مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

مهلت یک ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه آزاد

شورای عالی انقلاب فرهنگی یک سال به دانشگاه آزاد مهلت داده است  تا مشکل کدرشته های بدون مجوز خود را برطرف کند .

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهادی امروز در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دانشکده های علوم ارتباطات و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک سال به دانشگاه آزاد مهلت داده است تا مشکل رشته های بدون مجوز خود را برطرف کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد به تدریج رشته محل های خود را به وزارت علوم ارائه می کند و این رشته محل ها در کمیته ۵ نفره بررسی و در نهایت در شورای گسترش وزارت علوم تصویب می شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: رشته هایی که شرایط لازم را داشتند، مجوز می گیرند و رشته هایی که نیاز به تکمیل داشته باشند باید مراحل تکمیل را طی کرده و پس از آن مجوز لازم را کسب کند.

فرهادی در خصوص رشته محل های دانشگاه آزاد و دانشجویان شاغل به تحصیل در این رشته ها تاکید کرد: بالاخره تکلیف مشخص می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

88 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندسی شیمی
دی ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان از چه سایتی رشته های مجوز دار بروز شده را میشه پیدا کرد؟و این که فقط یک دفترچه در سایت دانشگاه ازاد هست ایا اصلاح شده است؟

minoo
دی ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

سلام نتایج تکمیل ظرفیت کی اعلام میشه اخهههه

فاطمه
دی ۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ق٫ظ

سلام.تو رو خدا نتیج تکمیل ظرفیت شهریور ماه رو اعلام کنید.چی شده.ما که امسال هم ثبت نام کردیم؛

علی
دی ۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ

جواب تکمیل ظرفیت شهریور و بعدیش کی میاد بابا حداقل زمانشو اعلام کنید ما قول میدیم امسالم شرکت کنیم آزمون دکتری رو.

علیرضا
آذر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

این جواب تکمیل کی میخواد بیاد اخه
کجایی کجاااااایی رفیقم کجایی
قیقاااا کجایی
مخاطب خاص داره؛فرزاد

آرشیدا
آذر ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام
۱۵ دی

آرمان
آذر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

جواب مصاحبه شهریور و تکمیل مهر ماه کی میاد؟!!!!خدا به داد دل ما برسه

فارغ التحصیل ارشد بدون مجوز واعتبار
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
گیتی
آذر ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ق٫ظ

سلام
من دکتری حسابداری کرمانشاه قبول شدم تا اونجا که من می دونم مجوز داره اما الان داخل این لیست هیچ رشته ای از کرمانشاه ذکر نشده ممکنه این لیست کامل نشده باشه؟ مگه میشه دانشگاه کرمانشاه تو هیچ رشته ای مجوز نداشته باشه این در حالیه که قبلا تو همین سایت رشته های مجوز دار رو ذکر کرده بود حسابداری کرمانشاه جزوش بود

محمد
آذر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  گیتی

دوست عزیز من هم دانشجوی دانشگاه آزاد کرمانشاه هستم تا آنجایی که خبر دارم در هیچ رشته ای قابلیت و استاد برای جذب دانشجوی دکتری ندارد.

دکتری حسابداری
آذر ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  گیتی

هر چند سال بررسی ها تکرار و مجوزها لغو یا تایید مجدد می شود

گیتی
آذر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  گیتی

یعنی مجوز دار نیست ؟ عجب وضعیه آخه؟
آقای محمد شمادانشگاه کرمانشاه رو یعنی پیشنهاد نمی کنید. توی لیستی که قبلا همین سایت منشر کرده بود واحد علوم تحقیقات کرمانشاه رو مجوز دار اعلام کرده بود آیا فرقی با هم دارن ؟ با توجه به اینکه در رشته حسابداری حدود ۵۰ رشته محل ذکر شده این یعنی حداقل جذب ۱۰۰۰ نفر در سال آینده اصلا نمی دونم ثبت نام کنم یا نه (من ورودی بهمن هستم)

فرزاد
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام.دوستان از کجا میشه فهمید کدوم واحدها مجوز ندارن؟

داوطلب دکتری
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

به نظر من علاوه بر رشته محل های دارای مجوز بهتره دوستان سایر کد رشته ها رو هم بزنن ۱ سال فرصت هست تا زمان ثبت نام سال آینده ممکنه تکلیف خیلی از این رشته محل های بی مجوز تا مهر سال دیگه روشن بشه. اگر هم نشد سال آینده تصمیم می گیرید که آیا ثبت نام کنید یا خیر. بهتره فعلا فرصت رو از دست ندید.

فارغ التحصیل ارشد بدون مجوز واعتبار
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ق٫ظ

دوست عزیز بنده نزدیک دو سال و نیم هست که فارغ التحصیل شدم و هنوز منتظر تایید مدرکم از سوی وزارت علوم هستم که تایید نمیده..زیاد سخت نگیرید عادت میکنید.

فرهاد
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۳ ب٫ظ

سلام-دوستان رشته مماری از ۳۸ کد محل حدود ۱۵ کد مجوز داره به نظر شما چه کنیم -گناه ما چیه؟ اگه مجوز نداره چرا اجازه میدن دانشگاه ازاد چابش کنه و انتخاب رشته بشه و قبول یشن و شهریه بدهند و بعد بگن مدرک نمیدیم -الان یا اجازش رو صادر کنن یا حذف بشه. درسته؟؟؟؟

برنامه ریزی درسی
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

۱۰۰%
ولی کو گوش شنوا،من ترم ۳ هستم و این مسأله هنوز حل نشده.

سیاوش
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

خوب فرهاد جان شما اون ۱۵ رشته محل مجوز دار رو بزن، فرض کن اصلا بقیش نیست چرا بیهوده خودت رو ناراحت میکنی.

علی
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ب٫ظ

دانشگاه آزاد دو سال است ظرفیتهای دکتری را
به حدی بالا برده که تقریبا دکتری بدون کنکور شده با توجه به اینکه دکتری آخرین مدرک تحصیلی است مشکلات وحشتناک و عدیده ای در آینده به وجود خواهد آورد. که قطعا همه ضرر خواهند کرد از جمله بی ارزشی علم و دانش، بیکاری، بی انگیزگی در تمام مقاطع تحصیلی، بی انگیزگی برای تلاش بیشتر و…
به چه قیمتی نمدانم؟؟؟!!!

ر
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چون همه حقشون تحصیله همه واحدها مجوز میگیرن نگران نباشین اگه مردم بخوان دکتری بگیرن گناهشون چیه که خودشون پول بدن و درس بخونن علی اقا واقعا با چه منطقی حرفات توجیه میکنی

علی
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ر

کسی می خواهد دکتری یعنی آخرین مدرک تحصیلی را بگیرد باید لطف نماید کمی و فقط کمی مطالعه بنماید
نه اینکه ….

رامبد
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان
یک نکته جالب ، اینکه در رشته عمران گرایش زلزله ۷ کدرشته محل برای دکتری اعلام شده ، که در کمال تعجب هیچ یک از این ۷ شهر ، دارای مجوز نیستند . در گرایش سازه نیز از ۳۰ رشته محل ، فقط ۴ واحد مجوز دارند . در مدیریت ساخت از ۲۵ واحد ۲ واحد ، ژئوتکنیک از ۲۰ واحد ۱ واحد و سایر گرایش ها با ۴۰ کد رشته محل ، هیچ یک مجوز ندارند و سال هاست جدب و فارغ التحصیلی داریم . حال همه بر روی مالی و … تمرکز کرده اند ، اما دوستان و همکاران بنده در گرایش زلزله در کمال تعجب ساکت نشسته و یا غافل از شرایط اعمالی دانشگاه آزاد و وزارت علوم هستند .

جواد
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

دوستان فکر نمی کنید که یکسال فرصت زیاد است فکر کنم در این فرصت یکساله دانشگاه آزاد همه متقاضیان خودش رو جذب کنه و دیگه کار از کار بگذرد ، لطفا مهلت رو کمتر کنید شاید فردا خیلی دیر بشه!!

ر
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

اقا جواد دانشگاه ازاد موظف دانشجو هاش وارد دکتری کنه حال چه ی سال باشه چه ی ماه

anderton
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ر

موافقم…

ر
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

شما خوشحال میشی مردم آواره بشن اقا جواد؟ تموم کسایی که تو رشته محل های ازاد درس میخونن مجوز میگیرن این حرفا چیه

علی.مکانیک
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۶ ق٫ظ

سلام.کسی از دوستان اطلاع نداره نتیجه تکمیل ظرفیت مهر ماه را کی اعلام میکنن.

آرشیدا
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی.مکانیک

سلام
اینطور که گفته شده تا ۱۵ دیماه

حسام
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی.مکانیک

سلام علی آقا. شما کدام گرایش مهندسی مکانیک هستین؟
کجا دعوت به مصاحبه شدین؟

پارسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

دوستان هزینه هر ترم دانشگاه آزاد چنده؟

دانش
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۷ ب٫ظ

کسی از دوستان میدونه چرا شهریه دانشجویان بورس دانشگاه ازاد البته بفرض بوذش شدن چرا گرونتر افراد عادیه مگه نباید معاف باشن

vali
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

مگه دانشجوهای بورسیه هم شهریه میدن؟؟

صبا
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  vali

بورسیه به این معنی که بعداتمام تحصیل ایشالا استخدام دانشگاه ….

دانش
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

بله اما شهریه هاشو باید پرداخت کنن انگاری بهمین راحتی هم کسیو بورس نمیکنن

فرشته به دانش
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

دوست محترم درحال حاضر بخاطر زیاد بودن فارغالتحصیلان دکترا هیچ واحدی برای بورس اعلام نیاز نمی کنه و همشون استخدام دکترا اعلام نیاز می کنن مگه اینکه امتحان جامع داده باشه طرف و از لحاظ علمی در مصاحبه مربوط به دانشگاه تایید بشه که اینم خیلی کم اتفاق می افته چون وقتی دکترای تمام هست چرا باید هزینه کنن و بورس کنن؟!”

دانش
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ب٫ظ

ممنونم
میتونم بپرسم ایا تسهیلات وام برا شهریه دوره دکترا ازاد چطوره باتوجه باینکه هرترم انگار۷-۸میلیونه

علی
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ

با سلام به همه دوستان
واقعیت اینه که همه ما به شرایط جذب و پذیرش دانشگاه دولتی آگاه هستیم اگه شما بررسی کنید در بعضی رشته های کشاورزی در مقطع دکتری سهمیه پذیرش ۲ الی ۳ نفره برای کشوری با هشتاد میلیون نفر جمعیت و این همه جوان و مشتاق تحصیل چه کسی جوابگوی نیاز این خیل جوانان مشتاق در مقطع دکتراست؟انصافاً کار دانشگاه آزاد طی یکی دو سال گذشته در جذب دانشجویان دکتری قابل تقدیر و تحسین برانگیز است نمیدانم چرا بعضی مسئولین بجای بازنگری در ظرفیتهای پذیرش دکتری دانشگاه دولتی همه اش به دنبال سنگ اندازی و کارشکنی علیه دانشگاه آزاد هستند یک دانشجو و یک متقاضی دکتری باید تمام چشم و جسم خود را صرف مطالعه کند و درنهایت قربانی بی عدالتی و تبعیض شود آنهم با این ظرفیتهای محدود در بعضی رشته های دانشگاه دولتی .اگه ظرفیت و امکانات لازم و کافی برای جذب دانشجویان دکتری را نیست از اینکه دانشگاه آزاد سهم بسزایی در جذب دانشجویان دکتری در داخل کشور را دارد قدردان و سپاسگذار باشید.

محمدرضا دانشجوی دکتری
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کسی با جذب دانشجوی دکتری در هیچ دانشگاهی مخالف نیست، به شرطی که اساتید هیات علمی تمام وقت حداقال دانشیار(نه استاد پروازی یا بازنشسته) به تعداد کافی و همچنین امکانات لازم داشته باشد استادی که قراره دانشجوی دکتری بگیره باید حداقل راهنمایی ۲۰ دانشجوی ارشد رو قبلا تجربه کرده و حداقل۱۰ سال از استادیاری اش گذشته باشد. تعداد دانشجویان دکتری در کلاس بیش از ۴ نفر نباشد و…

علی
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

کاملا حرف شما درست است

فرشته به محمدرضا دانشجوی دکترا
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ

با عرض شرمندگی شما از کجا این ارقامو اعلام می کنی اصلا هم اینطور که می گید نیست پدر بنده از اساتید دانشگاه هستن و کاملا از شرایط اطلاع دارم استادیاری که ۲سال از استخدامش گذشته و یک دوره دانشجوی ارشدش فارغ التحصیل کرده باشه می تونه دانشجوی دکترا بگیره پس لطفا اخبار کذب منتشر نکنید

ر
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ

اقا اطلاعات غلط نده چرا میخواین مردم تشویق کنین به خروج ارز و اینکه از تحصیل نا امیدشون کنین

ر
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  ر

مخاطبم محمد رضا بودن

فرشته به ر
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ر

بله متوجه شدم

سعید مهندس شیمی
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
کاملا درست می فرمایید.

فریماه
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عالی گفتی . اینا رو به گوش مسئولین باید رسوند. من قدردان دانشگاه ازاد هستم و فارغ التحصیل همین دانشگاهم. امیداوارم بقیه هم باشند.

و
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فریماه

ای کاش تسهیلات برا شهریه سنگینش میداد

سیاوش
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  و

خب داره تسهیلات میده برای شهریه هاش تقریبا سه جور وام کوتاه مدت و بلندمدت

محمد
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

با سلام از کجا متوجه بشیم کدوم واحد دانشگاهی مجوز نداره؟؟

رها
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

وزارت علوم لیست رشته محلهای مجاز رو زده و دانلود کنید و بررسی کنید

محمد
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ق٫ظ

دانشگاه آزاد آزمون دارد ، ظرفیت دارد ، کلاس درس دارد ،استاد دارد ، امتحان جامع و تز دارد ، و دارای قوانین آموزشی است بنابراین باید مدرکش هم معتبر باشد اما باور بفرمایید دوستان برای اخذ مدرک دکترا در برخی کشورها ، دانشجویان یک یا حداکثر دو بار به دانشگاه خارج از کشور مراجعه می کنند ، یک بار برای ثبت ‌نام و بار دوم برای دریافت مدرک!

علی
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کلاسهای دکتری بیش ۵ نفر و در بیشتر موارد واحدها استاد در سطح دکتری ندارند ولی می خواهند دانشجوی دکتری پذیرش نمایند
در ضمن آن واحدهای خارج کشور را که می گویید اصولا مدرک آنها اعتباری ندارد.

صبا
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

موافقم

محمد
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ

به جهت توسعه گسترده کیفی و کمی و تنوع رشته ها ،دانشگاه آزاد شایسته تقدیر است نه سرزنش !!

فریماه
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کاملا درسته. موافقم.

لیلا
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز من یه سوال داشتم و واقعا خواهش میکنم اگر کسی اطلاعات درست داره منو راهنمایی کنه قصدم اینه که امسال دکتری آزاد شرکت کنم و به خاطر شرایط متاهل بودن و بچه کوچیک داشتن به جز شهر خودم که اهوازه هیچ شهری دیگه نمیتونم برم و متاسفانه رشته منو اهواز داره ولی بدون مجوز یعنی تو لیست وزارت علوم نیست اما شهرهایی دیگه مثل تهران و رودهن با مجوز دارن.دقیقا سوالم اینه که من میتونم توی یک واحد مجوز دار مثل تهران قبول شم اما برای اهواز انتقالی بگیرم و اصلا نرم شهری دیگه ای؟؟؟؟ شرایط انتقالی برای دکتری وجود دلره؟؟؟؟

مینو
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

ببین لیلا جان اصلا مشخص نیست یک سال هست یه سال نیس، کاملا ریسکه

علی
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مینو

سلام ، هر گونه انتقالی و مهمانی ممنوع در دکتری( ولی جابه جایی امسال دو بار انجام شد) موفق باشید

...
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

اگه نظر منو میخواید که اهواز رو برنید چون شما بچه کوچیک دارید که رسیدگی به اون از دکتری خوندن مهمتره .مطمئن باشید همه شهر ها مجوز میگیرن

m
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

دوست عزیز با این که من فاصله م تا تهران نیم ساعت ولی شهر خودمو انتخاب کردم که مجوز هم نداره .چون نوشته داوطلب با خیال راحت انتخاب رشته منن که همه شهر ها مجوز دارند

ن
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام لیلا خانم به نظر من که تجربه شهر دیگر دارم شرکت کردن توی شهر خودت صددر صد می رزه به در بدری در شهرهای دیگه .

شهروند
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام
بافرض اینکه انتقالی هم بگیرین و برین اهواز. اون وقت مدرکتون به نام دانشگاه اهوازه که مجوز نداره.

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

دوست عزیز
فرقی نداره که شما اهواز قبول بشی مستقیما یا تهران قبول بشی و جابجا بشی به اهواز! در هر حال مدرک شما از اهواز صادر میشه.
اما نگران مجوزها نباشید به نظرم، چون حل میشه.
درمورد انتقالی هم باید بگم که تحت شرایط خاصی احتمال داره، اما فکر نکنم راحت باشه اصلا! ضمن این که همون طور که دوستان گفتن، جابجایی هم دو ساله که اعلام میشه رسما.

یوسف
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان جواب مکاتبه بنده با سازمان سنجش در خصوص رشته مدیریت مالی به این صورت بود قضاوت با خودتون

عنوان درخواست :عمومی | دکتری – عدم درج موارد ازمون رشته مدیریت مالی در دفتر چه ازمون دکترای ازاد ۹۵متن درخواست :با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما مسئول گرامی
احتراماً, به استحضار می رساند هیچ یک از مواد امتحانی مرتبط (مدیریت مالی-سرمایه گذاری و ریسک )به رشته مدیریت مالی در تغییرات جدید (انتقال به رشته مدیریت صنعتی-مالی) گنجانده نشده است. و ضرایب نیز به صورت کارشناسی نشده تعیین گردیده است لذا از شما خواهشمند است جهت جلوگیری از ضایع شدن زحمات تحصیل کرده های این رشته موضوع را رسیدگی نمایید. از خداوند منان سربلندی و سرافرازی شما را آرزومندم.
تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩۴/٠٩/٢۴-١۵:٣٣پاسخ : با سلام
سازمان سنجش اموزش کشور صرفا مواد امتحانی را مشخص میکند برای کسب اطلاع در خصوص سرفصلها و منابع امتحانی باید از دفتر گسترش شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و یا دانشگاهها و موسسات اموزش عالی که رشته مورد نظر شما را پذیرش دارند پیگیری نمایید.
با سپاس

علی
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

بیشتر واحدهایی که ارشد مالی دارند استاد برای این رشته ندارند
و از اساتید رشته های دیگه استفاده می کنند آن وقت شما می گویید دکتری مالی؟؟؟!!!

ش مالی
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

با سلام
من هفته ی پیش از مرکز ازمون درباره ی رشته مالی سوال کردم به من گفتن که به جای مالی می تونیم صنعتی_مالی شرکت کنیم
الان که دوباره رفتم جواب سوالمو ببینم دیدم که جوابو تغییر دادن و گفتن که مجموعه ی مالی به رشته محل ها اضافه شده و با ۵گرایش و موارد امتحانی شنبه در سایت قرار می گیره!!!!!!!!
خدا کنه که واقعا اینجوری باشه…….

علی
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ش مالی

تا انجایی که من خبر دارم دانشگاه آزاد غیر از یک واحد علوم تحقیقات تهران استاد مالی که بتواند به دانشجوی دکتری مالی درس بدهد ندارد ای کاش فعلا بتواند استاد برای ارشدهای مدیریت مالی پیدا کند ، نه از اساتید دیگر رشته ها استفاده نماید.

یوسف
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا نظر شما واقعا صحیحه و این رشته استاد به اندازه کافی نداره که بتونه در مقطع دکتری تدریس کنه ولی بنده معتقدم مقطع دکتری مقطعی نیست که استاد محور باشه بیشتر باید دانشجو محور باشه خود دانشجو پژهش کنه و سعی کنه کمی و کاستی این دانش رو مرتفع کنه

یوسف
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ش مالی

خیلی ممنون از خبر خوشحال کنندتون

جواد
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

مهمترین دستوری که وزارت علوم به تمامی دانشگاه ها از جمله آزاد باید بدهد این است که کلاسهای دکتری باید حداکثر ۵ نفر و اساتید حداقل دانشیار باشند.

پریا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

الانه پذیرش ارشد را زیاد کردن
همونا هم دکترا شرکت میکنن
هجوم به دکترا زیاد شده همونطور که به ارشد زیاد شد
از طرفی مگه چقدر دانشیار داریم
و اینکه باید تعداد دانشگاهها را زیاد کنه با این هجوم
و اساتید را تحت فشار چاپ مقاله و گرفتن دانشیاری قرار بده
این وسط نباید داوطلب ضرر کنه و تحت فشار باشه
باید دانشگاهها و اساتید تحت فشار باشن تا شرایط و امکانات واسه دانشجو اوکی باشه
روز به روز هم تعداد داوطلبین دکترا زیاد میشه
نباید گفت پذیرش کم بشه

گلاره
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

دقیقا همینطوره پریا خانم هرچی داوطلبا و واحدهای دانشگاهی زیاد میشه احتیاج به اساتید هیئت علمی و….زیاد میشه و یجورایی اشتغال اجاد میشه و از رکود خارج میشه،وگرنه دانشگاههای فعلی که هیئت علمی خودشونو دارن همه هم ماشاالله سفت سمتشونو چسبیدن

علی
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  گلاره

این چه استدلال خنده داری است که ما باید افزایش دهیم تا چند نفر اندک هیت علمی شوند بعد آنهایی که به عنوان دانشجو پذیرش شدند چه می شوند؟؟؟ آنها بیکار …

زیبا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا چرا شما انقدر غصه بیکاریه دکتری رو می خورید؟همین دکتر بیکار اگه دکتری قبول نمی شد یه فوق لیسانس بیکار بود،فرق چندانی نداره .کسی به امید استخدام دولت شدن نباید دکتری بخونه، مگه دهه ی ۷۰ که هرکی فارغ التحصیل شد بلافاصله بره سره کار؟؟!!الان کسی که بیکاره و با هدف استخدام دولتی می خواد دکتری بخونه بهتره نخونه یا انقدر قوی باشه که بتونه هفت خان هیئت علمی شدن رو بگذرونه و مسلما معرفی نامه و توصیه نامه های معتبر داشته باشه

پریا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی اقا همینه دیگه
وقتی پذیرش ارشد را زیاد میکنن بالاخره داوطلبین دکترا هم زیاد میشوند
پس باید هیات علمی دانشگاهها را افزایش بدند و قوی کنن
داوطلبان سال به سال زیاد میشن

علی
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

جواد آقا قطعا کلاس های ۵ نفره بازدهی خوبی خواهد داشت ، اما به نظر من قبل از دانشگاه آزاد باید به فکر پردیس ها پولی بود .
لااقل دانشگاه آزاد یک آزمون تخصصی و بک ظرفیت مشخص دارد اما پردیس پولی نه تعداد دانشجویانش مشخص است و نه طریق روشن پذیرش دانشجویش ، یکسال تلفنی ، یکسال پرداخت یکجای پول ، یکسال آزمون شفاهی ، یکسال فقط مصاحبه و ……

نازیلا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

لطفا میشه توضیح بدید رشته همنام و متجانس باشه عینی چی؟با مثال بگید لطفا

سیاوش
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نازیلا

همنام و متجانس برای دکترای بدون آزمون هست یعنی در همان رشته و گرایشی که ارشد داری باید دکترا شرکت کنی،برای دکتذای با آزمون هم بجز گرایش های گروه پزشکی هرکسی میتونه توی هر رشته و گرایشی شرکت کنه و درصورت قبولی ادامه تحصیل بده.

گلاره
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

هنوز تصمیم جامعی اتخاذ نشده فک کنم،واسه همینم دانشنامه بعضی دوستان رو ندادند

گلاره
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

بنظرم بزودی حل میشه مشکلات اما خوب متاسفانه دوستانی که دارن فارغ التحصیل میشن ممکنه قربانی شن،اما بازم خوبه که مدرک از یه شهر دیگه صادر میشه و اصلا مهم نیست،اما یه رشته دیگه واقعا عجیبه فک نکنم.

من
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

شیده خانوم زمنی معنی این حرف رو می فهمید که درسو تموم کرده باشید و یا رشتتون مجوز نگرفته یا مدرک یه رشته دیگه رو به شما می دند که تو اون رشته قبول نشده بودید. اینو یه زخم خورده از این روند میگه

شیده
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  من

عزیزم شتید حق با شما باشه من پشت کنکورم و فازغ التحصیل نیستم،شمام حق دارین،

...
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  من

دوست عزیز کجا در مورد مدرک یه رشته دیگه گفته !!

من
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

عزیز نگفته جایی رشته دیگه مدرک میدن ولی من خودم با چشمای خودم دیدم. از بچه های محیط زیست علوم تحقیقات بپرسید فکر کنم فارغ التحصیلای ارشد ۸۹ بود اگه اشتباه نکنم در کل واحداشون رو تطبیق دادن و برای یه رشته دیگه مدرک دادن . و همین طور از بچه های مهندسی هسته ای لیسانس فارغ التحصیل قبل ۸۷ که چون مدرکشون مورد تایید نبود با وجود قبول شدن تو کنکور سراسری اجازه ادامه تحصیل نداشتن و همین طور یه رشته دیگه که اسمش یادم نمیاد که با عنوان مهندسی قبول شده بودند تو کنکور ارشد ولی مدرکی که آخر سر بهشون داده شد بدون عنوان مهندسی بود و از دوستای نزدیک خودمه. در کل قبولی تو رشته مهندسی بود و مدرک نهایی تو رشته غیر مهندسی.( این دو رشته تو کنکور سراسری جدا هستند و حتی دروس امتحانی و دانشکده هاشون جداست)

شیده
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

حتی بدون مجوزها هم بعد از رد شدن با تکمیل کادر و امکانات مجوز میگیرن و چیزی بنام بدون مجوز باقی نمیمونه به مرور،هیچ کاهش ظرفیتی وجود نخواهد داشت،چون بحث امکاناته نه ظرفیت.

شیده
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

پس همشون حتی بدون مجوزها هم مجوز میگیره خیالتون راحت بچه ها