مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری ۹۴ مجموعه مهندسی برق (۳) کد۲۳۰۳

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات کنکور دکتری  مجموعه مهندسی برق (۳) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش مخابرات (سیستم) است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه مهندسی برق (۳) ۱۳۹۴

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه مهندسی برق (۳)

2303

ثبت‌نام
باخبرم کن!

121 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۱۶ ب٫ظ

سوال ۲۷ هم اعتراض کردم و راه حل خودم و نوشتم من هر چی حل میکنم گزینه ی یک و در میارم
بعیده ولی ادم نباید ناامید باشه

محمد
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۰۹ ب٫ظ

من نسبت به سوال ۲۶ و ۳۶ تو سایت سنجش اعتراض کردم

محمد
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بالا رو اشتباه نوشتم نبت به سوال ۲۶ و ۲۴ اعتراض کردم ۲۴ هم گزینه ی ۳ جواب درسته

محمد
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۲۲ ب٫ظ

یکی از دوستان که این کار و انجام داده میتونه لطف کنه و نحوه ی انجام اعتراض و بزاره
فقط تا فردا وقط داریم

هادی (مخابرات سیستم)
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
برو سایت سازمان سنجش- قسمت پاسخگویی به سوالات- عضو شو- کنکور دکترای ۹۴ رو انتخاب کن و اعتراضت رو بنویس

هادی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ
بهنام
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۰:۲۴ ق٫ظ

سلام

سوال ۲۶ کلید اشتباه وارد کرده

سوال ۲۴ گزینه ۳ درسته

سوال ۳۶ میتونه هم گزینه ۱ و هم گزینه ۴ درست باشه، فرایند sss مرتبه دوم به بالاتر الزاما wss است.

سوال ۱۶ هم گزینه ۱ و هم گزینه ۴ درسته، با افزایش M در مدولاسیون MQAM راندمان افزایش می یابد نه کاهش، چون فاصله از مبدا زیاد می شود.

سوال ۱۹ هم گزینه ۲ درسته، چون برای هر دو فرکانس مستقل در مدولاسیون FSK یک PSK تعریف میشود پس هر فرکانس دارای دو بعد است، مجموعا ۴ میشود.

لطفا نظر بدهید

ممنون از همه

هادی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

برای سوال ۱۶-اندمان یعنی بازده! یعنی چیزی که قرارست در آن بهبود حاصل شود، وقتی M در مدولاسیون MQAM افزایش پیدا کند، توان بیشتری باید صرف شده و راندمان توان کاهش پیدا می کند. این تست درسته
اما ۲۶ غلطه- من با استادم( درس مخابرات پیشرفته ) تماس گرفتم. اون هم گفت که گزینه یک غلطه. گزینه درست، گزینه چهاره. لطفا شما هم اعتراضتون رو تو سایت سازمان سنجش اعلام کنید.
سوال ۳۶ هم به نظر من گزینه ۳ هم درست است.

محمد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

سوال ۲۶ گزینه ی یک ۱۰۰ درصد غلطه
دوستان سوال ۲۴ هم به نظرم غلط باشه
مخابرات پیشرفته اکثر سوالاش ابهام داره
بیشترین ضرر و امسال کسی کرده که رو مخابرات پیشرفته تسلط داشته

خداحافظ دکتری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مخابرات پیشرفته خیلی بد سوال داده بود.اصول طراحی سوال رعایت نشده بود .من توی مخابرات پیشرفته ضربه خوردم.هم وقتم رفت هم منفی!¿¿¡!

ahmad
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

منم با حرف اقا ابوالفضل موافقم کلید و عوض نمیکنن درصداتون و با همین کلید حساب کنید
تخصصی
۳۳
زبان ۱۲
استعداد ۵۵
میگن سطح سوالات امسال نسبت به سال های قبل بالاتر بوده

ابوالفضل
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ahmad

احمد آقا من بر خلاف خیلی از دوستان احساس خودم اینه که سطح سوال های امسال خیلی فرقی با پارسال نداشت. حتی فکر مکنم سوال های فرایند خیلی راحت تر از پارسال بود.

ahmad
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

سوال های فرایند ساده بود سیگنال متوسط بود مخابرات سوال هاش تقریبا سخت بود و نکته های جالبی داشت

ابوالفضل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  ahmad

بله، دقیقا.

sharif
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ق٫ظ

در سوال ۲۶ گفته گزینه ی درست کدام است
جواب تو کلید زده گزینه ی ۱
که گفته بعد سیگنال باند پایه ی MQAM برابر ۱ است
در حالی که بعد سیگنال باند پایه ی MQAM برابر ۲ است

sharif
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۹:۲۶ ق٫ظ

من فکر میکنم فقط گزینه ی اشتباه رو وارد کردن تو کلید
سوال ۱۹
برای BFSK بعد سیگنال ۲ روی محور X و Y
بعد از اضافه شدن فاز تصادفی باز هم سیگنال روی محور X و Y مقدار میگیره که باز هم بعد سیگنال ۲ میشه

ارتباطات
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۸:۴۷ ق٫ظ

لطفا جوابهای مربوط به سوالات ۱۹ و ۲۶ رو بگذارید تا به یک اجماع کلی برسیم، چون موقع اعتراض راه حل رو هم میخواد…

امین
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۹ ق٫ظ

اختصاصی ۳۴
زبان ۲۰
استعداد ۳۳
البته اگه در ناامیدی امیدی به اصلاح سوالات ۱۹ ۲۶ داشته باشم
اختصاصیم میشه ۴۰ درصد

حیف شد
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۱۶ ق٫ظ

تخصصی: ۳۴.۸ (اگر سوال ۵ حذف بشه ۳۵.۶)
زبان: حدود ۵۰ (احتمالا کمی بیشتر)
استعداد: حدود ۳۰
اگر سوالات تخصصی امسال در سطح پارسال بود خوب میشد اما با این وضع خراب شد رفت.

ابوالفضل
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ق٫ظ

دوستان عزیز

جهت اطلاعتون بگم که دل به تغییر کلید خوش نکنید. هیچ وقت همچین اتفاقی نیافتاده و نخواهد افتاد.
با همین کلید درصدتونُ حساب کنید.

اختصاصی ۴۱
زبان ۲۸
استعداد ۳۲

البته استعدادُ مطمئن نیستم.

خداحافظ دکتری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

سلام.آقای ابوالفضل این سوالو ازتون میپرسم برا سال دیگه خودم! من ۷تا سیگنال که زدم وقت این درس تموم شد رفتم سراغ دو درس دیگه و بعد متاسفانه وقتم تموم شد و دیگه نتونستم برگردم سیگنال برا همین خیلی ضرر کردم.شما برا سیگنال چقدر وقت گذاشتی و چند تا زدی؟

ابوالفضل
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

سلام دوست عزیز

خوب شما خودتون بهتر از من میدونید که تست زدن با محدودیت وقت یه مقدار با تسلط بر مطالب متفاوت هست. تست زدن نیاز به سرعت پردازش بالایی داره و مهمتر اینکه این توانایی رو داشته باشی که بتونی نکته ی سوال رو تو کمترین زمان متوجه بشی!!

من یک بار سیگنالُ آذر ماه خوندم و دیگه وقت نکردم دوباره بخونم.
از ۱۴ سوال سیگنال (به جز سوالِ ۵) ۱۳ تا رو درست زدم و فقط یه سوالُ نزدم.

خداحافظ دکتری
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

ممنون از توضیحتون.مهندس جان شما پارسال کدوم دانشگاه رو میخواستی که قبول نشدی؟ رتبه ۱۹۰پارسال روزانه قبول شدرزومه ای هم نداشت.اتفاقا یک فول پرافسور اون رو گرفت!

ابوالفضل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

خواهش میکنم، من پارسال چند تا دانشگاه نسبتا خوب معرفی شدم مثل فردوسی مشهد، شیراز ولی به دلیل یه سری مشکلات کاری نتونستم برای مصاحبه حاضر باشم ولی الحمدلله فکر میکنم امسال وضیعت رتبم بهتر باشه.

موفق باشید

مخابرات سیستم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

سلام-دوستان احتمال مجاز شدن روزانه مخابرات سیستم هست؟

تخصصی ۲۶.۵
زبان ۱۶.۶
استعداد ۳۰
معدل ۱۷.۰۷

ابوالفضل
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۴۵ ق٫ظ

سلام دوست عزیز

به احتمال زیاد مجاز میشید ولی رتبتون خیلی خوب نمیشه.

من پارسال با درصدایی کمی بیشتر از درصدهای شما ۱۷۵ شدم.

خداحافظ دکتری
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۲ ب٫ظ

مهم اینه که مجاز روزانه میشی.پارسال رتبه۱۹۰قبول شد رتبه ۱۴۰نشد

ehsan
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ب٫ظ

سلام سوال ۸ سیگنال و درست زده

امین
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۵ ب٫ظ

امید زیادی به سوالات ۱۹ و ۲۰ و ۲۶ و ۲۷ داشتم
اقای sharif و سارا خنم منم موافقم سوال ۱۹ و ۲۶ رو گزینه ی اشتباه وارد کردن
کسی که سوال ۲۷ رو حل کرده حلشو میزاره من هرچی حل میکنم گزینه ی ۱ رو در میارم
من که نا امید شدم

حسین
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  امین

سوال ۲۷ منم هر چی حل میکنم گزینه ی ۱ در میاد. سوال ۲۶ هم گزینه ی ۱ به نظر غلطه ولی سوال ۱۹ همون گزینه ی ۲ صحیحه چون سیگنال BFSK خودش دو بعد داره وقتی شرایط مربوط به PSK شدن سیگنال رو اضافه کنیم هر کدوم از بعدهای قبلی به ناچار باید دو بعدی بشن پس برای BFSK/MPSK تعداد بعدها برابر با ۴ هست(فرض کن فرکانس های مربوط به BFSK برابر f1 و f2 باشن. برای سیگنال هایی که فرکانسشون f1 و فازشون مثلا theta1 و theta2 هست حداقل به دو بعد نیاز داریم. همین طور برای سیگنال هایی که فرکانسشون f2 و فازشون همون theta1 و theta2 باشه بازم به دو بعد دیگه نیاز داریم. پس تعداد کل بعدها برابر ۴ میشه).

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۵ ب٫ظ

اقا سوال ۲۶ و ۱۹ رو گزینه ی اشتیاه وارد کردن
بچه ها از فردا وقت داریم اعتراض کنیم

مخابرات سیستم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۵ ب٫ظ

سوال ۲۶ جواب کدومه؟؟؟؟
من ۱۷ تخصصی زدم!

سارا-68
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۱۹ ب٫ظ

خواهشا درباره سوالات ۱۹ و ۲۴ و ۲۶ بحث کنید…

سارا-68
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۱۷ ب٫ظ

آقای شریف منم ۲۴ رو ۳ زدم و سوال ۱۹ رو هم ۳؟!!!

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا-68

من به استادمون هم ایمیل زدم و فکر میکنم سوال ۱۹ رو گزینه ی اشتباه زدن
سوال ۲۶ هم گزینه ی ۳ درسته حداقل واضحه که گزینه ی یک غلطه

سارا-68
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۱۶ ب٫ظ

سوال ۱۹ یک میشه ولی چرا ۲ زده!!

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۲۲ ب٫ظ

سوال ۲۶ واضحه که بعد سیگنال ۱ نمیشه

مخابرات سیستم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  sharif

بله کاملا غلطه این سوال

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۷ ب٫ظ

سوال ۲۴ رو کسی حل کرده
من فکر میکنم گزینه ی ۳ درست باشه!!!

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۱۴ ب٫ظ

سوال ۱۹ بعد سیگنال باز هم ۲ میمونه چرا تو کلید گزینه ی ۲ رو انتخاب کرده که بعدش ۴

phd
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۴۰ ب٫ظ

جواب سوال ۳۹ را توی کلید اولیه ۱ زدن. بنظرتون ۲ نمیشه؟ (طبق دفترچه F)

ابوالفضل
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  phd

نه ، گزینه ۱ درسته.

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  phd

سوال ۳۹ همون جواب گزینه ی یک درسته

مخابرات سیستم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  phd

من هم نظرم ۲ بود

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۴:۳۷ ب٫ظ

سلام کلید سوالا رو گذاشتن
من اختصاصی رو ۴۳.۹
البته با فرض حذف سوال ۵ سیگنال
زبان رو منفی زدم
اختصاصی رو دقیق یادم نبود حدود ۵۰
سوالات مخابرات پیشرفت رو که فکر میکردم درست زدم رو غلط زدم دوستان کسی حل سوالات رو میدونه

nobody
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  sharif

پس شما رتبت تک رقمی میشه.مبارکه

مخابرات سیستم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  sharif

شما سیگنال چند تا درست زدی؟

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۳۹ ب٫ظ

از ۱۴ سوال سیگنال هر ۱۴ تا رو زدم که ۴تاش غلط زدم

sharif
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

اگه سوالات و با کلیدش همون عصر بعد از ازمون بزارن چی ازشون کم میشه

ahmad
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

دوستان بعد از اعلام کلید سوالات بیاید تا رو کلید سوالات بحث کنیم
قطعا بعضی از سوالات ایراد داره
باید اعتراض زده شده تا مورد بررسی مجدد قرار بگیره

ahmad
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

چرا این کلید سوالات و نمی زنن

سیستم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

تخصصی ۲۵
استعداد ۳۰
زبان ۱۶
معدل ۱۷.۰۷

ahmad
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیستم

منم ۴۳ رو گزینه ی ۳ زدم

سیستم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

سوال ۴۳ گزینه ۳ درسته؟

مخابرات سیستم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ب٫ظ

بچه ها جواب فرایند و مخابرات اونایی که مطمئن هستید رو به ترتیب اعلام کنید لطفا.درسته که دوشنبه میاد کلید اما دو روزم دو روزه.
دوستان مخابراتی بعد از اومدن کلید همینجا میانگین رتبتون رو هم بگید.

مخابرات سیستم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۰۳ ب٫ظ

میانگین درصد.

ahmad
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۳۰ ب٫ظ

سیگنال امسال نسبت به پارسال سخت تر شده بود

غلامعلی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  ahmad

به نظر من خیلی خیلی سخت تر شده بود. من تستهای سیگنال کنکور ۹۳ پارسال را که در خانه زدم هر ۱۵ تا رو در زمانش حل کردم و درست بود. سیگنال کنکور ۹۲ را هم در خانه به‌صورت تمرینی ۱۳ تا درست و ۲ تا غلط زدم اما سیگنال امسال رو خراب کردم و فقط ۸ تا درست و سه تا غلط زدم (البته از ۱۴ سوال چون جواب سوال ۵ در گزینه ها نبود)شاید هم جو امتحان کمی در افت درصدم موثر بود ولی به هر حال خیلی سخت تر بود و نکته انحرافی هم زیاد داشت مثل گزینه دوم سوال ۸ که به توان مثبتش دقت نکردم و فکر کنم خیلی ها هم فریب خوردند.

مخابرات سیستم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  غلامعلی

خوش به حالتون من وقت سیگنال که تموم شد رفتم سراغ مخابرات و دیگه نتونستم برگردم.شما ۵۰خوب زدی.منم توی خونه سیگنال پارسال رو ۸۵ زدم

sharif
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۸ ب٫ظ

من فکر میکنم که سوالای هیج کدوم از درسای فرایند، سیگنال و مخابرات امسال ساده نبودن
حداقل نسبت به سال های قبل

ahmad
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۰۲ ب٫ظ

چرا همه فقط رو سوالای فرایند بحث میکنن
مخابرات پیشرفته چی
سطح سوالاش چه طور بود

سوال 34
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۷ ب٫ظ

بچه ها سوال ۳۴ گزینه ی ۴ درسته!!!!!

سوال 33
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۵:۱۴ ب٫ظ

سوال ۳۳ من گزینه ی ۴ رو زدم چون فکر میکردم این فرایند wss
کسی گزینه ی درست و میدونه چی میشه

ابوالفضل
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سوال 33

من هم گزینه ۴ رو زدم ولی اشتباهه، گزینه یک درسته.
مطمئنم، تو کتاب دیدم.

سوال 33
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

the semirandom telegraph wave process is stationary in autocorrelation. However, it is not wide sense
stationary since E(X) is a function of (t)
but Random Telegraph Process
is wide sense stationary
توی صورت سوال سیگنال تلگرافی رو گفته نه سیگنال اصلاح شده ی تلگرافی
پس گزینه ی ۴ درسته
اصلا با یه نگاه ساده به میانگین تابع تلگرافی ساده میبینی که به t وابسته است و بعد برای اصلاح این توی یه ضریب تصادفی ضربش کردن تا میانگین صفر شه که به اون Random Telegraph
Process
میگن و sss است

ابوالفضل
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوال 33

یه فرایند میتونه WSS باشه ولی SSS نباشه ولی عکسش همیشه صادق هستش.

در ضمن اگه منظور از فرایند سیگنال تلگرافی اونی باشه که تو کتاب مرجع تعریف شده، WSS نیست چون میانگینش ثابت نیست. در واقع به این فرایند میگن نیمه تصادفی چون مقدارش در لحظه شروع مشخص هستش.
با استفاده از این فرایند و تعریف یه متغیر تصادفی که مقادیر تصادفی ۱ و ۱- رو با احتمال بربر تولید میکنه فرایند سیگنال تلگرافی اصلی ایجاد میشه که میانگینش ۰ هست و WSS

سوال 34
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

به اونی که مقادیر تصادفی +۱ و -۱ رو میگیره میگن سیگنال تلگراف تصادفی و تو صورت سوال گفته سیگنال تلگراف که با یه جستو جو تو گوگل میتونید ببینید که سیگنال تلگراف رو به اونی میگن که میانگینش به زمان مربوطه
و بعد واسه ی اصلاح اون سیگنال تلگراف تصادفی رو مطرح میکنن

ابوالفضل
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوال 34

مرسی آقای مهندس

من سر جلسه با همین استدلال شما گزینه ۴ رو زدم ولی بعدا شک کردم که نکنه منظور طراح سیگنال تلگرافی تصادفی باشه.
به هر حال من که از خدامه گزینه ۴ درست باشه :)

ابوالفضل
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

من هنوزم نمیتونم تشخیص بدم که منظور طراح Random telegraph signal بوده یا Semirandom telegraph signal
!!!!

سوال 33
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

تازه اگر منظور طراح random telegraph باشه
سیگنال wss میشه نه sss

ابوالفضل
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوال 33

در جواب این پیامتون:
“تازه اگر منظور طراح random telegraph باشه
سیگنال wss میشه نه sss”

باید بگم که اگه منظور طراح random telegraph باشه، با چگالی نقاط پواسن یکنواخت SSS کامل هست.

برای اطمینان میتونید یه search در رابطه با تابع چگال احتمال مرتبه nام این فرایند داشته باشید.

ابوالفضل
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

البته با توجه به اینکه گزینه یک تحت هر شرابطی ( چه random telegraph وچه semirandom telegraph ) درسته پس میشه نتیجه گرفت که منظور طراح random telegraph بوده و یا اینکه سوال دو گزینه صحیح داره.

منظور از فرایند مارکوف فرایندیه که مثلا در لحظه n کلیه سابقه فرایند تا لحظه n-1 وجود داشته باشه.

حالا فرض کنید تو لحظه n مقدار فرایند ۱ باشه در اینصورت میتونیم نتیجه بگیریم که تا این لحظه تعداد رخداد نقاط پواسن زوج بوده و برعکس اگه تو لحظه n مقدار فرایند ۱- باشه میتونیم نتیجه بگیریم که تا این لحظه تعداد رخداد نقاط پواسن فرد بوده و این ارتباطی به random و semirandom بودن نداره.

سوال 33
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

الان فکر میکنم حق با شماست پس این سوال و اشتباه زدم

sharif
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ

دوستان کسی رو سوال ۳۹ و ۴۰ نظری نداره

sharif
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۴:۴۰ ب٫ظ

سوال ۳۶ همون گزینه ی یک جواب چون مشتق عملگر خطیه و اگر ورودی یک عملگر خطی wss باشه خروجی نیز لزوما wss است

سوال 36 فرایند
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱:۳۳ ب٫ظ

سوال ۳۶ ابهام داره. گزینه یک میتونه درست باشه اما گزینه سه هم میتونه درست باشه. در مورد گزینه سه باید گفت که هر فرایند wssای لزوما مشتق پذیر نیست (برای مشتق‌پذیری باید تابع خودهمبستگی تا دو مرتبه مشتق‌پذیر باشه)
بنابراین مشتق یک فرایند wss لزوما یک فرآیند wss نیست. این گزینه در آزمون ورودی دکتری سال ۱۳۹۲ سوال ۳۹ هم مطرح شده بود. خدا خودش کمک کنه با این طراحی سوالات!

ابوالفضل
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۳:۵۴ ب٫ظ

مرسی درسته.
من خودم گزینه ۳ رو زدم. ولی تا الان فکر میکردم صد در صد گزینه ۱ درسته.

ظاهرا هم گزینه ۱ و هم گزینه ۳ میتونه گزینه درست باشه.

ahmad
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۹:۱۶ ق٫ظ

کسی خبر نداره با چه رتبه ای مصاحبه ی کدوم دانشگاه ها رو میاریم

مخابرات
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۲۲ ب٫ظ

چرا امسال وزن معدل کارشناسی به ارشد رو ۶۰به ۴۰ کردن؟
هدفشون چی بوده؟؟؟؟؟؟؟
شایدم توی دفترچه اشتباهی تایپ کردن و همون ۴۰به ۶۰باشه!

phd
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۰۰ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه من با درصد تقریبی
استعداد ۳۱
زبان ۵۵
تخصصی ۲۰
و معدل ۱۷ حدودا چه رتبه ای میارم؟

سیستم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۹ ب٫ظ

سلام
در مورد سوال ۳۶ گزینه ی ۱:
اگه اثبات کنیم که فرایند sss کامله می تونیم wss بودنشو نتیجه بگیریم
اگه تابع توزیعشو بنویسیم فکر میکنم بشه sss بودنشو اثبات کرد

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سوال ۴۳ و ۴۴ رو چی کسی نظری نداره

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

در مورد سوال ۳۲ و ۳۳ از دوستان کسی نظر نداره

ابوالفضل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ahmad

۳۳ گزینه یک درسته

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

سوال ۲۳ فکر کنم ساده بود گزینه ی ۳ میشه

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

سوال ۲۲ رو کسی حل کرده

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

سوال ۲۰ رو شانسی زدم گزینه ی ۲
سوال ۲۱ رو هم گزینه ۲ زدم

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

سوال ۱۹ رو هم گزینه ۱ زدم فکر کنم بعد سیگنال باز هم ۲ بمونه

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

سوال ۱۷ رو همینطوری گزینه ی یک زدم
استدلالم این بود که چون مدولاسیون عموده
فاصله تمام سیگنال ها از هم یکسانه پس کد گری نباید تاثیری رو احتمال خطا داشته باشه
ولی اینکه M=4 یا ۸ باشه احتمال خطا چه تغییری میکنه رو …
اگه کسی این سوال نظری داره بزاره

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

دوستان لطفا جوابایی رو که دادن با دلیل بزارن
حتی اگه فکر میکنید غلط باشه

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

سوال ۱۶ رو گزینه ی یک زدم چون اگه سیگنال ها هم احتمال نباشن سطح تصمیم گیری دیگه صفر نمیشه

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

سوال ۳۵ انتخاب تصادفی ااز فرایند پواسون باز هم پواسون است من گزینه ی ۲ رو زدم

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام سوال ۳۶ فکر کنم جواب یک درست باشه چون سیستم غیر خطی اگه ورودی sss باشه خروجی لزوما sss است نه wss

ابوالفضل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ahmad

سلام احمد آقا

درسته ۳۵ گزینه ۲ و ۳۶ گزینه ۱

نظرتون در مورد سوال ۳۸ و ۴۱ چیه؟

ابوالفضل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

درمورد سوال ۴۱ فرایند، در صورتی گزینه ۱ درسته که فیلتر وجود نداشته باشه. وقتی طیف توان در توان دوم پاسخ فرکانسی فیلتر ضرب بشه هیچ کدوم از گزینه ها به دست نمیاد. در واقع گزینه ۴ درسته.

ابوالفضل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

به نظر من تو سوال ۳۸ هر دو فرایند ارگادیک هستند.
Y رو مطمئنم چون میانگین ثابت و متوسط اتوکوواریانس صفر میشه

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

واسه x شرایطی وجود داره t به صمت بی نهایت بره و c رو هم به سمت بی نهایت ببره

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

سلام اقا ابولفضل
سوال ۳۸ و ۲ زدم y که ارگادیک است و به نظر میاد که x ارگادیک نباشه
سوال ۴۱ و ۴ زدم حل نکردم به نظرم اومد که طیف y در حوزه ی فرکانس محدوده و اصلا قابل سفید شدن نباشه
مطمعن نیستم

ابوالفضل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ahmad

تابع اتوکواریانس X جوابش یا t1 یا t2، حالا اگه از این خروجی روی t1 و t2 متوسط بگیریم به نظرم جوابش صفر میشه یعنی فرض کنید خروجی t2 باشه در اینصورت حتی اگه نسبت به خود t2 متوسط بگیریم جواب صفر میشه یا از یه زاویه دیگه میشه گفت چون خروجی به t1 وابسته نیست متوسط گیری نسبت به t1 جواب صفر رو نتیجه میده.

مصمئن نیستم که استدلالم درسته یا نه!!

ahmad
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

منم مطمئن نیستم.
در مورد سوال ۳۲ و ۳۳ , ۴۰ , ۴۳ و ۴۴ چه نظری دارید

مخابرات
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۲۲ ب٫ظ

با اختصاصی حدود ۳۰استعداد ۴۰زبان ۴
رتبه رو حدودا میتونید حدس بزنید دوستان؟

ابوالفضل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مخابرات

من پارسال با درصدهایی نزدیک به درصد شما رتبه ۱۷۵ مخابرات سیستم شدم.

مخابرات
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

ممنون.آقای ابوالفضل معدل موثرتون چقدر بود؟

ابوالفضل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مخابرات

خواهش میکنم
۱۷:۴۰

ابوالفضل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

۱۷.۰۴

مخابرات
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

امسال چطور دادید؟ ایشالا که قبولید

سیستم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۵:۲۶ ب٫ظ

سلام
جوابای سیگنالو تو این لینک ببینید:
https://phdtest.ir/wp-content/uploads/2015/03/signal94-DR.pdf

مخابراتی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۱ ق٫ظ

۰۲ ۳
۰۳ ۴
۰۴ ۱
۰۷ ۲
۰۹ ۴
۱۰ ۳
۱۱ ۴
۱۳ ۳
۱۴ ۲
۱۵ ۱
۳۱ ۴
۳۳ ۱
۳۹ ۲
۴۲ ۲

مخابرات میدان
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

۱-۱
۲-۲
۳-۴
۴-۴
۵-۳
۸-۳
۱۳-۳
۲۱-۲
۲۲-۴
۲۳-۴
۲۶-۳
۲۷-۴
۲۸-۲
۳۰-۴
۳۵-۲
عمومی رو هم
زبان شد ۱۰ درصد
استعداد هم حدود ۲۶
بنظرتون زیر ۱۰۰ میارم
خیلی ناامیدم !!!

علی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

سلام خدمت همگی دکترای عزیز ;)
با آرزوی موفقیت
در مورد سوال ۳۶:
تا جایی که بنده در جریانم اگر یک فرآیند sss مرتبه دوم به بالا باشه لزوما wss نیز است.
اما در گزینه ۴ اسمی از مرتبه گفته نشده، فکر می‌کنم گزینه ۴ نادرست باشه و پاسخ تست گزینه ۴ بشه

سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اره حق با شماست نه گزینه ۱ میشه نه ۳

سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیستم

سوال ۳۹ سال ۹۲ رو ببینید

ابوالفضل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی آقا

ارجاتون میدم به صفحه ۳۹۰ کتاب زبان اصلی، تو پاراگراف اول نوشته شده:
if a process is SSS then it is also WSS

علی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ابوالفضل

سلام
ممنون آقا ابوالفضل از نظرتون
بله بنده هم این جملرو خوندم ولی اگر ادامه جملرو بخونید نوشته:
however, is not in general true. normal processes are an important exception
و همچنین قضیه ای وجود داره که میگه اگر یک فرآیند sss مرتبه دوم به بالاتر باشه حتما wss است.(جزوه دکتر نادر اصفهانی)
با آرزوی موفقیت شما

ابوالفضل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خواهش میکنم علی آقا

ولی جمله دقیقش اینه: قبل از howrver نوشته شده The converse یعنی اینکه معکوسش درست نیست.

در ضمن من فرایندُ با دکتر نادر اصفهانی پاس کردم.
موفق باشید

سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۳۰ ب٫ظ

گزینه های یادمه اینا بودن:
۲-۳
۳-۲
۶-۱
۷-۱
۱۰-۳
۱۱-یا ۱ یا ۳ یادم نیس دقیق
۱۲-۲
۱۳-فک کنم۳
۱۴-۲
۳۳-۱
۳۶-۱
۴۱-۱

ابوالفضل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیستم

دوستان سیستم:

سوال ۵ سیگنال سیستم غلط بود گزینه صحیح وجود نداشت.

درمورد سوال ۴۱ فرایند، در صورتی گزینه ۱ درسته که فیلتر وجود نداشته باشه. وقتی طیف توان در توان دوم پاسخ فرکانسی فیلتر ضرب بشه هیچ کدوم از گزینه ها به دست نمیاد. در واقع گزینه ۴ درسته.

سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۲۴ ب٫ظ

۳۶ رو مطمئنید؟ مشتق فرایند wss ، wss نیست؟
مشتقگیری عملگر خطیه. من گزینه ۱ زدم

مخابرات
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیستم

بله.مشتق فرایند wss ،wss تمیشه

مخابرات
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۶:۳۲ ب٫ظ

۲ )۳
۴ )۱
۵ )۲
۸ )۳
۱۰ )۳
۱۶ )۴
۱۷ )۴
۲۱ )۲
۲۵ )۳
۲۷ )۱
۲۹ )۲
۳۶ )۳
۳۷ )۳
۳۹ )۲
۴۱ )۲
۴۲ )۲
۴۳ )۳

مخابرات سیستم
اسفند ۱۸, ۱۳۹۳ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مخابرات

وایییی سیگنال رو ۲۵% شدم.