مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

عدم ثبت نام دانشجویان دکتری آزاد در اعتراض به واحدهای جبرانی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در اعتراض به آیین نامه جدید دروس جبرانی از ثبت نام در ترم بهمن خودداری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آیین نامه جدید دانشگاه آزاد آمده است که دانشجویان دوره دکتری باید ۴ تا ۱۰ واحد درسی را به عنوان دروس جبرانی بگذرانند که بخشی از این دروس شامل روش تحقیق، مقاله نویسی و رساله نویسی و زبان تخصصی است. گذراندن این واحدهای درسی برای تمامی دانشجویان دکتری اجباری است.

همچنین در بخش دیگری از آیین نامه آمده است، دانشجویانی که در برخی دروس امتحانی خود در آزمون دکتری نمره خام کمتر از ۳۳.۳۳ اخذ کرده اند، باید مطابق نظر گروه تخصصی مربوطه از دروس مرتبط به میزان ۶ واحد (علاوه بر دروس جبرانی مشترک تمامی رشته ها) به عنوان جبرانی بگذرانند.

به گفته برخی از دانشجویان معترض به این آیین نامه، دانشگاه آزاد به دلیل اجرای آیین نامه وزارت علوم مبنی بر کاهش واحدهای دوره دکتری به ۳۶ واحد اقدام به تصویب آیین نامه جدید کرده است. آنها معتقدند دانشگاه برای رفع ضرر مالی ناشی از کاهش واحدهای درسی به ناچار به اجرای آیین نامه جدید روی آورده است.

آیین نامه جدید دانشگاه آزاد برای دانشجویان بار مالی دارد

دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اعلام کردند اجرای این آیین نامه برای آنها بار مالی و زمانی بهمراه دارد، چراکه برای اخذ این واحدهای جبرانی باید شهریه ثابت یک ترم را پرداخت کنند و با ارائه این دروس زمان تحصیل آنها افزایش می یابد.

در همین راستا یکی از دانشجویان معترض به اجرای آیین نامه جدید دانشگاه آزاد به مهر گفت: باتوجه به اینکه دانشجویان به اجرای این آیین نامه اعتراض دارند، تعدادی از دانشجویان هنوز در ترم بهمن ماه ثبت نام نکرده اند تا از این طریق بتوانند اعتراض خود را به مسئولان دانشگاه اعلام کنند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اظهار داشت: در زمان ثبت نام دانشجویان جدید این دانشگاه در ترم مهرماه سال جاری خبری از اجرای چنین آیین نامه ای وجود نداشت و پس از ثبت نام و شروع ترم تحصیلی زمزمه های اجرای آن به گوش رسید. 

وی تاکید کرد: درس روش تحقیق جزء دروس جبرانی ارائه شده به دانشجویان دوره دکتری است که بسیاری از دانشجویان این درس را در دوره کارشناسی ارشد گذرانده اند.

این دانشجو گفت: مهلت انتخاب رشته ترم بهمن ماه برای دانشجویان دوره دکتری ۹ بهمن ماه بود که باتوجه به عدم مراجعه دانشجویان برای ثبت نام این مهلت تا ۱۴ بهمن ماه از سوی دانشگاه تمدید شد.

دانشجویان معترض به اجرای آیین نامه جدید این دانشگاه معتقدند اگر در زمان ثبت نام اولیه از اجرای چنین آیین نامه ای مطلع بودند اقدام به ثبت نام در دانشگاه آزاد نمی کردند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

131 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برنامه ریزی شهری
اسفند ۱۷, ۱۳۹۴ ۰:۰۷ ق٫ظ

بابت دروس جبرانی حدودا شهریه چقدر اضافه میشود؟

دکتری صنایع
اسفند ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ق٫ظ

سلام. برای دروس جبرانی به نظر میاد درستش این باشه که با شهریه کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشه. چرا که دروس مربوط به اون مقاطع هستش و با همون کیفیت.

فرشته
اسفند ۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

می دونین چیه من کلا دپرس شدم اینهمه شهریه پرداخت می کنیم تازه باید هزینه خرید مواد پایان نامه رو هم خودمون پرداخت کنیم !!!اخه انصافه واقعا؟؟؟

دانشجوی دکترای مهندسی
بهمن ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۰۲ ب٫ظ

شناسه خبر: ۴۸۵۷۰۲ ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ – ۱۷:۱۶ ۰ A خانه|اجتماعیمهرمنبع: طول دوره تحصیل در دکتری کاهش می یابد معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به بازنگری آیین نامه دکتری گفت: آیین نامه دکتری تقریبا نهایی شده و درصورت تصویب شورای عالی برنامه ریزی ظرف یکماه آینده ابلاغ می شود. به گزارش افکارخبر،مجتبی شریعتی نیاسر گفت: در حال حاضر آیین نامه دکتری بازنگری و تقربیا نهایی شده است، منتهی باید شورای عالی برنامه ریزی آن را تصویب کند بعد از تصویب شورای مذکور ابلاغ می شود وی با بیان اینکه آیین نامه دکتری در صورت تصویب، ظرف یکماه آینده ابلاغ می شود افزود: مهمترین ویژگی این آیین نامه این است که دانشجویان زمینه بهتری برای انتخاب پروژه پیدا می کنند. معاون آموزشی وزیر علوم افزود: پروژه‌های کاربردی جایگاه ویژه ای پیدا می کنند و در صورت تصویب نهایی طول دوره دکتری مقداری کوتاه تر خواهد شد. آیین نامه دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز بازنگری و به دانشگاه ها ابلاغ شد. از مهمترین بخش های این آیین نامه می توان به عدم ثبت نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو اشاره کرد که براساس آن دانشجویی که در هر نیمسال در یک یا چند درس، نمره قبولی کسب نکنند، چنانچه در نیمسال های بعدی، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذرانند، نمره یا نمره های مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو، فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره ها در محاسبه میانگین کل دوره بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه… ادامه نظر»

روانشناس
بهمن ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ق٫ظ

سلام دوستان بدتر ازهمه اینه که بعضی دانشگاهها اومدن واحدهای جبرانی رو همراه با بچه های ارشد گذاشتن؛دیروز اولین جلسه رفتم کلاس دیدم ۲۰نفر نشستن سر کلاس تعجب کردم یعنی بیست نفر پذیرش داشته بعد فهمیدم دوستان همه دانشجوهای ارشدن و ما دانشجوهای دکتری رو هم با اینا قاطی کردن؛خب اگه منظورشون پوله ما که پولو دادیم دیگه چرا بهمون توهین میکنن…الان تنها فرقمون با دانشجوهای ارشد اینه که ما شهریه ی ثابت ۴میلیونی دادیم اونا یک میلیون!! کلاس یکی استاد یکی امتحان یکی و …

جرم شناس
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ

منم ثبت نام نکردم دانشگاه تبریز زنگ زده التماس میکنه ثبت نام کنم بیچاره ها حالا خبر ندارن من از بی مدرکی ثبت نام نکردم نه بخاطر واحدهای جبرانی خخخ

من
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ

دوستان دو تا سوال مهم:
۱- در دوره دکتری می شه مهمان شد به یک واحد دیگه؟ (برای یک ترم یا برای یک درس؟)
۲- اگر کسی نتونه تا موقع امتحان جامع نمره زبان رو ارایه بده و نتونه امتحان بده آیا باید یک ترم تمدید کنه و شهریه بده؟

دکترا
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام، دوره دکتری انتقالی نداره؟

reza202
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ب٫ظ

سلام به همه دوستان
کنترل مشهد کسی هست که ثبت نام کرده باشد
من هنوز مردد هستم

sami
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ

دوستان من امسال دکتری قبول شدم برای بهمن یک راهنمایی بزرگ متاسفانه برای ترمیم معدل یک درس که ۱۳ بودم مجدد گرفتم این بار استاد ناراحت شد ۷ داد الان هرکاری میکنم نمره قبولی میگن باید حذف بشه مردودی اضافه بشه خیلی نگران اول اسفند هم دفاع دارم این درس قبول شده بودم گفتم بگیرم بالاتر بشم که شد ۷ خواهشن کسی راهی به ذهنش میرسه ؟

صفا
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  sami

اون استاد کدوم بامرامی بوده که به دانشجویی که قبلا قبول شده حالا نمره ی ردی داده با مدیر گروهتون صحبت کن و اعتراض کن.

sami
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان من امسال دکتری قبول شدم برای بهمن یک راهنمایی بزرگ متاسفانه برای ترمیم معدل یک درس که ۱۳ بودم مجدد گرفتم این بار استاد ناراحت شد ۷ داد الان هرکاری میکنم نمره قبولی میگن باید حذف بشه مردودی اضافه بشه خیلی نگران اول اسفند هم دفاع دارم این درس قبول شده بودم گفتم بگیرم بالاتر بشم که شد ۷ خواهشن کسی راهی به ذهنش میرسه ؟

زهرا
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ق٫ظ

پی اچ دی خواهشا یه تیتر بزن برا تکمیل ظرفیت دکترا بهمن ۹۴ آزاد که تا دیروز مهلت ثبت نام داشت

اشکان
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ق٫ظ

قراره سر این موضوع هم مثل زمان اعلام نتایج تا مدت ها سکوت اختیار بشه؟؟

واحد قزوین
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ق٫ظ

مورد جالب این بخشنامه میدونین چیه؟؟

جالب اینجاست که در بخشنامه آمده “دانشجویان دکترای بدون آزمون بجز آن ۴ واحد نیازی به گذراندن باقی واحدهای جبرانی ندارن!!!

خیلی جالبه ها!
دقت کنید بدون آزمون ها باسواد ترن!!!

چه اشتباهی کردیم هم پول آزمون دادیم
هم درس خوندیم
هم باید شهریه واحد جبرانی بدیم

کلا قوانینمون معرکه اند!!!

کسی نمیخواد پاسخ بده؟؟!!!

من
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  واحد قزوین

می شه آدرس بدین که کجای بخشنامه اینو نوشته؟ ما که پیدا نکردیم!

مریم
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۰ ق٫ظ

اولا بعد از کلی امروز و فردا کردن و با اعصاب ملت بازی کردن نتایج تکمیل ظرفیت رو در بهمن ماه اعلام کردن

حالاهم که رفتیم ثبت نام کنیم میگن واحد جبرانی بگذروون!!!

آخه یکی نیست بگه بابا کسی که ارشد رو گذروونده بلاخره دیگه زبان و روش تحقیق قد یک ارزن حالیشه!!!

reza
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۵۵ ق٫ظ

دوستان لطفا تمرکز اعتراضات رو بسمت رسانه ای کردن ببریم. حالا یا از طریق ۲۰:۳۰ یا هر راه دیگه ای. لطفا هماهنگ کنید. مرسی

بهرام
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۰۵ ب٫ظ

ما دانشجویان دکتری ورودی ۹۴ تهران مرکز در اعتراض به این بخشنامه من دراوردی ثبت نام نخواهیم کرد

دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۲۸ ب٫ظ

ما دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد قزوین هم به این بخشنامه معترض هستیم.

لاله
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ

ببخشید الان هنوز ثبت نام نکردین، تا کی میتونیین ثبت نام نکنین

دانشجوی سال سوم دکترای علوم و تحقیقات
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ

سلام. دوستان به نظرمن شما باید حتما زبانتون رو تقویت کنید و بیشتر وقت بزارید وگرنه تو ازمون زبان دچار مشکل میشید

واحد ارومیه
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ

ما دانشجویان کامپیوتر واحد ارومیه نیز به واحدهای جبرانی اعتراض داریم. این منطقی نیست که بعد از ثبت نام واحدهای جبرانی را تحمیل کنند.

علی
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  واحد ارومیه

سلام دوست من
ببخشید من میخوام جابجایی بگیرم ارومیه رشته کامپیوتر یه سوالی داشتم
ارومیه ترم مهر چند نفر تو کلاس دکترا داشت. تاجایی که من میدونم ۲ گروه ۱۰نفری بود ولی ۲نفر ثبت نام نکرده بودن یعنی۱۸نفر پذیرش مهر داشت درسته؟
از تعداد ظرفیت بهمن اطلاعی دارید؟
ممنون میشم جواب بدین

بهاره
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

ما دانشجویان کامپیوتر دانشگاه علوم تحقیقات با این بخش نامه معترض هستیم. و این بخشنامه را خلاف قوانین می دانیم

جعفر
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ

ما گروه مشاوره علوم تحقیقات به نحوه برخورد گروه و همچنین این آئین نامه معترضیم

محمدرضا
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ

تقریبن نظر همه دوستان مشترکه. اینکه فقط بیایم اینجا و نظر بدیم کافی نیست. باید یه کاری کنیم. من تو دانشگاه آزاد تبریز دانشجو هستم عزیزایی که تهران هستن میتونن تاثیر گذارتر باشن.

مرتضی
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

حداقل واحد جبرانی حذف بشه.زبان و روش تحقیق هم تا ۱۲ واحد به هر دانشجو تووترم اول بدهند که سنوات ۱ سال اضافه نشه.اون موقع امتحان جامع یک ترم جلو میافته.۱۰ ملیون راحت جلو میافتیم.در این صورت ثبت نام میکنیم در غیر این صورت انصراف فقط.

نسترن شهرسازی
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

موافقم کاملا

soheila
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

ما به این اینن نامه اعتراض داریم چون دقیقا بعد صبتنام ما ابلاغ شده و از نظرقانونی شامل حال ورودی ۹۴ نمیشه و لی نمیدونیم چرا دارن بزور و اجبار به ما واحد میدن و بهمین خاطر ثبتنام نمیکنیم

دانشجوی دکترای علوم تحقیقات
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

برای واحدهای جبرانی شهریۀ واحدهای دکتری رو گرفتن. مثل واحدهای دکتری نمره زیر ۱۴ یعنی مردود. زبان تخصصی پیشرفته هم استاد گفت یه متن آماده میکنین به زبان انگلیسی برامون توضیح میدین،لغاتشم با معنی میگین و از همونا امتحان میگیرم. این شد زبان تخصصی پیشرفته.
روش تحقیق پیشرفته هم استادش گفت یه مقاله review باید بنویسین.

مرتضی
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

بنده نیز ثبت نام نکردم.اگر درس جبرانی رو حذف کردند و این یک ترم کم شد. اونوقت تو حذف و اضافه ثبنت نام میکنم.جبرانی یعنی چه برای دکتری.به جای فکر در مورد پایان نامه باید به فکر پاس کردن دروس جبرانی باشیم.من شخصا انصراف خودمو از همین ترم اول اعلام میکنم

رضا جمشیدی
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

به خانم لاله
من رشته علوم سیاسی مسائل ایران ثبت نام کردم.یه برگه بهم دادند گفتند که برو تا دروس جبرانیتو توی این برگه بنویسن بعد هم زبان و روش تحقیق رو نوشتن.گفتن بقیه واحدها رو دانشگاه برات انتخاب میکنه اما این دو درس دروس جبرانی شما هستند

اعتراض
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

ممنونم از پیگیری.کجا تماس گرفتین که گفتن منتظر باشید.اگه ممکنه شماره رو بگین ما هم تماس بگیریم و شاید اگه تعداد اعتراضات زیاد بشه به فکر بیفتن که بابا داره ظلمی اتفاق میافته

دکترا علوم تحقیقات94
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

حداقل ۶ واحد که در ارتباط با نمره خام آزمون(۳۳درصد)باید برای ورودی ۹۴ حذف بشه

Maryam
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

بچه ها خواهشا همگی سعی کنید با سازمان مرکزی تماس بگیرید و مساله رو به نوعی مطرح کنید تا بلکه منتفی بشه و بتونیم واحدهای تخصصی برداریم.

من هم امروز تماس گرفتم گفتن منتظر باشید

بهرام
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Maryam

با کجا تماس گرفتین که گفتن منتظر باشید

Maryam
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

آخه ما چه گناهی داریم که باید شهریه ثابت ۵۲۰۰ رو برای دروس جبرانی بدهیم

من خودم پژوهشگر برتر هستم و با ۲۵ مقاله رفتم حالا باید درس مقاله نویسی بگذروونم!!!!

اعتراض
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

دوستان گرامی لطف کنند ودر مورد اعتراض به واحد جبرانی نظرات رو اینجا بذارن و به امیدی که کسی بیاید و به ظلمی که داره میشه پیگیر باشه.واقعا داره به دانشجویان دکتری ۹۴ هم از نظر مالی و هم روحی و هم تلف شدن عمر ظلم میشه

soheila
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ق٫ظ

این ایین نامه بعد ثبتانم ابلاغ شده و در نتیجه شامل حال ورودی ۹۴ نمیشه و اینکه بزور دارن به ما واحد میدن یعنی ظلم و ناحق …
دانشگاه می خواد به هر شکلی شده پول بگیره ولی کارش غیرقانونیه چون این ایین نامه موقع ثبتنام اصلا ابلاغ نشده و شامل حال این ورودی نمیشه. از مسئولین خواهش می کنم رسیدگی کنن

زبانشناسی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان
اگه بدون اینکه بهمن ماه براى ثبت نام مراجعه کنیم .،مهر ٩۵ ثبت نام کنیم ازمون پول شهریه ثابت رو میگیرن ؟

دانشجو
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  زبانشناسی

خیر

برق قدرت اراک 2
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  زبانشناسی

بله میگیرن.من پرسیدم

مانا
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  زبانشناسی

بله می گیرن چون کد دانشجویی شما مربوط به ۹۴ هستش و یک نیم سال تاخیر داشتین .

ندا
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  زبانشناسی

بله

صفا
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  زبانشناسی

هر واحد دانشگاهی بصورت مستقل در این مورد تصمیم میگیره از واحد دانشگاهی قبولیتون بپرسین حتما.

سعید
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ب٫ظ

سلام من هم انتخاب واحد نکردم ,,,باید موضوع به گوش مسیولین برسد

من
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

اگر کسی نتونه نمره زبان رو برای امتحان جامع به موقع بیاره باید یک ترم ثبت نام کنه و شهریه ثابت یک ترم رو بده؟!

زهرا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

بچه هایی که امسال دکترای ازاد قبول شدن و ثبت نام کردن میشه بگن وامهای دانشگاه ازاد برای شهریه دکترا چند درصده؟؟؟

محیا به زهرا
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

با سلام وامهای دانشگاه ازاد تقریبا ۵۰ تا ۶۰ درصد است .

زهرا
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محیا به زهرا

دانشجویید شما یا نظر خودتونو میگین؟

هستی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ

سلام عرض می کنم خدمت همه ی دوستان یه سوالی داشتم از خدمتتون آیا زمان دفاع در این ترم تا پایان بهمن است یا تو ماه اسفند هم میشه دفاع کرد ؟ امیدوارم به اعتراض نسبت به دروس جبرانی دکترا رسیدگی لازم انجام بشه آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان دارم .

مانا
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  هستی

معمولا تا پایان بهمن ماه هستش ولی اگر کوتاهی دانشگاه باعث شد به بهمن نرسی دانشگاه معمولا همکاری می کنه که دفاعت به جای بهمن در اسفند بدون پرداخت شهریه انجام بشه.
و اگر هم کوتاهی از دانشگاه نباشه باز هم ممکن هست بذارن اسفند دفاع کنی و تا حد زیادی بستگی به دانشگاه داره.

رضا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام،
من دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ورودی مهر هستم پس از ثبت نام یک ماه بعد به ما ازطرف مدیر گروه اعلام شده که باید ۴درس جبرانی به اجبار بگذارنیم و ۶واحد هم چنانچه میانگین ضریب کمتر از ۳۳درصد باشد انتخاب کنیم یک ترم نگذراندم حالا ماندم چکار کنم ادامه تحصیل دهم یا انصراف از تحصیل

من
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

راجع به بدون آزمون ها چی گفتن؟ اونا حتما باید اون ۶ واحد رو بگذرونن؟

نوید
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ

من هم ثبت نام نکردم، اگر درس جبرانی داشته باشم انصراف میدم

داوطلب دکتری زراعت
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ

با سلام
منم هنوز ثبت نام نکردم منتظر جواب هستم اگر دروس جبرانی باشه دیگه نمیخونم زورگویی واقعا مارو چی فرض کردن…..

محمد
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ

باسلام. بنده نیز از معترضین واحدهای جبرانی دانشگاه آزاد هستم.

محمد
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ

اعتراض اعتراض اعتراض…… این کار زورگویی است. این واحدها قبلا گذرانده شده

عمران
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ

من مخالف واحد جبرانی ام یعنی چی واقعا جای اعتراض داره .

میثم
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ

کار درستی نیست . اونم در مقطع دکتری

محمد فیزیکی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

در مورد دروس جبرانی میخواستم یک چیز را به اطلاعتان برسانیم.
مشکل اصلی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد همین زبان و روش مقاله نویسی است. بطوریکه همین عامل میتواند باعث شود حتی ۱ تا ۲ سال بیشتر از ۴ سال دانشجویان در دانشگاه بمانند و نتوانند فارغ التحصیل شوند. به همین خاطر دروس جبرانی به نفع دانشجویان است. درست است که الان یک ترم بیشتر شهریه ثابت میدهند، ولی در عوض در ۴ سال فارغ التحصیل میشوند و احتیاج به تمدید ندارند. دروس جبرانی دیگر ۶ واحد نیز باعث میشود دروس دکتری را بهتر پاس کنند و در نوشتن پروپوزال و مقاله به مشکل برنخورند.
در هرصورت دروس جبرانی به نفع دانشجویان دکتری است.

مهتاب
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد فیزیکی

شما احتمالا از دست اندرکاران دانشگاه ازاد نیستی؟؟؟؟عزیز این بخشنامه اینقدر ایراد داره که ::
۱-اگه دانشگاه ازاد ملاک ۳۳ درصد را در نظر داشت باید در دفترچه ثبت نام و یا زمان ازمون اعلام می کرد. که بچه ها با این دید پاسخ بدند

۲-کجای دنیا یه درس را ۲ بار به خورد دانشجو می دن من ارشد علوم تحقیقاتم یه درس را که الان بهم جبرانی دادن قبلا دقیقا همینرا با همین استاد پاس کردم

۳-از همه اینها نهم تر زمان ابلاغ این بخشنامه است که ۷/۷/۹۴ ابلاع شده برفرض هم اگر دانشگاه ازاد برای خوذش مقرراتی داشت باید زمان ثبت نام اعلام میکرد تا افرادی مث من که در ثبت نام مردد بودند ثبت نام نمی کردن
نه ایکنه در انتهای ترم دوم این کار را بکنند و دستمان را در پوست گردو بذارند

۴-اقای معاون هم مصاحبه کرد و گفت درسهای جبرانی با نرخ ارشد حساب میشه در حال حاضر برای من که در علوم تحقیقاتم برای ۱۰ واحد ۸.۵ میلیون هزینه محاصبه شده که بر اساس واحدی های دکتراست

در پایان من به همراه جمع کثیری از دانشجویان دکتری از مسولان دانشگاه ازاد می خوایم که تا فرصت مانذه راه حلی برای مشکل پیدا کنند و حداقل با اصلاح این بخشنامه گامی در جهت رضایت دانشجویان بردارند

علی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

من کاملا قاطی کردم . یعنی کسی که کلیه درسها رو ۳۲.۹ بزنه به علت عدم معلومات کافی باید واحد جبرانی بگذرونه و کسی که ۳۳ بزنه ادم کار درستیه که تبحر داره. یکی ما رو روشن کنه مغزمون به این تجزیه و تحلیل قد نمیکشه…

محمد فیزیکی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

سلام
خیر
من نیز دانشجوی دکتری آزاد هستم و هم دانشگاههای خودم را که میبینم دچار مشکل شده اند و زبان خوبی ندارند و روش مقاله نوشتن بعد نیستند. که اگر این درس ها را میگزراندند دیگر مشکلی نداشتند و زودتر می‌توانستند دفاع کنند.
البته با نظر شما موافقم. اگر تمام مطالب که در درس روش تحقیق را که در ارشد گذراندید را عینا به شما میگویند غلط است و روش مقاله نویسی را باید با روشهای مخصوصی که کتابهای لاتین آن موجود است به شما تدریس کنند که فقط همان روش تحقیق.

بهار
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد فیزیکی

یعنی با پاس کردن این دروس مشکل حله!!!!!خوب همون ۴واحدو میدادن نه ۱۰واحد

علوی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

سلام خانم مهتاب
دقیقا به همین خاطر بود که معاون آموزش قبلی دکتر غریبی (هیت علمی تربیت مدرس) به نظرم نتونست تحمل کنه و عوض شدن!
باید کسی میومد که بتونه برای افزایش کیفیت (بخوانید وقت و هزینه!) ازین دست کارها انجام بده.

دانشجوی دکترای علوم تحقیقات
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهتاب

بله دقیقا همینطوره. شهریه منم برای ۱۰ واحد ۸۷,۴۵۹,۷۴۶ تومن شده.

لاله
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد فیزیکی

ببخشید یعنی شما فکر میکنید کسی که زبانش خوب نیست با دو واحد زبان پیش و دو واحد روش تحقیق زبانش و روش مقاله نویسیش اینقدر خوب میشه یا اصلا کلا زبانش خوب میشه ، من که فکر نکنم تاثیری داشته باشه ،کلا شما باید یک امتحان زبان بدی تا بتونی امتحان جامع رو پاس کنی،بنابراین اگر کسی زبانش ضعیفه ناجار باید کلاس بره تا بتونه این امتحان رو پاس کنه یعنی بیشتر از دو واحد هم وقت میبره هم زمان ، پس این دروس پیش هیج تاثیری در پیشرفت زبان و چیزهای دیگه نداره

ژیلا
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد فیزیکی

منم موافقم. این به نفع خودمونو. هرچند که به خودمم این ترم یه درس جبرانی دادن.

مانا
بهمن ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد فیزیکی

یک ترم زبان و روش تحقیق خواندن به معلومات زبان و اصول مقاله نویسی ما اضافه نمی شه با توجه به اینکه استاد همون استاد کارشناسی ارشد و کتاب و جزوه هم همون .

رضا جمشیدی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

من دیروز رفتم تبریز ثبت نام کردم زبان تخصصی و روش تحقیق برام ثبت کردند به عنوان دروس جبرانی

لاله
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا جمشیدی

سلام
ببخشید چه رشته ای ثبت نام کردید،یعنی دانشگاه تبریز احبار نمیکنه که ۱۰ واحد پیش بگذرونید

عبدالخانی نژاد (الودگی های محیط زیست)
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

ای بابا هر دم از این باغ بری میرسد!!!!!!!!!!!

مهتاب
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۳ ق٫ظ

مگه میشه بدون اطلاع قبلی الان یه ازمون بگیری بعد ۱۰ ماه بیایی برای این ازمون حدنصاب تعیین کنی؟؟ یعنی چی؟؟؟
بعدشم من پرذیس شهرستان قبول شدم اما علوم تحقیقات را ثبت نام کردم خب اگه زمان ثبت نام خبر داشتم از این بحشنامه اصلا ثبت نام نمی کردم.

حقوق
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ق٫ظ

سلام بالاخره نتیجه ی اعتراض دانشجویان دکتری. ازاد چه شد؟؟؟ اثری داشت؟

زهره
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ق٫ظ

منم با تصمیمات دانشگاه مخالفم یعنی چی که هر کسی زیر ۳۳% نمره آورده باشه باید پیشنیاز بگذرونه درسی که دوره ارشد خوانده شده دلیلی نداره مجدد همان درس خوانده بشه ۳۳% ملاک نیست قضیه کنکور با درک و فهم درس خیلی فرق داره

دکترای بابل
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۳۱ ق٫ظ

دانشجوی علم ازطلاعات بابل هستم دقیقا بعد از ثبت نام این کار رو کردند روش تحقیق یا زبان چی بهمون یاد دادند غیر از دوتا مقاله و چهار صفحه ترجمه که در دوره ارشد هم پاس کردیم

من به نمایندگی از بچه های ورودی مهر۹۴ بابل اعتراض خود را اعلام میداریم

عسل
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ق٫ظ

باسلام. بنده نیز از معترضین واحدهای جبرانی دانشگاه آزاد هستم.

آرش
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۲۱ ق٫ظ

اعتراض اعتراض

پویا (مدیریت )
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ق٫ظ

سلام به دوستان
لطفا سعی کنید به اخبار ۲۰:۳۰ اطلاع بدید
منکه خودم تا امروز ثبتنام نکردم..
خواهشا پیگیری کنید

دانشجوی دکتری آزاد پشیمان!
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۶:۰۵ ق٫ظ

عزیزان! شما اگر همین واحدها را هم بردارند اگر زبنتون ضعیفه تو امتحان زبان (EPT) دچار مشکل میشید.ما واحد هایمان را گذراندیم ۳-۲ ترم هم موندیم و داریم شهریه میدیم و موفق به گذراندن نمره زبان نمیشیم که بخواهیم امتحان جامع بدیم. حالا اول گرافتاریاتونه. توصیه خاصی ندارم ولی با آگاهی ثبت نام کنید. ده واحد پیش نیاز+واحد جبرانی+ واحدهای درسی+آژمون

من
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

یه سوال دارم ازتون. اگر کسی نتونه نمره زبان رو به موقع بیاره باید یک ترم جدید ثبت نام کنه و شهریه ثابت یک ترم رو بده؟!

مهرداد
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

ارائه این دروس در ترم بهمن باعث شده دروس اصلی دکتری ترم جاری ارائه نشه و در ترم مهر سال اینده که دانشگاه ١۵٪ هم شهریه را افزایش میدهد ارائه شود که این یکی از دلایل افزایش هزینه های دانشجویان است. به بخشنامه دانشگاه شدیدا معترضیم!

دانشجوی سال سوم دکترای علوم و تحقیقات
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام. از کجا میدونید شهریه ۱۵ درصد زیاد میشه!!!!

سعید
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

اره منم شنیدم و مطینم هدفشون هم گرفتن شهریه الکی برا دروس جبرانی هست هم سال بعد شهریه رو بیشتر کنن یعنی با یک تیر دو نشون بزنن .

مکانیک
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

فقط همین یک مورد نیست کسانی که ترم قبل موفق به دفاع نشدن و الان رفتن برای ثبت نام برخلاف رویه سال ها قبل موظف به پرداخت هزینه ترم و شهریه ثابت نیم سال اول شدن گویا بخشنامه نگرفتن شهریه تا ماه ده بوده و حالا برداشته شده این هم مضاف بر آن ها شده. یعنی عملا برای هشت واحد جبرانی باید چند برابر هزینه بشه.

علی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

این واحد ها باید به کسایی تعلق بگیره که این دروس رو یا در مقطع ارشد نداشته باشن یا اگه هم داشتن کمتر از ۱۴ گرفته باشن یا رشتشون تو ارشد غیر مرتبط بوده باشه نه اینکه واسه همه اجبار باشه!!!!

سعید
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام
ما دانشجویان دست به دست هم در مقابل این ظلم بزرگ مقاومت میکنیم و تا حقمون رو نگیریم عقب نشینی نمیکنیم، مسئولین دانشگاه آزاد یه فکری بکنن

پریناز
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظر من اعتراض کردن کار منطقی نیست اینهمه واحد را میگذرونید این چندتا هم بگذرونید هزینه اش هم که در مقابل کل هزینه های دانشگاه ازاد چیزی نبست. بیخیال بابا… حوصله دارین ها… به نظر من فقط وقت گذرانی میکنید نتیجه هم نمیگیرید.

فرید
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

دروس جبرانی یعنی تحمیل یک ترم اضافی .

صدا وسیما
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

یکی از دوستان که مسول تو صدا وسیما هست از طریق صدا و سیما پیگیر هستن که در یک خبر پر بیننده گزارش تهیه بشه

بلال
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ب٫ظ

من هم معترض هستم بچه ها مقاومت کنید

شیمی الی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۳ ب٫ظ

دوستانی که تحصن کرده اند نماینده همگی دانشجویان هستند و این خواسته همگی ماست
کاش رسانه ها و مسئولین این قضیه رو پیگیری کنند تا نتیجه مطلوب حاصل بشه و حق ادا بشه
از سایت خوب پی اچ دی هم کمال تشکر رو دارم که به نوبه خود حمایت و پشتیبانی از دانشجو رو دریغ نمیکنه

شهاب
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ب٫ظ

باید همه قبول شدگان واکنش نشان دهند و کاملا غیر منطقی است

افشین
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ

با سلام.به نظرمن باید ضمن تماس باصداوسیما وتهیه گزارش رسانه ایی گردد ویا از طریق نهادهای بالا پیگیری شود.

شهاب
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ

با سلام بنده نیز از معترضین واحدهای جبرانی هستم پیگیری شود

اعتراض
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ب٫ظ

دوستان یک نسخه از نامه اعتراض توسط یکی از کارمندان مجلس که خودش هم دانشجوی دکتری هست به کمسیون تحقیقات مجلس ارسال شد و قول پیگیری و مساعدت دادند

الهام
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ

با سلام
ارایه دروس جبرانی واقعا غیر منطقی هست..درس جبرانی تخصصی ارایه شده به من درسی هست که با استاد دانشگاه تهران با بالاترین نمره گذروندم حالا در دکترا باید با دانشجوی همون استاد این درس رو دوباره بگذرونم!!!!همینطور دروس روش تحقیق و زبان توسط استادی ارایه میشه که اصلا اطلاعات نداره!

سوزان
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ

حتما باید موضوع پیگیری و رسانه ای شود…باید همه قبول شدگان واکنش نشون بدن

الهام
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ب٫ظ

سلام
ممنون از دوستان بخاطر آگاهی و توجه به این مساله…ارایه دروس جبرانی کاری کاملا غیر منطقی است…درس جبرانی اختصاصی ارایه شده به من درسیه که تو ارشد بالاترین نمره رو گرفتم!!و حالا باید همون درس رو با یکی از دانشجوهای همون استاد تو دکترا دوباره گیرم!!!!واقعا مسخرست………تدریس دروس روش تحقیق و زبان تخصصی هم توسط استادی هست که مدرک دکترا نداره بعد اومده به ما زبان یاد بده درصورتیکه اکثریت داوطلبین دکترا زبان متوسط رو به بالا هستند….

تاریخ دوره اسلامی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۷ ب٫ظ

باسلام . این قضیه واحدهای جبرانی برای خانواده ها و خود دانشجویان بار مالی دارد و از طرفی واحدهای آموزشی بجای اینکه در دو ترم تمام شود با این شیوه جدید بیش از ۳ ترمه تمام میشه این باعدالت آموزشی سازگار نیست همه دوستان به مرکز بصورت گروهی مدام زنگ بزنیم.

دیلمقانی- زبان شناسی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ

خب حرف زور است، ثبت نام نمی کنم!!

یهویی بگین هر کی دوبار ارشد بخونه بهش دکترا میدیم.

مدرک زبان قبل از آزمون جامع پس برای چیه؟ پایان نامه ارشد خودش نمونه ی روش تحقیق است. در مصاحبه هم ملاحظه کردید.
در ارشد هم ترم یک داشتیم این درس را. چرا دوباره باید بشینیم سر این کلاس ها؟؟!!!

امید
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

ایا کسی نیست به داد ما برسه؟جالبه مارا به زور مجبور کردند که یه درس ترم دوم کارشناسی را به عنوان درس جبرانی دکتری بگیریم

من
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

ما هم ثبت نام نکردیم و منتظر حذف بخشنامه دروس جبرانى هستیم

نسترن شهرسازی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ب٫ظ

با سلام ما درس روش تحقیق را از دوره کارشناسی تا هم اکنون یعنی ترم اول دکتری هم داشتیم حتی خود مدیر گروه نیز که به چارت درسی آشناست پیشنهاد مقاله نویسی در این درس جبرانی را دادند،در صورتی که شخصا مقالات بین المللی و ملی دارم ،در ارتباط با زبان هم زبان کنکور٩٠و مدرک آیلتس دارم،چرا باید دوباره هزینه کنم برای درس زبان؟!مساله دیگر این است که مرجعی مسئولیت بازرسی بر استاندارد بودن سوالات را داشته که همگی را باید بالای ٣٣درصد می زدیم؟!
ممنون می شم پاسخ مسائل را مسئولین محترم بدهند.

برق قدرت اراک 2
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۵ ب٫ظ

دوستان کسی برق قدرت اراک هست اینجا؟

سامی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۷ ب٫ظ

سلام دوست عزیز شما اراک ثبت نام کردین..خواهش میکنم بگین چطور بود مراحل ثبت نام وتاکی؟ شهریه؟ شروع کلاس ها؟ خیلی ب جواب این سوالات احتیاج دارم

علی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ

با سلم منم تا بحال ثبت نام نکرده ام و با ادامه این روال انصراف خواهم داد

علیرضا نظری
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ

باسلام. بنده نیز از معترضین واحدهای جبرانی دانشگاه آزاد هستم.

امنه
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۳ ب٫ظ

با سلام. از انجایی که بخشنامه دروس جبرانی بعد از ثبتنام ورودی های ۹۴ ابلاغ شد طبق قانون این بخشنانه شامل حال این ورودی نمی شود. و قانونا نباید بما این دروس جبرانی داده شود و این کار قانونی نیست.

آسمان
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام وقتی دانشجوی دوره دکترا باید امتحان جامع دهد لزومی ندارد که دروس پیش نیاز داشته باشد چون اگر نمره قبولی از امتحان جامع نگیرد نمی تواند فارغ التحصیل شود از سوی دیگر دروس جبرانی بار مالی برای دانشجو دارد تامین هزینه دانشگاه وهزینه مسافرت به شهر محل تحصیل وهزینه دروس جبرانی برای خانواه دانشجویان کمر شکن خواهد بود لذا از مسولین دانشگاه آزاد استدعا داریم دانشجویان دکترا را درک کنند

علوم تحقیقات
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

چرا من با ۱۵ مقاله داخلی و isi باید زبان و روش تحقیق بگذرانم. اخه من اگه نمیتونستم و یا زبانم خوب نبود چطور میتونسم این همه مقاله را بدهم.

عمران سازه
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

ما در ترم دانشگاه آزاد کرمانشاه بعد از چندین جلسه درس اصلی به یک باره خودشان واحد های جدید را به نام ما زدند وحتی به اعتراض ما هم که خلاف بخشنامه خودتان برای درسهای بالاتر از ۳۳.۳۳% هم اعنتائی نکردند.تازه حلسه گذاشته اند که حتی المقدور نصف دانشجویان را هم بندازید وبرای ترم بعد هم همان درسها را ارائه داده اند.

دانشجوی علوم تحقیقات
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ

تاریخ ابلاغ این بخشنامه مربوط به مهر ۹۴ می باشد یعنی بعد از ثبت نام دانشجویان و هیچ قانونی عطف به ماسبق نمی شود پس این قانون نباید شامل حال دانشجویان دکترا ورودی ۹۴ شود.

هوش مصنوعی و رباتیکز
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ

احسنت. ادامه بدین به اعتراض. قرار نیست هر قانون مصوبی از طرف کاربران ان قانون مورد تایید قرار گیرد.

محسن
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام
امیدوارم تصمیم مناسبی را در زمان مناسب بگیرند و مشکل حل شود.
طبیعی است که اگر این موضوع به هزینه هایمان اضافه کند، در تصمیم گیری می توانست موثر باشد. اما بعد از ثبت نام و ورود به کلاس، موضوع مطرح شده و الآن انصراف هم جالب نیست. ادامه اش هم برای من که شاغل هستم و یک ترم به تحصیلاتم اضافه می شود و دیرتر و پر هزینه تر به مدرک دست خواهم یافت بسیار جدی معنا می یابد.

دانشجوی دکترا علوم و تحقیقات
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ

ضمن عرض سلام به تمامی دوستان
ما دانشجویان رشته مهندسی منابع آب مقطع دکترا ورودی ۹۴ به این آیین نامه اعتراض داریم و تا حالا هیچکدام ثبت نام ترم بهمن را انجام نداده ایم و نامه انصراف را هم در صورت وجود واحدهای جبرانی به دانشکده در۲۳ آذر ماه ارائه داده ایم.

مهمان
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

ای کاشی یکی پیدا بشه و به داد کسانی که این بخشنامه به اونها تحمیل شده برسه.

سینا
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

با سلام
ما دانشجویان دکتری ۹۴ اجازه نمیدهیم که دانشگاه ۱۰ ملیون هزینه اضافی را به ما تحمیل کرده و یک ترم ما را از روال طبیعی تحصیل عقب بندازد و شور و انگیزه ادامه تحصیل را از ما دانشجویان سلب کند.

اسد اله خان
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

صحیح است، صحیح است

101
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۴ ب٫ظ

ببینید دانشگاه آزاد دایه مهربان تر مادر شده
۱- دانشگاه آزاد با ارائه دروس زبان و روش تحقیق به همه دانشجویان دکتری بی احترامی کرده
۲- مگه قرار نیست قبل از آزمون جامع مدرک زبان ارائه بشه پس ارائه درس زبان تخصصی چی صیغه است؟
۳- مگه قرار نیست ۱۸ واحد پایان نامه پاس شود مگه میشه بدون دانستن روش تحقیق از پایان نامه دفاع کرد مگر این درس در کارشناسی ارشد پاس نشده مگر می شود بدون دانستن روش تحقیق دفاع کرد و دوباره در مقطع دکتری قبول شد و یا در مصاحبه تخصصی قبول شد؟

زهرا
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  101

احسنت

زهرا
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  101

موافقم

منا
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

هم روش تحقیق و هم زبان تخصصی از دروسی بودند که در کارشناسی ارشد تدریس شدند..من نمیدونم واقعا دوباره گذروندن اونا چه معنی میده…هر چند که ترم اول به ما روش تحقیق رو دادند…و اپسیلونی به علم ما اضافه نشد..و با این پول میشه بیرون از دانشگاه بهترین کلاسهای زبان رو با بهترین اساتید گذروند

فرشید
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

مناسفانه دانشگاه ازاد ما دانشجوهای ورودی ٩۴ را مجبور به گذراندن مجدد دروسی می کند که قبلا در دوره ارشد با نمرات عالی گذرانده ایم.
بخشنامه دقیقا بعد از ثبت نام دانشجویان ارایه شده و بنده اگر میدانستم قرار است ١٠ میلیون اضافه برای درس های تکراری پرداخت کنم
هیچ وقت ثبت نام نمی کردم

ali.t
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ

ضمن سلام و عرص ادب.من ورودی دکتری گرایش چینه و فسیل ۹۴ بودم و انصراف دادم.حالا میتونم واسه بهمن گرایش دیگه شرکت کنم؟

دکتر حمید
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ali.t

حتما می تونی شک به دلت راه نده

م.روانشناسی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ

هزار لایک …برای دانشجویان معترض به واحدهای جبرانی دانشگاه ..موفق باشید.

T
بهمن ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  م.روانشناسی

باسلام. بنده نیز از معترضین واحدهای جبرانی دانشگاه آزاد هستم.