مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

بررسی پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش مجلس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سؤال برخی از نمایندگان درباره پذیرش دانشجوی دکتری در سال های ۹۴ و ۹۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی به کمیسیون آموزش ارائه شده است.

دبیر هیات رئیسه مجلس در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی با سوالی پیرامون پذیرش دانشجوی دکتری در سال های ۹۳ و ۹۴ از سوی تعدادی از نمایندگان به هیات رئیسه ارائه شد ه بود.

غلامرضا کاتب ادامه داد: سؤالی که توسط نمایندگان دراین رابطه صورت گرفته بود، برای بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارایه شده است.

به گزارش مهر، طرح تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون پذیرش دانشجوی دکتری در سال های ۹۳ و ۹۴ اخیرا توسط برخی از نمایندگان به هیات رئیسه مجلس ارایه شده است.

این نمایندگان به علت، نبود هیات علمی شاخص مقطع دکتری در دانشگاه، فقدان پیشتوانه مادی و فیزیکی دانشگاه برای تحصیل دانشجویان، رعایت نشدن شاخص ها و استانداردهای لازم برای پذیرش و نبود نیازسنجی پذیرش دانشجو در این مقطع، این طرح را به هیات رئیسه مجلس ارایه کردند.

سئوالات نمایندگان به گفته دکتر غلامرضا کاتب، دبیر هیات رئیسه مجلس، به کمیسیون آموزش مجلس ارایه شده است و این سوالات برای پاسخگویی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت و در نشست مشترک نمایندگان طراح تحقیق و تفحص و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ ها مورد بررسی خواهد شد.

پس از اینکه این نشست برگزار شد، موارد تحقیق و تفحص برای کسب نظر اکثریت نمایندگان به صحن علنی مجلس ارایه می شود و در صورت تایید نمایندگان این کار اجرایی می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

58 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهند
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ب٫ظ

با سلام.من در شهریور ماه از دکترا معماری قبول شده و در واحد خلخال ثبت نام کردم .و بعد در تکمیل ظرفیت از شهر رشت برای ورودی مهر قبول شدم.ولی متاسفانه کلاسای رشت در روز دوشنبه برگزار میشه و این ترم به دلیل گرفتاری نمی توانم بروم.حالا اگر ترم اول را در خلخال بخونم و ترم بهمن در رشت ثبت نام کنم واحد هام معادل سازی می شوند یا نه؟و یا اگر در آذر ماه بخوام در رشت برای بهمن ثبت نام کنم واحد خلخال پولمو میده؟قبل امتحانات؟

ستاره به علی
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۴۰ ق٫ظ

پس من چرا با رتبه ۴۰ هیچ جا قبول نشدم اگه برا هر رشته ۷۰۰ نفر میگیرن?

علی به ستاره
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ستاره به علی

نگفتم هر رشته ۷۰۰ نفر گفتم میانگین ۲۵۰ نفر
معدود رشته های کم متقاضی هستند پذیرش زیر ۵۰ نفر بوده از طرفی خیلی از رشته ها بالای ۷۰۰ یا ۸۰۰ نفر ظرفیت داشته است.
۲۵۰ ×۲۵۰= بیش از ۶۰۰۰۰ نفر

علی به ستاره
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی به ستاره

حدودا ۶۲۵۰۰ نفر

اقتصاد
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۰:۲۶ ق٫ظ

خدارو شکر رفتم خودم با چشم خودم دیدم که تو کلاس چهار نفر هستیم امروز جلسه اول بود رفتم عالی بود

حسن
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۵:۰۱ ب٫ظ

پیشنهاد میدم بجای تخریب آزاد ، بخونید انشاالله سال دیگه قبول می شوید ، این نوع تخریب وقتی آدم قبول نمیشه طبیعی است

**********پارسا جغرافیا شهری**********
آبان ۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

احسن

منصوره
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۴:۰۰ ب٫ظ

پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد بسیار بسیار زیاد است قابل توجه دوستان سال ۱۳۹۴ تا رتبه ۹۵۰ رشته معماری تکمیل ظرفیت دعوت به مصاحبه شد و بنده شاهد قبولی رتبه ۸۷۰ رشته معماری بودم درصدهای منفی و یا خیلی کم .
در حال حاضر فقط رشته معماری ۴۵ واحد شهر پذیرش دارد و البته واحدهای بین الملل و الکترونیک و پژوهش محور هم هست .
امیدوارم مجلس محترم بررسی بیشتری نماید

میلاد- مالی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  منصوره

آره والا. باز امسال قبولی سختتر بود انگار

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد- مالی

کجاش سخت تر بود
هر کس فکر میکرد حتی ۱۰ درصد احتمال قبولیش نمی رود قبول شده است.

به
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

پس چرا من با نمره ۳۰ در رشته معماری و رتبه‌های ۱۰ تا ۵۵ در هیچ انتخابی قبول نشدم؟!

پناهی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  به

شاید فقط تهران زدید و نمره مصاحبه ضعیف بوده چون نمره مصاحبه میتونه خیلی خیلی تاثیر گدار و تعیین کننده باشه ..من سال ۹۴ میدونم که با رتبه های ۸۰۰ یا ۹۰۰ قبول شدند …

پناهی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  به

رشته معماری در ۴۵ شهر پذیرش دکتری دارد و علاوه بر آن واحد الکترونیک و پژوهش محور هم میگیرد خودتان محاسبه نماید میانگین چند نفر پذیرش دارد .

احسان به رویا
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

در سال ۹۵
در رشته حسابداری کل ظرفیت دانشگاه های دولتی شامل روزانه، شبانه، پردیسها و پیام نور تنها ۴۵ نفر بود
این در حالی است که ظرفیت پذیرش در آزاد حداقل ۵۰۰ نفر شاید ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر یعنی بیش ۱۵ برابر کل ظرفیت دانشگاه های دولتی
در مجموعه مالی ظرفیت کل دانشگاه های دولتی شامل روزانه، شبانه، پردیسها دولتی و پیام نور ۳۵ نفر
ولی فقط در علوم تحقیقات تهران ۳۵ نفر در مجموعه مالی پذیرش شده اند و احتمالا در سراسر کشور بیش از ۲۰۰ نفر
در معماری و برق و عمران و مکانیک و روانشناسی و بازرگانی
وضعیت به همین شکل است.

ایوب مهندسی مکانیک جامدات
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۷ ب٫ظ

کلا دوازده هزار دانشجو قبول شده با این حساب شما فک کنم توی چهارده یا نهایت ۱۸ رشته بودن
حساب قشنگی کردید
ظرفیت ده نفره چطوری ۲۳ نفر گرفتن؟؟؟؟
این اماری که میگید مدارکش موجوده؟؟؟؟

ایوب مهندسی مکانیک جامدات
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۷ ب٫ظ

ببخشید ۲۳ نفر نه نوشتید ۳۵ نفر اصلاح میکنم

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ

توی ۵ گرایش مالی دانشگاه دولتی سراسر کشور شامل روزانه شبانه و پردیسها روی هم رفته ۳۵ نفر را پذیرش کرده ولی آزاد فقط در علوم تحقیقات تهران در این ۵ گرایش به قول شما الان متوجه شدم شما گفتید ۵۰ نفر را پذیرش کرده.
و خدا داند در واحدهای دیگر چقدر گرفته است.

پناهی
آبان ۳, ۱۳۹۵ ۴:۵۵ ب٫ظ

کاملا موافقم

معماری
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ق٫ظ

اصلا این دانشگاههای دولتی بودن که بی کیفتی در آموزش عالی را راهگشا شدن-وقتی دانشگاه دولتی میاد بااون بودجه های کلان دولتی دانشجو شهریه ای میگیره – دانشگاههای شهریه ای هم مجبور میشن برا اینکه بتونن با این غولهای دولتی رقابت کنن تهداد دانشجو رو زیاد کنن

معماری
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ق٫ظ

اصلا چرا باید دانشگاه دولتی دانشجوی شهریه ای بگیرد؟ حالا به تعداد کم یا زیاد؟ شبانه یا پردیس؟ دولتی ها تازه دارن دنباله رو آزاد میشن با اون همه سابقه و بودجه کلان تازه پیرو دانشگاه آزاد شدن که هم کم سابقه است هم کم امکانات

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

دوست عزیز دانشگاه دولتی اگر دانشجوی شهریه پرداز می گیرد در حد ۲ یا ۳ نفر است نه ۱۰ نفر با این همه گرایش من درآوردی

مس
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

پردیس و محازی دانشگاه علم و صنعت روی هم، در بعضی رشته‌ها تا سی نفر هم پذیرش داره.

رویا
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ق٫ظ

خدایی یک کلمه تو گوگل سرچ کنید پردیس دانشگاه دولتی ، ببینید چقدر مصاحبه مخالف با این دوره از طرف اساتید خود دانشگاه دولتی شده.
پردیس با سابقه چهار پنج سال چطور یهو از آزاد با سابقه ۳۷سال جلو زد؟

عمرانی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

اون مصاحبه ها رو نگاه کنید دقیق می بینید تاریخشون مال عهد قدیم هستن که اوایل امدن دوره پردیس بود و همه فکر می کردن مثل دانشگاه ازاد قراره تمام ایرانی ها رو دکتر بکنه.
ولی بعدا که همه دیدن نه پردیس قضیش فرق می کنه و پذیرشهای محدود با کیفیت بالا داره و با منطق و اصول می ره جلو همه قبولش کردن و به اعتبارش اذعان دارن.نگاهی به لیست فارغ التحصیلای پردیس شریف در کیش بندازین می بینین که بیشترشون الان هیت علمی دانشگاهها شدن.
بهتره ادم بدون تعصب واقعیتها رو قبول کنه دوست عزیزم

ایوب مهندسی مکانیک جامدات
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۷:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  عمرانی

دوست عزیز مطمئنی کیفیت مصاحبه هاشون بالاس؟؟؟؟
ما که ندیدم
کسی که تو دانشگاه ازاد مردود شده بود پردیس دانشگاه صنعتی اصفهان قبول شده بود
یکی از دوستام هم دانشگاه ازاد علوم تحقیقات قبول نشد اما پردیس دانشگاه کاشان به راحتی توی رشته دلخواهش قبول شد
پس خواهشن این حرفا نزنید
ظرفیت دانشگاه زیاد نیست اونم برابر دانشگاه دولتی ظرفیت داره
برید ببینید کلاسای دکترا چند نفر توشون هست بعد بگید همه ایران را دکتر کردن.
اگه قراره ظرفیت کم کنن پس باید همه ظرفیتا را کم کنن مشکل از دانشگاه ازاد نیست

احسان
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

شما می گی یه نفر بود
شاید اون یه نفر در آزمون دولتی درس خونده و تو آزمون آزاد نخونده
من میگم صدها نفر بود که من بخاطر شغلم می شناسم که آرزو داشتن در پردیسهای و شبانه دانشگاههای دورافتاده قبول بشوند ولی الان آزاد قبول شدند

حسن
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

من تو آزمون ۹۳رتبه ۳۴شدم و در آزمون ۹۴رتبه ۱۲ اما چون فارغ تحصیل دانشگاه آزاد بودم در مصاحبه دانشگاه دولتی نمرات کم گرفتم ، بعد تو همون سالها رتبه چهل و سی و هشت را قبول کردند چون فارغ تحصیل دولتی بودند اگر همین دانشگاه آزاد نبود من باید از ادامه تحصیل محروم می شدم ،همون سالها پردیسها با رتبه های هشتصد ونهصد و هزار تو دانشگاه تهران دانشجو می گرفتند و هزینه یک و نیم برابر آزاد بود و از توانایی من خارج ، من به خودم افتخار می کنم که فارغ تحصیل آزادم و دو سال بین شش هفت هزار شرکت کننده توانستم رتبه زیر پنجاه بیاورم و آنهایی که اجازه ادامه تحصیل رایگان را از من گرفتند همیشه به من دین خواهند داشت.ما توی قانون داریم بخش خصوصی حمایت بشه ، اما متأسفانه دولت خودش با گرفتن دانشجوی پولی رقیب آزاد شد و آزاد را مجبور کرد در گرفتن دانشجو زیاده روی کند

علی به حسن
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

دوست عزیز شما به ظرفیتهای پردیسها یه نگاهی بینداز حتی دورافتاده ترین جاها ۲ یا ۳ نفر است
طبیعی است با وجود ظرفیت کم پردیسها کمتر کسی می تواند از پرداخت شهریه صد ملیونی دکتری شهریه پرداز برآید
در مورد یک و نیم برابری شهریه دکتری هم اشتباه گفتید شهریه پردیسها تقریبا ده ملیونی کمتر از آزاد است
تازه آزاد هر سال شهریه متغیر را افزایش می دهد ولی شهریه شبانه و پردیسها ثابت است.

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۱۵ ق٫ظ

بطور کلی ارزش هر دانشگاه به چند فاکتور بستگی دارد
۱. مهمترین آن کمیت و کیفیت اساتید آن دانشگاه است مثل استاد تمام و دانشیار بودن
۲. برند دانشگاه مثل شریف و تهران و امیرکبیر
۳.نزدیکی به تهران
۴.میزان پذیرش دانشجو توسط آن دانشگاه و بالا بودن نسبت استاد به دانشجو در آن دانشگاه

رویا
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

پس اگر اعتبار دارن چرا برای مشکلات موجود نمی توانند کاری بکنند؟ مثال چرا با آن همه استاد خوب تو شریف و امیرکبیر نتونستند یک خودرو سواری بسازند ، یا یک دستگاه آب شیرین کن تولید کنند مشکل آب مناطق بدون آب شیرین ساحل خلیج فارس را حل کنند؟
همه دانشگاهها مدرک تولید کردند

معین به رویا
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

کاملا موافقم
دانشگاه تهران و شریف و امیر کبیر و یا دانشگاه آزاد هیچ فرقی با هم نمی کنند
مهم دانشجوها هستند
اگر این دانشگاه هایی که ایشون نام بردند نامبر وان هستند چرا هیچ گلی به سر کشور نزدند؟؟؟

رضا
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  معین به رویا

وافعا جواب منطقی و مناسبیه.
وقتی زیر ساخت نباشه، آموزش هست ولی تولید علم و تکنولوژی حاصل نخواهد شد.

علی
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

اطلاعات و آگهی پذیرش در پردیسها روی تمام سایتها هست ، در خیلی از واحدهای پردیس که توسط متقاضی انتخاب نشدند بدون مصاحبه و گاهی بدون آزمون پذیرش هست.
در پردیسهایی مثل دماوند و قم که با مصاحبه بودن در رشته های تاپ نفرات با رتبه ۲۲۰۰و ۳۰۰۰پذیرش شدند.

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزی دماوند اصلا دانشگاه دولتی ندارد آن دانشگاه آزاده شما میگی.

رویا
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

منظورش پردیس البرز ، اشتباه گفته دماوند

احسان
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

اگر بخواهیم رتبه بندی دقیقی از ارزش مدارک داشته باشیم با توجه به استاد و میزان پذیرش و کیفیت آموزشی رتبه بندی کلی کنیم
۱. روزانه شهر تهران به ترتیب دانشگاه تهران و شریف و امیرکبیر و علم و صنعت و ….
۲. شبانه و پردیسهای دانشگاه های فوق
۳.روزانه شهرستانها
۴. شبانه و پردیسهای دولتی شهرستانها
۵.علوم و تحقیقات تهران
۶.واحدهای مجاز دانشگاه آزاد شهر تهران
۷.واحدهای مجاز آزاد شهرستانها

امیر مسعود
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

دیگه انصافا پردیس دانشگاههای تهران نمی تونه از روزانه شهرستانا بالاتر باشه !

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

بستگی به شخص داره افراد که توانایی پرداخت شهریه را دارند طبیعی است شبانه و پردیس دانشگاه های تهران را به روزانه شهرستان ترجیح می دهند.

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

قبولی پردیس البرز از روزانه شهرستانها هم که سخت تره کلاسها در تهران است و بهترین اساتید ایران را در هر رشته دارد و فقط یک ساختمان اداری در کرج دارد
و مدرک از دانشگاه تهران است که قدیمی ترین و بهترین دانشگاه ایرانه.
ظرفیتها هم ۲ یا ۳ نفر هستش

رویا
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

دقیقا طبق گفته عضو کمسیون آموزش عالی
مدارک پردیس ها در اعتبارشان شک وجود دارد

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

خواب دید رویا خانم وقتی اساتید همون اساتید روزانه هستند و میزان پذیرش ۲ یا ۳ نفر مگر کسی می تواند در اعتبار آن شکی کند بعضا در خیلی از دانشگاه ها میزان پذیرش دانشجوی پولی یا شهریه پرداز کمتر از روزانه بوده است دلیل آن هم این است که دانشگاه های دولتی بیشتر بدنبال حفظ برند خود هستند تا کسب شهریه.

احسان
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

پردیسهای دولتی که من امسال نگاه ظرفیتهایشان کردم بیشترا حتی از روزانه ها هم ظرفیتشون کمتر بود و در موارد معدود ۵ تا ۷ نفر پذیرش داشتند.
بروید و نگاه کنید
اساتید هم همون اساتید روزانه هستند.

مریم
مهر ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

توی دفترچه میزن ۳ نفر میری سر کلاس ۱۰ نفر .

فرید
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۳۴ ب٫ظ

دانشگاه پیام نور از فردا در تمام رشته های کارشناسی ارشد و کارشناسی بدون هیچ محدودیتی دانشجو ثبت نام می کنند. بدون آزمون ، جهت ثبت نام به مراکز مراجعه کنید

ایوب مهندسی مکانیک جامدات
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۰۵ ب٫ظ

تنها دانشگاه ازاد نیست دوستان
کسی پردیس دانشگاه دولتی را نمیبینه که چقدر دانشجو میگیره با چه شهریه هایی؟؟؟
پس مشکل باید اساسی حل بشه
دانشگاه ازاد هم مجموع دانشجوهایی که دانشگاه دولتی توی روزانه و شبانه و پردیس و پیام نور ثبت نام میکنن را یک جا میگیره.
اگه قراره فکری کنن باید یه فکری به حال پردیس و پیام نور هم بکنن تنها دانشگاه ازاد نیست که دانشجو در مقطع تکمیلی میگیره.
بچه ها یک طرفه به قاضی نرید درست نیست

احسان
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۲۶ ب٫ظ

دوست عزیز قبل از اینکه حرفی رو بیان کنید کمی تحقیق بفرمایید بد نیست
پذیرش در پردیسهای دولتی حتی از روزانه هم خیلی خیلی پایین تره
حتی دانشگاه های دور افتاده کشور هم در پردیسها ۲ یا ۳ نفر رو بیشتر پذیرش نمی کنند.

نیک پى
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

آخه الان کیش پردیس دانشگاه تهران کلاسهاش با ١٣ نفره

احسان
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۴۹ ب٫ظ

در پردیسها ظرفیت سه هزار بیشتر نیست حتی از روزانه هم ظرفیتها در خیلی از موارد کمتر است و ظرفیت کل حدود ۳ هزار نفر است در هر رشته ۲ یا ۳ نفر بیشتر پذیرش نمی شود.

احسان
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۳:۳۷ ب٫ظ

نمایندگان محترم توجه کنند در هر رشته ای دانشگاه آزاد بطور متوسط ده برابر دانشگاه دولتی پذیرس داشته اند
در حسابداری و مجموعه مدیریت و ……
آنوقت میگویند ما ده هزار پذیرش داشتیم.
ما دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس را.

میلاد- مالی
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

این آمار و ارقامو شما دقیقا از کجا آوردی؟؟؟؟ ده برابر؟؟؟؟؟؟ مثلا شریف تو مدیریت ۳ ۴ نفر میگیره. من رشتم مدیریته و مرکز استان قبول شدم. رشتم ۳ تا دانشیار ثابت داره و تو کلاسم ده نفر هستیم. میبینین که کلا آمارتون اشتباهه

احسان
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد- مالی

تو حسابداری ۵۰۰ تقسیم بر ۵۰ =۱۰
تو مجموعه مالی ۳۵۰ تقسیم بر ۳۵ = ۱۰
تقریبا تمام رشته ها اگر ظرفیت آزاد رو به ظرفیت کل دانشگاه های دولتی شامل روزانه ، شبانه ، پردیسها و پیام نور تقسیم کنیم تقریبا به عدد ۱۰ می رسیم.

سپیده
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۳:۲۱ ب٫ظ

من ورودی جدید دکتری هستم. الان دغدغه ام سختی و اسونی نیست چرا که حرفها خیلی ضد و نقیضن. سوالم اینه که بعدش چی؟؟؟؟ با مدرک دکتری رشته های فنی به کجا میخوام برسم؟!!!!! هزینه ثبت ن ام این ترم من شد۱۱ میلیون که یکجا ازم گرفتن!

دانشجو
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۳ ب٫ظ

ازنمایندگان محترم تقاضا داریم این موضوع را تا آخر ادامه دهند و شآن و منزلت مقطع دکتری را رو نگذارند متزلزل شود.

دانشجوی دکترا روان شناسی تربیتی
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ

فردی که ۱۰۰ میلیون برای مقطع دکترا هزینه می کند چطوری باید این هزینه را جبران نماید. لطفا نمایندگان فعلی مجلس پاسخ دهند ؟

میثم
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

فکر کنم هرکس الان قبول بشه بهتره ثبت نام کنه وگرنه از سال جدید قبولی سخت میشه و سلیقه ای تر

مهندس
مهر ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

در مورد میزان بالای شهریه ها هیچ تحقیق و تفحصی صورت نمیگیره؟!!!