مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری ۹۴ مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی کد ۲۴۳۵

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات کنکور دکتری مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزیجهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی ۱۳۹۴
کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه بیوتکنولوژی کشاورزی

2435

ثبت‌نام
باخبرم کن!

119 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
به بیوتکنولوژِی کشاورزی
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

دوستان درسته که کسانی که پزوهشکده ها بخونن نمیتونن در دانشکاهها هیئت علمی بشن؟؟؟

بیوتک
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ

این هم از وضع ظرفیت ها
شبانه فقط ۶ نفر
خدایا

هانیه
فروردین ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ

هیچ کدام از سوالای اتباه تصحیح نشده
خیلی ظلم بخدا خیلی

ali
فروردین ۳۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

درسته فقط یک سوال ظاهرا تصحیح شده، من باز اعتراض فرستادم واسه سایت سنجش، اعتراض کنید تا هر کی به حق خودش برسه

به بیوتکنولوژِی کشاورزی
فروردین ۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ

سلام دوست عزیز
خواهشا اگ امکانش هست لطف کنید منابعی رو که مطالعه کردید اعلام کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mahnaz
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز
برای اطمینان بیشتر در رابطه با سوال ۱۱ و اینکه جواب صحیح این سوال گزینه ای ۱ می شود… اگر تحلیلی دارید خوشحال می شویم بحث کنیم

روژینا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۳:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  mahnaz

مهناز جان شما چند درصد تخصصی زدین؟؟

ali
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

بچه ها میشه این سوال منوجواب بدین ما قانونی بنام قانون نرست داریم من نظرم اینه که نرنست درست باشه

بیوتکنولوژی اردبیل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

من خودم به شخصه دوست ندارم وارد مباحث مربوط به کلید سوالات بشم چون احساس میکنم (البته نظر شخصی منه) که عمدا کلیدها رو اشتباه میدن. دوستانی که آزمون پارسال شرکت کردن خوب یادشونه که یکی از سوالات بیوشیمی رو که در مورد فسفولیپیدها بود و جوابش هم لسیتین میشد توی کلید اولیه یه گزینه دیگه رو زده بودن. یعنی طراح سوال از مسئله به این سادگی خبر نداشت؟!
متاسفانه پارسال چند تااز دوستان بنده رو بخاطر این عقیدم مورد عنایت قرار دادن
توصیه برادرانه من به همتون اینه خودتونو و ذهنتونو درگیر نکنین. هممون به اندازه کافی تا لحظه آزمون و خود آزمون متحمل استرس شدیم. تحمل استرس بعد از آزمون دیگه واقعا بی انصافیه
هر چی باشه این آزمونها ثبت میشن و مورداستناد داوطلبان سالهای بعد قرار میگیرن پس محاله کلیدها رو اشتباه طرح کنن. این کلید اولیه س پس زیاد روش حساب باز نکنید
برید و از عید لذت ببرید
خاک پای همه شما هم هستم

بیوتکنولوژی اردبیل
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام به همه دوستای عزیزم

سوال ۱۱ قدری مبهمه و بستگی به این داره که منظورش از “DNAی در حال همانند سازی” چی هست

اگر منظور طراح سوال رشته الگوی DNA مادری باشه جواب ۲ صحیحه
اما اگه منظورش رشته ای باشه که داره ساخته میشه جواب ۱ درسته
من خودم ۲ رو زدم چون برداشتم این بود که منظور طراح DNAی مادری بوده و اینکه قطعات اکازاکی روی رشته پسرو ساخته میشه- رشته ای که جهت اون نسبت به دوشاخه همانند سازی ۵ به ۳ هستش

سجااد
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱:۱۳ ق٫ظ

سلام دوست عزیز
طبق تعریف برای رشته ای lagging و leading رشته های الگو یا مادری می باشد
جواب سوال قطعا انتهای ۳ پریم رشته ای laging می باشد. ولی نمیشه کاری کرد چون اون کسی که طرح کرده برداشت نادرستی از نحوه ای همانندسازی رشته ای پسرو داشته است. این سوال تکراری سال ۱۳۹۳ رشته ای اصلاح نباتات بود و من یک ماه قبل از کنکور بادوستان اساتید در مورد این سوال بحث می کردیم و در حدود ۱۰ نفر از اساتید مولکولی من این سوال رو برایشان ارسال کردم ۵۰ درصد می گفتند ۳ پریم و ۵۰ درصد ۵ پریم . با اینکه می دونستم کلید پارسال برای این سوال ۵ پریم هست ولی برداشت خودم رو و درکی که از شکلهای مختلف به دست اوردم گزینه ای انتهای ۳ پریم را انتخاب کردم امیدوارم کسانی که تلاش کردند نتیجه ی تلاششون رو ببینن
عید خوبی داشته باشین دوستان انشا.. همه به خواسته ای خود برسین

ali
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

استدلال شما به نظر من درسته، قطعات اکازاکی فقط روی رشته پسرو قرار دارند و روی رشته پیشرو اصلا قطعه اکازاکی نداریم پس گزینه ۲ باید درست باشه.

ali
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ali

البته منظرم آقا یا خانم بیوتکنولوژی اردبیل بود.

روژینا
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ali

من گزینه ۲رو زدم،چون قطعه اوکازاکی همونطور که گفتین روی رشته پسرو قرار داره

mahnaz
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  روژینا

دوستان اینکه روی رشته ای پسرو اصلا شکی نیست
ولی کدام طرفش؟
مطمئنم تمام کسانی که این سوال را ۲ زدند با استدلال نادرست ۲ زدند
برای اطمینان بیشتر به کتاب ژنوم ۳ فصل همانن سازی مراجعه فرمایین و شکلی که را که در آن رشته ای پسرو بروی رشته ای پشیشرو پیچ خورده را ملاحضه فرمایید. ناگفته نماند رشته ای پسرو یا دنباله رو یا LAGGING رشاه ای مادری یا الگو می باشد نه رشته ای که تازه در حال هانند سازی است

آرزو
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  mahnaz

من هم برای این سوال سر امتحان و بعد از امتحان خیلی با خودم جدل داشتم اما دیدم که در کتاب لودیش (که به نظر می آد امسال اکثر سوالات از این کتاب طرح شده)، انتشارات خسروی جلد اول صفحه ۱۷۸، رشته ی دختری در حال سنتز رو پیشرو و پیرو معرفی کرده نه رشته مادری رو و در خود سوال هم در رشته DNA در حال همانند سازی مطرح شده.

روژینا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۸:۰۲ ب٫ظ

بچه ها من اعتراض به کلید سوالات رو تو سایت سنجش ثبت کردم،به نظرتون رسیدگی می کنن؟

رضا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۳۴ ب٫ظ

بچه ها خواهش می کنم به سوالاتی که فکر میکنید اشتباهه اعتراض بنویسید

روژینا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۵:۱۲ ب٫ظ

بچه ها درصداتونو بگین،تا بدونیم اوضاع کنکور در کل چطور بوده

روژینا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام،بچه ها کسی میدونه با ۵۴درصد تخصصی و حدود ۴۰ درصد استعداد و ۱۰درصد زبان میشه رتبه چند آورد؟

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  روژینا

سلام چقدر خونده بودی؟
پارسال رتبه ۳ درصداش ۶۴ تخصصی
۳۰ زبان و ۲۵ استعداد بود
ولی امسال سوالا سختر شده فکر کنم بین ۲۰ تا ۳۰

روژینا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

۳-۴ماه خوندم،اره امسال خیلی سخت بود،پارسال نخونده بودم۵۴درصد زده بودم،رتبه م شده بود ۸۵

روژینا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  روژینا

از دیروز که کلید سوالا رو دیدم افسردگی گرفتم،حس میکنم بازم مثل پارسال میشه رتبه م :-(

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  روژینا

کدوم دانشگاهی؟

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  روژینا

پارسال زبان و استعداد چند درصد زدی؟
جایی دعوت شدی؟

روژینا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  روژینا

دانشگاه تهران،روزانه زدم فقط،که اونم دعوت نشدم

روژینا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  روژینا

پارسال زبان سفید،استعداد ۱۸ درصد،شما چند درصد زدین امسال؟

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  روژینا

خب اساتید شما داره سوالارو طرح میکنه مگه نه؟
من ۵۰ درصد تخصصی
زبان ۱۶
استعداد هم شاید ۳۰

بیو کشاورزی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۰۸ ب٫ظ

توالی شاین را چه می گین؟

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۱۱ ب٫ظ

دوستان در مورد تحیلیل های بنده اگر ایرادی وارد بگین تا متوجه اشتباهامون بشیم

آرزو
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

سوال ۱۵، پدر هتروزیگوت و مادر زاله، بنابراین پدر Aa و مادر aa است و در فرزندان ۱/۲ Aa خواهیم داشت و aa. 1/2 و احتمال نهایی هم ۳/۸. بنابراین پاسخ همون گزینه دوست.
نظرتون راجع به جواب ۴۴ و ۶۲ چیه؟ اتوفاگزوم و هتروفاگوزوم هر دو جز لیزوزوم ثانویه محسوب میشن، این مطلب در کتاب زیست شناسی مریم خالصی گفته شده، چطور هتروفاگوزوم میشه و واکوئل خودخوار که اسم دیگه ی اتوفاگوزومه نمیشه؟
سوال ۴۴ ایراد گزینه ۴ چیه؟ فاکتور سیگما ناحیه ۳۵- رو شناسایی میکنه و به این ترتیب کمک میکنه که کورآنزیم به ناحیه ۱۰- اتصال پیدا کنن، هر دو هم جز ناحیه های پروموتری محسوب میشن.

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سوال ۴۴ منم گزینه ای ۴ رو زدم

ali
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

به نظر من هم گزینه ۴ درسته
از دوستان خواهش می کنم مواردی رو که اطمینان دارید در اشتباه بودنشان، به سایت سنجش ارسال کنید تا بلکه پیگیری بشه چون اگه این طور پیش بره و اونچه که ما فکر می کنیم درست باشه رتبه خیلیا جابجا می شه…

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سوال ۶۲ هم دقیقا همینطور است که می فرمایید. اعتراضتون رو حتما ثبت کنید

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

نه ببخشید اشتباه شد
منم اشتباه زدم واکوئل چه ربطی ب لیزوزوم داره
گزینه صحیح همان هتروفاگوزوم است . منم گزینه ای ۲ را زدم اصلا هم فکر نکردم به واکوئل

آرزو
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

اسامی مختلفی برای انواع لیزوزوم ثانویه هتروفاگوزوم و اتوفاگوزوم در نظر گرفته میشه. از جمله واکوئل دگر خوار و واکوئل خودخوار. بنابراین واکوئل لغت عجیبی برای لیزوزوم نیست. و secondary lysosome مترادف آن، digestive vacuole میاد. مطمئن باشید که پاسخ رو غلط دادن.

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

اره حق با شماست .. من اشتباه کرده بودم الان متوجه شدم
ولی در اینصورت گزینه ای ۴ جواب صحیح سوال ۱۵ است. چون احتمال سالم بودن و زال بودن ۱/۲ هستش. و چون گفته فرزند سوم زال باشد و دوفرزند اول احتمال کلی در ۳ ضرب نخواهد شد. و جواب می شود ۱/۸ که میشه گزینه ای چهار.
در صورتی باید ۳/۸ می شد که سوال انگونه بود
از سه فرزند حاصل این تلاقی دو تا سالم و یکی زال باشد یعنی ترتیب را مشخص نکند در این صورت در ۳ ضرب خواهد شد ولی چون خودش ترتیب را مشخص کرده بنابراین در ۳ ضرب نخواهد شد و گزینه ای جواب ۱/۸ می شود گزینه ۴

آرزو
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

ببینید از راه فاکتوریل حل میشه. متاسفانه نمیشه راه حل رو اینجا نوشت. پاسخ درسته.

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

میدونم چی رو میگین فاکتوریل برای زمانی هست که ترتیب مشخص نشود یعنی اینکه احتمال این را دخیل بدانیم که فرزند اول زال باشد یا دوم یا سوم که می شود ۳ حالت ولی در اینجا خودش گفته فرزند سوم زال یعنی دیگه نباید فاکتوریل دخیل داده بشه میشه ۱/۸

ali
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

با سلام خدمت دوستان
من هم این جواب شما رو تایید می کنم و جواب صحیح همان گزینه ۴ یعنی۱/۸ هستش

آرزو
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ali

درسته. من اصلا انگار ندیدم که ترتیب بچه ها تو سوال ذکر شده….

هستی
بهمن ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

چرا اخه ۳/۸م؟ مشخص کرده فرزند اول و دوم سالم و سومی زال.پس میشه ۱/۲ × ۱/۲ ×۱/۲ که میشه ۱/۸م.نمیفهمم میشه توضیح بدی؟

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ب٫ظ

برای بررسی میزان آلودگی cDNA با DNA زنومی ز پرایمرهای ناحیه ای اینترون استفاده می شود با توجه به اینکه اینترونها در cDNA وجود ندارد در صورت استفاده از این پرایمرها اگر باندی مشاهده شود در الکتروفرز نشان دهنده ای آلودگی cDNA با DNA زنومی می باشد ولی اگر باندی مشاهده نشود آلودگی وجود ندارد

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

برای سوال ۷۶ بودش

بیو کشاورزی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

جای خوندم که اگر dna در سلول باشد با آن آنزیم تجزیه می شود و امکان آلودگی متر می شه . البته خودم غلط زدم

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۲ ب٫ظ

سوال ۵۵
نسبت وزن لیپید به پروتئین خواسته شده است با توجه به اینکه وزن مولکولی پروتئین خیلی بیشتر از وزن فسفولیپیدهای غشایی می باشد بنابراین در نسبت ۱:۱ بر حسب مظالعاتی که انجام دادند نشان داده شده که برای هر مولکول پروتئین ۵۰۰ مولکول چربی وجود دارد . این نسبت بصورت وزنی است. که ربطی ب گزینه ای ۲ ندارد ک قندها را دخالت داده است. پس گزینه ای ۱ جواب می شود.

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سوال ۳۷
دو فرمول هست برای محاسبه ای میزان ATP تولیدی از اسیدهای چرب
در صورتی که با ۲.۵ATP برای NADH و ۱.۵ATP برای FADH در نظر گرفته شود: ۷n-6 که با این فرمول میزان ۱۲۰ می شود در بین گزینه ها وجود ندارد.
در صورتی که بر اساس منابع قدیمی میزان ATP برای NADH و FADH به ترتیب ۳ و ۲ در نظر گرفته شود از فرمول ۱۷N-7 استفاده می شود که در اینصورت ۱۴۶ مولکول ATP تولید می شود.
ولی اگر منظور طراح را جوری در نظر بگیرم که فقط هدفش میزان ATP تولیدی بوده نه راندمان تولیدی ATP ئر این صورت با عدم کسر ۶ مولکول ATP از میزان تولید جواب می شود ۱۲۶ که در گزینه ای ۱ می شود.
به هیچ عنوان گزینه ای ۴ نمیشه به هیچ عنوان جواب سوال ۱

بیو کشاورزی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

بله اگر هدف فقط تولید ATP باشه ۱۲۶ می شود

ali
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

منظور طراح هرچی که بوده به نظر من سوال چون مبهمه پس جوابی هم در بین گزینه ها نخواهد داشت.

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

سوال ۱۵ خیلی تابلوه
هم مرد و هم زن هتروزیگوت می شوند که احنمال زال شدن ۱/۴ و احتمال سالم شدن میشه ۳/۴
بنابرین در کل می شه ۳/۴*۳/۴*۱/۴ که جوابش میشه ۹/۶۴
که ۹/۶۴ میشه ۰/۱۴۱

آرزو
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

به نظرتون کدوم سوالا جوابش غلطه؟

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سوال ۱۱ میشه ۱
سوال ۱۵ واقعا چرا اشتباه زدند میشه گزینه ای قطعا ۳
سوال ۳۷ میشه ۱
سوال ۵۵ گزینه ای ۱
سوال ۷۶ میشه ۱

بیوتک
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

در مورد سوال ۱۱ و ۳۷ کاملا با شما موافقم. امیدوارم تصحیح بکنند جواب هایس اشتباه رو.

ali
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

سوال ۱۱ گزینه ۲
سوال ۱۵ گزینه ۴
سوال ۳۷ جوابش میشه ۱۴۶ که اشتباها در گزینه ۱ ظاهرا ۱۲۶ تایپ شده پس هیچ گزینه ای صحیح نیست.

ali
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

به نظر من برخی از سوالات یا غلطه یا دو تا جواب دارند که در پایین توضیح می دم: ۱. در سوال ۱۵ گزینه ۴ صحیح می باشد. توضیح: پدر دارای ژنوتیپ Aa و مادر دارای ژنوتیپ aa می باشد و احتمال بیمار و سالم بودن، هر دو برابر ۲/۱ می باشد. احتمال دو فرزند اول سالم و فرزند سوم بیمار برابر ۲/۱*۲/۱*۲/۱=۸ /۱=۱۲۵/۰ می باشد. ۲. سوال ۳۷ کلیه گزینه ها نادرست است چون جواب صحیح با توجه به تمامی منابع ۱۴۶ می باشد ( گزینه یک به اشتباه ۱۲۶ تایپ شده است). توضیح : برای هر اسید چرب ۱۸ کربنه، ۸ دور اکسیداسیون صورت می گیرد و ۹ تا استیل کوآA تولید می شود که انرژی حاصل برابر خواهد بود با: ۸*۵= ۴۰ ATP و۹*۱۲=۱۰۸ و در مجموع ۱۴۸ ATPتولید می شود که با احتساب مصرف ۲ATP برای فعال سازی اولیه اسید چرب ۱۴۶ ATP تولید می شود. ۳. در سوال ۶۲ با توجه به بیولوژی سلول مولکولی دکتر احمد مجد و دکتر سید محمد علی شریعت زاده، صفحه ۳۵۰ هر دو گزینه ۲و۳ صحیح می باشد. ۴. در سوال ۶۷ گزینه صحیح با توجه به تمامی منابعی که من سراغ دارم گزینه ۴ می باشد. ۵. در سوال ۷۴ در گزینه ۳ به اشتباه بجای بیانی، پیانی تایپ شده در نتیجه هیچ پاسخ صحیحی در بین گزینه ها وجود ندارد. ۶. در سوال ۴۴ گزینه ۴ صحیح می باشد چون عمل شناسایی پروموتور توسط فاکتورسیگمای پلیمراز پروکاریوتی صورت می گیرد و با اتصال زیرواحدها یعنی زیر واحد… ادامه نظر»

سجااد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ali

با سلام
سوال ۱۵ دقیقا ۴ میشه
سوال ۳۷ : اگر ۱۲۶ بود بهترین گزینه میشد چون امروزه برای NADH و FADH به ترتیب ۲.۵ و ۱.۵ مولکول ATP در نظر میگیرند.ولی میشه ۱۲۰ رو هم اگر ۶ ملکول ATP مصرفی را وارد نکنیم میشه گزینه ۱
سوال ۶۲ حتی گزینه ای ۳و ۴ هم میشود من برای اطمینان بیشتر سرچ کردم و منبعش را برای سازمان سنجش فرستادم سوال باید حذف شه
سوال ۶۷: اصلا شک نکنین گزینه ای صحیح ۴ هستش شما میتواند فقط DIPLOSOME را در اینترنت سرچ کنید برای اطمینان بیشتر و منم ۴ رو زدم

سوال ۴۴ رو اقای دکتر بوشهری دانشگاه تهران داده معولا امتحان کلاسی هم میگیره همینجوری هرچی هم ما اونزمان اعتراض میکردیم فرقی نداشت منم ۴ رو انتخاب کردم
سوال ۳۱ رو کلید همان هیستیتدینئزده صحیح
سوال ۴۷ رو منم ۱ زدم اعتراضم زدم
دوستان خوهشا اعتراض بدین تا حقمون نره

سجااد
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام دوست عزیز
enhancerها توالی هایی در بالا دست ژن ها هستند که به فاکتورهای رونویسی متصل می شوند و افزایش بیان را به دنبال دارند. عوامل رونویسی یا transcription factors می شوند trans و افزایش دهنده ها می شوند cis

ali
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سجااد

سلام آقا سجاد
ممنون از توضیحاتتون
بفرمایید نظرتون در مورد سوال ۷۴ چی هستش و در دفترچه شما هم بیانی به اشتباه پیانی تایپ شده؟ اگر این طور باشه سوال باید حذف بشه درسته؟

سجااد
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
بله باید حذف یشه هرچند اولش من پیانی دیدم ولی بعد که یکم دقت کردم دیدیم منظورش بیانی بوده و ۳ رو انتخاب کردم
ولی به نظرم باید حذف شه

آرزو
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

من از درصد بالای ۶۰ یکی از بچه ها خبر دارم.از درصد دوستانتون هم خبر دارین لطفا بگین.

اشکان
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

ائنی ک بالای ۶۰ زده در کدوم دانشگاه درس می خواند؟

فرناز
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

شما دانشجوی کدوم دانشگاهین؟
اون دوستتون چقدر خونده بود؟

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

ب نظرتون امسال رتبه یک چند درصد تخصصی میزنه؟
سوالات ب نظر من از پارسال سختتر شده بود موافقین؟

رضا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

من که میگم بالای ۵۰ درصدا خودشونو به تک رقمی بودن آماده کنن

علی
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سوالات اشتباه درست بشه خدا کنه

رضا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم امیدوارم علی خان

آرزو
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

بچه ها لطفا بگین حدود تخصصی هاتون چند بوده.من به شدت نا امید شدم. با اینکه سوالات سخت بود ولی به نظرم خیلی ها تا ۵۰ رو زدن. کلید زبان و استعداد نیومده؟

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام نه نیومده
چند درصد زدین شما؟
من نزدیک ۵۰ شد

آرزو
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

سلام. من ۵۰ یا کمی بالاتر از ۵۰. ناامیدم. کاش زبان و استعداد هم میومد.

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

خب ۵۰ خوب نیست؟
منم ۵۰ زدم یعنی هیچ جا قبول نمیشیم؟

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

از بجه هاتون کی بالاتر از همه زده ؟
ببینیم بالاترین چقدر بوده؟

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۲ ب٫ظ

سوال ۱۱ هم میشه انتهای ۵ پریم رشته پسرو
بابا این سوال ۹۳ اصلاح نباتات بود من از ده نفر از اساتید هم پرسیدم گفتند انتهای ۳ پریم ولی نمیدونم چیکار کنم

ali
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

به نظر من هم گزینه ۲ درسته

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۲۸ ب٫ظ

بچه ها کلیدا اومد چطور زدین چند درصد زدین تخصصیی؟

بیو کشاورزی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

خیلی کم

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بیو کشاورزی

سوال ۱۵ میشه گزینه ای ۳ نه گزینه ای ۲
سوال ۵۵ هم میشه ۱ نه ۲
اینارو باید چیکارشون کنیم؟

ali
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

سهیلا خانم سوال ۱۵ جوابش گزینه ۴ شک نکنین

سودا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

منم افتضاح شدم

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

چند درصد شد برای شما سودا جان؟

سودا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

من ۱۵ % رو حدود ۴۰ تا ۴۵ فک میکردم
دیگه بیخیال دکترا شدم

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

چرا انشا.. سال بعد حتما منابعی ک خونده بودین خوب نبوده اند از طرف دیگر امتحان سخت بود

رضا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سودا

من تقریبا منفی شدم با اینکه کلی خونده بودم

سهیلا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

تقریبا منفی یعنی چی ممکن مثبت بشی؟

رضا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

یعنی -/۰۰۴ شدم نمیدونم تو کارنامه صفر میزنن یا منفی

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بعضی سوالا نادرست بودا اصلاح میشه انشا…

بیوتکنولوزی کشاورزی
اسفند ۲۳, ۱۳۹۳ ۰:۰۵ ق٫ظ

اره دانشگاه تهران، واقعیتش من ۶۸ تا سوال جواب دادم به عبارتی اگه۸ تاش غلط باشه میشه ۷۰ درصد ک برای سوالای امسال فکر کنم خوب باشه هرچند یه سری مشکلات توی سوالات بود ک بنده و یکی دو تا از دوستانم نامه ای ب سازمان سنجش برای اصلاح خواهیم زد.ک امیدواریم تصحیح بشوند..
علاوه بر این دوستانی هم بوده اند ک ۷۰ تا سوال را جواب دادند ولی نتایج از الان به هیچ عنوان معلوم نیست و درصد زبانم می تونه تعیین کننده باشه..

سودا به بیوتکنولوژی کشاورزی ها
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۸:۲۹ ب٫ظ

بچه ها به نظرتون خیلی سخت نبود سوالات؟
من فک میکنم امسال کسی نتونه بالای ۵۰ بزنه البته دوستای من همه ۵۵ تا ۶۲ تا سوال جواب دادن

بیوتکنولوزی کشاورزی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۸:۲۵ ب٫ظ

منظورم سوالای ۹۳ بود سوالای پارسال ک بالا زدم

بیوتکنولوزی کشاورزی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان درصدای رتبه ۳ پارسال رو ک رفیقم بود رو دارم ۶۴ درصد تخصصی ۲۵ درصد استعداد و ۳۰ درصد زبان . خیلی جلب رتبه ای ۲۳ نیز دانشگاه ما قبول شده اون تخصصی ۷۰ درصد زده بود زبان منفی ۵ و استعداد ۲۵ درصد. با این مقایسه میتوان ب اهمیت درس زبان پی برد. من امسال خوب مطالعه کرده بودم سوالات سال ۹۱ رو ندیده بودم ولی قبل ازمون ک زدم ۸۸ درصد شد ولی فکر نکنم امسال بتوم بالای ۷۵ بزنم در مجموع امسال چون سوالا بیشتر تخصصی تر شده بود خصوصا تو قسمت مهندسی زنتیک با اینکه بیش از ۷۰ درصد سوالا از استاتید دانشگاه ما طرح میشه ولی بازم چند تا سوال را نتوانستم جواب بدم با اینکه پایانامم در رابطه با کلونینگ و انتقال ژن بود…

بیو رازی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

میشه لطفا منابعی رو که خودتون( یا دوستانتون که رتبه خوب آوردن) مطالعه کردید اینجا بذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون میشم اگر این لطفو کنید.

سودا به بیوتکنولوژی کشاورزی ها
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

شما دانشگاه تهران می خونید؟ واقعا تونستین ۷۵ %، بزنید؟ پس تبریک میگم حتما رتبه ۱ خواهید بود

سودا به بیوتکنولوژی کشاورزی ها
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

و آیا میدونید رتبه ۲۳ دانشگاه تربیت مدرس درس خونده و ثبت اختراع هم داشته و با استادش طرح ملی کار کرده؟

عادل
اسفند ۲۲, ۱۳۹۳ ۴:۲۸ ب٫ظ

من ۹۱ فارغ التحصیل شدم بعد رفتم سربازی تو هیچکدوم از ازمونای دکتری شرکت نکردم ولی سوالات خیلی اسونه با اینکه هیچی نخوندم سوالات برام دلنشینه واقعا سوالات منطقیه کسی بخونه راحت میتونه زیر ۱۰ بیاره

نسیم
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

منم تا شرکت نکرده بودم بنظرم سوالات خوب بودن.ولی وقتی دقیق و خوب خوندم فهمیدم سوالات اخری سختن.همیشه برای همه ازمونا همینطوره بنظرم

ali
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

من با شما موافقم سوالات آخر واقعا به نظرم سخت بود برخلاف ۱۰ سوال اول

بیوتک 94
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

همیشه واسه کسی که نخونده راحته!ولی کسی که مطالعاتش گسترده و دقیق بوده به سختی پاسخ میده. من با وجود زحمتی که کشیدم و از تهران هم فارغ التحصیل شدم سرجلسه آزمون غافلگیر شدم!

نسیم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

تخصصی خیلی سخت تر از پارسال بود مخصوصا قسمت سوالات بیوتکنولوزیش.من با اینکه همه منابع یک و ششو خونده بودم نتونستم جواب بدم :(
استعدادم در همون حد بود و زبانم اسونتر

ولی بعید میدونم امسال رتبه یک بالای ۵۵ بزنه
پارسال رتبه یک تخصصی۶۶ درصد زده بود

بیو رازی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

منابعی که مطالعه کردید رو میشه لطفا اعلام کنید؟

نسیم
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  بیو رازی

سلولی خالصی و نیم نگاهی به کتاب دکتر مجد
بیوشیمی پاسالار و هارپر و جزوه ارشد ولیسانسم
ژنتیک ژنوم ۳-دیدگاه مولکولی-صمدی-استانسفیلد
مقدمه ای برکلون سازی براون-بیوتکنولوژِی چاولا-جزوه مهندسی زنتیک تهران وتربیت مدرس
فعلا همینا یادمه
جزوات ارشد خودمم خوندم و هرچی نکته وخلاصه و تست از ارشد داشتم

بیوتکنولوژی اردبیل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۲۶ ب٫ظ

من خودم پارسال ۵۹ درصد تخصصی زده بودم اما امسال از ۸۰ تا سوال ۴۸ تا رو جواب دادم. بعبارتی فقط به ۶۰ درصد سوالات جواب دادم که تقریبا ۸ تای اونا غلطه
استعداد مثل پارسال بود. زبان هم راحتتر بود.

فرشته
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۹:۲۵ ق٫ظ

دوستان برا بیوتکنولوژی چه کتابی خوبه بخونم.کتاب رفرنس کدومه؟

بیوتکنولوژی اردبیل
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

منبع مشخصی برای بیو وجود نداره
با نگاهی به سوالات این چند دوره راحت میشه اینو فهمید

نسیم
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

هرچی دستتون رسید بخونید.مخصوصا تو مباحث بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک که باید به روز بود
بقیه درسها هم ثابتن

فرشته
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۸:۲۹ ق٫ظ

سلام.من پارسال درسم تمام نشده بود آزمایشی امتحان دادم البته زیست گرایش ژنتیکم.من نخونده بودم با ۳۵ تخصصی و ۳۵ استعداد رتبم ۲۳۰ شد شبانه مجاز شدم اما امسال کلی خوندم از پارسال بدتر شد متاسفانه.به نظرم سخت بود خیلی.

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

سلام به دوستان
من از داوطلبین پارسال هستم. خوشحال می شوم در حد اطلاعاتی که دارم بتوانم کمکی بکنم.

بیو رازی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

شما دانشجوی دکترا هستید؟؟؟؟ رتبتون رو میتونم بپرسم؟؟؟

بیوتکنولوژی کشاورزی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  بیو رازی

بله

بیو کشاورزی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۱:۵۸ ب٫ظ

بالاخره امسال خوب زدید یا پارسال ؟

سودا به بیوتکنولوژی کشاورزی ها
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  بیو کشاورزی

یه نظر من خیلی سخت بود،من پارسال شرکت نکرده بودمولی بدون هیچ مطالعه ای بعد کنکور ۵۰ درصد زدم ئلی امسال با اینکه خونده بودم فک نکنم بتونم ۵۰ درصد هم بزنم

بیو کشاورزی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۴:۴۰ ب٫ظ

به نظرم من هم سخت بود مسایل ژنتیکش نسبت به پارسال سختر بود . ناامید شدم

بیو رازی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۵۰ ب٫ظ

بنظر منم امسال خیلی سخت بود. هم تخصصیا و هم زبان و استعداد

سودا به بیوتکنولوژی کشاورزی ها
اسفند ۲۴, ۱۳۹۳ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  بیو رازی

به نظر من هم خیلی سخت بد ولی طوری که معلومه فقط بچه های دانشگاه تهران خوب زدن

بیوتکنولوژی اردبیل
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
سوالات بسیار سخت بودند
بنظرم کسی که بتونه اختصاصی رو ۶۰ بزنه راحت جزو ۳ نفر اول میشه

نسیم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان
نظرتون راجع به کنکور بیو چیه؟

بیو کشاورزی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ب٫ظ

درصد رتبه های پارسال را بنویسید؟

بیو رازی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیو کشاورزی

من پارسال ۵۰ تخصصی ۳۰ زبان و ۱۰ استعداد رتبم ۸۰ شد- ولی پارسال از نظر سطح سوالات با امسال قابل مقایسه نیست

بیو رازی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۳ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  بیو رازی

ببخشید ۸۱ شد

بیوتک
اسفند ۲۰, ۱۳۹۳ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  بیو رازی

یعنی امسال سخت تر از پارسال بود؟ البته تا کلیدها رو ندادند امکان بررسی درصدها نیست.
با رتبه ۸۰ به کجاها دعوت شدید؟موفق باشید

بیو رازی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بیوتک

بنظرم کاملا روند طراحی سوال تو تمام دوروس تغییر کرده و سخت شده بود. فقط شبانه تهران