مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
زمان کنکور دکتری ۱۴۰۴
کاکایی
همپا
مدرسان شریف
دانلود سوالات دکتری
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری ۹۴ مجموعه علوم و صنایع غذایی (۱) کد ۲۴۱۲

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دفترچه سوالات کنکور دکتری مجموعه علوم و صنایع غذایی (۱) جهت دانلود رایگان خدمتتان تقدیم می گردد.

این رشته شامل گرایش تکنولوژی مواد غذایی است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری مجموعه علوم و صنایع غذایی (۱) ۱۳۹۴

کلید سوالات دفترچه سوالات کنکور دکترا مجموعه علوم و صنایع غذایی (۱)

ثبت‌نام
باخبرم کن!

32 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صصصصصص
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۷ ب٫ظ

کسی خبر داره نفر اول امسال گرایش تکنولوژی از کدوم دانشگاست؟

893
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  صصصصصص

دانشگاه تهران

صصصصصص
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ

به نظر شما کلید نهایی سوالات ۳۷،۵۴،و۲۹ اشتباه نیست،؟

صصصصصص
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ

دوستان نظرتون در مورد پژوهشکده صنایع غذایی مشهد چیه؟
افرادی که پژوهش محور بخونن میتونن، جذب دانشگاه به عنوان هیئت علمی بشن؟

893
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ

کسی نیست اینجا برای انتخاب رشته؟؟!!

مشاور
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  893

سلام
می توانید سؤال خود را مطرح نمایید. در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.

صنایع غذایی- تکنولوژی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۱:۱۵ ب٫ظ

بر اساس دفترچه F سوال۶۶- گزینه ۴ صحیح است. آخرین پذیرنده الکترون در تنفس بی هوازی (تخمیر) ترکیبات آلی می باشند. این سوال در چندین آزمون کارشناسی ارشد با این پاسخ تکرار شده است و در تمامی این تکرار ها جواب ترکیبات آلی بوده است. به عنوان مثال آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۶ (سوال ۱۰۰) سوال۲۹- گزینه ۳ صحیح تر به نظر می رسد زیرا Foot شامل صمغ و فسفاتید موجود در روغن می باشد که در وهله اول حتما باید طی صمغ گیری از روغن خارج شوند. سوال۵۴- گزینه ۴ صحیح است. بار منفی پلی فسفات ها مد نظر می باشد. سوال ۳۷-فاقد گزینه صحیح. داده ها برای تصمیم گیری در جدول نظامی کافی نیست حتما نیاز به وجود تعداد اقلام معیوب حاصل از دو نمونه گیری است. سوال۲۱- گزینه ۳ صحیح است. بریکس عبارت است ازدرصد وزنی مقدار مواد جامد محلول پس با چگالی ارتباطی ندارد و برای محاسبه تنها باید میزان مواد جامد محلول را در ۱۰۰ میلی لیتر آب گوجه فرنگی حساب کرد چون در ۱۰۰۰ میلی لیتر ۷۰ گرم مواد جامد بوده لذا در ۱۰۰ میلی لیتر ۷ گرم مواد جامد محلول داریم پس بریکس برابر ۷ خواهد بود. سوال ۲۴- گزینه ۱ صحیح تر می باشد. قطعا با افزایش ماده جامد شیر سانتریفوژ توان بیشتری در جداسازی پیدا می کند. سوالات زیر نیز به نظرم جواب صحیحی در کلید سوالات نداشتند: سوال۷۷- به نظر من گزینه۲ نیزصحیح است. چون به هر حال همواره در Unit density مقداری هوا لحاظ می شود. سوال ۲۳- به… ادامه نظر»

893
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۶:۵۷ ب٫ظ

در مورد سوال ۶۶ منظور شما فرایند تخمیر است که ترکیبات آلی به عنوان اخرین پذیره الکترون عمل می کنند، اما طراح سوال فرایند تنفس یعنی زنجیره انتقال الکترون رو مد نظر داره، در اینجا ترکیبات مانند نیترات و سولفات به جای اکسیژن به عنوان اخرین پذیرنده الکترون عمل می کنند

صنایع غذایی- تکنولوژی
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  893

مگر تخمیر به عنوان تنفس بی هوازی شناخته نمیشه؟

صنایع غذایی- تکنولوژی
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

در متن سوال گفته شده تنفس بی هوازی نه تنفس

893
فروردین ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

تخمیر متفاوت از فرایند تنفس بی هوازی هست، همانطور که گفتم برخی باکتری ها برای استفاده بیشتر از انرژی نوعی از زنجیره انتقال الکترون را استفاده می کنند که متفاوت از فرایند ساده تخمیر هست

893
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۷:۰۴ ب٫ظ

در مورد سوال ۲۴، ۲۹، ۳۷، و ۵۴ کاملا با شما موافقم و اعتراضم رو در سایت سازمان سنجش نوشتم
در مورد سوال ۲۱ هم من گزینه ای که شما انتخاب کردی رو انتخاب کردم ولی مث اینکه تعریف واقعی بریکس مقدار ماده محلول در ۱۰۰ گرم حلال هست که در این صورت به چگالی مربوط میشه
سوال ۷۷ چون گفته شده همواره بیشتر است، کمی این گزینه رو غلط میکنه، چون در مورد مواد متراکم چگالی واحد با چگالی واقعی برابر هستند
سوال ۲۳ مربوط به درس قند هست و در این مورد در کتاب مصباحی نوشته شده است که مواد به وسکوزیته بالا رو با فیلتر پرس فیلتر می کنند
سوال ۴۱ هم موافقم که غذاهای خشک به هیچ وجه نمیشه
درجه کرویت احتمالا قطر سوم چون استوانه هست، برابر شعاع میشه، یعنی ۲ بعد برابر شعاع و یک بعد ارتفاع استوانه
در مورد سوال ۶۹ هم موافقم در بین گزینه ها نیست!!

893
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۰:۱۹ ق٫ظ

سوال ۲۷ در مورد امینو اسید هایی منحصر به فرد گلوتن هم بیشتر به نظر میرسه گزینه ۳ درست باشه نه گزینه دو، چون ویژگی های منحصر به فرد گلوتن مربوط به پرولین، گلوتامین و اسپارژین هست، در حالیکه که کلید اولیه میگه گزینه ۲ یعنی گلوتامیک اسید و تیروزین درسته، این در حالی هست که تیروزین جز امینواسید های منحصر به فرد گلوتن نیست از طرفی گلوتامیک اسید در گلوتن به صورت گلوتامین وجود داره

صنایع غذایی- تکنولوژی
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۳:۴۲ ب٫ظ

دوستان سوالی اگر به نظرتون اشتباه میاد تو قسمت نظرات منعکس کنید تا همه دوستان بتونن اعتراض کنن ممنون

داوطلب
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۹:۳۰ ب٫ظ

۱) سوال ۲۹ دو گزینه قابل قبول دارد.
۲) سوال ۵۴ گزینه ۴ درست است.

893
اسفند ۲۹, ۱۳۹۳ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

من این دو سوال رو در قسمت اعتراض نوشتم، شما هم همین کارو انجام بدین شاید ترتیب اثر دادند

پژمان
اسفند ۲۸, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

سلام. بچه ها درصدتون در چه حدی بوده ؟ من که افتضاح دادم. مثل پارسال شد درصدم.

من
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۴۴ ب٫ظ

سوال ۲ گزینه ۲ درست است. رادیومتری جواب درست است.

893
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  من

رادیومتری جز روش های اندازه گیری شیمیایی هست، بدین صورت که یک ترکیب نشان دار مانند گلوکز حاوی کربن نشان دار به محیط کشت باکتری اضافه می کنند، باکتری گلوکز را طی متابولیسم به دی اکسید کربن و اب تبدیل کرده و که این دی اکسید کربن توسط یک شناساگر شناسایی میشه

الهه
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۵۳ ب٫ظ

پارسال با چه درصدهایی بچه ها قبول شدن ؟

الهه
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۶:۵۱ ب٫ظ

میشه بگین درصدتون چند بوده و با چه درصدی معمولا قبولی امکان داره

داوطلب
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
نمیشه مطابق درصدای پارسال رتبه امسالو تخمین زد. من پارسال هم ازمون دادم.اما امسال نسبت به پارسال خیلی سخت تر بود. من پارسال با ۴۳% تخصصی و ۴۳% زبان و ۲۴% استعداد حدود ۲۰ شدم. به نظرم درصدای امسال کمتر از پارسال باشه. یعنی من با اینکه پارسال خیلی کم خوندم و امسال جدی خونده بودم از پارسال فقط ۳-۲ درصد بیش تر زدم.

893
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

امسال به نظر میرسید سوالات منبع خاصی نداشتن، همچنین مثلا از دروس تکنولوژی لیسانس سوالات خیلی کم بود، حتی من به طور مستقیم سوالی در مورد لبنیات ندیدم، سوالات دیگه هم انگار منبع غیر از اونجه تو سال های گذشته استفاده می کردند داشت.
شما با رتبه ۲۰ کجاها مجاز به انتخاب رشته شدین؟

داوطلب
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  893

من فقط دانشگاه تهران و تربیت مدرس را برای مصاحبه انتخاب کردم چون فقط میخواستم تهران قبول شم. برای مصاحبه فقط تربیت مدرس دعوت شدم.

893
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

به نظرم اگه گرایش تکنولوژی هستید همون تربیت مدرس برید بهتره!!

893
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۳۲ ب٫ظ

کلید سوال ۵۴ هم مشکل داره انگار.
با افزودن ترکیبات پلی فسفاته به گوشت این ترکیبات با داشتن بار های منفی با ایجاد دافعه در بین رشته های بافتی گوشت باعث افزایش قابلیت جذب و نگهداری اب در این محصولات و فراوده های گوشتی می شوند.

من
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  893

بله من هم با نظر شما موافقم. بار منفی درسته

893
اسفند ۲۷, ۱۳۹۳ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  من

من سوالایی که مشکل داشته رو در قسمت اعتراض به کلید سوالات نوشتم، شما هم اگه سوالی رو به نظرتون پاسخ نامه اشتباه داره، اعلام کنید تو سایت سنجش

893
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۲۷ ب٫ظ

سوال ۴۱. در تماس بسته بندی با کدام نوع غذا احتمال ورود ترکیبات با وزن مولکولی کم و فرار بیشتر است؟
به نظرم مواد با وزن مولکولی کم و فرار معمولا در سیستم های آبی محلول می باشند بنابراین در احتمال ورود آنها از ماده بسته بندی به سیستم های غذایی آبی و نوشابه ها وجود دارد. بنابراین گزینه ۴ صحیح هست نه گزینه دو مربوط به غذا های خشک.

893
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۲۳ ب٫ظ

سوال ۳۷ که مربوط به طرح دو مرحله ای نمونه گیری با استفاده از جدول نظامی می باشد، داده های مسئله ناقص می باشد. زیرا تعداد نمونه های نقض دار انتخابی را مشخصص ننموده است تا بر اساس ان تعداد و با توجه به داده های سوال در مورد قبول یا رد این محموله اظهار نظر کنیم

893
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۱۹ ب٫ظ

سوال: منظور از اصطلاح فوت (foot) چیست؟
اصطلاح فوت به رسوبات جمع شده در ته تانک در مرحله صمغ گیری یا مرحله مرحله تصفیه قلیایی گفته می شود. بنابراین سوال دارای دو گزینه صحیح ۱ و ۳ می باشد.

893
اسفند ۲۶, ۱۳۹۳ ۳:۱۱ ب٫ظ

انگار سوال
متن سوال بدین صورت است:
کاهش اندازه ذرات چربی و افزایش مواد جامد در یک ماده امولسیونی مانند شیر چه تاثیری روی راندمان جداسازی سانترفیوژ دارد؟
در مورد کاهش اندازه ذرات چربی بدون شک باعث کاهش راندمان جداسازی چربی می شود. اما در مورد افزایش مواد جامد به دلیل اینکه با افزایش مواد جامد دانسیه یا چکالی فاز مایع بدون چربی افزایش می یابد، نتیجه ان افزایش اختلاف در چگالی فاز مایع بدون چربی و فاز چربی می شود که به معنی افزایش راندمان سانترفیوژ می باشد.
البته اگه از جنبه افزایش ویسکوزیته نگاه کنیم ممکنه گزینه هر دو کاهش صحبح باشه که در این صورت این سوال دو گزینه صحیح داره