحه ۱۸۲ در پاراگراف سوم می نویسد:
برای نظریه پردازان نظام جهانی حیات اجتماعی یک کلیت است و در کلیت آن نیز باید درک شود. والرستین بی تردید یک کل گراست… در سطح هستی شناسی، واحد مطالعاتی برای والرستین نظام اجتماعی به عنوان یک تمامیت است.
در نتیجه گزینه صحیح سوال ۹۰، گزینه ۱ است. یعنی: مبتنی بر کل باوری.
مباحث بخش ساختارگرایی کتاب سیاست شناسی نیز
تاییدگر گزینه یک هست.
این در حالی است که کلید اولیه سوالات گزینه صحیح را گزینه ۴ اعلام گرده.

ali
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام. با وجود اینکه خودم هم گزینه ای مثل شما را انتخاب کردم. اما بعد از خواندن دوباره کتاب سیاست شناسی فهمیدم که سوال عین متن بود. در ضمن کل باوری بر اساس کتاب از حیث روش شناختی مورد ارزیابی قرار گرفته بود

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام، اگر سوال عین متن هم باشد، این دلیل بر غلط بودن گزینه کل باوری نیست. استدلال های محکم و نیز استنادات بسیاری وجود دارد که بر متن سطر، پاراگراف و صفحه خاصی که در کتاب مذکور مشاهده نموده اید، غالب هستند. این استدلال ها و استنادات همگی متوجه کل باوری هستی شناختی ساختارگرایی هستند و این غیر قابل انکار و رد است. در بهترین حالت، می توان گفت که دو گزینه صحیح برای یک سوال تستی در نظر گرفته شده است که روند مناسب و صحیحی نیست.

احسان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

سلام
دوست عزیز من هم یک رو زدم اما من هم با مراجعه به کتاب متوجه شدم غلط زدم ینی از هول حلیم افتادم تو دیگ این جمله رو دقیق در کتاب سیاست شناسی دیده بودم که مبتنی بر کل باوری است اما سر جلسه بی دقتی کردم چون به لحاظ روش شناسی می شود گفت کل باور است نه هستی شناسانه . به صفح ۹۸ کتاب ابتدای پاراگراف دوم مراجعه کنید گرینه کل باوری هم صفحه ۹۶ اول پاراگراف دوم که به لحاظ روش شناسانه است

مریم
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

دوستان دیدگاه ساختارگرایی را با واقع گرایی ساختاری اشتباه نگیرید

احسان
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

منظور شما را متوجه نمی شوم. نئورئالیسم ساختارگرا است دیگر !!!

مریم
فروردین ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

نه بین سه دیدگاه ساختار گرایی- ساختاریابی و واقع گرایی ساختاری تفاوت است نورئالیسم ( واقع گرایی ساختاری است) نه به عنوان دیدگاه ساختارگرایی…

زهرا
فروردین ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

سلام به نظر شما با تخصصی ۳۰ و استعداد ۲۰ و زبان ۰ چه رتبه ای میارم؟

احسان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

به نظر من ۲۰۰ تا ۲۵۰

ali
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۱ ب٫ظ

سلام
کسی هست که به سوال ۱۵ تردید داشته باشه؟
طبق نظر سنجش گزینه ۴ درسته، اما بر اساس شواهد و قرائن گزینه صحیح ۳ می باشد.
. اسناد و مدارک: بشیریه(۱۳۷۶)، تاریخ اندیشه های سیاسی در قرن بیستم(اندیشه¬های مارکسیستی) صفحه۲۲۳ اندیشه های سیاسی در قرن بیستم، صفحه ۱۲۰. همچنین کتاب نظریه های روابط بین الملل، فصل پنجم(مارکسیسم) صفحه ۱۹۲. همچنین کتاب نظریه¬ی روابط بین الملل؛ پیشینه و چشم¬انداز فصل ۹، صفحه ۱۷۶. لطفاً این موضوع را پیگیری فرمایید. با تشکر

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۰ ب٫ظ

دوستان من رفتم توی سایت سنجش برا اعتراض ولی نوشت داوطلبی با این مشخصات وجود ندارد…کسی هست که بتونه راهنماییم کنه
چرا این پیغاما میده

ali
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

سلام سرکار خانم
ابتدا باید در سایت عضو شوید. یعنی مشخصات داوطلبی و سایر مشخصات خصوصی شما باید وارد سایت بشه. در مرحله بعد صفحه ای مختص شما باز خواهد شد که فرآیند اعتراض را می توانید دنبال کنید.
یک نظری دادم، اگر شما هم موافقید لطفا در سایت ترتیب اثر دهید
با تشکر

زهره
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
بله همین کار راکردم ولی پیغام دادقبلاازین کدملی برای ثبتنام استفاده شده درصورتی که منباراولم بودکه ثبتنام میکردم!

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

منم دوبار رفتم کلی تایپ کردم دلیل اعتراض رو نوشتم اما خطا داد و مشکل داشت….خلاصه هر کاری کردم نشد عضو هم شده بودم.

مریم
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

دوستان به نظرم کلید سوال ۲۳ در مورد ابعاد همگرایی درست گفته شده دلیلش را به صورت مستند برایتان تایپ میکنم و ارسال میکنم.الان وقت ندارم
مطمئن باشید هیچ کلیدی بی دیلل نیست

مریم
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

من هم نتونستم البته ثبت نام کردم اما برای ورود به سایت پیغام داد که رمز عبور اشتباهه… بی خیالش شدم لطفا شماها در مورد کلید سوالات اعتراض بنویسید

مریم
فروردین ۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

متاسفانه اعتراض به کلید سوالات هماهنگ شده نیست هر کسی به همان کلیدی که از نظر خودش درست یا غلط است اعتراض دارد و ممکن است با تغییر کلید حق خیلی ها ضایع شود بنده خودم به کلیدهایی که همه در این گروه اعتراض داشتند اعتراض کردم. در مورد سوال ۹۰ بنده گزینه را طبق کلید درسن زدم البته با توجه به مطالعه ای کهاز قبل داشتم. فکر میکنم برخی دوستان هنوز تفاوت واقع گرایی ساختاری و ساختار گرایی و ساختاریابی را نمی دانند… و اعتراض دارند که کلید اشتبه است درصورتی که مفهوم ساختار در هریک از این سه دیدگاه مفهوم خاص خود را دارد… چرا که سطح تحلیل هر یک از این سه هم متفاوت است

ندا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام
زهره خانم میشه بگین برای زبان و استعداد چه کتابایی رو خوندین؟

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

سلام نداجان
راستش من استعداد وزبان اصلانخوندم سرجلسه هم اصلابه سوالای ریدینگ نرسیدم و وقت تمام شد

آنارشیست سرگردان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۵۸ ب٫ظ

اعتراض به سوال ۳:
در سوال سه، گزینه یک بیان می دارد: مبتنی بر شبیه سازی غیرواقعی است.
کلید اولیه سوالات پاسخ صحیح را این گزینه دانسته.
با این حال با نگاه به گزینه ۳ یعنی “هم در سطح و هم در میزان بیان حقیقت، مغالطه شده است” متوجه می شود که گزینه ۳ نیز در واقع توضیح همان گزینه یک است. زیرا از جمله راههای شبیه سازی غیرواقعی، مغاطه در سطح و میزان بیان حقیقت است و از نتایج مغالطه نیز شبیه سازی غیرواقعی است.
در نتیجه هم گزینه یک و هم گزینه ۳ صحیح است.
از سوی دیگر متوجه می شویم که نقد در دیدگاههای نظام سیاسی به مثابه یک ارگانیسم بر امر مغالطه در این دیدگاههای تاکید بیشتری نسبت به شبیه سازی غیرواقعی شده است. به طور مثال در کتاب جامعه شناسی سیاسی دکتر حسین بشیریه صفحه ۸۹ پاراگراف اخر امده است که اسملسر در انتقاد از نظریه سیستمی پارسونز (که به نظام سیاسی نگاهی ارگانیستی دارد) می گوید:
تاکید بر وابستگی متقابل یکسان میان اجزا اغراق امیز است.

بچه ها این سوال جای کار دارد. من منابع الان دستم نیست ولی اگر به بررسی نظریه های ارگانیکی نظام سیاسی نگاه کنید تاییدگر گزینه ۳ است. حداقل می توان گفت این پرسش ۲ گزینه صحیح دارد.

لقمان قنبری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۸ ب٫ظ

در این مورد نیز صد درصد با شما موافقم من هم همین کزینه در نوع و در سطح مغالطه شده را در سر جلسه با کمال اطمیان جواب دادم ولی به خدا باورم نمشه چرا این بلا را سر ما می اورند.

آنارشیست سرگردان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۱۴ ب٫ظ

اعتراض به سوال ۱۳:
دکتر کمال پولادی در کتاب تاریخ اندیشه سیاسی در غرب از ماکیاولی تا مارکس در در صفحه ۱۲ پاراگراف اخر می نویسد:
“در کالونیسم مسیحیت… یک دین اجتماعی است. نظر کالون این بود که مسیحیت بدون استقرار اموزه های اجتماعی نمی تواند وحدت و یگانگی گروه مومنان را تأمین کند… بنابراین اندیشه سیاسی را به سمت مشارکت فعال مومنان برای عرصه عمل سیاسی و تلاش جهت دگرگونی جهان موجود به جهان مطلوب سوق دادند”. و در صفحه ۱۲ پاراگراف دوم می نویسد: “کالون تعالیم دینی را در جهت نیازهای جامعه تجاری مدرن سوق داد”. با تکیه بر این دو متن می توان گفت که از نظر کالون حکومت زمینی ابزاری اسمانی است. همچنین در همین کتاب در ابتدای صفحه ۱۳ می نویسد: “در نظریه کالون دنیای سیاست دنیای مستقلی است… مفهوم این سخت در عین حال جدایی دنیای دینی و دنیای سیاست است “. این عبارت به بیان خلاصه تر بیان می دارد که از نظر کالون نظم دینی و نظم غیر دینی از هم جدا است. بر این اساس پاسخ صحیح سوال ۱۳ گزینه ۴ است یعنی: تمایز نظم دینی و نظم غیردینی، حکومت زمینی ابزاری اسمانی است. این در حالی است که کلید اولیه سوالات به اشتباه گزینه ۳ یعنی:اعتقاد به حاکمیت خداوند، اطاعت انفعالی را به عنوان گزینه درست برگزیده. در حالی که این کتاب در صفحه ۱۲ با تاکید بر مشارکت فعال مومنان در عرصه سیاسی در نظر کالوین بخش دوم گزینه ۳ را کاملا رد می کند.

لقمان قنبری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام جوواب درست گزینه حاکیمت خداوند و اطاعت انفعالی است این سوال یک از سوالات زمان ارشد نیز بود و مربوط به کتاب دو جلدی اندیشه سیاسی نشر وزارت امور خارجه می باشد. بیش از ۲۰ باز این جمله و تست را در این کتاب خوندم .

آنارشیست سرگردان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  لقمان قنبری

پس می شود گفت که این سوال دو پاسخ صحیح دارد.
با این حال نظر بنده بر رد اطاعت انفعالی از دید کالوین است چرا که با مشارکت فعال در عرصه سیاسی همخوانی ندارد.

نریمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ

نحلیل من در رابطه با سوال والتز این بودکه رئالیسم و نئورئالیسم به لحاظ روش شناسی با یکدیگر تفاوت ندارد و هر دو پوزیتویست و رفتارگرا هستند.
ولی به لحاظ انتولوژیک رئالیست ها کنش را به ماهیت دولت پوند می دهند ولی نوواقعگرایی والتز دارای دید کلان است و نظام بین الملل و ساختار را متغیر تاثیر گذار می داند

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  نریمان

باسلام
اتفاقااساسی ترین تفاوت واقع گرایی و نوواقع گرایی در روش شناسی رفتاری انهاست من هم درپاسخ به سوال اشتباه شمارامرتکب شدم اما در درس روش شناسی وقتی جزوه ای رامرورکردم متوجه اشتباهم شدم،به نظرمیرسه سوالات خیلی زیرکانه ترازاون چیزی که فکرمیکردم طرح شده و دبسیاری ازسوالات گزینه ای بوده که کاملاآدم رامنحرف میکرد،الان بادیدن کلیدمتوجه خیلی ازبی دقتیام شدموواقعاافسوس میخورم

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نریمان

سلام بر نریمان، به نظر بنده باید در رابطه با جمله اول تجدید نظر کنی، چرا که رئالیسم بیشتر سنت گرا است و در قالب رفتارگرایی نمی گنجد ولی برخی نئورئالیسم والتزی را رفتارگرا می دانند. با همه این تفاسیر، نکته اصلی در این تست، توجه و تمرکز بر آن چیزی است که والتز گفته است و والتز هم دقیقاً بر تقلیل گرا بودن نظریه رئالیسم سنتی تأکید و تصریح نموده است. (حال بگذریم که سازه انگارها هم همین عبارت را برای نقد والتز استفاده نموده اند که بهه سوال تستی ارتباطی ندارد). بنابراین بحث در این جا این نیست که تفاوت عام بین رئالیسم و نئورئالیسم چیست، بلکه این است که والتز چه می گوید. والتز هم بر اساس آنچه که خانم مشیرزاده نوشته است، بر تقلیل گرا بودن نظریه های رئالیسم سنتی تأکید می ورزد و پایه هستی شناسی نظریه خود را بر مبنای تصویر سوم مهندسی می نماید.

نریمان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

ممنون از توضیحات تون ! اگر ممکن است به این سوال اعتراض کنید

آنارشیست سرگردان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ب٫ظ

اعتراض به سوال ۲۳:
در کتاب روابط بین الملل نظریه ها و رویکردها، چاپ ششم (۱۳۹۳) صفحه ۷۵ پاراگراف اخر بیان می دارد:
نهادگرایی نیولیبرال بر این اعتقاد است که همگرایی در سطوح منطقه ای و جهانی رو به افزایش است. همچنین در صفحه ۵۲ پاراگراف اخر بیان می دارد: فدرالیسم به عنوان یک نظریه همگرایی منطقه ای یا حتی جهانی بر این اصل استوار است که… . و نیز در صفحه ۵۰ بیان می دارد: نوکارکردگرایی از بسیاری جهات با کارکردگرایی متفاوت است؛ زیرا اولا ان یک نظریه همگرایی منطقه ای است، نه جهانی. به بیان دیگر نوکارکردگرایی یک نظریه همگرایی منطقه ای است و کارکردگرایی یک نظریه همگرایی جهانی. نهادگرایی نیولیبرال، فدرالیسم، نوکارکردگرایی و کارکردگرایی نظریه های همگرایی هستند و به طور کلی هم بر ابعاد منطقه ای و هم بر ابعاد جهانی همگرایی نظر دارند. بر این اساس بر خلاف پاسخ کلید اولیه، پاسخ صحیح گزینه ۴ است.

لقمان قنبری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۳۰ ب٫ظ

با شما کاملا موافق هستم هر عقل سلیمی این را قبول دارد ما همگرایی را در سطح منطقه ای نظیر اتحادیه اروپا و در سطح جهانی نظیر سازمان ملل متحد داریم.

آنارشیست سرگردان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

می خواستم برای بار دوم هم برای سوال ۲۴ اعتراض کنم که سیستم اجازه نداد. یکی از بچه ها زحمت افزودن این جمله به متن اعتراضی شو بکشه:
کتاب اصول روابط بین الملل، هوشنگ عامری (۱۳۷۴)، نشر اگه:
در صفحه ۲۶۳ پاراگراف اخر می نویسد:
پادلفورد و لینکلن در کتاب خود به نام پویایی روابط بین الملل اظهار عقیده می کنند که مبنا و انگیزه اصلی رفتار و سیاست کشورها در صحنه بین المللی چیزی است که منافع ملی خوانده شده است.

نریمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۹ ب٫ظ

من جمله شما را کپی می کنم و می فرستم

آنارشیست سرگردان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  نریمان

ممنون از لطفتان

نریمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۱۸ ب٫ظ

من نتوانستم دوستان دیگر لطفا اعتراض کنند

لقمان قنبری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۳۲ ب٫ظ

این نظر شما نیز کاملا درسته موافقم من در زمان ارشد رتبه ام ۸ شد و به خوبی بیشتر دست ها را می دونم

لقمان قنبری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  لقمان قنبری

ببخشید بیشتر تست ها را به خاطر دارم

محسن
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

دوستان کسی میدونه با تخصصی ۲۴ درصد استعدادو زبان صفر امیدی به قبولی هست؟

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

نه متاسفانه

محسن
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ب٫ظ

یعنی معدل هیچ کمکی نمیکنه

احسان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

با احتمال کم به مجاز شدن برای شبانه امیدوار باشید

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

وگرنه من خودم هم به سوال ۲۳ ۲۴ و۳۳ اعتراض دارم میدونیددوستان همین سه سوال میتونه تقریباتاثیرزیادی بذاره روی نتیجه نهایی،

آنارشیست سرگردان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

متن اعتراض بنده نسبت به سوال ۲۴: دکتر قوام در کتاب اصول سیاست خارجی و سیاست بین الملل (انتشارات سمت) در موارد متعددی به گزینه ۱ یعنی منافع ملی اشاره صریح کرده است. به طور مثال در صفحه ۱۰۷ پاراگراف ۴ می نویسد: محقق روابط بین الملل و مسائل سیاست خارجی باید ضمن تجزیه و تجلیل فرایندها و معیارهای سیاست گذاری خارجی هر یک از واحدهای رسمی حکومتی و نیز بازیگران غیردولتی، استراتژیها و داده های گوناگون دیگران را نیز مورد ارزیابی دقیق قرار دهد. در واقع در این مرحله است که می توان به توفیق یا ناکامی سیاست خارجی پی برد. در اینجا موضوع شایسته طرح این است که با چه معیارها و ضوابطی و در رقابت با چه نوع نظام ارزشی می توان داده های مذبور را سنجید؟ شاید تنها طریق قضاوت بی طرفانه آن است که ببینیم سیاست خارجی دولت مورد نظر تا چه اندازه در دستیابی هدفهای اعلام شده و نیز تحقق منافع ملی موفق بوده است. همچنین می توان به صفحات ۱۰۵ پاراگراف دوم (وظیفه اصلی و اولیه سیاستگذاران خارجی عبارت خواهد بود از تعیین سلسه مراتب هدفها و منافع و سپس ارزیابی واکنش سایر دولتها در برابر این اولویت ها)، صفحه ۱۲۹ پاراگراف دوم (هر گاه دولتها درصدد اتخاذ تصمیم و سیاستگذاری خاصی برای تامین اهداف ملی خویش باشند، می کوشند آن را در چارچوب منافع ملی توجیه کنند)، صفحه ۱۳۰ پاراگراف دوم (اصولا روابط میان واحدهای سیاسی را در عرصه سیاست بین الملل باید بر اساس منافع ملی ملی … مورد تجزیه و… ادامه نظر»

مصطفی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

کلید زبان و استعداد را چطور میشه پیدا کرد
لطفا جواب بدید

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۱۶ ق٫ظ

درصدای خودتونابا درصدا و رتبه های سال های گذشته مقایسه نکنید چون با توجه به سختی سوالات هر سال متفاوت میشه، مثال:
همسرم سال ۹۱: تخصصی ۳۴ زبان ۳۰ و استعداد ۲۰ رتبه ۱۰۳
دوست همسرم سال ۹۱: تخصصی ۳۴ زبان ۶۴ استعداد۳۵ رتبه ۲
هم دانشکده ایم سال ۹۲(سالی که زبان نمره منفی نداشت): تخصصی ۱۷ زبان ۷۴ استعداد۳۰ رتبه ۵
دوستم سال ۹۳: تخصصی ۱۷ زبان ۴۰ استعداد۲۴ رتبه ۱۲۰
(با این توضیح که سال ۹۱ ضریب زبان ۲ بوده و فکرمیکنم همچنین سال ۹۲ امامطمین نیستم)

مریم
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

دوستان روش محاسبه درصد و نمره خام به این صورته فقط توجه داشته باشید که در تعیین رتبه نهایی همه موارد معدل،سهمیه،تراز،رقابت علمی سایرین و وضعیت درصد بقیه تعیین کننده است، ،،،،فرمول محاسبه نمره خام ۱- تعداد کل سوالات یک درس را در ۳ ضرب می کنیم. ۲- تعداد گزینه های درستی را که در آزمون داده ایم در ۳ ضرب می کنیم. ۳- تعداد گزینه های غلط را از عدد حاصل در گزینه های صحیح کسر می کنیم. ۴- عدد حاصل از کسر گزینه های غلط از صحیح را از عدد حاصل از کل گزینه ها نسبت می گیریم عدد حاصل نمره خام خواهد بود. مثال- اگر تعداد سوالات درسی ۲۵ باشد و ما ۱۸ گزینه صحیح و ۶ غلط و ۱ نزده داشته باشیم ۲۵ را در ۳ ضرب می کنیم که حاصل ۷۵ است ۱۸ را در ۳ ضرب نموده و حاصل را که ۵۴ است از ۶ کم می کنیم که حاصل ۴۸ است. اگر ۷۵ را در ۳ تقسیم و در ۴ ضرب کنیم به عدد ۱۰۰ که نمره کامل خام است می رسیم. لذا ۴۸ را هم در ۳ تقسیم و در ۴ ضرب می کنیم که حاصل ۶۴ است. یعنی در این فرض نمره خام ما ۶۴ درصد است. فرمول محاسبه معدل و نمره تراز ۱- نمره خام به دست آمده از هر درس را بر عدد ۵ تقسیم می کنیم. ۲- حاصل تقسیم فوق را در ضریب درس مربوطه در آزمون ضرب نمائید. ۳- حاصل جمع اعداد به دست آمده را محاسبه… ادامه نظر»

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

جناب زهره خانم آیا شما به غیر از اون گزینه هایی که برای پاسخ نامه خودتون در این تارنما قرار دادید، گزینه های دیگری هم زده بودید؟ یا اینکه کلاً پاسخ های شما همان بود؟

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

سلام بله من گزینه های دیگم زده بودم من ۷۲ سوال راپاسخ دادم فقط اونایی که مطمین بودم رادر تارنماقراردادم که متاسفانه تعدادیشون اشتباه بوده گویاطبق کلید

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ق٫ظ

سال گذشته سوالات تخصصی واقعاخیلی ساده تر از سوالات امسال بودند…دوست من که خودم کارنامشو دیدم، تخصصی ۱۷ درصد زبان ۴۰ درصد و استعداد ۲۴ درصد رتبش ۱۲۰ شد و در حالی که خودشم باورش نمیشد و امیدی اصلا به قبولی در دوره روزانه نداشت ۵ جا برای مصاحبه دعوت شد دانشگاه تهران و شهید بهشتی، و روزانه دانشگاه تهران قبول شد، پس ببینید که اگه خدا بخواد هر چیزی ممکنه، امیدوارم این اتفاق توی سال جدید برای هممون بیفته…و با توجه به سختی سوالات امسال مطمین باشید درصد نفر اول هم پایین تر میاد، تجربه ثابت کرده هرچقدر آزمونی سخت تر باشه به نفع کسانیه که مطالعه داشتند، پس بیاید همگی سال جدید را با امیدواری شروع کنیم و برای هم دعا کنیم…

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۵۱ ق٫ظ

دوستان اصلا نگران نباشید هر چقدرم درصدای خودتون را بدونید نمیشه قضاوت کرد در مورد رتبه چون در مقایسه با بقیه سنجیده میشیم و واقعا غیر قابل پیش بینی هستش، ولی همین لحظه از صمیم قلب از خدا میخوام همه دوستان عزیزی که توی این گروه هستند و هرکس دیگه ای که واقعا زحمت کشیده قبول بشن همگی همونطور که دلشون میخواد…من توی سال گذشته خیلی سختی کشیدم حتی سختیام هنوزم ادامه دارند…ولی امیدوارم سال جدید بهترین سال واسه هممون باشه…

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

باور کنید منم خیلی مشکلات داشتم…من هم بهترین ها رو برای همه دوستان ارزو دارم و امیدوارم هر کی زحمت کشیده جوابشو در سال جدید بگیره..

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۵۷ ق٫ظ

منکه داغون شدم ازتخمین ۵۰ ۶۰ درصدخودم قبل کلیدالان رسید به ۴۰ درصد!!!!وااااای خداااا

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

با همین ۴۰ درصد هم تک رقمی میشید…من جای شما بودم کلی خوشال میشدم!!!

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۷ ق٫ظ

راستش من توقع ۶۰ درصد داشتم و در بدبینانه ترین حالت ۵۰ درصد، اصلا کلا شوکه شدم و حتی میترسم دیگه برم استعدادا نگاه کنم چون قبلا طبق کلیدی که دوستان گذاشته بودند چک کردم به عقل و استعداد خودم شک کردم!

احسان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

با ۴۰ درصد رتبت تک رقمیه. تبرییییییییییک

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۳۶ ق٫ظ

کتاب : حمیرا، مشیرزاده، «تحول در نظریه های روابط بین الملل»، انتشارات سمت، سال ۱۳۸۴، صص ۱۰۸ و ۱۰۹: “والتز در کتاب انسان، دولت و جنگ … به سه «تصویر» اشاره می کند که عبارتند از : سرشت انسان یا تصویر اول که ریشه جنگ را در سرشت جنگ طلب انسان یا انسان های خاص جستجو می کند؛ دولت یا تصویر دوم که جنگ را بر اساس جنگ طلبی دولت های خاص یا ایدئولوژی ها و رژیم های خاص سیاسی تبیین می کند؛ و ساختار نظام بین الملل یا تصویر سوم که وقوع جنگ را بر مبنای خصوصیت آنارشیک نظام بین الملل تبیین می کند. او در این کتاب هر سه تصویر را برای توضیح جنگ لازم می داند و بر آن است که علت فاعلی و علت زمینه ساز هر دو تأثیر دارند و تصویر سوم چارچوب سیاست خارجی را توصیف می کند. اما بدون تصاویر اول و دوم نمی توان هیچ شناختی از نیروهای تعیین کننده سیاست داشت. تصاویر اول و دوم نیروها را در سیاست جهانی توصیف می کنند اما بدو تصویر سوم ممکن نیست بتوانیم اهمیت آنها را ارزیابی کنیم یا نتایج آنها را پیش بینی نماییم. اما در نظریه سیاست بین الملل (۱۳۷۹) دو تصویر نخست را تقلیل گرایانه می داند، زیرا خصوصیات نظام را به خصوصیت واحدهای تشکیل دهنده آن یعنی افراد یا دولت ها می کاهند.” به این ترتیب همانطور که پیداست، والتز رویکردهای هستی شناختی تقلیل گرایانه واقع گرایانه را که آنارشی را محصول سرشت شرورانه انسان می پندارد رد می کند… ادامه نظر»

نریمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

خدا از دهنت بشنوه

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  نریمان

لطفاٌ اعتراض خودتونو اعلام فرمایید:
http://request.sanjesh.org/noetrequest/login/

شاندرمن
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

بچه ها خواهش میکنم اعتراض کنید مطمئننا اصلاح میکنن کلید رو

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

باسلام
فراسیاست عزیزهستی شناسی تقلیل گراانتقادیست که به نوواقع گرایان واردشده پس قطعانمیتواندجواب صحیح باشدمن مطالعه کردم ودقیقاگزینه سه صحیح میباشد هرچندخودم هم متاسفانه بی دقتی کردم در مورد این سوال ولی دوسه سوال رامثل سوال روسووهمون ابعادمنطقه ای وجهانی رامطمینم که کلیدپاسخ صحیح رانزده!هرچندنظرطراح سوال مهمه ومیتونه بااستدلال خودش گزینه صحیح پاسخنامه راتوجیه کند!

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

نظر شما درسته ولی سوال نظر والتز رو از ما خواسته که مشیرزاده در اول مباحث خودش که از هستی شناسی شروع می کنه، به این مقوله وارد شده و عیناً نظر والتز رو درباره دیدگاه واقع گرایی اعلام کرده و عیناً اشاره کرده که این دیدگاه ها تقلیل گرا هستند. هر چند سازه انگار ها هم دیدگاه نوواقع گراها را تقلیل گرایانه می دانند که این قضیه ربطی به سوال نداره. خلاصه اینکه اگر این سوال ها را بین اساتید علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه های تهران توزیع کنند، یک بلبشوربازاری خواهد شد که ای کاش سازمان سنجش نظر اساتید رشته غیر از طراح را نیز جویا شود.

نریمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

خانم زهره من کتاب سیاست بین‌الملل والتز را شاید سه دفعه انگلیسی شو خواندم اونجا به صراحت واقعگرایان را به تقلیل گرایی یا ریدکاشنیست بودن متهم می کنه. سوال قدری گنگ است

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  نریمان

من در کتاب روش شناسی خواندم که تفاوت در روش شناسی است البته کتاب نبودجزوه ای بودکه ازیکی دانشجویان دکتری گرفته بودم.یکی ازاساتیدم که خودشون مدرس این درس هستندهم گزینه ۳ راتصریح فررمودند ونظرشون این بودکه سوال جنبه مفهومی داشته،متاسفانه منم اشتباه زدم این گزینه را

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  نریمان

اگر برای هرسوالی که فکرمیکنیداشتباهه کلید،رفرنس دقیق و یاعین جمله اون گزینه رابدونیدترتیب اثرداده میشه درغیراینصورت خیر چون اگه سازمان سنجش بخواد فقط براساس گزینه ای که مورداعتراض قرارمیگیره کلیدراتغییربده اونوقت هرکس طبق گزینه موردنظرخودش اعتراض میکنه وممکنه درصدامون حتی به منفی هم برسه

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۱۴ ق٫ظ

بچه ها یه روش بگید براساس اون بالاخره محاسبه کنم درصدمو
یعنی روش درست تر و پارادایمی که مورد قبول همه باشه !

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۲۱ ق٫ظ

تعداد سوالات درست را ضربدر ۳ کنید
تعدادغلط ها را از جواب به دست امده کم کنید
جواب به دست آمده را تقسیم بر سه برابرتعداد کل سوالات کنید(یعنی برای دروس تخصصی تقسیم بر ۲۷۰ و برای دروس عمومی تقسیم بر ۹۰)
جواب را ضربدر ۱۰۰ کنید
جواب بدست آمده نمایانگر درصد دقیق شما خواهد بود
موفق باشید

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۱ ق٫ظ

دوستان ضریب استعداد و زبان مثل هم اند؟ یا نه؟ اصلا میشه یکی نحوه محاسبه ضریبا رو توضیح بده؟؟

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۲۲ ق٫ظ

بله ضریب استعداد و زبان مثل هم و هر دو ضریبشان یک می باشد.نحوه محاسبه را نیز توضیح دادم

فراسیاست
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

به تصریح منابع متعدد همگرایی بر ابعاد منطقه ای و جهانی استوار است. برای نمونه ن .ک. به قوام، سید عبدالعلی، «روابط بین الملل؛ نظریه ها و رویکردها»، انتشارات سمت، ۱۳۸۴، ص۷۵ (ابتدای پاراگراف آخر : نهادگرایی [نئولیبرال] بر این اعتقاد است که همگرایی در سطوح منطقه ای و جهانی رو به افزایش است.)
بنابراین پاسخ سوال ۲۴، گزینه چهار می باشد نه گزینه یک

نریمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

سوال ۲۴ نظرتون چیست؟

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

با توجه به روشن بودن پاسخ، احتمال اینکه در فرآیند اعلام کلید به سازمان سنجش (اشتباه تایپی یا غیر تایپی) باشد، بسیار زیاد است. لطفاٌ اعتراض خودتون رو اعلام کنید تا کلید در فرایند بازنگری قرار گیرد.
http://request.sanjesh.org/noetrequest/login/

لقمان قنبری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

همگرایی هم مربوط به سطح منطقه و هم بین الملل است من کاملا مطمئن هستم.
کل گرای ساختاری درسته.
جواب باستان گرایی درسته من خودم ده ها بار این جمله را در کتاب خوندم
این چه ازمونی است بچه اعتراض

نریمان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  لقمان قنبری

باید اول منبع ها را پیدا کنیم و سپس اعتراض کنیم

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  نریمان

بله حرف شما واقعا درسته، ولی متاسفانه برای خیلی از سوالات این امکان وجود ندارد که عین همان جمله را بتوانیم رفرنس دهیم چون سوال جنبه مفهومی و تحلیلی داشته و هیچ گریزی نیست جز نظر طراح سوال و اونچه که مد نظرشون بوده

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

این پاسخ منطقی نیست، اگر اعتراض بشه ترتیب اثر داده خواهد شد. به ویژه در رابطه با این سوال که غلط بودن کلید آن اظهر من الشمس است.تجربه سال گذشته در برخی رشته های علوم انسانی این قضیه رو ثابت کرد که کلید ها قابل تغییر است.

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

سوال ۲۴ اصلاً جنبه تحلیلی و مفهومی نداره

فراسیاست
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

کلید ارائه شده برای سوال ۵۲ صحیح نمی باشد. دلیل: ن.ک. به مقاله (انصاری، محمدمهدی، «طرح اندیشه ایرانشهری و مشروعیت سازی برای حکومت پهلوی»، فصلنامه رسانه، دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه، سال بیست و د.م، شماره ۱ و ۲، شماره پیاپی ۸۴، ۱۳۹۰، ص۱۲۴):
“مجله ایرانشهر یکی از مهمترین کانون هایی بود که اندیشه ایرانشهری را در سطح وسیع و به طور عامه پسند و فراگیر تبلیغ می کرد… ایرانشهر یکی از مهمترین مجلاتی است که با تکیه زیاد بر ناسیونالیسم افراطی، تمرکز قدرت و وحدت ملی راه را برای دیکتاتوری رضاخان هموار کرد و زمینه را برای مشروعیت این حکومت فراهم ساخت. با توجه به نفوذی که در داخل ایران داشت نوعی ارزیابی رمانتیک از تاریخ ایران پیش از اسلام که توأم با آرمان گرایی کردن این دوره بود و نخستین بار در نوشتها های پیروان ناسیونالیسم ایران سده نوزدهم…مطرح شده بود.
علاوه بر این منابعی مانند “انتخابی، ناسیونالیسم و تجدد، نگاه نوع، شماره یک، ص۱۷” و نیز “بیگدلو، رضا. «باستان گرایی در تاریخ معاصر ایران»، نشر مرکز، ۱۳۸۰ ص ۱۹۳” بر این نکته تأکید دارند.
بنابراین پاسخ صحیح گزینه یک (باستان گرایی) می باشد.

لقمان قنبری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

با شماموافقم

ali
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

سلام دوست گرامی
سوال مورد اشاره شما از کتاب سردارنیا با عنوان تقریبی جامعه شناسی ایران گرفته شده است.

ali
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

سلام- سوال مذکور از کتاب جامعه شناسی سیاسی ایران اخذ گردید و با توجه به مندرجات گزینه ۲ صحیح است

لقمان قنبری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

سلام به همه دوستان و با ارزوی موفقیت
من تخصص ۳۵ درصد زبان ۲۰ . استعداد صفر زدم رتبه من حدودا چند می شه باتشکر

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  لقمان قنبری

رتبتون زیر صد میشه…تخصصی ها رو خوب زدید

مهدی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام . نریمان خیلی خوب . شک نکن اگه درست گفتی رتبت دو رقمیه … دوستان درصداشونو بذارن . من ۲۶ تخصصی ۵۵ استعداد زبان صفر

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

دوستان ان شاالله مصاحبه دانشگاه تهران همدیگه رو ببینیم من که چشمم آب نمیخوره که کلیدا اصلاح بشه تعطیلات و نوروز پربار و پر خیر و برکتی داشته باشید به امید قبولی همه اونهایی که دغدغه داشتند و پی گیر بودند باااای

نریمان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

خدا کنه چون من اصلا نخوندم

زهره
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

با سلام ببخشید کلید استعداد را از کجامیتونم پیدا کنم
باتشکر

نریمان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۵ ب٫ظ

سوال ۲۴ کاملا غلط است اخر از کدوم منظر؟ رئالیسم و نئورئالیسم ؟

نریمان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۸ ب٫ظ

من اختصاصی ۲۵ درصد زدم

زبان هم در بدترین حالت ۶۰ درصد

استعداد ۱۵

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نریمان

من اختصاصی ۲۷ درصد، هوش هم بین ۳۰ تا ۴۰ و زبان حدود ۲۰…نظر بدید لطفا.

فراسیاست
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۴ ب٫ظ

لطفا نظر خودتون رو در رابطه با سوال ۹۰ یعنی هستی شناسی ساختارگرایی اعلام کنید. چرا مبتنی بر کل باوری غلط است. (انگار طراح سوال قصد داشته تا دانشجویان سطر به سطر کتاب هایش را ازبر کنند.

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

شما چند درصد زدید؟

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۴ ب٫ظ

دقیق نمیدونم چون ۱۱ گزینه رو فراموش کردم چی زدم

فراسیاست
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

حدود ۳۱ درصد اگر درست حساب کرده باشم. از زبان و استعداد هم برآورد درستی ندارم

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

این گزینه مشکل محتوایی داره انگار طراح سوال میخواسته بحث کلیت رو به ازمون بگذاره گفته کل باوری دوستان زبان و استعداد کلیداش کجا هستن؟

نریمان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

به نظر من ۱ درست است

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

اره منم معتقدم جواب کل باوری درسته

ali
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

در کتاب سیاست شناسی قوام، قسمت ساختارگرایی(فصل ۳ یا ۴) گفته شد. پاسخ سوالات هوش و زبان را از کجا باید گرفت؟

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۸ ب٫ظ

سوال مجله ایران شهر باستان گرایی میشه به خدا….خدایا!!!

فراسیاست
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۶ ب٫ظ

شک ندارم که پاسخ سوال همان باستان گرایی هستش. لطفاً در بخش اعتراض به کلید مراتب اعتراض خود را اعلام فرمایید.

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

سلام بچه ها سوال استنباطی بوده از کتاب ابراهامیان دادن
تو دانشگاه ازاد هم بوداین سوال به صورتی دیگه جواب همونه که کلید داده متاسفانه …

لقمان قنبری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فراسیاست

با شما کاملا موافقم

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۰۳ ب٫ظ

بچه ها سوال نطریه های همگرایی چرا فقط بر ابعاد جهانی مبتنی است، مگه همگرایی اروپا در سطح منطقه ای نیست؟

فراسیاست
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۸ ب٫ظ

یکی از ابعاد مهم همگرایی، همگرایی منطقه ای هستش. دوستان لطفاً بیایید پاسخ سوالات را با استناد به متن کتاب های مختلف به بحث بگذاریم و در صورت اشتباه بودن کلید سوالات، اعتراض خودمان را به صورت مستند اعلام کنیم. با تشکر

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۸ ب٫ظ

سلام من احتمال زیاد میدم که چنین گزینه هایی را می توان از طریق اعتراض اصلاح کرد یک بخش در سایت سنجش است که مربوط به اعتراضات است من تا فردا پی گیری میکنم. البته نیاز به همکاری همه هست و باید ییک صدا گزینه را اعلام کنیم که اصلاح کنند

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۰ ب٫ظ

این کلید باید اصلاح شود ( کلید مربوط به همگرایی که میشه در ابعاد جهانی و منطقه ای)

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

درسته واقعا، موافقم

لقمان قنبری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

واقعا شما راست می گوید چرا این بلا را سر ما می اورند

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۱۴ ب٫ظ

من با این روش
محاسبه درصد =تعداد پاسخ درست ضربدر سه منهای تعداد پاسخهای غلط تقسیم بر مجموع تعداد سوالات جواب ضربدر صد

۳۵ درصد زدم، البته یکی دوتا سوال رو مشکوکم جوابشو چی زدمجز بی جوابها حساب کردم.
به نظرتون چی میشه

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۰ ب٫ظ

من با این روش حساب کردم :
اول تعداد غلط ها را تقسیم بر ۳ کردم و بعد از کل درست ها کم کردم مابقی را تقسیم بر ۹۰ کردم و به درصد حساب کردم البته فراموش نکنید که تخصصی ما ضریب ۴ داره

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

چند درصد زدین؟

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۴ ب٫ظ

تقسیم بر مجموع تعداد سوالات ضربدر ۳، جواب نهایی ضربدر ۱۰۰

مهدی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۴۱ ب٫ظ

روشت غلطه آقا …. یک سوم غلطاتو از درستات کم کن … جوابو تقسیم بر ۹۰ .
ضمنا اگه ۳۵ زدی تبریک میگم تک رقمی هستی

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۱ ب٫ظ

سلام ، بچه ها داره اشکم درمیاد…خراب کردم…حدود ۲۵ تا رو درست زدم به نظرتون قبول میشم؟؟

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۱۵ ب٫ظ

سلام منم اول داغون شدم
ولی به درصد نیست
به میانگینه + معدل موثر
ازمون دکتری خیلی مثل ارشد نیست
ارشد عالی بود به خدا کنکورش…
اینجا تا کارنامه نیاد هیچی معلوم نمیشه.

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۵ ب٫ظ

اقا مهرداد کدوم دانشگاه ارشد خوندی؟ شما اینو میدونید که دانشجویان دانشگاه تهران یک نمره به معدلشون اضافه میشه؟ من شنیدم ولی مظمئن نیستم از صحتش

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
من تربیت مدرس
دانشگاه تهرانیا همیشه شانس باهاشونه نمیدونم چی بگم والا
راستی یه روش بگید براساس اون بالاخره محاسبه کنم درصدمو
یعنی روش درست تر و پارادایمی که مورد قبول همه باشه :D

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۳ ب٫ظ

۲۵ تا رو به حساب درصد بین ۲۰ تا ۲۵ بگذارید اگه زبان خیلی عالی یعنی بالای ۵۰ بزنید و استعداد هم حدودای۱۵ به بالا حتما
ناامید نباشید منم از عملکرد خودم راضی نیستم بعضی از غلطام به خاطر بی دقتی ام بوده و بعضی از سوالاتی که نزدم هم با اینکه میدونستم ولی ترسیدم بزنم خدایاااا

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با درصد حسابش کردم ۲۷ درصد میشه، غلط ها رو هم کم کردم…هوش بین ۳۰ تا ۴۰ و زبان هم شاید۲۰ درصد؟؟

مریم
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۴ ق٫ظ

اره همین حدودا میشه دوستان من دلم نمیاد این صفحه رو ترک کنم هر چند وقت میترسم سر میزنم این روشی که برای درصدا گفتم تقریبا درصد نهایی نشون میده البته تخصصی ضریب ۴ داره و این ضریب در تعیین نمره تراز موثره

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با درصد حسابش کردم ۲۷ درصد میشه، غلط ها رو هم کم کردم…هوش بین ۳۰ تا ۴۰ و زبان هم شاید۲۰ درصد!

نود وچهار
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۳۰ ب٫ظ

وقتی دیدیم نوشته این کلید اولیه است و پس از مشورت با صاحب نظران نهایی میشود فهمیدم که….آخه یعنی چی؟؟؟

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۰۳ ب٫ظ

من که معتقدم باید کنکور دکتری دست دانشگاه باشه
بیخیال شدم قبول نشم جمع میکنم میرم اونور
:(

احسان
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۵۴ ب٫ظ

روش علمی واقعا همین است که شما فرمودید

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۰۱ ب٫ظ

کلید اومد بچه ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

زهره
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۶ ب٫ظ

پاسخ سوالات استعدادازجانب اقای مسیح خواه نه تنهااززندگی کلاناامیدم کرد بلکه به هرچی هوشوعقلواستعداده درموردخودم واقعاشک کردم…که اصلابااین میزان ضریب هوشی دکتری میخوام چیکار…

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

کلید کجا قرار داره ؟

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

http://result2.sanjesh.org/keys/
کلید تخصصی علوم سیاسی
کد رشته ۲۱۱۷

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  s

من خراب کردم خیلی :(

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۳۹ ب٫ظ

دست کمی از شما ندارم.
تسلیت مهرداد جان…..

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۳ ب٫ظ

اقا مهرداد چندتا زدی تخصصی؟

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۳۸ ب٫ظ

چنتا چ عرض کنم بگو چنتا نزدی
اون سوالا که همه گزینه ها صحیح است میشد رو بگو طراحا خیالشون روراحت کردن گفتن همون میشه!
سوال روسو من اعتراض دارم گزینه دوعین خط کتاب بود! میگه گزینه سه میشه
یا سوال آخر که ساختارگرایی مبتنی بر کل باوری است ولی میگه گزینه ۴میشه!!!!

من ب فکر دانشگاه آزادم…

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ

چند تا رو درست زدید؟

شاندرمن
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بچه ها درصداتون رو بگین چند درصد تخصصى زدین که حساب کار بیاد دستمون که چقد درصدا شبیه به هم شده !

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دوستان ناراحت نباشید تا نتیجه نهایی نوکل بر خدا

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

کلید استعداد کجاست؟؟؟ وای از این تخصصیا چیکار کردید دوستان؟؟؟
دیدید جنگ عراق علیه ایران شد نظام بین الملل؟البته من تخصصی راضی نیستم ولی باید ببینم بقیه چیکار کردند!!!!!!! خدایاااااا

علوم سیاسی ها
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

تخصصی رو چکار کردید زهره خانم؟

زهره
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۴۰ ب٫ظ

کلید کجاااااااست?!

آرام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

بچه ها من یه سوال داشتم حالا اگه به فرض مثل اقای وحید ما از ۵۰ تا سوالی که جواب دادیم ۱۵ تا غلط داشته باشیم چه رتبه ای رو میشه تخمین زد؟

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

این بستگی به آزمون عمومیتان نیز دارد ولی با تجربه پارسال، اگر تخصصی را زیر ۳۰% بزنید رتبه شما بالای ۱۰۰ می شود و تقریبا کم کم باید به فکر قبول شدن در دوره شبانه باشید مگه اینکه رزومه کاریتان قوی باشد یا بتوانید در مصاحبه خودی نشان بدهید تا اقبالی به روزانه نیز داشته باشید.

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  s

یعنی میشه امید به این داشت که با رتبه بالای ۱۰۰ هم بشه روزانه قبول شد؟ اینکه ورزانه دعوت به مصاحبه شویم تا چه رتبه ای هست منظور اینه که تا چه رتبه ای روزانه دعوت به کصتحبه اونم دانشگاه تهران میشوند؟

پساسیاست
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

با این حساب که اگه ۵۰ تا ۱۵ غلط باشه درصد تخصصی میشه ۳۳ و احتمالا اگر عمومی هاتم میانگین ۳۰ باشه زیر ۵۰ بشی

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  پساسیاست

عرض کردم زیر ۱۰۰، شما ۵۰ را از کجا آوردی؟ بر اساس تجربه پارسال اکثر افرادی که تخصصی را بالای ۳۰ درصد زدند رتبه شان زیر ۱۰۰ بود.

آرام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  s

میشه لطف کنین بگین این درصد تخصصی رو چطوری حساب میکنین؟

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرام

۳*تعداد درست-تعداد غلط ها
تقسیم بر
۳*تعداد کل سوالات
جواب نهایی ضربدر ۱۰۰

آرزو
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

بازی معماری زندانی شناخته شده ترین نمونه بازی با حاصل جمع غیر صفر، بازی معمای زندانی است. دو نفر به اتهام جنایت در زندان نگهداری می شوند، چون از این دو به صورت جداگانه بازپرسی می شود لذا هیچ یک اطلاعی از آن چه که دیگری به دادستان خواهد گفت ندارد. هر یک از دو زندانی می دانند که چنانچه هر دو سکوت پیشه کند یا تمامی ادعاهای پلیس را انکار نماید بدترین نتیجه ای که ممکن است عایدش شود مجازات ۶۰ روز زندان است. اگر یکی شواهدی بر علیه شریک خود اقامه کند و دیگری سکوت نماید به اولی مجازات کمتری برابر با ۱ سال حبس داده خواهد شد و دیگری برای ۱۰ سال به زندان جنایی دولت فرستاده خواهد شد، اگر هر دو با هم اعتراف کنند، هر دو پنج تا ۸ سال را همراه با قبول بخشودگی احتمالی در پایان پنج سال در زندان خواهند گذراند. بهترین استراتژی توافق ضمنی بر ساکت بودن است ولی در شرایط عدم وجود ارتباط ، هیچ یک از هر زندانی نمی توانند به دیگری اعتماد کند. هر یک ارزیابی زیرا از وضعیت به عمل خواهد آورد . اگر ساکت بمانم بسته به اینکه شریک من اعتراف کند یا نه ده سال حبس خواهم کشید یا ۶۰ روز. چنانچه اعتراف کنم بسته به اینکه شریکم نیز اعتراف کند یا نه مجازات دیگری معادل ۸ یا ۵ سال خواهیم کشید در هر حالت می توانم با اعتراف کردن، برای خودم مجازات سبکتری را تأمین کنم. بدین ترتیب هر یک از هر زندانی با… ادامه نظر»

مریم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

جالبه که در توضیحی که آوردید گفته شده معمای زندانی نمونه ای از بازی با حاصل جمع غیر صرف نه اینکه گفته باشه مبتنی بر چه چیزی اگر فردا که کلید میاد گزینه درست تصمیم گیری عقلایی باشه مشخصا علاوه بر جواب سوال برخی خود سوال را هم متوجه نشده اند و اگر غیر از این جواب باشه پس میشه نتیجه گرفت که سوالات دکتری علاوه بر غیر استاندارد بودن به نوعی طرح شده که نه اینکه سطح علمی دانشجو را بسنجد بلکه ییشتر حالت ازمون شانس بوده
وقتی گفته میشه مبتنی بر چه چیز است پس مفهوم اینه که دانشجو باید دنبال یک اصلی باشه نه دنبال اینکه مثلا معمای زندانی از چه نوعیه
اگر با نظر من موافقید بگید البته بعد از کلیدها بایستی به این نکات اشاره کرد و ای کاش میشد نقاط ضف و ایرادات سوالات دکتری را فهرست وار انتشار داد و به گوش سازمان سنجشی ها رساند حالا من هم دندون روی جیگر میگذارم تا کلیدهاوبیاد…. توکلت علی الله

وحید
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

۱-۲
۳-۱
۴-۴
۷-۳
۸-۲
۹-۴
۱۰-۱
۱۱-۲
۱۲-۴
۱۳-۳
۱۵-۴
۱۶-۳
۱۷-۴
۱۸-۲
۲۰-۱
۲۱-۳
۲۲-۴
۲۳-۴
۲۴-۱
۲۵-۱
۲۷-۲
۲۹-۳
۳۰-۴
۳۲-۳
۳۴-۳
۳۶-۲
۳۸-۱
۴۰-۴
۴۳-۳
۴۵-۴
۴۶-۳
۴۷-۲
۴۸-۴
۴۹-۱
۵۰-۱
۵۱-۴ مطمئن= چیزی که دوستان توجه نکردن= دوره اول مشروطه- دوره دوم مجلس پنجم و انتخاب رضا خان همه موافق دولت مقتدر به غیر از مدرس و مصدق. دوره سوم مجلس چهاردهم بعد از جنگ جهانی
۵۳-۳
۵۶-۱
۵۷-۲
۵۸-۳
۶۰-۴
۶۳-۲
۶۶-۴
۶۷-۱
۶۸-۴
۷۰-۴
۷۱-۳
۷۲-۲
۷۵-۴
۸۱-۴
۸۴-۳
۸۵-۳
۸۹-۲
به غیر از سوال ۵۱ هیچکدوم رو مطمئن نیستم

پسا سیاست
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام آقا وحید برخی پاسخاتون مثل هربرت سیمون را صحیح زدین که جای تقدیره چون اصلا جزو منابع نبود.
اما تعداد زیازدی از سوالاتون حدود ۱۰الی ۱۵ اشتباه دارید
موفق باشید

وحید
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پسا سیاست

با سلام
تعداد سولات غلط بنده، بستگی به این دارد که با چه کسی مقایسه شده است. اگر باخودتان باشد که هیچ ولی در کل غلط ها خیلی بیشتر از ۱۰ یا ۱۵ عدد هست. هربرت سایمون نیز در ابتدای کتاب روابط آقای دکتر قوام بخش تصمیم گیری هاآمده است و کاملا در منابع بود.
ممنون از نظرت

پسا سیاست
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سوال ۶۳ در مورد نهادگرایی جدید زدید گزینه دو یعنی پیوند میان منابع و نتایج آیا مطمئن زدید؟

فراسیاست
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پسا سیاست

گزینه ۳

فراسیاست
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  پسا سیاست

نهاد برابر قواعد است و بنابراین قدرت در رویکرد نهادگرایی جدید احتمالاً برابر تسلط بر قواعد است. با این استدلال امیدوارم گزینه ۳ صحیح باشد.

وحید
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پسا سیاست

خیر. به جز سوال ۵۱ هیچ سوالی را مطمئن نیستم

پسا سیاست
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

ایشالا به هرطریق باشد موفق باشی

پسا سیاست
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  پسا سیاست

در نهادگرایی جدید رویکرد سنتی قدرت کم رنگ میشه و نتایج یا سود در پیوند با استفاده از منابع به دست می آید در واقع اهمیت ابزار و منابع به اهمیت نتایج پیوند دارد. در نهادگرایی نهادها مهمتر از نتایج هستند

زهره
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۲۶ ق٫ظ

فارغ التحصیل دانشکده بین الملل البته زمان زیادی ازفارغ التحصیلیم نمیگذره،گرایش مطالعات ولی دیپلماسی راترجیح دادم،پس ازازمون دکتری هم تصورم رتبه زیر۳۰ بوداونم بخاطراینکه ازاستعدادپیش بینی نداشتم…ولی الان باتحلیل دوستان راجع به سوالات واقعانطرم عوض شدوناامیدشدم

زهره
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۷:۱۱ ب٫ظ

راستش من در ازمون کارشناسی ارشد رتبه ۱ راکسب کردم وبعدازازمون درموردرتبم همین تصوراداشتم…ولی گویادرآزمون دکتری قضیه خیلی متفاوته واون چیزی که ادم تصورمیکنه اتفاق نمیفته چون من پس ازازمون و قبل ازینکه تواین گروه بیام تصورم این بود تخصصی راحداقل۵۰ زدم…کاملاناامیدم هرچندمیگن درناامیدی بسی امیداست…

مهرداد علوم سیاسی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

شما که رتبه ۱ هستی قطعا کنکور دکتری رو هم خوب دادید جای نگرانی نیست
فارغ التحصیل کجایید و گرایشتون چیه زهره خانم ?

زهره
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۶:۵۸ ب٫ظ

مریم جان واقعاممنون ازتوضیحاتت،فقط امیدوارم کلیدسوالات طوری باشه که باب میل ماهاباشه وگرنه بااین اوضاع وسلیقه ای برخوردکردن باسوالوجواب سوال اصلادیگه ازآزمون دادن در سال های آیندم منصرف میشم واقعا…بااین کارشون واقعادانش ومعلومات آدم رازیرسوال میبرن وهیچ انگیزه ای باقی نمیذارندبرای دانشجو…توکل برخدا…

زهره
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۴۱ ب٫ظ

دوستان یه سری درصدایی بودکه آقایی به نام سعیدباتوجه به رتبه های سال گذشته نوشته بودند،به نظرتون واقعیت دارند?آخه به جزرتبه یک بقیه درصداشون بارتبشون خیلی همخوانی نداره مثلا فکرمیکنم برای رتبه ۴۱ درصدزبان رازده بودن صفر!چطورچنین چیزی ممکنه!

زهره
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۴:۰۰ ب٫ظ

جالبه واقعااونوقت اسمشم گذاشتن کلیدسوالات..!کلیدمعمولاحل مشکل میکنه ولی کلیداین سوالات بدترهمه چیاقفل میکنه آدم گیج ترمیشه…حالانمیدونم این کلیدچرااینقدردیرآماده میشه!